Eerdmans gaat toch eerder dood dan met GL en CU in een coalitie zitten, kom op zeg.quote:Op zaterdag 15 november 2025 16:30 schreef Hanca het volgende:
Dat zeg ik niet. Maar D66 is in de lead, die kunnen kiezen. En die moeten dus niet kiezen voor de 3 rechtse partijen, dan nog eerder 1 van beide minderheidsopties of de PvdA-GL+JA21+CU optie.
En alweer bagatelliseer je het gewoon. Nee, aardbevingen bewust opwekken in Nederland in bebouwd gebied is gewoon nooit acceptabel.quote:Op zaterdag 15 november 2025 16:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik wil zeker niet de gevoelens kwetsen, zo ja gedaan; mijn excuses en denk (oprecht) dat veel daarvan minder zouden zijn als ontstane schade direct wordt vergoed en (bouw)voorzieningen die risico's t.g.v. gaswinning beter uitsluiten, onverwijld en kosteloos worden aangeboden. Wat dan goed en stevig genoeg daarin is, mag en kan een stel technici prima bepalen.
Dat een beving angsten oproept, ik ken het meer dan, is zeker zo; wat in de nare ervaring een stuk minder wordt wanneer je weet dat het hooguit dingen regelen en desnoods zaken laten herstellen is.
Geen idee, Eerdmans lijkt me ijdel en lijkt me iemand die heel graag 'het serieuze geluid op rechts' wil zijn. Dat bewijs je wel als je gaat regeren. Hij en zijn partijgenoten vergelijken zichzelf regelmatig met Leefbaar Rotterdam, die regeren met Denk...quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Eerdmans gaat toch eerder dood dan met GL en CU in een coalitie zitten, kom op zeg.
Hij heeft al meerdere keren aangegeven dat ie dat niet gaat doen. Die combinatie slaat ook helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen idee, Eerdmans lijkt me ijdel en lijkt me iemand die heel graag 'het serieuze geluid op rechts' wil zijn. Dat bewijs je wel als je gaat regeren. Hij en zijn partijgenoten vergelijken zichzelf regelmatig met Leefbaar Rotterdam, die regeren met Denk...
Hij blijft wmb een ingetraind omhulsel waarbij D66 als stroming zelf haar kroonjuwelen volledig aan de wilgen heeft opgehangen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 00:12 schreef kree het volgende:
Vind ik die Jetten niet eens zo slecht trouwens. .
Die ouwe robot heeft zich wel ontwikkeld, tis niet mijn partij.
Maar oke het is waar mensen op stemmen net als PVV en VVD? nou fix het met elkaar zou ik zeggen.
Wat hij nu zegt is natuurlijk ook bedoeld om zijn voorkeurscoalitie voor elkaar te krijgen, je weet nooit hoe het loopt in een formatie. D66 ging ook 100% zeker niet met de roestende stilstaande auto van CU.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:11 schreef mackinac het volgende:
[..]
Hij heeft al meerdere keren aangegeven dat ie dat niet gaat doen. Die combinatie slaat ook helemaal nergens op.
Het probleem van de vertraging ligt niet aan het proces, dus de oplossing zit ook niet in aanpassingen aan het procesquote:Op zaterdag 15 november 2025 16:56 schreef Klopkoek het volgende:
Zoals eerder en uitvoeriger gezegd: de tijd tussen uitschrijven verkiezingen en verkiezingen zelf duurt te lang; het formatieproces duurt idioot lang.
Misschien moet men terug naar vroeger, naar de tijd voordat Juliana met het 'informateuren' begon.
De winnaar van de verkiezingen gaat zo snel mogelijk een kabinet samenstellen. Gaat direct beginnen met stapelen. Lukt dat niet of is er geen meerderheid voor dan is nummer twee aan de beurt.
Blijf weg van de gekozen premier of referenda zou ik zeggen, maar het bestel verdient een opfrissing (er is gewoon niks gedaan met de staatscommissie Remkes uit 2018). Van de omvang van de Tweede Kamer tot de overdaad aan reces.
Nog niet overal is het besef ingedaald dat D66 een pyrus overwinning heeft behaald.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Eerdmans gaat toch eerder dood dan met GL en CU in een coalitie zitten, kom op zeg.
Overdrijven is ook een kunst en dat iets niet appeleert aan jouw overtuiging maakt niet dat een beleidskeuze dus kwade opzet in haar doel heeft.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
En alweer bagatelliseer je het gewoon. Nee, aardbevingen bewust opwekken in Nederland in bebouwd gebied is gewoon nooit acceptabel.
Als men door zou gaan met opwekken wordt trouwens de analyse anders, gaan we over de 5.0 op de schaal van Richter heen en moeten alle gebouwen, ook de net gebouwde, plat en opnieuw worden gebouwd. Dan kost de gaswinning ons meer miljarden dan het gaat opleveren.
Kan wel, wil hij alleen niet zo graag. Maar hij heeft duidelijk aangegeven ze niet uit te sluiten.quote:
Die 'winbare energiereserve' is er niet. En is ook gewoon niet nodig als we echte energiebronnen gaan gebruiken, ipv het verbranden van oude plantenresten.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst en dat iets niet appeleert aan jouw overtuiging maakt niet dat een beleidskeuze dus kwade opzet in haar doel heeft.
En zover niet begrepen, ik kijk niet eens strikt naar kosten maar de voorzieningen die een land als geheel behoeft.
NIMBY gedrag is nooit een goede insteek om (liefst samen) als land vooruit te komen.
De te maken kosten vind ik ondergeschikt aan de waarde die een winbare energiereserve als betekenis heeft voor ons land. Al eens eerder gesteld dat "we" mijn part ¤20Miljard uitrekken dan een veld met een momentele restwaarde van ¤200-300Miljard zomaar af te schrijven. En als iemand echt niet kan leven met een situatie, is het soms beter om te verhuizen.
Indien gebouwen en herstel zijn gebaseerd op 'schaal van 3 van Richter' (lichte trillingen), heb ik onmiddelijk de wedervraag waarom ze bij aanvang niet zijn uitgevoerd om die 5 te weerstaan; en met die sterkte overigens nog steeds geen direct levensgevaar aanwezig is. Ik begin weer een (bouw)schandaal te ruiken.
Hij heeft duidelijk een kabinet met 3 partijen rechts van D66 uitgesloten.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Kan wel, wil hij alleen niet zo graag. Maar hij heeft duidelijk aangegeven ze niet uit te sluiten.
NRC dat naar rechts helt? Lol. Het wordt steeds grappiger hier.quote:Op zaterdag 15 november 2025 16:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Overigens vind ik het meest ongemakkelijke de rol van NRC.
NRC hoort ook bij Het Grote Rechtse Complot.
In een medialandschap dat toch al heel erg naar rechts helt (wanneer bereik in ogenschouw wordt genomen; het gewicht en toegang tot FTM is niet hetzelfde als EW of Telegraaf).
Jeff Bezos in de polder.
Hij heeft vooral gezegd niet met zowel VVD als JA21 te willen. Wat volstrekt begrijpelijk is.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Kan wel, wil hij alleen niet zo graag. Maar hij heeft duidelijk aangegeven ze niet uit te sluiten.
Nog niet overal is het besef dat VVD niet nodig is om een kabinet te vormen en rechts zijn meerderheid is kwijtgeraakt en fors is gedaald afgelopen verkiezingen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nog niet overal is het besef ingedaald dat D66 een pyrus overwinning heeft behaald.
Ik denk dat je precies begrijpt wat ik bedoel. Centrum en centrum/rechtskiezers willen absoluut geen PVDA/GL in het kabinet. Die geven de voorkeur aan een midden minderheidskabinet met VVD, D66 en CDA, of een centrum/rechtskabinet met VVD, D66, CDA, JA21 en eventueel een kleine partij erbij.quote:Op zaterdag 15 november 2025 16:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kiezers hebben niets te willen, als Jetten het onwaarschijnlijke doet en weet te formeren via Denk en PvdD is dat ook gewoon democratie in werking.
En als de kiezers centrum willen: meer centrum (nog wel iets rechts van het midden) dan D66-VVD-GLPvdA-CDA ga je het nooit meer krijgen.
Kun je dat ook onderbouwen in plaats van alleen maar stellen dat het "niet acceptabel" is?quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
En alweer bagatelliseer je het gewoon. Nee, aardbevingen bewust opwekken in Nederland in bebouwd gebied is gewoon nooit acceptabel.
Als men door zou gaan met opwekken wordt trouwens de analyse anders, gaan we over de 5.0 op de schaal van Richter heen en moeten alle gebouwen, ook de net gebouwde, plat en opnieuw worden gebouwd. Dan kost de gaswinning ons meer miljarden dan het gaat opleveren.
Waar dan?quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hij heeft vooral gezegd niet met zowel VVD als JA21 te willen. Wat volstrekt begrijpelijk is.
Ik heb geen zin om te gaan graven. Maar ik herinner mij nog dat jij heel stellig was dat NSC niet met de PVV ging regeren.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nog niet overal is het besef dat VVD niet nodig is om een kabinet te vormen en rechts zijn meerderheid is kwijtgeraakt en fors is gedaald afgelopen verkiezingen.
De kiezer heeft helemaal niks te willen. Die hebben zich niet met de formatie te bemoeien. Zo werkt de vertegenwoordigende democratie. Zo simpel is het. Dus je kunt stoppen met schermen met 'de kiezer'.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:01 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik denk dat je precies begrijpt wat ik bedoel. Centrum en centrum/rechtskiezers willen absoluut geen PVDA/GL in het kabinet. Die geven de voorkeur aan een midden minderheidskabinet met VVD, D66 en CDA, of een centrum/rechtskabinet met VVD, D66, CDA, JA21 en eventueel een kleine partij erbij.
Het is goed dat de PVDA wordt uitgesloten, een linkse coalitie past simpelweg niet bij de politieke voorkeuren van veel kiezers, waaronder ikzelf. Ook al zie jij het anders, veel mensen ervaren de PVDA als te links.
Klopt, ik schatte Omtzigt verkeerd in. Ik had wel de helft van de fractie goed, het bleek daar 50/50 te zijn qua wel of niet uitsluiten.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om te gaan graven. Maar ik herinner mij nog dat jij heel stellig was dat NSC niet met de PVV ging regeren.
Als het gaat om jouw politiek inschattingsvermogen zou ik toch wat meer bescheidenheid betrachten. Gratis tip van flip.
Maar hij plaatst CDA niet in het rechtse kamp.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Staat in het verslag van de verkenner. Niet met 3 rechts(ere) partijen.
Er naast zitten doen wij allemaal wel eens. Maar bij deze uitslag heb ik serieus het gevoel dat het VVD/CDA/D66/JA21 wordt. Ik zou er wel een percentage op willen plakken van 80%quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, ik schatte Omtzigt verkeerd in. Ik had wel de helft van de fractie goed, het bleek daar 50/50 te zijn qua wel of niet uitsluiten.
Maar ik ben hier dan ook niet stellig dat iets niet gaat gebeuren. Jullie beweren dat VVD niet met GL-PvdA gaat (lijkt mij nog steeds de meest waarschijnlijke optie) en JA21 ook niet, terwijl die GL-PvdA expliciet niet uitsloten bij de verkenner.
De wet van Nolens.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar hij plaatst CDA niet in het rechtse kamp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |