abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219273841
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord kabinet Schoof
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Eindverslag verkenner Koolmees
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Website Tweede Kamer over de formatie

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

pi_219273881
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er naast zitten doen wij allemaal wel eens. Maar bij deze uitslag heb ik serieus het gevoel dat het VVD/CDA/D66/JA21 wordt. Ik zou er wel een percentage op willen plakken van 80%
En dat zeg ik zonder dat ik nu gelijk op de tafel dans van plezier omdat Jetten dan premier wordt.
Ik zie de toegevoegde waarde van JA21 daar bij slepen niet. Je hebt toch een forse minderheid in de EK, in de TK ook met JA21 geen meerderheid, dus kun je die er net zo goed uit laten.

En ja, ik noemde deze optie bij 76 zetels voor die combinatie ook het meest waarschijnlijk, maar net die ene zetel maakt een enorm verschil.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 15 november 2025 @ 18:47:50 #3
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219274001
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie de toegevoegde waarde van JA21 daar bij slepen niet. Je hebt toch een forse minderheid in de EK, in de TK ook met JA21 geen meerderheid, dus kun je die er net zo goed uit laten.

En ja, ik noemde deze optie bij 76 zetels voor die combinatie ook het meest waarschijnlijk, maar net die ene zetel maakt een enorm verschil.
Die hang naar altijd een meerderheid snap ik ook niet zo. Zeker als de minderheidscoalitie wel perspectief heeft op bredere steun.
Afijn.

Ik kwam dit tegen en ik moest aan jou denken. Wat vind jij hier van?
quote:
In een gesprek bij het EO-programma DIT zei Segers dat als er in Nederland geen onderscheid meer gemaakt mag worden tussen kerkklokken en de versterkte islamitische gebedsoproep, hij dan liever “de kerkklokken opoffert, om de ruimte voor iedereen open te houden.”
Bron: https://www.dagelijksesta(...)d-verliest-zijn-ziel
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219274015
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die hang naar altijd een meerderheid snap ik ook niet zo. Zeker als de minderheidscoalitie wel perspectief heeft op bredere steun.
Afijn.

Ik kwam dit tegen en ik moest aan jou denken. Wat vind jij hier van?
[..]
Bron: https://www.dagelijksesta(...)d-verliest-zijn-ziel
Dat Segers op dit gebied altijd al vrij radicaal is geweest, dat hij als CU politicus zulke dingen nooit heeft kunnen zeggen omdat CU die mening totaal niet deelt en dat hij dat nu wel weer doet.

Wat bewijst dat dit geen CU standpunten zijn. Dat politici het niet in alles met de partij waarvoor ze in de Kamer zitten eens zijn is duidelijk. Dat Segers op dit punt gelukkig kort werd gehouden ook. Dat Segers op deze manier niet bij VON past lijkt me ook duidelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 15 november 2025 @ 19:16:43 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219274123
Wordt straks trouwens wel lekker gaten schieten in VNO-NCW/Otto Workforce I

[ Bericht 2% gewijzigd door -XOR- op 15-11-2025 19:22:01 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219274132
twitter

Helaas is Wynia's Week meer dan drie keer zo groot als bijvoorbeeld Joop.nl
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 15 november 2025 @ 19:26:35 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219274180
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:16 schreef -XOR- het volgende:
Wordt straks trouwens wel lekker gaten schieten in VNO-NCW/Otto Workforce I
Zat ik ook al aan te denken.
Beter nemen ze geen rechtstreekse giften aan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219274200
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zat ik ook al aan te denken.
Beter nemen ze geen rechtstreekse giften aan.
Als het 'niet rechtstreeks' is dan is het wel goed?

Van de regen in de drup met de populisten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219274362
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:18 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Wat is "ultieme capitulatie".
Migratie kan niet worden gestopt ? Dat is nooit mogelijk geweest... eeuwen en eeuwen lang
Alle Nederlandse tradities worden afgeschaft ? _O-
Welke? En wat dan nog?

ohhhhhhh het is weer zwarte pieten tijd. Het symbool van hoe niet-racistisch Nederland is..
Men zet een nep-zwart mens centraal in een viering .
  zaterdag 15 november 2025 @ 19:55:43 #10
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219274380
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat Segers op dit gebied altijd al vrij radicaal is geweest, dat hij als CU politicus zulke dingen nooit heeft kunnen zeggen omdat CU die mening totaal niet deelt en dat hij dat nu wel weer doet.

Wat bewijst dat dit geen CU standpunten zijn. Dat politici het niet in alles met de partij waarvoor ze in de Kamer zitten eens zijn is duidelijk. Dat Segers op dit punt gelukkig kort werd gehouden ook. Dat Segers op deze manier niet bij VON past lijkt me ook duidelijk.
blij dat wij er hetzelfde over denken.

Maar ik begrijp werkelijk niks van dat cultuur relativisme. Waarom gelijk terugdeinzen op het moment dat de discussie naar een punt kokt dat je of ronduit zegt dat onze christelijke wortels in nl voor andere culturen gaan of capituleren.
Ik vind dat een intellectueel zwaktebod wat Segers doet. Ja zo blijf je wel geliefd. Je buigt met alles mee.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219274562
quote:

[..]

Dit snap ik niet helemaal, of ik lees dingen misschien niet helemaal goed.

Segers zegt eigenlijk dat als het problematisch is om alleen de verstrkte islamitische gebedsoproep te verbieden, hij dan ook bereid zou zijn het luiden van de kerkklokken erbij te nemen zodat er sprake is van gelijke behandeling.

Wat is daar verkeerd aan en waarom past ie dan niet bij VON?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 15 november 2025 @ 20:23:48 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219274623
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Segers zegt eigenlijk dat als het problematisch is om alleen de verstrkte islamitische gebedsoproep te verbieden, hij dan ook bereid zou zijn het luiden van de kerkklokken erbij te nemen zodat er sprake is van gelijke behandeling.

Vermoedelijk omdat er ook plaats moet mogen zijn voor religieuze uitingen in de openbare ruimte, of die nu Christelijk of islamitisch zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219274801
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vermoedelijk omdat er ook plaats moet mogen zijn voor religieuze uitingen in de openbare ruimte, of die nu Christelijk of islamitisch zijn.
Ja, beide dus. Hij is van mening dat je niet alleen de ene kunt verbieden. Dan dus beide.
Waarom past hij dan niet bij VON? En is CU echt van mening dat het prima is om het een wel te verbieden en het andere niet?
pi_219274872
Kerst in Caïro

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een kerstboodschap vol naasteliefde! En wat waren die Seegertjes toch goed geïntegreerd in Caïro! Wat een zalig kerstfeest (maar liefst tweemaal in het jaar!), en wat een vrolijkheid in al die duisternis van intolerantie!

En dat raken we hier gewoon kwijt door die #@$%#@-moslims!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219274941
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:48 schreef De_Verschoppeling het volgende:
En dat raken we hier gewoon kwijt door die #@$%#@-moslims!
Als mensen minder naar de christelijke kerk gaan, dan is dat hun eigen keuze.
Maar ja..... je haat moslims en je geeft hen de schuld van dit soort veranderingen die Nederlanders willen
pi_219274943
Wat?! Is Kerstmis afgeschaft? :( :( :(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219275611
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet per se elke religieuze uiting… zou toch raar zijn als de dominee ineens vanaf de Dom elke dag een paar keer gaat zingen naar de Utrechters hoe groot god is en om toch maar vooral te gaan bidden. Die zou heel gauw verzocht worden om dat even lekker thuis te doen.
pi_219275658
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat hij echt radicaal tegen de islam is. Ook tegen de overgrote meerderheid van de islam die gewoon gematigd is. Dat past niet bij de CU en dat past niet bij VON.

Ceder zei het dit jaar nog goed: de CU heeft geen enkele intentie om de islam beperkingen op te leggen en zal altijd voor de rechten van moslims om hun geloof te belijden op komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 15-11-2025 22:27:41 ]
pi_219275667
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, beide dus. Hij is van mening dat je niet alleen de ene kunt verbieden. Dan dus beide.
Waarom past hij dan niet bij VON? En is CU echt van mening dat het prima is om het een wel te verbieden en het andere niet?
Nee, CU wil helemaal geen van beide verbieden, die anti-islam sentimenten van Segers zijn gelukkig een minderheid in de partij.
  zondag 16 november 2025 @ 07:17:13 #20
511161 Meningbastion
Bolwerk van feitelijkheid
pi_219276817
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:18 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Joop.nl is geen onbevooroordeelde journalistiek maar een platform voor obscure meninkjes. Wynia's week is wel een analytisch topmedium.
"In evidence we trust, faith is for the uncertain"
  zondag 16 november 2025 @ 07:20:19 #21
511161 Meningbastion
pi_219276819
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wat is "ultieme capitulatie".
Migratie kan niet worden gestopt ? Dat is nooit mogelijk geweest... eeuwen en eeuwen lang
Alle Nederlandse tradities worden afgeschaft ? _O-
Welke? En wat dan nog?

ohhhhhhh het is weer zwarte pieten tijd. Het symbool van hoe niet-racistisch Nederland is..
Men zet een nep-zwart mens centraal in een viering .
Cultuurrelativisme is inderdaad vreemd maar waarom progressief Nederland vindt dat Nederland moet worden overspoeld met achterlijke culturen is weer het andere uiterste.
  zondag 16 november 2025 @ 07:21:52 #22
511161 Meningbastion
pi_219276820
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:

Ceder zei het dit jaar nog goed: de CU heeft geen enkele intentie om de islam beperkingen op te leggen en zal altijd voor de rechten van moslims om hun geloof te belijden op komen.
De rechten van de moslims is de sharia. Jij pleit dus als ongelovige voor het opheffen van je eigen cultuur. Wat is dit toch voor iets raars met jullie.
pi_219277092
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 07:21 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
De rechten van de moslims is de sharia. Jij pleit dus als ongelovige voor het opheffen van je eigen cultuur. Wat is dit toch voor iets raars met jullie.
Hoe bewijs je in 1 post dat je nog nooit met een moslim gesproken hebt en dat je niets van de islam, die net zo veel stromingen heeft als het christendom, af weet.
pi_219277167
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 07:17 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Joop.nl is geen onbevooroordeelde journalistiek maar een platform voor obscure meninkjes. Wynia's week is wel een analytisch topmedium.
Hahahahah
  Moderator zondag 16 november 2025 @ 09:31:44 #25
5428 crew  miss_sly
pi_219277169
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 07:21 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
De rechten van iedereen in Nederland zijn hetzelfde. En dat heeft niets met sharia te maken. Wat een onzin kraam je uit.
  Moderator zondag 16 november 2025 @ 09:34:10 #26
5428 crew  miss_sly
pi_219277176
quote:

[..]
Omdat hij echt radicaal tegen de islam is. Ook tegen de overgrote meerderheid van de islam die gewoon gematigd is. Dat past niet bij de CU en dat past niet bij VON.

Ok, dus het is meer de intentie: hij is zo tegen de islam dat hij zelfs bereid is om iets van zijn eigen geloof op te offeren als hij daarmee de islam een hak kan zetten?
pi_219277186
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ok, dus het is meer de intentie: hij is zo tegen de islam dat hij zelfs bereid is om iets van zijn eigen geloof op te offeren als hij daarmee de islam een hak kan zetten?
Ja, dat lijkt me wel. Tenminste, zo lees en proef ik het.
  zondag 16 november 2025 @ 09:38:39 #28
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219277203
quote:

[..]
Religieuze gekkies die elkaar de tent uit vechten. Ik ben voor. Laten we daar een paar stadions voor inrichten. Mogen sportclubs PVV, FvD, JA21 en zelfs tweedeklasser VVD ook meedoen!
pi_219277355
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De rechten van iedereen in Nederland zijn hetzelfde. En dat heeft niets met sharia te maken. Wat een onzin kraam je uit.
Nou ja, de publieke en openbare rechten in ieder geval.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219277362
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 07:20 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Cultuurrelativisme is inderdaad vreemd maar waarom progressief Nederland vindt dat Nederland moet worden overspoeld met achterlijke culturen is weer het andere uiterste.
Dat vind 'progressief Nederland' niet.
We hebben al genoeg gedoe met onze eigen achterlijke cultuurgenoten, zoals je posting
pi_219277449
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:55 schreef xpompompomx het volgende:
Wat?! Is Kerstmis afgeschaft? :( :( :(
Over een tijd krijgen we dit niveau in Den Haag

Bekijk deze YouTube-video
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 16 november 2025 @ 10:29:49 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219277535
quote:

[..]
Het kan toch ook niet anders, niks met Segers maar je kan moeilijk het ene verbieden en het andere niet?
pi_219277536
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 07:17 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator zondag 16 november 2025 @ 10:31:54 #34
5428 crew  miss_sly
pi_219277542
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 10:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het kan toch ook niet anders, niks met Segers maar je kan moeilijk het ene verbieden en het andere niet?
Dat ben ik met je eens, daarom vroeg ik verder aan @Hanca en waarom het niet bij CU en VON past.

Maar als ik het zo lees is zijn intentie schijnbaar niet per se gelijkwaardigheid, maar vooral wegwerken van de islam en daarvoor iets van het christendom desnoods opofferen.
  zondag 16 november 2025 @ 10:46:58 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219277583
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 10:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, daarom vroeg ik verder aan @:Hanca en waarom het niet bij CU en VON past.

Maar als ik het zo lees is zijn intentie schijnbaar niet per se gelijkwaardigheid, maar vooral wegwerken van de islam en daarvoor iets van het christendom desnoods opofferen.
Ik heb het even opgezocht, maar wat hij zegt is dat een kerklok een geluid geeft al dan niet hinderlijk en de meuzzin een geloofbeleidenis roept die de openbare ruimte ingeslingerd wordt, dat is dus wat meer dan alleen het hinderlijke geluid.

Zelf vind ik beiden irritant, al heb ik waar ik woon alleen een kerk op geluidsafstand, maar ik blijf het opdringerig vinden.

Dat Segers eigenlijk alleen die meuzzin wil verbieden, maar dit alleen kan als de kerkklok ook stil stil blijft is toch verder niks mis mee, dat is een compromis.

linkje naar uitspraak Segers: https://x.com/DIT_eo/status/1987456907544572086

[ Bericht 4% gewijzigd door Tarado op 16-11-2025 10:52:06 ]
  zondag 16 november 2025 @ 10:47:09 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219277584
Waarom publiceert NRC wel over de app van Wijers dat Yesilgoz een 'feeks' zou zijn, maar niet over de bomaanslag op een vliegveldcriticus? Komt dat doordat NRC en De Telegraaf beide eigendom zijn van Mediahuis? Twee kikkers in dezelfde mand? Overigens is benaming 'feeks' nog veel te vriendelijk..
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m5q3mnyj322x
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 16 november 2025 @ 10:58:43 #37
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219277638
Ik raad Klopkoep aan nu geen WNL te kijken.
pi_219277668
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 10:47 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom publiceert NRC wel over de app van Wijers dat Yesilgoz een 'feeks' zou zijn, maar niet over de bomaanslag op een vliegveldcriticus? Komt dat doordat NRC en De Telegraaf beide eigendom zijn van Mediahuis? Twee kikkers in dezelfde mand? Overigens is benaming 'feeks' nog veel te vriendelijk..
Viesmad :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 16 november 2025 @ 11:26:22 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219277722
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 10:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik raad Klopkoep aan nu geen WNL te kijken.
Ik keek al niet... Zie nu wel de commentaren

Toen Annemarie Jorritsma in 2023 de Eerste Kamer verliet, liet ze weten zich niet meer te lenen voor actuele politieke commentaren.
Ze heeft geen woord gehouden en zit geregeld bij WNL. En nu verdedigt ze Yesilgöz en is D66 de gebeten hond. Klaar mee met die VVD-kliek. *zapt weg* #wnlopzondag

https://bsky.app/profile/elsschot.bsky.social/post/3m5qf64uft22u
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219277727
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 10:47 schreef Klopkoek het volgende:
Dus dan mag je Kaag of Piri ook gewoon voor heks uitmaken. Lekker bezig zo.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 16 november 2025 @ 11:37:21 #41
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219277751
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 11:28 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Dus dan mag je Kaag of Piri ook gewoon voor heks uitmaken. Lekker bezig zo.
Dat was publiekelijk, als actief politicus en volksvertegenwoordiger. Niet prive in de app.

De gekkigheid van Plasterk zijn uitspraken, in het openbaar, belette hem ook niet om informateur te worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 16 november 2025 @ 12:02:10 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219277821
Het lijkt er inderdaad op dat Weijers op wel meer punten niet onomstreden is.
Ook bij de start van paars 1 hoop strubbelingen omtrent zijn fiscale doen en laten. Overigens niets naar boven gekomen dat onwettelijk is. Maar het krijgt al met al wel de nasmaak dat het een geslepen mannetje is.

Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219277878
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
Ook bij de start van paars 1 hoop strubbelingen omtrent zijn fiscale doen en laten. Overigens niets naar boven gekomen dat onwettelijk is. Maar het krijgt al met al wel de nasmaak dat het een geslepen mannetje is.

Ben echt helemaal niet pro Weijers ofzo, maar dit erbij halen, terwijl het niet onwettelijk was is toch raar?

Dan zouden we ons toch beter druk kunnen maken.over huidige bestuurders en tweede kamer leden, die nog veel meer geslepen zijn, of wel onwettige dingen hebben gedaan?

Weijers is voor mij iemand die echt in het old boys netwerk zit, waarin dit soort trucjes, appjes en uitspraken vrij normaal zijn (niet dat ik het fraaie uitspraken vind), en nu het politiek uitkomt door dat old boys netwerk publiekelijk wordt gepakt.
pi_219277905
quote:

Wat moet jij wel niet vinden van Gom van Strien en Ronald Plasterk?

Daar ben ik oprecht benieuwd naar...
  zondag 16 november 2025 @ 12:18:09 #45
511161 Meningbastion
pi_219277915
quote:

Klopt, die regenteske man heeft miljoenen verdiend in het bedrijfsleven over de rug van werknemers zoals een echte d66'er betaamt. d66 die liever een links kabinet wil. 😀
  zondag 16 november 2025 @ 12:20:13 #46
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219277926
Wordt gewoon uitgemolken door zijn tegenstanders, ook hier op FOK!

Meeste schandalen zitten nog steeds bij VVD en vrijwel alle PVVers zijn ooit veroordeeld. Hoor je ze niet over.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 16 november 2025 @ 12:25:26 #47
511161 Meningbastion
pi_219277953
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 11:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat was publiekelijk, als actief politicus en volksvertegenwoordiger. Niet prive in de app.

De gekkigheid van Plasterk zijn uitspraken, in het openbaar, belette hem ook niet om informateur te worden.
Plasterk heeft geen gekke uitspraken gedaan. Nooit. Zijn denkbeelden getuigen juist van grote realiteitszin en een gezonde politieke kijk op de samenleving. Dus jouw geframe slaat nergens op.
  zondag 16 november 2025 @ 12:27:19 #48
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219277965
quote:

[..]

"Gelukkig". Welk recht meent religie te moeten hebben op een uitzonderingspositie?
  zondag 16 november 2025 @ 12:31:20 #49
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219277990
quote:

[..]

Definieer "radicaal". Je strooit met termen. En Ceder zegt dit alleen omdat hij bang is dat er anders aan zijn Christelijke poten wordt gezaagd.
  zondag 16 november 2025 @ 12:31:49 #50
511161 Meningbastion
pi_219277993
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2025 11:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik keek al niet... Zie nu wel de commentaren

Toen Annemarie Jorritsma in 2023 de Eerste Kamer verliet, liet ze weten zich niet meer te lenen voor actuele politieke commentaren.
Ze heeft geen woord gehouden en zit geregeld bij WNL. En nu verdedigt ze Yesilgöz en is D66 de gebeten hond. Klaar mee met die VVD-kliek. *zapt weg* #wnlopzondag

https://bsky.app/profile/elsschot.bsky.social/post/3m5qf64uft22u
Jorritsma had groot gelijk dat die mafketel van een d66'er seksistische, vrouwvijandige uitspraken deed. En natuurlijk het feit dat Jetten zo'n losgeslagen projectiel had gekozen om een delicate politieke taak uit te voeren. Jetten is onbekwaam om leider te worden van dit land. Dankzij hem liggen nieuwe verkiezingen in het verschiet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')