abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 november 2025 @ 18:49:01 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219280522
Zie ik nu het begin van complottheorie vorming aan de linkerkant van het spectrum ontstaan?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 16 november 2025 @ 18:58:23 #127
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219280592
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die journalist heeft tientallen mensen gebeld voor een achtergrondstuk. Niks complot, gedegen journalistiek.
Ik zeg toch niet dat het een complot is of dat het geen gedegen journalistiek is?

Punt is dat iemand hiermee naar de media is gestapt en daarmee iets wilde bewerkstelligen.
Huilen dan.
  zondag 16 november 2025 @ 18:59:32 #128
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219280599
quote:
10s.gif Op zondag 16 november 2025 16:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit was een pure GeenStijl reactie. Had ook geschreven kunnen zijn door @:EttovanBelgie
Ik heb sowieso het idee dat gros van die gbjhiltermannetjes op dit forum ontspruiten aan de geest van één zeer gepensioneerde zolderstrijder.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219280614
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 18:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik zeg toch niet dat het een complot is of dat het geen gedegen journalistiek is?

Punt is dat iemand hiermee naar de media is gestapt en daarmee iets wilde bewerkstelligen.
Ja en dus uit de school geklapt van een prive-feestje en prive-appjes. Juist uit de VVD-hoek, kan gewoon niet anders. Maar goed, de voorkeur van Wijers was duidelijk en ik vermoed ook de voorkeur van Jetten. Alsof vorige formateurs geen eigen voorkeur hadden.
  zondag 16 november 2025 @ 19:02:51 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219280620
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 18:49 schreef phpmystyle het volgende:
Zie ik nu het begin van complottheorie vorming aan de linkerkant van het spectrum ontstaan?
Het is géén complot dat VARA en VPRO zijn weggedrukt. Terwijl ze succesvolle en goed bekeken programma's maakten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 16 november 2025 @ 19:03:39 #131
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219280625
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 19:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is géén complot dat VARA en VPRO zijn weggedrukt. Terwijl ze succesvolle en goed bekeken programma's maakten.
Jij begint allemaal verbanden te leggen. Overigens ben jij niet de enige hoor. Ik zie het op kleine schaal meer gebeuren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219280628
quote:
15s.gif Op zondag 16 november 2025 18:13 schreef Kowloon het volgende:
Ik zit als vrijwilliger in een mee-denk-groepje van een club die vertegenwoordiger is van organisaties en patiënten in de GGz. Als je ziet hoeveel moeite wij moeten doen om überhaupt betekenisvol in contact te komen met de politiek en de ministeries…

Het is wrang dat rijke ondernemers en zakenlieden zoveel makkelijker binnenkomen terwijl zij slechts een heel beperkt maatschappelijk belang vertegenwoordigen. Uiteraard ben ik daar niet verrast over, maar het is wel een kwalijke situatie.

Ook een zelfbenoemde liberaal als nostra zou zich daar naar mijn idee ongemakkelijk bij moeten voelen.
Geen idee wat ik van een situatie zou moeten vinden die ik niet ken, maar in zijn algemeenheid heeft een meedenkclubje natuurlijk wat minder netwerk dan een VNO-NCW ja.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219280630
quote:

[..]
Hebben ze nog steeds.
  zondag 16 november 2025 @ 19:08:48 #134
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219280665
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 18:59 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Ik heb sowieso het idee dat gros van die gbjhiltermannetjes op dit forum ontspruiten aan de geest van één zeer gepensioneerde zolderstrijder.
Dat vermoeden heb ik ook.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 16 november 2025 @ 19:08:55 #135
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219280666
quote:

[..]
Die programma's werden niet breed bekeken. Slechts een elitair clubje van cultuurfanaten veinzden enige enthousiasme. Overigens vond K en dB top.
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
  zondag 16 november 2025 @ 19:09:48 #136
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219280672
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 19:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hebben ze nog steeds.
Even tot Hier wordt inderdaad drie keer zo goed bekeken als Vandaag Inside. Overigens wel met Van de Ende als producent (want politiek heeft dit afgedwongen, dat je extern moet produceren).

Maar je snapt wel wat ik bedoel. Qua actualiteiten, duiding enzo zijn ze weggedrukt. Nog even los van dat bij DWDD ook Sywert, Kelder en Bouman steeds langs kwamen.

De samenwerking met NTR/NPS moest stoppen, werd gestopt (einde van Nova), terwijl later een Avrotros en Powned daar wel mee aan de slag gingen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 16 november 2025 @ 19:09:55 #137
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219280675
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 17:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wel zielig dat Derksen en co zich voor die sneue vertoning telkens laten inzetten. Echt intens sneu vind ik die gasten. Totaal geen maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel.
Dat zijn de drie grootste geldhoeren op de NL tv.
Bizar om te zien hoe ver die afglijden door de jaren heen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 16 november 2025 @ 19:12:01 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219280697
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 19:08 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Die programma's werden niet breed bekeken. Slechts een elitair clubje van cultuurfanaten veinzden enige enthousiasme. Overigens vond K en dB top.
Andries Knevel en Vd Brink werd twee tot drie keer zo slecht bekeken als DWDD en P&W man :')
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 16 november 2025 @ 19:16:47 #139
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219280735
Onze vice-premier (geen enkel probleem voor de VVD - @KareldeStoute):
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219280769
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 16:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van der Lee ook: https://www.nd.nl/varia/v(...)kamervoorzitterschap

Die gun ik het echt heel erg, al jaren een geweldig kamerlid. Zou in de Kamer ook best eens de gunfactor kunnen hebben.
Wel heel saai, maar theoretisch in ieder geval wel capabel als voorzitter en dat is tegenwoordig al heel wat.
Wel echt kneiterlinks, als we het over Groenlinks als extreemlinkse partij hebben dan is dat wegens mensen als van der Lee die direct uit de kraakbewegingen van de jaren '80 komt.

En er is natuurlijk altijd wel het Oxfam Novib verhaal en het Volkert verhaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wienerschnitzels op 16-11-2025 19:42:40 ]
  zondag 16 november 2025 @ 19:22:20 #141
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219280774
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 19:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Andries Knevel en Vd Brink werd twee tot drie keer zo slecht bekeken als DWDD en P&W man :')
Je kent je klassiekers niet Kk.

Bekijk deze YouTube-video
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
  zondag 16 november 2025 @ 19:29:22 #142
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219280812
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 16:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van der Lee ook: https://www.nd.nl/varia/v(...)kamervoorzitterschap

Die gun ik het echt heel erg, al jaren een geweldig kamerlid. Zou in de Kamer ook best eens de gunfactor kunnen hebben.
Lijkt me toch relatief kansloos vanwege voorzitterschap van Mei-Li Vos in EK?

Kan ook opmaat zijn voor nieuw voorzitterschap zijn voor Bosma als ze het niet tactisch spelen.
pi_219280938
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 19:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Lijkt me toch relatief kansloos vanwege voorzitterschap van Mei-Li Vos in EK?

Kan ook opmaat zijn voor nieuw voorzitterschap zijn voor Bosma als ze het niet tactisch spelen.
Die 'regel' is al een paar keer genegeerd en de huidige onervaren Kamer lijkt me er niet één van oude gebruiken. Feit is dat Van der Lee zeer capabel is, met vrijwel alle partijen wel heeft samengewerkt voor grote wijzigingen in beleid en hopelijk met zijn leeftijd van 61 ook wel respect bij de vele jonkies in de Kamer.

Maar goed, we gaan het zien bij de stemmingen. Gelukkig wordt er anoniem gestemd, zodat D66ers zonder de formatie te schaden kunnen kiezen tussen Van Campen en Van der Lee. Ik denk ook dat de sociaal-linkse meerderheid in de Kamer zowel Van Campen als Van der Lee verkiest boven Bosma, zodat die laatste kansloos is. Maar zeker is zoiets nooit bij voorzittersverkiezingen, Arib was dacht ik ook geen favoriet (omdat ze toen nog praktisch onverstaanbaar was bij momenten).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219280953
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 19:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die 'regel' is al een paar keer genegeerd en de huidige onervaren Kamer lijkt me er niet één van oude gebruiken. Feit is dat Van der Lee zeer capabel is, met vrijwel alle partijen wel heeft samengewerkt voor grote wijzigingen in beleid en hopelijk met zijn leeftijd van 61 ook wel respect bij de vele jonkies in de Kamer.

Maar goed, we gaan het zien bij de stemmingen. Gelukkig wordt er anoniem gestemd, zodat D66ers zonder de formatie te schaden kunnen kiezen tussen Van Campen en Van der Lee. Ik denk ook dat de sociaal-linkse meerderheid in de Kamer zowel Van Campen als Van der Lee verkiest boven Bosma, zodat die laatste kansloos is. Maar zeker is zoiets nooit bij voorzittersverkiezingen, Arib was dacht ik ook geen favoriet (omdat ze toen nog praktisch onverstaanbaar was bij momenten).
Wat is het bezwaar tegen Bosma dan?
  zondag 16 november 2025 @ 20:02:39 #145
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219281015
twitter

"Niet om met u mee te praten..." zegt Rick Nieman.

Hij doet dat natuurlijk wel, constant. Precies zoals zijn baas Kees Berghuis (voorheen hoofd voorlichting VVD, nu baas van WNL) het graag ziet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219281027
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 19:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat is het bezwaar tegen Bosma dan?
Hij werd bij diverse herdenkingen niet uitgenodigd. De mensen van Keti Koti bijvoorbeeld willen hem er niet bij hebben. Je bent niet alleen de baas van de kamerorganisatie en voorzitter van debatten, je representeert ook de Kamer in binnen en buitenland bij deze functie. Net als ministers, maken ook kamervoorzitters buitenlandreizen. En je representeert de Kamer bij tal van gelegenheden en herdenkingen in het land. Dan valt Bosma gezien zijn gedachtegoed toch niet altijd goed.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219281037
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

"Niet om met u mee te praten..." zegt Rick Nieman.

Hij doet dat natuurlijk wel, constant. Precies zoals zijn baas Kees Berghuis (voorheen hoofd voorlichting VVD, nu baas van WNL) het graag ziet.
Kun jij niet een topic 'media' openen? Kan iedereen die interesse heeft het daar lezen. En iedereen die het geen POL onderwerp vindt het negeren.
pi_219281048
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 20:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij werd bij diverse herdenkingen niet uitgenodigd. De mensen van Keti Koti bijvoorbeeld willen hem er niet bij hebben. Je bent niet alleen de baas van de kamerorganisatie en voorzitter van debatten, je representeert ook de Kamer in binnen en buitenland bij deze functie. Net als ministers, maken ook kamervoorzitters buitenlandreizen. En je representeert de Kamer bij tal van gelegenheden en herdenkingen in het land. Dan valt Bosma gezien zijn gedachtegoed toch niet altijd goed.
Oh, best jammer wel, vond hem een goede voorzitter van de tweede kamer ook al is ie lid van een foute partij. Alhoewel lid dat kan niet, kamergenoot dan.
pi_219281113
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 20:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, best jammer wel, vond hem een goede voorzitter van de tweede kamer ook al is ie lid van een foute partij. Alhoewel lid dat kan niet, kamergenoot dan.
Hier staat wel een samenvatting van de kritiek op hem: https://www.trouw.nl/poli(...)tje-hamert~b0a4b884/

En inderdaad, debatten voorzitten kan hij wel. Was daarom ook een prima ondervoorzitter, dan zit je net zo veel debatten voor als een voorzitter, zonder de extra ceremoniële taken.
pi_219281295
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 20:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als dit een argument zou moeten zijn dan hoop ik echt dat de kamerleden ballen genoeg hebben om Bosma opnieuw te kiezen.
Als je "zaken" wilt doen met het hoogste orgaan in onze democratie maar meent dat je als uitnodigende partij iets te zeggen moet hebben wie dit orgaan afvaardigt heb je weinig van onze democratie begrepen.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')