Dit is gewoon de huid duur verkopen om straks zo rechts mogelijk beleid te krijgen, met name op migratie en integratie. Dat is de enige manier waarop een toekomstige samenwerking met GL én PvdA (met 46 oppositiezetels rechts van de VVD) is uit te leggen aan de achterban. Als ze nu toegeeft verliest ze veel kiezers aan JA21 en wordt dát de komende jaren de leidende partij op rechts.quote:Op zaterdag 15 november 2025 03:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Er is hier maar een die kinderachtig doet en dat is Dilan, want zit nog in de campagne modus en is allang blij dat ze haar kiezers weer heeft bijgetrokken in de belofte niet mee te regeren met PvdA/GL. Zij is diegene die moeilijk doet.
Doen ze niet slim dan want ze zijn sinds Dilan een kwart van hun electoraat kwijt, maar ze mogen nog wel iets meer kapot van mij.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:00 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Dit is gewoon de huid duur verkopen om straks zo rechts mogelijk beleid te krijgen, met name op migratie en integratie. Dat is de enige manier waarop een toekomstige samenwerking met GL én PvdA (met 46 oppositiezetels rechts van de VVD) is uit te leggen aan de achterban. Als ze nu toegeeft verliest ze veel kiezers aan JA21 en wordt dát de komende jaren de leidende partij op rechts.
GL en PvdA lijken niet bereid om aanvullende nationale maatregelen te nemen en vertrouwen blind op het EU Migratiepact. Dat dat laatste alleen maar tot méér asielzoekers in Nederland gaat leiden kun je op je vingers natellen.
Want:
- de EU buitengrenzen blijven zo lek als een mandje
- terugsturen van afgewezen asielzoekers blijft lastig, want de rechter houdt dat tegen zodra er geen 100% garantie op goede opvang is (en die is er in België al niet)
- asielzoekers uit de EU grenslanden gaan verdeeld worden over de overige landen. De EU heeft geoordeeld dat er in Nederland nog voldoende capaciteit is, dus dat is een extra groep die erbij komt.
Nationale maatregelen (niet dom ‘grenzen dicht’, maar bv. versobering van de opvang en voorzieningen, minder snel toegang tot Nederlanderschap, etc.) zijn nodig. Dat zou de minimale eis van de VVD moeten zijn om gesprekken met GL en PvdA te openen.
Waar komt toch die totaal eenzijdige, en daarmee wat onnozele, hyperfocus op die paar asielzoekers meer of minder vandaan?quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:00 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Dit is gewoon de huid duur verkopen om straks zo rechts mogelijk beleid te krijgen, met name op migratie en integratie. Dat is de enige manier waarop een toekomstige samenwerking met GL én PvdA (met 46 oppositiezetels rechts van de VVD) is uit te leggen aan de achterban. Als ze nu toegeeft verliest ze veel kiezers aan JA21 en wordt dát de komende jaren de leidende partij op rechts.
GL en PvdA lijken niet bereid om aanvullende nationale maatregelen te nemen en vertrouwen blind op het EU Migratiepact. Dat dat laatste alleen maar tot méér asielzoekers in Nederland gaat leiden kun je op je vingers natellen.
Want:
- de EU buitengrenzen blijven zo lek als een mandje
- terugsturen van afgewezen asielzoekers blijft lastig, want de rechter houdt dat tegen zodra er geen 100% garantie op goede opvang is (en die is er in België al niet)
- asielzoekers uit de EU grenslanden gaan verdeeld worden over de overige landen. De EU heeft geoordeeld dat er in Nederland nog voldoende capaciteit is, dus dat is een extra groep die erbij komt.
Nationale maatregelen (niet dom ‘grenzen dicht’, maar bv. versobering van de opvang en voorzieningen, minder snel toegang tot Nederlanderschap, etc.) zijn nodig. Dat zou de minimale eis van de VVD moeten zijn om gesprekken met GL en PvdA te openen.
Klopt, het is voor de VVD ook electoraal onnozel. Rutte liet zien dat ze met een iets gematigder lijn veel beter scoren. Als ze zo doorgaan maken ze zichzelf vanzelf overbodig.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Doen ze niet slim dan want ze zijn sinds Dilan een kwart van hun electoraat kwijt, maar ze mogen nog wel iets meer kapot van mij.
Wat ik begreep van Vullings is dat rechts niet is gegroeid en meer mensen naar het midden zijn geschoven gezien de winst voor CDA en D'66. Met het opschuiven van VVD naar rechts vissen ze daar in dezelfde vijver.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, het is voor de VVD ook electoraal onnozel. Rutte liet zien dat ze met een iets gematigder lijn veel beter scoren. Als ze zo doorgaan maken ze zichzelf vanzelf overbodig.
De overbevolking in Nederland in het algemeen is dat wel ja. Problemen als wonen, energie, etc. hangen daar allemaal mee samen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waar komt toch die totaal eenzijdige, en daarmee wat onnozele, hyperfocus op die paar asielzoekers meer of minder vandaan?
Is dat voor jou of de VVD ook echt de grootste uitdaging waar Nederland voor staat?
Hoe kom je daar bij? VVD minister Paul heeft nieuwe wetgeving tegen het uitbuiten van arbeidsmigranten afgeschaft.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:50 schreef JaxStrumley het volgende:
Arbeidsmigratie gaat al worden beperkt, daar gaat men wel uitkomen.
Aha, volgens mij is het juist andersom. Arbeidsmigratie aanpakken was een taboe in het vorige kabinet, daar worden dus nog steeds geen stappen in gezet. En tot nu toe was juist de PvdA de partij die echte maatregelen heeft doorgevoerd die de asielindtroom beperkten. Een verzameling boze partijen zoals we net gehad hebben blijkt niks te kunnen of willen als het er op aankomt.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:50 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
De overbevolking in Nederland in het algemeen is dat wel ja. Problemen als wonen, energie, etc. hangen daar allemaal mee samen.
De bevolkingsgroei bestaat uit arbeidsmigratie en asielmigratie. Arbeidsmigratie gaat al worden beperkt, daar gaat men wel uitkomen. Maar aan asielmigratie gaat niets worden gedaan als het aan GL/PvdA ligt.
En het is makkelijk bagatelliseren als je naar de getallen per jaar kijk, maar de cumulatieve gevolgen zijn enorm.
Klopt, men is bij die partij nu eenmaal dol op goedkope arbeidskrachten uit het buitenland.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? VVD minister Paul heeft nieuwe wetgeving tegen het uitbuiten van arbeidsmigranten afgeschaft.
Het vorige kabinet was in alle opzichten waardeloos, helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, volgens mij is het juist andersom. Arbeidsmigratie aanpakken was een taboe in het vorige kabinet, daar worden dus nog steeds geen stappen in gezet. En tot nu toe was juist de PvdA de partij die echte maatregelen heeft doorgevoerd die de asielindtroom beperkten. Een verzameling boze partijen zoals we net gehad hebben blijkt niks te kunnen of willen als het er op aankomt.
Maar wel een bijzonder wereldbeeld, dat je je zo bedreigt voelt door wat mensen die vluchten.
Maar dat is natuurlijk gelul.quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:15 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Het vorige kabinet was in alle opzichten waardeloos, helemaal mee eens.
Maar nu er duidelijk wordt voorgesorteerd op samenwerking met GL/PvdA (zoals af te leiden uit de gelekte app van Wijers) gaat arbeidsmigratie natuurlijk wél aangepakt worden. Dat is ook veel gemakkelijker dan asiel.
En ja, de PvdA heeft die maatregelen ingevoerd. Maar de PvdA is nu gekoppeld aan GL en dat maakt het wel even anders allemaal.
Aha en dat straattuig zijn vluchtelingen?quote:Verder gaat het natuurlijk om veel meer dan ‘wat mensen die vluchten’. Het gaat om mensen uit veilige landen die we met geen mogelijkheid kunnen terugsturen, om mensen die hier zelfs na tien jaar asielstatus geen werk hebben en de taal niet spreken. Om straattuig dat op geen enkele manier wordt aangepakt. Etcetera.
Jankboerenquote:Op zaterdag 15 november 2025 11:25 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)duurder-in-2026.html
Onbetaalbaar eten om een paar bramenstruiken.
quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:25 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)duurder-in-2026.html
Onbetaalbaar eten om een paar bramenstruiken.
Wat een schattig meisje.quote:De COV ziet import niet als alternatief om de prijzen te drukken. "Wanneer je meer vlees uit het buitenland importeert, bestaat het risico dat je producten binnenhaalt van mindere kwaliteit met een hogere CO2-voetafdruk. Dat kan niet de bedoeling zijn", zegt de woordvoerder.
Beperken wordt wat lastig, uitbuiting wordt wel aangepakt. Maar daar zijn de VVD=OTTO-mensen niet van te overtuigen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:50 schreef JaxStrumley het volgende:
Arbeidsmigratie gaat al worden beperkt, daar gaat men wel uitkomen.
Dat straattuig zijn deels vluchtelingen ja, de overlast van Syriërs neemt toe. Maar het grootste deel is hier geboren. Daarom had ik het in mijn eerste bericht ook over immigratie én integratie.quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk gelul.
[..]
Aha en dat straattuig zijn vluchtelingen?
En dat je asielzoekers vanaf dag één moet stimuleren en de kans moet geven om te werken en Nederlands te leren lijkt mij niet meer dan logisch. Maar juist dat vindt rechts weer heel ingewikkeld…
Sterker nog die willen allerlei gedrochten qua wetgeving invoeren om ze tot in lengte der dagen tweederangs burgers te laten zijn.
Ofwel, ook wat dat betreft mag je meer ook daadwerkelijk werkende actie verwachten van de linksere partijen.
Volgens mij doorgestoken kaart want heb nog geen enkel bewijs gezien. Laat NRC/Telegraaf maar komen met die opname. Ik geloof er niet in.quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:38 schreef capricia het volgende:
Even terug komen op dat gedoe met Wijers en die vreemde lobby groep:
Wat is nou eigenlijk die rechtse lobbygroep die dus het kabinet over rechts wilden hebben en dat appje van Wijers heeft gelekt? Weet iemand dat?
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Een rechtse lobbygroep die Wijers vraagt mee te doen en Wijers die antwoord dat dan wel Timmermans mee moet doen en die feeks van de VVD niet. Wat is dat voor vreemde rechtse lobbygroep?
Iemand meer?
Er is geen opnamequote:Op zaterdag 15 november 2025 11:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Volgens mij doorgestoken kaart want heb nog geen enkel bewijs gezien. Laat NRC/Telegraaf maar komen met die opname. Ik geloof er niet in.
Niet bepaald.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:50 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
De overbevolking in Nederland in het algemeen is dat wel ja. Problemen als wonen, energie, etc. hangen daar allemaal mee samen.
Beide voorvallen die er toe geleid hebben dat Wijers vertrokken is, komen bij die lobbygroep 'Stem voor Stabiliteit' vandaan.quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Volgens mij doorgestoken kaart want heb nog geen enkel bewijs gezien. Laat NRC/Telegraaf maar komen met die opname. Ik geloof er niet in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou zeggen verstandig, rationeel denken. Van links mag je straks niks meer, zelfs flirten willen ze verbieden met hun woke-georiënteerd denken.quote:Op zaterdag 15 november 2025 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gewoon dommige extreemrechtse drek dus?
Dat vind ik op dit moment niet eens zo interessant, want hij is inmiddels zelf opgestapt.quote:
Dat idee heb ik er ook een beetje bij. Blijkbaar is er een groepje van 3 ondernemers/industrielen geweest onder leiding van (D66'er) Sijthof die lobbyclub 'Stem voor Stabiliteit' zijn gestart die campagne heeft gevoerd om een kabinet D66,CDA,VVD voor elkaar te boksen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat vind ik op dit moment niet eens zo interessant, want hij is inmiddels zelf opgestapt.
Maar er is dus een lobbygroep 'Stem voor stabiliteit' die flink met D66 bezig is, grote donaties, bijeenkomsten, groepsapps met D66-prominenten. Diepe zakken. Kopen invloed.
En het lijkt erop dat deze groep bewust Wijers zijn positie heeft ondermijnt. Want kennelijk wilde ze Wijers en zijn ideeën daar niet aan tafel in de formatie hebben.
Begrijp ik dat goed zo?
Want ik vind dit echt allemaal heel vaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |