abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219259889
quote:
VVD en JA21 gepikeerd na uitspraken informateur Wijers: ’Hele proces is beschadigd’

DEN HAAG - VVD en JA21 zijn gepikeerd over de uitspraken van de kersverse informateur Hans Wijers over hen. Partijleiders Dilan Yesilgöz en Joost Eerdmans willen weten of hij nog wel objectief kan opereren nu hij Yesilgöz als ’leugenaar’ heeft weggezet en centrumrechts heeft afgebrand. D66 en CDA houden vooralsnog vast aan Wijers.

De Telegraaf onthulde donderdag dat Wijers zich op verkiezingsavond stevig uitliet over de VVD en een eventuele centrumrechtse samenwerking. Zo noemde hij Yesilgöz een ’leugenaar’ en sprak hij volgens aanwezigen met dedain over de optie om een kabinet van D66, VVD, CDA en JA21 te formeren.

„Ik heb me daar niet goed uitgedrukt, die woorden had ik niet moeten gebruiken”, zegt Wijers in zijn eerste persmoment als informateur. „Ik heb geen idee in welke context ik dat gezegd heb. Ik had het niet moeten doen. Klaar. Het is ongepast taalgebruik en ik heb mevrouw Yesilgöz daarover benaderd.” Wijers vertelt dat hij Yesilgöz niet rechtstreeks gesproken heeft „Maar ik ga ervan uit als we elkaar een keer spreken dat de zaak dan uit de wereld is”, aldus Wijers.

De uitspraken van Wijers roept bij VVD en JA21 de vraag op of Wijers zijn rol als informateur nog wel onbevooroordeeld kan invullen. JA21-voorman Eerdmans noemt de uitspraken ’hoogst opmerkelijk’: „De objectiviteit van het hele proces is beschadigd, het kleurt de uitkomst ook. Ik ben benieuwd hoe D66 denkt dat te kunnen repareren.”

https://www.telegraaf.nl/(...)adigd/104904115.html
Dit lijkt me redelijk onhoudbaar. Wijers is totaal ongeloofwaardig geworden.
Wel ironisch dat uitgerekend D66 dat altijd zo liep in te hakken op kabinet Schoof nu zelf zo'n blunder begaat.
pi_219259902
De waarheid mag gezegd worden
pi_219259924
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 20:44 schreef Cupfighter het volgende:
De waarheid mag gezegd worden
De waarheid van mensen met Dilan Derangement Syndrome.
pi_219259929
Wat is het toch dat ze altijd van die oude fossielen inhuren als informateur?
  donderdag 13 november 2025 @ 20:48:40 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219259936
Functie elders en nieuwe informateur aanstellen.
pi_219259940
quote:
4s.gif Op donderdag 13 november 2025 20:46 schreef Cruzinats het volgende:
Van tien nieuwe steden naar een heel dorp tegen de vlakte.

Goed gewerkt Rob Jetten, smerige leugenaar.
LOL, wat?!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_219259942
quote:
Zo noemde hij Yesilgöz een ’leugenaar’ en sprak hij volgens aanwezigen met dedain over de optie om een kabinet van D66, VVD, CDA en JA21 te formeren.
Terecht.
pi_219259945
Een politicus die uitgemaakt wordt voor leugenaar. En water is nat.

Verder in het nieuws...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 13 november 2025 @ 20:52:28 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219259955
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 20:47 schreef Toine51 het volgende:
Die arme man is blijkbaar nog dement ook. ;(

quote:
Wijers zei dat hij zich zijn woorden ook niet kon herinneren. Hij werd een podium op getrokken. "Ik was nergens op voorbereid, het was een spontane bijeenkomst."
https://nos.nl/artikel/25(...)-seconde-aan-stoppen

Een spontane bijeenkomst op verkiezingsavond :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219259978
Tja, eerst Van Strien 2 jaar terug die het een goed idee vond om Wilders niet in te lichten over de aangifte tegen hem en nu dit weer. Weer een smet op het blazoen om met Lubbers te spreken.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 13 november 2025 @ 20:56:39 #11
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219259987
Goh, deze D66 informateur heeft stront aan zijn luier en hij denkt er niet aan om op te stappen. Hij niet, de rest van Nederland wel. De lul! Dat beloofd veel goeds voor het nieuwe kabinet 🤢🤮
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 november 2025 @ 21:02:19 #12
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219260033
Jullie zijn even in de wachtkamer gezet. Gedraag je ook als zodanig.

quote:
4s.gif Op donderdag 13 november 2025 20:46 schreef Cruzinats het volgende:
Van tien nieuwe steden naar een heel dorp tegen de vlakte.

Goed gewerkt Rob Jetten, smerige leugenaar.
Neenee, dat zijn nog de uitwassen van het vorige kabinet.

/kijk 'ns dom
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 13 november 2025 @ 21:03:25 #13
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_219260048
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2025 20:49 schreef Mootje_Utrecht het volgende:

[..]
Terecht.
Yep, aantoonbaar liegen over gezinshereniging, hypotheekrenteaftrek en waarschijnlijk nog veel meer.
Weg met Ieniemienie.
Feyenoord!!! * Barça
  donderdag 13 november 2025 @ 21:04:38 #14
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219260059
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 20:47 schreef Toine51 het volgende:
Omdat het een functie van niets is. Iedereen met een beetje diplomatiek gevoel zou het kunnen doen, maar het is een mooi moment om een coryfee weer even wat aanzien te geven. De waarde is overgewaardeerd.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 13 november 2025 @ 21:06:03 #15
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219260068
X Ongeschikt
  donderdag 13 november 2025 @ 21:06:23 #16
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219260069
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 20:56 schreef matspontius het volgende:
Goh, deze D66 informateur heeft stront aan zijn luier en hij denkt er niet aan om op te stappen. Hij niet, de rest van Nederland wel. De lul! Dat beloofd veel goeds voor het nieuwe kabinet 🤢🤮
D66 heeft dan ook weinig op met de democratie. Die willen absoluut niet samen regeren met drie conservatieve partijen.

Het is of over rechts, of een minderheidskabinet wat bij voorbaat al niks klaar gaat spelen. Linksom of rechtsom zal er niks overblijven van D66 bij de volgende verkiezingen. Ik zal het alvast in m'n agenda noteren dat we over zes maanden weer gaan stemmen.
pi_219260120
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 20:47 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De waarheid van mensen met Dilan Derangement Syndrome.
De vrouw met de hardwerkende Nederlander en rust in de portomennee, ja als je twee keer modaal verdient inderdaad, kut mens
  donderdag 13 november 2025 @ 21:14:35 #18
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219260121
Een politicus met boter op zijn hoofd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219260143
Lijkt me voor deze rol inderdaad niet handig ook al had hij wel gelijk.
Nu is hij beschadigd dus moeten ze hem meteen vervangen of over een paar weken dezelfde conclusie trekken.
pi_219260206
2 weken na de verkiezingen al -1 stad ipv +10

D66 goden :')
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219260227
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De vrouw met de hardwerkende Nederlander en rust in de portomennee, ja als je twee keer modaal verdient inderdaad, kut mens
Nu ben je zelf aan het liegen.
pi_219260232
quote:
4s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:06 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
D66 heeft dan ook weinig op met de democratie. Die willen absoluut niet samen regeren met drie conservatieve partijen.

Het is of over rechts, of een minderheidskabinet wat bij voorbaat al niks klaar gaat spelen. Linksom of rechtsom zal er niks overblijven van D66 bij de volgende verkiezingen. Ik zal het alvast in m'n agenda noteren dat we over zes maanden weer gaan stemmen.
En hoe zie je precies een meerderheid over rechts?
pi_219260268
twitter

Goed betoog van Yesilgöz die hier terecht uithaalt naar de progressiefjes die een racistische misogyne hetze voeren jegens haar persoon.
  donderdag 13 november 2025 @ 21:46:58 #24
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219260318
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En hoe zie je precies een meerderheid over rechts?
PVV derbij jonge ^O^
pi_219260359
Weg met die Wijers. Kan niet in deze vorm.
pi_219260362
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
2 weken na de verkiezingen al -1 stad ipv +10

D66 goden :')
Je snapt dat dit een besluit is van het VVD-BBB kabinet hè? :')
pi_219260379
D66 heeft zich wel in de vingers gesneden met deze informateur. Voor de VVD is de ontstane ophef alleen maar gunstig.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  donderdag 13 november 2025 @ 21:59:22 #28
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219260394
Yesilgoz is overigens ook objectief gezien een leugenaar. En als hij door D66 is aangesteld als informateur en hij is uitgesproken tegenstander van een centrum rechts kabinet, zal dat dus wel de voorkeur van D66 zijn. Dat is niet verboden
Laffe huichelaar
pi_219260396
Ik lees steeds Wilders trouwens
pi_219260398
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:54 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Volgens mij moeten die daar nog een ei over leggen, voorlopig is dit het besluit van B&W Moerdijk.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_219260407
quote:
1s.gif Op [spoiler][/spoiler]donderdag 13 november 2025 21:30 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Nu ben je zelf aan het liegen.
Nee hoor de vvd is er niet voor de hardwerkende Nederlander
pi_219260409
Snap hier sowieso niets van. Als je louter naar de cijfers kijkt en je het CDA en D66 als midden partij bekijkt hebben de overige kiezers voor tweederde op rechts gestemd. Waarom ga je dan nu 3 weken neuzelen. Wederom wordt de kiezer te kakken gezet. Het land wil dat er naar rechts gekeken wordt. Ga dan daar eerst naar kijken. Onbegrijpelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 14-11-2025 09:02:19 ]
pi_219260412
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Goed betoog van Yesilgöz die hier terecht uithaalt naar de progressiefjes die een racistische misogyne hetze voeren jegens haar persoon.
Dat is weinig fatsoenlijk jegens haar persoon en haar kiezers inderdaad. Ben benieuwd of Bontebal al een spoedoverleg over fatsoen belegd heeft. Dit kan zo niet natuurlijk.
pi_219260413
Het is toch ook vaag?
De man drinkt wat glaasjes, gaat op een podium staan en begint ongevraagd te ranten over andere politici.

Wat is dat voor figuur? 🤪
pi_219260421
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:01 schreef Frutsel het volgende:
Snap hier sowieso niets van. Als je louter naar de cijfers kijkt en je de CDA en D66 als midden partij bekijkt hebben de overige kiezers voor tweederde op rechts gestemd. Waarom ga je dan nu 3 weken neuzelen. Wederom wordt de kiezer te kakken gezet. Het land wil dat er naar rechts gekeken wordt. Ga dan daar eerst naar kijken. Onbegrijpelijk.
Het staat de Kamer gewoon vrij om een andere meerderheid te zoeken hoor. Klaarblijkelijk is dat zo simpel nog niet. PVV is onbegaanbaar, dus hoe zie je het voor je? VVD/CDA/JA21/FVD (waar ook niemand mee samen wil bij mijn weten?)/BBB/SGP heeft 63.
pi_219260432
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Het is toch ook vaag?
De man drinkt wat glaasjes, gaat op een podium staan en begint ongevraagd te ranten over andere politici.

Wat is dat voor figuur? 🤪
Het is niet eens zo’n probleem als je niet als informateur benoemd wil worden. Of als ze niet met de VVD willen regeren. Op deze manier is het gewoon ongeloofwaardig.
pi_219260441
twitter

Hans Wijers: Ik ken mevrouw Yesilgöz helemaal niet.
Floor Bremer: U kent haar niet, maar u noemt haar een leugenaar.

Lol Gompie Wijers.
pi_219260445
quote:
Snap hier sowieso niets van. Als je louter naar de cijfers kijkt en je de CDA en D66 als midden partij bekijkt hebben de overige kiezers voor tweederde op rechts gestemd. Waarom ga je dan nu 3 weken neuzelen. Wederom wordt de kiezer te kakken gezet. Het land wil dat er naar rechts gekeken wordt. Ga dan daar eerst naar kijken. Onbegrijpelijk.
Heeft rechts dan een meerderheid in het parlement zonder D66 en/of het CDA?
pi_219260448
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

VVD :r
D666 :r
PvdaGroenlinks :r

Politiek :r :r :r
pi_219260458
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het staat de Kamer gewoon vrij om een andere meerderheid te zoeken hoor. Klaarblijkelijk is dat zo simpel nog niet. PVV is onbegaanbaar, dus hoe zie je het voor je? VVD/CDA/JA21/FVD (waar ook niemand mee samen wil bij mijn weten?)/BBB/SGP heeft 63.
Je bent een gekozen volksvertegenwoordiger. Je hoort daar naar te handelen. Dat achterlijke uitsluiten. Zorg maar dat je eruit komt. De meerderheid wil het
  donderdag 13 november 2025 @ 22:11:18 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219260488
quote:
Is dat zo?

Van de 5 grootste partijen zijn er 2 centrum, 2 rechts en 1 links. Wil 'het land' dan dat er naar rechts gekeken wordt? Rechts heeft geen meerderheid.

De grootste partij gaat kijken waarmee zij hun idealen het beste uit kunnen voeren. Dan is het logisch dat die naar de andere middenpartij kijken. Logisch is dan dat je een partij op rechts pakt en een partij op links. Dat lijkt me de beste vertolking van de verkiezingsuitslag en waarom zouden we dan niet zeggen dat het land wil dat daarnaar gekeken wordt ipv naar rechts?

Het probleem is dat de rechtse partij niet wil en dan wordt het natuurlijk ingewikkeld.
Laffe huichelaar
pi_219260490
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:54 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Jij snapt grapjes niet?

Overigens is dit gemeentelijk besluit
pi_219260493
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Je bent een gekozen volksvertegenwoordiger. Je hoort daar naar te handelen. Dat achterlijke uitsluiten. Zorg maar dat je eruit komt. De meerderheid wil het
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht. Bleek ook maar weer de afgelopen keer toen ze meteen het parlement buitenspel wilden zetten door net te doen alsof er een acute crisis was. Als deze kiezers graag een rechts kabinet willen, zouden ze er verstandig aan doen op een andere partij te stemmen.

Dat de VVD verder een normale partij als GL/PvdA uitsluit zie ik als een grof schandaal. Begrijpelijk dat het niet hun voorkeur heeft, maar dat is verder een normale partij die de democratische rechtstaat hoog heeft zitten. Dus daar vinden we elkaar.
pi_219260511
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht. Bleek ook maar weer de afgelopen keer toen ze meteen het parlement buitenspel wilden zetten door net te doen alsof er een acute crisis was. Als deze kiezers graag een rechts kabinet willen, zouden ze er verstandig aan doen op een andere partij te stemmen.

Dat de VVD verder een normale partij als GL/PvdA uitsluit zie ik als een grof schandaal. Begrijpelijk dat het niet hun voorkeur heeft, maar dat is verder een normale partij die de democratische rechtstaat hoog heeft zitten. Dus daar vinden we elkaar.
Wat betreft D66 en PvdA moet het parlement juist heel weinig te zeggen hebben en moet alle politieke bevoegdheid naar de EU en de rechtelijke macht. Dan kan je nog beter weer met de PVV.
pi_219260518
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:13 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Wat betreft D66 en PvdA moet het parlement juist heel weinig te zeggen hebben en moet alle politieke bevoegdheid naar de EU en de rechtelijke macht. Dan kan je nog beter weer met de PVV.
Misschien kun je dit soort praat beter bewaren voor de kroeg. Luisteren naar de rechterlijke macht is niet "alle politieke bevoegdheid naar de rechtelijke macht". Je kunt als politiek gewoon wetten veranderen als je dat wilt (mits het op het niveau geregeld wordt waar het besloten dient te worden). Niet willen luisteren naar de rechterlijke macht is daarentegen bijzonder gevaarlijk.
pi_219260520
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Eens. Ik ben dat kinderachtige gedoe met uitsluiten of het nu de PVV of JA21 of GroenLinks is helemaal zat.

Ga gewoon je werk doen.
pi_219260532
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Misschien kun je dit soort praat beter bewaren voor de kroeg.
Niet echt een sterk weerwoord dit.
pi_219260555
quote:

[..]

Uitsluiten is uitsluiten.
De reden wordt er gewoon achteraf bij bedacht.
'die uitsluiten is wel goed want..., die uitsluiten is niet goed want...'
Kleuterklas.
Ik vind je antwoord niet meer dan zwak.
  donderdag 13 november 2025 @ 22:19:02 #49
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219260560
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:13 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Gatverdamme, toch geen bevoegdheid naar de rechterlijke macht hè. Straks moeten we ons nog aan smerige dingen als regels en wetten houden.
Laffe huichelaar
pi_219260582
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Kleuterklas.
Ik vind een cordon sanitaire gewoon helemaal prima. Ze mogen ook een stalinistische partij uitsluiten als die er was, wat mij betreft. Een beetje laf van de VVD dat ze niet gewoon het beestje bij de naam noemen en net doen alsof er alleen maar praktische bezwaren zouden zijn - die er zeker ook zijn vwb een coalitie samen met de PVV, zo bleek maar weer afgelopen keer -, terwijl ze net doen alsof GL/PvdA wel anti-rechtstatelijk is.
pi_219260591
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Kleuterklas.
Het is ook niet bijzonder sterk om te doen alsof uitsluiten (of niet samen willen werken me) per definitie onterecht is. En zeker in het geval Wilders hebben andere partijen wel bijzonder goede redenen om zich er niet, nog eens, aan te wagen. Als het al niet op inhoudelijke gronden is dan is het wel omdat het een paranoïde controlefreak is waar domweg niet mee samen te werken valt.
pi_219260610
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik vind een cordon sanitaire gewoon helemaal prima. Ze mogen ook een stalinistische partij uitsluiten als die er was, wat mij betreft. Een beetje laf van de VVD dat ze niet gewoon het beestje bij de naam noemen en net doen alsof er alleen maar praktische bezwaren zouden zijn - die er zeker ook zijn vwb enige samenwerking met de PVV, zo bleek maar weer afgelopen keer -, terwijl ze net doen alsof GL/PvdA wel anti-rechtstatelijk is.
You just proved my point.
pi_219260639
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Gatverdamme, toch geen bevoegdheid naar de rechterlijke macht hè. Straks moeten we ons nog aan smerige dingen als regels en wetten houden.
Er moet geen politieke bevoegdheid naar de rechtelijke macht inderdaad. Ik had het bewust zorgvuldig geformuleerd. Wat je nu ziet is dat de politiek heel weinig beweegruimte heeft omdat alles al in internationale verdragen en regels is gegoten. Daarom wees ik erop dat in de D66/PvdA visie van de wereld het parlement juist heel weinig te vertellen heeft.
pi_219260651
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Er moet geen politieke bevoegdheid naar de rechtelijke macht inderdaad. Ik had het bewust zorgvuldig geformuleerd. Wat je nu ziet is dat de politiek heel weinig beweegruimte heeft omdat alles al in internationale verdragen en regels is gegoten. Daarom wees ik erop dat in de D66/PvdA visie van de wereld het parlement juist heel weinig te vertellen heeft.
Het parlement kan er best voor kiezen om uit die verdragen te stappen hoor.
  donderdag 13 november 2025 @ 22:35:25 #55
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219260712
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
De rechterlijke macht handhaaft de regels die de politiek zelf afgesproken heeft en als de politiek die verandert, handhaaft de rechterlijke macht die regels. En inderdaad, soms zijn dat internationale regels. Ook die gaat de politiek aan.

Het is bizar om dat bij de rechterlijke macht te leggen en nee, ze hebben geen politieke bevoegdheid en niemand wil dat ze die krijgen.
Laffe huichelaar
pi_219260718
Taggen jullie me als het filmpje online beschikbaar is?

'Daarnaast beschikt NRC over een filmopname van één van de uitspraken van Wijers.'
pi_219260815
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:36 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Taggen jullie me als het filmpje online beschikbaar is?

'Daarnaast beschikt NRC over een filmopname van één van de uitspraken van Wijers.'
Wat voor nieuwe informatie verwacht je daar uit?
pi_219260852
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat voor nieuwe informatie verwacht je daar uit?
Dan wil ik graag de mening van de D66-webcare hier lezen. 🤡
  donderdag 13 november 2025 @ 23:53:28 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219261239
De VVD heeft weer een nieuwe manier gevonden om de formatie te frustreren hoor :') .

Yesilgoz maakt mensen zomaar uit voor jodenhater en blijft daar weken in volharden, maar o-wee wanneer iemand haar benoemt voor de leugenaar die ze is.
Huilen dan.
pi_219261378
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2025 23:53 schreef Isdatzo het volgende:
De VVD heeft weer een nieuwe manier gevonden om de formatie te frustreren hoor :') .

Yesilgoz maakt mensen zomaar uit voor jodenhater en blijft daar weken in volharden, maar o-wee wanneer iemand haar benoemt voor de leugenaar die ze is.
Ze zal daar niet de enige in geweest zijn :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 14 november 2025 @ 06:12:49 #61
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219261578
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik verdien 2 keer modaal, maar kan zeggen dat ik het leven ook duur vind, 8 euro voor 2 kipfilets :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219261806
Dat die man van D66 is? Ziet er uit als een VVD'er die net van de borrel komt van de plaatselijke hockeyclub.
life is like a box of chocolates
pi_219261954
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2025 23:53 schreef Isdatzo het volgende:

en 'nareis op nareis' ..

Zag een 'aardig' fragment van die WNL presentator die ik niet wil kennen, die adviseerde de SP te erkennen dat Groen Links radicaal is. (terwijl de VVD na de PVV nu zelfs bij Forum op schoot wil zitten)

Beetje Fox News achtige Trumpiaanse tactieken allemaal. Worden we nog even klaargestoomd voor een nieuw fascistisch blok
pi_219261974
Ik vind dit zo'n kleinzielig gedoe :')
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219262011
Laat hem lekker zijn werk doen. Vooralsnog heeft hij in deze 3 weken niets met de VVD te maken. Samen met van Haersma Buma moet hij er voor zorgen dat D'66 en CDA op 5 belangrijke punten een samenwerkingsplan opstellen.

Dan zit zijn werk er op.

Voor het vervolg lijkt het me dan minder zinvol om hem aan te laten blijven om te laten onderzoeken wat andere partijen, zoals de VVD, van dat plan vinden. Gelet op die opmerkingen staat hij er m.i. niet onpartijdig (eerder wat vijandig t.o.v. de VVD) in. Maar hoe of wat het verder gaat na die 3 weken zien we dan wel weer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219262024
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 08:20 schreef hondonspain het volgende:
Dat die man van D66 is? Ziet er uit als een VVD'er die net van de borrel komt van de plaatselijke hockeyclub.
Politici als Wijers hadden ook aan de linkerkant van het VVD-spectrum kunnen zitten, maar het lijkt me dat de VVD met een verdere ruk naar rechts al die types geleidelijk gaat kwijtraken. Beetje de GOP in het klein. Gelukkig voor Yesilgoz en iedereen die deze koers top vindt vormt zich er nu een groot GOP blok over meerdere partijen.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 09:06:52 #68
8781 crew  Frutsel
pi_219262058
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Is dat zo?

Van de 5 grootste partijen zijn er 2 centrum, 2 rechts en 1 links. Wil 'het land' dan dat er naar rechts gekeken wordt? Rechts heeft geen meerderheid.

Links heeft zeker geen meerderheid. Het gaat om wat er nu gekozen is, Er zijn meer kiezers die op rechtse partijen hebben gestemd, dan op linkse. Dus dan kijk je naar rechts. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn.

quote:
De grootste partij gaat kijken waarmee zij hun idealen het beste uit kunnen voeren. Dan is het logisch dat die naar de andere middenpartij kijken. Logisch is dan dat je een partij op rechts pakt en een partij op links. Dat lijkt me de beste vertolking van de verkiezingsuitslag en waarom zouden we dan niet zeggen dat het land wil dat daarnaar gekeken wordt ipv naar rechts?
Dus dan ga je in tegen de wil van de meerderheid en kies je voor het gebruikelijk "ikke ikke ikke". De cijfers liggen er. Het grote deel van Nederland wil centrum rechts - niets anders. Zorg als volksvertegenwoordigers maar dat je eruit komt. Het is je plicht naar de kiezer.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 09:10:41 #69
8781 crew  Frutsel
pi_219262079
quote:

[..]
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht.
Dat is geen democratie. Zet ze aan tafel en leg uit aan de kiezer waarom het niets wordt. Je moet die mensen daar weg krijgen. Uitzoeken waarom er zoveel mensen op stemmen en daar naar handelen. Uitsluiten is een zwaktebod.

quote:
Dat er gekeken wordt naar de vier "kern-partijen" vind ik een grof schandaal. Dat was 20 jaar geleden ondenkbaar. Nu moet het om de zogenaamde rechtse PVV buitenspel te zetten en stel je voor dat nieuwe partijen een kans krijgen. (En nu komt het stokpaardje "ja dat was een succes de laatste 15 jaar)

Het wordt hoog tijd dat er een nieuwe PvdA op staat dat tegengewicht gaat bieden aan de extremisten op rechts en links.
pi_219262409
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 06:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik verdien 2 keer modaal, maar kan zeggen dat ik het leven ook duur vind, 8 euro voor 2 kipfilets :') :')
Is ook belachelijk duur
  vrijdag 14 november 2025 @ 10:07:28 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219262565
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 06:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Valt mee. Voor dat bedrag koop ik een broodje op kantoor.

:')
Huilen dan.
pi_219262783
pi_219263070
quote:
Wat een toxische kneus.
pi_219263165
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:11 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Wat een toxische kneus.
Leijdesdorff bedoel je dan?
  vrijdag 14 november 2025 @ 11:19:46 #75
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219263172
quote:
plottwist

pi_219263199
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Leijdesdorff bedoel je dan?
Eric Smit.
  vrijdag 14 november 2025 @ 11:25:35 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219263226
Huilen dan.
pi_219263237
Hans Wijers, al jaren één vd invloedrijkste lui van dit land kan vast wel ergens bij het kantoor van vrindje Van Drimmelen aan de slag. Functie elders. Wegwezen met die lullo :W.
  vrijdag 14 november 2025 @ 11:26:37 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219263238
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:23 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Eric Smit.
Waarom? Omdat hij met jou onwelgevallige informatie komt, of...
Huilen dan.
  vrijdag 14 november 2025 @ 11:28:41 #80
497997 Strijder_
Waar ligt jouw grens?
pi_219263251
WEF puppet Wijers :r
pi_219263321
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom? Omdat hij met jou onwelgevallige informatie komt, of...
Het is wel een enorme paardelul, een arrogant gedrocht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219263388
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:23 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Eric Smit.
Omdat hij commentaar heeft op de huidige staat van de VVD?
pi_219263390
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Dat is geen democratie. Zet ze aan tafel en leg uit aan de kiezer waarom het niets wordt. Je moet die mensen daar weg krijgen. Uitzoeken waarom er zoveel mensen op stemmen en daar naar handelen. Uitsluiten is een zwaktebod.
[..]
Dat er gekeken wordt naar de vier "kern-partijen" vind ik een grof schandaal. Dat was 20 jaar geleden ondenkbaar. Nu moet het om de zogenaamde rechtse PVV buitenspel te zetten en stel je voor dat nieuwe partijen een kans krijgen. (En nu komt het stokpaardje "ja dat was een succes de laatste 15 jaar)

Het wordt hoog tijd dat er een nieuwe PvdA op staat dat tegengewicht gaat bieden aan de extremisten op rechts en links.
Oke dan ga je voor de vorm 5 minuten koffie drinken en is de conclusie:
Onze denkbeelden komen totaal niet overeen
En
Je hebt 2x bewezen dat er met jou nog niet samen te werken is om een postzegel te plakken

Heb je precies dezelfde conclusie als op voorhand, ben je allemaal 10 minuten kwijt maarrrrr: Je hebt niemand uitgesloten!! *)

Volledige flauwekul
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219263394
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is wel een enorme paardelul, een arrogant gedrocht.
Tja, dat zijn de meeste figuren die zichzelf enige invloed toedichten.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 12:34:38 #85
8781 crew  Frutsel
pi_219263794
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Oke dan ga je voor de vorm 5 minuten koffie drinken en is de conclusie:
Onze denkbeelden komen totaal niet overeen
En
Je hebt 2x bewezen dat er met jou nog niet samen te werken is om een postzegel te plakken

Heb je precies dezelfde conclusie als op voorhand, ben je allemaal 10 minuten kwijt maarrrrr: Je hebt niemand uitgesloten!! *)

Volledige flauwekul
Ja en dus ga je drie weken nadenken en kletsen met een andere partij waar je nog geen meerderheid hebt.
Vervolgens maak je een plan en ga je een regering vormen terwijl de meerderheid van het volk dat niet wil en daar niet voor gekozen heeft. Maar ja, eigen stokpaardjes eerst... eigen graaicultuur eerst.... stel je voor dat je gaat luisteren naar de burgers. (want je, met je elitaire hoofd vind je die toch allemaal stom en dom) En je nog steeds afvragen waarom er steeds meer mensen de politiek uitkotsen.

Zorg maar dat je eruit komt, daar worden ze voor betaald.
  vrijdag 14 november 2025 @ 12:41:25 #86
287741 matspontius
pi_219263841
En dan komt er zo'n woke lulhannes van een journalist die wel even gaat vertellen dat hij diegene is die dat allemaal gezegd heeft - dat terwijl die D66 lullo al lang zijn excuses aangeboden heeft. Het is wel overduidelijk welke kant dit kabinet op gedrukt wordt .........
"Hoka Hey!"
pi_219263855
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:41 schreef matspontius het volgende:
En dan komt er zo'n woke lulhannes van een journalist die wel even gaat vertellen dat hij diegene is die dat allemaal gezegd heeft - dat terwijl die D66 lullo al lang zijn excuses aangeboden heeft. Het is wel overduidelijk welke kant dit kabinet op gedrukt wordt .........
Misschien even goed lezen wat hij gezegd heeft voor je er zo een domrechts + wappie-commentaar uitgooit

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 14-11-2025 12:50:04 ]
Wie dit leest is gek
pi_219263858
quote:
Als NRC filmpje even laat zien dan weten we het.
pi_219263884
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:34 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ja en dus ga je drie weken nadenken en kletsen met een andere partij waar je nog geen meerderheid hebt.
Vervolgens maak je een plan en ga je een regering vormen terwijl de meerderheid van het volk dat niet wil en daar niet voor gekozen heeft. Maar ja, eigen stokpaardjes eerst... eigen graaicultuur eerst.... stel je voor dat je gaat luisteren naar de burgers. (want je, met je elitaire hoofd vind je die toch allemaal stom en dom) En je nog steeds afvragen waarom er steeds meer mensen de politiek uitkotsen.

"De burgers" zoals je ze noemt hebben met deze verkiezingsuitslag aangegeven dat ze een stabiele regering en oplossingen willen.
Dus het is heel goed dat er eerst nagedacht wordt hoe die oplossing (binnen de wettelijke kaders deze keer) er uit kan gaan zien en dan kunnen partijen zich daar wel of niet bij aansluiten.
Jij veronderstelt dat "de burgers"nog steeds liever weer een bruinhemdenkabinet ziet in plaats van een middenkabinet dat wél levert.
Wie dit leest is gek
pi_219263942
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:34 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zijn burgers alleen de mensen die op PVV hebben gestemd of zijn mensen die op D66 stemmen ook burgers?

En stel ze komen eruit, Wilders levert alles in en vormt een coalitie met PvdA/GL en nog 3 partijen. Hoe zit het dan met die burgers die op hem hebben gestemd?
Of andersom natuurlijk, PvdA/GL levert alles in voor een kabinet Wilders…hoe zit het dan met die burgers?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 14 november 2025 @ 13:07:02 #91
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_219264007
waarom is hier ophef over? iedereen weet toch dat politici beroepsleugenaars zijn?
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 13:21:54 #92
8781 crew  Frutsel
pi_219264106
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:49 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
"De burgers" zoals je ze noemt hebben met deze verkiezingsuitslag aangegeven dat ze een stabiele regering en oplossingen willen.
Dus het is heel goed dat er eerst nagedacht wordt hoe die oplossing (binnen de wettelijke kaders deze keer) er uit kan gaan zien en dan kunnen partijen zich daar wel of niet bij aansluiten.
Jij veronderstelt dat "de burgers"nog steeds liever weer een bruinhemdenkabinet ziet in plaats van een middenkabinet dat wél levert.
Heb je weer zo'n elitair en over het paard getild figuur die over bruinhemden begint...
*gaap*
pi_219264121
quote:
Ik dacht altijd dat Follow the money onafhankelijk is, weer een instituut aan gruzelementen.
pi_219264159
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:24 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik dacht altijd dat Follow the money onafhankelijk is
Late to the party…
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 13:30:50 #95
8781 crew  Frutsel
pi_219264167
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:59 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Zijn burgers alleen de mensen die op PVV hebben gestemd of zijn mensen die op D66 stemmen ook burgers?

Nee die burgers moet je overtuigen dat niet meer te doen. Dat doe je niet door ze uit te sluiten.

En volgens mij lees je niet wat ik zeg. Ik zeg nergens dat het met de PVV moet. Maar als het meerendeel van de burgers op het midden en op rechts stemt vind ik dat je als eerste naar een rechtse coalitie moet kijken en dat ook serieus moet bekijken.

quote:
En stel ze komen eruit, Wilders levert alles in en vormt een coalitie met PvdA/GL en nog 3 partijen. Hoe zit het dan met die burgers die op hem hebben gestemd?
Of andersom natuurlijk, PvdA/GL levert alles in voor een kabinet Wilders…hoe zit het dan met die burgers?
Iedereen die stemt weet ook dat er consessies gedaan gaan/moeten worden of je moet 76 zetels halen. Voor elke partij ligt dat belang ergens anders. Als ik nu CDA stem vanwege het feit dat ik meer kerncentrales wil en ze flikkeren dat overboord dan voel ik me bestolen en zal ik de komende keer daar niet meer op stemmen.

Nogmaals: de meerderheid van nederland heeft op het midden en op rechts gestemd. Dan is het logisch dat je eerst naar een centrum rechtse coalitie gaat kijken en trek je daar maar enkele weken vooruit. Als het niet met de PVV kan, dan kijk je naar VVD/JA/FVD/SGP etc maar je moet de burger in elk geval het gevoel geven dat er serieus onderhandeld is. Anders bereik je die mensen niet en dan moet je in jip en janneke taal uitleggen waarom iets wel of niet lukt.
pi_219264261
quote:

[..]
Ik dacht altijd dat Follow the money onafhankelijk is, weer een instituut aan gruzelementen.
Vroeger was FTM idd een prima club maar ze zijn een jaar of wat geleden ook de links activistische kant opgegaan.
  vrijdag 14 november 2025 @ 13:46:13 #97
287741 matspontius
pi_219264285
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Misschien even goed lezen wat hij gezegd heeft voor je er zo een domrechts + wappie-commentaar uitgooit
Misschien even goed begrijpend leren lezen voor je zo'n nitwit reactie post ......
"Hoka Hey!"
pi_219264338
NOS pushmelding genot :W :W :W
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219264345
Wijers :W :W :W
pi_219264356
Het waren twee fantastische dagen. _O- _O- _O-
pi_219264381
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nee die burgers moet je overtuigen dat niet meer te doen. Dat doe je niet door ze uit te sluiten.

En volgens mij lees je niet wat ik zeg. Ik zeg nergens dat het met de PVV moet. Maar als het meerendeel van de burgers op het midden en op rechts stemt vind ik dat je als eerste naar een rechtse coalitie moet kijken en dat ook serieus moet bekijken.
[..]
Iedereen die stemt weet ook dat er consessies gedaan gaan/moeten worden of je moet 76 zetels halen. Voor elke partij ligt dat belang ergens anders. Als ik nu CDA stem vanwege het feit dat ik meer kerncentrales wil en ze flikkeren dat overboord dan voel ik me bestolen en zal ik de komende keer daar niet meer op stemmen.

Nogmaals: de meerderheid van nederland heeft op het midden en op rechts gestemd. Dan is het logisch dat je eerst naar een centrum rechtse coalitie gaat kijken en trek je daar maar enkele weken vooruit. Als het niet met de PVV kan, dan kijk je naar VVD/JA/FVD/SGP etc maar je moet de burger in elk geval het gevoel geven dat er serieus onderhandeld is. Anders bereik je die mensen niet en dan moet je in jip en janneke taal uitleggen waarom iets wel of niet lukt.
Je sluit die burgers niet uit, wat een gelul.

Met een rechtse coalitie straks - waar ik me prima in kan vinden - ga je ook niet voldoen aan de wensen van de burgers die op PvdD, DENK, SP of PvdA/GL hebben gestemd, zijn zij dan uitgesloten?
pi_219264392
pi_219264454
quote:
INFORMATEUR HANS WIJERS STAPT OP
Dat waren twee geweldige dagen

https://www.geenstijl.nl/5186841/informateur-hans-wijers-stapt-op
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219264461
Wel langer volgehouden dan Gom.
gr gr
pi_219264472
Weer een dag verloren wat voorkomen had kunnen worden…
pi_219264475
Pauper D66'er :')
pi_219264481
Dit land maakt z’n politieke duiders echt veels te belangrijk en invloedrijk
pi_219264497
Waarom neemt het vertrouwen in de politiek toch af.....
pi_219264526
D66 be like HeT KaN WeL :')
  vrijdag 14 november 2025 @ 14:07:11 #110
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219264532
Dan Kaag maar, die zit ook werkloos thuis.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219264536
De Gom van Strien van D66.
Het dienstverband duurde 1 dag.

Dag Wijers. 👋

En nu wil ik het appje weten. Wat heeft die man in godsnaam over Dilan gezegd.
  vrijdag 14 november 2025 @ 14:07:57 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219264558
Allemaal tuig wat D66 naar voren schuift. D66 kan nu in 1 adem genoemd worden met de PVV en Gom van Strien waar ze de PVV toendertijd zo met vuur van betichtten _O-
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219264563
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kom er maar in Erik Smit...
Goh, Niet Dilan maar Erik Smit is dus de leugenaar.
pi_219264573
Het waren 2 fantastische dagen

Edit: Al besproken

Kunnen we niet gewoon zonder kabinet verder? Dit gaat toch niets worden
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 14 november 2025 @ 14:11:56 #116
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219264601
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:04 schreef OmniRocket het volgende:
Waarom neemt het vertrouwen in de politiek toch af.....
Appje was zeker niet fatsoenlijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219264602
De man lijkt constant niet te weten wat hij zegt. Hopelijk kan hij zijn veters nog strikken.
pi_219264607
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219264631
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Appje was zeker niet fatsoenlijk.
Heb zo een donkerbruin vermoeden dat er bepaalde bewoordingen voor Dilan gebezigd zijn. 🐱
Door 'de heer' Wijers.
Waarschijnlijk terwijl hij weer onder invloed van alcohol was.
  vrijdag 14 november 2025 @ 14:15:16 #120
182233 thedeedster
pi_219264651
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Heb zo een donkerbruin vermoeden dat er bepaalde bewoordingen voor Dilan gebezigd zijn. 🐱
Door 'de heer' Wijers.
Waarschijnlijk terwijl hij weer onder invloed van alcohol was.
Tja, zoiets past natuurlijk niet bij een partij als D66. O-)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 14 november 2025 @ 14:16:11 #121
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_219264658
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_219264713
quote:

[..]
Onafhankelijk is niet hetzelfde als dat mensen geen mening hebben.
pi_219264720
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Goh, Niet Dilan maar Erik Smit is dus de leugenaar.
Hoezo
pi_219264728
quote:
De D66-prominent reageerde positief, getuige de app. Hij schreef dat hij mee wil doen als óók GroenLinks-PvdA, onder leiding van Frans Timmermans, erbij wordt betrokken. „We moeten juist de deur openzetten naar Timmermans, dan doe ik mee. We moeten hem naar het centrum trekken en ook die feeks van de VVD”, schrijft Wijers in de app. Met de laatste omschrijving doelde hij op VVD-leider Dilan Yesilgöz.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)gen-van-nrc-a4912685
Kwalijke misogynie. En dit is de club dat altijd zo moralistisch over vrouwenhaat tekeer gaat.
pi_219264744
Wat een puinzooi, en dan zijn ze nog niet eens begonnen. :D
pi_219264767
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Allemaal tuig wat D66 naar voren schuift. D66 kan nu in 1 adem genoemd worden met de PVV en Gom van Strien waar ze de PVV toendertijd zo met vuur van betichtten _O-
Een reeele fraudeverdenking is nog wel wat anders dan iemand een feeks noemen in een appje, maar ok.
pi_219264787
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Onafhankelijk is niet hetzelfde als dat mensen geen mening hebben.
Ik verwacht dat een journalist dat privé houdt.
pi_219264790
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Een reeele fraudeverdenking is nog wel wat anders dan iemand een feeks noemen in een appje, maar ok.
Klopt maar het resultaat is hetzelfde.
pi_219264805
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik heb de PVV nog nooit openlijk gehoord over het steunen of aanmoedigen van fraude.

Wanneer een D66 prominent -toch de partij die zich inzet tegen vrouwenhaat- een vrouwelijke VVD bewindspersoon een heks noemt is dat toch een kwalijke zaak die veelzeggend is over de omgangsvormen binnen de partij en achter de coulissen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219264820
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik heb de PVV nog nooit openlijk gehoord over het steunen of aanmoedigen van fraude.

Wanneer een D66 prominent -toch de partij die zich inzet tegen vrouwenhaat- een vrouwelijke VVD bewindspersoon een heks noemt is dat toch een kwalijke zaak die veelzeggend is over de omgangsvormen binnen de partij en achter de coulissen.
Ik heb D66 ook nooit openlijk gehoord over het steunen of aanmoedigen van iemand een feeks noemen.

Begrijpelijk dat hij weg is daarmee, maar alsnog wel van een andere orde imho dan een reeele fraudeverdenking.
pi_219264838
Zo zie je maar dat niet alleen inteeltrechts er een shitshow van maakt _O-
  Forum Admin vrijdag 14 november 2025 @ 14:37:24 #132
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219264857
Wat een ongelooflijke kleuterspeelzaal is politiek Den Haag geworden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219264880
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Vermoeiend inderdaad. Links, rechts of ertussen: het is alleen maar rodekontengedrag en geneuzel.
pi_219264883
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik heb D66 ook nooit openlijk gehoord over het steunen of aanmoedigen van iemand een feeks noemen.

Begrijpelijk dat hij weg is daarmee, maar alsnog wel van een andere orde imho dan een reeele fraudeverdenking.
Loopt die zaak nog? Aangezien Van Strien nog steeds senator is er blijkbaar nog geen uitspraak?
pi_219264884
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk dat ze daar nog leuker met elkaar omgaan
pi_219264907
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Oh het is niet openlijk. Dan is het niet erg.

Ik ben benieuwd wat Kaag ervan vindt dat ze in haar clubje vrouwen voor feeks uitmaken.
pi_219264910
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat Kaag ervan vindt dat ze in haar clubje vrouwen voor feeks uitmaken.
Huh? Ik herhaal wat DeVerzamelaar zei, maar dan over wat Weijers deed.
pi_219264932
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:40 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Loopt die zaak nog? Aangezien Van Strien nog steeds senator is er blijkbaar nog geen uitspraak?
Ik weet niet. Kennelijk heeft hij zich volgens een rechter eind 2024 wel schuldig gemaakt, maar meer kon ik er niet over vinden: https://www.rtl.nl/nieuws(...)doorsluizen-aandelen
pi_219264939
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik weet niet. Kennelijk heeft hij zich volgens een rechter eind 2024 wel schuldig gemaakt, maar meer kon ik er niet over vinden: https://www.rtl.nl/nieuws(...)doorsluizen-aandelen
Ja, verder dan dat kwam ik ook niet, wordt vervolgd lijkt me.
pi_219264978
Volgens de NOS stond er in het appje "We moeten juist de deur openzetten naar Timmermans, dan doe ik mee. We moeten hem naar het centrum trekken en ook die feeks van de VVD".

Als dit waar is had Wijers nooit genoemd moeten worden als informateur.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 14:54:53 #141
236264 crew  capricia
pi_219265004
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:52 schreef Dutchguy het volgende:
Volgens de NOS stond er in het appje "We moeten juist de deur openzetten naar Timmermans, dan doe ik mee. We moeten hem naar het centrum trekken en ook die feeks van de VVD".

Kennelijk is het bon ton bij D66 om intern zo te praten over Yeşilgöz. :{

Want hij werd alsnog als informateur voorgedragen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219265007
quote:

Ja, beetje vooringenomen. :+
pi_219265010
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:40 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik denk dat ze daar nog leuker met elkaar omgaan
Kleuters zijn vaak ook nog wat eerlijker.

Maar inderdaad, wat treurig is dit toch weer allemaal. Er zijn tig urgente en toekomstige problemen in dit land die aangepakt moeten worden, nu ontstaat er weer een hoop aandacht naar, en vertraging door, zaken en uitspraken die volkomen te vermijden waren geweest. Schiet op en ga verdomme eens concreet aan de slag, zonder elke week weer andere ophef te veroorzaken.
  Forum Admin vrijdag 14 november 2025 @ 14:56:29 #144
pi_219265034
quote:

Naast dat het asociaal is is het ook nog eens totaal niet neutraal tav zijn werkzaamheden.

Sjezus man, je geeft op deze manier de feestboek tokkies die "het maakt toch niet uit, ze gaan toch wel over links" roepen nog gelijk ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 14 november 2025 @ 14:57:43 #145
287741 matspontius
pi_219265053
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Kom je er nog even op terug meneer de betweter?
"Hoka Hey!"
pi_219265072
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit was niet intern in D66 toch?

Niet dat het me heel erg zou verbazen op zich, maar het lijkt me sterk als het anders gelekt was.
  Forum Admin vrijdag 14 november 2025 @ 15:00:32 #147
pi_219265088
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Niet dat het me heel erg zou verbazen op zich, maar het lijkt me sterk als het anders gelekt was.
Koren op de molen voor de mensen die D66 een elitaire partij vinden.
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:03:15 #148
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219265109
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Koren op de molen voor de mensen die D66 een elitaire partij vinden.
Dat zijn ze toch ook. De leider gaat naar Hockey met z'n gay vriendje in Den Haag
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 15:03:16 #149
236264 crew  capricia
pi_219265110
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Lijkt me uit een appgroep komen. Maar ik heb geen idee wie er allemaal nog meer in zat.
Hij was als informateur natuurlijk wel het uithangbord van D66.

Vind het jammer. Ook voor het aanzien van de formatie. Want dat gaat keer op keer niet goed.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin vrijdag 14 november 2025 @ 15:03:46 #150
pi_219265113
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:03 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dat zijn ze toch ook. De leider gaat naar Hockey met z'n gay vriendje in Den Haag
Dat zal me een rotzorg zijn, dat is hun privé leven.
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:04:02 #151
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219265116
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat zal me een rotzorg zijn, dat is hun privé leven.
Elitair
  Forum Admin vrijdag 14 november 2025 @ 15:05:00 #152
pi_219265127
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:04 schreef xzaz het volgende:

[..]
Elitair
Nee ik heb het over politieke standpunten en uitlatingen. Al lopen die lui elk weekend uitgedost in een balzaal te dansen, dat doet er niet toe.
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:05:56 #153
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219265130
En hij is al weg. En het volk maar denken dat het niet rommeliger kon onder PVV leiding. Weet D66 dat toch nog te overtoepen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219265136
D66 weet het weer eens grandioos te verneuken.
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:07:19 #155
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219265137
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Feeks is een neerbuigende manier voor achterlijke vrouw, heks, slang.
Denigrerende manier om een vrouw uit te schelden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219265145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:07 schreef William_Papadin het volgende:
D66 weet het weer eens grandioos te verneuken.
Wel een goed besluit om alleen verder te gaan met Buma als informateur.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 15:08:48 #157
236264 crew  capricia
pi_219265147
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Denk dat ze een goede moderator nodig hebben bij D66. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:11:26 #158
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219265160
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je hulp nodig hebt mag je mij als recensie opgeven :) *O*
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 15:12:21 #159
236264 crew  capricia
pi_219265168
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als je hulp nodig hebt mag je mij als recensie opgeven :) *O*
_O_ _O-
Dat lijkt me genieten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219265169
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:08 schreef capricia het volgende:

[..]
De blauwen van D66 zullen deze man in ieder geval eventjes op strafbankje moeten zetten.

Hans Wijers
pi_219265171
quote:

[..]
Waar zijn álle progressievelingen die moord en brand schreeuwden toen Kaag een heks werd genoemd nu? Tis errug stil hiero. Ik had toch wel verwacht dat er een demo wordt georganiseerd nu tegen Wijers.
pi_219265172
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me uit een appgroep komen. Maar ik heb geen idee wie er allemaal nog meer in zat.
Hij was als informateur natuurlijk wel het uithangbord van D66.

Vind het jammer. Ook voor het aanzien van de formatie. Want dat gaat keer op keer niet goed.
Aardige kans dat het een groep ondernemers was die campagne voerden voor een kabinet CDA/D66/VVD.

Althans, zo extrapolerend van de inhoud van het appje, deze bronvermelding:
quote:
Volgens NRC gaat het om een appje aan onder anderen mediaondernemer Willem Sijthoff, die een campagne voor een bepaald kabinet startte in aanloop naar de verkiezingen.
En: Een club van ondernemers gaat campagne voeren voor een kabinet van VVD, CDA en D66 – dus zonder PVV of GroenLinks-PvdA van NRC afgelopen zomer.
pi_219265175
quote:

[..]
Dat lijkt me een prima beschrijving van Yesilgöz.
Maar als "onpartijdig" informateur is het niet handig om gezegd te hebben, nee.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_219265190
Wij van D zezzenzestig :R

Ach, tis weer eens wat anders dan iemand van dronkenschap betichten.
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:21:29 #165
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219265226
WIJ ZIJN NIET BANG WANT BUMA IS ERBIJ BUMA IS ERBIJ
pi_219265256
Ja, dat was Bruma :P
pi_219265301
Kijk zo rollen we bij D66, schone schijn ophouden voor de buitenwereld, maar in werkelijkheid achterbakse ratten. :r
Nieuwe verkiezingen :Y)
pi_219265304
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:31 schreef Alpha0 het volgende:
Kijk zo rollen we bij D66, schone schijn ophouden voor de buitenwereld, maar in werkelijkheid doortrapte ratten. :r
Nieuwe verkiezingen :Y)
Dit was naar het zich doet aanzien niet een intern D66 appje.

Maar welke nette partij zou jouw stem verdienen?
  vrijdag 14 november 2025 @ 15:37:41 #169
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219265342
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:12 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Waar zijn álle progressievelingen die moord en brand schreeuwden toen Kaag een heks werd genoemd nu? Tis errug stil hiero. Ik had toch wel verwacht dat er een demo wordt georganiseerd nu tegen Wijers.
Ik had de illusie al opgegeven dat D66's verbazing en woede omtrent Kaag een Heks noemen was gestoeld op hoge morele normen en oprechtheid.
Als opportunisme niet bestond had D66 het uitgevonden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219265357
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 14:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]

Die maakt het geen ruk uit. De perikelen van Pechtold en zijn minnares waren ze ook snel vergeten en de vele meldingen een aantal jaar later van grensoverschrijdend gedrag binnen de partij is ook snel toegedekt. Dit soort gedrag en taalgebruik is blijkbaar al minstens 10 jaar normaal binnen delen van de partij.

Wel een voordeel dat we van Jetten in ieder geval weten dat hij geen interesse heeft in de vrouwen van D66 in tegenstelling tot veel van zijn partijgenoten.
pi_219265358
Wat zou hij voor die ene dag werken gevangen hebben?
pi_219265395
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:21 schreef RamboDirk het volgende:
WIJ ZIJN NIET BANG WANT BUMA IS ERBIJ BUMA IS ERBIJ
GOM is weer TRENDING

(Op X)
pi_219265402
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:39 schreef Toine51 het volgende:
Wat zou hij voor die ene dag werken gevangen hebben?
Vroeger deden de verkenners en informateurs dat gratis, het was immers een grote eer. Dit jaar nog heeft de politiek geregeld dat een informateur nu hetzelfde verdiend als een minister, zo'n 17000 per maand, verkenner krijgt nog steeds niets. Iets van 1000 euro dus voor 1,5 dag.
  vrijdag 14 november 2025 @ 16:02:22 #174
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_219265646
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 16:02 schreef Flow3r het volgende:
[ afbeelding ]

kinderachtig gedoe :O
Net als toen Wilders Kaag een heks noemde, ook zo'n kinderachtig gedoe daarna....

Oh, wacht, D66...
  vrijdag 14 november 2025 @ 16:19:09 #176
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_219265648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 16:18 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Net als toen Wilders Kaag een heks noemde, ook zo'n kinderachtig gedoe daarna....

Oh, wacht, D66...
Net zo sneu inderdaad :Y
Lijken wel kleine kinderen
pi_219265672
quote:

[..]
Ik zeg altijd dat mijn leven net een sprookje is. Als ik thuis kom zit er een heks op de bank :-)
life is like a box of chocolates
pi_219265800
RIP Wijers, logisch besluit.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ludachrist op 14-11-2025 16:57:30 ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219265821
Het scheelt dat het een prive appje betrof.

Wel vind ik dat je als politicus van tegenwoordig moet weten dat gelekte appjes ed je kunnen gaan achtervolgen. Beter hou je bepaalde uitingen voor jezelf.

Wel terecht dat ie opstapt, een informateur daar hoort niet teveel aan te kleven.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 17:02:18 #180
236264 crew  capricia
pi_219265861
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 16:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

Wel vind ik dat je als politicus van tegenwoordig moet weten dat gelekte appjes ed je kunnen gaan achtervolgen. Beter hou je bepaalde uitingen voor jezelf.

Wel terecht dat ie opstapt, een informateur daar hoort niet teveel aan te kleven.
Ik heb zo de indruk dat er nog wel meer was. Dat die man gewoon allerlei uitlatingen over Yeşilgöz gedaan heeft waardoor ie totaal niet houdbaar meer is.

De ene dag kwam NRC met die uitspraken op dat podium (die niet gerectificeerd zijn, dus die staan nog).
De volgende dag kwamen ze met dit appje.

Als hij niet opgestapt was, wellicht morgen weer wat nieuws? Het lijkt namelijk wel een rode draad bij Wijers te zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin vrijdag 14 november 2025 @ 17:07:53 #181
pi_219265901
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb zo de indruk dat er nog wel meer was. Dat die man gewoon allerlei uitlatingen over Yeşilgöz gedaan heeft waardoor ie totaal niet houdbaar meer is.

De ene dag kwam NRC met die uitspraken op dat podium (die niet gerectificeerd zijn, dus die staan nog).

Als hij niet opgestapt was, wellicht morgen weer wat nieuws? Het lijkt namelijk wel een rode draad bij Wijers te zijn.
rode wijn eerder :+
pi_219265938
quote:

Zelfs als het niet was uitgelekt hoor je op die positie voldoende besef van integriteit te hebben en te beseffen dat als je zo vooringenomen bent ten aanzien van bepaalde hoofdrolspelers je gewoon moet weigeren.

Kennelijk is Weijers niet integer. En dat is wat we de afgelopen dagen geleerd hebben.

Oliedom.
  vrijdag 14 november 2025 @ 17:13:05 #183
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219265951
quote:

Wel zwaar kut (had hoofddoekmeisje van gl-PvdA ook) dat alles maar gelekt wordt. Niet erg netjes.
Ik heb geen/weinig verstand van strafrecht. Maar kan dit allemaal zo maar?

Als ik iemand app dat ik Wilfred Genee een mongool vind, hoop ik niet dat iemand dat openbaar maakt als ik bijvoorbeeld aan tafel kom bij VI of solliciteer.

Ik zit mij ineens te bedenken. Straks word ik ooit bekende Nederlander en openbaart FOK! dit account :X :X
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219265990
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wel zwaar kut (had hoofddoekmeisje van gl-PvdA ook) dat alles maar gelekt wordt. Niet erg netjes.
Ik heb geen/weinig verstand van strafrecht. Maar kan dit allemaal zo maar?

Als ik iemand app dat ik Wilfred Genee een mongool vind, hoop ik niet dat iemand dat openbaar maakt als ik bijvoorbeeld aan tafel kom bij VI of solliciteer.

Ik zit mij ineens te bedenken. Straks word ik ooit bekende Nederlander en openbaart FOK! dit account :X :X
Als je appt dat Wilfred Genee een mongool is, dan zit je aan tafel met 2 anderen die dat helemaal met je eens zijn. ;)
  vrijdag 14 november 2025 @ 17:18:05 #185
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219265996
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je appt dat Wilfred Genee een mongool is, dan zit je aan tafel met 2 anderen die dat helemaal met je eens zijn. ;)
Das waar. Maar straks is het tzt week van mensen met een beperking oid. Sowieso weet ik niet hoe over 8 jaar de tijdsgeest erbij hangt. Grappen nu, kunnen over 11 jaar anders worden uitgelegd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219266055
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zelfs als het niet was uitgelekt hoor je op die positie voldoende besef van integriteit te hebben en te beseffen dat als je zo vooringenomen bent ten aanzien van bepaalde hoofdrolspelers je gewoon moet weigeren.

Kennelijk is Weijers niet integer. En dat is wat we de afgelopen dagen geleerd hebben.

Oliedom.
Welnee, je kan iemand best een feeks vinden maar er professioneel mee samenwerken. Anders hou ik geen collega meer over.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 17:33:46 #187
236264 crew  capricia
pi_219266059
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Das waar. Maar straks is het tzt week van mensen met een beperking oid. Sowieso weet ik niet hoe over 8 jaar de tijdsgeest erbij hangt. Grappen nu, kunnen over 11 jaar anders worden uitgelegd.
Ja. Dat zien wel wel aan die tweets van Nanninga. Van tien jaar geleden. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 14 november 2025 @ 17:34:42 #188
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219266065
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat zien wel wel aan die tweets van Nanninga. Van tien jaar geleden. :D
Ja maar die waren toen al openbaar.
Stel je voor dat jou of mijn account ineens openbaar wordt? Die nicky Pauw-Verweij had hier ook een account dacht ik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219266076
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je mag toch gewoon grappen maken als je zelf in die groep zit? Zou me er niet al te veel zorgen over maken.
pi_219266077
quote:

[..]

Oliedom.
Mwa tot op zekere hoogte hoort het er wel bij natuurlijk. Hij is nu eenmaal lid van een partij. Het zou me niets verbazen als er een hoop opmerkingen vallen achter gesloten deuren.

Die appjes zeggen ook niets over zijn functioneren als informateur. Tot ze uitkwamen natuurlijk.

En van dat laatste moet men tegenwoordig uit gaan als politicus.
pi_219266090
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Welnee, je kan iemand best een feeks vinden maar er professioneel mee samenwerken. Anders hou ik geen collega meer over.
En Dilan roept natuurlijk ook wel dingen over zich af. Niet altijd sjiek, maar wel menselijk.

Ik heb haar deze week nog eens een dom kalf genoemd, zou ik als d66 lid vast ook hebben gedaan, maar wel oppassen dan.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 17:43:14 #192
236264 crew  capricia
pi_219266103
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja maar die waren toen al openbaar.
Stel je voor dat jou of mijn account ineens openbaar wordt? Die nicky Pauw-Verweij had hier ook een account dacht ik.
Die dingen van Wijers waren zaken die hooguit een maand of zo oud waren.

En daar kon die zich al weinig van herinneren. Kun je nagaan als het uitspraken van 10 jaar geleden waren.
Beter ga je op anoniem.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219266104
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik zou als ik jou was een andere werkomgeving zoeken...
pi_219266151
quote:

[..]

Oliedom.
Volgens onze zeer liberale D66 luitjes op dit forum allemaal geen enkel probleem, totdat het Kaag betreft. Dan is alles opeens wel een probleem. Het feit dat geen enkele D66 fan hier komt uitleggen dat Wijers verkeerd zat zegt ook wel genoeg. D66 de elitaire regentenpartij zoals we ze kennen.
  vrijdag 14 november 2025 @ 17:56:50 #195
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219266187
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:49 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Volgens onze zeer liberale D66 luitjes op dit forum allemaal geen enkel probleem, totdat het Kaag betreft. Dan is alles opeens wel een probleem. Het feit dat geen enkele D66 fan hier komt uitleggen dat Wijers verkeerd zat zegt ook wel genoeg. D66 de elitaire regentenpartij zoals we ze kennen.
Donder. Nu doe je mij denken aan een user
@Hexagon

Graag jouw opinie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 14 november 2025 @ 17:57:13 #196
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219266190
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Die dingen van Wijers waren zaken die hooguit een maand of zo oud waren.

En daar kon die zich al weinig van herinneren. Kun je nagaan als het uitspraken van 10 jaar geleden waren.
Beter ga je op anoniem.
Zou ik met mijn account wegkomen in het openbaar?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 14 november 2025 @ 17:57:32 #197
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_219266193
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 13:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Heb je weer zo'n elitair en over het paard getild figuur die over bruinhemden begint...
*gaap*
Jij bent zelf zo elitair dat je jouw interpretatie van de verkiezingsuitslag verheft tot "wat De Burgers willen".
*kots*
Wie dit leest is gek
pi_219266200
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zou als ik jou was een andere werkomgeving zoeken...
Ik denk dat ze me elders ook niet moeten, hoor.
pi_219266218
quote:

[..]
Verschil met kaag was dat die publiekelijk voor heks werd uitgemaakt.

Overigens twittert Wilders dat de PVV moet gaan formeren vanwege deze kwestie. Achterlijk standpunt. Als hij die lijn al wil trekken zou hij ook gevolgen moeten stellen na zijn eigen scheldpartijen.
pi_219266226
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:13 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Dat lijkt me een prima beschrijving van Yesilgöz.
Maar als "onpartijdig" informateur is het niet handig om gezegd te hebben, nee.
Links laat zich wel weer kennen. Grappig genoeg juist de vrouwenkant :P
pi_219266230
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 18:02 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Overigens twittert Wilders dat de PVV moet gaan formeren vanwege deze kwestie. Achterlijk standpunt. Als hij die lijn al wil trekken zou hij ook gevolgen moeten stellen na zijn eigen scheldpartijen.
Publiekelijk is tenminste in alle openheid. Ofwel eerlijk. Wat je er ook van vindt.
Beter dan dat achterbakse, elitaire D66 gedrag.
pi_219266294
quote:

[..]
Het is inderdaad vrij bizar hoe deze en gene eea recht probeert te lullen.

Tot zover het morele gelijk…
pi_219266472
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 18:04 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Publiekelijk is tenminste in alle openheid. Ofwel eerlijk. Wat je er ook van vindt.
Dus als Wijers zich publiekelijk had uitgelaten was er niets aan de hand geweest...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219266500
De Soap en drama's beginnen al...
Ondertussen blijven de maatschappelijke problemen voortduren, zoals altijd. |:)
pi_219266505
Lekker gedrimmeld die kneus.

Kan hij op de bezem vd vorige feeks (zijn woorden immers) mee? *O* *O* :R :R :R
pi_219266514
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 18:48 schreef Joopklepzeiker het volgende:
De Soap en drama's beginnen al...
Ondertussen blijven de maatschappelijke problemen voortduren, zoals altijd. |:)
Tja, sinds de koning niet meer bij de formatie betrokken is, is het bal...
pi_219266536
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 18:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, sinds de koning niet meer bij de formatie betrokken is, is het bal...
Alsof dat museum-instituut van stront goud kan maken.
pi_219266557
twitter
pi_219266567
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 18:58 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Netjes, Rob gaat zonder aarzelen verder met een nieuwe informateur.
  vrijdag 14 november 2025 @ 19:06:39 #210
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219266592
Ik kan lachen om de D66 hoogmoed dat weer eens ten val wordt gebracht.
Maar ik vind het allemaal wel ver gaan hoor. Op een borrel heb je X of Y gezegd en dan wordt dat gelekt.

Weet je, ik heb ooit eens een peuk naast een asbak gegooid en met mijn auto een vuilnisbak omver gestoten. Hopelijk word ik er niet op afgerekend..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 19:13:18 #211
8781 crew  Frutsel
pi_219266620
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Jij bent zelf zo elitair dat je jouw interpretatie van de verkiezingsuitslag verheft tot "wat De Burgers willen".
*kots*
Lastig he in die bubbel. Ik zet tenminste geen groep in een bepaald hemd. Zwaktebod en typisch. Ik zeg ook nergens dat je niet over links mag praten maar dat je eerst naar rechts moet kijken.

Dat jij voorbij gaat aan de cijfers en dat het merendeel op centrum rechts heeft gestemd past vermoedelijk niet in je (dure) straatje.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 19:14:04 #212
236264 crew  capricia
pi_219266624
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik vind het allemaal wel ver gaan hoor. Op een borrel heb je X of Y gezegd en dan wordt dat gelekt.

Weet je, ik heb ooit eens een peuk naast een asbak gegooid en met mijn auto een vuilnisbak omver gestoten. Hopelijk word ik er niet op afgerekend..
Als Wijers gisterenavond had gezegd "Ja, klopt. Ik vind dat Dilan op dit en dat punt gelogen heeft." dan was het anders verlopen dan wat ie nu zei. "Ik neem het terug, ik vind haar een sterke vrouw, ik ken Yeşilgöz helemaal niet, etc".

En dan komt de dag erna dit appje aan het licht.

Beetje over zichzelf uitgeroepen hoor.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 19:15:12 #213
8781 crew  Frutsel
pi_219266631
Kunnen ze Sander Schimmelpenninck niet vragen? Valt vast goed bij enkele elitaire bubbelaars
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 19:16:12 #214
236264 crew  capricia
pi_219266635
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Netjes, Rob gaat zonder aarzelen verder met een nieuwe informateur.
Een nieuwe?
Heb je het wel gevolgd? :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219266636
quote:

Als men een autogebruiker is heeft men veel fout gedaan, namelijk dat de jeugd niet aan preventieve zorg (o.a. ongestoord kunnen bewegen) kon doen, waardoor zij dan pas op zeer hoge leeftijd de echte zorg nodig zouden hebben.
pi_219266646
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:15 schreef Frutsel het volgende:
Kunnen ze Sander Schimmelpenninck niet vragen? Valt vast goed bij enkele elitaire bubbelaars
De gemiddelde D66 stemmer komt bekant klaar bij het horen van die naam. Massaal gorgelen ze zijn woordenbrij op de socials na als de NPCs die het zijn.
pi_219266657
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:16 schreef torentje het volgende:

[..]
Als men een autogebruiker is heeft men veel fout gedaan, namelijk dat de jeugd niet aan preventieve zorg (o.a. ongestoord kunnen bewegen) kon doen, waardoor zij dan pas op zeer hoge leeftijd de echte zorg nodig zouden hebben.
Maar dat heb jij op je geweten.

Doe daar eerst iets mee.
  vrijdag 14 november 2025 @ 19:21:57 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219266666
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Donder. Nu doe je mij denken aan een user
@:Hexagon

Graag jouw opinie.
Ik vind het prima dat ie opstapt nu. Hoewel hij gelijk heeft dat Dilan een kutwijf is, is het niet meer werkbaar zo.
  vrijdag 14 november 2025 @ 19:23:51 #219
182233 thedeedster
pi_219266680
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 18:02 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Mensen voor rotte vis uitmaken is sowieso slecht. Of dat nu van links of rechts komt. Maar ik krijg wel altijd jeuk als het mensen overkomt die claimen moreel superieur te zijn.
pi_219266689
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik vind het prima dat ie opstapt nu. Hoewel hij gelijk heeft dat Dilan een kutwijf is, is het niet meer werkbaar zo.
Het wordt wel lastig zo.
De PVV buitensluiten. jA21 en forum ook al te radicaal.
Yesilgoz is een kutwijf, een leugenaar en een feeks.

Wil D66 wel een beetje samenwerken over de breedte. Of is iedereen ter rechter zijde voornamelijk kut?
  vrijdag 14 november 2025 @ 19:26:47 #221
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219266692
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:14 schreef capricia het volgende:

[..]

En dan komt de dag erna dit appje aan het licht.

Beetje over zichzelf uitgeroepen hoor.
quote:
Als Wijers gisterenavond had gezegd "Ja, klopt. Ik vind dat Dilan op dit en dat punt gelogen heeft." dan was het anders verlopen dan wat ie nu zei. "Ik neem het terug, ik vind haar een sterke vrouw, ik ken Yeşilgöz helemaal niet, etc".
Dat is het domste wat je kan doen. Dan blijft men maar doorgaan. En dat win je ook niet.

quote:
En dan komt de dag erna dit appje aan het licht
Ja. Maar het is natuurlijk wel zo dat appjes prive zouden moeten blijven. Het zijn 2 of 3 traps raketten.
Eerst komt uit dat hij op een borrel X en Y heeft gezegd. Hij gaat sussen en baggetaliseren. Daarna komt naar buiten dat ie ook X en Y heeft geapped. Ik vind dit journalistieke rellerij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 19:29:55 #222
236264 crew  capricia
pi_219266713
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Dat is het domste wat je kan doen. Dan blijft men maar doorgaan. En dat win je ook niet.
[..]
Ja. Maar het is natuurlijk wel zo dat appjes prive zouden moeten blijven. Het zijn 2 of 3 traps raketten.
Eerst komt uit dat hij op een borrel X en Y heeft gezegd. Hij gaat sussen en baggetaliseren. Daarna komt naar buiten dat ie ook X en Y heeft geapped. Ik vind dit journalistieke rellerij.
Het is gewoon heel dom. Hij heeft het zelf naar meerdere mensen geappt (kan groepsapp geweest zijn). Waaronder iemand van de media.
Goh..
Professioneel is het in elk geval niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 14 november 2025 @ 19:30:23 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219266718
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het wordt wel lastig zo.
De PVV buitensluiten. jA21 en forum ook al te radicaal.
Yesilgoz is een kutwijf, een leugenaar en een feeks.

Wil D66 wel een beetje samenwerken over de breedte. Of is iedereen ter rechter zijde voornamelijk kut?
Ze sluiten alleen PVV en FVD uit.

En wat de persoonlijke mening van Hans Wijers is over Dilan dat is niet meer zo relevant.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 19:31:54 #224
8781 crew  Frutsel
pi_219266727
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat het in elk van dat soort groepjes gebeurd. Ik denk dat in bepaalde app groepen onder politici ook over Timmermans Klaver Wilders en Jetten het nodige geroepen is.
Maar in deze setting en functie is dat niet handig en werkbaar meer.
  vrijdag 14 november 2025 @ 19:32:52 #225
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219266736
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is gewoon heel dom. Hij heeft het zelf naar meerdere mensen geappt (kan groepsapp geweest zijn). Waaronder iemand van de media.
Goh..
Professioneel is het in elk geval niet.
Het is dom omdat je weet dat het gelekt kan worden.
Maar als je prive babbelt met mensen (al ben je Schoof, Rutte of een minister) dan mag je er toch verdorie vanuit gaan dat het prive blijft?

En ook de media die dit dan naar buiten brengt in 2/3/4/5 traps raketten. Ook wat er toen bij Plasterk gebeurde. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219266737
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat heb jij op je geweten.

Doe daar eerst iets mee.
Ik ben geen familiehoofd, men kan mij dus niets verwijten.
  vrijdag 14 november 2025 @ 19:33:38 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219266740
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik denk dat het in elk van dat soort groepjes gebeurd. Ik denk dat in bepaalde app groepen onder politici ook over Timmermans Klaver Wilders en Jetten het nodige geroepen is.
Maar in deze setting en functie is dat niet handig en werkbaar meer.
Uiteraard, ook Hans Wijers is niets menselijks vreemd
pi_219266749
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze sluiten alleen PVV en FVD uit.

En wat de persoonlijke mening van Hans Wijers is over Dilan dat is niet meer zo relevant.
Een partij prominent. Die de besprekingen had moeten leiden.

Het is mij wel duidelijk wat D66 van Yesligus vindt.
Jouw uitspraak dat ze gewoon een kutwijf is, versterkt mijn mening over D66 alleen maar.
  vrijdag 14 november 2025 @ 19:35:15 #229
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_219266757
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Lastig he in die bubbel. Ik zet tenminste geen groep in een bepaald hemd. Zwaktebod en typisch. Ik zeg ook nergens dat je niet over links mag praten maar dat je eerst naar rechts moet kijken.

Dat jij voorbij gaat aan de cijfers en dat het merendeel op centrum rechts heeft gestemd past vermoedelijk niet in je (dure) straatje.
En wat ik zeg is dat het helemaal niet uitmaakt wie de problemen aanpakt, als het maar gedaan wordt. En helaas voor jou heeft "rechts" laten zien dat ze er he-le-maal niks van kunnen. Dat begon al toen die leugenachtige feeks Dilan een kabinet liet vallen en volksmenner Geert het volgende. Geholpen door zijn van onkunde omhoog gevallen ministers.
Wie dit leest is gek
pi_219266762
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 18:04 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor een kromme gedachtegang?
pi_219266841
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:32 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik ben geen familiehoofd, men kan mij dus niets verwijten.
Daardoor ben jij juist de hoofdschuldige
  vrijdag 14 november 2025 @ 19:43:02 #232
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219266843
Kikkertjes op links, kikkertjes op rechts... en de ragebaitredacties pingelen lekker door.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219266856
quote:

[..]
[..]
[..]
Yesilgöz heeft geen 'white lies' (leugentjes om bestwil) verkondigd. Want daar zijn er tonnen van in de politiek en in ons dagelijks leven. En daarover iemand een leugenaar noemen zou typisch iets zijn van de bijl op een splinter zetten.

Voor een verkenner is het onhandig omdat je Yesilgöz erbij probeert te krijgen en zij als propagandabakker blijkbaar geen bakker genoemd wil worden is dat lastig. Want vriend en vijand is er wel over eens dat ze haaks op de waarheid zat.

Maar goed... Wijers is geen Gom van Strien. Nu iemand vinden die Yesilgöz geen leugenaar genoemd heeft.
pi_219266862
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:34 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Jouw uitspraak dat ze gewoon een kutwijf is, versterkt mijn mening over D66 alleen maar.
Grappig, een onbekende op Fok zegt iets, en dat bepaalt jouw mening over D66...
pi_219266865
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:43 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Kikkertjes op links, kikkertjes op rechts... en de ragebaitredacties pingelen lekker door.

[ afbeelding ]
En uiteindelijk gebeurt er helemaal niets voor de 'gewone' mensen.

Goed gezien.
pi_219266871
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Grappig, een onbekende op Fok zegt iets, en dat bepaalt jouw mening over D66...
Dan lees je het verkeerd.
  vrijdag 14 november 2025 @ 19:45:41 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219266872
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:34 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Als je verbaasd bent dat Dilan bij D66 niet populair zal zijn, dan heb je wel zitten slapen.

Maar verder is politiek een zakelijke samenwerking. Al kan Hans Wijers zich door onprofessioneel gedrag er niet meer aan meedoen.
  vrijdag 14 november 2025 @ 19:50:12 #238
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219266920
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
En uiteindelijk gebeurt er helemaal niets voor de 'gewone' mensen.

Goed gezien.
Het is vraag en aanbod; de gewone mensen kunnen zichzelf ook een plezier doen en het belonen met de aandacht die het (inmiddels nog) verdient, dan is het snel afgelopen met die soap politics.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219266924
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als je verbaasd bent dat Dilan bij D66 niet populair zal zijn, dan heb je wel zitten slapen.

Maar verder is politiek een zakelijke samenwerking. Al kan Hans Wijers zich door onprofessioneel gedrag er niet meer aan meedoen.
Dus dat uitsluiten van samenwerking met andere partijen is gewoon zakelijk.

Wat een leegheid.

Precies wat ik al dacht. De redenen worden er achteraf bij bedacht.
Dank je voor je eerlijkheid.
pi_219266931
quote:

Tja, nu je dit hebt toegegeven, kun je geen informateur meer worden -O-
  vrijdag 14 november 2025 @ 19:55:28 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219266959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dus dat uitsluiten van samenwerking met andere partijen is gewoon zakelijk.

Wat een leegheid.
Ja, men denkt immers dat samenwerken met de PVV tot niets goeds gaat leiden. Dus dat is juist puur inhoud. Verder zie je Wilders en Jetten vaak samen lachen, dus persoonlijk zal het niet zo slecht zijn.

quote:
Precies wat ik al dacht. De redenen worden er achteraf bij bedacht.
Dank je voor je eerlijkheid.
Welke redenen precies? Ik geef Hans Wijers groot gelijk dat Dilan een kutwijf en een leugenaar is. We kennen nog de verzonnen nareizigers.

Maar in zijn rol is het vrij dom om dan het achterste van je tong te laten zien.
pi_219266995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dan lees je het verkeerd.
Het staat er:

quote:
Jouw uitspraak dat ze gewoon een kutwijf is, versterkt mijn mening over D66 alleen maar
pi_219267129
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daardoor ben jij juist de hoofdschuldige
Neen hoor, want ik wil dat iedereen aan preventieve zorg kan doen, waardoor iedereen in goede gezondheid veel ouder wordt en dus pas op zeer hoge leeftijd de echte zorg hoeft aan te spreken.
Datzelfde gunnen de familiehoofden de jongere generaties echter niet.
pi_219267406
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 20:13 schreef torentje het volgende:

[..]
Neen hoor, want ik wil dat iedereen aan preventieve zorg kan doen, waardoor iedereen in goede gezondheid veel ouder wordt en dus pas op zeer hoge leeftijd de echte zorg hoeft aan te spreken.
Datzelfde gunnen de familiehoofden de jongere generaties echter niet.
Maar dat is niet wat je werkelijk wilt.

Kom op: wees eens eerlijk.
  vrijdag 14 november 2025 @ 20:37:16 #245
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219267436
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 09:06 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Links heeft zeker geen meerderheid. Het gaat om wat er nu gekozen is, Er zijn meer kiezers die op rechtse partijen hebben gestemd, dan op linkse. Dus dan kijk je naar rechts. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn.
[..]
Dus dan ga je in tegen de wil van de meerderheid en kies je voor het gebruikelijk "ikke ikke ikke". De cijfers liggen er. Het grote deel van Nederland wil centrum rechts - niets anders. Zorg als volksvertegenwoordigers maar dat je eruit komt. Het is je plicht naar de kiezer.
Maar rechts heeft ook geen meerderheid. Dus waar kom je dan op uit? Het midden. Met 2 middenpartijen, 1 partij van rechts en 1 partij van links.

Het is de rechtse partij die daar moeilijk over doet. Ik snap niet dat je er zo aan vast houdt dat het rechts moet van 'de kiezer'. Overigens kan je nooit tegen de wil van de meerderheid ingaan. Als je een meerderheid in de tweede kamer hebt, heb je de wil van de meerderheid, even plat gezegd.
Laffe huichelaar
  Forum Admin vrijdag 14 november 2025 @ 20:40:22 #246
pi_219267467
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 20:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Maar rechts heeft ook geen meerderheid. Dus waar kom je dan op uit? Het midden. Met 2 middenpartijen, 1 partij van rechts en 1 partij van links.

Het is de rechtse partij die daar moeilijk over doet. Ik snap niet dat je er zo aan vast houdt dat het rechts moet van 'de kiezer'. Overigens kan je nooit tegen de wil van de meerderheid ingaan. Als je een meerderheid in de tweede kamer hebt, heb je de wil van de meerderheid, even plat gezegd.
Waarbij gezegd mag worden dat je in alle redelijkheid ook verantwoordelijkheid hebt richting diezelfde minderheid. Het is geen winner takes all, wat neerkomt op een soort dictatuur van de meerderheid.

Zo lijken sommige mensen meerderheid wel te zien. Dan heb je gewonnen en de minderheid verloren dus die moeten hun bek houden
  vrijdag 14 november 2025 @ 20:42:13 #247
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219267495
quote:

[..]
[..]
[..]
In principe is dit bijvangst natuurlijk. NRC brengt groot in het nieuws dat hij op de verkiezingsavond allemaal dingen heeft gezegd, waarvan bleek dat dit gezegd is door die dude van FTM. Niks aan de hand dus, maar inmiddels zijn de slapende honden wakker gemaakt en komt er veel meer boven drijven van mensen die ook nog een duit in het zakje willen doen.

Niet gezegd dat het dan meteen slecht is dat dat boven water komt hè, zo is het in een extremer voorbeeld met vb Marco B en Ali B ook aan het rollen gekomen. Komt in het nieuws door TVOH en dan worden er wat mensen wakker die hun aanranding en/of verkrachting ook melden.
Laffe huichelaar
  vrijdag 14 november 2025 @ 20:46:24 #248
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219267552
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarbij gezegd mag worden dat je in alle redelijkheid ook verantwoordelijkheid hebt richting diezelfde minderheid. Het is geen winner takes all, wat neerkomt op een soort dictatuur van de meerderheid.

Zo lijken sommige mensen meerderheid wel te zien. Dan heb je gewonnen en de minderheid verloren dus die moeten hun bek houden
Volgens mij laten de feiten juist zien dat het niet zo eenzijdig is dat 'het volk' rechts wil, men had het niet voor niks steeds over een breed middenkabinet en alle partijen die dat riepen hebben zetels gewonnen.

Het frame dat D66 het kabinet WaT NeDeRlANd wIL!!! tegenhoudt, vind ik in ieder geval veel te kort door de bocht. Op die grond hebben de middenpartijen evenveel recht om te roepen dat VVD het middenkabinet wat het volk wil tegenhoudt. Feitelijk hebben ze allebei gelijk en allebei ongelijk. Beide doen recht aan de verkiezingsuitslag, maar is het niet zo dat alleen zij recht kunnen doen aan de verkiezingsuitslag.
Laffe huichelaar
  vrijdag 14 november 2025 @ 20:46:48 #249
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219267558
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 20:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Niet gezegd dat het dan meteen slecht is dat dat boven water komt hè, zo is het in een extremer voorbeeld met vb Marco B en Ali B ook aan het rollen gekomen. Komt in het nieuws door TVOH en dan worden er wat mensen wakker die hun aanranding en/of verkrachting ook melden.
quote:
In principe is dit bijvangst natuurlijk. NRC brengt groot in het nieuws dat hij op de verkiezingsavond allemaal dingen heeft gezegd, waarvan bleek dat dit gezegd is door die dude van FTM. Niks aan de hand dus, maar inmiddels zijn de slapende honden wakker gemaakt en komt er veel meer boven drijven van mensen die ook nog een duit in het zakje willen doen.
Wat hij zei, was niet schokkend. Het is bloed irritant dat je niets meer kan zeggen zonder dat dat meteen doorverteld wordt. Vertrouwelijkheid?

quote:
Ik weet het allemaal niet. Het lijkt er op dat als je eenmaal in het verdomhoekje zit, er steeds meer mensen boven water komen (een zelf versterkend effect) die dan hetzelfde hebben meegemaakt, of het bevestigen, of nog een extra duit in het zakje doen. Waarheid en laster van elkaar onderscheiden wordt een groot probleem dan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 14 november 2025 @ 21:07:51 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219267855
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:12 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Die zijn het lek aan het bekritiseren...

twitter
pi_219267895
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Welke redenen precies? Ik geef Hans Wijers groot gelijk dat Dilan een kutwijf en een leugenaar is. We kennen nog de verzonnen nareizigers.
Het zal je familie maar zijn :{
pi_219268189
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 17:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Kleine update: Die uitspraken op het podium zijn niet figuur Wijers gemaakt, maar door Eric Smit van Follow the Money (volgens Eric Smit zelf). Die stond naast Wijers op het podium).
pi_219268296
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 20:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat is niet wat je werkelijk wilt.

Kom op: wees eens eerlijk.
Nogmaals, ik ben anders dan de familiehoofden.
pi_219268426
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 21:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Nogmaals, ik ben anders dan de familiehoofden.
Nee, eerlijk zijn.
pi_219268534
We zullen op dit forum nu de informatie toch moeten voorzien van de nodige input:
Ten eerste zou ik graag een nieuwe nationale luchthaven op de Noordzee, op ruime afstand van de kust, willen zien. Dat kan met grondmechanica zodat er een mooi robuust eiland ontstaat, zo'n 10 meter boven zeeniveau en met een razendsnelle verbinding met het oude Schiphol of eventueel ook met andere plaatsen.
Dan komt er bij Schiphol wel aardig wat ruimte vrij om woningbouw te organiseren.
Ten tweede zou ik graag zien dat er naast de gebruikelijke woning- en flatbouw ook gedacht wordt aan terraswoningen in navolging van Robert Das. Dan kunnen er veel mensen op een aantrekkelijke manier op weinig grondoppervlakte met een gevarieerde bewoning en de auto's kunnen dan onderin het bouwwerk waardoor er geen extra ruimte nodig is voor parkeerplaatsen. Tel uit je winst. Het liefst zou ik heel Nederland met dit soort woningen bebouwd willen hebben.
Ten derde Weet ik nog niet.....
Inmiddels heb ik een derde dringende aangelegenheid gevonden. Dat is onze nationale gezondheid.
Dat is een steeds groter drama aan het worden. Erg veel mensen zijn te dik en zelfs veel te dik en dat betekent dat ze in potentie een chronische ziekte aan het ontwikkelen zijn. En verder worden steeds meer mensen overspannen, gestrest, of hebben een burn-out.
Dit zijn zeer ernstige ontwikkelingen die de maatschappij vele miljarden gaan kosten, afgezien van het leed dat de betrokkenen zelf ondervinden.
Daar zal op zeer grote schaal preventie strikt noodzakelijk voor zijn, willen we niet aan onze huidige welvaart ten ondergaan.
Het verbieden dan wel zwaar belasten van ongezonde voeding, een programma voor een gezonde levensstijl, etc. . ....

[ Bericht 10% gewijzigd door Pegos op 15-11-2025 17:35:46 ]
  vrijdag 14 november 2025 @ 21:54:29 #256
287741 matspontius
pi_219268573
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 21:32 schreef kipknots het volgende:

[..]
Kleine update: Die uitspraken op het podium zijn niet figuur Wijers gemaakt, maar door Eric Smit van Follow the Money (volgens Eric Smit zelf). Die stond naast Wijers op het podium).
Je loopt wel heel erg achter de feiten aan 🤓
"Hoka Hey!"
  vrijdag 14 november 2025 @ 21:57:14 #257
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_219268623
quote:

[..]

Gl een normale partij noemen met hun extreem linkse leden en clubjes.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_219270431
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor een kromme gedachtegang?
Een feitelijke constatering is geen kromme gedachtegang.
Men verwacht van politici dat ze eerlijk zijn, nou dan heb je aan Geert Wilders niet een hele goede maar de beste.
Het kan onwelgevallig zijn wat hij zegt maar je weet wel wat je aan hem hebt.

Kun je van veeeeeeeeeeeeele andere politici beslist niet zeggen.
Maar ja, als je graag bedonderd wil worden stem je niet op de PVV. Ook prima.
pi_219270516
Mensen die GL een normale partij vinden :D

Wat lees ik toch allemaal hier op dit forum.
pi_219270529
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 21:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, eerlijk zijn.
Jij bent duidelijk of een fout familiehoofd of een foute vriend van een familiehoofd.
  zaterdag 15 november 2025 @ 08:45:08 #261
182233 thedeedster
pi_219270554
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 21:57 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Gl een normale partij noemen met hun extreem linkse leden en clubjes.
Sluit je na maanden van onderhandelen eindelijk een coalitie-akkoord, gaat de achterban de dag daarna demonstreren om tóch hun zin door te drukken . :Y
pi_219270586
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 07:49 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Men verwacht van politici dat ze eerlijk zijn, nou dan heb je aan Geert Wilders niet een hele goede maar de beste.

Daar heb je gelijk in. Hij heeft tijdens zijn regeerperiode precies hetzelfde gedaan als toen ie in de oppositie zat :Y
pi_219270595
D66 bakt er niks van. Laat de PVV, met evenveel zetels, nu maar het voortouw nemen <O)
pi_219270670
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 08:56 schreef harrievankempen het volgende:
D66 bakt er niks van. Laat de PVV, met evenveel zetels, nu maar het voortouw nemen <O)
De PVV doet toch ook niks aan al die vijandige religies? Terwijl Wilders dat wel beloofde?
  zaterdag 15 november 2025 @ 09:22:09 #265
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219270748
Begint goed al. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219271329
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 08:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk of een fout familiehoofd of een foute vriend van een familiehoofd.
Het is dus niet duidelijk voor je.
pi_219271355
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is dus niet duidelijk voor je.
Sorry voor jou maar ik hoef geen foute vrienden. Dat jij fout bent is me wel duidelijk.
pi_219271356
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 07:49 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Zoals die keer dat hij had beloofd de pensioenleeftijd op 66 te houden en dat prompt liet vallen om mee te kunnen regeren?
pi_219271420
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Sorry voor jou maar ik hoef geen foute vrienden. Dat jij fout bent is me wel duidelijk.
Grappig dat jij hebt overwogen een vriendschap aan te gaan met een volslagen vreemde op een forum.
Doe je dat vaker?
pi_219271434
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 08:56 schreef harrievankempen het volgende:
Dat ging afgelopen keer ook zo goed ja _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219271442
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Grappig dat jij hebt overwogen een vriendschap aan te gaan met een volslagen vreemde op een forum.
Doe je dat vaker?
Jij zoekt toch ook gelijkgestemden om maar geen minderheid te worden?
pi_219271482
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Zoals die keer dat hij had beloofd de pensioenleeftijd op 66 te houden en dat prompt liet vallen om mee te kunnen regeren?
Concessies doen moet elke partij.
Als je dat als oneerlijkheid opvat, snap je weinig van coalitievorming.
pi_219271509
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:00 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Concessies doen moet elke partij.
Als je dat als oneerlijkheid opvat, snap je weinig van coalitievorming.
Wilders was pertinent voor de verkiezingen: hij zou nooit en nooit meewerken aan de aow-leeftijd van 65 jaar verhogen.
Dat was een breekpunt. De ochtend na de verkiezingen liet hij die belofte vallen
Dat heet kiezersbedrog.

https://www.pvv.nl/in-de-(...)t-bij-aow-op-65.html
quote:
Geert Wilders zweert bij aow op 65
De Partij voor de Vrijheid keert zich tegen een verhoging van de aow-leeftijd naar 67 jaar. De partij van Geert Wilders noemt de maatregel zelfs een breekpunt bij eventuele kabinetsdeelname na de volgende verkiezingen.
"Wij zullen hier nooit voor tekenen", waarschuwt Wilders, die zich daarmee voor het eerst uitspreekt over het beladen thema. "Als iemand met ons wil regeren, weet dan dat we het binnen een minuut zullen terugdraaien."
  zaterdag 15 november 2025 @ 11:07:28 #274
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219271535
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:50 schreef torentje het volgende:

[..]
Misschien bestaat de mogelijkheid vrienden/gelijkgestemden te treffen op locaties waar u hulp geboden kan worden.

Aan de zakelijke organisatie te Amsterdam-Zuid en Haarlem gelieerde contacten - professionals in hun vak - kunnen mensen met levensvragen, schulden of sociale problematiek verder begeleiden. Niets moet, maar u zou hier echt eens serieus over kunnen gaan nadenken.

Het forum is wellicht niet de meest juiste plaats (voor u).
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219271551
Dat wijf is een feeks. Wat was er vekeerd aan die uitspraak?
pi_219271644
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:50 schreef torentje het volgende:

[..]
Daarom reageer ik op jou.
pi_219271696
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:07 schreef Scjvb het volgende:
Het forum is wellicht niet de meest juiste plaats (voor u).
Niet geschoten is altijd mis.
pi_219271728
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:10 schreef PlayerUnknowne het volgende:
Dubbel de lol :')
  zaterdag 15 november 2025 @ 12:00:01 #279
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219271780
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Niet geschoten is altijd mis.
Dat klopt.

Maar u heeft hier al zo vaak 'geschoten', en het schiet niet op. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zaterdag 15 november 2025 @ 12:10:43 #280
3542 Gia
User under construction
pi_219271832
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 11:10 schreef PlayerUnknowne het volgende:
Het gaat niet zozeer om die uitspraak an sich, die maakt slechts duidelijk hoe Wijers denkt over Yesilguz en de VVD. En dat maakt hem per definitie ongeschikt als informateur. Je moet zonder vooroordelen die onderhandelingen in kunnen gaan. Wijers had ook vooraf kunnen zeggen: Ik kan deze baan niet nemen, omdat ik een echte bloedhekel heb aan Yesilguz.
pi_219271870
twitter
pi_219271905
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:00 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dat klopt.

Maar u heeft hier al zo vaak 'geschoten', en het schiet niet op. ;)
Dat het niet opschiet is ook niet zo verwonderlijk, de meerderheid is te dominant aanwezig in ons land.
pi_219272022
Zou zo'n Hugo Logtenberg van NRC nu dit weekend zelfvoldaan denken dat hij een journalistiek huzarenstukje heeft afgeleverd?
pi_219272790
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 12:43 schreef Breekfast het volgende:
Zou zo'n Hugo Logtenberg van NRC nu dit weekend zelfvoldaan denken dat hij een journalistiek huzarenstukje heeft afgeleverd?
Hij mag natuurlijk zeer trots zijn op het feit dat hij een vervelend figuur van D66 volledig heeft ontmaskerd. Daar zou wat mij betreft een medaille voor mogen worden uitgereikt. En het liefst zou het publiek moeten bestaan uit uitsluitend huilende D66 aanhangers die het allemaal niet eerlijk vinden dat hun narcistische formateur ontmaskerd is. Pak de popcorn maar!
pi_219272854
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 november 2025 14:59 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Hij mag natuurlijk zeer trots zijn op het feit dat hij een vervelend figuur van D66 volledig heeft ontmaskerd. Daar zou wat mij betreft een medaille voor mogen worden uitgereikt. En het liefst zou het publiek moeten bestaan uit uitsluitend huilende D66 aanhangers die het allemaal niet eerlijk vinden dat hun narcistische formateur ontmaskerd is. Pak de popcorn maar!
De verkiezingsuitslag doet nog steeds pijn merk ik _O-
pi_219273220
twitter
pi_219273328
Vuile immoraliteit alleen een probleem als het naar boven komt drijven en het bij je eigen partij gebeurt. Ook D66 politici zijn moreel geen haar beter dan andere partijen.

Goed in ieder geval dat dit wel naar boven is komen drijven. Het rot moet eruit en de rest twee tellen laten nadenken voordat ze de onderbuik laten spreken.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219273339
De Joop helemaal in de vernieling.

quote:
Wat een walgelijk pruimenmondjesland is het hier toch ook
https://www.bnnvara.nl/jo(...)is-het-hier-toch-ook

Het is een complot!!!

quote:
Wijers moest wel sneuvelen want hij was een obstakel in het plan van ondernemers voor een rechts kabinet
https://www.bnnvara.nl/jo(...)r-een-rechts-kabinet

_O-
pi_219273385
Ik vind zowel ‘heks’ als ‘feeks’ eigenlijk behoorlijk meevallen. Geeft het blijk van klasse iemand zo te nomen? Zeker niet. Maar de hele hysterie eromheen vind ik overtrokken.
pi_219273470
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:49 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Ik vind zowel ‘heks’ als ‘feeks’ eigenlijk behoorlijk meevallen. Geeft het blijk van klasse iemand zo te nomen? Zeker niet. Maar de hele hysterie eromheen vind ik overtrokken.
Is het natuurlijk ook. Maar ja, als een partij begint met enorm verontwaardigd te reageren dan gaat de rest dat natuurlijk ook doen. Die boomerang komt vanzelf een keer terug.
pi_219273519
Als we Dilan's logica volgen, moet de PVV dus ook weer de kans krijgen om in de coalitie te komen, nog voordat de VVD in aanmerking komt. Hypocriete sukkels die de stemmers als excuus gebruiken om zichzelf de coalitie in te lullen. Maar alleen als het hun uitkomt.
pi_219273578
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is het natuurlijk ook. Maar ja, als een partij begint met enorm verontwaardigd te reageren dan gaat de rest dat natuurlijk ook doen. Die boomerang komt vanzelf een keer terug.
Er zit een zekere hypocrisie in, dat is zeker waar. Maar het moet natuurlijk eigenlijk weer gewoon over de inhoud gaan.
pi_219273706
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:49 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Beide incidenten ('Dilan is een leugenaar' en een dag later het appje 'Dilan de feeks') worden in de NRC artikelen aan die Willem Sijthoff lobbygroep gelinkt.
Die eerste, die bijeenkomst, was een bijeenkomst van die Sijthoff.
En die tweede was een appje naar deze man.

Deze Lobbygroep wil absoluut niet dat GL-Pvda of de PVV mee gaat regeren. Ze willen een D66, CDA en VVD regering.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nlinks-pvda-a4900031
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 november 2025 @ 18:03:33 #294
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219273770
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:53 schreef capricia het volgende:
Willem Sijthoff
Bijzonder.
Maar ik zie nergens een directe relatie tussen Sijthoff en de app/uitspraken debacle van Weijers.
Wordt er gesuggereerd dat Sijthoff Weijers in de wielen heeft gereden?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219273785
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bijzonder.
Maar ik zie nergens een directe relatie tussen Sijthoff en de app/uitspraken debacle van Weijers.
Wordt er gesuggereerd dat Sijthoff Weijers in de wielen heeft gereden?
Beide incidenten die geleid hebben tot het afscheid van Weijers als informateur komen bij die Sijthoff-lobby vandaan.

Dilan de leugenaar:

quote:
Wijers deed de uitlatingen in de avond van 29 oktober, een paar uur na de eerste uitslagprognoses, als panellid op een podium tijdens een borrel van ondernemer Willem Sijthoff in Amsterdam.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-uitgedrukt-a4912593

Dilan de feeks:
quote:
Het gaat om een appbericht van D66’er Wijers aan onder meer mediaondernemer Willem Sijthoff in aanloop naar de verkiezingen, dat is ingezien door NRC.
Ik vind dit opvallend. Het geeft mij het gevoel dat hier iemand beentje gelicht wordt.
Vaag hè.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 november 2025 @ 18:10:11 #296
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219273817
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Beide incidenten die geleid hebben tot het afscheid van Weijers als informateur komen bij die Sijthoff-lobby vandaan.

Dilan de leugenaar:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-uitgedrukt-a4912593

Dilan de feeks:
[..]
Ik vind dit opvallend. Het geeft mij het gevoel dat hier iemand beentje gelicht wordt.
Vaag hè.
Als ik het even samenvat:
Weijers zei eea over Y in een (grote) zaal
Weijers zei eea over Y in een goepsapp

Dat er gelekt is, dat is duidelijk. Maar ik kom dan nog niet gelijk bij Sijthoff uit. Tenzij de aanwezigen in de zaal niet in de groepsapp van Sijthoff zaten of visa versa. Want dan kan alleen Sijthoff gelekt hebben.

Anyway. Als NRC gesproken heeft met Sijthoff dan is het duidelijk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219273839
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als ik het even samenvat:
Weijers zei eea over Y in een (grote) zaal
Weijers zei eea over Y in een goepsapp

Dat er gelekt is, dat is duidelijk. Maar ik kom dan nog niet gelijk bij Sijthoff uit. Tenzij de aanwezigen in de zaal niet in de groepsapp van Sijthoff zaten of visa versa. Want dan kan alleen Sijthoff gelekt hebben.

Anyway. Als NRC gesproken heeft met Sijthoff dan is het duidelijk.
Zowel die grote zaal als die app is Sijthoff.

Sijthoff ontkent dat hij zelf het lek is. En dat zou best kunnen. Ik heb ook geen bewijs gezien dat hij het lek is, verders.

Het gaat me hier verders ook niet perse om die man, maar meer om zijn lobbygroep: "Stem voor Stabiliteit".
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 november 2025 @ 18:15:31 #298
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219273847
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Sijthoff ontkent dat hij zelf het lek is. En dat zou best kunnen. Ik heb ook geen bewijs gezien dat hij het lek is, verders.

Het gaat me hier verders ook niet perse om die man, maar meer om zijn lobbygroep: "Stem voor Stabiliteit".
Ik vind het een interessant stuk. Ik had er niet eerder van gehoord.
Ik hoop dat onze politiek zich onthoudt van al te actieve lobbygroepen. Ik vind het prima dat het allemaal karig en kneuterig is en er weinig geld en belangen in omgaan. Ik hoef dat gefinancialiseerde niet zoals in USA.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219273877
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vind het een interessant stuk. Ik had er niet eerder van gehoord.
Ik hoop dat onze politiek zich onthoudt van al te actieve lobbygroepen. Ik vind het prima dat het allemaal karig en kneuterig is en er weinig geld en belangen in omgaan. Ik hoef dat gefinancialiseerde niet zoals in USA.
Mijnheer is ook een grote donateur van D66.

En alles bij elkaar kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze club iets te maken heeft met het naar buiten brengen van de incidenten.

En NRC pakt het kennelijk schaapachtig op. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 15 november 2025 @ 18:22:08 #300
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219273900
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:19 schreef capricia het volgende:

[..]

En NRC pakt het kennelijk schaapachtig op. :+
Ja dat vooral.
Ik ken alle journalistieke codes en waarden niet. Maar ik vind persoonlijk dat je met dergelijke zaken gewichtig moet omgaan. Hetzelfde grapje wat ze bij Plasterk uithaalde. Of dat lekken van die dame met die hoofddoek van de PvdA.
Ik weet niet of dat echt journalistiek is of meer een soort sensatie trapperij. Zelfs Geenstijl doet hier niet echt meer aan. Wel in de begin jaren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219274117
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:13 schreef capricia het volgende:
Wijers stuurt een naar eigen zeggen 1 op 1 prive app naar iemand. Betreffende app wordt "gelekt" in een groepsapp maar Wijers weet niet wie het lek is... :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')