abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219272639
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 14:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jetten kan niet met JA21, Dilan kan niet met PvdAGL dus we krijgen waarschijnlijk Sijthoff I.
_O-
"Stabiliteit is ons motto. Voor minstens 8 jaar"
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 november 2025 @ 15:16:43 #252
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219272871
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 20:14 schreef Beathoven het volgende:
Als er straks inhoudelijks iets op tafel ligt waar andere partijen zich aan kunnen verbinden, dan is het een uitermate zielige vertoning als ze op het 'ik wil met Joost en niet met Jesse' niveau doorgaat.

Ook is het van kleuterklasniveau om dan te roepen dat je wel met PvdA en niet met GL wil. Dan kan Jetten ook wel roepen dat ie alleen met de liberalen van de VVD wil regeren en niet met de PVV-kant.
Alleen zielig omdat een linkse partij wordt uitgesloten?
  zaterdag 15 november 2025 @ 15:18:50 #253
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219272888
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 22:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wijers is natuurlijk nooit echt een typische D66er geweest, ook al 74 en inmiddels al jaren niet meer politiek actief. Ik zou hem nou niet als maatstaf voor de partij nemen.

En het was ook besloten, niet openbaar zoals de heks richting Kaag.
Oh dan is het goed natuurlijk.
pi_219272898
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh dan is het goed natuurlijk.
Nee, natuurlijk is het dan niet goed, maar wel onvergelijkbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 15 november 2025 @ 15:25:17 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219272928
Alsof er nooit iemand naar iemand anders heeft geappt: "Tering, wat is die Timmermans een ontzettende klootzak".
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219272936
Nou ja, iets of iemand heeft hem bewust beschadigd.
Nu is er geen D66-informateur meer die geen zin in de 'liegende feeks' Dilan heeft.
Nu is er alleen nog een CDA-informateur.

Vraag me af of dat invloed kan hebben op het stuk wat er geschreven moet gaan worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 november 2025 @ 15:28:37 #257
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219272940
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:25 schreef -XOR- het volgende:
Alsof er nooit iemand naar iemand anders heeft geappt: "Tering, wat is die Timmermans een ontzettende klootzak".
Ik heb Franske wel voor erger uitgemaakt en dat neem ik niet terug, maar ze hebben mij alleen nog niet gevraagd informateur te worden.
  zaterdag 15 november 2025 @ 15:30:58 #258
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219272960
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:27 schreef capricia het volgende:
Nu is er geen D66-informateur meer die geen zin in de 'liegende feeks' Dilan heeft.

Vraag me af of dat invloed kan hebben op het stuk wat er geschreven moet gaan worden.
D'66 heeft genoeg mensen. Misschien wil Ollongren.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219272962
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:25 schreef -XOR- het volgende:
Ik vind zelf de beschuldigingen nogal magertjes.
Dat van die leugenaar valt nog te bezien. En feeks is zo ongeveer het mildste woord wat ik bedacht had toen bleek dat ie iets naars geappt had.

Maar mijnheer heeft zelf zijn conclusie getrokken en heeft zijn functie neergelegd.

Doel bereikt kennelijk. Voor de lobbiisten uit die Sijthoff-omgeving.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219272966
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
D'66 heeft genoeg mensen. Misschien wil Ollongren.
Jetten stelt nu geen nieuwe informateur aan. Hij houdt het bij CDA-Buma.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 november 2025 @ 15:38:29 #261
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219272987
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Jetten stelt nu geen nieuwe informateur aan. Hij houdt het bij CDA-Buma.
Ah, heb ik gemist.

Jetten kan VVD trouwens keihard naaien omdat er in de kamer een kleine meerderheid is voor het aanpakken van de HRA. Ik zou het prachtig vinden.
pi_219273005
Het gedrag van Logtenberg bij Kockelmann gisteren was echt zum kotsen... Zat Marjolein Moorman verdekt uit te lachen. Bekijk de beelden maar op sociale media.

Daarna zat Logtenberg nog bij het Oog op Morgen. Over dat hij "z’n journalistieke werk heeft gedaan" en "Sijthoff dat werk begrijpt" en ze volgende week samen een biertje gaan drinken. "Want zo doe je dat."

Het meurt enorm.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219273092
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:38 schreef capricia het volgende:
Even terug komen op dat gedoe met Wijers en die vreemde lobby groep:

Wat is nou eigenlijk die rechtse lobbygroep die dus het kabinet over rechts wilden hebben en dat appje van Wijers heeft gelekt? Weet iemand dat?

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Een rechtse lobbygroep die Wijers vraagt mee te doen en Wijers die antwoord dat dan wel Timmermans mee moet doen en die feeks van de VVD niet. Wat is dat voor vreemde rechtse lobbygroep? 'Stem voor stabiliteit'

Iemand meer?

Want die Willen Sijthoff is een van de grootste donateurs aan D66. Heel bijzonder allemaal.
En NRC voor het karretje gespannen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219273132
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ah, heb ik gemist.

Jetten kan VVD trouwens keihard naaien omdat er in de kamer een kleine meerderheid is voor het aanpakken van de HRA. Ik zou het prachtig vinden.
Een dergelijke wet duurt minstens een jaar of zelfs twee om er door te krijgen. Voordat D66 deze kans krijgt blaast de VVD het kabinet op.
  zaterdag 15 november 2025 @ 16:02:43 #265
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219273142
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Een dergelijke wet duurt minstens een jaar of zelfs twee om er door te krijgen. Voordat D66 deze kans krijgt blaast de VVD het kabinet op.
Misschien mag VVD niet eens mee doen.
pi_219273172
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 14:07 schreef Hanca het volgende:
Duidelijk dat D66 niet in een kabinet met 3 rechtsere partijen moet stappen, dus.
Maar de VVD wel in een kabinet met 3 (eigenlijk 4) linksere partijen blijkbaar.
pi_219273178
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat van die leugenaar valt nog te bezien. En feeks is zo ongeveer het mildste woord wat ik bedacht had toen bleek dat ie iets naars geappt had.

Maar mijnheer heeft zelf zijn conclusie getrokken en heeft zijn functie neergelegd.

Ik luisterde toevallig net de podcast van Maarten van Rossem die dee kwestie ook besprak. Hij vertelde dat Wijers destijds in Paars I minister EZ was en het bij één pabinet is gebleven. Bij zijn vertrek als minister zou hij opgemerkt hebben dat het zo'n klotezooi is in Den Haag, dat als je niet oppast je zo met een mes in je rug wordt gestoken en dat hij er schoon genoeg van had.
Ik kan me zo voorstellen dat hij na deze twee dagen oo alweer schoon genoeg heeft van de slangenkuil die politiek Den Haag is en dat hij ook geen zin heeft om hier allemaal tegenin te gaan en de strijd aan te gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219273223
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Oneens, het woordje feeks is behoorlijk haatdragend. Het spelletje van Jetten is weer doorzien, hij móét reageren met PVDA/GL, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. De kiezers willen centrum of centrum/rechts. :)
Graag verwijderen
pi_219273225
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik luisterde toevallig net de podcast van Maarten van Rossem die dee kwestie ook besprak. Hij vertelde dat Wijers destijds in Paars I minister EZ was en het bij één pabinet is gebleven. Bij zijn vertrek als minister zou hij opgemerkt hebben dat het zo'n klotezooi is in Den Haag, dat als je niet oppast je zo met een mes in je rug wordt gestoken en dat hij er schoon genoeg van had.
Ik kan me zo voorstellen dat hij na deze twee dagen oo alweer schoon genoeg heeft van de slangenkuil die politiek Den Haag is en dat hij ook geen zin heeft om hier allemaal tegenin te gaan en de strijd aan te gaan.
Wijers deed als EZ minister heel kritische uitspraken over Shell. Dat automobilisten prima ergens anders kunnen tanken. Een week later lag zijn belastingaangifte bij Nova (voorloper Nieuwsuur)

Bekijk deze YouTube-video
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219273241
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Overigens vind ik het meest ongemakkelijke de rol van NRC.

In een medialandschap dat toch al heel erg naar rechts helt (wanneer bereik in ogenschouw wordt genomen; het gewicht en toegang tot FTM is niet hetzelfde als EW of Telegraaf).

Jeff Bezos in de polder.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 15-11-2025 18:08:19 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219273280
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:10 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Maar de VVD wel in een kabinet met 3 (eigenlijk 4) linksere partijen blijkbaar.
Dat zeg ik niet. Maar D66 is in de lead, die kunnen kiezen. En die moeten dus niet kiezen voor de 3 rechtse partijen, dan nog eerder 1 van beide minderheidsopties of de PvdA-GL+JA21+CU optie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219273309
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:21 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Oneens, het woordje feeks is behoorlijk haatdragend. Het spelletje van Jetten is weer doorzien, hij móét reageren met PVDA/GL, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. De kiezers willen centrum of centrum/rechts. :)
De kiezers hebben niets te willen, als Jetten het onwaarschijnlijke doet en weet te formeren via Denk en PvdD is dat ook gewoon democratie in werking.

En als de kiezers centrum willen: meer centrum (nog wel iets rechts van het midden) dan D66-VVD-GLPvdA-CDA ga je het nooit meer krijgen.
pi_219273324
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:27 schreef capricia het volgende:

Lijkt me niet, er zitten 2 CDA'ers en 2 D66'ers voor de inhoud. 2 gespreksleiders op 4 sprekers was al vrij belachelijk.
pi_219273417
Zoals eerder en uitvoeriger gezegd: de tijd tussen uitschrijven verkiezingen en verkiezingen zelf duurt te lang; het formatieproces duurt idioot lang.

Misschien moet men terug naar vroeger, naar de tijd voordat Juliana met het 'informateuren' begon.

De winnaar van de verkiezingen gaat zo snel mogelijk een kabinet samenstellen. Gaat direct beginnen met stapelen. Lukt dat niet of is er geen meerderheid voor dan is nummer twee aan de beurt.

Blijf weg van de gekozen premier of referenda zou ik zeggen, maar het bestel verdient een opfrissing (er is gewoon niks gedaan met de staatscommissie Remkes uit 2018). Van de omvang van de Tweede Kamer tot de overdaad aan reces.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 15 november 2025 @ 16:59:59 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219273441
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 21:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij zegt dat de mensen alleen problemen hebben met de hersteloperatie en niet met de bevingen. En daarom zeg ik dat. Wie ben jij om dat te bepalen?

Want als ik, of één van onze raadsleden die ik regelmatig spreek, er naar vraag is dat namelijk totaal niet waar. Ook de mensen in de huizen zonder enige schade hebben psychische klachten. Door de bevingen, niet door de afhandeling van de schade.

Jij begon met spelen op de persoon. Richting de Groningers, de inwoners van mijn gemeente. Dat ze niet zo moesten zeuren over aardbevingen.
Ik snap de betrokken insteek wat niet maakt dat tegemoetkomen aan aangedane gevoelens van slachtoffers, hier het beleid voor Nederlandse belangen moet gaan bepalen.

Ik vind het reactief wanbeleid en pure kapitaalvernietiging door te zorgen dat we als land nooit meer zelf gas kunnen winnen. Het is oliedom om de voorzieningen (laat staan voor noodgevallen) keihard weg te flikkeren en ook ronduit hypocriet omdat het - nog vele jaeren - geen enkele garantie vormt dat bevingen uit zullen blijven.
Niet ondenkbaar is dat juist door wegvallen van winning, de onderlagen zich schoksgewijs zullen herzetten en bevingen in zwaarte voorlopig nog jaren zullen plaatsvinden. Het is wensdenken, dat stoppen van ontginning dus einde van bevingen betekent zoals sommigen graag lijken te denken.

Het land zelf kan prima in toetsbare wetgeving zorgen dat er geen handelgedreven exploitatie is van de eigen bronnen en een winning uitsluitend beperkt blijft tot, mijn part, alleen de Groningse huishoudens in het gebied die wmb het gas zelfs gratis geleverd krijgen. Dit laatste houdt ook de machinerie & kunde mooi op peil.

Ik wil zeker niet de gevoelens kwetsen, zo ja gedaan; mijn excuses en denk (oprecht) dat veel daarvan minder zouden zijn als ontstane schade direct wordt vergoed en (bouw)voorzieningen die risico's t.g.v. gaswinning beter uitsluiten, onverwijld en kosteloos worden aangeboden. Wat dan goed en stevig genoeg daarin is, mag en kan een stel technici prima bepalen.
Dat een beving angsten oproept, ik ken het meer dan, is zeker zo; wat in de nare ervaring een stuk minder wordt wanneer je weet dat het hooguit dingen regelen en desnoods zaken laten herstellen is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')