abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219260591
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Uitsluiten is uitsluiten.
De reden wordt er gewoon achteraf bij bedacht.
'die uitsluiten is wel goed want..., die uitsluiten is niet goed want...'
Kleuterklas.
Ik vind je antwoord niet meer dan zwak.
Het is ook niet bijzonder sterk om te doen alsof uitsluiten (of niet samen willen werken me) per definitie onterecht is. En zeker in het geval Wilders hebben andere partijen wel bijzonder goede redenen om zich er niet, nog eens, aan te wagen. Als het al niet op inhoudelijke gronden is dan is het wel omdat het een paranoïde controlefreak is waar domweg niet mee samen te werken valt.
pi_219260610
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik vind een cordon sanitaire gewoon helemaal prima. Ze mogen ook een stalinistische partij uitsluiten als die er was, wat mij betreft. Een beetje laf van de VVD dat ze niet gewoon het beestje bij de naam noemen en net doen alsof er alleen maar praktische bezwaren zouden zijn - die er zeker ook zijn vwb enige samenwerking met de PVV, zo bleek maar weer afgelopen keer -, terwijl ze net doen alsof GL/PvdA wel anti-rechtstatelijk is.
You just proved my point.
pi_219260639
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Gatverdamme, toch geen bevoegdheid naar de rechterlijke macht hè. Straks moeten we ons nog aan smerige dingen als regels en wetten houden.
Er moet geen politieke bevoegdheid naar de rechtelijke macht inderdaad. Ik had het bewust zorgvuldig geformuleerd. Wat je nu ziet is dat de politiek heel weinig beweegruimte heeft omdat alles al in internationale verdragen en regels is gegoten. Daarom wees ik erop dat in de D66/PvdA visie van de wereld het parlement juist heel weinig te vertellen heeft.
pi_219260651
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Er moet geen politieke bevoegdheid naar de rechtelijke macht inderdaad. Ik had het bewust zorgvuldig geformuleerd. Wat je nu ziet is dat de politiek heel weinig beweegruimte heeft omdat alles al in internationale verdragen en regels is gegoten. Daarom wees ik erop dat in de D66/PvdA visie van de wereld het parlement juist heel weinig te vertellen heeft.
Het parlement kan er best voor kiezen om uit die verdragen te stappen hoor.
  donderdag 13 november 2025 @ 22:35:25 #55
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219260712
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
De rechterlijke macht handhaaft de regels die de politiek zelf afgesproken heeft en als de politiek die verandert, handhaaft de rechterlijke macht die regels. En inderdaad, soms zijn dat internationale regels. Ook die gaat de politiek aan.

Het is bizar om dat bij de rechterlijke macht te leggen en nee, ze hebben geen politieke bevoegdheid en niemand wil dat ze die krijgen.
Laffe huichelaar
pi_219260718
Taggen jullie me als het filmpje online beschikbaar is?

'Daarnaast beschikt NRC over een filmopname van één van de uitspraken van Wijers.'
pi_219260815
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:36 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Taggen jullie me als het filmpje online beschikbaar is?

'Daarnaast beschikt NRC over een filmopname van één van de uitspraken van Wijers.'
Wat voor nieuwe informatie verwacht je daar uit?
pi_219260852
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat voor nieuwe informatie verwacht je daar uit?
Dan wil ik graag de mening van de D66-webcare hier lezen. 🤡
  donderdag 13 november 2025 @ 23:53:28 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219261239
De VVD heeft weer een nieuwe manier gevonden om de formatie te frustreren hoor :') .

Yesilgoz maakt mensen zomaar uit voor jodenhater en blijft daar weken in volharden, maar o-wee wanneer iemand haar benoemt voor de leugenaar die ze is.
Huilen dan.
pi_219261378
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2025 23:53 schreef Isdatzo het volgende:
De VVD heeft weer een nieuwe manier gevonden om de formatie te frustreren hoor :') .

Yesilgoz maakt mensen zomaar uit voor jodenhater en blijft daar weken in volharden, maar o-wee wanneer iemand haar benoemt voor de leugenaar die ze is.
Ze zal daar niet de enige in geweest zijn :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 14 november 2025 @ 06:12:49 #61
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219261578
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De vrouw met de hardwerkende Nederlander en rust in de portomennee, ja als je twee keer modaal verdient inderdaad, kut mens
Ik verdien 2 keer modaal, maar kan zeggen dat ik het leven ook duur vind, 8 euro voor 2 kipfilets :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219261806
Dat die man van D66 is? Ziet er uit als een VVD'er die net van de borrel komt van de plaatselijke hockeyclub.
life is like a box of chocolates
pi_219261954
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2025 23:53 schreef Isdatzo het volgende:

en 'nareis op nareis' ..

Zag een 'aardig' fragment van die WNL presentator die ik niet wil kennen, die adviseerde de SP te erkennen dat Groen Links radicaal is. (terwijl de VVD na de PVV nu zelfs bij Forum op schoot wil zitten)

Beetje Fox News achtige Trumpiaanse tactieken allemaal. Worden we nog even klaargestoomd voor een nieuw fascistisch blok
pi_219261974
Ik vind dit zo'n kleinzielig gedoe :')
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219262011
Laat hem lekker zijn werk doen. Vooralsnog heeft hij in deze 3 weken niets met de VVD te maken. Samen met van Haersma Buma moet hij er voor zorgen dat D'66 en CDA op 5 belangrijke punten een samenwerkingsplan opstellen.

Dan zit zijn werk er op.

Voor het vervolg lijkt het me dan minder zinvol om hem aan te laten blijven om te laten onderzoeken wat andere partijen, zoals de VVD, van dat plan vinden. Gelet op die opmerkingen staat hij er m.i. niet onpartijdig (eerder wat vijandig t.o.v. de VVD) in. Maar hoe of wat het verder gaat na die 3 weken zien we dan wel weer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219262024
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 08:20 schreef hondonspain het volgende:
Dat die man van D66 is? Ziet er uit als een VVD'er die net van de borrel komt van de plaatselijke hockeyclub.
Politici als Wijers hadden ook aan de linkerkant van het VVD-spectrum kunnen zitten, maar het lijkt me dat de VVD met een verdere ruk naar rechts al die types geleidelijk gaat kwijtraken. Beetje de GOP in het klein. Gelukkig voor Yesilgoz en iedereen die deze koers top vindt vormt zich er nu een groot GOP blok over meerdere partijen.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 09:06:52 #68
8781 crew  Frutsel
pi_219262058
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Is dat zo?

Van de 5 grootste partijen zijn er 2 centrum, 2 rechts en 1 links. Wil 'het land' dan dat er naar rechts gekeken wordt? Rechts heeft geen meerderheid.

Links heeft zeker geen meerderheid. Het gaat om wat er nu gekozen is, Er zijn meer kiezers die op rechtse partijen hebben gestemd, dan op linkse. Dus dan kijk je naar rechts. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn.

quote:
De grootste partij gaat kijken waarmee zij hun idealen het beste uit kunnen voeren. Dan is het logisch dat die naar de andere middenpartij kijken. Logisch is dan dat je een partij op rechts pakt en een partij op links. Dat lijkt me de beste vertolking van de verkiezingsuitslag en waarom zouden we dan niet zeggen dat het land wil dat daarnaar gekeken wordt ipv naar rechts?
Dus dan ga je in tegen de wil van de meerderheid en kies je voor het gebruikelijk "ikke ikke ikke". De cijfers liggen er. Het grote deel van Nederland wil centrum rechts - niets anders. Zorg als volksvertegenwoordigers maar dat je eruit komt. Het is je plicht naar de kiezer.
  Moderator vrijdag 14 november 2025 @ 09:10:41 #69
8781 crew  Frutsel
pi_219262079
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat de PVV uitgesloten wordt lijkt me niet meer dan terecht.
Dat is geen democratie. Zet ze aan tafel en leg uit aan de kiezer waarom het niets wordt. Je moet die mensen daar weg krijgen. Uitzoeken waarom er zoveel mensen op stemmen en daar naar handelen. Uitsluiten is een zwaktebod.

quote:
Dat de VVD verder een normale partij als GL/PvdA uitsluit zie ik als een grof schandaal. Begrijpelijk dat het niet hun voorkeur heeft, maar dat is verder een normale partij die de democratische rechtstaat hoog heeft zitten. Dus daar vinden we elkaar.
Dat er gekeken wordt naar de vier "kern-partijen" vind ik een grof schandaal. Dat was 20 jaar geleden ondenkbaar. Nu moet het om de zogenaamde rechtse PVV buitenspel te zetten en stel je voor dat nieuwe partijen een kans krijgen. (En nu komt het stokpaardje "ja dat was een succes de laatste 15 jaar)

Het wordt hoog tijd dat er een nieuwe PvdA op staat dat tegengewicht gaat bieden aan de extremisten op rechts en links.
pi_219262409
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 06:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik verdien 2 keer modaal, maar kan zeggen dat ik het leven ook duur vind, 8 euro voor 2 kipfilets :') :')
Is ook belachelijk duur
  vrijdag 14 november 2025 @ 10:07:28 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219262565
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 06:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Valt mee. Voor dat bedrag koop ik een broodje op kantoor.

:')
Huilen dan.
pi_219262783
pi_219263070
quote:
Wat een toxische kneus.
pi_219263165
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 11:11 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Wat een toxische kneus.
Leijdesdorff bedoel je dan?