Je snapt dat dit een besluit is van het VVD-BBB kabinet hè?quote:Op donderdag 13 november 2025 21:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
2 weken na de verkiezingen al -1 stad ipv +10
D66 goden
Volgens mij moeten die daar nog een ei over leggen, voorlopig is dit het besluit van B&W Moerdijk.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je snapt dat dit een besluit is van het VVD-BBB kabinet hè?
Nee hoor de vvd is er niet voor de hardwerkende Nederlanderquote:Op [spoiler][/spoiler]donderdag 13 november 2025 21:30 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nu ben je zelf aan het liegen.
Dat is weinig fatsoenlijk jegens haar persoon en haar kiezers inderdaad. Ben benieuwd of Bontebal al een spoedoverleg over fatsoen belegd heeft. Dit kan zo niet natuurlijk.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Goed betoog van Yesilgöz die hier terecht uithaalt naar de progressiefjes die een racistische misogyne hetze voeren jegens haar persoon.
Het staat de Kamer gewoon vrij om een andere meerderheid te zoeken hoor. Klaarblijkelijk is dat zo simpel nog niet. PVV is onbegaanbaar, dus hoe zie je het voor je? VVD/CDA/JA21/FVD (waar ook niemand mee samen wil bij mijn weten?)/BBB/SGP heeft 63.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:01 schreef Frutsel het volgende:
Snap hier sowieso niets van. Als je louter naar de cijfers kijkt en je de CDA en D66 als midden partij bekijkt hebben de overige kiezers voor tweederde op rechts gestemd. Waarom ga je dan nu 3 weken neuzelen. Wederom wordt de kiezer te kakken gezet. Het land wil dat er naar rechts gekeken wordt. Ga dan daar eerst naar kijken. Onbegrijpelijk.
Het is niet eens zo’n probleem als je niet als informateur benoemd wil worden. Of als ze niet met de VVD willen regeren. Op deze manier is het gewoon ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Het is toch ook vaag?
De man drinkt wat glaasjes, gaat op een podium staan en begint ongevraagd te ranten over andere politici.
Wat is dat voor figuur? 🤪
Heeft rechts dan een meerderheid in het parlement zonder D66 en/of het CDA?quote:Op donderdag 13 november 2025 22:01 schreef Frutsel het volgende:
Snap hier sowieso niets van. Als je louter naar de cijfers kijkt en je de CDA en D66 als midden partij bekijkt hebben de overige kiezers voor tweederde op rechts gestemd. Waarom ga je dan nu 3 weken neuzelen. Wederom wordt de kiezer te kakken gezet. Het land wil dat er naar rechts gekeken wordt. Ga dan daar eerst naar kijken. Onbegrijpelijk.
VVDquote:Op donderdag 13 november 2025 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Goed betoog van Yesilgöz die hier terecht uithaalt naar de progressiefjes die een racistische misogyne hetze voeren jegens haar persoon.
Je bent een gekozen volksvertegenwoordiger. Je hoort daar naar te handelen. Dat achterlijke uitsluiten. Zorg maar dat je eruit komt. De meerderheid wil hetquote:Op donderdag 13 november 2025 22:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het staat de Kamer gewoon vrij om een andere meerderheid te zoeken hoor. Klaarblijkelijk is dat zo simpel nog niet. PVV is onbegaanbaar, dus hoe zie je het voor je? VVD/CDA/JA21/FVD (waar ook niemand mee samen wil bij mijn weten?)/BBB/SGP heeft 63.
Is dat zo?quote:Op donderdag 13 november 2025 22:01 schreef Frutsel het volgende:
Jij snapt grapjes niet?quote:Op donderdag 13 november 2025 21:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je snapt dat dit een besluit is van het VVD-BBB kabinet hè?
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht. Bleek ook maar weer de afgelopen keer toen ze meteen het parlement buitenspel wilden zetten door net te doen alsof er een acute crisis was. Als deze kiezers graag een rechts kabinet willen, zouden ze er verstandig aan doen op een andere partij te stemmen.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je bent een gekozen volksvertegenwoordiger. Je hoort daar naar te handelen. Dat achterlijke uitsluiten. Zorg maar dat je eruit komt. De meerderheid wil het
Wat betreft D66 en PvdA moet het parlement juist heel weinig te zeggen hebben en moet alle politieke bevoegdheid naar de EU en de rechtelijke macht. Dan kan je nog beter weer met de PVV.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht. Bleek ook maar weer de afgelopen keer toen ze meteen het parlement buitenspel wilden zetten door net te doen alsof er een acute crisis was. Als deze kiezers graag een rechts kabinet willen, zouden ze er verstandig aan doen op een andere partij te stemmen.
Dat de VVD verder een normale partij als GL/PvdA uitsluit zie ik als een grof schandaal. Begrijpelijk dat het niet hun voorkeur heeft, maar dat is verder een normale partij die de democratische rechtstaat hoog heeft zitten. Dus daar vinden we elkaar.
Misschien kun je dit soort praat beter bewaren voor de kroeg. Luisteren naar de rechterlijke macht is niet "alle politieke bevoegdheid naar de rechtelijke macht". Je kunt als politiek gewoon wetten veranderen als je dat wilt (mits het op het niveau geregeld wordt waar het besloten dient te worden). Niet willen luisteren naar de rechterlijke macht is daarentegen bijzonder gevaarlijk.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:13 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Wat betreft D66 en PvdA moet het parlement juist heel weinig te zeggen hebben en moet alle politieke bevoegdheid naar de EU en de rechtelijke macht. Dan kan je nog beter weer met de PVV.
Eens. Ik ben dat kinderachtige gedoe met uitsluiten of het nu de PVV of JA21 of GroenLinks is helemaal zat.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je bent een gekozen volksvertegenwoordiger. Je hoort daar naar te handelen. Dat achterlijke uitsluiten. Zorg maar dat je eruit komt. De meerderheid wil het
Niet echt een sterk weerwoord dit.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien kun je dit soort praat beter bewaren voor de kroeg.
Uitsluiten is uitsluiten.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht. Bleek ook maar weer de afgelopen keer toen ze meteen het parlement buitenspel wilden zetten door net te doen alsof er een acute crisis was. Als deze kiezers graag een rechts kabinet willen, zouden ze er verstandig aan doen op een andere partij te stemmen.
Dat de VVD verder een normale partij als GL/PvdA uitsluit zie ik als een grof schandaal. Begrijpelijk dat het niet hun voorkeur heeft, maar dat is verder een normale partij die de democratische rechtstaat hoog heeft zitten. Dus daar vinden we elkaar.
Gatverdamme, toch geen bevoegdheid naar de rechterlijke macht hè. Straks moeten we ons nog aan smerige dingen als regels en wetten houden.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:13 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Wat betreft D66 en PvdA moet het parlement juist heel weinig te zeggen hebben en moet alle politieke bevoegdheid naar de EU en de rechtelijke macht. Dan kan je nog beter weer met de PVV.
Ik vind een cordon sanitaire gewoon helemaal prima. Ze mogen ook een stalinistische partij uitsluiten als die er was, wat mij betreft. Een beetje laf van de VVD dat ze niet gewoon het beestje bij de naam noemen en net doen alsof er alleen maar praktische bezwaren zouden zijn - die er zeker ook zijn vwb een coalitie samen met de PVV, zo bleek maar weer afgelopen keer -, terwijl ze net doen alsof GL/PvdA wel anti-rechtstatelijk is.quote:Op donderdag 13 november 2025 22:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Uitsluiten is uitsluiten.
De reden wordt er gewoon achteraf bij bedacht.
'die uitsluiten is wel goed want..., die uitsluiten is niet goed want...'
Kleuterklas.
Ik vind je antwoord niet meer dan zwak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |