Gaat nergens anders over terwijl ik hier aan de rand van R'dam geen last ervaar terwijl zij in de provincie wonen. Natuurlijk hebben we hier migranten, maar geen last van. Ik vind het wel leuk als cosmopoliet.quote:Op zondag 16 november 2025 17:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hebben ze na-geaapt van Amerika. Zo een heel ecosysteem optuigen.
Elke dag angst zaaien over asielzoekers. Dat is WNL.
Volgens mij gaat het De Mol alleen maar om de kijkcijfers. Hoe meer ophef, hoe beter. Wel zielig dat Derksen en co zich voor die sneue vertoning telkens laten inzetten. Echt intens sneu vind ik die gasten. Totaal geen maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op zondag 16 november 2025 17:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Wie zitten er allemaal in dat complot dan?
Genau, dus weinig complotmatigs aan. Simpelweg de grootste vraag naar en terecht, hoewel Derksen inmiddels wel over datum is.quote:Op zondag 16 november 2025 17:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Volgens mij gaat het De Mol alleen maar om de kijkcijfers.
Het hele ding met netwerken is dat er meestal geen duidelijke demarcatielijn valt te trekken. Dat snap je ook wel.quote:Op zondag 16 november 2025 17:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Wie zitten er allemaal in dat complot dan?
Ja joh, al dat conservatieve en misogyne gebral bij VI en Nieuws van de Dag vind jij de rechts-progressief "terecht". Tuurlijk.quote:Op zondag 16 november 2025 17:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Genau, dus weinig complotmatigs aan. Simpelweg de grootste vraag naar en terecht, hoewel Derksen inmiddels wel over datum is.
De Mol was ooit ook donateur van Rita Verdonk. Toen ze nog bij de VVD zat en daarna ook als zelfstandige.quote:Op zondag 16 november 2025 17:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het De Mol alleen maar om de kijkcijfers.
Dus het complot is dat een paar rechtse clubjes samenwerken of hebben gewerkt?quote:Op zondag 16 november 2025 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
De verbanden tussen Telegraaf, WNL, SBS6, RTL, AVRO, TROS, Powned en de VVD gaan ver terug. Letterlijk allemaal hebben ze iets met het Telegraafconcern te maken (voor het geval je het niet weet: De Telegraaf was ook betrokken bij de oprichting van de VVD).
In de begindagen van WNL werden de contracten kennelijk getekend in het SBS6 gebouw; de autocueteksten geschreven door De Telegraaf.
En je kan in Rotterdam de hele wereld aan eten krijgen. Surinaams, Japans, Vietnamees, Koreaans, Chinees (Kantonees, Sichuanees), Ethiopisch, Indiaas, Eritrees, Syrisch, enzovoort.quote:Op zondag 16 november 2025 17:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Gaat nergens anders over terwijl ik hier aan de rand van R'dam geen last ervaar terwijl zij in de provincie wonen. Natuurlijk hebben we hier migranten, maar geen last van. Ik vind het wel leuk als cosmopoliet.
Nou ja, je kunt natuurlijk een beetje lacherig doen over complotten enzo. Toch is het niet zo gek om te bedenken dat er allerlei mensen in allerlei organisaties op verschillende niveau's hun invloed uitoefenen voor zover ze kunnen om mogelijk te maken wat ze willen.quote:Op zondag 16 november 2025 17:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Dus het complot is dat een paar rechtse clubjes samenwerken of hebben gewerkt?
Het van de VS gekopieerde principe van een ecosysteem en terugbrengen van de verzuiling is 'het complot'.quote:Op zondag 16 november 2025 17:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Dus het complot is dat een paar rechtse clubjes samenwerken of hebben gewerkt?
Ik kijk het nooit. Ik beperk me tot De Smaakmakers, Vullings & De Rooy, Haagse Zaken en soms Buitenhof. Vind ik meer dan zat om een beetje op de hoogte te blijven.quote:Op zondag 16 november 2025 17:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Mol was ooit ook donateur van Rita Verdonk. Toen ze nog bij de VVD zat en daarna ook als zelfstandige.
Dat het financieel moet kloppen, natuurlijk. Het is relatief goedkoop om te maken en niet elke demografische groep kijkt even frequent naar televisie.
Dat klopt, maar dan moet je dan aantonen. Dat continue gejank over een groot rechts complot dat Nederland overspoelt met rechts-conservatieve meningen en daarmee de mening van het volk vergiftigt wordt wat vermoeiend. En een goed complot komt niet uit.quote:Op zondag 16 november 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt natuurlijk een beetje lacherig doen over complotten enzo. Toch is het niet zo gek om te bedenken dat er allerlei mensen in allerlei organisaties op verschillende niveau's hun invloed uitoefenen voor zover ze kunnen om mogelijk te maken wat ze willen.
Dit hele gedoe met Wijers heeft toch ook een heel naar bijsmaakje, bijvoorbeeld.
En dit inderdaad.quote:Op zondag 16 november 2025 17:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En je kan in Rotterdam de hele wereld aan eten krijgen. Surinaams, Japans, Vietnamees, Koreaans, Chinees (Kantonees, Sichuanees), Ethiopisch, Indiaas, Eritrees, Syrisch, enzovoort.
Juist bij een klein land als Nederland is dat risico veel groter aanwezig dan in bijvoorbeeld de Verenigde Staten, waar alles manipuleren en controleren toch echt veel lastiger valt af te dwingen.quote:Op zondag 16 november 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt natuurlijk een beetje lacherig doen over complotten enzo. Toch is het niet zo gek om te bedenken dat er allerlei mensen in allerlei organisaties op verschillende niveau's hun invloed uitoefenen voor zover ze kunnen om mogelijk te maken wat ze willen.
Dit hele gedoe met Wijers heeft toch ook een heel naar bijsmaakje, bijvoorbeeld.
Het is wel waar, en het is aantoonbaar dominant.quote:Op zondag 16 november 2025 17:41 schreef nostra het volgende:
Dat continue gejank over een groot rechts complot dat Nederland overspoelt met rechts-conservatieve meningen en daarmee de mening van het volk vergiftigt wordt wat vermoeiend.
Ja echt vet "toevallig" dat uitspraken en berichten van Wijers bij twee kranten belandt precies tijdens zo'n precair moment in het proces. Zit vast geen bedoeling achterquote:Op zondag 16 november 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En nogmaals, NRC had het een tijdje terug uit gezocht. Van de top 30 duiders op televisie was er slechts één links.quote:Op zondag 16 november 2025 17:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan moet je dan aantonen. Dat continue gejank over een groot rechts complot dat Nederland overspoelt met rechts-conservatieve meningen en daarmee de mening van het volk vergiftigt wordt wat vermoeiend. En een goed complot komt niet uit.
Het NRC zat toch ook in het complot? Maar nu zijn ze opeens weer een betrouwbare bron. Verwarrend allemaal.quote:Op zondag 16 november 2025 17:58 schreef Klopkoek het volgende:
En nogmaals, NRC had het een tijdje terug uit gezocht. Van de top 30 duiders op televisie was er slechts één links.
lol. Ik luister alles van Maarten, maar laatst liep hij tien minuten te klagen over smerige plees in treinen en restaurants.quote:Op zondag 16 november 2025 17:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En nogmaals, NRC had het een tijdje terug uit gezocht. Van de top 30 duiders op televisie was er slechts één links.
Dat was de 82-jarige Maarten van Rossem. Van Rossem vestigde zijn naam vóór de opkomst van Fortuyn en nog voor het hele cultureel rechtse feest van deze eeuw.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-en-hoelang-a4909626
Zo een patroon valt alleen te verklaren aan de hand van opzet, of een 'complot' zo u wil.
De opkomst van diverse pro-Trump Amerika kenners (Mens, Petersen, Vlam) is niet uit het niets gekomen.
En in dit geval kun je niet zeggen dat daar nu eenmaal vraag naar bestond want Trump, en elke Republikein voor hem, was helemaal niet populair onder de Nederlandse bevolking. Deze ontwikkeling is niet alleen maar kijkcijfers en vraaggedreven geweest.
Het staat links toch helemaal vrij om een net zo populair programma als VI te maken? Het lukt ze alleen niet, waarom zou dat toch zijn? Het halve NRC-artikel walgt van nota bene BNNVARA die het heeft gewaagd de "radicaal-rechtse" politica Coenradie piano te laten spelen (met nog even de nadruk op het feit dat het zo'n ongelooflijk simpel stukje is). Het is voornamelijk afgunst die er vanaf druipt.quote:Op zondag 16 november 2025 17:58 schreef Klopkoek het volgende:
Mens en Petersen zijn niet pro-Trump, alleen niet anti-Trump. Ze duiden vooral vanuit Amerikaans perspectief en niet vanuit het Nederlandse en zonder er direct een waardeoordeel op te plakken. Dat is vooral het onderscheidend vermogen.quote:De opkomst van diverse pro-Trump Amerika kenners (Mens, Petersen, Vlam) is niet uit het niets gekomen.
En in dit geval kun je niet zeggen dat daar nu eenmaal vraag naar bestond want Trump, en elke Republikein voor hem, was helemaal niet populair onder de Nederlandse bevolking. Deze ontwikkeling is niet alleen maar kijkcijfers en vraaggedreven geweest.
Die journalist heeft tientallen mensen gebeld voor een achtergrondstuk. Niks complot, gedegen journalistiek.quote:Op zondag 16 november 2025 17:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja echt vet "toevallig" dat uitspraken en berichten van Wijers bij twee kranten belandt precies tijdens zo'n precair moment in het proces. Zit vast geen bedoeling achter![]()
![]()
.
Tenzij je in Turkije bent is het voedsel ook meestal niet het probleemquote:Op zondag 16 november 2025 17:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En je kan in Rotterdam de hele wereld aan eten krijgen. Surinaams, Japans, Vietnamees, Koreaans, Chinees (Kantonees, Sichuanees), Ethiopisch, Indiaas, Eritrees, Syrisch, enzovoort.
Wat een onzin en omdraaiing van de geschiedenis weer.quote:Op zondag 16 november 2025 18:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Het staat links toch helemaal vrij om een net zo populair programma als VI te maken? Het lukt ze alleen niet, waarom zou dat toch zijn?
De campagneleider van JA21 heeft nota bene zelf gezegd dat dit een moment een "gamechanger" voor hen was, dus ja, de rechtse Jeroen Pauw gaf JA21 wat hulp.quote:Het halve NRC-artikel walgt van nota bene BNNVARA die het heeft gewaagd de "radicaal-rechtse" politica Coenradie piano te laten spelen (met nog even de nadruk op het feit dat het zo'n ongelooflijk simpel stukje is). Het is voornamelijk afgunst die er vanaf druipt.
Deze discussie ga ik dus niet opnieuw doen met jou. Deze valse en misleidende riedel ken ik nu wel. Het is onzin.quote:Mens en Petersen zijn niet pro-Trump, alleen niet anti-Trump. Ze duiden vooral vanuit Amerikaans perspectief en niet vanuit het Nederlandse en zonder er direct een waardeoordeel op te plakken. Dat is vooral het onderscheidend vermogen.
Ik zeg toch niet dat het een complot is of dat het geen gedegen journalistiek is?quote:Op zondag 16 november 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die journalist heeft tientallen mensen gebeld voor een achtergrondstuk. Niks complot, gedegen journalistiek.
Ik heb sowieso het idee dat gros van die gbjhiltermannetjes op dit forum ontspruiten aan de geest van één zeer gepensioneerde zolderstrijder.quote:Op zondag 16 november 2025 16:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit was een pure GeenStijl reactie. Had ook geschreven kunnen zijn door @:EttovanBelgie
Ja en dus uit de school geklapt van een prive-feestje en prive-appjes. Juist uit de VVD-hoek, kan gewoon niet anders. Maar goed, de voorkeur van Wijers was duidelijk en ik vermoed ook de voorkeur van Jetten. Alsof vorige formateurs geen eigen voorkeur hadden.quote:Op zondag 16 november 2025 18:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het een complot is of dat het geen gedegen journalistiek is?
Punt is dat iemand hiermee naar de media is gestapt en daarmee iets wilde bewerkstelligen.
Het is géén complot dat VARA en VPRO zijn weggedrukt. Terwijl ze succesvolle en goed bekeken programma's maakten.quote:Op zondag 16 november 2025 18:49 schreef phpmystyle het volgende:
Zie ik nu het begin van complottheorie vorming aan de linkerkant van het spectrum ontstaan?
Jij begint allemaal verbanden te leggen. Overigens ben jij niet de enige hoor. Ik zie het op kleine schaal meer gebeuren.quote:Op zondag 16 november 2025 19:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is géén complot dat VARA en VPRO zijn weggedrukt. Terwijl ze succesvolle en goed bekeken programma's maakten.
Geen idee wat ik van een situatie zou moeten vinden die ik niet ken, maar in zijn algemeenheid heeft een meedenkclubje natuurlijk wat minder netwerk dan een VNO-NCW ja.quote:Op zondag 16 november 2025 18:13 schreef Kowloon het volgende:
Ik zit als vrijwilliger in een mee-denk-groepje van een club die vertegenwoordiger is van organisaties en patiënten in de GGz. Als je ziet hoeveel moeite wij moeten doen om überhaupt betekenisvol in contact te komen met de politiek en de ministeries…
Het is wrang dat rijke ondernemers en zakenlieden zoveel makkelijker binnenkomen terwijl zij slechts een heel beperkt maatschappelijk belang vertegenwoordigen. Uiteraard ben ik daar niet verrast over, maar het is wel een kwalijke situatie.
Ook een zelfbenoemde liberaal als nostra zou zich daar naar mijn idee ongemakkelijk bij moeten voelen.
Hebben ze nog steeds.quote:Op zondag 16 november 2025 19:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is géén complot dat VARA en VPRO zijn weggedrukt. Terwijl ze succesvolle en goed bekeken programma's maakten.
Dat vermoeden heb ik ook.quote:Op zondag 16 november 2025 18:59 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee dat gros van die gbjhiltermannetjes op dit forum ontspruiten aan de geest van één zeer gepensioneerde zolderstrijder.
Die programma's werden niet breed bekeken. Slechts een elitair clubje van cultuurfanaten veinzden enige enthousiasme. Overigens vond K en dB top.quote:Op zondag 16 november 2025 19:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Even tot Hier wordt inderdaad drie keer zo goed bekeken als Vandaag Inside. Overigens wel met Van de Ende als producent (want politiek heeft dit afgedwongen, dat je extern moet produceren).quote:
Dat zijn de drie grootste geldhoeren op de NL tv.quote:Op zondag 16 november 2025 17:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wel zielig dat Derksen en co zich voor die sneue vertoning telkens laten inzetten. Echt intens sneu vind ik die gasten. Totaal geen maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel.
Andries Knevel en Vd Brink werd twee tot drie keer zo slecht bekeken als DWDD en P&W manquote:Op zondag 16 november 2025 19:08 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Die programma's werden niet breed bekeken. Slechts een elitair clubje van cultuurfanaten veinzden enige enthousiasme. Overigens vond K en dB top.
Wel heel saai, maar theoretisch in ieder geval wel capabel als voorzitter en dat is tegenwoordig al heel wat.quote:Op zondag 16 november 2025 16:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van der Lee ook: https://www.nd.nl/varia/v(...)kamervoorzitterschap
Die gun ik het echt heel erg, al jaren een geweldig kamerlid. Zou in de Kamer ook best eens de gunfactor kunnen hebben.
Je kent je klassiekers niet Kk.quote:Op zondag 16 november 2025 19:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Andries Knevel en Vd Brink werd twee tot drie keer zo slecht bekeken als DWDD en P&W man
Lijkt me toch relatief kansloos vanwege voorzitterschap van Mei-Li Vos in EK?quote:Op zondag 16 november 2025 16:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die gun ik het echt heel erg, al jaren een geweldig kamerlid. Zou in de Kamer ook best eens de gunfactor kunnen hebben.
Die 'regel' is al een paar keer genegeerd en de huidige onervaren Kamer lijkt me er niet één van oude gebruiken. Feit is dat Van der Lee zeer capabel is, met vrijwel alle partijen wel heeft samengewerkt voor grote wijzigingen in beleid en hopelijk met zijn leeftijd van 61 ook wel respect bij de vele jonkies in de Kamer.quote:Op zondag 16 november 2025 19:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lijkt me toch relatief kansloos vanwege voorzitterschap van Mei-Li Vos in EK?
Kan ook opmaat zijn voor nieuw voorzitterschap zijn voor Bosma als ze het niet tactisch spelen.
Wat is het bezwaar tegen Bosma dan?quote:Op zondag 16 november 2025 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 'regel' is al een paar keer genegeerd en de huidige onervaren Kamer lijkt me er niet één van oude gebruiken. Feit is dat Van der Lee zeer capabel is, met vrijwel alle partijen wel heeft samengewerkt voor grote wijzigingen in beleid en hopelijk met zijn leeftijd van 61 ook wel respect bij de vele jonkies in de Kamer.
Maar goed, we gaan het zien bij de stemmingen. Gelukkig wordt er anoniem gestemd, zodat D66ers zonder de formatie te schaden kunnen kiezen tussen Van Campen en Van der Lee. Ik denk ook dat de sociaal-linkse meerderheid in de Kamer zowel Van Campen als Van der Lee verkiest boven Bosma, zodat die laatste kansloos is. Maar zeker is zoiets nooit bij voorzittersverkiezingen, Arib was dacht ik ook geen favoriet (omdat ze toen nog praktisch onverstaanbaar was bij momenten).
Hij werd bij diverse herdenkingen niet uitgenodigd. De mensen van Keti Koti bijvoorbeeld willen hem er niet bij hebben. Je bent niet alleen de baas van de kamerorganisatie en voorzitter van debatten, je representeert ook de Kamer in binnen en buitenland bij deze functie. Net als ministers, maken ook kamervoorzitters buitenlandreizen. En je representeert de Kamer bij tal van gelegenheden en herdenkingen in het land. Dan valt Bosma gezien zijn gedachtegoed toch niet altijd goed.quote:Op zondag 16 november 2025 19:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat is het bezwaar tegen Bosma dan?
Kun jij niet een topic 'media' openen? Kan iedereen die interesse heeft het daar lezen. En iedereen die het geen POL onderwerp vindt het negeren.quote:Op zondag 16 november 2025 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
"Niet om met u mee te praten..." zegt Rick Nieman.
Hij doet dat natuurlijk wel, constant. Precies zoals zijn baas Kees Berghuis (voorheen hoofd voorlichting VVD, nu baas van WNL) het graag ziet.
Oh, best jammer wel, vond hem een goede voorzitter van de tweede kamer ook al is ie lid van een foute partij. Alhoewel lid dat kan niet, kamergenoot dan.quote:Op zondag 16 november 2025 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij werd bij diverse herdenkingen niet uitgenodigd. De mensen van Keti Koti bijvoorbeeld willen hem er niet bij hebben. Je bent niet alleen de baas van de kamerorganisatie en voorzitter van debatten, je representeert ook de Kamer in binnen en buitenland bij deze functie. Net als ministers, maken ook kamervoorzitters buitenlandreizen. En je representeert de Kamer bij tal van gelegenheden en herdenkingen in het land. Dan valt Bosma gezien zijn gedachtegoed toch niet altijd goed.
Hier staat wel een samenvatting van de kritiek op hem: https://www.trouw.nl/poli(...)tje-hamert~b0a4b884/quote:Op zondag 16 november 2025 20:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, best jammer wel, vond hem een goede voorzitter van de tweede kamer ook al is ie lid van een foute partij. Alhoewel lid dat kan niet, kamergenoot dan.
Als dit een argument zou moeten zijn dan hoop ik echt dat de kamerleden ballen genoeg hebben om Bosma opnieuw te kiezen.quote:Op zondag 16 november 2025 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij werd bij diverse herdenkingen niet uitgenodigd. De mensen van Keti Koti bijvoorbeeld willen hem er niet bij hebben. Je bent niet alleen de baas van de kamerorganisatie en voorzitter van debatten, je representeert ook de Kamer in binnen en buitenland bij deze functie. Net als ministers, maken ook kamervoorzitters buitenlandreizen. En je representeert de Kamer bij tal van gelegenheden en herdenkingen in het land. Dan valt Bosma gezien zijn gedachtegoed toch niet altijd goed.
Fox Mulder is er niks bijquote:Op zondag 16 november 2025 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Hij doet dat natuurlijk wel, constant. Precies zoals zijn baas Kees Berghuis (voorheen hoofd voorlichting VVD, nu baas van WNL) het graag ziet.
Als je iemand kiest als boegbeeld, uithangbord, kijk je ook naar hoe die functioneert. En dat doet Bosma voorlopig gewoon niet. Hij roept niet alleen soms weerstand op, maar hij houdt ook gewoon niet de interviews en lezingen die je van een voorzitter van de Kamer verwacht. Hij normeert kamerleden die hun boekje te buiten gaan (vraagtekens zetten bij de verkiezingsuitslag bijvoorbeeld) ook niet.quote:Op zondag 16 november 2025 20:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als dit een argument zou moeten zijn dan hoop ik echt dat de kamerleden ballen genoeg hebben om Bosma opnieuw te kiezen.
Als je "zaken" wilt doen met het hoogste orgaan in onze democratie maar meent dat je als uitnodigende partij iets te zeggen moet hebben wie dit orgaan afvaardigt heb je weinig van onze democratie begrepen.
Tamelijk slappe hap als je het mij vraagt. Die zie ik niet ingrijpen bij een fel debat.quote:Op zondag 16 november 2025 16:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist wel, zie zijn 8 jaar als ondervoorzitter. Scherper dan Bosma op uit de hand lopen. Wel minder humoristisch.quote:Op zondag 16 november 2025 22:17 schreef Rnie het volgende:
[..]
Tamelijk slappe hap als je het mij vraagt. Die zie ik niet ingrijpen bij een fel debat.
Het geeft de deconfiture aan van Jetten. Hij benoemde bewust een partijgenoot als informateur die seksistisch en vrouwvijandig is. Niet erg woke dus. Wel verschrikkelijk hypocriet. En een vies politiek spelletje spelend. En uitermate doorzichtig dus dom. Maar wij liberalen zijn dat wel van onze favoriete politieke vijanden gewend.quote:Op zondag 16 november 2025 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Wat is er liberaal aan zo politiek correct zijn dat een leugenaar geen leugenaar genoemd mag worden?quote:Op maandag 17 november 2025 02:07 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Het geeft de deconfiture aan van Jetten. Hij benoemde bewust een partijgenoot als informateur die seksistisch en vrouwvijandig is. Niet erg woke dus. Wel verschrikkelijk hypocriet. En een vies politiek spelletje spelend. En uitermate doorzichtig dus dom. Maar wij liberalen zijn dat wel van onze favoriete politieke vijanden gewend.
Alsof VVD nog zo liberaal is. Degenen die het zijn lopen bij bosjes weg.quote:Op maandag 17 november 2025 06:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is er liberaal aan zo politiek correct zijn dat een leugenaar geen leugenaar genoemd mag worden?
Omdat alleen extreem rechts alles moet kunnen zeggen. De rest mag zijn mond houden. Dat is al een jaar of 20 de nieuwe politiek correcte realiteit.quote:Op maandag 17 november 2025 06:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is er liberaal aan zo politiek correct zijn dat een leugenaar geen leugenaar genoemd mag worden?
De meeste die het zijn, zijn al lang vertrokken. De resterende liberalen binnen de VVD zijn vooral van een leeftijd dat ze de partij op een natuurlijke wijze zullen ontvallen.quote:Op maandag 17 november 2025 07:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Alsof VVD nog zo liberaal is. Degenen die het zijn lopen bij bosjes weg.
Kaag, Timmermans.. ze mogen allemaal totaal zwartgemaakt. Maar oh wee als iemand wat lelijks over Dilan zegt.quote:Op maandag 17 november 2025 07:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat alleen extreem rechts alles moet kunnen zeggen. De rest mag zijn mond houden. Dat is al een jaar of 20 de nieuwe politiek correcte realiteit.
Het is wel apart dat er weken (en nu nog steeds) ophef is over heks, maar als je een vrouw uitmaakt voor feeks en ze is van de verkeerde partij mag het natuurlijk wel.quote:Op zondag 16 november 2025 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Niet in de hoek van WNL, De Telegraaf en hun columnist Bart Nijman.quote:Op maandag 17 november 2025 08:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is wel apart dat er weken (en nu nog steeds) ophef is over heks,
Wie zegt dat het kan?quote:maar als je een vrouw uitmaakt voor feeks en ze is van de verkeerde partij mag het natuurlijk wel.
De talloze verwijten dat je een complotdenker vent zullen nu wel komen.quote:Op maandag 17 november 2025 08:40 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn VVD verleden staat niet op zijn LinkedIn, niet op wikipedia, natuurlijk niet:
"Het verbaast Hugo dat Boulevard hem hierover belt. “Kennelijk vinden mensen dat belangrijk om te weten. Ik heb twee regels: ik zeg nooit iets over mijn politieke voorkeur en nooit iets over mijn kinderen.”
https://www.mediacourant.(...)vard-een-dieptepunt/
De vrouw van Hugo Logtenberg is directeur bij DPG media. De baas van Trouw, Volkskrant. Dus kritische berichtgeving van de concurrent valt niet direct te verwachten.
Verklaart allicht ook het lachen en knipogen naar Van Weel bij Kockelmann, zijn gedrag daar:
https://bsky.app/profile/roosvonk.bsky.social/post/3m5obia544s22
Helemaal mee eens, ben helemaal niet pro Weijers, maar zonder een complot te zien, kan je wel kritisch zijn op hoe de media werken, en wie daar werken. Er zijn ook best veel verstandige mensen uit mijn werkveld (onderwijs) die om deze reden vandaag hun abbonement op de NRC opzeggen.quote:Op maandag 17 november 2025 08:58 schreef Hanca het volgende:
Degenen die denken dat het voor de bus gooien van Wijers een soort rechts complot is, hebben totaal niet door wie Wijers is volgens mij. Verder aan de rechterflank van D66 kun je niet zitten. Hij is de man die letterlijk alles aan de markt wilde overlaten als minister. En daarna werd hij eerst consultant van het grootbedrijf en daarna ging hij voor Akzo Nobel, Shell en Heineken werken. Die man zou er zitten om de VVD een plezier te doen, dat was het hele idee.
Ik, als linkse kiezer, ben allang blij dat hij geen invloed heeft op de onderhandelingen.
Omdat een journalist bij het doen van tientallen telefoontjes voor het achtergrondverhaal over de minder bekende informateur, stuit op een verhaal wat hij moeilijk stil kan houden? Van die uitspraken op dat podium had hij 14 getuigen, volgens eigen zeggen. Dan kun je er toch wel mee naar buiten komen. En als hem vervolgens een appgesprek wordt toegestuurd, wat moet hij dan? Negeren?quote:Op maandag 17 november 2025 09:00 schreef papert het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ben helemaal niet pro Weijers, maar zonder een complot te zien, kan je wel kritisch zijn op hoe de media werken, en wie daar werken. Er zijn ook best veel verstandige mensen uit mijn werkveld (onderwijs) die om deze reden vandaag hun abbonement op de NRC opzeggen.
Ik vind niet dat iets dat een redelijke persoonlijke politieke kleur was, een issue moet zijn in deze. Het 'shock!' "deze heeft jaren geleden VVD/PvdA (andere democratische partij) gestemd, gesteunt etc". Het doet me erg denken aan landen waar autocratieen zijn ontstaan.quote:Op maandag 17 november 2025 08:21 schreef Klopkoek het volgende:
De NRC journalist achter de Weijers rel blijkt een bepaald verleden te hebben. De Elodie Verweij van de NRC zeg maar.
[ afbeelding ]
Hoe is deze man in hemelsnaam presentator voor de VARA bij Op1 geweest?
Wijers heeft miljoenen verdiend in het bedrijfsleven, over de ruggen van de arbeidersklasse. Ik ben geen sociaal-democraat, gelukkig niet, maar als ik er één was, zou ik heel erg boos zijn op die man. Die bovendien ook nog eens niet woke is omdat hij vrouwen uitmaakt voor feeks. Seksistisch en vrouwvijandig dus.quote:Op maandag 17 november 2025 08:58 schreef Hanca het volgende:
Degenen die denken dat het voor de bus gooien van Wijers een soort rechts complot is, hebben totaal niet door wie Wijers is volgens mij. Verder aan de rechterflank van D66 kun je niet zitten. Hij is de man die letterlijk alles aan de markt wilde overlaten als minister. En daarna werd hij eerst consultant van het grootbedrijf en daarna ging hij voor Akzo Nobel, Shell en Heineken werken. Die man zou er zitten om de VVD een plezier te doen, dat was het hele idee.
Ik, als linkse kiezer, ben allang blij dat hij geen invloed heeft op de onderhandelingen.
Jij vermijdt nu wel heel opzichtig de paarse krokodil in de Kamer: de voorkeur van Hans Weijers voor een middenkabinet. Toevallig geheel in lijn met Rob Jetten.quote:Op maandag 17 november 2025 09:05 schreef Hanca het volgende:
Ik denk niet dat de journalist iets verkeerd heeft gedaan. En al helemaal niet dat het voordelig is voor rechts Nederland dat Wijers niet aan tafel zit. Als de journalist met een VVD bril had gehandeld, had hij niks gepubliceerd.
Hahahaha een krant opzeggen omdat een journalist zijn werk een keer goed doetquote:Op maandag 17 november 2025 09:00 schreef papert het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ben helemaal niet pro Weijers, maar zonder een complot te zien, kan je wel kritisch zijn op hoe de media werken, en wie daar werken. Er zijn ook best veel verstandige mensen uit mijn werkveld (onderwijs) die om deze reden vandaag hun abbonement op de NRC opzeggen.
Dit is geen journalist. Het is één van de vele VVD-megafoons in een bedrijfstak met steeds karigere salarissen bij de krant. Dat maakt het vatbaar voor externe bemoeienis en geldschieters (in ruil voor zeggenschap).quote:Op maandag 17 november 2025 09:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hahahaha een krant opzeggen omdat een journalist zijn werk een keer goed doet
Jij denkt dat die 14 getuigen er echt waren? Net als de bandopname waarop staat wat Wijers gezegd heeft?quote:Op maandag 17 november 2025 09:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat een journalist bij het doen van tientallen telefoontjes voor het achtergrondverhaal over de minder bekende informateur, stuit op een verhaal wat hij moeilijk stil kan houden? Van die uitspraken op dat podium had hij 14 getuigen volgens eigen zeggen. Dan kun je er toch wel mee naar buiten komen. En als hem vervolgens een appgesprek wordt toegestuurd, wat moet hij dan? Negeren?
Ik denk niet dat de journalist iets verkeerd heeft gedaan. En al helemaal niet dat het voordelig is voor rechts Nederland dat Wijers niet aan tafel zit. Als de journalist met een VVD bril had gehandeld, had hij niks gepubliceerd.
Gelukkig niet zeg, doen ze een keer aan fatsoenlijke journalistiek is het weer niet goedquote:Op maandag 17 november 2025 09:58 schreef Saboo het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat er een stevig gesprekje is gevoerd bij het NRC, maar ik denk het eigenlijk niet.
Goede journalistiek is volgens jou het niet checken van je bronnen, vervolgens onwaarheden de wereld ingooien met grote gevolgen en waarschijnlijk iets meer wantrouwen in de politiek?quote:Op maandag 17 november 2025 10:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg, doen ze een keer aan fatsoenlijke journalistiek is het weer niet goed
Klap na klap na klap moeten incasseren en als je er eentje teruggeeft ben je hypocriet en net zo fout.quote:Op maandag 17 november 2025 07:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat alleen extreem rechts alles moet kunnen zeggen. De rest mag zijn mond houden. Dat is al een jaar of 20 de nieuwe politiek correcte realiteit.
Dat is iedere D66er, dus dat is geen krokodil. Er komt nooit een informateur die niet die voorkeur heeft. Alle 5 die nu nog aan tafel zitten hebben dat ook. Jij zoekt gewoon dingen die er helemaal niet zijn en bent enorm boos omdat de meest rechtse persoon die aan tafel zou komen er niet zit en geeft daarvan een rechts complot de schuld. En je ziet zelf de ironie daar niet van in.quote:Op maandag 17 november 2025 09:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij vermijdt nu wel heel opzichtig de paarse krokodil in de Kamer: de voorkeur van Hans Weijers voor een middenkabinet. Toevallig geheel in lijn met Rob Jetten.
Dat Feeks-woord was dus in een privé-mail. Niet in een groeps-app/quote:De afgelopen dagen kwamen er uitspraken naar buiten van een verkiezingsavond die door mij werd georganiseerd, gecombineerd met een privébericht verstuurd in aanloop naar de verkiezingen. Dat is zonder mijn medeweten gelekt. Dit alles heeft meerdere betrokkenen ernstige schade berokkend, en dat spijt mij zeer.
Of er is een ander moment dan dat filmpje. En hebben die 14 dus gewoon gelijk.quote:Op maandag 17 november 2025 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl
[..]
Blijft raar dat NRC suggereert dat 14 aanwezigen zeggen dat Wijers op dat podium leugenaar zegt.
Kan niet kloppen die 14. Misschien was het 1 persoon in de zaal die dacht dat het Wijers was.
Nee , dat is niet logisch van je. Als dat filmpje niks laat zien , dan is dat geen bewijs dat die 14 gelijk hadden.quote:Op maandag 17 november 2025 10:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of er is een ander moment dan dat filmpje. En hebben die 14 dus gewoon gelijk.
Maar ook geen bewijs dat die 14 geen gelijk hadden zo lang het geen stream van de hele avond is, zo simpel is het.quote:Op maandag 17 november 2025 10:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee , dat is niet logisch van je. Als dat filmpje niks laat zien , dan is dat geen bewijs dat die 14 gelijk hadden.
Tja, dat er geen enkel serieus onderscheid is tussen al die clubjes in de uiterst rechtse hoek is geen is, voor iedereen die de politiek volgt, geen enkele verrassing.quote:Op maandag 17 november 2025 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Nummer 13 van de kandidatenlijst van JA21.
Ja, daar moet je echt mee willen regeren...
Je negeert daarbij dat deze meest rechtse persoon volgens jou, wel gezegd heeft dat hij alleen mee zou willen doen als GL/PvdA binnengehaald wordt. Zijn inzet met deze groep was dus niet louter zo rechts mogelijk.quote:Op maandag 17 november 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ook geen bewijs dat die 14 geen gelijk hadden zo lang het geen stream van de hele avond is, zo simpel is het.
Ik vind het in elk geval behoorlijk idioot een rechts complot te zien om de meest rechtse persoon van de tafel te houden.
Dat hebben Jetten en Paternotte ook en ook Bontenbal, Van den Brink en Buma hebben die voorkeur. Dus wat dat betreft verandert er helemaal niks. Doen alsof er daar wat anders is geworden is een verzinsel om een complot te kunnen verzinnen.quote:Op maandag 17 november 2025 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je negeert daarbij dat deze meest rechtse persoon volgens jou, wel gezegd heeft dat hij alleen mee zou willen doen als GL/PvdA binnengehaald wordt. Zijn inzet met deze groep was dus niet louter zo rechts mogelijk.
Maar dat doet hij toch ook helemaal niet?quote:Op maandag 17 november 2025 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hebben Jetten en Paternotte ook en ook Bontenbal, Van den Brink en Buma hebben die voorkeur. Dus wat dat betreft verandert er helemaal niks. Doen alsof er daar wat anders is geworden is een verzinsel om een complot te kunnen verzinnen.
Denk je dat ik een rechts complot zie ? Toen het bericht was dat Sijthoff en zijn 13 genodigden 'leugenaar' hoorden en Sijthoff een privemail met feeks de publiciteit ingooide, kun je zoiets wel vermoeden.quote:Op maandag 17 november 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ook geen bewijs dat die 14 geen gelijk hadden zo lang het geen stream van de hele avond is, zo simpel is het.
Ik vind het in elk geval behoorlijk idioot een rechts complot te zien om de meest rechtse persoon van de tafel te houden.
Ben wel benieuwd hoe de lekkers uit de vertrouwenscommissies aangepakt gaan worden. Dat is politiek daadwerkelijk interessant.quote:Op maandag 17 november 2025 10:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Pruimentijd joh als het nog steeds over dat appje gaat. Verder nog nieuws?
Ach, een onbetrouwbare VVD-er meer of minder haha, maar je hebt gelijk: Trek die beerput maar open.quote:Op maandag 17 november 2025 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe de lekkers uit de vertrouwenscommissies aangepakt gaan worden. Dat is politiek daadwerkelijk interessant.
Wat is het eerste onderwerp dat ze aan tafel bespreken: asiel en migratie. In deze volgorde.quote:Op maandag 17 november 2025 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hebben Jetten en Paternotte ook en ook Bontenbal, Van den Brink en Buma hebben die voorkeur. Dus wat dat betreft verandert er helemaal niks. Doen alsof er daar wat anders is geworden is een verzinsel om een complot te kunnen verzinnen.
Het is al jaren 'asiel en migratie' als gezamenlijk onderwerp. Dus daar is niets vreemds aan. In ieder geval niet nu ineens. Wel dat asiel zo groot wordt gemaakt, maar dat is al jaren zo.quote:Op maandag 17 november 2025 11:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is het eerste onderwerp dat ze aan tafel bespreken: asiel en migratie. In deze volgorde.
De man heeft op persoonlijke titel Dilan een leugenaar en een feeks genoemd en baalt openbaar ervan dat de VVD niet afgestraft is en is daarmee per definitie ongeschikt om als informateur aan de slag te gaan. Het hele links/rechts complot lijkt me allemaal vergezocht.quote:Op maandag 17 november 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stikstof is waarschijnlijk te lastig om mee te beginnen, maar toch is arbeidsmigratie daar in verweven. Stikstof is verreweg het belangrijkste dossier omdat het verband houdt met arbeidsmigratie, woningbouw en leefbaarheid.quote:Op maandag 17 november 2025 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is al jaren 'asiel en migratie' als gezamenlijk onderwerp. Dus daar is niets vreemds aan. In ieder geval niet nu ineens. Wel dat asiel zo groot wordt gemaakt, maar dat is al jaren zo.
Die Queeny van de VVD begon bij WNL gister ook gelijk over asiel en Dublin toen het ging om nut en noodzaak van grenscontroles. Kansloos gedoetje maar fijn voor de achterban.quote:Op maandag 17 november 2025 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is al jaren 'asiel en migratie' als gezamenlijk onderwerp. Dus daar is niets vreemds aan. In ieder geval niet nu ineens. Wel dat asiel zo groot wordt gemaakt, maar dat is al jaren zo.
Haha, politieke voorkeur maakt me dan niet eens uit. Dit soort gedoe moet gewoon heel hard bestraft worden.quote:Op maandag 17 november 2025 11:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ach, een onbetrouwbare VVD-er meer of minder haha, maar je hebt gelijk: Trek die beerput maar open.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |