En dit is dus precies wat racisme is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat deze mensen juist haat ontvingen vanwege hun criminele landgenoten en hun reputatie.
Net als alle Marokkanen over een kam geschoren worden vanwege een hele specifieke groep jonge Marokkaanse jongeren.
Goed zo, heb je weer wat geleerd starhopper, wil je nu een sticker?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dit is dus precies wat racisme is.
Ik vind het goed dat jij als rechtse user nou goed laat zien wat dus racisme is. Dus wat mij betreft krijg jij een sticker.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Goed zo, heb je weer wat geleerd starhopper, wil je nu een sticker?
Niet persé om die hoofddoek (anders hangt Etto weer aan de lamp boven de keukentafel), maar wel complimenten voor je oma.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, mijn oma droeg als Christen hoofddoeken tot ver in de jaren 90, misschien zelfs wel begin ‘00’s en zij was als lid van een pinkstergemeente behoorlijk progressief.
Lid van de ChristenUnie en zette zich actief in voor Amnesty international. Voor een vrouw van haar generatie was zij zeer bij de tijd en ruimdenkend.
Avant-garde praatquote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:19 schreef Thorelf het volgende:
En als je voor vrijheid,vrede en veiligheid bent ,maar ook van de natuur schone lucht enz, houdt.
Maar vind dat er een asielstop moet komen en de nederlandse vlag gewoon gezien mag worden...
Ben je dan extreem rechts? tegenwoordig wel. wat een bullshit.
Poeh, heftig zeg!! Tja, allemaal veel agressiever dan een halve universiteit slopen, winkelruiten ingooien, auto's vernielen en ga zo maar door!quote:Want ook in Katwijk is dit geen abstract landelijk probleem meer. We zagen deze zomer agressieve relschoppers in onze straten vreedzame demonstranten belagen. Daar is het niet bij gebleven. In de afgelopen anderhalve maand zijn er meerdere incidenten geweest: hakenkruizen op straten gekalkt. Een Christelijk Syrisch gezin, dat hier een nieuw leven probeert op te bouwen, werd overspoeld met racistische haat na een mooi interview in de pers. En alleen al deze week: zaterdag, op Coming Out Day, werd de regenboogvlag van de vlaggenmast getrokken. En maandag werd een verkiezingsbord in Rijnsburg beklad, waarbij alleen de posters van rechtse en radicaal-rechtse partijen zichtbaar bleven met de tekst “Stem rechts
Dat zag je goed in de appgroepjes van die toekomstige republikeinse leiders. Openlijk Israel steunen en in de chat lachen met Hitler, gaskamers en racistische jodengrapjes.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:07 schreef Beathoven het volgende:
Vond een mooie observatie in dat het huidige Israël ook steeds extreem-rechtser wordt (sorry van de open deur) en extreemrechtse bewegingen de Israëlische vlag nu wat gebruiken als witwasmachine voor extreemrechts in de wereld. Als in 'ik mag latino's / marokkanen, Syriërs etc haten, want ik steun Israël'. Dat ze Joodse mensen net zo goed haten en daarmee schelden, dát zien we dan wel even door de vingers.
Selectieve censuur in je eigen hoofd met een heel beperk wereldbeeld - best wel treurig eigenlijk ...quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lul niet zo slap, pipo.
Het is puur dat de daders Syriërs zijn dat je daar niet post. Dat past niet in je wereldbeeld van een kumbaya multiculti potpourri.
Dan nog...quote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Poeh, heftig zeg!! Tja, allemaal veel agressiever dan een halve universiteit slopen, winkelruiten ingooien, auto's vernielen en ga zo maar door!
Oeh, ze bekladden een poster van ons! Agressief, zie je wel!
Ik zet daar vraagtekens bij.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:09 schreef Jippie het volgende:
Graag on-topic blijven-jullie kunnen het!
Hij is daar ervaren in. @EttovanBelgiequote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:22 schreef recursief het volgende:
Etto in the house en het topic gaat opeens weer over de islam.
Wat was ook weer het oorspronkelijke onderwerp? Mij ben je zo kwijt hoor.
Als je een asielstop wil dan ja.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:19 schreef Thorelf het volgende:
En als je voor vrijheid,vrede en veiligheid bent ,maar ook van de natuur schone lucht enz, houdt.
Maar vind dat er een asielstop moet komen en de nederlandse vlag gewoon gezien mag worden...
Ben je dan extreem rechts? tegenwoordig wel. wat een bullshit.
Ook de Syrische christenen wil ik hier niet opvangen. Die zijn vaak net zo conservatief en achterlijk als overige Syriërs, maar dan met een christelijk sausje.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan nog...
Juist Syrische christenen moet je hier opvangen, want als er één groep daar enorm gevaar loopt zijn zij het wel. De absolute stupiditeit van extreem-rechts, zeker in 'christelijk Katwijk' manifesteert zich steeds op dezelfde manier. Je zou denken: jippie, er komen wat geloofsbroeders bij, weest welkom. Maar de schedelmeter ziet alleen kleur en afkomst, en alle ratio verdwijnt uit het raam.
Overigens, dat diezelfde rechtse christelijke types, zeker in de VS, nu ineens pro-Israël en pro-Joden zijn, ligt vooral in het gegeven dat die staat en die mensen nodig zijn voor een of andere eindtijdsprofetie. Israël zelf interesseert ze geen moer.
Ik hoor veel om me heen dat mensen eindelijk verstandig worden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ook de Syrische christenen wil ik hier niet opvangen. Die zijn vaak net zo conservatief en achterlijk als overige Syriërs, maar dan met een christelijk sausje.
Ik ben mijn mededogen ondertussen volkomen kwijt, ben je in gevaar? Het maakt me niet meer uit, de wereld is gevaarlijk. Los het maar op waar je bent. Hier in Europa hadden we een veilige plek gecreëerd en daar morrelen we aan omdat we te naïef zijn. Ik wil van het hele principe van asiel af.
Oh ja, was dat niet vanwege dit soort "vreedzame" figuren?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:56 schreef Mikeytt het volgende:
We zagen deze zomer agressieve relschoppers in onze straten vreedzame demonstranten belagen.
Paroolquote:'OM verdenkt moslimprediker 'Abou Hafs' van steun aan IS'
De salafistische prediker Fouad el B., alias Abou Hafs, is vorige week gearresteerd in een onderzoek naar financiering van terreurbeweging IS.
Dat gaat wel heel erg ver.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik ben mijn mededogen ondertussen volkomen kwijt, ben je in gevaar? Het maakt me niet meer uit, de wereld is gevaarlijk. Los het maar op waar je bent. Hier in Europa hadden we een veilige plek gecreëerd en daar morrelen we aan omdat we te naïef zijn. Ik wil van het hele principe van asiel af.
Mensen dus eventueel decennialang tot tweederangs burgers bestempelen? Je snapt niet dat dit ook wel hele forse nadelen heeft?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel erg ver.
Ik zou het principe van asiel als iets tijdelijks willen zien.
Op enig moment verandert de situatie waar je voor gevlucht bent en kun je gewoon terug.
Of als je op vakantie naar je thuisland kunt, dan kun je ook gewoon terug en plaats maken voor iemand anders die in nood zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |