Dit lijkt me redelijk onhoudbaar. Wijers is totaal ongeloofwaardig geworden.quote:VVD en JA21 gepikeerd na uitspraken informateur Wijers: ’Hele proces is beschadigd’
DEN HAAG - VVD en JA21 zijn gepikeerd over de uitspraken van de kersverse informateur Hans Wijers over hen. Partijleiders Dilan Yesilgöz en Joost Eerdmans willen weten of hij nog wel objectief kan opereren nu hij Yesilgöz als ’leugenaar’ heeft weggezet en centrumrechts heeft afgebrand. D66 en CDA houden vooralsnog vast aan Wijers.
De Telegraaf onthulde donderdag dat Wijers zich op verkiezingsavond stevig uitliet over de VVD en een eventuele centrumrechtse samenwerking. Zo noemde hij Yesilgöz een ’leugenaar’ en sprak hij volgens aanwezigen met dedain over de optie om een kabinet van D66, VVD, CDA en JA21 te formeren.
„Ik heb me daar niet goed uitgedrukt, die woorden had ik niet moeten gebruiken”, zegt Wijers in zijn eerste persmoment als informateur. „Ik heb geen idee in welke context ik dat gezegd heb. Ik had het niet moeten doen. Klaar. Het is ongepast taalgebruik en ik heb mevrouw Yesilgöz daarover benaderd.” Wijers vertelt dat hij Yesilgöz niet rechtstreeks gesproken heeft „Maar ik ga ervan uit als we elkaar een keer spreken dat de zaak dan uit de wereld is”, aldus Wijers.
De uitspraken van Wijers roept bij VVD en JA21 de vraag op of Wijers zijn rol als informateur nog wel onbevooroordeeld kan invullen. JA21-voorman Eerdmans noemt de uitspraken ’hoogst opmerkelijk’: „De objectiviteit van het hele proces is beschadigd, het kleurt de uitkomst ook. Ik ben benieuwd hoe D66 denkt dat te kunnen repareren.”
https://www.telegraaf.nl/(...)adigd/104904115.html
LOL, wat?!quote:Op donderdag 13 november 2025 20:46 schreef Cruzinats het volgende:
Van tien nieuwe steden naar een heel dorp tegen de vlakte.
Goed gewerkt Rob Jetten, smerige leugenaar.
Terecht.quote:Zo noemde hij Yesilgöz een ’leugenaar’ en sprak hij volgens aanwezigen met dedain over de optie om een kabinet van D66, VVD, CDA en JA21 te formeren.
Die arme man is blijkbaar nog dement ook.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:47 schreef Toine51 het volgende:
Wat is het toch dat ze altijd van die oude fossielen inhuren als informateur?
https://nos.nl/artikel/25(...)-seconde-aan-stoppenquote:Wijers zei dat hij zich zijn woorden ook niet kon herinneren. Hij werd een podium op getrokken. "Ik was nergens op voorbereid, het was een spontane bijeenkomst."
Neenee, dat zijn nog de uitwassen van het vorige kabinet.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:46 schreef Cruzinats het volgende:
Van tien nieuwe steden naar een heel dorp tegen de vlakte.
Goed gewerkt Rob Jetten, smerige leugenaar.
Yep, aantoonbaar liegen over gezinshereniging, hypotheekrenteaftrek en waarschijnlijk nog veel meer.quote:
Omdat het een functie van niets is. Iedereen met een beetje diplomatiek gevoel zou het kunnen doen, maar het is een mooi moment om een coryfee weer even wat aanzien te geven. De waarde is overgewaardeerd.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:47 schreef Toine51 het volgende:
Wat is het toch dat ze altijd van die oude fossielen inhuren als informateur?
D66 heeft dan ook weinig op met de democratie. Die willen absoluut niet samen regeren met drie conservatieve partijen.quote:Op donderdag 13 november 2025 20:56 schreef matspontius het volgende:
Goh, deze D66 informateur heeft stront aan zijn luier en hij denkt er niet aan om op te stappen. Hij niet, de rest van Nederland wel. De lul! Dat beloofd veel goeds voor het nieuwe kabinet 🤢🤮
De vrouw met de hardwerkende Nederlander en rust in de portomennee, ja als je twee keer modaal verdient inderdaad, kut mensquote:Op donderdag 13 november 2025 20:47 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De waarheid van mensen met Dilan Derangement Syndrome.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ben je zelf aan het liegen.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De vrouw met de hardwerkende Nederlander en rust in de portomennee, ja als je twee keer modaal verdient inderdaad, kut mens
En hoe zie je precies een meerderheid over rechts?quote:Op donderdag 13 november 2025 21:06 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
D66 heeft dan ook weinig op met de democratie. Die willen absoluut niet samen regeren met drie conservatieve partijen.
Het is of over rechts, of een minderheidskabinet wat bij voorbaat al niks klaar gaat spelen. Linksom of rechtsom zal er niks overblijven van D66 bij de volgende verkiezingen. Ik zal het alvast in m'n agenda noteren dat we over zes maanden weer gaan stemmen.
PVV derbij jongequote:Op donderdag 13 november 2025 21:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoe zie je precies een meerderheid over rechts?
Je snapt dat dit een besluit is van het VVD-BBB kabinet hè?quote:Op donderdag 13 november 2025 21:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
2 weken na de verkiezingen al -1 stad ipv +10
D66 goden
Volgens mij moeten die daar nog een ei over leggen, voorlopig is dit het besluit van B&W Moerdijk.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je snapt dat dit een besluit is van het VVD-BBB kabinet hè?
Nee hoor de vvd is er niet voor de hardwerkende Nederlanderquote:Op [spoiler][/spoiler]donderdag 13 november 2025 21:30 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nu ben je zelf aan het liegen.
Dat is weinig fatsoenlijk jegens haar persoon en haar kiezers inderdaad. Ben benieuwd of Bontebal al een spoedoverleg over fatsoen belegd heeft. Dit kan zo niet natuurlijk.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Goed betoog van Yesilgöz die hier terecht uithaalt naar de progressiefjes die een racistische misogyne hetze voeren jegens haar persoon.
Het staat de Kamer gewoon vrij om een andere meerderheid te zoeken hoor. Klaarblijkelijk is dat zo simpel nog niet. PVV is onbegaanbaar, dus hoe zie je het voor je? VVD/CDA/JA21/FVD (waar ook niemand mee samen wil bij mijn weten?)/BBB/SGP heeft 63.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:01 schreef Frutsel het volgende:
Snap hier sowieso niets van. Als je louter naar de cijfers kijkt en je de CDA en D66 als midden partij bekijkt hebben de overige kiezers voor tweederde op rechts gestemd. Waarom ga je dan nu 3 weken neuzelen. Wederom wordt de kiezer te kakken gezet. Het land wil dat er naar rechts gekeken wordt. Ga dan daar eerst naar kijken. Onbegrijpelijk.
Het is niet eens zo’n probleem als je niet als informateur benoemd wil worden. Of als ze niet met de VVD willen regeren. Op deze manier is het gewoon ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Het is toch ook vaag?
De man drinkt wat glaasjes, gaat op een podium staan en begint ongevraagd te ranten over andere politici.
Wat is dat voor figuur? 🤪
Heeft rechts dan een meerderheid in het parlement zonder D66 en/of het CDA?quote:Op donderdag 13 november 2025 22:01 schreef Frutsel het volgende:
Snap hier sowieso niets van. Als je louter naar de cijfers kijkt en je de CDA en D66 als midden partij bekijkt hebben de overige kiezers voor tweederde op rechts gestemd. Waarom ga je dan nu 3 weken neuzelen. Wederom wordt de kiezer te kakken gezet. Het land wil dat er naar rechts gekeken wordt. Ga dan daar eerst naar kijken. Onbegrijpelijk.
VVDquote:Op donderdag 13 november 2025 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Goed betoog van Yesilgöz die hier terecht uithaalt naar de progressiefjes die een racistische misogyne hetze voeren jegens haar persoon.
Je bent een gekozen volksvertegenwoordiger. Je hoort daar naar te handelen. Dat achterlijke uitsluiten. Zorg maar dat je eruit komt. De meerderheid wil hetquote:Op donderdag 13 november 2025 22:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het staat de Kamer gewoon vrij om een andere meerderheid te zoeken hoor. Klaarblijkelijk is dat zo simpel nog niet. PVV is onbegaanbaar, dus hoe zie je het voor je? VVD/CDA/JA21/FVD (waar ook niemand mee samen wil bij mijn weten?)/BBB/SGP heeft 63.
Is dat zo?quote:Op donderdag 13 november 2025 22:01 schreef Frutsel het volgende:
Jij snapt grapjes niet?quote:Op donderdag 13 november 2025 21:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je snapt dat dit een besluit is van het VVD-BBB kabinet hè?
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht. Bleek ook maar weer de afgelopen keer toen ze meteen het parlement buitenspel wilden zetten door net te doen alsof er een acute crisis was. Als deze kiezers graag een rechts kabinet willen, zouden ze er verstandig aan doen op een andere partij te stemmen.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je bent een gekozen volksvertegenwoordiger. Je hoort daar naar te handelen. Dat achterlijke uitsluiten. Zorg maar dat je eruit komt. De meerderheid wil het
Wat betreft D66 en PvdA moet het parlement juist heel weinig te zeggen hebben en moet alle politieke bevoegdheid naar de EU en de rechtelijke macht. Dan kan je nog beter weer met de PVV.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht. Bleek ook maar weer de afgelopen keer toen ze meteen het parlement buitenspel wilden zetten door net te doen alsof er een acute crisis was. Als deze kiezers graag een rechts kabinet willen, zouden ze er verstandig aan doen op een andere partij te stemmen.
Dat de VVD verder een normale partij als GL/PvdA uitsluit zie ik als een grof schandaal. Begrijpelijk dat het niet hun voorkeur heeft, maar dat is verder een normale partij die de democratische rechtstaat hoog heeft zitten. Dus daar vinden we elkaar.
Misschien kun je dit soort praat beter bewaren voor de kroeg. Luisteren naar de rechterlijke macht is niet "alle politieke bevoegdheid naar de rechtelijke macht". Je kunt als politiek gewoon wetten veranderen als je dat wilt (mits het op het niveau geregeld wordt waar het besloten dient te worden). Niet willen luisteren naar de rechterlijke macht is daarentegen bijzonder gevaarlijk.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:13 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Wat betreft D66 en PvdA moet het parlement juist heel weinig te zeggen hebben en moet alle politieke bevoegdheid naar de EU en de rechtelijke macht. Dan kan je nog beter weer met de PVV.
Eens. Ik ben dat kinderachtige gedoe met uitsluiten of het nu de PVV of JA21 of GroenLinks is helemaal zat.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je bent een gekozen volksvertegenwoordiger. Je hoort daar naar te handelen. Dat achterlijke uitsluiten. Zorg maar dat je eruit komt. De meerderheid wil het
Niet echt een sterk weerwoord dit.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien kun je dit soort praat beter bewaren voor de kroeg.
Uitsluiten is uitsluiten.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht. Bleek ook maar weer de afgelopen keer toen ze meteen het parlement buitenspel wilden zetten door net te doen alsof er een acute crisis was. Als deze kiezers graag een rechts kabinet willen, zouden ze er verstandig aan doen op een andere partij te stemmen.
Dat de VVD verder een normale partij als GL/PvdA uitsluit zie ik als een grof schandaal. Begrijpelijk dat het niet hun voorkeur heeft, maar dat is verder een normale partij die de democratische rechtstaat hoog heeft zitten. Dus daar vinden we elkaar.
Gatverdamme, toch geen bevoegdheid naar de rechterlijke macht hè. Straks moeten we ons nog aan smerige dingen als regels en wetten houden.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:13 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Wat betreft D66 en PvdA moet het parlement juist heel weinig te zeggen hebben en moet alle politieke bevoegdheid naar de EU en de rechtelijke macht. Dan kan je nog beter weer met de PVV.
Ik vind een cordon sanitaire gewoon helemaal prima. Ze mogen ook een stalinistische partij uitsluiten als die er was, wat mij betreft. Een beetje laf van de VVD dat ze niet gewoon het beestje bij de naam noemen en net doen alsof er alleen maar praktische bezwaren zouden zijn - die er zeker ook zijn vwb een coalitie samen met de PVV, zo bleek maar weer afgelopen keer -, terwijl ze net doen alsof GL/PvdA wel anti-rechtstatelijk is.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Uitsluiten is uitsluiten.
De reden wordt er gewoon achteraf bij bedacht.
'die uitsluiten is wel goed want..., die uitsluiten is niet goed want...'
Kleuterklas.
Ik vind je antwoord niet meer dan zwak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |