abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219271850
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:38 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Dat straattuig zijn deels vluchtelingen ja, de overlast van Syriërs neemt toe. Maar het grootste deel is hier geboren. Daarom had ik het in mijn eerste bericht ook over immigratie én integratie.

Wat betreft die kansen: ik heb het hier over de groep die al tien jaar een status heeft en dus al tien jaar de mogelijkheid om te werken. Daarvan heeft nipt de helft een baan. Dat vind ik een bedroevende score na tien jaar.
Ok, en hoe gaat nog meer VVD-beleid daar nu dan wel verandering in brengen?
Het blijft allemaal zo vaag en tegengesteld.
  zaterdag 15 november 2025 @ 12:14:42 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219271853
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Beide voorvallen die er toe geleid hebben dat Wijers vertrokken is, komen bij die lobbygroep 'Stem voor Stabiliteit' vandaan.
Opgericht door de grootste donateur van D66, die Sijthoff. Met als doel een centrum rechts kabinet te bewerkstelligen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, met banden met alle 3 de partijen die ze in een kabinet willen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)nlinks-pvda-a4900031
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219271902
Wijersgate laat mijns inziens toch vooral het dubbele gezicht van Jetten in dit formatieproces zien. Door het aanstellen van een wat protserige steenrijke industrieel probeerde hij zich uiterlijk op te stellen als iemand die de VVD een hand probeert te reiken. Terwijl het inmiddels wel duidelijk is dat Weijers op pad werd gestuurd om het stuk een kant op te duwen waarmee PvdA-GL er onmogelijk nee tegen hadden kunnen zeggen. Dat maakt het voor Jetten extra zuur dat deze move volledig in zijn gezicht is ontploft en precies het tegenovergestelde effect lijkt te gaan hebben.
pi_219271910
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:11 schreef capricia het volgende:
Misschien hebben @:klopkoek of @:miss_sly nog inzichten in wat hier nou precies gebeurd is.
Er is geen film gemaakt van de uitspraak leugenaar op het podium. Wat eerder wel een bericht was.
Toch vertellen meerdere mensen dat Wijers die uitspraak heeft gedaan. Terwijl Eric Smit die naast hem zat op het podium zegt dat hij dit niet hoorde van Wijers en dat hij diegene was die Yesilgox leugenaar noemde.
Waarom dachten een aantal aanwezigen dat Wijers het zei? (Volgens een NRC-journalist) Zaten ze wat verder weg, de luidsprekers waren niet duidelijk met stemherkenning ?
Of heeft die NRC-journalist een suggestieve vraag gesteld aan aanwezigen?
Of liegen die bewust om Wijers weg te werken en een kabinet zonder GL/PvdA te maken.
--
Feeks...
Wijers erkent deze uitspraak wel in een 1-op-1-app, zegt hij.
Dus geen groepsapp voor meerdere mensen te lezen?
Hij is genaaid door die ene persoon. Waarom?
pi_219271912
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat idee heb ik er ook een beetje bij. Blijkbaar is er een groepje van 3 ondernemers/industrielen geweest onder leiding van (D66'er) Sijthof die lobbyclub 'Stem voor Stabiliteit' zijn gestart die campagne heeft gevoerd om een kabinet D66,CDA,VVD voor elkaar te boksen.

hier een NRC-artikel voor wat meer inzicht:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)gen-van-nrc-a4912685
Ja. En een grotere groep sympathisanten daarom heen. Maar laten we ons voor het gemak maar even focussen op die hoofdfiguur.

En deze Lobbygroep, of (D66'er) Sijthof zelf, bepaalt even dat Wijers kalt gesteld moet worden. En uit de formatie moet verdwijnen.
Want kennelijk is zijn invloed op de formatie niet in de richting waarin 'Stem voor stabiliteit' het wenst.

Ik vind het echt ongelooflijk eigenlijk. Dat een lobbygroep zoveel invloed heeft.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 15 november 2025 @ 12:25:11 #231
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219271931
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. En een grotere groep sympathisanten daarom heen. Maar laten we ons voor het gemak maar even focussen op die hoofdfiguur.

En deze Lobbygroep, of (D66'er) Sijthof zelf, bepaalt even dat Wijers kalt gesteld moet worden. En uit de formatie moet verdwijnen.
Want kennelijk is zijn invloed op de formatie niet in de richting waarin 'Stem voor stabiliteit' het wenst.

Ik vind het echt ongelooflijk eigenlijk. Dat een lobbygroep zoveel invloed heeft.
Ik kan er verder ook niet heel veel over vinden, dit lijkt me een episode die zich uitstekend leent voor FTM-artikel, maar blijkbaar zitten die journalisten er dus ook tot de elleboog in.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 15 november 2025 @ 12:31:58 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219271966
quote:

[..]

Nogmaals: Er zijn banden met ALLE 3 de partijen waarvan ze willen dat die een kabinet vormen https://www.nrc.nl/nieuws(...)nlinks-pvda-a4900031

Doen alsof dit een D66-ding is, is onterecht.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219272004
quote:

[..]

Uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat Wijers zelf de uitspraken doet dus in hoeverre je dat de lobbygroep kan aanrekenen is een tweede.

Maar in zoverre is het wel bijzonder ja dat een dergelijke (rijke) succesvolle lobbygroep zo dicht bij het vuur kan staan ja.
pi_219272082
quote:

[..]

Waar baseer je dit op? Deze post is een aaneenrijging van aannames. Je weet niet wie de krant gebeld heeft. Je weet niet wie de screenshots gestuurd heeft. Laat staan dat je weet met welk doel. Laten we bij de feiten blijven in plaats van complottheorieën de wereld in helpen.
pi_219272108
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:20 schreef westwoodblvd het volgende:
Wijersgate laat mijns inziens toch vooral het dubbele gezicht van Jetten in dit formatieproces zien. Door het aanstellen van een wat protserige steenrijke industrieel probeerde hij zich uiterlijk op te stellen als iemand die de VVD een hand probeert te reiken. Terwijl het inmiddels wel duidelijk is dat Weijers op pad werd gestuurd om het stuk een kant op te duwen waarmee PvdA-GL er onmogelijk nee tegen hadden kunnen zeggen. Dat maakt het voor Jetten extra zuur dat deze move volledig in zijn gezicht is ontploft en precies het tegenovergestelde effect lijkt te gaan hebben.
De blokkade ligt niet bij PvdA-GL, dus waarom zou je het een kant opduwen waarmee zij onmogelijk nee kunnen zeggen?

Als het doel een breed middenkabinet is, kun je beter een stuk opleveren waar de VVD onmogelijk nee tegen kan zeggen
pi_219272162
quote:

[..]

Mensen van D66-top en andere kamerfracties zitten nu niet in de positie iets te zeggen over de lobbygroep en de framing van Wijers. Dat zou voortrellen zijn en dat wil men nu niet, na 2 jaar soap
Journalisten zitten wel in die positie.. Hebben bronnen voor achtergronden zoeken ... etc
pi_219272174
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:20 schreef westwoodblvd het volgende:
De vraag is of Jetten wist van de appjes van Wijers. Daar gaan we ws. nooit achter komen maar dit is hoe dan ook geen best begin. Wel goed dat hij de vaart er in probeert te houden door alleen met Buma door te gaan.
  zaterdag 15 november 2025 @ 13:16:59 #238
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219272264
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Doen ze niet slim dan want ze zijn sinds Dilan een kwart van hun electoraat kwijt, maar ze mogen nog wel iets meer kapot van mij.
Dat heeft meer met het vertrek van Rutte te maken dan het beleid van de VVD.
pi_219272279
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 13:01 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
De blokkade ligt niet bij PvdA-GL, dus waarom zou je het een kant opduwen waarmee zij onmogelijk nee kunnen zeggen?

Als het doel een breed middenkabinet is, kun je beter een stuk opleveren waar de VVD onmogelijk nee tegen kan zeggen
Oh jee.. de confrontatie tussen inhoud en de VVD.
  zaterdag 15 november 2025 @ 13:25:37 #240
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219272319
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 13:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat heeft meer met het vertrek van Rutte te maken dan het beleid van de VVD.
Nooit begrepen dat mensen op een persoon stemmen ipv een verkiezingsprogramma, maar Dilan is zelfs minder populair onder haar achterban dan Frans.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219272345
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, het is voor de VVD ook electoraal onnozel. Rutte liet zien dat ze met een iets gematigder lijn veel beter scoren. Als ze zo doorgaan maken ze zichzelf vanzelf overbodig.
Ik zie drie opties:

1. Een overdreven vorm van het imposter-syndroom bij het gehele VVD-apparaat onder leiding van Dilan Yeşilgöz.
2. Een vreemd soort vorm van algeheel fatalisme, waarbij er geen enkel conservatief, daadwerkelijk fatsoenlijk rechts, antwoord meer mogelijk is op extreemrechts met zijn fascistoïde trekjes.
3. Beïnvloeding door buitenlandse mogendheden of multinationals, zodat men niet meer met de bedelzak langs de leden hoeft.
pi_219272348
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:55 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]
Waar baseer je dit op? Deze post is een aaneenrijging van aannames. Je weet niet wie de krant gebeld heeft. Je weet niet wie de screenshots gestuurd heeft. Laat staan dat je weet met welk doel. Laten we bij de feiten blijven in plaats van complottheorieën de wereld in helpen.
Beide incidenten die geleid hebben tot het afscheid van Weijers als informateur komen bij die Sijthoff-lobby vandaan.

Dilan de leugenaar:

quote:
Wijers deed de uitlatingen in de avond van 29 oktober, een paar uur na de eerste uitslagprognoses, als panellid op een podium tijdens een borrel van ondernemer Willem Sijthoff in Amsterdam.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-uitgedrukt-a4912593

Dilan de feeks:
quote:
Het gaat om een appbericht van D66’er Wijers aan onder meer mediaondernemer Willem Sijthoff in aanloop naar de verkiezingen, dat is ingezien door NRC.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gen-van-nrc-a4912685
Ik vind dit opvallend. Het geeft mij het gevoel dat hier iemand beentje gelicht wordt.

Wat denk jij dat er achter zit, welk doel en vanuit welke groep?

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 15-11-2025 13:37:58 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 15 november 2025 @ 13:33:59 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219272358
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 13:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nooit begrepen dat mensen op een persoon stemmen ipv een verkiezingsprogramma, maar Dilan is zelfs minder populair onder haar achterban dan Frans.
Eens maar denk dat 80% van de kiezers dat doen, laten we het maar veramerikanisering noemen.
pi_219272438
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 13:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
Eens maar denk dat 80% van de kiezers dat doen, laten we het maar veramerikanisering noemen.
Altijd zo geweest. Mensen stemden vroeger net zo goed op Lubbers of Van Mierlo
pi_219272443
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 09:53 schreef Meningbastion het volgende:

[..]
Een ongelofelijk streng asielmigratiebeleid: voor ongewenste buitenlanders moet een dystopische toekomst in Nederland in het verschiet liggen. Dus nog extremer, nog onverbiddelijker dan "Trump en ICE".

The Rest is Politics ......
Plus een kernbom op de Doggersbank, zodat de zeespiegel in de Noordzee een paar dm daalt! Dan kan ook Slochteren gewoon weer open.
pi_219272555
Duidelijk dat D66 niet in een kabinet met 3 rechtsere partijen moet stappen, dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219272572
Ik raak er wel steeds meer van overtuigd dat we richting een minderheidskabinet gaan.

VVD gaat zolang Yesilgoz daar zit nooit in een kabinet met GL-PvdA. En andersom zijn de risico’s levensgroot voor D66 en CDA om in een kabinet met 75 zetels te stappen, terwijl een coalitiepartner vol zit met opportunisten die gewend zijn om van partij te wisselen.
pi_219272576
Dat zijn wel redelijke open deuren, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 15 november 2025 @ 14:09:42 #250
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219272578
quote:
Jetten kan niet met JA21, Dilan kan niet met PvdAGL dus we krijgen waarschijnlijk Sijthoff I.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')