Dit lijkt me redelijk onhoudbaar. Wijers is totaal ongeloofwaardig geworden.quote:VVD en JA21 gepikeerd na uitspraken informateur Wijers: ’Hele proces is beschadigd’
DEN HAAG - VVD en JA21 zijn gepikeerd over de uitspraken van de kersverse informateur Hans Wijers over hen. Partijleiders Dilan Yesilgöz en Joost Eerdmans willen weten of hij nog wel objectief kan opereren nu hij Yesilgöz als ’leugenaar’ heeft weggezet en centrumrechts heeft afgebrand. D66 en CDA houden vooralsnog vast aan Wijers.
De Telegraaf onthulde donderdag dat Wijers zich op verkiezingsavond stevig uitliet over de VVD en een eventuele centrumrechtse samenwerking. Zo noemde hij Yesilgöz een ’leugenaar’ en sprak hij volgens aanwezigen met dedain over de optie om een kabinet van D66, VVD, CDA en JA21 te formeren.
„Ik heb me daar niet goed uitgedrukt, die woorden had ik niet moeten gebruiken”, zegt Wijers in zijn eerste persmoment als informateur. „Ik heb geen idee in welke context ik dat gezegd heb. Ik had het niet moeten doen. Klaar. Het is ongepast taalgebruik en ik heb mevrouw Yesilgöz daarover benaderd.” Wijers vertelt dat hij Yesilgöz niet rechtstreeks gesproken heeft „Maar ik ga ervan uit als we elkaar een keer spreken dat de zaak dan uit de wereld is”, aldus Wijers.
De uitspraken van Wijers roept bij VVD en JA21 de vraag op of Wijers zijn rol als informateur nog wel onbevooroordeeld kan invullen. JA21-voorman Eerdmans noemt de uitspraken ’hoogst opmerkelijk’: „De objectiviteit van het hele proces is beschadigd, het kleurt de uitkomst ook. Ik ben benieuwd hoe D66 denkt dat te kunnen repareren.”
https://www.telegraaf.nl/(...)adigd/104904115.html
LOL, wat?!quote:Op donderdag 13 november 2025 20:46 schreef Cruzinats het volgende:
Van tien nieuwe steden naar een heel dorp tegen de vlakte.
Goed gewerkt Rob Jetten, smerige leugenaar.
Terecht.quote:Zo noemde hij Yesilgöz een ’leugenaar’ en sprak hij volgens aanwezigen met dedain over de optie om een kabinet van D66, VVD, CDA en JA21 te formeren.
Die arme man is blijkbaar nog dement ook.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:47 schreef Toine51 het volgende:
Wat is het toch dat ze altijd van die oude fossielen inhuren als informateur?
https://nos.nl/artikel/25(...)-seconde-aan-stoppenquote:Wijers zei dat hij zich zijn woorden ook niet kon herinneren. Hij werd een podium op getrokken. "Ik was nergens op voorbereid, het was een spontane bijeenkomst."
Neenee, dat zijn nog de uitwassen van het vorige kabinet.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:46 schreef Cruzinats het volgende:
Van tien nieuwe steden naar een heel dorp tegen de vlakte.
Goed gewerkt Rob Jetten, smerige leugenaar.
Yep, aantoonbaar liegen over gezinshereniging, hypotheekrenteaftrek en waarschijnlijk nog veel meer.quote:
Omdat het een functie van niets is. Iedereen met een beetje diplomatiek gevoel zou het kunnen doen, maar het is een mooi moment om een coryfee weer even wat aanzien te geven. De waarde is overgewaardeerd.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:47 schreef Toine51 het volgende:
Wat is het toch dat ze altijd van die oude fossielen inhuren als informateur?
D66 heeft dan ook weinig op met de democratie. Die willen absoluut niet samen regeren met drie conservatieve partijen.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:56 schreef matspontius het volgende:
Goh, deze D66 informateur heeft stront aan zijn luier en hij denkt er niet aan om op te stappen. Hij niet, de rest van Nederland wel. De lul! Dat beloofd veel goeds voor het nieuwe kabinet 🤢🤮
De vrouw met de hardwerkende Nederlander en rust in de portomennee, ja als je twee keer modaal verdient inderdaad, kut mensquote:Op donderdag 13 november 2025 20:47 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De waarheid van mensen met Dilan Derangement Syndrome.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ben je zelf aan het liegen.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De vrouw met de hardwerkende Nederlander en rust in de portomennee, ja als je twee keer modaal verdient inderdaad, kut mens
En hoe zie je precies een meerderheid over rechts?quote:Op donderdag 13 november 2025 21:06 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
D66 heeft dan ook weinig op met de democratie. Die willen absoluut niet samen regeren met drie conservatieve partijen.
Het is of over rechts, of een minderheidskabinet wat bij voorbaat al niks klaar gaat spelen. Linksom of rechtsom zal er niks overblijven van D66 bij de volgende verkiezingen. Ik zal het alvast in m'n agenda noteren dat we over zes maanden weer gaan stemmen.
PVV derbij jongequote:Op donderdag 13 november 2025 21:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoe zie je precies een meerderheid over rechts?
Je snapt dat dit een besluit is van het VVD-BBB kabinet hè?quote:Op donderdag 13 november 2025 21:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
2 weken na de verkiezingen al -1 stad ipv +10
D66 goden
Volgens mij moeten die daar nog een ei over leggen, voorlopig is dit het besluit van B&W Moerdijk.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je snapt dat dit een besluit is van het VVD-BBB kabinet hè?
Nee hoor de vvd is er niet voor de hardwerkende Nederlanderquote:Op [spoiler][/spoiler]donderdag 13 november 2025 21:30 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nu ben je zelf aan het liegen.
Dat is weinig fatsoenlijk jegens haar persoon en haar kiezers inderdaad. Ben benieuwd of Bontebal al een spoedoverleg over fatsoen belegd heeft. Dit kan zo niet natuurlijk.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Goed betoog van Yesilgöz die hier terecht uithaalt naar de progressiefjes die een racistische misogyne hetze voeren jegens haar persoon.
Het staat de Kamer gewoon vrij om een andere meerderheid te zoeken hoor. Klaarblijkelijk is dat zo simpel nog niet. PVV is onbegaanbaar, dus hoe zie je het voor je? VVD/CDA/JA21/FVD (waar ook niemand mee samen wil bij mijn weten?)/BBB/SGP heeft 63.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:01 schreef Frutsel het volgende:
Snap hier sowieso niets van. Als je louter naar de cijfers kijkt en je de CDA en D66 als midden partij bekijkt hebben de overige kiezers voor tweederde op rechts gestemd. Waarom ga je dan nu 3 weken neuzelen. Wederom wordt de kiezer te kakken gezet. Het land wil dat er naar rechts gekeken wordt. Ga dan daar eerst naar kijken. Onbegrijpelijk.
Het is niet eens zo’n probleem als je niet als informateur benoemd wil worden. Of als ze niet met de VVD willen regeren. Op deze manier is het gewoon ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Het is toch ook vaag?
De man drinkt wat glaasjes, gaat op een podium staan en begint ongevraagd te ranten over andere politici.
Wat is dat voor figuur? 🤪
Heeft rechts dan een meerderheid in het parlement zonder D66 en/of het CDA?quote:Op donderdag 13 november 2025 22:01 schreef Frutsel het volgende:
Snap hier sowieso niets van. Als je louter naar de cijfers kijkt en je de CDA en D66 als midden partij bekijkt hebben de overige kiezers voor tweederde op rechts gestemd. Waarom ga je dan nu 3 weken neuzelen. Wederom wordt de kiezer te kakken gezet. Het land wil dat er naar rechts gekeken wordt. Ga dan daar eerst naar kijken. Onbegrijpelijk.
VVDquote:Op donderdag 13 november 2025 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Goed betoog van Yesilgöz die hier terecht uithaalt naar de progressiefjes die een racistische misogyne hetze voeren jegens haar persoon.
Je bent een gekozen volksvertegenwoordiger. Je hoort daar naar te handelen. Dat achterlijke uitsluiten. Zorg maar dat je eruit komt. De meerderheid wil hetquote:Op donderdag 13 november 2025 22:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het staat de Kamer gewoon vrij om een andere meerderheid te zoeken hoor. Klaarblijkelijk is dat zo simpel nog niet. PVV is onbegaanbaar, dus hoe zie je het voor je? VVD/CDA/JA21/FVD (waar ook niemand mee samen wil bij mijn weten?)/BBB/SGP heeft 63.
Is dat zo?quote:Op donderdag 13 november 2025 22:01 schreef Frutsel het volgende:
Jij snapt grapjes niet?quote:Op donderdag 13 november 2025 21:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je snapt dat dit een besluit is van het VVD-BBB kabinet hè?
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht. Bleek ook maar weer de afgelopen keer toen ze meteen het parlement buitenspel wilden zetten door net te doen alsof er een acute crisis was. Als deze kiezers graag een rechts kabinet willen, zouden ze er verstandig aan doen op een andere partij te stemmen.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je bent een gekozen volksvertegenwoordiger. Je hoort daar naar te handelen. Dat achterlijke uitsluiten. Zorg maar dat je eruit komt. De meerderheid wil het
Wat betreft D66 en PvdA moet het parlement juist heel weinig te zeggen hebben en moet alle politieke bevoegdheid naar de EU en de rechtelijke macht. Dan kan je nog beter weer met de PVV.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht. Bleek ook maar weer de afgelopen keer toen ze meteen het parlement buitenspel wilden zetten door net te doen alsof er een acute crisis was. Als deze kiezers graag een rechts kabinet willen, zouden ze er verstandig aan doen op een andere partij te stemmen.
Dat de VVD verder een normale partij als GL/PvdA uitsluit zie ik als een grof schandaal. Begrijpelijk dat het niet hun voorkeur heeft, maar dat is verder een normale partij die de democratische rechtstaat hoog heeft zitten. Dus daar vinden we elkaar.
Misschien kun je dit soort praat beter bewaren voor de kroeg. Luisteren naar de rechterlijke macht is niet "alle politieke bevoegdheid naar de rechtelijke macht". Je kunt als politiek gewoon wetten veranderen als je dat wilt (mits het op het niveau geregeld wordt waar het besloten dient te worden). Niet willen luisteren naar de rechterlijke macht is daarentegen bijzonder gevaarlijk.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:13 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Wat betreft D66 en PvdA moet het parlement juist heel weinig te zeggen hebben en moet alle politieke bevoegdheid naar de EU en de rechtelijke macht. Dan kan je nog beter weer met de PVV.
Eens. Ik ben dat kinderachtige gedoe met uitsluiten of het nu de PVV of JA21 of GroenLinks is helemaal zat.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je bent een gekozen volksvertegenwoordiger. Je hoort daar naar te handelen. Dat achterlijke uitsluiten. Zorg maar dat je eruit komt. De meerderheid wil het
Niet echt een sterk weerwoord dit.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien kun je dit soort praat beter bewaren voor de kroeg.
Uitsluiten is uitsluiten.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht. Bleek ook maar weer de afgelopen keer toen ze meteen het parlement buitenspel wilden zetten door net te doen alsof er een acute crisis was. Als deze kiezers graag een rechts kabinet willen, zouden ze er verstandig aan doen op een andere partij te stemmen.
Dat de VVD verder een normale partij als GL/PvdA uitsluit zie ik als een grof schandaal. Begrijpelijk dat het niet hun voorkeur heeft, maar dat is verder een normale partij die de democratische rechtstaat hoog heeft zitten. Dus daar vinden we elkaar.
Gatverdamme, toch geen bevoegdheid naar de rechterlijke macht hè. Straks moeten we ons nog aan smerige dingen als regels en wetten houden.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:13 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Wat betreft D66 en PvdA moet het parlement juist heel weinig te zeggen hebben en moet alle politieke bevoegdheid naar de EU en de rechtelijke macht. Dan kan je nog beter weer met de PVV.
Ik vind een cordon sanitaire gewoon helemaal prima. Ze mogen ook een stalinistische partij uitsluiten als die er was, wat mij betreft. Een beetje laf van de VVD dat ze niet gewoon het beestje bij de naam noemen en net doen alsof er alleen maar praktische bezwaren zouden zijn - die er zeker ook zijn vwb een coalitie samen met de PVV, zo bleek maar weer afgelopen keer -, terwijl ze net doen alsof GL/PvdA wel anti-rechtstatelijk is.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Uitsluiten is uitsluiten.
De reden wordt er gewoon achteraf bij bedacht.
'die uitsluiten is wel goed want..., die uitsluiten is niet goed want...'
Kleuterklas.
Ik vind je antwoord niet meer dan zwak.
Het is ook niet bijzonder sterk om te doen alsof uitsluiten (of niet samen willen werken me) per definitie onterecht is. En zeker in het geval Wilders hebben andere partijen wel bijzonder goede redenen om zich er niet, nog eens, aan te wagen. Als het al niet op inhoudelijke gronden is dan is het wel omdat het een paranoïde controlefreak is waar domweg niet mee samen te werken valt.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Uitsluiten is uitsluiten.
De reden wordt er gewoon achteraf bij bedacht.
'die uitsluiten is wel goed want..., die uitsluiten is niet goed want...'
Kleuterklas.
Ik vind je antwoord niet meer dan zwak.
You just proved my point.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vind een cordon sanitaire gewoon helemaal prima. Ze mogen ook een stalinistische partij uitsluiten als die er was, wat mij betreft. Een beetje laf van de VVD dat ze niet gewoon het beestje bij de naam noemen en net doen alsof er alleen maar praktische bezwaren zouden zijn - die er zeker ook zijn vwb enige samenwerking met de PVV, zo bleek maar weer afgelopen keer -, terwijl ze net doen alsof GL/PvdA wel anti-rechtstatelijk is.
Er moet geen politieke bevoegdheid naar de rechtelijke macht inderdaad. Ik had het bewust zorgvuldig geformuleerd. Wat je nu ziet is dat de politiek heel weinig beweegruimte heeft omdat alles al in internationale verdragen en regels is gegoten. Daarom wees ik erop dat in de D66/PvdA visie van de wereld het parlement juist heel weinig te vertellen heeft.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Gatverdamme, toch geen bevoegdheid naar de rechterlijke macht hè. Straks moeten we ons nog aan smerige dingen als regels en wetten houden.
Het parlement kan er best voor kiezen om uit die verdragen te stappen hoor.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Er moet geen politieke bevoegdheid naar de rechtelijke macht inderdaad. Ik had het bewust zorgvuldig geformuleerd. Wat je nu ziet is dat de politiek heel weinig beweegruimte heeft omdat alles al in internationale verdragen en regels is gegoten. Daarom wees ik erop dat in de D66/PvdA visie van de wereld het parlement juist heel weinig te vertellen heeft.
De rechterlijke macht handhaaft de regels die de politiek zelf afgesproken heeft en als de politiek die verandert, handhaaft de rechterlijke macht die regels. En inderdaad, soms zijn dat internationale regels. Ook die gaat de politiek aan.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Er moet geen politieke bevoegdheid naar de rechtelijke macht inderdaad. Ik had het bewust zorgvuldig geformuleerd. Wat je nu ziet is dat de politiek heel weinig beweegruimte heeft omdat alles al in internationale verdragen en regels is gegoten. Daarom wees ik erop dat in de D66/PvdA visie van de wereld het parlement juist heel weinig te vertellen heeft.
Wat voor nieuwe informatie verwacht je daar uit?quote:Op donderdag 13 november 2025 22:36 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Taggen jullie me als het filmpje online beschikbaar is?
'Daarnaast beschikt NRC over een filmopname van één van de uitspraken van Wijers.'
Dan wil ik graag de mening van de D66-webcare hier lezen. 🤡quote:Op donderdag 13 november 2025 22:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat voor nieuwe informatie verwacht je daar uit?
Ze zal daar niet de enige in geweest zijnquote:Op donderdag 13 november 2025 23:53 schreef Isdatzo het volgende:
De VVD heeft weer een nieuwe manier gevonden om de formatie te frustreren hoor.
Yesilgoz maakt mensen zomaar uit voor jodenhater en blijft daar weken in volharden, maar o-wee wanneer iemand haar benoemt voor de leugenaar die ze is.
Ik verdien 2 keer modaal, maar kan zeggen dat ik het leven ook duur vind, 8 euro voor 2 kipfiletsquote:Op donderdag 13 november 2025 21:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De vrouw met de hardwerkende Nederlander en rust in de portomennee, ja als je twee keer modaal verdient inderdaad, kut mens
en 'nareis op nareis' ..quote:Op donderdag 13 november 2025 23:53 schreef Isdatzo het volgende:
De VVD heeft weer een nieuwe manier gevonden om de formatie te frustreren hoor.
Yesilgoz maakt mensen zomaar uit voor jodenhater en blijft daar weken in volharden, maar o-wee wanneer iemand haar benoemt voor de leugenaar die ze is.
Politici als Wijers hadden ook aan de linkerkant van het VVD-spectrum kunnen zitten, maar het lijkt me dat de VVD met een verdere ruk naar rechts al die types geleidelijk gaat kwijtraken. Beetje de GOP in het klein. Gelukkig voor Yesilgoz en iedereen die deze koers top vindt vormt zich er nu een groot GOP blok over meerdere partijen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 08:20 schreef hondonspain het volgende:
Dat die man van D66 is? Ziet er uit als een VVD'er die net van de borrel komt van de plaatselijke hockeyclub.
Links heeft zeker geen meerderheid. Het gaat om wat er nu gekozen is, Er zijn meer kiezers die op rechtse partijen hebben gestemd, dan op linkse. Dus dan kijk je naar rechts. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Is dat zo?
Van de 5 grootste partijen zijn er 2 centrum, 2 rechts en 1 links. Wil 'het land' dan dat er naar rechts gekeken wordt? Rechts heeft geen meerderheid.
Dus dan ga je in tegen de wil van de meerderheid en kies je voor het gebruikelijk "ikke ikke ikke". De cijfers liggen er. Het grote deel van Nederland wil centrum rechts - niets anders. Zorg als volksvertegenwoordigers maar dat je eruit komt. Het is je plicht naar de kiezer.quote:De grootste partij gaat kijken waarmee zij hun idealen het beste uit kunnen voeren. Dan is het logisch dat die naar de andere middenpartij kijken. Logisch is dan dat je een partij op rechts pakt en een partij op links. Dat lijkt me de beste vertolking van de verkiezingsuitslag en waarom zouden we dan niet zeggen dat het land wil dat daarnaar gekeken wordt ipv naar rechts?
Dat is geen democratie. Zet ze aan tafel en leg uit aan de kiezer waarom het niets wordt. Je moet die mensen daar weg krijgen. Uitzoeken waarom er zoveel mensen op stemmen en daar naar handelen. Uitsluiten is een zwaktebod.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht.
Dat er gekeken wordt naar de vier "kern-partijen" vind ik een grof schandaal. Dat was 20 jaar geleden ondenkbaar. Nu moet het om de zogenaamde rechtse PVV buitenspel te zetten en stel je voor dat nieuwe partijen een kans krijgen. (En nu komt het stokpaardje "ja dat was een succes de laatste 15 jaar)quote:Dat de VVD verder een normale partij als GL/PvdA uitsluit zie ik als een grof schandaal. Begrijpelijk dat het niet hun voorkeur heeft, maar dat is verder een normale partij die de democratische rechtstaat hoog heeft zitten. Dus daar vinden we elkaar.
Is ook belachelijk duurquote:Op vrijdag 14 november 2025 06:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik verdien 2 keer modaal, maar kan zeggen dat ik het leven ook duur vind, 8 euro voor 2 kipfilets![]()
Valt mee. Voor dat bedrag koop ik een broodje op kantoor.quote:Op vrijdag 14 november 2025 06:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik verdien 2 keer modaal, maar kan zeggen dat ik het leven ook duur vind, 8 euro voor 2 kipfilets![]()
Eric Smit.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Leijdesdorff bedoel je dan?
Het is wel een enorme paardelul, een arrogant gedrocht.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom? Omdat hij met jou onwelgevallige informatie komt, of...
Oke dan ga je voor de vorm 5 minuten koffie drinken en is de conclusie:quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat is geen democratie. Zet ze aan tafel en leg uit aan de kiezer waarom het niets wordt. Je moet die mensen daar weg krijgen. Uitzoeken waarom er zoveel mensen op stemmen en daar naar handelen. Uitsluiten is een zwaktebod.
[..]
Dat er gekeken wordt naar de vier "kern-partijen" vind ik een grof schandaal. Dat was 20 jaar geleden ondenkbaar. Nu moet het om de zogenaamde rechtse PVV buitenspel te zetten en stel je voor dat nieuwe partijen een kans krijgen. (En nu komt het stokpaardje "ja dat was een succes de laatste 15 jaar)
Het wordt hoog tijd dat er een nieuwe PvdA op staat dat tegengewicht gaat bieden aan de extremisten op rechts en links.
Tja, dat zijn de meeste figuren die zichzelf enige invloed toedichten.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is wel een enorme paardelul, een arrogant gedrocht.
Ja en dus ga je drie weken nadenken en kletsen met een andere partij waar je nog geen meerderheid hebt.quote:Op vrijdag 14 november 2025 11:47 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Oke dan ga je voor de vorm 5 minuten koffie drinken en is de conclusie:
Onze denkbeelden komen totaal niet overeen
En
Je hebt 2x bewezen dat er met jou nog niet samen te werken is om een postzegel te plakken
Heb je precies dezelfde conclusie als op voorhand, ben je allemaal 10 minuten kwijt maarrrrr: Je hebt niemand uitgesloten!!![]()
Volledige flauwekul
Misschien even goed lezen wat hij gezegd heeft voor je er zo een domrechts + wappie-commentaar uitgooitquote:Op vrijdag 14 november 2025 12:41 schreef matspontius het volgende:
En dan komt er zo'n woke lulhannes van een journalist die wel even gaat vertellen dat hij diegene is die dat allemaal gezegd heeft - dat terwijl die D66 lullo al lang zijn excuses aangeboden heeft. Het is wel overduidelijk welke kant dit kabinet op gedrukt wordt .........
Als NRC filmpje even laat zien dan weten we het.quote:Op vrijdag 14 november 2025 12:41 schreef matspontius het volgende:
En dan komt er zo'n woke lulhannes van een journalist die wel even gaat vertellen dat hij diegene is die dat allemaal gezegd heeft - dat terwijl die D66 lullo al lang zijn excuses aangeboden heeft. Het is wel overduidelijk welke kant dit kabinet op gedrukt wordt .........
"De burgers" zoals je ze noemt hebben met deze verkiezingsuitslag aangegeven dat ze een stabiele regering en oplossingen willen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 12:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en dus ga je drie weken nadenken en kletsen met een andere partij waar je nog geen meerderheid hebt.
Vervolgens maak je een plan en ga je een regering vormen terwijl de meerderheid van het volk dat niet wil en daar niet voor gekozen heeft. Maar ja, eigen stokpaardjes eerst... eigen graaicultuur eerst.... stel je voor dat je gaat luisteren naar de burgers. (want je, met je elitaire hoofd vind je die toch allemaal stom en dom) En je nog steeds afvragen waarom er steeds meer mensen de politiek uitkotsen.
Zorg maar dat je eruit komt, daar worden ze voor betaald.
Zijn burgers alleen de mensen die op PVV hebben gestemd of zijn mensen die op D66 stemmen ook burgers?quote:Op vrijdag 14 november 2025 12:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en dus ga je drie weken nadenken en kletsen met een andere partij waar je nog geen meerderheid hebt.
Vervolgens maak je een plan en ga je een regering vormen terwijl de meerderheid van het volk dat niet wil en daar niet voor gekozen heeft. Maar ja, eigen stokpaardjes eerst... eigen graaicultuur eerst.... stel je voor dat je gaat luisteren naar de burgers. (want je, met je elitaire hoofd vind je die toch allemaal stom en dom) En je nog steeds afvragen waarom er steeds meer mensen de politiek uitkotsen.
Zorg maar dat je eruit komt, daar worden ze voor betaald.
Heb je weer zo'n elitair en over het paard getild figuur die over bruinhemden begint...quote:Op vrijdag 14 november 2025 12:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
"De burgers" zoals je ze noemt hebben met deze verkiezingsuitslag aangegeven dat ze een stabiele regering en oplossingen willen.
Dus het is heel goed dat er eerst nagedacht wordt hoe die oplossing (binnen de wettelijke kaders deze keer) er uit kan gaan zien en dan kunnen partijen zich daar wel of niet bij aansluiten.
Jij veronderstelt dat "de burgers"nog steeds liever weer een bruinhemdenkabinet ziet in plaats van een middenkabinet dat wél levert.
Ik dacht altijd dat Follow the money onafhankelijk is, weer een instituut aan gruzelementen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 12:41 schreef matspontius het volgende:
Late to the party…quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Follow the money onafhankelijk is
Nee die burgers moet je overtuigen dat niet meer te doen. Dat doe je niet door ze uit te sluiten.quote:Op vrijdag 14 november 2025 12:59 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Zijn burgers alleen de mensen die op PVV hebben gestemd of zijn mensen die op D66 stemmen ook burgers?
Iedereen die stemt weet ook dat er consessies gedaan gaan/moeten worden of je moet 76 zetels halen. Voor elke partij ligt dat belang ergens anders. Als ik nu CDA stem vanwege het feit dat ik meer kerncentrales wil en ze flikkeren dat overboord dan voel ik me bestolen en zal ik de komende keer daar niet meer op stemmen.quote:En stel ze komen eruit, Wilders levert alles in en vormt een coalitie met PvdA/GL en nog 3 partijen. Hoe zit het dan met die burgers die op hem hebben gestemd?
Of andersom natuurlijk, PvdA/GL levert alles in voor een kabinet Wilders…hoe zit het dan met die burgers?
Vroeger was FTM idd een prima club maar ze zijn een jaar of wat geleden ook de links activistische kant opgegaan.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Follow the money onafhankelijk is, weer een instituut aan gruzelementen.
Misschien even goed begrijpend leren lezen voor je zo'n nitwit reactie post ......quote:Op vrijdag 14 november 2025 12:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Misschien even goed lezen wat hij gezegd heeft voor je er zo een domrechts + wappie-commentaar uitgooit
Je sluit die burgers niet uit, wat een gelul.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee die burgers moet je overtuigen dat niet meer te doen. Dat doe je niet door ze uit te sluiten.
En volgens mij lees je niet wat ik zeg. Ik zeg nergens dat het met de PVV moet. Maar als het meerendeel van de burgers op het midden en op rechts stemt vind ik dat je als eerste naar een rechtse coalitie moet kijken en dat ook serieus moet bekijken.
[..]
Iedereen die stemt weet ook dat er consessies gedaan gaan/moeten worden of je moet 76 zetels halen. Voor elke partij ligt dat belang ergens anders. Als ik nu CDA stem vanwege het feit dat ik meer kerncentrales wil en ze flikkeren dat overboord dan voel ik me bestolen en zal ik de komende keer daar niet meer op stemmen.
Nogmaals: de meerderheid van nederland heeft op het midden en op rechts gestemd. Dan is het logisch dat je eerst naar een centrum rechtse coalitie gaat kijken en trek je daar maar enkele weken vooruit. Als het niet met de PVV kan, dan kijk je naar VVD/JA/FVD/SGP etc maar je moet de burger in elk geval het gevoel geven dat er serieus onderhandeld is. Anders bereik je die mensen niet en dan moet je in jip en janneke taal uitleggen waarom iets wel of niet lukt.
quote:INFORMATEUR HANS WIJERS STAPT OP
Dat waren twee geweldige dagen
https://www.geenstijl.nl/5186841/informateur-hans-wijers-stapt-op
Appje was zeker niet fatsoenlijk.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:04 schreef OmniRocket het volgende:
Waarom neemt het vertrouwen in de politiek toch af.....
Heb zo een donkerbruin vermoeden dat er bepaalde bewoordingen voor Dilan gebezigd zijn. 🐱quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Appje was zeker niet fatsoenlijk.
Tja, zoiets past natuurlijk niet bij een partij als D66.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Heb zo een donkerbruin vermoeden dat er bepaalde bewoordingen voor Dilan gebezigd zijn. 🐱
Door 'de heer' Wijers.
Waarschijnlijk terwijl hij weer onder invloed van alcohol was.
Onafhankelijk is niet hetzelfde als dat mensen geen mening hebben.quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat Follow the money onafhankelijk is, weer een instituut aan gruzelementen.
Hoezoquote:Op vrijdag 14 november 2025 14:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Goh, Niet Dilan maar Erik Smit is dus de leugenaar.
Kwalijke misogynie. En dit is de club dat altijd zo moralistisch over vrouwenhaat tekeer gaat.quote:De D66-prominent reageerde positief, getuige de app. Hij schreef dat hij mee wil doen als óók GroenLinks-PvdA, onder leiding van Frans Timmermans, erbij wordt betrokken. „We moeten juist de deur openzetten naar Timmermans, dan doe ik mee. We moeten hem naar het centrum trekken en ook die feeks van de VVD”, schrijft Wijers in de app. Met de laatste omschrijving doelde hij op VVD-leider Dilan Yesilgöz.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gen-van-nrc-a4912685
Een reeele fraudeverdenking is nog wel wat anders dan iemand een feeks noemen in een appje, maar ok.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Allemaal tuig wat D66 naar voren schuift. D66 kan nu in 1 adem genoemd worden met de PVV en Gom van Strien waar ze de PVV toendertijd zo met vuur van betichtten
Ik verwacht dat een journalist dat privé houdt.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Onafhankelijk is niet hetzelfde als dat mensen geen mening hebben.
Klopt maar het resultaat is hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een reeele fraudeverdenking is nog wel wat anders dan iemand een feeks noemen in een appje, maar ok.
Ik heb de PVV nog nooit openlijk gehoord over het steunen of aanmoedigen van fraude.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een reeele fraudeverdenking is nog wel wat anders dan iemand een feeks noemen in een appje, maar ok.
Ik heb D66 ook nooit openlijk gehoord over het steunen of aanmoedigen van iemand een feeks noemen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik heb de PVV nog nooit openlijk gehoord over het steunen of aanmoedigen van fraude.
Wanneer een D66 prominent -toch de partij die zich inzet tegen vrouwenhaat- een vrouwelijke VVD bewindspersoon een heks noemt is dat toch een kwalijke zaak die veelzeggend is over de omgangsvormen binnen de partij en achter de coulissen.
Vermoeiend inderdaad. Links, rechts of ertussen: het is alleen maar rodekontengedrag en geneuzel.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een ongelooflijke kleuterspeelzaal is politiek Den Haag geworden.
Loopt die zaak nog? Aangezien Van Strien nog steeds senator is er blijkbaar nog geen uitspraak?quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb D66 ook nooit openlijk gehoord over het steunen of aanmoedigen van iemand een feeks noemen.
Begrijpelijk dat hij weg is daarmee, maar alsnog wel van een andere orde imho dan een reeele fraudeverdenking.
Ik denk dat ze daar nog leuker met elkaar omgaanquote:Op vrijdag 14 november 2025 14:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een ongelooflijke kleuterspeelzaal is politiek Den Haag geworden.
Oh het is niet openlijk. Dan is het niet erg.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik heb D66 ook nooit openlijk gehoord over het steunen of aanmoedigen van iemand een feeks noemen.
Begrijpelijk dat hij weg is daarmee, maar alsnog wel van een andere orde imho dan een reeele fraudeverdenking.
Huh? Ik herhaal wat DeVerzamelaar zei, maar dan over wat Weijers deed.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Oh het is niet openlijk. Dan is het niet erg.
Ik ben benieuwd wat Kaag ervan vindt dat ze in haar clubje vrouwen voor feeks uitmaken.
Ik weet niet. Kennelijk heeft hij zich volgens een rechter eind 2024 wel schuldig gemaakt, maar meer kon ik er niet over vinden: https://www.rtl.nl/nieuws(...)doorsluizen-aandelenquote:Op vrijdag 14 november 2025 14:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Loopt die zaak nog? Aangezien Van Strien nog steeds senator is er blijkbaar nog geen uitspraak?
Ja, verder dan dat kwam ik ook niet, wordt vervolgd lijkt me.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik weet niet. Kennelijk heeft hij zich volgens een rechter eind 2024 wel schuldig gemaakt, maar meer kon ik er niet over vinden: https://www.rtl.nl/nieuws(...)doorsluizen-aandelen
Kennelijk is het bon ton bij D66 om intern zo te praten over Yeşilgöz.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:52 schreef Dutchguy het volgende:
Volgens de NOS stond er in het appje "We moeten juist de deur openzetten naar Timmermans, dan doe ik mee. We moeten hem naar het centrum trekken en ook die feeks van de VVD".
Als dit waar is had Wijers nooit genoemd moeten worden als informateur.
Ja, beetje vooringenomen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:52 schreef Dutchguy het volgende:
Volgens de NOS stond er in het appje "We moeten juist de deur openzetten naar Timmermans, dan doe ik mee. We moeten hem naar het centrum trekken en ook die feeks van de VVD".
Kleuters zijn vaak ook nog wat eerlijker.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:40 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar nog leuker met elkaar omgaan
Naast dat het asociaal is is het ook nog eens totaal niet neutraal tav zijn werkzaamheden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:52 schreef Dutchguy het volgende:
Kom je er nog even op terug meneer de betweter?quote:Op vrijdag 14 november 2025 12:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Misschien even goed lezen wat hij gezegd heeft voor je er zo een domrechts + wappie-commentaar uitgooit
Dit was niet intern in D66 toch?quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Kennelijk is het bon ton bij D66 om intern zo te praten over Yeşilgöz.
Want hij werd alsnog als informateur voorgedragen.
Koren op de molen voor de mensen die D66 een elitaire partij vinden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit was niet intern in D66 toch?
Niet dat het me heel erg zou verbazen op zich, maar het lijkt me sterk als het anders gelekt was.
Dat zijn ze toch ook. De leider gaat naar Hockey met z'n gay vriendje in Den Haagquote:Op vrijdag 14 november 2025 15:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Koren op de molen voor de mensen die D66 een elitaire partij vinden.
Lijkt me uit een appgroep komen. Maar ik heb geen idee wie er allemaal nog meer in zat.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit was niet intern in D66 toch?
Niet dat het me heel erg zou verbazen op zich, maar het lijkt me sterk als het anders gelekt was.
Dat zal me een rotzorg zijn, dat is hun privé leven.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat zijn ze toch ook. De leider gaat naar Hockey met z'n gay vriendje in Den Haag
Elitairquote:Op vrijdag 14 november 2025 15:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zal me een rotzorg zijn, dat is hun privé leven.
Nee ik heb het over politieke standpunten en uitlatingen. Al lopen die lui elk weekend uitgedost in een balzaal te dansen, dat doet er niet toe.quote:
Feeks is een neerbuigende manier voor achterlijke vrouw, heks, slang.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Kennelijk is het bon ton bij D66 om intern zo te praten over Yeşilgöz.
Want hij werd alsnog als informateur voorgedragen.
Wel een goed besluit om alleen verder te gaan met Buma als informateur.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:07 schreef William_Papadin het volgende:
D66 weet het weer eens grandioos te verneuken.
Denk dat ze een goede moderator nodig hebben bij D66.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Feeks is een neerbuigende manier voor achterlijke vrouw, heks, slang.
Denigrerende manier om een vrouw uit te schelden.
Als je hulp nodig hebt mag je mij als recensie opgevenquote:Op vrijdag 14 november 2025 15:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat ze een goede moderator nodig hebben bij D66.
quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je hulp nodig hebt mag je mij als recensie opgeven![]()
De blauwen van D66 zullen deze man in ieder geval eventjes op strafbankje moeten zetten.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat ze een goede moderator nodig hebben bij D66.
Waar zijn álle progressievelingen die moord en brand schreeuwden toen Kaag een heks werd genoemd nu? Tis errug stil hiero. Ik had toch wel verwacht dat er een demo wordt georganiseerd nu tegen Wijers.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Aardige kans dat het een groep ondernemers was die campagne voerden voor een kabinet CDA/D66/VVD.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me uit een appgroep komen. Maar ik heb geen idee wie er allemaal nog meer in zat.
Hij was als informateur natuurlijk wel het uithangbord van D66.
Vind het jammer. Ook voor het aanzien van de formatie. Want dat gaat keer op keer niet goed.
En: Een club van ondernemers gaat campagne voeren voor een kabinet van VVD, CDA en D66 – dus zonder PVV of GroenLinks-PvdA van NRC afgelopen zomer.quote:Volgens NRC gaat het om een appje aan onder anderen mediaondernemer Willem Sijthoff, die een campagne voor een bepaald kabinet startte in aanloop naar de verkiezingen.
Dat lijkt me een prima beschrijving van Yesilgöz.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit was naar het zich doet aanzien niet een intern D66 appje.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:31 schreef Alpha0 het volgende:
Kijk zo rollen we bij D66, schone schijn ophouden voor de buitenwereld, maar in werkelijkheid doortrapte ratten.![]()
Nieuwe verkiezingen
Ik had de illusie al opgegeven dat D66's verbazing en woede omtrent Kaag een Heks noemen was gestoeld op hoge morele normen en oprechtheid.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:12 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Waar zijn álle progressievelingen die moord en brand schreeuwden toen Kaag een heks werd genoemd nu? Tis errug stil hiero. Ik had toch wel verwacht dat er een demo wordt georganiseerd nu tegen Wijers.
Die maakt het geen ruk uit. De perikelen van Pechtold en zijn minnares waren ze ook snel vergeten en de vele meldingen een aantal jaar later van grensoverschrijdend gedrag binnen de partij is ook snel toegedekt. Dit soort gedrag en taalgebruik is blijkbaar al minstens 10 jaar normaal binnen delen van de partij.quote:Op vrijdag 14 november 2025 14:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Oh het is niet openlijk. Dan is het niet erg.
Ik ben benieuwd wat Kaag ervan vindt dat ze in haar clubje vrouwen voor feeks uitmaken.
GOM is weer TRENDINGquote:Op vrijdag 14 november 2025 15:21 schreef RamboDirk het volgende:
WIJ ZIJN NIET BANG WANT BUMA IS ERBIJ BUMA IS ERBIJ
Vroeger deden de verkenners en informateurs dat gratis, het was immers een grote eer. Dit jaar nog heeft de politiek geregeld dat een informateur nu hetzelfde verdiend als een minister, zo'n 17000 per maand, verkenner krijgt nog steeds niets. Iets van 1000 euro dus voor 1,5 dag.quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:39 schreef Toine51 het volgende:
Wat zou hij voor die ene dag werken gevangen hebben?
Net als toen Wilders Kaag een heks noemde, ook zo'n kinderachtig gedoe daarna....quote:
Net zo sneu inderdaadquote:Op vrijdag 14 november 2025 16:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Net als toen Wilders Kaag een heks noemde, ook zo'n kinderachtig gedoe daarna....
Oh, wacht, D66...
Ik zeg altijd dat mijn leven net een sprookje is. Als ik thuis kom zit er een heks op de bank :-)quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb zo de indruk dat er nog wel meer was. Dat die man gewoon allerlei uitlatingen over Yeşilgöz gedaan heeft waardoor ie totaal niet houdbaar meer is.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het scheelt dat het een prive appje betrof.
Wel vind ik dat je als politicus van tegenwoordig moet weten dat gelekte appjes ed je kunnen gaan achtervolgen. Beter hou je bepaalde uitingen voor jezelf.
Wel terecht dat ie opstapt, een informateur daar hoort niet teveel aan te kleven.
rode wijn eerderquote:Op vrijdag 14 november 2025 17:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb zo de indruk dat er nog wel meer was. Dat die man gewoon allerlei uitlatingen over Yeşilgöz gedaan heeft waardoor ie totaal niet houdbaar meer is.
De ene dag kwam NRC met die uitspraken op dat podium (die niet gerectificeerd zijn, dus die staan nog).
De volgende dag kwamen ze met dit appje.
Als hij niet opgestapt was, wellicht morgen weer wat nieuws? Het lijkt namelijk wel een rode draad bij Wijers te zijn.
Zelfs als het niet was uitgelekt hoor je op die positie voldoende besef van integriteit te hebben en te beseffen dat als je zo vooringenomen bent ten aanzien van bepaalde hoofdrolspelers je gewoon moet weigeren.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wel vind ik dat je als politicus van tegenwoordig moet weten dat gelekte appjes ed je kunnen gaan achtervolgen. Beter hou je bepaalde uitingen voor jezelf.
Wel terecht dat ie opstapt, een informateur daar hoort niet teveel aan te kleven.
Wel zwaar kut (had hoofddoekmeisje van gl-PvdA ook) dat alles maar gelekt wordt. Niet erg netjes.quote:Op vrijdag 14 november 2025 16:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
Als je appt dat Wilfred Genee een mongool is, dan zit je aan tafel met 2 anderen die dat helemaal met je eens zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel zwaar kut (had hoofddoekmeisje van gl-PvdA ook) dat alles maar gelekt wordt. Niet erg netjes.
Ik heb geen/weinig verstand van strafrecht. Maar kan dit allemaal zo maar?
Als ik iemand app dat ik Wilfred Genee een mongool vind, hoop ik niet dat iemand dat openbaar maakt als ik bijvoorbeeld aan tafel kom bij VI of solliciteer.
Ik zit mij ineens te bedenken. Straks word ik ooit bekende Nederlander en openbaart FOK! dit account![]()
Das waar. Maar straks is het tzt week van mensen met een beperking oid. Sowieso weet ik niet hoe over 8 jaar de tijdsgeest erbij hangt. Grappen nu, kunnen over 11 jaar anders worden uitgelegd.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je appt dat Wilfred Genee een mongool is, dan zit je aan tafel met 2 anderen die dat helemaal met je eens zijn.
Welnee, je kan iemand best een feeks vinden maar er professioneel mee samenwerken. Anders hou ik geen collega meer over.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs als het niet was uitgelekt hoor je op die positie voldoende besef van integriteit te hebben en te beseffen dat als je zo vooringenomen bent ten aanzien van bepaalde hoofdrolspelers je gewoon moet weigeren.
Kennelijk is Weijers niet integer. En dat is wat we de afgelopen dagen geleerd hebben.
Oliedom.
Ja. Dat zien wel wel aan die tweets van Nanninga. Van tien jaar geleden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das waar. Maar straks is het tzt week van mensen met een beperking oid. Sowieso weet ik niet hoe over 8 jaar de tijdsgeest erbij hangt. Grappen nu, kunnen over 11 jaar anders worden uitgelegd.
Ja maar die waren toen al openbaar.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat zien wel wel aan die tweets van Nanninga. Van tien jaar geleden.
Je mag toch gewoon grappen maken als je zelf in die groep zit? Zou me er niet al te veel zorgen over maken.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das waar. Maar straks is het tzt week van mensen met een beperking oid. Sowieso weet ik niet hoe over 8 jaar de tijdsgeest erbij hangt. Grappen nu, kunnen over 11 jaar anders worden uitgelegd.
Mwa tot op zekere hoogte hoort het er wel bij natuurlijk. Hij is nu eenmaal lid van een partij. Het zou me niets verbazen als er een hoop opmerkingen vallen achter gesloten deuren.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs als het niet was uitgelekt hoor je op die positie voldoende besef van integriteit te hebben en te beseffen dat als je zo vooringenomen bent ten aanzien van bepaalde hoofdrolspelers je gewoon moet weigeren.
Kennelijk is Weijers niet integer. En dat is wat we de afgelopen dagen geleerd hebben.
Oliedom.
En Dilan roept natuurlijk ook wel dingen over zich af. Niet altijd sjiek, maar wel menselijk.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welnee, je kan iemand best een feeks vinden maar er professioneel mee samenwerken. Anders hou ik geen collega meer over.
Die dingen van Wijers waren zaken die hooguit een maand of zo oud waren.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar die waren toen al openbaar.
Stel je voor dat jou of mijn account ineens openbaar wordt? Die nicky Pauw-Verweij had hier ook een account dacht ik.
Ik zou als ik jou was een andere werkomgeving zoeken...quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welnee, je kan iemand best een feeks vinden maar er professioneel mee samenwerken. Anders hou ik geen collega meer over.
Volgens onze zeer liberale D66 luitjes op dit forum allemaal geen enkel probleem, totdat het Kaag betreft. Dan is alles opeens wel een probleem. Het feit dat geen enkele D66 fan hier komt uitleggen dat Wijers verkeerd zat zegt ook wel genoeg. D66 de elitaire regentenpartij zoals we ze kennen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Oliedom.
Donder. Nu doe je mij denken aan een userquote:Op vrijdag 14 november 2025 17:49 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Volgens onze zeer liberale D66 luitjes op dit forum allemaal geen enkel probleem, totdat het Kaag betreft. Dan is alles opeens wel een probleem. Het feit dat geen enkele D66 fan hier komt uitleggen dat Wijers verkeerd zat zegt ook wel genoeg. D66 de elitaire regentenpartij zoals we ze kennen.
Zou ik met mijn account wegkomen in het openbaar?quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Die dingen van Wijers waren zaken die hooguit een maand of zo oud waren.
En daar kon die zich al weinig van herinneren. Kun je nagaan als het uitspraken van 10 jaar geleden waren.
Beter ga je op anoniem.
Jij bent zelf zo elitair dat je jouw interpretatie van de verkiezingsuitslag verheft tot "wat De Burgers willen".quote:Op vrijdag 14 november 2025 13:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb je weer zo'n elitair en over het paard getild figuur die over bruinhemden begint...
*gaap*
Ik denk dat ze me elders ook niet moeten, hoor.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was een andere werkomgeving zoeken...
Verschil met kaag was dat die publiekelijk voor heks werd uitgemaakt.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:49 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Volgens onze zeer liberale D66 luitjes op dit forum allemaal geen enkel probleem, totdat het Kaag betreft. Dan is alles opeens wel een probleem. Het feit dat geen enkele D66 fan hier komt uitleggen dat Wijers verkeerd zat zegt ook wel genoeg. D66 de elitaire regentenpartij zoals we ze kennen.
Links laat zich wel weer kennen. Grappig genoeg juist de vrouwenkantquote:Op vrijdag 14 november 2025 15:13 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Dat lijkt me een prima beschrijving van Yesilgöz.
Maar als "onpartijdig" informateur is het niet handig om gezegd te hebben, nee.
Publiekelijk is tenminste in alle openheid. Ofwel eerlijk. Wat je er ook van vindt.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Verschil met kaag was dat die publiekelijk voor heks werd uitgemaakt.
Overigens twittert Wilders dat de PVV moet gaan formeren vanwege deze kwestie. Achterlijk standpunt. Als hij die lijn al wil trekken zou hij ook gevolgen moeten stellen na zijn eigen scheldpartijen.
Het is inderdaad vrij bizar hoe deze en gene eea recht probeert te lullen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:49 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dus als Wijers zich publiekelijk had uitgelaten was er niets aan de hand geweest...quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:04 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Publiekelijk is tenminste in alle openheid. Ofwel eerlijk. Wat je er ook van vindt.
Beter dan dat achterbakse, elitaire D66 gedrag.
Tja, sinds de koning niet meer bij de formatie betrokken is, is het bal...quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:48 schreef Joopklepzeiker het volgende:
De Soap en drama's beginnen al...
Ondertussen blijven de maatschappelijke problemen voortduren, zoals altijd.
Alsof dat museum-instituut van stront goud kan maken.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, sinds de koning niet meer bij de formatie betrokken is, is het bal...
Netjes, Rob gaat zonder aarzelen verder met een nieuwe informateur.quote:
Lastig he in die bubbel. Ik zet tenminste geen groep in een bepaald hemd. Zwaktebod en typisch. Ik zeg ook nergens dat je niet over links mag praten maar dat je eerst naar rechts moet kijken.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Jij bent zelf zo elitair dat je jouw interpretatie van de verkiezingsuitslag verheft tot "wat De Burgers willen".
*kots*
Als Wijers gisterenavond had gezegd "Ja, klopt. Ik vind dat Dilan op dit en dat punt gelogen heeft." dan was het anders verlopen dan wat ie nu zei. "Ik neem het terug, ik vind haar een sterke vrouw, ik ken Yeşilgöz helemaal niet, etc".quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
Ik kan lachen om de D66 hoogmoed dat weer eens ten val wordt gebracht.
Maar ik vind het allemaal wel ver gaan hoor. Op een borrel heb je X of Y gezegd en dan wordt dat gelekt.
Weet je, ik heb ooit eens een peuk naast een asbak gegooid en met mijn auto een vuilnisbak omver gestoten. Hopelijk word ik er niet op afgerekend..
Een nieuwe?quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Netjes, Rob gaat zonder aarzelen verder met een nieuwe informateur.
Als men een autogebruiker is heeft men veel fout gedaan, namelijk dat de jeugd niet aan preventieve zorg (o.a. ongestoord kunnen bewegen) kon doen, waardoor zij dan pas op zeer hoge leeftijd de echte zorg nodig zouden hebben.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik vind het allemaal wel ver gaan hoor. Op een borrel heb je X of Y gezegd en dan wordt dat gelekt.
Weet je, ik heb ooit eens een peuk naast een asbak gegooid en met mijn auto een vuilnisbak omver gestoten. Hopelijk word ik er niet op afgerekend..
De gemiddelde D66 stemmer komt bekant klaar bij het horen van die naam. Massaal gorgelen ze zijn woordenbrij op de socials na als de NPCs die het zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:15 schreef Frutsel het volgende:
Kunnen ze Sander Schimmelpenninck niet vragen? Valt vast goed bij enkele elitaire bubbelaars
Maar dat heb jij op je geweten.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Als men een autogebruiker is heeft men veel fout gedaan, namelijk dat de jeugd niet aan preventieve zorg (o.a. ongestoord kunnen bewegen) kon doen, waardoor zij dan pas op zeer hoge leeftijd de echte zorg nodig zouden hebben.
Ik vind het prima dat ie opstapt nu. Hoewel hij gelijk heeft dat Dilan een kutwijf is, is het niet meer werkbaar zo.quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Donder. Nu doe je mij denken aan een user
@:Hexagon
Graag jouw opinie.
Mensen voor rotte vis uitmaken is sowieso slecht. Of dat nu van links of rechts komt. Maar ik krijg wel altijd jeuk als het mensen overkomt die claimen moreel superieur te zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Verschil met kaag was dat die publiekelijk voor heks werd uitgemaakt.
Overigens twittert Wilders dat de PVV moet gaan formeren vanwege deze kwestie. Achterlijk standpunt. Als hij die lijn al wil trekken zou hij ook gevolgen moeten stellen na zijn eigen scheldpartijen.
Het wordt wel lastig zo.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ie opstapt nu. Hoewel hij gelijk heeft dat Dilan een kutwijf is, is het niet meer werkbaar zo.
quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:14 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan komt de dag erna dit appje aan het licht.
Beetje over zichzelf uitgeroepen hoor.
Dat is het domste wat je kan doen. Dan blijft men maar doorgaan. En dat win je ook niet.quote:Als Wijers gisterenavond had gezegd "Ja, klopt. Ik vind dat Dilan op dit en dat punt gelogen heeft." dan was het anders verlopen dan wat ie nu zei. "Ik neem het terug, ik vind haar een sterke vrouw, ik ken Yeşilgöz helemaal niet, etc".
Ja. Maar het is natuurlijk wel zo dat appjes prive zouden moeten blijven. Het zijn 2 of 3 traps raketten.quote:En dan komt de dag erna dit appje aan het licht
Het is gewoon heel dom. Hij heeft het zelf naar meerdere mensen geappt (kan groepsapp geweest zijn). Waaronder iemand van de media.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Dat is het domste wat je kan doen. Dan blijft men maar doorgaan. En dat win je ook niet.
[..]
Ja. Maar het is natuurlijk wel zo dat appjes prive zouden moeten blijven. Het zijn 2 of 3 traps raketten.
Eerst komt uit dat hij op een borrel X en Y heeft gezegd. Hij gaat sussen en baggetaliseren. Daarna komt naar buiten dat ie ook X en Y heeft geapped. Ik vind dit journalistieke rellerij.
Ze sluiten alleen PVV en FVD uit.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het wordt wel lastig zo.
De PVV buitensluiten. jA21 en forum ook al te radicaal.
Yesilgoz is een kutwijf, een leugenaar en een feeks.
Wil D66 wel een beetje samenwerken over de breedte. Of is iedereen ter rechter zijde voornamelijk kut?
Ik denk dat het in elk van dat soort groepjes gebeurd. Ik denk dat in bepaalde app groepen onder politici ook over Timmermans Klaver Wilders en Jetten het nodige geroepen is.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat ie opstapt nu. Hoewel hij gelijk heeft dat Dilan een kutwijf is, is het niet meer werkbaar zo.
Het is dom omdat je weet dat het gelekt kan worden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon heel dom. Hij heeft het zelf naar meerdere mensen geappt (kan groepsapp geweest zijn). Waaronder iemand van de media.
Goh..
Professioneel is het in elk geval niet.
Ik ben geen familiehoofd, men kan mij dus niets verwijten.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat heb jij op je geweten.
Doe daar eerst iets mee.
Uiteraard, ook Hans Wijers is niets menselijks vreemdquote:Op vrijdag 14 november 2025 19:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat het in elk van dat soort groepjes gebeurd. Ik denk dat in bepaalde app groepen onder politici ook over Timmermans Klaver Wilders en Jetten het nodige geroepen is.
Maar in deze setting en functie is dat niet handig en werkbaar meer.
Een partij prominent. Die de besprekingen had moeten leiden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze sluiten alleen PVV en FVD uit.
En wat de persoonlijke mening van Hans Wijers is over Dilan dat is niet meer zo relevant.
En wat ik zeg is dat het helemaal niet uitmaakt wie de problemen aanpakt, als het maar gedaan wordt. En helaas voor jou heeft "rechts" laten zien dat ze er he-le-maal niks van kunnen. Dat begon al toen die leugenachtige feeks Dilan een kabinet liet vallen en volksmenner Geert het volgende. Geholpen door zijn van onkunde omhoog gevallen ministers.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lastig he in die bubbel. Ik zet tenminste geen groep in een bepaald hemd. Zwaktebod en typisch. Ik zeg ook nergens dat je niet over links mag praten maar dat je eerst naar rechts moet kijken.
Dat jij voorbij gaat aan de cijfers en dat het merendeel op centrum rechts heeft gestemd past vermoedelijk niet in je (dure) straatje.
Wat is dit nu weer voor een kromme gedachtegang?quote:Op vrijdag 14 november 2025 18:04 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Publiekelijk is tenminste in alle openheid. Ofwel eerlijk. Wat je er ook van vindt.
Beter dan dat achterbakse, elitaire D66 gedrag.
Daardoor ben jij juist de hoofdschuldigequote:Op vrijdag 14 november 2025 19:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ben geen familiehoofd, men kan mij dus niets verwijten.
Yesilgöz heeft geen 'white lies' (leugentjes om bestwil) verkondigd. Want daar zijn er tonnen van in de politiek en in ons dagelijks leven. En daarover iemand een leugenaar noemen zou typisch iets zijn van de bijl op een splinter zetten.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Dat is het domste wat je kan doen. Dan blijft men maar doorgaan. En dat win je ook niet.
[..]
Ja. Maar het is natuurlijk wel zo dat appjes prive zouden moeten blijven. Het zijn 2 of 3 traps raketten.
Eerst komt uit dat hij op een borrel X en Y heeft gezegd. Hij gaat sussen en baggetaliseren. Daarna komt naar buiten dat ie ook X en Y heeft geapped. Ik vind dit journalistieke rellerij.
Grappig, een onbekende op Fok zegt iets, en dat bepaalt jouw mening over D66...quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:34 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Een partij prominent. Die de besprekingen had moeten leiden.
Het is mij wel duidelijk wat D66 van Yesligus vindt.
Jouw uitspraak dat ze gewoon een kutwijf is, versterkt mijn mening over D66 alleen maar.
En uiteindelijk gebeurt er helemaal niets voor de 'gewone' mensen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:43 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Kikkertjes op links, kikkertjes op rechts... en de ragebaitredacties pingelen lekker door.
[ afbeelding ]
Dan lees je het verkeerd.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grappig, een onbekende op Fok zegt iets, en dat bepaalt jouw mening over D66...
Als je verbaasd bent dat Dilan bij D66 niet populair zal zijn, dan heb je wel zitten slapen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:34 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Een partij prominent. Die de besprekingen had moeten leiden.
Het is mij wel duidelijk wat D66 van Yesligus vindt.
Jouw uitspraak dat ze gewoon een kutwijf is, versterkt mijn mening over D66 alleen maar.
Het is vraag en aanbod; de gewone mensen kunnen zichzelf ook een plezier doen en het belonen met de aandacht die het (inmiddels nog) verdient, dan is het snel afgelopen met die soap politics.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En uiteindelijk gebeurt er helemaal niets voor de 'gewone' mensen.
Goed gezien.
Dus dat uitsluiten van samenwerking met andere partijen is gewoon zakelijk.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je verbaasd bent dat Dilan bij D66 niet populair zal zijn, dan heb je wel zitten slapen.
Maar verder is politiek een zakelijke samenwerking. Al kan Hans Wijers zich door onprofessioneel gedrag er niet meer aan meedoen.
Tja, nu je dit hebt toegegeven, kun je geen informateur meer wordenquote:Op vrijdag 14 november 2025 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
Ja, men denkt immers dat samenwerken met de PVV tot niets goeds gaat leiden. Dus dat is juist puur inhoud. Verder zie je Wilders en Jetten vaak samen lachen, dus persoonlijk zal het niet zo slecht zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dus dat uitsluiten van samenwerking met andere partijen is gewoon zakelijk.
Wat een leegheid.
Welke redenen precies? Ik geef Hans Wijers groot gelijk dat Dilan een kutwijf en een leugenaar is. We kennen nog de verzonnen nareizigers.quote:Precies wat ik al dacht. De redenen worden er achteraf bij bedacht.
Dank je voor je eerlijkheid.
Het staat er:quote:
quote:Jouw uitspraak dat ze gewoon een kutwijf is, versterkt mijn mening over D66 alleen maar
Neen hoor, want ik wil dat iedereen aan preventieve zorg kan doen, waardoor iedereen in goede gezondheid veel ouder wordt en dus pas op zeer hoge leeftijd de echte zorg hoeft aan te spreken.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daardoor ben jij juist de hoofdschuldige
Maar dat is niet wat je werkelijk wilt.quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Neen hoor, want ik wil dat iedereen aan preventieve zorg kan doen, waardoor iedereen in goede gezondheid veel ouder wordt en dus pas op zeer hoge leeftijd de echte zorg hoeft aan te spreken.
Datzelfde gunnen de familiehoofden de jongere generaties echter niet.
Maar rechts heeft ook geen meerderheid. Dus waar kom je dan op uit? Het midden. Met 2 middenpartijen, 1 partij van rechts en 1 partij van links.quote:Op vrijdag 14 november 2025 09:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Links heeft zeker geen meerderheid. Het gaat om wat er nu gekozen is, Er zijn meer kiezers die op rechtse partijen hebben gestemd, dan op linkse. Dus dan kijk je naar rechts. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn.
[..]
Dus dan ga je in tegen de wil van de meerderheid en kies je voor het gebruikelijk "ikke ikke ikke". De cijfers liggen er. Het grote deel van Nederland wil centrum rechts - niets anders. Zorg als volksvertegenwoordigers maar dat je eruit komt. Het is je plicht naar de kiezer.
Waarbij gezegd mag worden dat je in alle redelijkheid ook verantwoordelijkheid hebt richting diezelfde minderheid. Het is geen winner takes all, wat neerkomt op een soort dictatuur van de meerderheid.quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar rechts heeft ook geen meerderheid. Dus waar kom je dan op uit? Het midden. Met 2 middenpartijen, 1 partij van rechts en 1 partij van links.
Het is de rechtse partij die daar moeilijk over doet. Ik snap niet dat je er zo aan vast houdt dat het rechts moet van 'de kiezer'. Overigens kan je nooit tegen de wil van de meerderheid ingaan. Als je een meerderheid in de tweede kamer hebt, heb je de wil van de meerderheid, even plat gezegd.
In principe is dit bijvangst natuurlijk. NRC brengt groot in het nieuws dat hij op de verkiezingsavond allemaal dingen heeft gezegd, waarvan bleek dat dit gezegd is door die dude van FTM. Niks aan de hand dus, maar inmiddels zijn de slapende honden wakker gemaakt en komt er veel meer boven drijven van mensen die ook nog een duit in het zakje willen doen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
[..]
Volgens mij laten de feiten juist zien dat het niet zo eenzijdig is dat 'het volk' rechts wil, men had het niet voor niks steeds over een breed middenkabinet en alle partijen die dat riepen hebben zetels gewonnen.quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarbij gezegd mag worden dat je in alle redelijkheid ook verantwoordelijkheid hebt richting diezelfde minderheid. Het is geen winner takes all, wat neerkomt op een soort dictatuur van de meerderheid.
Zo lijken sommige mensen meerderheid wel te zien. Dan heb je gewonnen en de minderheid verloren dus die moeten hun bek houden
quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Niet gezegd dat het dan meteen slecht is dat dat boven water komt hè, zo is het in een extremer voorbeeld met vb Marco B en Ali B ook aan het rollen gekomen. Komt in het nieuws door TVOH en dan worden er wat mensen wakker die hun aanranding en/of verkrachting ook melden.
Wat hij zei, was niet schokkend. Het is bloed irritant dat je niets meer kan zeggen zonder dat dat meteen doorverteld wordt. Vertrouwelijkheid?quote:In principe is dit bijvangst natuurlijk. NRC brengt groot in het nieuws dat hij op de verkiezingsavond allemaal dingen heeft gezegd, waarvan bleek dat dit gezegd is door die dude van FTM. Niks aan de hand dus, maar inmiddels zijn de slapende honden wakker gemaakt en komt er veel meer boven drijven van mensen die ook nog een duit in het zakje willen doen.
Ik weet het allemaal niet. Het lijkt er op dat als je eenmaal in het verdomhoekje zit, er steeds meer mensen boven water komen (een zelf versterkend effect) die dan hetzelfde hebben meegemaakt, of het bevestigen, of nog een extra duit in het zakje doen. Waarheid en laster van elkaar onderscheiden wordt een groot probleem dan.quote:Zo lijken sommige mensen meerderheid wel te zien. Dan heb je gewonnen en de minderheid verloren dus die moeten hun bek houden
Die zijn het lek aan het bekritiseren...quote:Op vrijdag 14 november 2025 15:12 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Waar zijn álle progressievelingen die moord en brand schreeuwden toen Kaag een heks werd genoemd nu? Tis errug stil hiero. Ik had toch wel verwacht dat er een demo wordt georganiseerd nu tegen Wijers.
Het zal je familie maar zijnquote:Op vrijdag 14 november 2025 19:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke redenen precies? Ik geef Hans Wijers groot gelijk dat Dilan een kutwijf en een leugenaar is. We kennen nog de verzonnen nareizigers.
Kleine update: Die uitspraken op het podium zijn niet figuur Wijers gemaakt, maar door Eric Smit van Follow the Money (volgens Eric Smit zelf). Die stond naast Wijers op het podium).quote:Op vrijdag 14 november 2025 17:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb zo de indruk dat er nog wel meer was. Dat die man gewoon allerlei uitlatingen over Yeşilgöz gedaan heeft waardoor ie totaal niet houdbaar meer is.
De ene dag kwam NRC met die uitspraken op dat podium (die niet gerectificeerd zijn, dus die staan nog).
De volgende dag kwamen ze met dit appje.
Als hij niet opgestapt was, wellicht morgen weer wat nieuws? Het lijkt namelijk wel een rode draad bij Wijers te zijn.
Nogmaals, ik ben anders dan de familiehoofden.quote:Op vrijdag 14 november 2025 20:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat is niet wat je werkelijk wilt.
Kom op: wees eens eerlijk.
Nee, eerlijk zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2025 21:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben anders dan de familiehoofden.
Je loopt wel heel erg achter de feiten aan 🤓quote:Op vrijdag 14 november 2025 21:32 schreef kipknots het volgende:
[..]
Kleine update: Die uitspraken op het podium zijn niet figuur Wijers gemaakt, maar door Eric Smit van Follow the Money (volgens Eric Smit zelf). Die stond naast Wijers op het podium).
Gl een normale partij noemen met hun extreem linkse leden en clubjes.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een feitelijke constatering is geen kromme gedachtegang.quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een kromme gedachtegang?
Sluit je na maanden van onderhandelen eindelijk een coalitie-akkoord, gaat de achterban de dag daarna demonstreren om tóch hun zin door te drukken .quote:Op vrijdag 14 november 2025 21:57 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Gl een normale partij noemen met hun extreem linkse leden en clubjes.
Daar heb je gelijk in. Hij heeft tijdens zijn regeerperiode precies hetzelfde gedaan als toen ie in de oppositie zatquote:Op zaterdag 15 november 2025 07:49 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Een feitelijke constatering is geen kromme gedachtegang.
Men verwacht van politici dat ze eerlijk zijn, nou dan heb je aan Geert Wilders niet een hele goede maar de beste.
Het kan onwelgevallig zijn wat hij zegt maar je weet wel wat je aan hem hebt.
De PVV doet toch ook niks aan al die vijandige religies? Terwijl Wilders dat wel beloofde?quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:56 schreef harrievankempen het volgende:
D66 bakt er niks van. Laat de PVV, met evenveel zetels, nu maar het voortouw nemen
Het is dus niet duidelijk voor je.quote:Op zaterdag 15 november 2025 08:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk of een fout familiehoofd of een foute vriend van een familiehoofd.
Sorry voor jou maar ik hoef geen foute vrienden. Dat jij fout bent is me wel duidelijk.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is dus niet duidelijk voor je.
Zoals die keer dat hij had beloofd de pensioenleeftijd op 66 te houden en dat prompt liet vallen om mee te kunnen regeren?quote:Op zaterdag 15 november 2025 07:49 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Een feitelijke constatering is geen kromme gedachtegang.
Men verwacht van politici dat ze eerlijk zijn, nou dan heb je aan Geert Wilders niet een hele goede maar de beste.
Het kan onwelgevallig zijn wat hij zegt maar je weet wel wat je aan hem hebt.
Grappig dat jij hebt overwogen een vriendschap aan te gaan met een volslagen vreemde op een forum.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Sorry voor jou maar ik hoef geen foute vrienden. Dat jij fout bent is me wel duidelijk.
Dat ging afgelopen keer ook zo goed jaquote:Op zaterdag 15 november 2025 08:56 schreef harrievankempen het volgende:
D66 bakt er niks van. Laat de PVV, met evenveel zetels, nu maar het voortouw nemen
Jij zoekt toch ook gelijkgestemden om maar geen minderheid te worden?quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grappig dat jij hebt overwogen een vriendschap aan te gaan met een volslagen vreemde op een forum.
Doe je dat vaker?
Concessies doen moet elke partij.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zoals die keer dat hij had beloofd de pensioenleeftijd op 66 te houden en dat prompt liet vallen om mee te kunnen regeren?
Wilders was pertinent voor de verkiezingen: hij zou nooit en nooit meewerken aan de aow-leeftijd van 65 jaar verhogen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:00 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Concessies doen moet elke partij.
Als je dat als oneerlijkheid opvat, snap je weinig van coalitievorming.
quote:Geert Wilders zweert bij aow op 65
De Partij voor de Vrijheid keert zich tegen een verhoging van de aow-leeftijd naar 67 jaar. De partij van Geert Wilders noemt de maatregel zelfs een breekpunt bij eventuele kabinetsdeelname na de volgende verkiezingen.
"Wij zullen hier nooit voor tekenen", waarschuwt Wilders, die zich daarmee voor het eerst uitspreekt over het beladen thema. "Als iemand met ons wil regeren, weet dan dat we het binnen een minuut zullen terugdraaien."
Misschien bestaat de mogelijkheid vrienden/gelijkgestemden te treffen op locaties waar u hulp geboden kan worden.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij zoekt toch ook gelijkgestemden om maar geen minderheid te worden?
Daarom reageer ik op jou.quote:Op zaterdag 15 november 2025 10:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij zoekt toch ook gelijkgestemden om maar geen minderheid te worden?
Niet geschoten is altijd mis.quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:07 schreef Scjvb het volgende:
Het forum is wellicht niet de meest juiste plaats (voor u).
Dubbel de lolquote:Op zaterdag 15 november 2025 11:10 schreef PlayerUnknowne het volgende:
Dat wijf is een feeks. Wat was er vekeerd aan die uitspraak?
Dat klopt.quote:
Het gaat niet zozeer om die uitspraak an sich, die maakt slechts duidelijk hoe Wijers denkt over Yesilguz en de VVD. En dat maakt hem per definitie ongeschikt als informateur. Je moet zonder vooroordelen die onderhandelingen in kunnen gaan. Wijers had ook vooraf kunnen zeggen: Ik kan deze baan niet nemen, omdat ik een echte bloedhekel heb aan Yesilguz.quote:Op zaterdag 15 november 2025 11:10 schreef PlayerUnknowne het volgende:
Dat wijf is een feeks. Wat was er vekeerd aan die uitspraak?
Dat het niet opschiet is ook niet zo verwonderlijk, de meerderheid is te dominant aanwezig in ons land.quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:00 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar u heeft hier al zo vaak 'geschoten', en het schiet niet op.
Hij mag natuurlijk zeer trots zijn op het feit dat hij een vervelend figuur van D66 volledig heeft ontmaskerd. Daar zou wat mij betreft een medaille voor mogen worden uitgereikt. En het liefst zou het publiek moeten bestaan uit uitsluitend huilende D66 aanhangers die het allemaal niet eerlijk vinden dat hun narcistische formateur ontmaskerd is. Pak de popcorn maar!quote:Op zaterdag 15 november 2025 12:43 schreef Breekfast het volgende:
Zou zo'n Hugo Logtenberg van NRC nu dit weekend zelfvoldaan denken dat hij een journalistiek huzarenstukje heeft afgeleverd?
De verkiezingsuitslag doet nog steeds pijn merk ikquote:Op zaterdag 15 november 2025 14:59 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Hij mag natuurlijk zeer trots zijn op het feit dat hij een vervelend figuur van D66 volledig heeft ontmaskerd. Daar zou wat mij betreft een medaille voor mogen worden uitgereikt. En het liefst zou het publiek moeten bestaan uit uitsluitend huilende D66 aanhangers die het allemaal niet eerlijk vinden dat hun narcistische formateur ontmaskerd is. Pak de popcorn maar!
https://www.bnnvara.nl/jo(...)is-het-hier-toch-ookquote:Wat een walgelijk pruimenmondjesland is het hier toch ook
https://www.bnnvara.nl/jo(...)r-een-rechts-kabinetquote:Wijers moest wel sneuvelen want hij was een obstakel in het plan van ondernemers voor een rechts kabinet
Is het natuurlijk ook. Maar ja, als een partij begint met enorm verontwaardigd te reageren dan gaat de rest dat natuurlijk ook doen. Die boomerang komt vanzelf een keer terug.quote:Op zaterdag 15 november 2025 16:49 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Ik vind zowel ‘heks’ als ‘feeks’ eigenlijk behoorlijk meevallen. Geeft het blijk van klasse iemand zo te nomen? Zeker niet. Maar de hele hysterie eromheen vind ik overtrokken.
Er zit een zekere hypocrisie in, dat is zeker waar. Maar het moet natuurlijk eigenlijk weer gewoon over de inhoud gaan.quote:Op zaterdag 15 november 2025 17:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is het natuurlijk ook. Maar ja, als een partij begint met enorm verontwaardigd te reageren dan gaat de rest dat natuurlijk ook doen. Die boomerang komt vanzelf een keer terug.
Beide incidenten ('Dilan is een leugenaar' en een dag later het appje 'Dilan de feeks') worden in de NRC artikelen aan die Willem Sijthoff lobbygroep gelinkt.quote:Op zaterdag 15 november 2025 16:49 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Ik vind zowel ‘heks’ als ‘feeks’ eigenlijk behoorlijk meevallen. Geeft het blijk van klasse iemand zo te nomen? Zeker niet. Maar de hele hysterie eromheen vind ik overtrokken.
Bijzonder.quote:
Beide incidenten die geleid hebben tot het afscheid van Weijers als informateur komen bij die Sijthoff-lobby vandaan.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bijzonder.
Maar ik zie nergens een directe relatie tussen Sijthoff en de app/uitspraken debacle van Weijers.
Wordt er gesuggereerd dat Sijthoff Weijers in de wielen heeft gereden?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-uitgedrukt-a4912593quote:Wijers deed de uitlatingen in de avond van 29 oktober, een paar uur na de eerste uitslagprognoses, als panellid op een podium tijdens een borrel van ondernemer Willem Sijthoff in Amsterdam.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gen-van-nrc-a4912685quote:Het gaat om een appbericht van D66’er Wijers aan onder meer mediaondernemer Willem Sijthoff in aanloop naar de verkiezingen, dat is ingezien door NRC.
Als ik het even samenvat:quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Beide incidenten die geleid hebben tot het afscheid van Weijers als informateur komen bij die Sijthoff-lobby vandaan.
Dilan de leugenaar:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-uitgedrukt-a4912593
Dilan de feeks:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gen-van-nrc-a4912685
Ik vind dit opvallend. Het geeft mij het gevoel dat hier iemand beentje gelicht wordt.
Vaag hè.
Zowel die grote zaal als die app is Sijthoff.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als ik het even samenvat:
Weijers zei eea over Y in een (grote) zaal
Weijers zei eea over Y in een goepsapp
Dat er gelekt is, dat is duidelijk. Maar ik kom dan nog niet gelijk bij Sijthoff uit. Tenzij de aanwezigen in de zaal niet in de groepsapp van Sijthoff zaten of visa versa. Want dan kan alleen Sijthoff gelekt hebben.
Anyway. Als NRC gesproken heeft met Sijthoff dan is het duidelijk.
Ik vind het een interessant stuk. Ik had er niet eerder van gehoord.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Sijthoff ontkent dat hij zelf het lek is. En dat zou best kunnen. Ik heb ook geen bewijs gezien dat hij het lek is, verders.
Het gaat me hier verders ook niet perse om die man, maar meer om zijn lobbygroep: "Stem voor Stabiliteit".
Mijnheer is ook een grote donateur van D66.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het een interessant stuk. Ik had er niet eerder van gehoord.
Ik hoop dat onze politiek zich onthoudt van al te actieve lobbygroepen. Ik vind het prima dat het allemaal karig en kneuterig is en er weinig geld en belangen in omgaan. Ik hoef dat gefinancialiseerde niet zoals in USA.
Ja dat vooral.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:19 schreef capricia het volgende:
[..]
En NRC pakt het kennelijk schaapachtig op.
Wijers stuurt een naar eigen zeggen 1 op 1 prive app naar iemand. Betreffende app wordt "gelekt" in een groepsapp maar Wijers weet niet wie het lek is...quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:13 schreef capricia het volgende:
Sijthoff ontkent dat hij zelf het lek is. En dat zou best kunnen. Ik heb ook geen bewijs gezien dat hij het lek is, verders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |