Ok, en hoe gaat nog meer VVD-beleid daar nu dan wel verandering in brengen?quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:38 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Dat straattuig zijn deels vluchtelingen ja, de overlast van Syriërs neemt toe. Maar het grootste deel is hier geboren. Daarom had ik het in mijn eerste bericht ook over immigratie én integratie.
Wat betreft die kansen: ik heb het hier over de groep die al tien jaar een status heeft en dus al tien jaar de mogelijkheid om te werken. Daarvan heeft nipt de helft een baan. Dat vind ik een bedroevende score na tien jaar.
quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Beide voorvallen die er toe geleid hebben dat Wijers vertrokken is, komen bij die lobbygroep 'Stem voor Stabiliteit' vandaan.
Opgericht door de grootste donateur van D66, die Sijthoff. Met als doel een centrum rechts kabinet te bewerkstelligen.Nee, met banden met alle 3 de partijen die ze in een kabinet willen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)nlinks-pvda-a4900031SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Er is geen film gemaakt van de uitspraak leugenaar op het podium. Wat eerder wel een bericht was.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:11 schreef capricia het volgende:
Misschien hebben @:klopkoek of @:miss_sly nog inzichten in wat hier nou precies gebeurd is.
Ja. En een grotere groep sympathisanten daarom heen. Maar laten we ons voor het gemak maar even focussen op die hoofdfiguur.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat idee heb ik er ook een beetje bij. Blijkbaar is er een groepje van 3 ondernemers/industrielen geweest onder leiding van (D66'er) Sijthof die lobbyclub 'Stem voor Stabiliteit' zijn gestart die campagne heeft gevoerd om een kabinet D66,CDA,VVD voor elkaar te boksen.
hier een NRC-artikel voor wat meer inzicht:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gen-van-nrc-a4912685
Ik kan er verder ook niet heel veel over vinden, dit lijkt me een episode die zich uitstekend leent voor FTM-artikel, maar blijkbaar zitten die journalisten er dus ook tot de elleboog in.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En een grotere groep sympathisanten daarom heen. Maar laten we ons voor het gemak maar even focussen op die hoofdfiguur.
En deze Lobbygroep, of (D66'er) Sijthof zelf, bepaalt even dat Wijers kalt gesteld moet worden. En uit de formatie moet verdwijnen.
Want kennelijk is zijn invloed op de formatie niet in de richting waarin 'Stem voor stabiliteit' het wenst.
Ik vind het echt ongelooflijk eigenlijk. Dat een lobbygroep zoveel invloed heeft.
Nogmaals: Er zijn banden met ALLE 3 de partijen waarvan ze willen dat die een kabinet vormen https://www.nrc.nl/nieuws(...)nlinks-pvda-a4900031quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En een grotere groep sympathisanten daarom heen. Maar laten we ons voor het gemak maar even focussen op die hoofdfiguur.
En deze Lobbygroep, of (D66'er) Sijthof zelf, bepaalt even dat Wijers kalt gesteld moet worden. En uit de formatie moet verdwijnen.
Want kennelijk is zijn invloed op de formatie niet in de richting waarin 'Stem voor stabiliteit' het wenst.
Ik vind het echt ongelooflijk eigenlijk. Dat een lobbygroep zoveel invloed heeft.
Uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat Wijers zelf de uitspraken doet dus in hoeverre je dat de lobbygroep kan aanrekenen is een tweede.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Deze post is een aaneenrijging van aannames. Je weet niet wie de krant gebeld heeft. Je weet niet wie de screenshots gestuurd heeft. Laat staan dat je weet met welk doel. Laten we bij de feiten blijven in plaats van complottheorieën de wereld in helpen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:21 schreef capricia het volgende:
[..]
De blokkade ligt niet bij PvdA-GL, dus waarom zou je het een kant opduwen waarmee zij onmogelijk nee kunnen zeggen?quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:20 schreef westwoodblvd het volgende:
Wijersgate laat mijns inziens toch vooral het dubbele gezicht van Jetten in dit formatieproces zien. Door het aanstellen van een wat protserige steenrijke industrieel probeerde hij zich uiterlijk op te stellen als iemand die de VVD een hand probeert te reiken. Terwijl het inmiddels wel duidelijk is dat Weijers op pad werd gestuurd om het stuk een kant op te duwen waarmee PvdA-GL er onmogelijk nee tegen hadden kunnen zeggen. Dat maakt het voor Jetten extra zuur dat deze move volledig in zijn gezicht is ontploft en precies het tegenovergestelde effect lijkt te gaan hebben.
Mensen van D66-top en andere kamerfracties zitten nu niet in de positie iets te zeggen over de lobbygroep en de framing van Wijers. Dat zou voortrellen zijn en dat wil men nu niet, na 2 jaar soapquote:Op zaterdag 15 november 2025 12:21 schreef capricia het volgende:
[..]
De vraag is of Jetten wist van de appjes van Wijers. Daar gaan we ws. nooit achter komen maar dit is hoe dan ook geen best begin. Wel goed dat hij de vaart er in probeert te houden door alleen met Buma door te gaan.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:20 schreef westwoodblvd het volgende:
Wijersgate laat mijns inziens toch vooral het dubbele gezicht van Jetten in dit formatieproces zien. Door het aanstellen van een wat protserige steenrijke industrieel probeerde hij zich uiterlijk op te stellen als iemand die de VVD een hand probeert te reiken. Terwijl het inmiddels wel duidelijk is dat Weijers op pad werd gestuurd om het stuk een kant op te duwen waarmee PvdA-GL er onmogelijk nee tegen hadden kunnen zeggen. Dat maakt het voor Jetten extra zuur dat deze move volledig in zijn gezicht is ontploft en precies het tegenovergestelde effect lijkt te gaan hebben.
Dat heeft meer met het vertrek van Rutte te maken dan het beleid van de VVD.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Doen ze niet slim dan want ze zijn sinds Dilan een kwart van hun electoraat kwijt, maar ze mogen nog wel iets meer kapot van mij.
Oh jee.. de confrontatie tussen inhoud en de VVD.quote:Op zaterdag 15 november 2025 13:01 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De blokkade ligt niet bij PvdA-GL, dus waarom zou je het een kant opduwen waarmee zij onmogelijk nee kunnen zeggen?
Als het doel een breed middenkabinet is, kun je beter een stuk opleveren waar de VVD onmogelijk nee tegen kan zeggen
Nooit begrepen dat mensen op een persoon stemmen ipv een verkiezingsprogramma, maar Dilan is zelfs minder populair onder haar achterban dan Frans.quote:Op zaterdag 15 november 2025 13:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat heeft meer met het vertrek van Rutte te maken dan het beleid van de VVD.
Ik zie drie opties:quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, het is voor de VVD ook electoraal onnozel. Rutte liet zien dat ze met een iets gematigder lijn veel beter scoren. Als ze zo doorgaan maken ze zichzelf vanzelf overbodig.
Beide incidenten die geleid hebben tot het afscheid van Weijers als informateur komen bij die Sijthoff-lobby vandaan.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:55 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Deze post is een aaneenrijging van aannames. Je weet niet wie de krant gebeld heeft. Je weet niet wie de screenshots gestuurd heeft. Laat staan dat je weet met welk doel. Laten we bij de feiten blijven in plaats van complottheorieën de wereld in helpen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-uitgedrukt-a4912593quote:Wijers deed de uitlatingen in de avond van 29 oktober, een paar uur na de eerste uitslagprognoses, als panellid op een podium tijdens een borrel van ondernemer Willem Sijthoff in Amsterdam.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gen-van-nrc-a4912685quote:Het gaat om een appbericht van D66’er Wijers aan onder meer mediaondernemer Willem Sijthoff in aanloop naar de verkiezingen, dat is ingezien door NRC.
Eens maar denk dat 80% van de kiezers dat doen, laten we het maar veramerikanisering noemen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 13:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nooit begrepen dat mensen op een persoon stemmen ipv een verkiezingsprogramma, maar Dilan is zelfs minder populair onder haar achterban dan Frans.
Altijd zo geweest. Mensen stemden vroeger net zo goed op Lubbers of Van Mierloquote:Op zaterdag 15 november 2025 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens maar denk dat 80% van de kiezers dat doen, laten we het maar veramerikanisering noemen.
Plus een kernbom op de Doggersbank, zodat de zeespiegel in de Noordzee een paar dm daalt! Dan kan ook Slochteren gewoon weer open.quote:Op zaterdag 15 november 2025 09:53 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Een ongelofelijk streng asielmigratiebeleid: voor ongewenste buitenlanders moet een dystopische toekomst in Nederland in het verschiet liggen. Dus nog extremer, nog onverbiddelijker dan "Trump en ICE".
The Rest is Politics ......
Jetten kan niet met JA21, Dilan kan niet met PvdAGL dus we krijgen waarschijnlijk Sijthoff I.quote:Op zaterdag 15 november 2025 13:49 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |