quote:-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiëren
en niet gewoon 2 regels kopiëren en dan ff "lullig" typen ofzo.
Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiëren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!
Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modblackpetes
Verder geldt voor alle topics onder andere:quote:Let wel: Aan topicstarters
Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.
-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.
-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiëren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.
-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.
-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.
Verder
-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.
-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.
-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.
-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.
-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
Geef dan beide linkjes ajb.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 10:53 schreef Kim-Holland het volgende:
NWS / Studente in Maastricht verkracht door drie Syrische mannen
Al diverse keren aangegeven dat er al een topic loopt over dit onderwerp..
Dat 'Syrische' lijkt me ook overbodig., Als je dat laat staan weet je vantevoren waar dit topic (en de 37 reekstopics) over gaat. Niet over deze verkrachting, in ieder geval.quote:
Ik heb het idee dat niet elke TR aankomt. Ik heb de tweede gisteren ge-TRed met de link naar het andere topic erbij.quote:
Dat weet ik wel zeker. TRs over linksbashen verdwijnen in het grote niets, gebaseerd op de acties (=0) die erop worden ondernomen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:31 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat niet elke TR aankomt.
Dit klopt nietquote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. TRs over linksbashen verdwijnen in het grote niets, gebaseerd op de acties (=0) die erop worden ondernomen.
Denk dat je wat vaker een hap frisse lucht moet nemen en je wat meer focussen op de leuke dingen in het levenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. TRs over linksbashen verdwijnen in het grote niets, gebaseerd op de acties (=0) die erop worden ondernomen.
Dat zou best kunnen, ik zie soms Tr's staan die ik een kwartier daarvoor heb afgevinkt en een bericht heb verwijderd. Dan staan de TR en het verwijderde bericht er allebei weer.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:31 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat niet elke TR aankomt. Ik heb de tweede gisteren ge-TRed met de link naar het andere topic erbij.
Denk dat NWS qua moderatie nu weer wat beter bezet is dan enkele weken terug. Mods gaan ook zomaar op vakantie, hebben het druk met andere zaken of zijn ziek.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:43 schreef recursief het volgende:
Het gaat om allerlei TRs. Soms gebeurt er wel wat mee, soms niet. En dan wordt het na melden in FB wel opgepakt. Ik heb wel het idee dat het nu beter gaat dan een paar weken terug.
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat 'Syrische' lijkt me ook overbodig., Als je dat laat staan weet je vantevoren waar dit topic (en de 37 reekstopics) over gaat. Niet over deze verkrachting, in ieder geval.
Zoals @:probeer ook al aangaf:
probeer in NWS / [NWS feedback] Jippie! Een nieuw deel
Je hebt een punt. Maarquote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Het racisme begint met de openingspost, waarin 'Syrische asielzoekers' weggezet worden als "tribale primitievelingen" omdat enkele Syrische individuen een vrouw (en mogelijk anderen) verkracht hebben.
Waarna het hele topic over Syrische asielzoekers gaat, en die verkrachting volledig onbelicht blijft.
Ik ben hooguit degene die het later benoemt.
[..]
Nee. Niet de zaken gaan omdraaien omdat jij de boel niet volgt en ziet voor wat het is.
Stierenstront en dat weet je, je wil gewoon graag het beeld er doorheen drukken dat we hier "rechts" de hand boven het hoofd houden omdat we niet op elke tr actie ondernomen wordt.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat ook nog weleens gebeurt is dat een like niet geregistreerd wordt. Of pas met een flinke vertraging. Dat kan ik gewoon waarnemen. Geen idee of die TRs van een soortgelijk (asynchroon ?) mechanisme gebruik maken, maar zo kwam ik er op. Nu is er laatst geloof ik wat haperende hardware gefixt, en sindsdien gaan de likes ook weer beter. Vandaar deze speculatie mijnerzijds.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:57 schreef Jippie het volgende:
[..]
Denk dat NWS qua moderatie nu weer wat beter bezet is dan enkele weken terug. Mods gaan ook zomaar op vakantie, hebben het druk met andere zaken of zijn ziek.
“Je mag een duidelijke fascist geen fascist noemen, want dat is demoniseren”, maar rechts wordt helemaaaaal niet de hand boven het hoofd gehouden, hoor. </s>quote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Stierenstront en dat weet je, je wil gewoon graag het beeld er doorheen drukken dat we hier "rechts" de hand boven het hoofd houden.
Dus eigenlijk zijn we wel tot de conclusie dat de vermissingstopics van gisteravond nergens op sloegen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:47 schreef Starhopper het volgende:
Ze is gevonden! Mag topic leeg?
NWS / 14-jarige Senna uit Leidschendam vermist.
Kan in beide, maar de OP die je had gemaakt ging nergens over.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:12 schreef Starhopper het volgende:
Ooh deze moest eigk in VKZ.
NWS / JA21 veranderde stiekem verkiezingsbeloftes voor doorrekening
Hoezo gaat het nergens over? JA21 noemt zich toch fatsoenlijk rechts? Maar ondertussen is het gewoon de zoveelste firma list en bedrog.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kan in beide, maar de OP die je had gemaakt ging nergens over.
Nee je maakte er meteen een links/vs rechts topic van en daar komt alleen maar ellende vanquote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoezo gaat het nergens over? JA21 noemt zich toch fatsoenlijk rechts? Maar ondertussen is het gewoon de zoveelste firma list en bedrog.
Nou veel rechtse users zeggen JA21 te overwegen. Maar JA21 is dus geen haar beter als de rest van de rechtse partijen. Dat is mijn punt.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee je maakte er meteen een links/vs rechts topic van en daar komt alleen maar ellende van
Het is voornamelijk werkverschaffing voor de moderatiequote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:52 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn we wel tot de conclusie dat de vermissingstopics van gisteravond nergens op sloegen.
Laat iedereen lekker zelf beslissen of een partij hun stem verdient of niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nou veel rechtse users zeggen JA21 te overwegen. Maar JA21 is dus geen haar beter als de rest van de rechtse partijen. Dat is mijn punt.
Ik probeer de rechtse kiezer te informeren.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:32 schreef Jippie het volgende:
[..]
Laat iedereen lekker zelf beslissen of een partij hun stem verdient of niet.
Ik geef geen advies?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:34 schreef Jippie het volgende:
Ik zweef nog, maar ben niet gediend van goedbedoelde stemadviezen.
Dat gaf ik dus ook al aan gisterquote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:30 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is voornamelijk werkverschaffing voor de moderatie
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 20:31 schreef Watmoetjenou het volgende:
Kan iemand even kijken naar alle onzinnige vermissingstopics. Dat geeft natuurlijk weer voer voor de usual suspects, en jullie mogen straks weer alles opruimen.
Niet elke vermissing is perse relevant om een nieuwstopic voor te openen imo...
Zeker niet als je de cijfers bekijkt.
[..]
https://nl-sar.nl/
Die zijn wijs genoeg om dat zelf uit te zoeken. Je kunt je missiewerk beter op een zinniger onderwerp richten.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik probeer de rechtse kiezer te informeren.
[..]
Ik geef geen advies?
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
Die zijn wijs genoeg om dat zelf uit te zoeken. Je kunt je missiewerk beter op een zinniger onderwerp richten.
Maar een forum is toch juist om info en meningen te delen? Ik deel gewoon wat feiten en mijn kijk erop wat mensen ermee doen is aan hen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
Die zijn wijs genoeg om dat zelf uit te zoeken. Je kunt je missiewerk beter op een zinniger onderwerp richten.
Jij deelt jouw mening, zoals een ander dat op doet, dat is een forum.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Maar een forum is toch juist om info en meningen te delen? Ik deel gewoon wat feiten en mijn kijk erop wat mensen ermee doen is aan hen.
Dat JA21 iets anders inleverde bij het CPB is gewoon een feit.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:47 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Jij deelt jouw mening, zoals een ander dat op doet, dat is een forum.
Dat jij het feiten vind is jouw visie.
JA21 was de eerste bij Pauw en de Wit, andere partijen komen ook nog wel langs. Even kijken hoe dat uit pakt.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat JA21 iets anders inleverde bij het CPB is gewoon een feit.
Mijn mening gaat alleen over wat dat zegt over hun betrouwbaarheid.
Open een topic zou ik zeggen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:52 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
JA21 was de eerste bij Pauw en de Wit, andere partijen komen ook nog wel langs. Even kijken hoe dat uit pakt.
Zeur dan niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:54 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom. Dan kan er beter een algemeen topic in VKZ komen
De opmerking sloeg op al jouw topics, vaak meerdere met hetzelfde onderwerp. En schuif mij geen vooringenomenheid in de schoenen. Hou niet van stemmingmakerij.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:46 schreef Starhopper het volgende:
Maar wel grappig dat als iemand een kritisch topic opent over een rechtse partij dat het meteen missiewerk is
Is er een meldpunt op fok om stalking te melden/rapporteren?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
De opmerking sloeg op al jouw topics, vaak meerdere met hetzelfde onderwerp. En schuif mij geen vooringenomenheid in de schoenen. Hou niet van stemmingmakerij.
Forum@fok.mlquote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is er een meldpunt op fok om stalking te melden/rapporteren?
https://www.youtube.com/@DePolitiekeVijverquote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:34 schreef Jippie het volgende:
Dit is nu al de meest wijze opmerking van de dag.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:34 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
jouw gedrag geeft eerder aanleiding om niet links te stemmen
Doe nou niet alsof je dat daarvoor wel overwoogquote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:34 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
jouw gedrag geeft eerder aanleiding om niet links te stemmen
uiteraard nietquote:Op donderdag 16 oktober 2025 08:14 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je dat daarvoor wel overwoog
Bijzonder gezien het gros van de linkse users hier echt helemaal niks van Starhopper moet hebbenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dit is nu al de meest wijze opmerking van de dag.
Starhopper is lievvvv.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzonder gezien het gros van de linkse users hier echt helemaal niks van Starhopper moet hebben
Nee hij is een troll en radicaal. Absoluut niet iemand die je aan je zijde wilt hebben als je wilt dat mensen een genuanceerder beeld krijgen van linkse politiekquote:
Linkse deuglijer!quote:Op donderdag 16 oktober 2025 14:15 schreef Isdatzo het volgende:
Nee ze zijn stom. ALLEMAAL! Stuk voor stuk.
quote:
Ik ook?????quote:
Ik ben geen troll en ook niet radicaal. Ik geef gewoon mijn eigen mening. Het is niet mijn taak om een genuanceerd beeld van linkse politiek te geven. Ik spreek voor mezelf niet namens links ofzo.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee hij is een troll en radicaal. Absoluut niet iemand die je aan je zijde wilt hebben als je wilt dat mensen een genuanceerder beeld krijgen van linkse politiek
Kan iemand uitleggen waarom ik deze persoon niet dom mag noemen, maar hij wel onvriendelijke beschuldigingen en niet goed bij je hoofd mag zeggen.quote:
Heb je dat nieuwsbericht gezien waarin ze naast de gijzelaars gewoon zaten te eten en op zaten te scheppen met hun gejatte AID voer.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 17:28 schreef Fok-it het volgende:
Deze user roept ook over moslims dat het sadisten, psychopaten en goor volk is. Alledrie getrd maar gezien hij nog actief is hier zal niet goed bij je hoofd al helemaal niet voldoende zijn
Sommige moslims zijn sadisten en goor volk inderdaadquote:Op donderdag 16 oktober 2025 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je dat nieuwsbericht gezien waarin ze naast de gijzelaars gewoon zaten te eten en op zaten te scheppen met hun gejatte AID voer.
Dat is de zuivere definitie van sadisme en psycho niet in orde. Niet zo raar dat het niet wordt weggehaald.
Bizar weer hoe jullie naast de waarheid kijken.
Heb volgens mij echt nog nooit iemand een facist genoemd hier. Behalve Trump dan. Stop met liegenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je dat nieuwsbericht gezien waarin ze naast de gijzelaars gewoon zaten te eten en op zaten te scheppen met hun gejatte AID voer.
Dat is de zuivere definitie van sadisme en psycho niet in orde. Niet zo raar dat het niet wordt weggehaald.
Bizar weer hoe jullie naast de waarheid kijken.
Daarbij ga zelf dan ook niet te pas en te onpas ieder rechts iemand in een hoek duwen van fascisme/dom/blabla. We kennen inmiddels de MO wel. Uitdelen uitdelen en als je een keer ontvangt, hier naartoe rennen.
De kleuterschool is er niks bij.
Kijk he he, daar hebben we eindelijk wat voer voor discussie waar op we verder kunnen gaan.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 17:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Sommige moslims zijn sadisten en goor volk inderdaad
Net als dat sommige christenen, hindoes en atheïsten goor volk en psychopaten zijn
Dat is echter niet hoe jij het verwoord, en dat komt waarschijnlijk omdat je uitzonderingen steeds meer als de norm gaat zien.
Moet je niet gaan doen alsof ik dat soort onmensen opeens als vredelievend zie.
Ja, jij ookquote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ook?????![]()
![]()
![]()
![]()
[ [url=https://mediaproxy.tvtropes.org/width/1200/https://static.tvtropes.o(...)12506.jpg]afbeelding[/url] ]
In het ronde archiefquote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:58 schreef Starhopper het volgende:
Ook hij is weer terecht!
https://forum.fok.nl/topic/2746031
Bericht is weg en deel geen 'koosnaampjes' uit. We zien graag fanatieke maar fatsoenlijke discussies zonder beledigingen of gesneer tussen users onderling.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 17:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kan iemand uitleggen waarom ik deze persoon niet dom mag noemen, maar hij wel onvriendelijke beschuldigingen en niet goed bij je hoofd mag zeggen.
Is de regel bijvoorbeeld dat ik hem wel mag vragen of hij een dommerik is?
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 17:28 schreef Fok-it het volgende:
Deze user roept ook over moslims dat het sadisten, psychopaten en goor volk is. Alledrie getrd maar gezien hij nog actief is hier zal niet goed bij je hoofd al helemaal niet voldoende zijn
Graag antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:08 schreef Jippie het volgende:
[..]
Bericht is weg en deel geen 'koosnaampjes' uit. We zien graag fanatieke maar fatsoenlijke discussies zonder beledigingen of gesneer tussen users onderling.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Graag antwoord op mijn vraag.
Deel geen 'koosnaampjes' uit, hou de conversatie een beetje fatsoenlijk ajb.quote:Is de regel bijvoorbeeld dat ik hem wel mag vragen of hij een dommerik is?
Vragen mag dus!quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:40 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Deel geen 'koosnaampjes' uit, hou de conversatie een beetje fatsoenlijk ajb.
Maar dan geef ik hem niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 01:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, want je gaat vragen of een bepaald 'koosnaampje' bij hem past.
Heb getwijfeld over het verwijderen van je post. Maar het overlijden van een idool kan iemand persoonlijk aangrijpen en daarom vond ik je opmerking ongepast. De hele discussie als off-topic verwijderd. Niks genote, dat was niet nodig.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:18 schreef de_boswachter het volgende:
Fannie in NWS / Sologitarist Ace Frehley (74) van rockband Kiss overleden
Netjes RIP gepost maar aangegeven dat ik het een debiel muziekgenre vind. Is een mening, volgens mij de bedoeling van een forum toch? Mensen met verschillende meningen bij elkaar brengen en discussiëren. En dan gelijk alles deleten en noten omdat er een autistische user niet mee om kan gaan. Probeerde het nog netjes op te lossen door hem naar DM te verwijzen om het topic niet te laten vervuilen door betreffende nitwit. Kleinzerig gejank belonen, chapeau hoor.
In je hoofd is zo'n 'koosnaampje' geen probleem, ik ben niet van de gedachte politie. Maar vragen of iemand zichzelf een degraderende classificatie wil geven, beschouw ik als een persoonlijke sneer. Dus nee, dat is niet hoe we de discussies graag zien.quote:
Duidelijke uitleg, eerlijk antwoord. Dank.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb getwijfeld over het verwijderen van je post. Maar het overlijden van een idool kan iemand persoonlijk aangrijpen en daarom vond ik je opmerking ongepast. De hele discussie als off-topic verwijderd. Niks genote, dat was niet nodig.
Genoeg topics waar je je ongebreidelde mening kunt geven, maar let een beetje op in overlijdens- en vermist topics.
Hier nog even wat users beledigen verdient ook geen schoonheidsprijs.
Sorry maar dat slaat echt nergens op. De beste man zegt iets onaardigs over een muziekgenre, niet eens over de overleden artiest zelf. Je kan de boel ook doodmodereren. Op welke regel uit de policy baseer je die beslissing eigenlijk?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:35 schreef Jippie het volgende:
Heb getwijfeld over het verwijderen van je post. Maar het overlijden van een idool kan iemand persoonlijk aangrijpen en daarom vond ik je opmerking ongepast.
Heb je de conversatie onder dat topic gelezen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:15 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Sorry maar dat slaat echt nergens op. De beste man zegt iets onaardigs over een muziekgenre, niet eens over de overleden artiest zelf. Je kan de boel ook doodmodereren. Op welke regel uit de policy baseer je die beslissing eigenlijk?
En sinds wanneer is “iets kan iemand persoonlijk aangrijpen” een maatstaf? Er worden hier de hele dag door dingen gezegd die iemand persoonlijk kunnen aangrijpen, maar zo gaat dat nu eenmaal op een discussieforum.
Maar op basis van welke regel uit de policy dan?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb je de conversatie onder dat topic gelezen?
Nee? Bemoei je met je kippen.
Ja? de_boswachter snapt mijn uitleg, en dat is voor mij het belangrijkste.
Een fatsoenlijke discussie voeren?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:59 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Maar op basis van welke regel uit de policy dan?
Mijn kippen zijn onlangs overleden. Overreden door een boswachter.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb je de conversatie onder dat topic gelezen?
Nee? Bemoei je met je kippen.
Ja? de_boswachter snapt mijn uitleg, en dat is voor mij het belangrijkste.
Troostende woorden zijn moeilijk te vinden voor dit onmetelijke verlies.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 05:43 schreef Mr-Proper het volgende:
[..]
Mijn kippen zijn onlangs overleden. Overreden door een boswachter.
Je post grijpt me persoonlijk aan.
tr gezet.
quote:
quote:
Eh die kankerjood sloeg op die man die Timmermans bedreigde en zo noemde. Begrijpend lezen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:21 schreef recursief het volgende:
We hadden het laatst hier over TRs die niet aan lijken te komen. Ik heb er hier twee die ik geTRed heb, en waarvan ik me niet kan voorstellen dat ze binnen de policy vallen. Maar ze staan er allebei nog wel.
[..]
[..]
Dan hebben we daar nog geen tijd voor gehad, ik zal zo de TR's in NWS aflopen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:21 schreef recursief het volgende:
We hadden het laatst hier over TRs die niet aan lijken te komen. Ik heb er hier twee die ik geTRed heb, en waarvan ik me niet kan voorstellen dat ze binnen de policy vallen. Maar ze staan er allebei nog wel.
[..]
[..]
Zoals ik hierboven al aangaf ik ga zo de TR's beoordelen, hierin neem ik de context mee.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:34 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Eh die kankerjood sloeg op die man die Timmermans bedreigde en zo noemde. Begrijpend lezen?
Ik denk dat je voortaan iets meer woorden moet gebruiken om een punt duidelijk te maken. Iets wat voor jou als vanzelfsprekend lijkt, kan door een ander totaal anders worden gelezen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:34 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Eh die kankerjood sloeg op die man die Timmermans bedreigde en zo noemde. Begrijpend lezen?
zal ik doen. Thanksquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik denk dat je voortaan iets meer woorden moet gebruiken om een punt duidelijk te maken. Iets wat voor jou als vanzelfsprekend lijkt, kan door een ander totaal anders worden gelezen.
Wat mij betreft wel, maar opmerkingen van jou of andere users die Wierd Duk of anderen een fascist etc. noemen haal ik weg.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:16 schreef Starhopper het volgende:
Ik wil een topic openen maar ik durf niet want woordje fascist. Mag deze TT?
Zanger over Wierd Duk: 'Hij is een wappie, hij is een fascist'
https://revu.nl/artikel/6(...)e-hij-is-een-fascist
Is dat niet SHO?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:16 schreef Starhopper het volgende:
Je bent normaliter kampioen TT's verzinnen in iets wat de lading totaal niet dekt en nu ga je ingewikkeld doen? Een aandachttrekker ben je.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:16 schreef Starhopper het volgende:
Volgens mij zijn de TR's inmiddels afgehandeld door één van mijn lieve collega'squote:Op zaterdag 18 oktober 2025 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik dacht dat 'deugtermen' onder hetzelfde regeltje vielen als 'fascist'?
Toine51 in NWS / Algemeen steektopic, waar er een steekje los zit #3
Is geTRd, overigens.
Topic is zojuist door de shredder gehaaldquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:18 schreef Starhopper het volgende:
Gevonden en kan dicht
https://forum.fok.nl/topic/2746247
Zielig ventje ben je als "historicus" te janken over "deugtermen" terwijl je eigen handjes jeuken om anderen af te schminken als fascist.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik dacht dat 'deugtermen' onder hetzelfde regeltje vielen als 'fascist'?
Toine51 in NWS / Algemeen steektopic, waar er een steekje los zit #3
Is geTRd, overigens.
geeft wel mooi aan waar de haat het grootst isquote:Op zondag 19 oktober 2025 07:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zielig ventje ben je als "historicus" te janken over "deugtermen" terwijl je eigen handjes jeuken om anderen af te schminken als fascist.
Groetjes
Huh waar danquote:Op zondag 19 oktober 2025 08:17 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
geeft wel mooi aan waar de haat het grootst is
wanneer een persoon een ander een facsist noemt dan zit er meer haat in die persoon dan wanneer iemand een ander een deuger noemt?quote:
En, nee. Dat hoeft niet: zo kan het bijvoorbeeld zijn dat die persoon daadwerkelijk een fascist is.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:13 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
wanneer een persoon een ander een facsist noemt dan zit er meer haat in die persoon dan wanneer iemand een ander een deuger noemt?
Zou sowieso fijn zijn als deze valse frame eens stopt. Het gaat voor het overgrote deel puur en alleen om Trump in de hele fascisme discussie. Ik kan me in ieder geval niet heugen dat er op FOK! users voor zijn uitgemaaktquote:Op zondag 19 oktober 2025 07:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zielig ventje ben je als "historicus" te janken over "deugtermen" terwijl je eigen handjes jeuken om anderen af te schminken als fascist.
Groetjes
De term deuger draagt toch bijzonder veel gif en venijn met zich mee. De meeste die dit roepen gebruiken het niet gekscherend maar vooral omdat ze in de loop der jaren een diepgewortelde afkeer hebben gekregen voor alles waarmee ze 'denken' het te associërenquote:Op zondag 19 oktober 2025 10:13 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
wanneer een persoon een ander een facsist noemt dan zit er meer haat in die persoon dan wanneer iemand een ander een deuger noemt?
De term 'deuger' betekent niets meer dan een nogal overdreven altruïsme of hieraan willen voldoen voor de goedkeuring van anderen. Op welke manier dit veel 'gif' of 'venijn' met zich zou meebrengen blijft dan ook onduidelijk. Je kunt wellicht zeggen dat het onnodig een milde spot drijft met altruïsten, meer niet.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De term deuger draagt toch bijzonder veel gif en venijn met zich mee. De meeste die dit roepen gebruiken het niet gekscherend maar vooral omdat ze in de loop der jaren een diepgewortelde afkeer hebben gekregen voor alles waarmee ze 'denken' het te associëren
Toch grappig dan hoe die term in de praktijk alleen maar gebruikt wordt om iemand te beledigen. Echt heel gek!quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De term 'deuger' betekent niets meer dan een nogal overdreven altruïsme of hieraan willen voldoen voor de goedkeuring van anderen. Op welke manier dit veel 'gif' of 'venijn' met zich zou meebrengen blijft dan ook onduidelijk. Je kunt wellicht zeggen dat het onnodig een milde spot drijft met altruïsten, meer niet.
Een term die daadwerkelijk wat meer gif met zich meebrengt is bijvoorbeeld 'domrechts' omdat je daarmee een helft van het electoraat wegzet als zwakzinnig. Maar daar heb je dan weer minder problemen mee aangezien het gebruik van die term ook in jouw pohi is terug te vinden.
Hm nou vooral omdat het gepaard gaat met neus of kneus. Plus dat het ervoor zorgt dat voor velen kennelijk oprechtheid daarin niet meer bestaat. Want als alles deugen is dan doet of vindt niemand kennelijk meer iets omdat het simpelweg gewoon hun mening isquote:Op zondag 19 oktober 2025 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De term 'deuger' betekent niets meer dan een nogal overdreven altruïsme of hieraan willen voldoen voor de goedkeuring van anderen. Op welke manier dit veel 'gif' of 'venijn' met zich zou meebrengen blijft dan ook onduidelijk. Je kunt wellicht zeggen dat het onnodig een milde spot drijft met altruïsten, meer niet.
Domrechts is dan ook gewoon domrechts. Domme mensen die tegen hun eigen belangen stemmen. Omdat onderbuik. Want statistiek is moeilijk, causaliteit en correlatie is blijkbaar hetzelfde, populistisch gebral is makkelijker te begrijpen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een term die daadwerkelijk wat meer gif met zich meebrengt is bijvoorbeeld 'domrechts' omdat je daarmee een helft van het electoraat wegzet als zwakzinnig. Maar daar heb je dan weer minder problemen mee aangezien het gebruik van die term ook in jouw pohi is terug te vinden.
Ah, 'domrechts' moet wel gewoon kunnen, want ach, rechts is gewoon dom en die mensen stemmen tegen hun eigen belangen. Dit legt de mooie dubbele standaard bloot die sommigen nastreven: wel willen uitdelen, niet kunnen incasseren.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:15 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Domrechts is dan ook gewoon domrechts. Domme mensen die tegen hun eigen belangen stemmen. Omdat onderbuik. Want statistiek is moeilijk, causaliteit en correlatie is blijkbaar hetzelfde, populistisch gebral is makkelijker te begrijpen.
Ach, en mijn reactie negeer je maar weer voor het gemak. Iets te genuanceerd om tegenaan te schoppen?quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, 'domrechts' moet wel gewoon kunnen, want ach, rechts is gewoon dom en die mensen stemmen tegen hun eigen belangen. Dit legt de mooie dubbele standaard bloot die sommigen nastreven: wel willen uitdelen, niet kunnen incasseren.
Ik dacht dat er verschil was tussen rechts en domrechts.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, 'domrechts' moet wel gewoon kunnen, want ach, rechts is gewoon dom en die mensen stemmen tegen hun eigen belangen. Dit legt de mooie dubbele standaard bloot die sommigen nastreven: wel willen uitdelen, niet kunnen incasseren.
Juist als historicus (zonder aanhalingstekens) ben ik van mening dat ik echt wel in staat ben een term als ‘fascist’ correct te gebruiken wanneer het nodig en gerechtvaardigd is. De term heeft een academische onderbouwing, ‘deuglinks’ is puur een verzonnen term om mensen die niet meelopen in het ‘alle immigranten zijn misdadigers’ narratief van (extreem)rechts, weg te zetten op een bepaalde nare, negatieve manier.quote:Op zondag 19 oktober 2025 07:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Groetjes
'Domrechts' ook niet, maar die gebruik jij nota bene zelf ook. Kortom, hier is geen sprake van een integere academische benadering, maar van politieke tribalisme. Zoals ik al eerder stelde: wel willen uitdelen, niet kunnen incasseren.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Juist als historicus (zonder aanhalingstekens) ben ik van mening dat ik echt wel in staat ben een term als ‘fascist’ correct te gebruiken wanneer het nodig en gerechtvaardigd is. De term heeft een academische onderbouwing, ‘deuglinks’ is puur een verzonnen term om mensen die niet meelopen in het ‘alle immigranten zijn misdadigers’ narratief van (extreem)rechts, weg te zetten op een bepaalde nare, negatieve manier.
Mensen die willens en wetens voor rechtse partijen kiezen die de samenleving bewust polariseren, kun je zonder probleem ‘domrechts’ noemen. Slimrechts bestaat ook: mensen die voor rechtse partijen kiezen die niet willen polariseren of achterlijke wetsvoorstellen doen. Deugen wordt maar op 1 manier gebruikt en dat is om mensen weg te zetten alsof ze zaken steunen, niet uit overtuiging, maar om een goede indruk te maken. Als je dat verschil niet ziet……quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Domrechts' ook niet, maar die gebruik jij nota bene zelf ook. Kortom, hier is geen sprake van een integere academische benadering, maar van politieke tribalisme. Zoals ik al eerder stelde: wel willen uitdelen, niet kunnen incasseren.
quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
wel willen uitdelen, niet kunnen incasseren.
quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hm nou vooral omdat het gepaard gaat met neus of kneus. Plus dat het ervoor zorgt dat voor velen kennelijk oprechtheid daarin niet meer bestaat. Want als alles deugen is dan doet of vindt niemand kennelijk meer iets omdat het simpelweg gewoon hun mening is
Alleen reageren op posts waar hij kan afvlakken en terugkaatsenquote:Op zondag 19 oktober 2025 12:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hier zou jij je natuurlijk nooooooooooooooooooit schuldig aan maken.
De toegenomen polarisatie komt natuurlijk niet van rechts, maar van progressief links waar men onder andere de instroom van asielmigranten wil faciliteren, de samenleving verdeeld via intersectionele identiteitspolitiek en allochtone culturen boven de Westerse en Nederlandse cultuur plaatst. Dat zorgt voor de groei van de partijen die jij en anderen zo verwerpelijk vinden.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mensen die willens en wetens voor rechtse partijen kiezen die de samenleving bewust polariseren, kun je zonder probleem ‘domrechts’ noemen. Slimrechts bestaat ook: mensen die voor rechtse partijen kiezen die niet willen polariseren of achterlijke wetsvoorstellen doen. Deugen wordt maar op 1 manier gebruikt en dat is om mensen weg te zetten alsof ze zaken steunen, niet uit overtuiging, maar om een goede indruk te maken. Als je dat verschil niet ziet……
Onzin. Types die alleen maar met asielzoekers bezig zijn, zelfs als ze hun dikke teen stoten is het nog de schuld van de asielzoekers, en ‘dat hep op facebook gestaan’ zijn wat mij betreft niet meer waard dan die titel.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:38 schreef sp3c het volgende:
Verschil is dat rechts wel mag en domrechts niet
En door
Ja, die kent zichzelf duidelijk nog niet zo goed.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:40 schreef Isdatzo het volgende:
@:HowardRoark: BOEHOEHOE politieke tribalisme!!
Ook @:HowardRoark, in nota bene de eerstvolgende reactie: De toegenomen polarisatie komt natuurlijk niet van rechts, maar van progressief links
Gelukkig ben jij dan ook geen moderator hier.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onzin. Types die alleen maar met asielzoekers bezig zijn, zelfs als ze hun dikke teen stoten is het nog de schuld van de asielzoekers, en ‘dat hep op facebook gestaan’ zijn wat mij betreft niet meer waard dan die titel.
Correct.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:40 schreef Isdatzo het volgende:
Ook @:HowardRoark, in nota bene de eerstvolgende reactie: De toegenomen polarisatie komt natuurlijk niet van rechts, maar van progressief links
Ja, dan heb ik ook een mening.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij dan ook geen moderator hier.
Want stel je voor dat iemand een andere mening of politieke voorkeur heeft...
En dat soort types vertonen bijzonder veel snowflake gedrag waar ze normaliter zelf zo over janken als ze gewezen worden op hun simplistische manier van denkenquote:Op zondag 19 oktober 2025 12:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Onzin. Types die alleen maar met asielzoekers bezig zijn, zelfs als ze hun dikke teen stoten is het nog de schuld van de asielzoekers, en ‘dat hep op facebook gestaan’ zijn wat mij betreft niet meer waard dan die titel.
En zelf mogen ze andere meningen wel voor rotte vis uitmaken, maar volgens sommige users hier moet je er vooral respect voor hebben. Nah.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En dat soort types vertonen bijzonder veel snowflake gedrag waar ze normaliter zelf zo over janken als ze gewezen worden op hun simplistische manier van denken
De term heeft academische onderbouwing. Dan zul je moeten weten dat je niet lichtzinnig om moet gaan met zulke predikaten. Net zoals bijvoorbeeld de term genocide.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Juist als historicus (zonder aanhalingstekens) ben ik van mening dat ik echt wel in staat ben een term als ‘fascist’ correct te gebruiken wanneer het nodig en gerechtvaardigd is. De term heeft een academische onderbouwing, ‘deuglinks’ is puur een verzonnen term om mensen die niet meelopen in het ‘alle immigranten zijn misdadigers’ narratief van (extreem)rechts, weg te zetten op een bepaalde nare, negatieve manier.
Kijk maar uitquote:Op zondag 19 oktober 2025 15:49 schreef HeatWave het volgende:
Altijd zo zielig, die "weet je wel wie ik ben?!" types die zich online voordoen als een expert of academicus.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat ik meer geschiedenisboeken heb opengeslagen dan jij warme maaltijden hebt gegeten.
Weet jij wel wie mijn vader isquote:Op zondag 19 oktober 2025 15:49 schreef HeatWave het volgende:
Altijd zo zielig, die "weet je wel wie ik ben?!" types die zich online voordoen als een expert of academicus.
Ik zie jou de laatste tijd wel vaker smijten met argumenten als 'ik weet het beter want ik heb er voor gestudeerd'.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Opengeslagen maar overduidelijk niet gelezen.quote:
De dag dat ik me iets ga aantrekken van wat jij vindt is de dag dat ik om euthanasie vraag, want dan is mijn leven uitzichtloos.quote:Op zondag 19 oktober 2025 15:55 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik zie jou de laatste tijd wel vaker smijten met argumenten als 'ik weet het beter want ik heb er voor gestudeerd'.
Weet je wat ik daarvan vind?
Sneu.
Weet je hoe dat overkomt:
Dat je geen argumenten meer hebt. Op jezelf als autoriteit beroepen.
Als het je echt niets zou doen zou je niet reagerenquote:Op zondag 19 oktober 2025 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De dag dat ik me iets ga aantrekken van wat jij vindt is de dag dat ik om euthanasie vraag, want dan is mijn leven uitzichtloos.
Reageer dan niet.quote:Op zondag 19 oktober 2025 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De dag dat ik me iets ga aantrekken van wat jij vindt is de dag dat ik om euthanasie vraag, want dan is mijn leven uitzichtloos.
Nu heb je deels best een punt op dit gebied, ware het niet dat jij al meermaals wanneer je iets hebt gedeeld wat niet waar is en je daar op gewezen wordt, klakkeloos die reacties genegeerd hebt. Dus of jij daar nou de juiste user voor bent om je daar over uit te sprekenquote:Op zondag 19 oktober 2025 15:55 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik zie jou de laatste tijd wel vaker smijten met argumenten als 'ik weet het beter want ik heb er voor gestudeerd'.
Weet je wat ik daarvan vind?
Sneu.
Weet je hoe dat overkomt:
Dat je geen argumenten meer hebt. Op jezelf als autoriteit beroepen.
Zou ik niet doen als ik jou was. Geeft nog een hoop bureaucratische rompslomp.quote:Op zondag 19 oktober 2025 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zeg mods, een tr gezet en ook even hier.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Tegen jouw soort heb ik zeker veel handen oftewel hulp nodig.
Jij maakt toch ook stemming tegen mij, dus waarom zou ik dan niet mogen proberen om stemming tegen jou te maken?quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg mods, een tr gezet en ook even hier.
Dit lijkt mij een openlijke bedreiging, of hoe zien jullie dat?
Zag dat je al een ander topic hebt geopend, heb de TT iets aangepast. Misschien kan Straat ze samenvoegen?quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:53 schreef Starhopper het volgende:
Hoe open ik een nieuw deel? Want Israel heeft t staakt het vuren geschonden en is nu weer vrolijk aan het bombarderenWil een modje een nieuwe openen in de reeks want mij lukt het niet
NWS / Amerikaans vredesplan: Gaza - Israel - Akkoord 1e fase #6
Dankjewelquote:Op zondag 19 oktober 2025 18:55 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zag dat je al een ander topic hebt geopend, heb de TT iets aangepast. Misschien kan Straat ze samenvoegen?
Nope, niet hier. Domrechts, Domlinks of Domtroelala wordt verwijderd evenals naamsverbasteringen of Deugkneus, Deugscrotum of Deugkut.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mensen die willens en wetens voor rechtse partijen kiezen die de samenleving bewust polariseren, kun je zonder probleem ‘domrechts’ noemen. Slimrechts bestaat ook: mensen die voor rechtse partijen kiezen die niet willen polariseren of achterlijke wetsvoorstellen doen. Deugen wordt maar op 1 manier gebruikt en dat is om mensen weg te zetten alsof ze zaken steunen, niet uit overtuiging, maar om een goede indruk te maken. Als je dat verschil niet ziet……
quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg mods, een tr gezet en ook even hier.
Dit lijkt mij een openlijke bedreiging, of hoe zien jullie dat?
Gedragen jullie je eens als twee volwassenen die de finesses van het discussiëren goed beheersen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij maakt toch ook stemming tegen mij, dus waarom zou ik dan niet mogen proberen om stemming tegen jou te maken?
Deugscrotum is wel een leuke. Mensen mogen me zo noemen. Gerimpelde, hangende deugscrotum.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nope, niet hier. Domrechts, Domlinks of Domtroelala wordt verwijderd evenals naamsverbasteringen of Deugkneus, Deugscrotum of Deugkut.
Als je niet inziet dat je door het gebruik van deze woorden net zo hard polariseert als de door jou verfoeide partijen, vind ik dat niet zo snugger.
Geen drama,teveel kindertjes met teveel ego links en rechts die willen poepen hier om hun gelijk te halen.Niks nieuws. Begint me te irriteren.quote:
Wat een ego…quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:57 schreef Mr-Proper het volgende:
Ik (persoonlijk) denk dat het hier momenteel een speelkwartier is van enkele users van beide kanten uit. Sommigen willen rellen en klieren met constant nieuwe topics openen,andere users blijven hard liners geven,anderen gaan daar vol op in. Het is hier een ego/kleine plasser/ik moet gelijk hebben dingetje geworden.
Trolletjes en dergelijke daargelaten.
Voor een normale mening is amper plaats meer hier,moderatie vecht tegen de bierkaai.
Je zou toch maar eens onverdraagzaam zijn tegen onverdraagzamen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nope, niet hier. Domrechts, Domlinks of Domtroelala wordt verwijderd evenals naamsverbasteringen of Deugkneus, Deugscrotum of Deugkut.
Als je niet inziet dat je door het gebruik van deze woorden net zo hard polariseert als de door jou verfoeide partijen, vind ik dat niet zo snugger.
Hij was gisteren opeens ook pro regeringsmacht voor de grootste antisemitische partij in Duitsland. Als AFD politici die zichzelf het vriendelijke gezicht van nationaal socialisme noemen geen regeringsmacht krijgen, zijn de Joden van Duitsland verloren.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:40 schreef Isdatzo het volgende:
Domtroelala? Deugscrotum? Deugkut?quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nu welquote:Op maandag 20 oktober 2025 11:56 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Domtroelala? Deugscrotum? Deugkut?
Bestaan die woorden echt
ja dat idiote gescheld gaat gewoon wegquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:41 schreef raptorix het volgende:
Oh gaan we nu berichtjes vegen ten faveure van starhopper wiens bericht blijft staan?
Misschien moeten jullie eens begrijpen dat deze fake user meer als uitgekotst is, zou trouwens ook leuker zijn voor de kwaliteit van dit forum.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:42 schreef sp3c het volgende:
had een feestje geweest als je niet op al die reacties had gereageerd maar volgens mij heb ik alles
Misschien moet je dan eens beginnen met het handhaven van de regel dat het posten onder kloons niet toegestaan is.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:45 schreef sp3c het volgende:
misschien moeten jullie eens begrijpen dat we niet willen dat jullie elkaar verrot gaan zitten schelden, zou trouwens ook leuker zijn voor de kwaliteit van dit forum
volgens mij bestaat die regel niet en volgens mij ga ik daar uberhaupt niet overquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eens beginnen met het handhaven van de regel dat het posten onder kloons niet toegestaan is.
Dat is gewoon toegestaan, anders zou ik ook niet met dit account mogen posten. Alleen als je een ban hebt mag je niet posten onder een kloon, en dat lijkt me logisch.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eens beginnen met het handhaven van de regel dat het posten onder kloons niet toegestaan is.
Zo kan iedere user wel een x aantal andere users bedenken. Maar dan wordt het hier wel heel erg rustig.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien moeten jullie eens begrijpen dat deze fake user meer als uitgekotst is, zou trouwens ook leuker zijn voor de kwaliteit van dit forum.
Ah wie betaalt bepaald, dan zijn we klaar met de discussie, wat een treurnis, hoeveel centen heb je nodig?quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij bestaat die regel niet en volgens mij ga ik daar uberhaupt niet over
daarnaast is starhopper geen kloon maar een naamswijziging waar voor betaald is
18.841 euroquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah wie betaalt bepaald, dan zijn we klaar met de discussie, wat een treurnis, hoeveel centen heb je nodig?
Is gewoon een feature waar ook jij van gebruik zou kunnen maken.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah wie betaalt bepaald, dan zijn we klaar met de discussie, wat een treurnis, hoeveel centen heb je nodig?
lolquote:Op maandag 20 oktober 2025 16:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helaas kan geen donatie doen, IP ban op de shop.
Je mag gerust man en paard noemen, ik zal het uitleggen, er was lang discussie of starhoper en mickey_tt clones zijn, ik heb daar een analyse op gedaan, en ik kan een redelijk stellige conclusie trekken, that's it niks meer, niks minder.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:59 schreef recursief het volgende:
Even voor de goede orde: ik heb geen last van users met een afwijkende mening. Ik heb wel last van mensen die in potentie interessante topics in teamverband volledig om zeep helpen met enorme scheldpartijen, beschuldigingen aan het adres van andere users dat ze met terrorisme zouden sympathiseren, gescheld met kanker, etc. Daarmee haken mensen af. Iemand die misschien wel of misschien niet onder een kloon post, maar verder niemand persoonlijk aanvalt, daar heb ik geen last van.
En dat gaat dan nog over een topic dat ik snel weer wegklik.
Maar waar ik echt de rillingen van krijg is dat een van de personen die dit flikken (je weet wie je bent) een screenshot post (is nu gelukkig weg) dat suggereert dat ie een dossier aanlegt over die andere user die hij de hele tijd onder vuur neemt. Dan ga je heel veel grenzen over, en dat gaat niet meer over 1 topic maar over het hele forum.
Laat maar, was als TR bedoeld. Ik heb leeg gemaakt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:00 schreef sp3c het volgende:
Dat screenshot is direct weggehaald
hoezo denk je dat het een goed idee is om er een discussie over te starten?
quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:01 schreef raptorix het volgende:
ik heb daar een analyse op gedaan, en ik kan een redelijk stellige conclusie trekken
Leg maar voor aan de forumadmins. Die kunnen bevestigen dat ik geen kloon ben.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je mag gerust man en paard noemen, ik zal het uitleggen, er was lang discussie of starhoper en mickey_tt clones zijn, ik heb daar een analyse op gedaan, en ik kan een redelijk stellige conclusie trekken, that's it niks meer, niks minder.
goed verhaaltje, das idd bijna hetzelfdequote:Op maandag 20 oktober 2025 17:02 schreef recursief het volgende:
[..]
Omdat
[..]
Laat maar, was als TR bedoeld. Ik heb leeg gemaakt.
is al bevestigd, voor ons is deze klaarquote:Op maandag 20 oktober 2025 17:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Leg maar voor aan de forumadmins. Die kunnen bevestigen dat ik geen kloon ben.
Zie mijn post, ik dox dan ook niemand, zo zit ik niet elkaar, het ging mij er puur over dat iemand onder meerdere aliassen elke keer topics beinvloed, uiteraard heeft iemand het recht op zijn privacy/anonimiteit als dat gebruikt word om met meerdere aliassen te posten vind ik dat niet netjes, en zelfs als het volgens de TOS toegestaan zou zijn, vind ik nog dat daar op ingegrepen moet worden.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:01 schreef sp3c het volgende:
anders plaats ik het weer terug als je het er per se over moet hebben, dan weet iedereen ook waar het over gaat
zeg maar
quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
goed verhaaltje, das idd bijna hetzelfde
is niet zoquote:Op maandag 20 oktober 2025 17:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zie mijn post, ik dox dan ook niemand, zo zit ik niet elkaar, het ging mij er puur over dat iemand onder meerdere aliassen elke keer topics beinvloed, uiteraard heeft iemand het recht op zijn privacy/anonimiteit als dat gebruikt word om met meerdere aliassen te posten vind ik dat niet netjes, en zelfs als het volgens de TOS toegestaan zou zijn, vind ik nog dat daar op ingegrepen moet worden.
ik geloof niet dat het als tr bedoelt was want dat zijn totaal verschillende schermenquote:
Wil je daarmee stoppen? Het wegtreiteren van users is not done.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:41 schreef raptorix het volgende:
Oh gaan we nu berichtjes vegen ten faveure van starhopper wiens bericht blijft staan?
Ik vond het tamelijk bedreigend overkomen, en dat is een sfeertje waar ik geen trek in heb.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je mag gerust man en paard noemen, ik zal het uitleggen, er was lang discussie of starhoper en mickey_tt clones zijn, ik heb daar een analyse op gedaan, en ik kan een redelijk stellige conclusie trekken, that's it niks meer, niks minder.
Het staat er vaag, maar het was als TR bedoeld.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof niet dat het als tr bedoelt was want dat zijn totaal verschillende schermen
ik heb het niet half gedelete, je hebt zelf de hele post weggehaaldquote:Op maandag 20 oktober 2025 17:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Het staat er vaag, maar het was als TR bedoeld.
Ik had een reply getikt, maar die vond ik zelf vaag en raar. Als je die dan half delete en wegklikt en nog een keer quote voor een duidelijkere reactie blijft de oude staan. Ging wat onhandig maar goed. Maakt ook niet uit, we hebben het er nu toch over.
Ja dat zeg ik. Je = men hier. Niet je = sp3cquote:Op maandag 20 oktober 2025 17:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb het niet half gedelete, je hebt zelf de hele post weggehaald
Stop met erop reageren en laat de mods het oplossen (door een TR).quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:24 schreef Starhopper het volgende:
Willen de mods meekijken in dit topic? NWS / Demonstranten plakken 40 AH filialen dicht
Ik krijg allemaal achterlijke beschuldigingen dat ik kloon ben. Dat ik terrorisme steun. Dat ik de kanker ben van het forum. Dat ik oogkanker fake. Waar slaat dit op?
zeg dan menquote:Op maandag 20 oktober 2025 17:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik. Je = men hier. Niet je = sp3c
¤30,-quote:
Bedankt! Koopje..quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:33 schreef Ama het volgende:
[..]
15 euro
https://fok.nl/shop/new/index?action=nickchange
Toch bedankt voor de moeite.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
¤30,-
GC / Wijzig je username voor Lenthe
edit: was blijkbaar dubbele prijs vanwege het goede doel
quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Moet je dit toch eens teruglezen, neem daarna eens een feedback topic van een paar jaar terug.
Wat een zielige, cynisch, sarcastische verzuurde bende is het geworden. En dan raar opkijken dat mods niet altijd even veel trek hebben in hetzelfde kansloze gesprekje.
Moest ik even kwijt op deze maandag.
Ik wil je wel sponsorenquote:
jij bent ook een lieve jongenquote:
Nee dat wil je niet, waarom zou je dat willen?quote:
Om FOK! te steunenquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:41 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nee dat wil je niet, waarom zou je dat willen?
Het is hier trouwens geen theekransje dus ik laat het hierbij.
Eigenlijk zijn wij het bijna nooit eens omdat we een totaal verschillende mening hebben.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Moet je dit toch eens teruglezen, neem daarna eens een feedback topic van een paar jaar terug.
Wat een zielige, cynisch, sarcastische verzuurde bende is het geworden. En dan raar opkijken dat mods niet altijd even veel trek hebben in hetzelfde kansloze gesprekje.
Hear hearquote:Op maandag 20 oktober 2025 19:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn wij het bijna nooit eens omdat we een totaal verschillende mening hebben.
Maar toch hebben we nooit een discussie of ruzie omdat ik jou in je waarde laat en jij mij ook.
Ik ben het niet eens met jou en jij bent het niet eens met mij maar omdat we beleefd en ontopic blijven hebben we ook geen ruzie.
Misschien een idee voor de gefrusteerde users die hier nu mee lezen.
Ik mis jou ook kameraadquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:
quote:
Geslotenquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Die eerste was eerder. En heeft ook plaatjes.![]()
Gooi die van mij naar dicht. Mods.
Dank.
Het is niet zo dat deze user alleen problemen met mij heeft he...quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Gedragen jullie je eens als twee volwassenen die de finesses van het discussiëren goed beheersen.
Alles wat op bedreigingen lijkt haal ik weg en wordt zonodig genote. Dit is ook het geval met persoonlijke aanvallen.
quote:
Hoezo blijft dit staan?quote:
[nog wat posts]quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goedprater. Hoe zou jij het vinden als iemand twee minuten lang met z’n vingers in je hol zit?
Waarom doen we ons dit zelf aan?
Hij suggereert ook dat ik die verkrachting niet zo erg vind.quote:<Knip>
Ik kan niet uit die post opmaken dat dit richting users bedoeld is, help mij ajb waar je dat uit opmaakt.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoezo blijft dit staan?
Hoelang moeten mensen hier nog blijven nuanceren dat er geen enkele user hier pro-Hamas is. Niet alleen werkt dit zo polariserend maar het is simpelweg ook gewoon een hele valse frame.
Bekijk deze YouTube-video
Tegen wie zou het anders gericht moeten zijn?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik kan niet uit die post opmaken dat dit richting users bedoeld is, help mij ajb waar je dat uit opmaakt.
Daarbij bevestigd Red het nota bene zelf later op een reactiequote:Op maandag 20 oktober 2025 09:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De partijen die pro-Hamas/Gaza zijn,
quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Kunnen we ophouden met die vermoeiende take dat mensen pro Hamas zijn omdat ze niet blind 100% pro Israel zijn?
Of kun je die mensen aanwijzen hier die pro Hamas zijn?
quote:Op maandag 20 oktober 2025 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo?
Heb je het nog niet door ofso?
Geef dan ook geen inkoppertjes 'ik zal wel een goedprater worden genoemd, maar...'quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:17 schreef recursief het volgende:
Kan er iets gedaan worden aan het continu mij woorden in de mond leggen door Lyrebird:
[..]
[nog wat posts]
[..]
Hij suggereert ook dat ik die verkrachting niet zo erg vind.
Ik was er al een beetje bang voor dat dit ging gebeuren. Gek he, dat mensen bepaalde topics maar mijden. Je zal toch eens alle moeite doen om het vonnis van de rechtbank er bij te zoeken, dat te vertalen uit het Zweeds, en dan te verifieren wat er nou wel en niet klopt van de verhalen van Friatider waar het topic mee geopend is. En dan word je goedprater genoemd en worden je allerlei niet zo fraaie zaken in de mond gelegd.
Ik zie het niet en mensen mogen hier een mening posten dus zal het hem persoonlijk gaan vragen. En indien het wel richting users bedoeld is hem vragen hiermee op te houden.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tegen wie zou het anders gericht moeten zijn?
Het gaat in de hele discussie ook om users die het over pro-Israel hebben.
Zie hier nog eentje:
[..]
Daarbij bevestigd Red het nota bene zelf later op een reactie
[..]
[..]
Het is toch overduidelijk dat er een segment bestaat van pro Palestina staat gelijk aan pro Hamas. Hij zei het nota bene zelf in FB netquote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik zie het niet en mensen mogen hier een mening posten dus zal het hem persoonlijk gaan vragen. En indien het wel richting users bedoeld is hem vragen hiermee op te houden.
Je zou je ook minder aangesproken kunnen voelen en bepaalde users maar in de ruimte laten lullen AKA negeren.
Persoonlijke aanvallen gaan sowieso weg en worden genote. Maar opmerkingen waar niet duidelijk naar één of meerdere users wordt verwezen kan ik niet beschouwen als een persoonlijke aanval. En of dat nou uit linker of rechterhoek komt maakt mij geen flikker uit.
Ik wacht zijn reactie op mijn DM af, als hij niet reageert ligt hij sowieso onder mijn vergrootglas.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is toch overduidelijk dat er een segment bestaat van pro Palestina staat gelijk aan pro Hamas. Hij zei het nota bene zelf in FB netwat je verwijderd hebt. Dat er genoeg op FOK! rondliepen waarbij je er niet om heen kon
Hoeveel duidelijkheid wil je dan hebben?
Stel je niet zo aan. Ben het zat om te worden beschuldigd van het meten met 2 maten. Als users het idee hebben dat ze niet worden gehoord is dat de standaard reactie.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:50 schreef Fok-it het volgende:
Maar prima
Maar dan niet gek opkijken dat veel users blijven denken dat er met 2 maten gemeten wordt, want ook nu weer wordt die indruk gewekt.
User Recursief kan gewoon naar zijn hoofd krijgen dat hij verkrachting goedpraat want hij geeft dan ook wel een inkoppertje. En het is ook prima om users op FOK te betichten pro-Hamas te zijn behalve als je letterlijk post: JIJ BENT PRO-HAMAS, want anders is het niet duidelijk genoeg.
Tsja.
Ik beschuldig je dan ook niet. Ik zeg dat je met dat soort reacties de indruk wekt bij veel users. Het is gewoon raar dat iemand meermaals naar zijn hoofd krijgt dat hij verkrachting goedpraat maar dat het dan aan hem zou liggen omdat hij zegt `Voor het geval ik weer een goedprater genoemd wordt'. Hoe is dat een inkoppertje? Het is al walgelijk genoeg dat je dat als disclaimer hier moet vermelden omdat sommige mensen zo diep gezonken zijn daadwerkelijk te geloven dat er users zijn die dat inderdaad goedpraten.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ben het zat om te worden beschuldigd van het meten met 2 maten.
De user in kwestie moet gewoon geen inkoppertjes weggeven waarmee users hem om de oren kunnen slaan. Uiteraard mag hij/zij zijn ongezouten mening over de kwestie in het topic geven. Net als anderen daar weer hun mening op zullen geven.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik beschuldig je dan ook niet. Ik zeg dat je met dat soort reacties de indruk wekt bij veel users. Het is gewoon raar dat iemand meermaals naar zijn hoofd krijgt dat hij verkrachting goedpraat maar dat het dan aan hem zou liggen omdat hij zegt `Voor het geval ik weer een goedprater genoemd wordt'. Hoe is dat een inkoppertje? Het is al walgelijk genoeg dat je dat als disclaimer hier moet vermelden omdat sommige mensen zo diep gezonken zijn daadwerkelijk te geloven dat er users zijn die dat inderdaad goedpraten.
Nou ja, alsof het niet gebeurd zou zijn als ik dat niet had geschreven. En dan nog is dat geen reden om me allerlei uitspraken of onfrisse denkbeelden toe te schrijven.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Geef dan ook geen inkoppertjes 'ik zal wel een goedprater worden genoemd, maar...'
Tweede bericht verwijderd.
Kijk dat ie me dan nog "goedprater" noemt, ala, maar dat er vervolgens wordt gedaan alsof ik die verkrachting niet erg vind, en dat bij herhaling, of dat me bij herhaling van alles in de mond wordt gelegd dat ik nooit geegd heb, daar heb ik nou wel genoeg van.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:08 schreef Jippie het volgende:
[..]
De user in kwestie moet gewoon geen inkoppertjes weggeven waarmee users hem om de oren kunnen slaan. Uiteraard mag hij/zij zijn ongezouten mening over de kwestie in het topic geven. Net als anderen daar weer hun mening op zullen geven.
Maar ik kan users niet aanspreken op hergebruik van zo'n 'inkoppertje'. Dacht dat ik dat duidelijk genoeg had gemaakt.
Ja ik had die inkopper niet moeten maken. Maar het echte probleem op Fok! is dat mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen omdat ze een post maken die een ander niet bevalt. Dat is het probleem. En dat uit zich in woorden in de mond leggen, kwalificaties toedichten, valse frames opzetten, etc. Dat is het probleem en ook dat heb ik benoemd in dat topic:quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
User recursief zou eens buiten de deur moeten komen, hij lijkt me een tikkeltje wereldvreemd en kan wel wat streetsmarts gebruiken.
Ik heb HEEL VEEL TIJD besteed aan een degelijke goed onderbouwde post met de oorspronkelijke bronnen, ik heb niemand persoonlijk aangevallen, ik nodig mensen uit om hun mening te uiten, maar wel met de vraag om dat te doen zonder rare verzonnen dingen. En ja ik heb ook 1 keer een wat dommige zin geschreven die je als uitlokpost zou kunnen zien. En dat laatste, daar word dit op beoordeeld. Niet op het persoonlijke gezeik dat IEDER TOPIC zolangzamerhand terugkomt. Het is iets chronisch. Je kan echt nauwelijks nog iets posten in NWS dat de goegemeente niet bevalt zonder virtueel in je nek gesprongen te worden,. Ik ben er echt helemaal klaar mee.quote:Ik snap dit soort reacties echt niet. Je kan prima vinden dat die knakker uitgezet moet worden. Of dat ie langer de bak in moet. Of dat de schadevergoeding die hij moet betalen te laag is. En weet je: dat snap ik ook nog wel. Dan kunnen we het daar over hebben.
Asjeblieft niet dit weer. Als het je niet interesseert, dan kun je ervoor kiezen om je er buiten te houden. Ik meen dit serieus sp3c. Ik zit hier voor Feedback, niet voor jou lolletjes over superearth.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:49 schreef sp3c het volgende:
ik wil dit allemaal wel lezen maar superearth heeft mijn hulp nodig
is er een samenvatting?
www.scholieren.comquote:
helldiversquote:
Plaats ajb TR's Die worden allemaal beoordeeld. Ik waardeer de moeite die jij duidelijk wel in je posts steekt maar kan weinig doen aan flauwe reacties die je daar op ontvangt.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:46 schreef recursief het volgende:
[..]
Kijk dat ie me dan nog "goedprater" noemt, ala, maar dat er vervolgens wordt gedaan alsof ik die verkrachting niet erg vind, en dat bij herhaling, of dat me bij herhaling van alles in de mond wordt gelegd dat ik nooit geegd heb, daar heb ik nou wel genoeg van.
Let wel: er worden vage Zweedse bronnen gebruik om een soort clickbait topic op te tuigen. Ik heb de moeite genomen, en ja dat kostte moeite, om het vonnis van het Hof van Beroep er bij te zoeken, dat te vertalen naar het Nederlands, helemaal door te lezen, en dat te vergelijken met de berichtgeving die rondgepompt wordt. Niemand heeft een poging gedaan om te verifieren of het nou allemaal wel zo zit als de OP-bron beweert.
Daar heb ik best moeite en tijd in gestoken. Daarbij heb ik nagdacht of ik dit eigenlijk wel wilde posten in het topic. Want dat is toch een beetje paarlen voor de zwijnen, zo leert de ervaring. En de ervaring leert ook dat er een clubje users is die dit soort feitenonderzoek het liefst counteren met de persoonlijke aanval. Ja, het was misschien beter geweest om die inkopper niet te maken, maar ik ben niet zo naïef om te denken dat dat persoonlijke gezeik dan als door een wonder achterwege zou blijven.
Zie bijvoorbeeld in een ander topic, waar ik geen post heb gemaakt die als "uitlokking" kan worden beschouwd:
[..]
Ja ik had die inkopper niet moeten maken. Maar het echte probleem op Fok! is dat mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen omdat ze een post maken die een ander niet bevalt. Dat is het probleem. En dat uit zich in woorden in de mond leggen, kwalificaties toedichten, valse frames opzetten, etc. Dat is het probleem en ook dat heb ik benoemd in dat topic:
[..]
Ik heb HEEL VEEL TIJD besteed aan een degelijke goed onderbouwde post met de oorspronkelijke bronnen, ik heb niemand persoonlijk aangevallen, ik nodig mensen uit om hun mening te uiten, maar wel met de vraag om dat te doen zonder rare verzonnen dingen. En ja ik heb ook 1 keer een wat dommige zin geschreven die je als uitlokpost zou kunnen zien. En dat laatste, daar word dit op beoordeeld. Niet op het persoonlijke gezeik dat IEDER TOPIC zolangzamerhand terugkomt. Het is iets chronisch. Je kan echt nauwelijks nog iets posten in NWS dat de goegemeente niet bevalt zonder virtueel in je nek gesprongen te worden,. Ik ben er echt helemaal klaar mee.
En nee, dit is geen aanval op de crew, die hebben met de policy te dealen. Maar het ongenoegen leeft, en de lol van het posten is wel helemaal weg. Dat ik af en toe nog wat post is eigenlijk helemaal niet meer omdat ik het nog leuk vind, maar omdat ik erg hecht aan feiten en niet goed kan tegen over het internet rondgepompte politieke propagandaquatsch. Maar ook dat houdt een keer op.
Dit zou heel veel duidelijkheid brengen en lucht klaren als dat wel een keer wordt gedaan. En reageren op tr's of er actie/negeren wordt gedaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
(...)
Je kunt mij alleen verwijten dat ik verder kijk dan jouw neus lang is. Daarnaast heb je absoluut geen zicht op wat er allemaal wél wordt verwijderd.
dit is niet helemaal waar, we zijn de hele dag bezig met tr'squote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit zou heel veel duidelijkheid brengen en lucht klaren als dat wel een keer wordt gedaan. En reageren op tr's of er actie/negeren wordt gedaan.
Nu blijft het in de lucht hangen en dat zorgt sowieso voor een sfeer van willekeur. Want iedereen denkt dat er met zn tr's weinig wordt gedaan.
bedankt manquote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hier heb je 4x de Curtiss SB2C Helldiver:
[ afbeelding ]
Nou vertel nu dan maar of je FOK!-users uitmaakt voor Hamas-lover en waarom?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit zou heel veel duidelijkheid brengen en lucht klaren als dat wel een keer wordt gedaan. En reageren op tr's of er actie/negeren wordt gedaan.
Nu blijft het in de lucht hangen en dat zorgt sowieso voor een sfeer van willekeur. Want iedereen denkt dat er met zn tr's weinig wordt gedaan.
Doe het dan hier gewoon openlijk en stuur me geen dm met exact deze woorden, Jippie.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik wacht zijn reactie op mijn DM af, als hij niet reageert ligt hij sowieso onder mijn vergrootglas.
Exact en dat geloof ik graag. Maar dat ziet de melder niet he, het is een richtingsverkeer.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit is niet helemaal waar, we zijn de hele dag bezig met tr's
als er niets met die van jouw gedaan wordt dan zijn die gewoon niet tegen de regels maarze worden allemaal bekeken
Nee ik werd er net op aangesproken dat ik iets niet goed heb beoordeeld dus vraag ik het nu persoonlijk. Ik vond het namelijk een algemene opmerking, maar een user had daar een andere mening over.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe het dan hier gewoon openlijk en stuur me geen dm met exact deze woorden, Jippie.
DM is voor priveconvo en hoeft niet openlijk vermeldt te worden in zo'n situatie. Nu zet je de deur open voor iedereen die het oneens is met de ander om naar een mod te gaan van 'kan jij ff dm'etje sturen naar die en die, vind dat diegene de policy niet volgt'.
Glijdende schaal die je denk ik niet wil.
check je dm's waar ik op gereageerd heb.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nou vertel nu dan maar of je FOK!-users uitmaakt voor Hamas-lover en waarom?
Start een sponsoractie?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact en dat geloof ik graag. Maar dat ziet de melder niet he, het is een richtingsverkeer.
Er valt vast wel iets te maken met een tr report in combo met het dm/mention systeem. 'TR *insert tijd* in behandeling genomen en afgehandeld'
als je een reactie wilt heb je dit topic of dm/pm whateverquote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact en dat geloof ik graag. Maar dat ziet de melder niet he, het is een richtingsverkeer.
Er valt vast wel iets te maken met een tr report in combo met het dm/mention systeem. 'TR *insert tijd* in behandeling genomen en afgehandeld'
Bedankt voor je reactie, wat mij betreft is het opgelost.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
check je dm's waar ik op gereageerd heb.
Waar je om vroeg.
Ik ben ook wel een keertje klaar met het continue anti-israel gejank en gebash en heb er een duidelijke mening over wie hier wel de schuldige zijn. In de voorgaande post uit die conversatie zet ik even uit wat er allemaal gebeurde in die afgelopen dagen en verbaas me wederom waarom er nog steeds zulke harde anti-israel geluiden zijn. Dan zet ik hem even scherp in ja, want steun naar terrorisme kan gewoonweg niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee ik werd er net op aangesproken dat ik iets niet goed heb beoordeeld dus vraag ik het nu persoonlijk. Ik vond het namelijk een algemene opmerking, maar een user had daar een andere mening over.
Natuurlijkquote:En de enige afglijdende schaal die ik in NWS zie is de verstandhouding en taalgebruik van onze users.
Wordt helemaal leuk als je het oneens bent met die tr's, komen er 5 van de 10 verhaal halen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:16 schreef sp3c het volgende:
soms heb ik 10 tr's over 1 post
moet ik dan iedereen individueel dm'en?
don't wanna
Ik zit ook niet te wachten op allemaal dm's van jou als ik weer eens 10 tr's zet in een topic.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:16 schreef sp3c het volgende:
soms heb ik 10 tr's over 1 post
moet ik dan iedereen individueel dm'en?
don't wanna
wtf?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zit ook niet te wachten op allemaal dm's van jou als ik weer eens 10 tr's zet in een topic.
Ja. Dat is toch irritant. Zet je tr's en dan staat je inbox helemaal vol met jou of een andere mod.quote:
Als het lieve dm's zijn mag het wel hoorquote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:20 schreef sp3c het volgende:
iedereen zit te wachten op 10 dm's van mij
Flauwe reacties zijn tot daar aan toe. Maar moedwillig en bij herhaling mensen zomaar rare denkbeelden toedichten of van onfrisse zaken beschuldigen, dat ik die verkrachting allemaal niet zo erg zou vinden bijvoorbeeld, dat is gewoon een persoonlijke aanval, en bij mijn weten zijn die altijd buiten de policy.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:59 schreef Jippie het volgende:
[..]
Plaats ajb TR's Die worden allemaal beoordeeld. Ik waardeer de moeite die jij duidelijk wel in je posts steekt maar kan weinig doen aan flauwe reacties die je daar op ontvangt.
Edit:
NWS anno 2025
[ afbeelding ]
ze zijn niet liefquote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het lieve dm's zijn mag het wel hoor
Dat klopt, volgens mij is er net zo'n post verwijderd.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Flauwe reacties zijn tot daar aan toe. Maar moedwillig en bij herhaling mensen zomaar rare denkbeelden toedichten of van onfrisse zaken beschuldigen, dat ik die verkrachting allemaal niet zo erg zou vinden bijvoorbeeld, dat is gewoon een persoonlijke aanval, en bij mijn weten zijn die altijd buiten de policy.
Dat was hier nou eens niet aan de ordequote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je iets tr'd maar vervolgens wel diezelfde post gaat quoten doe ik er ook niks mee hoor.
Dan wil ik nietquote:
Wat is je Level?quote:
Oh dat was meer in het algemeen, niet zozeer naar jou.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:29 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat was hier nou eens niet aan de ordeIk had lang zitten wikken en wegen of ik mijn bijdrage wel of niet zou posten, wetende dat het wel weer wat persoonlijk gezeik zou opleveren. Dus ik had iets geschreven als "Dikke kans dat ik nu een goedprater genoemd ga worden".
Was niet heel handig, dat klopt, maar dat ik het toch deed geeft wel aan hoe hoog het me zo langzamerhand zit. En ja dat ligt aan de users, niet aan de crew. Daar wil ik ook even duidelijk over zijn.
Oh en tegenover die ene wat dommige opmerking staat heel veel moeite om de feiten boven tafel te krijgen, en een serie posts waar ik zonder persoonlijk te worden uitleg dat ik vekrachting wel degelijk zeer ernstig vind, en dat het niet zo is dat ik het allemaal wel prima vind. En ja dan wordt die ene dommige opmerking kennelijk wel heel zwaar gewogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |