Ik zie de toegevoegde waarde van JA21 daar bij slepen niet. Je hebt toch een forse minderheid in de EK, in de TK ook met JA21 geen meerderheid, dus kun je die er net zo goed uit laten.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er naast zitten doen wij allemaal wel eens. Maar bij deze uitslag heb ik serieus het gevoel dat het VVD/CDA/D66/JA21 wordt. Ik zou er wel een percentage op willen plakken van 80%
En dat zeg ik zonder dat ik nu gelijk op de tafel dans van plezier omdat Jetten dan premier wordt.
Die hang naar altijd een meerderheid snap ik ook niet zo. Zeker als de minderheidscoalitie wel perspectief heeft op bredere steun.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie de toegevoegde waarde van JA21 daar bij slepen niet. Je hebt toch een forse minderheid in de EK, in de TK ook met JA21 geen meerderheid, dus kun je die er net zo goed uit laten.
En ja, ik noemde deze optie bij 76 zetels voor die combinatie ook het meest waarschijnlijk, maar net die ene zetel maakt een enorm verschil.
Bron: https://www.dagelijksesta(...)d-verliest-zijn-zielquote:In een gesprek bij het EO-programma DIT zei Segers dat als er in Nederland geen onderscheid meer gemaakt mag worden tussen kerkklokken en de versterkte islamitische gebedsoproep, hij dan liever “de kerkklokken opoffert, om de ruimte voor iedereen open te houden.”
Dat Segers op dit gebied altijd al vrij radicaal is geweest, dat hij als CU politicus zulke dingen nooit heeft kunnen zeggen omdat CU die mening totaal niet deelt en dat hij dat nu wel weer doet.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hang naar altijd een meerderheid snap ik ook niet zo. Zeker als de minderheidscoalitie wel perspectief heeft op bredere steun.
Afijn.
Ik kwam dit tegen en ik moest aan jou denken. Wat vind jij hier van?
[..]
Bron: https://www.dagelijksesta(...)d-verliest-zijn-ziel
Zat ik ook al aan te denken.quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:16 schreef -XOR- het volgende:
Wordt straks trouwens wel lekker gaten schieten in VNO-NCW/Otto Workforce I
Als het 'niet rechtstreeks' is dan is het wel goed?quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zat ik ook al aan te denken.
Beter nemen ze geen rechtstreekse giften aan.
Wat is "ultieme capitulatie".quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:18 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Helaas is Wynia's Week meer dan drie keer zo groot als bijvoorbeeld Joop.nl
blij dat wij er hetzelfde over denken.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Segers op dit gebied altijd al vrij radicaal is geweest, dat hij als CU politicus zulke dingen nooit heeft kunnen zeggen omdat CU die mening totaal niet deelt en dat hij dat nu wel weer doet.
Wat bewijst dat dit geen CU standpunten zijn. Dat politici het niet in alles met de partij waarvoor ze in de Kamer zitten eens zijn is duidelijk. Dat Segers op dit punt gelukkig kort werd gehouden ook. Dat Segers op deze manier niet bij VON past lijkt me ook duidelijk.
Dit snap ik niet helemaal, of ik lees dingen misschien niet helemaal goed.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Segers op dit gebied altijd al vrij radicaal is geweest, dat hij als CU politicus zulke dingen nooit heeft kunnen zeggen omdat CU die mening totaal niet deelt en dat hij dat nu wel weer doet.
Wat bewijst dat dit geen CU standpunten zijn. Dat politici het niet in alles met de partij waarvoor ze in de Kamer zitten eens zijn is duidelijk. Dat Segers op dit punt gelukkig kort werd gehouden ook. Dat Segers op deze manier niet bij VON past lijkt me ook duidelijk.
Vermoedelijk omdat er ook plaats moet mogen zijn voor religieuze uitingen in de openbare ruimte, of die nu Christelijk of islamitisch zijn.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal, of ik lees dingen misschien niet helemaal goed.
Segers zegt eigenlijk dat als het problematisch is om alleen de verstrkte islamitische gebedsoproep te verbieden, hij dan ook bereid zou zijn het luiden van de kerkklokken erbij te nemen zodat er sprake is van gelijke behandeling.
Wat is daar verkeerd aan en waarom past ie dan niet bij VON?
Ja, beide dus. Hij is van mening dat je niet alleen de ene kunt verbieden. Dan dus beide.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat er ook plaats moet mogen zijn voor religieuze uitingen in de openbare ruimte, of die nu Christelijk of islamitisch zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een kerstboodschap vol naasteliefde! En wat waren die Seegertjes toch goed geïntegreerd in Caïro! Wat een zalig kerstfeest (maar liefst tweemaal in het jaar!), en wat een vrolijkheid in al die duisternis van intolerantie!
En dat raken we hier gewoon kwijt door die #@$%#@-moslims!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mensen minder naar de christelijke kerk gaan, dan is dat hun eigen keuze.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:48 schreef De_Verschoppeling het volgende:
En dat raken we hier gewoon kwijt door die #@$%#@-moslims!
Niet per se elke religieuze uiting… zou toch raar zijn als de dominee ineens vanaf de Dom elke dag een paar keer gaat zingen naar de Utrechters hoe groot god is en om toch maar vooral te gaan bidden. Die zou heel gauw verzocht worden om dat even lekker thuis te doen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat er ook plaats moet mogen zijn voor religieuze uitingen in de openbare ruimte, of die nu Christelijk of islamitisch zijn.
Omdat hij echt radicaal tegen de islam is. Ook tegen de overgrote meerderheid van de islam die gewoon gematigd is. Dat past niet bij de CU en dat past niet bij VON.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal, of ik lees dingen misschien niet helemaal goed.
Segers zegt eigenlijk dat als het problematisch is om alleen de verstrkte islamitische gebedsoproep te verbieden, hij dan ook bereid zou zijn het luiden van de kerkklokken erbij te nemen zodat er sprake is van gelijke behandeling.
Wat is daar verkeerd aan en waarom past ie dan niet bij VON?
Nee, CU wil helemaal geen van beide verbieden, die anti-islam sentimenten van Segers zijn gelukkig een minderheid in de partij.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, beide dus. Hij is van mening dat je niet alleen de ene kunt verbieden. Dan dus beide.
Waarom past hij dan niet bij VON? En is CU echt van mening dat het prima is om het een wel te verbieden en het andere niet?
Joop.nl is geen onbevooroordeelde journalistiek maar een platform voor obscure meninkjes. Wynia's week is wel een analytisch topmedium.quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:18 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Helaas is Wynia's Week meer dan drie keer zo groot als bijvoorbeeld Joop.nl
Cultuurrelativisme is inderdaad vreemd maar waarom progressief Nederland vindt dat Nederland moet worden overspoeld met achterlijke culturen is weer het andere uiterste.quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is "ultieme capitulatie".
Migratie kan niet worden gestopt ? Dat is nooit mogelijk geweest... eeuwen en eeuwen lang
Alle Nederlandse tradities worden afgeschaft ?![]()
Welke? En wat dan nog?
ohhhhhhh het is weer zwarte pieten tijd. Het symbool van hoe niet-racistisch Nederland is..
Men zet een nep-zwart mens centraal in een viering .
De rechten van de moslims is de sharia. Jij pleit dus als ongelovige voor het opheffen van je eigen cultuur. Wat is dit toch voor iets raars met jullie.quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:
Ceder zei het dit jaar nog goed: de CU heeft geen enkele intentie om de islam beperkingen op te leggen en zal altijd voor de rechten van moslims om hun geloof te belijden op komen.
Hoe bewijs je in 1 post dat je nog nooit met een moslim gesproken hebt en dat je niets van de islam, die net zo veel stromingen heeft als het christendom, af weet.quote:Op zondag 16 november 2025 07:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
De rechten van de moslims is de sharia. Jij pleit dus als ongelovige voor het opheffen van je eigen cultuur. Wat is dit toch voor iets raars met jullie.
Hahahahahquote:Op zondag 16 november 2025 07:17 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Joop.nl is geen onbevooroordeelde journalistiek maar een platform voor obscure meninkjes. Wynia's week is wel een analytisch topmedium.
De rechten van iedereen in Nederland zijn hetzelfde. En dat heeft niets met sharia te maken. Wat een onzin kraam je uit.quote:Op zondag 16 november 2025 07:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
De rechten van de moslims is de sharia. Jij pleit dus als ongelovige voor het opheffen van je eigen cultuur. Wat is dit toch voor iets raars met jullie.
Ok, dus het is meer de intentie: hij is zo tegen de islam dat hij zelfs bereid is om iets van zijn eigen geloof op te offeren als hij daarmee de islam een hak kan zetten?quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat hij echt radicaal tegen de islam is. Ook tegen de overgrote meerderheid van de islam die gewoon gematigd is. Dat past niet bij de CU en dat past niet bij VON.
Ceder zei het dit jaar nog goed: de CU heeft geen enkele intentie om de islam beperkingen op te leggen en zal altijd voor de rechten van moslims om hun geloof te belijden op komen.
Ja, dat lijkt me wel. Tenminste, zo lees en proef ik het.quote:Op zondag 16 november 2025 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ok, dus het is meer de intentie: hij is zo tegen de islam dat hij zelfs bereid is om iets van zijn eigen geloof op te offeren als hij daarmee de islam een hak kan zetten?
Religieuze gekkies die elkaar de tent uit vechten. Ik ben voor. Laten we daar een paar stadions voor inrichten. Mogen sportclubs PVV, FvD, JA21 en zelfs tweedeklasser VVD ook meedoen!quote:Op zondag 16 november 2025 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ok, dus het is meer de intentie: hij is zo tegen de islam dat hij zelfs bereid is om iets van zijn eigen geloof op te offeren als hij daarmee de islam een hak kan zetten?
Nou ja, de publieke en openbare rechten in ieder geval.quote:Op zondag 16 november 2025 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De rechten van iedereen in Nederland zijn hetzelfde. En dat heeft niets met sharia te maken. Wat een onzin kraam je uit.
Dat vind 'progressief Nederland' niet.quote:Op zondag 16 november 2025 07:20 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Cultuurrelativisme is inderdaad vreemd maar waarom progressief Nederland vindt dat Nederland moet worden overspoeld met achterlijke culturen is weer het andere uiterste.
Het kan toch ook niet anders, niks met Segers maar je kan moeilijk het ene verbieden en het andere niet?quote:Op zondag 16 november 2025 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 november 2025 07:17 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Joop.nl is geen onbevooroordeelde journalistiek maar een platform voor obscure meninkjes. Wynia's week is wel een analytisch topmedium.
Dat ben ik met je eens, daarom vroeg ik verder aan @Hanca en waarom het niet bij CU en VON past.quote:Op zondag 16 november 2025 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het kan toch ook niet anders, niks met Segers maar je kan moeilijk het ene verbieden en het andere niet?
Ik heb het even opgezocht, maar wat hij zegt is dat een kerklok een geluid geeft al dan niet hinderlijk en de meuzzin een geloofbeleidenis roept die de openbare ruimte ingeslingerd wordt, dat is dus wat meer dan alleen het hinderlijke geluid.quote:Op zondag 16 november 2025 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, daarom vroeg ik verder aan @:Hanca en waarom het niet bij CU en VON past.
Maar als ik het zo lees is zijn intentie schijnbaar niet per se gelijkwaardigheid, maar vooral wegwerken van de islam en daarvoor iets van het christendom desnoods opofferen.
Viesmadquote:Op zondag 16 november 2025 10:47 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom publiceert NRC wel over de app van Wijers dat Yesilgoz een 'feeks' zou zijn, maar niet over de bomaanslag op een vliegveldcriticus? Komt dat doordat NRC en De Telegraaf beide eigendom zijn van Mediahuis? Twee kikkers in dezelfde mand? Overigens is benaming 'feeks' nog veel te vriendelijk..
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m5q3mnyj322x
Ik keek al niet... Zie nu wel de commentarenquote:Op zondag 16 november 2025 10:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik raad Klopkoep aan nu geen WNL te kijken.
Dus dan mag je Kaag of Piri ook gewoon voor heks uitmaken. Lekker bezig zo.quote:Op zondag 16 november 2025 10:47 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom publiceert NRC wel over de app van Wijers dat Yesilgoz een 'feeks' zou zijn, maar niet over de bomaanslag op een vliegveldcriticus? Komt dat doordat NRC en De Telegraaf beide eigendom zijn van Mediahuis? Twee kikkers in dezelfde mand? Overigens is benaming 'feeks' nog veel te vriendelijk..
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m5q3mnyj322x
Dat was publiekelijk, als actief politicus en volksvertegenwoordiger. Niet prive in de app.quote:Op zondag 16 november 2025 11:28 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dus dan mag je Kaag of Piri ook gewoon voor heks uitmaken. Lekker bezig zo.
Ben echt helemaal niet pro Weijers ofzo, maar dit erbij halen, terwijl het niet onwettelijk was is toch raar?quote:Op zondag 16 november 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
Het lijkt er inderdaad op dat Weijers op wel meer punten niet onomstreden is.
Ook bij de start van paars 1 hoop strubbelingen omtrent zijn fiscale doen en laten. Overigens niets naar boven gekomen dat onwettelijk is. Maar het krijgt al met al wel de nasmaak dat het een geslepen mannetje is.
Bekijk deze YouTube-video
Wat moet jij wel niet vinden van Gom van Strien en Ronald Plasterk?quote:Op zondag 16 november 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
Ook bij de start van paars 1 hoop strubbelingen omtrent zijn fiscale doen en laten. Overigens niets naar boven gekomen dat onwettelijk is. Maar het krijgt al met al wel de nasmaak dat het een geslepen mannetje is.
Bekijk deze YouTube-video
Klopt, die regenteske man heeft miljoenen verdiend in het bedrijfsleven over de rug van werknemers zoals een echte d66'er betaamt. d66 die liever een links kabinet wil. 😀quote:Op zondag 16 november 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
Plasterk heeft geen gekke uitspraken gedaan. Nooit. Zijn denkbeelden getuigen juist van grote realiteitszin en een gezonde politieke kijk op de samenleving. Dus jouw geframe slaat nergens op.quote:Op zondag 16 november 2025 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat was publiekelijk, als actief politicus en volksvertegenwoordiger. Niet prive in de app.
De gekkigheid van Plasterk zijn uitspraken, in het openbaar, belette hem ook niet om informateur te worden.
"Gelukkig". Welk recht meent religie te moeten hebben op een uitzonderingspositie?quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Definieer "radicaal". Je strooit met termen. En Ceder zegt dit alleen omdat hij bang is dat er anders aan zijn Christelijke poten wordt gezaagd.quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat hij echt radicaal tegen de islam is. Ook tegen de overgrote meerderheid van de islam die gewoon gematigd is. Dat past niet bij de CU en dat past niet bij VON.
Jorritsma had groot gelijk dat die mafketel van een d66'er seksistische, vrouwvijandige uitspraken deed. En natuurlijk het feit dat Jetten zo'n losgeslagen projectiel had gekozen om een delicate politieke taak uit te voeren. Jetten is onbekwaam om leider te worden van dit land. Dankzij hem liggen nieuwe verkiezingen in het verschiet.quote:Op zondag 16 november 2025 11:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik keek al niet... Zie nu wel de commentaren
Toen Annemarie Jorritsma in 2023 de Eerste Kamer verliet, liet ze weten zich niet meer te lenen voor actuele politieke commentaren.
Ze heeft geen woord gehouden en zit geregeld bij WNL. En nu verdedigt ze Yesilgöz en is D66 de gebeten hond. Klaar mee met die VVD-kliek. *zapt weg* #wnlopzondag
https://bsky.app/profile/elsschot.bsky.social/post/3m5qf64uft22u
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |