abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 oktober 2025 @ 17:56:58 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219022604
https://www.rtvkatwijk.nl(...)ns-niet-intimideren/

quote:
PvdA: “Extreemrechts laat zich steeds openlijker zien, ook in Katwijk. Wij laten ons niet intimideren.”

De afgelopen tijd zien we in heel Nederland een verontrustende trend: extreemrechts dat zich steeds openlijker en agressiever gedraagt. Met haatleuzen, geweld en intimidatie. Online, in grote steden, en nu ook in onze eigen dorpen. En dat raakt me diep.

Want ook in Katwijk is dit geen abstract landelijk probleem meer. We zagen deze zomer agressieve relschoppers in onze straten vreedzame demonstranten belagen. Daar is het niet bij gebleven. In de afgelopen anderhalve maand zijn er meerdere incidenten geweest: hakenkruizen op straten gekalkt. Een Christelijk Syrisch gezin, dat hier een nieuw leven probeert op te bouwen, werd overspoeld met racistische haat na een mooi interview in de pers. En alleen al deze week: zaterdag, op Coming Out Day, werd de regenboogvlag van de vlaggenmast getrokken. En maandag werd een verkiezingsbord in Rijnsburg beklad, waarbij alleen de posters van rechtse en radicaal-rechtse partijen zichtbaar bleven met de tekst “Stem rechts”.

Dat is geen toeval. Dat is een patroon van intimidatie en extreemrechtse uitingen. En dat mogen we niet accepteren..

Katwijk is een gemeenschap van mensen die werken, zorgen, wel en niet geloven, liefhebben. Dat horen we te doen in vrijheid, met respect voor elkaar. Dit is het moment om te laten zien: extreemrechts probeert angst te zaaien, maar wij kiezen voor saamhorigheid, democratie en beschaving.

De PvdA roept het college op om daar pal voor te staan. Kom met een plan om haat en radicalisering tegen te gaan. Bescherm inwoners die doelwit zijn van haat. En laat zien: in Katwijk is geen plek voor extremisme. Hier kijken we naar mekaar om.

Want wie zwijgt, stemt toe. En wij laten ons niet intimideren.
Veel sterkte aan dat christelijke Syrische gezin! Extreemrechts tuig is steeds zichtbaarder door gebrek aan maatregelen vanuit de politiek die men ziet als goedkeuring van extreemrechts gedrag. Tijd voor een sociale regering die dit tuig ook daadwerkelijk aanpakt i.p.v. na een uurtje verhoor vrijlaat vanwege de zelf veroorzaakte tekorten bij de politie.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219022734
Gelukkig toch nog 1 vrouw in een rolstoel anders kwam dit PvdA/GL de eigen ballotage niet door
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219022763
quote:
Katwijk is een gemeenschap van mensen die werken, zorgen, wel en niet geloven, liefhebben.
Dit is natuurlijk uitsluiting van mensen voor wie werken niet in hun aard ligt. :N
pi_219022768
Vond een mooie observatie in dat het huidige Israël ook steeds extreem-rechtser wordt (sorry van de open deur) en extreemrechtse bewegingen de Israëlische vlag nu wat gebruiken als witwasmachine voor extreemrechts in de wereld. Als in 'ik mag latino's / marokkanen, Syriërs etc haten, want ik steun Israël'. Dat ze Joodse mensen net zo goed haten en daarmee schelden, dát zien we dan wel even door de vingers.

Nee, het gaat hárstikke lekker op radicaal rechts.
pi_219022866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 17:56 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.rtvkatwijk.nl(...)ns-niet-intimideren/
[..]
Veel sterkte aan dat christelijke Syrische gezin! Extreemrechts tuig is steeds zichtbaarder door gebrek aan maatregelen vanuit de politiek die men ziet als goedkeuring van extreemrechts gedrag. Tijd voor een sociale regering die dit tuig ook daadwerkelijk aanpakt i.p.v. na een uurtje verhoor vrijlaat vanwege de zelf veroorzaakte tekorten bij de politie.
Wat is de noodzaak van het benoemen dat het belaagde gezin Syrisch is?
In het topic over de verkrachtingen in Maastricht werd de afkomst ook benoemd en werd er over geklaagd in FB vanmorgen.
pi_219022944
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
In het topic over de verkrachtingen in Maastricht werd de afkomst ook benoemd en werd er over geklaagd in FB vanmorgen.
Zet een TR als je je er aan ergert. Maar het staat gewoon in de bron. Bovendien is het relevant omdat ze kennelijk vanwege hun afkomst overspoeld werden met haat.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 15 oktober 2025 @ 18:33:27 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219022958
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Omdat ze aangevallen zijn *vanwege* hun Syrische afkomst, dus relevant.
Een verkrachting doe je niet *vanwege* je afkomst, dus niet relevant.

Ik vind het wel jammer. Had graag ook meegepost in dat topic, maar 90% is racistische drek
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219022985
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:31 schreef recursief het volgende:

[..]
Zet een TR als je je er aan ergert. Maar het staat gewoon in de bron. Bovendien is het relevant omdat ze kennelijk vanwege hun afkomst overspoeld werden met haat.
Ik vind het altijd relevant, zowel in het ene als het andere topic.

En het is gewoon een hele sneue actie tegen deze mensen. Zeker omdat het artikel juist ging over hun positieve gevoel bij hun integratie.
pi_219023012
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:33 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ik vind het wel jammer. Had graag ook meegepost in dat topic, maar 90% is racistische drek
Ik denk dat deze mensen juist haat ontvingen vanwege hun criminele landgenoten en hun reputatie.

Net als alle Marokkanen over een kam geschoren worden vanwege een hele specifieke groep jonge Marokkaanse jongeren.
pi_219023021
quote:
Dat is geen toeval. Dat is een patroon.
Bekijk deze YouTube-video
pi_219023051
quote:
Geen zorgen. Chris Stoffer komt verzoening preken. Die gaat de boel echt niet lopen opzwepen.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 19:04:29 #13
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219023179
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:07 schreef Beathoven het volgende:
Vond een mooie observatie in dat het huidige Israël ook steeds extreem-rechtser wordt (sorry van de open deur) en extreemrechtse bewegingen de Israëlische vlag nu wat gebruiken als witwasmachine voor extreemrechts in de wereld. Als in 'ik mag latino's / marokkanen, Syriërs etc haten, want ik steun Israël'. Dat ze Joodse mensen net zo goed haten en daarmee schelden, dát zien we dan wel even door de vingers.

En de tegenhanger "Ik mag Israëli belagen op straat want Israël".

Dit is heel triest ook een te verwachten tegenbeweging na alle straatterreur vanuit pro-Palestina-hoek. Niet dat extreemrechts er daarvoor niet was en ik veracht ze net zo hard als de andere kant van het hoefijzer, maar dat ze zich nu steeds openlijker en georganiseerder laten zien is denk ik echt een direct gevolg van hun beleving dat "hunnie" overal mee wegkomen en dat we overspoeld worden met agressieve islamitische immigranten.

Het is wachten tot er net als in Spanje mensen in wijken opgejaagd en uit auto's getrokken gaan worden vrees ik, en de reactie daarop, en die daarop.

Nee, het gaat hártstikke lekker in alle bubbels.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 19:08:43 #14
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219023216
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:33 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Lul niet zo slap, pipo.

Het is puur dat de daders Syriërs zijn dat je daar niet post. Dat past niet in je wereldbeeld van een kumbaya multiculti potpourri.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 15 oktober 2025 @ 19:18:46 #15
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219023305
De bruinhemden laten steeds onbeschofter van zich horen idd.

[ Bericht % gewijzigd door Jippie op 16-10-2025 00:27:35 ]
pi_219023372
Alleen witte mensen op de foto, stelletje racisten.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 19:28:53 #17
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219023373
Ah, het zieltjes winnen is nu echt begonnen :D
pi_219023411
Dus we hebben wat niet nader genoemde lelijke reacties of facebook onder een interview en iemand die die regenboogvlag beu is.

Het moet gezegd met hulp van wat hooligans en het politie-optreden, maar er wordt voor de verkiezingen met veel aanstellerij, desinformatie, aannames en selectieve verontwaardiging een stemming gecreeerd alsof er een enorm extreem-rechts gevaar dreigt en dat is gewoon een valse campagne.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 19:34:03 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219023439
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus we hebben wat niet nader genoemde lelijke reacties of facebook onder een interview en iemand die die regenboogvlag beu is.

Het moet gezegd met hulp van wat hooligans en het politie-optreden, maar er wordt voor de verkiezingen met veel aanstellerij, desinformatie, aannames en selectieve verontwaardiging een stemming gecreeerd alsof er een enorm extreem-rechts gevaar dreigt en dat is gewoon een valse campagne.
Bovendien ben je al gedoopt tot 'extreemrechts' als je door oranje hebt gereden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 15 oktober 2025 @ 19:35:47 #20
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219023469
quote:

Niks aan de hand joh :') doorlopen mensen....
  woensdag 15 oktober 2025 @ 19:37:51 #21
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219023506
quote:

Laatste 2 jaar Extreem links aan het rellen, boel slopen, bezetten. O-)
Rechts gaat 1x demonstreren :( "Extreem rechts een gevaar voor de samenleving, HET FASCISME IS TERUG!!"
pi_219023561
Het zijn altijd van die tokkies die extreem rechtse Henk en Ingrid. Fatbike. Peuk in de smoel en ga zo maar door.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 19:43:10 #23
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219023588
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 19:35 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Was je maar zo bezorgd over islamisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 15 oktober 2025 @ 19:45:53 #24
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219023631
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Was je maar zo bezorgd over islamisme.
Ik ben niet bezorgd pop.
pi_219023683
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 19:34 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Bovendien ben je al gedoopt tot 'extreemrechts' als je door oranje hebt gereden.
_O- inderdaad.
pi_219023706
Wie zegt dat extreem rechts die mensen heeft belaagd? Het is al vaker voorgekomen dat christenen door moslims zijn geterroriseerd.
pi_219023715
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 19:41 schreef Vostok het volgende:
Het zijn altijd van die tokkies die extreem rechtse Henk en Ingrid. Fatbike. Peuk in de smoel en ga zo maar door.
Die beginnen inderdaad, die zijn niet onder de indruk van tuig. Maar de roep om minder migratie en veiligheid op straat wordt zeer breed gedragen.

Zelfs de ogen van de D’66 gaan langzaam open.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:01:52 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219023861
quote:

Mwoh, als ik zie met welk gemak er overal dus ook hier geroepen wordt over massale deportaties bijvoorbeeld dan denk ik dat er echt wel degelijk extreemrechtse ondergraving bezig is.
pi_219023921
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mwoh, als ik zie met welk gemak er overal dus ook hier geroepen wordt over massale deportaties bijvoorbeeld dan denk ik dat er echt wel degelijk extreemrechtse ondergraving bezig is.
Die wens bestaat al veel langer; logischerwijs onstond deze wens gelijktijdig met het begin van de massale importaties. Wat wel het geval is, is dat steeds meer mensen durven uit te komen voor wat normaal is, was of hoort te zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:07:22 #30
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219023957
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of, je stemt geen PvdA-GL omdat ze de vergoeiliking, bagatellsering en facilitering van fascistische denkwijzen van 'n bepaalde religie niet zo zien zitten.

Hier mogen weer genieten van billboards van esmah 'hoofddoek' lalah. Want progressie, daar gaat het om uiteraard.

Lees eens de koran, en kom daarna terug met je zorgen m.b.t. fascisme.
Dit is precies waar het fout gaat in deze wereld.
Ik heb zelf ook niks met Islam e.d. maar de manier waarop de PVV ermee omgaat is niet de mijne. Het kan ook op een andere manier dan meteen met gestrekt been erin.
Wat mij betreft komt er geen moslim meer in.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:09:33 #31
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219023988
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:05 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Die wens bestaat al veel langer; logischerwijs onstond deze wens gelijktijdig met het begin van de massale importaties. Wat wel het geval is, is dat steeds meer mensen durven uit te komen voor wat normaal is, was of hoort te zijn.
Asielzoekers bestaan al eeuwen. En je hebt ze ook nodig, alleen de rotte appels moet je eruit zeven.
pi_219024094
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of, je stemt geen PvdA-GL omdat ze de vergoeiliking, bagatellsering en facilitering van fascistische denkwijzen van 'n bepaalde religie niet zo zien zitten.

Hier mogen weer genieten van billboards van esmah 'hoofddoek' lalah. Want progressie, daar gaat het om uiteraard.

Lees eens de koran, en kom daarna terug met je zorgen m.b.t. fascisme.
Wat mij betreft maak je de denkfout dat er met iedere moslim wat mis is, terwijl er ook hier - net als bij christenen - mensen zijn die progressiever of juist zeer conservatief met hun religie omgaan.

Terwijl de rechts-extremisten die zich de laatste tijd laten gelden met intimidatie, vernielingen, orde verstoringen en racistische leuzen wel allemaal fout zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:17:27 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219024108
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat mij betreft maak je de denkfout dat er met iedere moslim wat mis is, terwijl er ook hier - net als bij christenen - mensen zijn die progressiever of juist zeer conservatief met hun religie omgaan.

Terwijl de rechts-extremisten die zich de laatste tijd laten gelden met intimidatie, vernielingen, orde verstoringen en racistische leuzen wel allemaal fout zijn.
Hoofddoeken zijn in geen enkel universum progressief.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219024174
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
je kan niet zowel progressieve meningen als conservatieve meningen inzichten hebben?
pi_219024178
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig toch nog 1 vrouw in een rolstoel anders kwam dit PvdA/GL de eigen ballotage niet door
Wat laat je je weer kennen :')
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:25:15 #36
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219024181
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of; geef eens aan wat jij ervan vindt dat we religies hebben die zeggen dat vrouwen zich moeten bedekken.
Dat gaf ik net aan.
Ik ben sowieso tegen elk geloof. Zeker tegen de Islam, waar vrouwen, homo's etc behandeld worden als beesten.
Geloof is de stille kracht achter veel oorlogen geweest.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:25:59 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219024185
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
je kan niet zowel progressieve meningen als conservatieve meningen inzichten hebben?
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Lalah neem ik inderdaad niet serieus
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219024197
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er is niks extreem-rechts aan het deporteren van illegalen en mensen wiens legaal verblijf beeindigd is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219024222
*Hyper extreem rechts
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:30:26 #40
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219024235
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Er is niks extreem-rechts aan het deporteren van illegalen en mensen wiens legaal verblijf beeindigd is.
Het begint bij illegalen.
pi_219024241
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mwah, mijn oma droeg als Christen hoofddoeken tot ver in de jaren 90, misschien zelfs wel begin ‘00’s en zij was als lid van een pinkstergemeente behoorlijk progressief.

Lid van de ChristenUnie en zette zich actief in voor Amnesty international. Voor een vrouw van haar generatie was zij zeer bij de tijd en ruimdenkend.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219024247
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:09 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Asielzoekers bestaan al eeuwen. En je hebt ze ook nodig, alleen de rotte appels moet je eruit zeven.
Een demografische verschuiving zoals we nu zien is qua etnische afstand en tijdsbestek, in historisch opzicht eigenlijk uitzonderlijk.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:33:07 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219024266
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Mwah, mijn oma droeg als Christen hoofddoeken tot ver in de jaren 90, misschien zelfs wel begin ‘00’s en zij was als lid van een pinkstergemeente behoorlijk progressief.

Lid van de ChristenUnie en zette zich actief in voor Amnesty international. Voor een vrouw van haar generatie was zij zeer bij de tijd en ruimdenkend.
Ik herhaal: hoofddoeken bij dames is in geen enkel universum progressief te noemen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219024284
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik herhaal: hoofddoeken bij dames is in geen enkel universum progressief te noemen
Oké, dan was mijn oma met terugwerkende kracht ineens niet progressief joh, wat jij wil.

Omdat het niet in Etto’s bekrompen wereldbeeld past.
pi_219024288
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

En toch kan je er gif op innemen dat al die 'rechts-extremisten' progressiever zijn dan de gemiddelde moslim.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 20:40:05 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219024298
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oké, dan was mijn oma met terugwerkende kracht ineens niet progressief joh, wat jij wil.

Omdat het niet in Etto’s bekrompen wereldbeeld past.
lol..

bekrompen is het idee dat je wegens je aangeboren geslacht jezelf dient te bedekken.

Progressief, niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219024305
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:31 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Een demografische verschuiving zoals we nu zien is qua etnische afstand en tijdsbestek, in historisch opzicht eigenlijk uitzonderlijk.
is als sinds de tijd van de romeinen bezig. mensen uit Estland of Wit Rusland eindigden in Noord Africa..

de reistijd is wel korter
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_219024315
Een artikel van PVDA serieus nemen. _O- _O- _O-
  woensdag 15 oktober 2025 @ 21:14:32 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219024529
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, maar daar heeft men het niet (uitsluitend) over bij dat geroep om remigratie.
pi_219024569
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 21:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, maar daar heeft men het niet (uitsluitend) over bij dat geroep om remigratie.
Zoals gebruikelijk bewijzen de allerextreemste uiteinden van de spectrums de terechte zorgen die er leven over onderwerpen vooral een slechte dienst. Met het spuiten van hakenkruizen op objecten ga je niet sneller tot realistische oplossingen voor aan migratie gerelateerde problemen komen, en met het belagen van joodse burgers ga je er niet voor zorgen dat er meer rekening gehouden wordt met de veiligheid van burgers in oorlogsgebieden ver weg.
pi_219024570
Etto in the house en het topic gaat opeens weer over de islam.

Wat was ook weer het oorspronkelijke onderwerp? Mij ben je zo kwijt hoor.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 21:41:39 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219024712
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik denk dat deze mensen juist haat ontvingen vanwege hun criminele landgenoten en hun reputatie.

Net als alle Marokkanen over een kam geschoren worden vanwege een hele specifieke groep jonge Marokkaanse jongeren.
En dit is dus precies wat racisme is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219024755
quote:
10s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 21:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dit is dus precies wat racisme is.
Goed zo, heb je weer wat geleerd starhopper, wil je nu een sticker?
  woensdag 15 oktober 2025 @ 21:53:02 #54
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219024767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 21:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Goed zo, heb je weer wat geleerd starhopper, wil je nu een sticker?
Ik vind het goed dat jij als rechtse user nou goed laat zien wat dus racisme is. Dus wat mij betreft krijg jij een sticker.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219024845
'Extreem' rechts nog wel _O-.
pi_219024858
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Niet persé om die hoofddoek (anders hangt Etto weer aan de lamp boven de keukentafel), maar wel complimenten voor je oma.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 22:39:38 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219025059
Niet gelezen.
pi_219025424
En als je voor vrijheid,vrede en veiligheid bent ,maar ook van de natuur schone lucht enz, houdt.
Maar vind dat er een asielstop moet komen en de nederlandse vlag gewoon gezien mag worden...
Ben je dan extreem rechts? tegenwoordig wel. wat een bullshit.
pi_219027096
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 23:19 schreef Thorelf het volgende:
En als je voor vrijheid,vrede en veiligheid bent ,maar ook van de natuur schone lucht enz, houdt.
Maar vind dat er een asielstop moet komen en de nederlandse vlag gewoon gezien mag worden...
Avant-garde praat

Groen Rechts is nog niet geboren. Heel Rotterdam en Eindhoven bebossen.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 11:06:35 #60
3542 Gia
User under construction
pi_219027143
quote:
Want ook in Katwijk is dit geen abstract landelijk probleem meer. We zagen deze zomer agressieve relschoppers in onze straten vreedzame demonstranten belagen. Daar is het niet bij gebleven. In de afgelopen anderhalve maand zijn er meerdere incidenten geweest: hakenkruizen op straten gekalkt. Een Christelijk Syrisch gezin, dat hier een nieuw leven probeert op te bouwen, werd overspoeld met racistische haat na een mooi interview in de pers. En alleen al deze week: zaterdag, op Coming Out Day, werd de regenboogvlag van de vlaggenmast getrokken. En maandag werd een verkiezingsbord in Rijnsburg beklad, waarbij alleen de posters van rechtse en radicaal-rechtse partijen zichtbaar bleven met de tekst “Stem rechts
Poeh, heftig zeg!! Tja, allemaal veel agressiever dan een halve universiteit slopen, winkelruiten ingooien, auto's vernielen en ga zo maar door!

Oeh, ze bekladden een poster van ons! Agressief, zie je wel!
pi_219027153
quote:
Dat zag je goed in de appgroepjes van die toekomstige republikeinse leiders. Openlijk Israel steunen en in de chat lachen met Hitler, gaskamers en racistische jodengrapjes.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 16 oktober 2025 @ 11:13:09 #62
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219027178
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 19:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Lul niet zo slap, pipo.

Het is puur dat de daders Syriërs zijn dat je daar niet post. Dat past niet in je wereldbeeld van een kumbaya multiculti potpourri.
Selectieve censuur in je eigen hoofd met een heel beperk wereldbeeld - best wel treurig eigenlijk ...
"Hoka Hey!"
pi_219028428
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 22:06 schreef Anti_schaap het volgende:
'Extreem' rechts nog wel _O-.
"Everyone I don't like is Hitler".
Nu meer toepasselijk dan ooit.
pi_219028507
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 11:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Poeh, heftig zeg!! Tja, allemaal veel agressiever dan een halve universiteit slopen, winkelruiten ingooien, auto's vernielen en ga zo maar door!

Oeh, ze bekladden een poster van ons! Agressief, zie je wel!
Dan nog...

Juist Syrische christenen moet je hier opvangen, want als er één groep daar enorm gevaar loopt zijn zij het wel. De absolute stupiditeit van extreem-rechts, zeker in 'christelijk Katwijk' manifesteert zich steeds op dezelfde manier. Je zou denken: jippie, er komen wat geloofsbroeders bij, weest welkom. Maar de schedelmeter ziet alleen kleur en afkomst, en alle ratio verdwijnt uit het raam.

Overigens, dat diezelfde rechtse christelijke types, zeker in de VS, nu ineens pro-Israël en pro-Joden zijn, ligt vooral in het gegeven dat die staat en die mensen nodig zijn voor een of andere eindtijdsprofetie. Israël zelf interesseert ze geen moer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219028981
Dit valt bij mij in de categorie "extreem dom" rechts.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 16 oktober 2025 @ 15:09:41 #66
485843 crew  Jippie
pi_219028988
Graag on-topic blijven-jullie kunnen het!
pi_219029117
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:09 schreef Jippie het volgende:
Graag on-topic blijven-jullie kunnen het!
Ik zet daar vraagtekens bij.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219041012
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 21:22 schreef recursief het volgende:
Etto in the house en het topic gaat opeens weer over de islam.

Wat was ook weer het oorspronkelijke onderwerp? Mij ben je zo kwijt hoor.
Hij is daar ervaren in. @EttovanBelgie
pi_219041352
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 23:19 schreef Thorelf het volgende:
Als je een asielstop wil dan ja.
De rest is niet relevant (voor dit)
pi_219041362
Hoi! |:)
Vakman pur sang
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 08:58:37 #71
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219041366
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan nog...

Juist Syrische christenen moet je hier opvangen, want als er één groep daar enorm gevaar loopt zijn zij het wel. De absolute stupiditeit van extreem-rechts, zeker in 'christelijk Katwijk' manifesteert zich steeds op dezelfde manier. Je zou denken: jippie, er komen wat geloofsbroeders bij, weest welkom. Maar de schedelmeter ziet alleen kleur en afkomst, en alle ratio verdwijnt uit het raam.

Overigens, dat diezelfde rechtse christelijke types, zeker in de VS, nu ineens pro-Israël en pro-Joden zijn, ligt vooral in het gegeven dat die staat en die mensen nodig zijn voor een of andere eindtijdsprofetie. Israël zelf interesseert ze geen moer.
Ook de Syrische christenen wil ik hier niet opvangen. Die zijn vaak net zo conservatief en achterlijk als overige Syriërs, maar dan met een christelijk sausje.

Ik ben mijn mededogen ondertussen volkomen kwijt, ben je in gevaar? Het maakt me niet meer uit, de wereld is gevaarlijk. Los het maar op waar je bent. Hier in Europa hadden we een veilige plek gecreëerd en daar morrelen we aan omdat we te naïef zijn. Ik wil van het hele principe van asiel af.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_219041379
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 08:58 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ook de Syrische christenen wil ik hier niet opvangen. Die zijn vaak net zo conservatief en achterlijk als overige Syriërs, maar dan met een christelijk sausje.

Ik ben mijn mededogen ondertussen volkomen kwijt, ben je in gevaar? Het maakt me niet meer uit, de wereld is gevaarlijk. Los het maar op waar je bent. Hier in Europa hadden we een veilige plek gecreëerd en daar morrelen we aan omdat we te naïef zijn. Ik wil van het hele principe van asiel af.
Ik hoor veel om me heen dat mensen eindelijk verstandig worden.
Vakman pur sang
pi_219042112
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 17:56 schreef Mikeytt het volgende:
We zagen deze zomer agressieve relschoppers in onze straten vreedzame demonstranten belagen.
Oh ja, was dat niet vanwege dit soort "vreedzame" figuren?

quote:
'OM verdenkt moslimprediker 'Abou Hafs' van steun aan IS'

De salafistische prediker Fouad el B., alias Abou Hafs, is vorige week gearresteerd in een onderzoek naar financiering van terreurbeweging IS.
Parool

[ Bericht 12% gewijzigd door AchJa op 18-10-2025 10:51:07 ]
pi_219042295
quote:

[..]

Dat gaat wel heel erg ver.
Ik zou het principe van asiel als iets tijdelijks willen zien.
Op enig moment verandert de situatie waar je voor gevlucht bent en kun je gewoon terug.
Of als je op vakantie naar je thuisland kunt, dan kun je ook gewoon terug en plaats maken voor iemand anders die in nood zit.
-
pi_219042319
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 11:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat gaat wel heel erg ver.
Ik zou het principe van asiel als iets tijdelijks willen zien.
Op enig moment verandert de situatie waar je voor gevlucht bent en kun je gewoon terug.
Of als je op vakantie naar je thuisland kunt, dan kun je ook gewoon terug en plaats maken voor iemand anders die in nood zit.
Mensen dus eventueel decennialang tot tweederangs burgers bestempelen? Je snapt niet dat dit ook wel hele forse nadelen heeft?
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:21:02 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219042354
quote:

[..]

Ik denk dat dit land juist een vrijplaats moet zijn voor mensen die daadwerkelijk belaagd worden in land van herkomst, bovenal homoseksuelen, vrouwen en politieke en religieuze dissidenten. Betekent dat dat we 'de hele wereld' moeten opvangen? Nee, logistiek gezien is dat onmogelijk, maar ik zou juist een lans willen breken voor genoemde groepen. Die zijn doorgaans ook juist op de vlucht voor conservatieve en onderdrukkende regimes en denkbeelden.

Voor extreem-rechts zoals in Katwijk bestaan al die nuances niet; daar geldt enkel kleur en ras. Kennelijk zijn ze vergeten dat conservatieve en achterlijke denkbeelden ook heel goed binnen de eigen groep kunnen gedijen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219042679
Als je naar opsporing verzocht kijkt, dan zie je practisch alleen maar lichtgetinte mensen.
Als er iets uitzonderlijks qua misdaad gebeurd, zijn het vaak mensen van kleur die de dader zijn.
Dat alles kan je zo nagaan in de media.
Je ziet het best vaak hier op FOK! dat als jongeren het probleem zijn in een nieuwsartikel dat vaak geassocieerd wordt met jongeren uit de Arabisch-sprekende wereld (Marokko, in de meeste gevallen, maar tegenwoordig ook steeds vaker Syriërs). Dat komt niet uit de lucht vallen.

En vervolgens wordt het gek gevonden dat extreem rechts meer aanhang krijgt. Vooral gezien dat de rest van de politici niet de vinger op de zere plek durven te leggen en een figuurlijke scalpel ter hand te nemen.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:20:54 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219042770
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:06 schreef Telefoonvork het volgende:
Als je naar opsporing verzocht kijkt, dan zie je practisch alleen maar lichtgetinte mensen.
Als er iets uitzonderlijks qua misdaad gebeurd, zijn het vaak mensen van kleur die de dader zijn.
Dat alles kan je zo nagaan in de media.
Je ziet het best vaak hier op FOK! dat als jongeren het probleem zijn in een nieuwsartikel dat vaak geassocieerd wordt met jongeren uit de Arabisch-sprekende wereld (Marokko, in de meeste gevallen, maar tegenwoordig ook steeds vaker Syriërs). Dat komt niet uit de lucht vallen.

En vervolgens wordt het gek gevonden dat extreem rechts meer aanhang krijgt. Vooral gezien dat de rest van de politici niet de vinger op de zere plek durven te leggen en een figuurlijke scalpel ter hand te nemen.
Extreem rechts is dan ook extreem dom. Je kunt mensen niet beoordelen of afrekenen op vaststaande eigenschappen van identiteit, in dit geval ras, kleur en etniciteit.

Het gaat niet om dergelijke letterlijke oppervlakkigheden. Het gaat om gedrag, ideeën en denkbeelden.

Een uitspraak als "Minder Marokkanen" is dan ook volstrekt onzinnig, naast potentieel gevaarlijk. Is hetzelfde als roepen dat je "Minder IJslanders" wil, of "Minder Ghanezen", of "Minder Ecuadorianen".

Zoals ik elders al stelde: liever een afvallige Mocro dan een bekeerde Hollander. Ras interesseert me geen fluit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Redactie Sport zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:27:55 #79
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219042812
Extreemrechts is salonfähig geworden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:30:34 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219042823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vind je? Ik vond het wel geruststellend dat de demo's van Els en Defend Netherlands wederom lieten zien hoe weinig interesse de 'Nederlander' heeft in die haatclubs.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219042851
quote:
Dat klopt wel. Kijk alleen al naar de VVD, de vorige keer moest en zou er geregeerd gaan worden met de PVV en nu is JA21 de grote liefde. En nou zijn dat beide misschien geen extreemrechtse partijen maar die hele uiterst rechtse hoek kliekt nogal tegen elkaar en aanhang en boegbeelden lopen in elkaar over…
pi_219042981
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 11:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Mensen dus eventueel decennialang tot tweederangs burgers bestempelen? Je snapt niet dat dit ook wel hele forse nadelen heeft?
Ga vooral door met dit soort karikaturen.
-
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:59:28 #83
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219043007
quote:
Over de normalisering ervan:

https://www.trouw.nl/poli(...)g-op-straat~b4ad5bbf
pi_219043057
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:54 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ga vooral door met dit soort karikaturen.
Het gebeurt gewoon. Neem bijvoorbeeld https://nl.wikipedia.org/wiki/Afshin_Ellian die woont hier al sinds 1989. En die kan nu echt nog niet veilig terug naar Iran (of Afghanistan waar hij eerst heen was gevlucht). En zijn kinderen zijn volledig gebonden aan Nederland.
Als we jouw voorstel overnemen dan zou, wanneer de Ayatollahs eindelijk oprotten, een Nederlands Kamerlid moeten vertrekken. En ook de huidige partijleider van de VVD zou hier niet langer mogen wonen want die zou best weer veilig in Turkije kunnen wonen.

En zouden die vluchtelingen die wat jou betreft ooit weer moeten vertrekken bijvoorbeeld wel Kamerlid mogen worden?
pi_219043093
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 19:35 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Er is wel degelijk iets aan de hand, mensen zijn het beleid beu maar de politici weigeren te doen wat nodig is. Het is aan het borrelen en er gaat een moment komen dat de bom barst. Je ziet het al in Engeland gebeuren alleen kan men daar politiek wel het een en ander veranderen. Hier ontbreekt nog steeds de wil van de politici en ons systeem zorgt er ook voor dat de noodzakelijke veranderingen niet plaats kunnen vinden.
pi_219043302
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Neem bijvoorbeeld https://nl.wikipedia.org/wiki/Afshin_Ellian die woont hier al sinds 1989. En die kan nu echt nog niet veilig terug naar Iran (of Afghanistan waar hij eerst heen was gevlucht).
Heel goed dat je met Afshin Ellian aan komt zetten, luister vooral zelf wat vaker naar hem.
Hij heeft scherpe analyses en is wars van de deugende praatjes die in nederland de publieke opinie domineren.
Hij is het type vluchteling waar we tot in lengte van jaren elke maand wel een vliegtuig vol van kunnen gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 18-10-2025 15:11:12 ]
-
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:54:18 #87
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219043448
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:35 schreef quo_ het volgende:

[..]
Heel goed dat je met Afshin Ellian aan komt zetten, luister vooral zelf wat vaker naar hem.
Hij heeft scherpe analyses en is wars van de deugende praatjes die in nederland de publieke opinie domineren.
Hij is het type vluchteling waar we tot in lengte van jaren elke maand wel een vleigtuig vol van kunnen gebruiken.
Mooi verwoord en de waarheid ^O^
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:11:46 #88
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219043841
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 11:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik denk dat dit land juist een vrijplaats moet zijn voor mensen die daadwerkelijk belaagd worden in land van herkomst, bovenal homoseksuelen, vrouwen en politieke en religieuze dissidenten. Betekent dat dat we 'de hele wereld' moeten opvangen? Nee, logistiek gezien is dat onmogelijk, maar ik zou juist een lans willen breken voor genoemde groepen. Die zijn doorgaans ook juist op de vlucht voor conservatieve en onderdrukkende regimes en denkbeelden.

Voor extreem-rechts zoals in Katwijk bestaan al die nuances niet; daar geldt enkel kleur en ras. Kennelijk zijn ze vergeten dat conservatieve en achterlijke denkbeelden ook heel goed binnen de eigen groep kunnen gedijen.
Ik respecteer je mening wel, vind je in het algemeen een redelijke en beschaafde user, maar ik deel je mening niet :)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_219044023
quote:
Op een bepaald moment maakt het niet meer uit hoe hard je ook scheld op mensen waarmee je het oneens bent. Ze zijn er immuun voor geworden en halen hun schouders op.
En naarmate de groep groter is die het doelwit is van zo'n bejegening neemt het effect nog verder af.

Ja het was echt slim om alles rechts van D66 uit te maken voor dom rechts of extreem rechts en daar tot vervelens toe op terug te komen.
-
pi_219044290
Je kan prima multi culturele facetten hebben in je maatschappij.
Dit houd op met werken als de verschillende culturen of enkele daarvan de overhand krijgen.
Dan word het groep versus groep.

Exact wat je al jaren ziet gebeuren en erger worden.
pi_219044350
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 20:09 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Niet in de wereldwijd rondtrekkende aantallen die er nu plaats vindt. De globalisering heeft de asielindustrie ook bereikt. Gevolg: iedereen zoekt de plek op waar men het meest aan het uitkeringen- en toeslageninfuus kan gaan hangen. Dat heeft niets meer met het vluchten naar een buurland van vroeger te maken.
pi_219044423
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat klopt wel. Kijk alleen al naar de VVD, de vorige keer moest en zou er geregeerd gaan worden met de PVV en nu is JA21 de grote liefde. En nou zijn dat beide misschien geen extreemrechtse partijen maar die hele uiterst rechtse hoek kliekt nogal tegen elkaar en aanhang en boegbeelden lopen in elkaar over…
De VVD was onder Bolkestein en Van Aartsen ook vrij rechts. Die cope dat de VVD altijd al een soort D66 light zou zijn is echt stompzinnig. Dat was vooral omdat Rutte alles weggaf om een kabinet bij elkaar te houden.
pi_219044871
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:35 schreef quo_ het volgende:

[..]
Hij is het type vluchteling waar we tot in lengte van jaren elke maand wel een vliegtuig vol van kunnen gebruiken.
Ok, dus die hoeft van jou dus niet terug als Iran weer veilig voor hem wordt?
pi_219044877
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 16:50 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De VVD was onder Bolkestein en Van Aartsen ook vrij rechts. Die cope dat de VVD altijd al een soort D66 light zou zijn is echt stompzinnig. Dat was vooral omdat Rutte alles weggaf om een kabinet bij elkaar te houden.
Volgens mij hoeft dat van niemand.
pi_219044978
Zag vandaag weer wat beelden van anti-AZC demonstranten.

Sjezus wat een proleten lopen daar tussen. Dat moet toch anders kunnen?
pi_219045006
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 18:24 schreef vul_maar_in het volgende:
Zag vandaag weer wat beelden van anti-AZC demonstranten.

Sjezus wat een proleten lopen daar tussen. Dat moet toch anders kunnen?
Tja, het trekt nu eenmaal per definitie een bepaald slag volk aan.
pi_219045066
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 18:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, het trekt nu eenmaal per definitie een bepaald slag volk aan.
protip: Je kunt beginnen met die idioten achteraan te zetten. Paaltje slaan met "alle bomberjacks hier achter a.u.b.".

[ Bericht 0% gewijzigd door vul_maar_in op 18-10-2025 18:39:15 (. vergeten) ]
pi_219045087
Als deze mensen een ander beleid willen, dan kunnen ze beter een keer op JA21 stemmen. Die zijn ook echt rechts, maar verwachten in ieder geval nog dat hun volksvertegenwoordigers iets doen.

De PVV volksvertegenwoordigers zitten alleen maar in de Tweede Kamer om niets te doen en hun zakken te vullen van onze belastingcenten. Die lui worden slapend rijk over de rug van de hardwerkende Nederlander.
pi_219045137
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 18:38 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
protip: Je kunt beginnen met die idioten achteraan te zetten. Paaltje slaan met "alle bomberjacks hier achter a.u.b.".
Zeker maar dan blijft er voor dat paaltje verdomde weinig over.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 18:52:46 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219045154
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 18:43 schreef Jojoke het volgende:
Als deze mensen een ander beleid willen, dan kunnen ze beter een keer op JA21 stemmen. Die zijn ook echt rechts, maar verwachten in ieder geval nog dat hun volksvertegenwoordigers iets doen.

De PVV volksvertegenwoordigers zitten alleen maar in de Tweede Kamer om niets te doen en hun zakken te vullen van onze belastingcenten. Die lui worden slapend rijk over de rug van de hardwerkende Nederlander.
NWS / JA21 veranderde stiekem verkiezingsbeloftes voor doorrekening
pi_219045355
Eerst waren het de Duitsers.
Daarna de Communisten.
Daarna de Hippies.
Daarna de homo´s.
Daarna de moslims.
Daarna de immigranten in het algemeen.

Dit riedeltje herhaalt zich elke 20 jaar weer opnieuw met een nieuwe zondebok en dit keer is het nog erger, want cultuurpolitiek domineert beide kanten van het politieke spectrum en extreemrechts maakt hier maar al te graag gebruik van. Het is echt te treurig voor worden dat mensen hierin trappen. Er is geen excuus om je aangetrokken te voelen tot fascisme, tot nazisme, tot rassenhaat. Dat wordt je aangepraat.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_219045396
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:06 schreef Nexum het volgende:
Daarna de Communisten.
Daarna de Hippies.
Daarna de homo´s.
Daarna de moslims.

Dit riedeltje herhaalt zich elke 20 jaar weer opnieuw met een nieuwe zondebok en dit keer is het nog erger, want cultuurpolitiek domineert beide kanten van het politieke spectrum en extreemrechts maakt hier maar al te graag gebruik van. Het is echt te treurig voor worden dat mensen hierin trappen. Er is geen excuus om je aangetrokken te voelen tot fascisme, tot nazisme, tot rassenhaat. Dat wordt je aangepraat.
_O_
pi_219045552
quote:
Daarna de Communisten.
Daarna de Hippies.
Daarna de homo´s.
Daarna de moslims.

Nee hoor, dat onderga je vanzelf, zeker in deze tijd. Als je nog geen racist was in west Europa, dan ga je dat nu in sneltreintempo wel worden. Waar baseer ik dat op? De groei van partijen zoals PVV of AFD.

Maar blijf het gewoon lekker negeren en labelen als extreem rechts.
pi_219045596
Heb niks met elke vorm van extreme ideologie, echter verbaast mij deze ontwikkeling niks.
pi_219046005
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:18 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee hoor, dat onderga je vanzelf, zeker in deze tijd. Als je nog geen racist was in west Europa, dan ga je dat nu in sneltreintempo wel worden. Waar baseer ik dat op? De groei van partijen zoals PVV of AFD.

Maar blijf het gewoon lekker negeren en labelen als extreem rechts.
Wat is er mis met extreemrechts labelen als extreemrechts?
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 20:02:28 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219046105
quote:
Daarna de Communisten.
Daarna de Hippies.
Daarna de homo´s.
Daarna de moslims.

Religiekritiek heeft geen moer met fascisme of nazisme te maken.

Zo wel, dan mogen we een hele hoop zgn. 'progressieve anti-fascisten' die al decennia het christendom bekritiseren dus zien als fascisten.

Niet de bedoeling, dunkt mij.

Leuk, dat men overal als de progressieve He-Man pleit voor rechten voor minderheden (vrouwen, homo's, andersdenkenden), zolang men elk jaar weer op LinkedIn verkondigt hoe gezellig het was bij de bedrijfsiftar, neemt geen hond die ooit een boek gelezen heeft je serieus.

Progressief is echt progressief. En daar hoort facilitering van de islam NOOIT bij. Het christendom heeft die club al een jaar of 60 bekritiseerd en getemd, zou fijn zijn als ze tegen Mo en Fatima ook zouden zeggen: hou die primitieve religieuze bs lekker thuis. Dat maakt je echt geen racist.

[ Bericht 7% gewijzigd door EttovanBelgie op 18-10-2025 20:08:33 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219046354
quote:
Dat weet ik wel, en ik ga ook niet voor ze stemmen. Maar deze mensen willen een rechtse verandering en als ze op de PVV stemmen dan zitten ze weer een paar jaar met PVV volksvertegenwoordigers die geen ruk voor hen doen.

En dan raken ze misschien gefrustreerd over de democratie, maar dat is niet omdat de democratie niet functioneert, maar omdat ze stemmen op volksvertegenwoordigers die niets voor hen doen. Die alleen slapend rijk worden van onze belastingcenten. Veel mensen beseffen niet dat PVV kamerleden vrijwel niets doen, op kosten van de belastingbetaler.

Dus als je echt rechts wilt en je wilt ook dat de volksvertegenwoordigers waarop je stemt iets doen, dan moet je niet PVV stemmen. Vandaar de stemsuggestie.
pi_219046390
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze labelen tegenwoordig mensen die zich zorgen maken over de toekomst van hun land als extreemrechts, ik vind dat iets te ver gaan.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 20:52:42 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219046457
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Voor jou is alles net iets ter rechterzijde van Mao al extreemrechts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219046465
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:43 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ze labelen tegenwoordig mensen die zich zorgen maken over de toekomst van hun land als extreemrechts, ik vind dat iets te ver gaan.
Mensen die zich zorgen maken is iets anders dan de hoeveelheid Prinsenvlaggen en Hitlergroeten die ik de laatste maanden voorbij zie komen. Zij voelen blijkbaar een bepaalde steun of onschendbaarheid om zich zo publiekelijk te laten zien en dat maakt het wel zorgelijker dan de bezorgde burger die we al jaren hebben.
Dit, dus.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 20:55:52 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219046481
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Mensen die zich zorgen maken is iets anders dan de hoeveelheid Prinsenvlaggen en Hitlergroeten die ik de laatste maanden voorbij zie komen. Zij voelen blijkbaar een bepaalde steun of onschendbaarheid om zich zo publiekelijk te laten zien en dat maakt het wel zorgelijker dan de bezorgde burger die we al jaren hebben.
Vielen echt in het niet bij die Palestina-vlaggen (en soms ook ISIS vlaggen) en sjaaltjes inderdaad, de afgelopen 2 jaar.

Wat Moslim Broederschap erbij, vleugje intifada, sprinkel antisemitisme, Joodse studenten die verteld wordt beter weg te blijven, random boycots van lieden zodra ze Joods of Israëli zijn, gesloopte universiteiten, Jodenjachten in A'dam, maar hé, die paar honderd debielen met een prinsenvlag, dat is het echte probleem.

Zelfs Mussert met bajonetten kreeg het niet voor elkaar een kwart miljoen anti-Israëli's op de been te brengen.

Hurdurr, extreem-rechts. Flikker toch op met die selectieve verontwaardiging. Vraag een paar Joodse Nederlanders hoe zíj zich voelen.

lol

[ Bericht 7% gewijzigd door EttovanBelgie op 18-10-2025 21:02:58 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219046557
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vielen echt in het niet bij die Palestina-vlaggen (en soms ook ISIS vlaggen) en sjaaltjes inderdaad, de afgelopen 2 jaar.

Wat Moslim Broederschap erbij, vleugje intifada, sprinkel antisemitisme, maar hé, die paar honderd debielen met een prinsenvlag, dat is het echte probleem.

Zelfs Mussert met bajonetten kreeg het niet voor elkaar een kwart miljoen anti-Israëli's op de been te brengen.

Hurdurr, extreem-rechts. Flikker toch op met die selectieve verontwaardiging. Vraag een paar Joodse Nederlanders hoe zíj zich voelen.

lol
Dit was het onderwerp niet? En doe eens rustig joh :D
Dit, dus.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:04:12 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219046565
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dit was het onderwerp niet? En doe eens rustig joh :D
En wederom...

Nul inhoud.

Het gros van Nederland interesseert die prinsenvlag geen reet, en Els en die andere debielen kregen nog geen 1000 man op de been.

Maar echt: DAAR zit het gevaar.

Ondertussen moeten we het vooral niet hebben over het feit dat een kwart miljoen nitwits hun anti-Israël propaganda hebben kunnen uitleven in onze hoofdstad.

Dat was immers voor de 'goede' zaak.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219046596
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor jou is alles net iets ter rechterzijde van Mao al extreemrechts.
Achterlijk gelaster wederom.
pi_219046599
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:43 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dit klopt simpelweg gewoon niet.
pi_219046613
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En wederom...

Nul inhoud.

Het gros van Nederland interesseert die prinsenvlag geen reet, en Els en die andere debielen kregen nog geen 1000 man op de been.

Maar echt: DAAR zit het gevaar.

Ondertussen moeten we het vooral niet hebben over het feit dat een kwart miljoen nitwits hun anti-Israël propaganda hebben kunnen uitleven in onze hoofdstad.

Dat was immers voor de 'goede' zaak.
Ik heb echt geen idee wat je weer allemaal loopt te schuimbekken maar het interesseert me echt helemaal niks :')
Dit, dus.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:12:20 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219046639
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik heb echt geen idee wat je weer allemaal loopt te schuimbekken maar het interesseert me echt helemaal niks :')
Weet ik, pas wanneer oranje-blanje-bleu door driekwart en een halve debiel wordt gewapperd, gaan je 'spider senses' tingelen.

Dan wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219046684
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Weet ik, pas wanneer oranje-blanje-bleu door driekwart en een halve debiel wordt gewapperd, gaan je 'spider senses' tingelen.

Dan wel.
Joe :W nou wat betreft lekker niet meer reageren want nogmaals; je gebrabbel over “spider senses” en whatever andere onzin waar ik niks van kan maken: het interesseert me niet. 0,0.
Dit, dus.
pi_219046831
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit klopt simpelweg gewoon niet.
Wat dat betreft maakt die demo in Den Haag wel duidelijk dat die extreemrechtsen afhankelijk zijn van de “gewone” bezorgde burger. Zoals die jongen die bij Jinek in gesprek ging met Jetten. Dat onderscheid is nog wel bijzonder groot tussen die 2 groepen.
Dit, dus.
pi_219046843
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan wel.
En ze zongen ook al geen "wien neerlands bloed door d'aderen vloeit ". _O-
Dat extreem rechts kent zijn historie niet eens.
Nep-extreem rechts is het.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:29:50 #121
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219046852
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:28 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
En ze zongen ook al geen "wien neerlands bloed door d'aderen vloeit ". _O-
Dat extreem rechts kent zijn historie niet eens.
Nep-extreem rechts is het.
Als Brabander heb ik sowieso niets met die prinsenvlag.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:40:10 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219046998
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wat dat betreft maakt die demo in Den Haag wel duidelijk dat die extreemrechtsen afhankelijk zijn van de “gewone” bezorgde burger. Zoals die jongen die bij Jinek in gesprek ging met Jetten. Dat onderscheid is nog wel bijzonder groot tussen die 2 groepen.
Tuurlijk.

NSB 2.0 is nakende, Buitendam.

:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219047140
quote:
Daarna de Communisten.
Daarna de Hippies.
Daarna de homo´s.
Daarna de moslims.

:')

Compleet mank deze vergelijking. Er is nog nooit zoveel spul binnengelaten wat zich voordoet als 'zielig' maar hier alleen komt vanuit expansiedrift, kut gedragingen en gratis staatsruiven komen leeg plunderen.

Het is simpelweg te veel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:52:56 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219047174
250.000 'anti-zionisten' op het Museumplein, na 2 jaar belaging van Joden en Israëli's in Nederland?

Puike bijeenkomst.

Paar honderd prinsenvlag zwaaiende randdebielen?

<Knip>

Echt... hou toch op.

Hoe ver willen jullie dit nog trekken zonder dat het farcicaal wordt?

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 18-10-2025 22:43:55 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219050714
First they came for the Communists
And I did not speak out
Because I was not a Communist

Then they came for the Socialists
And I did not speak out
Because I was not a Socialist

Then they came for the trade unionists
And I did not speak out
Because I was not a trade unionist

Then they came for the Jews
And I did not speak out
Because I was not a Jew

Then they came for me
And there was no one left
To speak out for me

-Martin Niemöller

Wanneer worden we eens wakker dat Islam het probleem is. De joden zijn deze keer de kanarie in de kolenmijn. Joodse instituten moeten in Nederland beveiligd worden, maar het zijn de moslims die gediscrimineerd worden?

Homo's kunnen ook al niet meer hand-in-hand door de binnenstad lopen, omdat ze anders in elkaar worden geslagen door de welkbekende groep. Maar het zijn moslims die gediscrimineerd worden.

Straks krijgen we hier nog burgeroorlog omdat moslims vinden dat de sharia hier ingevoerd moet worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Telefoonvork op 19-10-2025 12:43:13 ]
  zondag 19 oktober 2025 @ 11:36:28 #126
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219050877
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 11:08 schreef Telefoonvork het volgende:
Straks krijgen we hier nog burgeroorlog omdat moslims vinden dat de sharia hier ingevoerd moet worden.
Denk is al bezig met halal hypotheken.
  zondag 19 oktober 2025 @ 11:40:32 #127
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219050905
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
250.000 'anti-zionisten' op het Museumplein, na 2 jaar belaging van Joden en Israëli's in Nederland?

Puike bijeenkomst.

Paar honderd prinsenvlag zwaaiende randdebielen?

<Knip>

Echt... hou toch op.

Hoe ver willen jullie dit nog trekken zonder dat het farcicaal wordt?
Ja hoor, 250.000 anti zionisten. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219050940
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 11:36 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Denk is al bezig met halal hypotheken.
Halalhypotheken, moet extreemrechts zich daar tegenwoordig druk over maken?
  zondag 19 oktober 2025 @ 11:47:17 #129
319979 Fok-it
All is well
pi_219050955
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:18 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je snapt dat je hier indirect mee impliceert dat dit racistische partijen zijn? :D

Bijzonder dat je denkt dat mensen sneller een racist zouden worden vanwege meer incidenten. Al zouden er dagelijks aanslagen zijn is het heel simpel er geen racistisch gedachtegoed op na te houden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 19 oktober 2025 @ 11:51:01 #130
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219050976
quote:

Wie zegt eigenlijk dat er Latino's of Marokkanen gehaat mogen worden omdat mensen Israël steunen? Heb je hier ook enkele voorbeelden van of zuig je dit ter plekke even uit de duim?

Maar als je oprecht denkt dat de Israëlische vlag min of meer voor extreemrechts staat, waar zou de Palestijnse vlag dan wel niet voor staan? Een vlag van een groep mensen die al decennialang structureel en systematisch bezig zijn met terreur en geweld tegen Joden en letterlijk nog nooit ook maar een pacifistisch alternatief hebben gekend. En we zien in het Westen véél meer Palestijnse dan Israëlische vlaggen. Dat is natuurlijk veelzeggend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 19 oktober 2025 @ 11:55:57 #131
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219051005
quote:
10s.gif Op zondag 19 oktober 2025 11:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je bedoelt Islamitisch financieren? Iets dat D66 in het vorige partijprogramma mogelijk wilde maken. Dat is bankieren volgens de Sharia, het is natuurlijk ronduit onwenselijk om dit hier in Nederland te gaan faciliteren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219051038
quote:
14s.gif Op zondag 19 oktober 2025 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt Islamitisch financieren? Iets dat D66 in het vorige partijprogramma mogelijk wilde maken. Dat is bankieren volgens de Sharia, het is natuurlijk ronduit onwenselijk om dit hier in Nederland te gaan faciliteren.
Dank voor de bevestiging.
pi_219051498
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 11:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja hoor, 250.000 anti zionisten. :')
Oh, is er weer een nieuw woord?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219051548
quote:
Wanneer worden we eens wakker dat Islam het probleem is. De joden zijn deze keer de kanarie in de kolenmijn. Joodse instituten moeten in Nederland beveiligd worden, maar het zijn de moslims die gediscrimineerd worden?

Homo's kunnen ook al niet meer hand-in-hand door de binnenstad lopen, omdat ze anders in elkaar worden geslagen door de welkbekende groep. Maar het zijn moslims die gediscrimineerd worden.

De geloven zouden moeten worden verboden, zodat ieder mens zichzelf zou kunnen zijn.
  zondag 19 oktober 2025 @ 13:38:43 #135
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_219051585
Ik ben inmiddels overleden
pi_219051593
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:30 schreef torentje het volgende:

[..]
De geloven zouden moeten worden verboden, zodat ieder mens zichzelf zou kunnen zijn.
Dit is waar. Het is duizenden jaren geleden uitgevonden en mensen zijn er in blijven steken. Wat duizenden jaren geleden verzonnen is kan in deze tijd nooit meer goed zijn.
  zondag 19 oktober 2025 @ 13:45:11 #137
319979 Fok-it
All is well
pi_219051612
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:30 schreef torentje het volgende:

[..]
Nogal tegenstrijdig gezien geloof verbieden ervoor zorgt dat mensen dit niet kunnen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 19 oktober 2025 @ 13:48:38 #138
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219051630
quote:
10s.gif Op zondag 19 oktober 2025 11:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waar staat dat?
pi_219051632
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nogal tegenstrijdig gezien geloof verbieden ervoor zorgt dat mensen dit niet kunnen.
  zondag 19 oktober 2025 @ 13:55:19 #140
319979 Fok-it
All is well
pi_219051661
quote:
That's what she said
  zondag 19 oktober 2025 @ 14:01:55 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219051681
quote:

Tja, helaas is er een flinke groep mensen in Nederland en het bredere Westen die de Islam helaas door dik en dun zullen blijven verdedigen. Dat gaat waarschijnlijk ook niet snel veranderen. Men zal er pas achter gaan komen dat moslims niet de intersectionele bondgenoot is waar men over fantaseert als het te laat is.
pi_219051705
quote:
14s.gif Op zondag 19 oktober 2025 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Halal bankieren is juist een van de weinige dingen dat mooi is aan de sharia/islam.
  zondag 19 oktober 2025 @ 14:16:22 #143
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219051741
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 14:08 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Halal bankieren is juist een van de weinige dingen dat mooi is aan de sharia/islam.
En werkt dat in de praktijk als het massaal wordt gedaan?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219051744
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Door de debiele geloven kunnen normale mensen echter zichzelf niet zijn.
  zondag 19 oktober 2025 @ 14:18:06 #145
319979 Fok-it
All is well
pi_219051746
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 14:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Door de debiele geloven kunnen normale mensen echter zichzelf niet zijn.
De overgrote meerderheid van gelovigen zijn normale mensen
pi_219051758
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 14:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Was dat maar waar, het zijn opdringerige debielen.
pi_219051759
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 14:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En werkt dat in de praktijk als het massaal wordt gedaan?
Geen idee, eerlijk. Ik woon (gelukkig nog) niet in een Islamistische staat :P
  zondag 19 oktober 2025 @ 14:20:55 #148
319979 Fok-it
All is well
pi_219051761
Alleen al 3.8 miljard volgers van de Abrahamistische religies.

Zelfs als je moeite hebt met nuance lijkt het me geen hogere wiskunde te stellen dat religie voor de meeste mensen een doodnormaal onderdeel is van hun doodnormale leven
  zondag 19 oktober 2025 @ 14:55:48 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219051985
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 14:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Je mag 'normaal' in deze context wel even definiëren.

Daarnaast gaat het natuurlijk om de elementen die voor problemen zorgen, en dan zit je bij de Islam al snel aan een aanzienlijke groep van honderden miljoenen mensen wereldwijd en aannemelijk miljoenen in het Westen.
pi_219052403
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 14:20 schreef Fok-it het volgende:
Alleen al 3.8 miljard volgers van de Abrahamistische religies.
Al had 99% van de mensheid Abrahamitische religies gevolgd, dan nog had dat geen ene ruk rezegd of dat nou wel of niet gezond was om te volgen. HINT: ga de instructies van de bijbel of koran maar eens LETTERLIJK tot op de letter opvolgen, eens kijken hoe lang het duurt voordat je in de gevangenis of op de gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis zit.
  zondag 19 oktober 2025 @ 16:08:41 #151
319979 Fok-it
All is well
pi_219052412
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2025 16:07 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Al had 99% van de mensheid Abrahamitische religies gevolgd, dan nog had dat geen ene ruk rezegd of dat nou wel of niet gezond was om te volgen. HINT: ga de instructies van de bijbel of koran maar eens tot op de letter opvolgen, eens kijken hoe lang het duurt voordat je in de gevangenis of op de gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis zit.
ja goeie maatstaf wel om te bepalen hoe normaal de gemiddelde gelovige is
pi_219052432
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 16:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
ja goeie maatstaf wel om te bepalen hoe normaal de gemiddelde gelovige is
Wat we hier in Europa hebben zijn over het algemeen mensen die iets anders doen dan het Christendom en iets anders doen dan Islam. Ze noemen het wel zo, maar als je hun gedrag naast hun heilige boekjes houdt, dan blijft er weinig van over.

Als dat wel het geval zou zijn, zou het hier al lang en breed uit zijn gemond in een slachting.
  zondag 19 oktober 2025 @ 16:15:16 #153
319979 Fok-it
All is well
pi_219052462
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 16:11 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Wat we hier in Europa hebben zijn over het algemeen mensen die iets anders doen dan het Christendom en iets anders doen dan Islam. Ze noemen het wel zo, maar als je hun gedrag naast hun heilige boekjes houdt, dan blijft er weinig van over.

Als dat wel het geval zou zijn, zou het hier al lang en breed uit zijn gemond in een slachting.
Vandaar dat een paar van de grootste slachters uit de geschiedenis atheisten waren
pi_219052765
Nu het toch om extreem rechts gaat;:
BBB minister Keijzer maakt er ook weer iets aparts van.
Ze meent dat allerlei zaken die zij als ongewenst ziet als Islamitische extremisme moeten worden beschouwd en dat nieuwkomers in ons land moeten verklaren dat ze zich daar niet mee bezig moeten houden.
Zo redeneert ze dat gedragingen als het niet accepteren van homoseksualiteit typisch iets islamitisch extremistisch is.
Dat is natuurlijk maar zeer eenzijdig en populistisch geneuzel. Immers ook in orthodoxe kringen van het christendom en het jodendom leven eveneens dergelijke gedachten. En verder is een niet onaanzienlijk deel van de rest van de autochtone Nederlanders er ook bepaald niet gelukkig mee. ,
Hoe dan ook om dit onder een merkwaardige noemer van islamitisch extremisme te scharen gaat eenvoudig veel te ver.
Het woord extremisme is in dit verband ook een veel te zware betiteling. Dat kun je beter niet gebruiken als het om redelijk conservatieve en orthodoxe gedachten gaat die in veel sectoren van onze Nederlandse maatschappij leven.
Het heeft ook totaal niets met de ondermijning van onze rechtsorde te maken.

Vervolgens het burka-verbod.. Dat is in ons land in mijn idee ongewenst. We willen van alle mensen weten met wie te maken hebben.
Mensen die menen dat ze op religieuze gronden een burka of niqab moeten dragen kunnen dat in onze samenleving niet in de openbare ruimte doen. Daar is wat mij betreft geen ruimte voor. Er wordt ook nogal eens misbruik van gemaakt.

Nou de erkenning van de staat Israel. Dat is een voornamelijk door christenen ingegeven gedachte. Immers gelovige christenen menen dat Palestina aan de joden behoort vanwege diverse Bijbelteksten. Israel zou daardoor het 'beloofde land zijn.
Dat Palestina rechtmatig door Palestijnen werd bewoond werd en wordt nog steeds eenvoudig totaal genegeerd op dubieuze christelijke geloofsgronden. Juridisch gezien is het land ontstaan zonder dat de rechtmatige bewoners daar in meegedacht of in toegestemd hebben. Zoiets kan natuurlijk helemaal niet.
Maar feit is dat Israel inmiddels een door veel landen erkend land is, ook al is het vrijwel geheel gestolen van de Palestijnen. Daar mag in mijn idee wel over gediscussieerd worden. .
Israel is erkend binnen de grenzen van 1967, maar eigent zich steeds meer gebieden buiten deze grenzen toe, met name ten koste van de Palestijnen, die vrijwel geen eigen land meer over hebben. Dat is gewoon te gek voor woorden. Dat kan ook zo niet doorgaan.

Verder leven we in een vrij land waarin iedereen zijn mening kan vormen en daar ook uiting aan kan geven.
Als je in een vrij land wil blijven leven kun je dat grondwettelijk grondrecht en dus 'heilige' gegeven niet teniet doen door openbare manifestaties te verbieden. ook al vind je die op inhoudelijke gronden ongewenst.
Dat is uit den boze in een vrij land. Daar gaat Mona Keijzer volledig in de fout.
Gek genoeg begrijpt ze, ondanks haar juridische achtergrond, kennelijk niet genoeg van de grondwet en de grondrechten die daaruit voortvloeien.

Vervolgens meldde ze in Buitenhof dat meisjesbesnijdenis ook tot het islamitisch extremisme behoort.
Daar is ze volkomen fout.
Meisjesbesnijdenis hoort helemaal niet bij de islam.
Het komt voort uit een zeer oud gebruik in de oosthoek van Afrika ver voordat de islam ontstond.
Kennelijk met de bedoeling dat meisjes niet van seks mogen genieten. Het heeft totaal niets met de islam te maken.
Vreemd dat zo iemand dat er in de teevee programma even tussendoor durft uit te gooien. Dat kunnen we gevoeglijk tot fout populisme rekenen.

Wat mij betreft is ze hiermee afgegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pegos op 19-10-2025 17:24:10 ]
pi_219052811
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 16:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vandaar dat een paar van de grootste slachters uit de geschiedenis atheisten waren
Een paar is twee: dat klopt al niet, aangezien Hitler een Christen was en Stalin een Orthodoxe Christen was. Ik neem aan dat je deze twee schatjes bedoelde.

Nog iets: ik vind het wel erg interessant dat je gelijk begint over atheïsten, dat terwijl ik dat nooit heb genoemd in deze thread. Hoe kom je er zo toe om in ene met atheïsten te komen, hebben ze je soms pijn gedaan?

Je bent vergeten dat welke religie dan ook leed gaat veroorzaken op het moment dat ze de meerderheid hebben. Dan denken ze de regels te kunnen bepalen voor alle anderen. Dat geld voor moslims, christenen, joden, hindoestanen, boedhisten, en ga zo maar door. Dat kan je in elk land zien waar er één religie de lakens uitdeelt.

De landen die over de balk genomen minder religieus zijn, zijn over het algemeen ook vredelievender en toleranter voor religies (uitzonderingen daargelaten).
  zondag 19 oktober 2025 @ 17:20:19 #156
319979 Fok-it
All is well
pi_219052836
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:17 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Een paar is twee: dat klopt al niet, aangezien Hitler een Christen was en Stalin een Orthodoxe Christen was. Ik neem aan dat je deze twee schatjes bedoelde.

Nog iets: ik vind het wel erg interessant dat je gelijk begint over atheïsten, dat terwijl ik dat nooit heb genoemd in deze thread. Hoe kom je er zo toe om in ene met atheïsten te komen, hebben ze je soms pijn gedaan?

Je bent vergeten dat welke religie dan ook leed gaat veroorzaken op het moment dat ze de meerderheid hebben. Dan denken ze de regels te kunnen bepalen voor alle anderen. Dat geld voor moslims, christenen, joden, hindoestanen, boedhisten, en ga zo maar door. Dat kan je in elk land zien waar er één religie de lakens uitdeelt.

De landen die over de balk genomen minder religieus zijn, zijn over het algemeen ook vredelievender en toleranter voor religies (uitzonderingen daargelaten).
Ik zou niet weten waarom atheïsten mij pijn zouden hebben gedaan. Ik zou mezelf ook niet willen classificeren als christen verder dus, ook niet als atheïst overigens
pi_219052837
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:13 schreef Pegos het volgende:
Ze meent dat allerlei zaken die zij als ongewenst ziet als Islamitische extremisme moeten worden beschouwd en dat nieuwkomers in ons land moeten verklaren dat ze zich daar niet mee bezig moeten houden.
Zo redeneert ze dat gedragingen als het niet accepteren van homoseksualiteit typisch iets islamitisch extremistisch is.
Dat is natuurlijk maar zeer eenzijdig en populistisch geneuzel. Immers ook in orthodoxe kringen van het christendom en het jodendom leven eveneens dergelijke gedachten. En verder is een niet onaanzienlijk deel van de rest van de autochtone Nederlanders er ook bepaald niet gelukkig mee. ,
Hoe dan ook om dit onder een merkwaardige noemer van islamitisch extremisme te scharen gaat eenvoudig veel te ver.
Het woord extremisme is in dit verband ook een veel te zware betiteling. Dat kun je beter niet gebruiken als het om redelijk conservatieve en orthodoxe gedachten gaat die in veel sectoren van onze Nederlandse maatschappij leven.
Dit kan toch niet mensen :')
  zondag 19 oktober 2025 @ 19:32:45 #158
117098 Hathor
Effe niet
pi_219053937
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 11:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Je snapt dat je hier indirect mee impliceert dat dit racistische partijen zijn? :D

Bijzonder dat je denkt dat mensen sneller een racist zouden worden vanwege meer incidenten. Al zouden er dagelijks aanslagen zijn is het heel simpel er geen racistisch gedachtegoed op na te houden.
Ook niet als die aanslagen uit racistische of religieuze motieven voortkomen? Ga toch weg man, we zijn hier een bevolkingsgroep aan het importeren die ons ronduit haten. Misschien nog net niet zoveel als dat ze joden haten maar we zitten er niet ver vandaan. Als ze het straks in hun hoofd halen om Palestijnen asiel te verlenen gaat hier pas echt de pleuris uitbreken.
  zondag 19 oktober 2025 @ 19:35:21 #159
117098 Hathor
Effe niet
pi_219053958
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:13 schreef Pegos het volgende:

Vervolgens het burka-verbod.. Dat is in ons land in mijn idee ongewenst. We willen van alle mensen weten met wie te maken hebben.
Mensen die menen dat ze op religieuze gronden een burka of niqab moeten dragen kunnen dat in onze samenleving niet in de openbare ruimte doen. Daar is wat mij betreft geen ruimte voor. Er wordt ook nogal eens misbruik van gemaakt.

Nou de erkenning van de staat Israel. Dat is een voornamelijk door christenen ingegeven gedachte. Immers gelovige christenen menen dat Palestina aan de joden behoort vanwege diverse Bijbelteksten. Israel zou daardoor het 'beloofde land zijn.
Dat Palestina rechtmatig door Palestijnen werd bewoond werd en wordt nog steeds eenvoudig totaal genegeerd op dubieuze christelijke geloofsgronden. Juridisch gezien is het land ontstaan zonder dat de rechtmatige bewoners daar in meegedacht of in toegestemd hebben. Zoiets kan natuurlijk helemaal niet.
Maar feit is dat Israel inmiddels een door veel landen erkend land is, ook al is het vrijwel geheel gestolen van de Palestijnen. Daar mag in mijn idee wel over gediscussieerd worden. .
Israel is erkend binnen de grenzen van 1967, maar eigent zich steeds meer gebieden buiten deze grenzen toe, met name ten koste van de Palestijnen, die vrijwel geen eigen land meer over hebben. Dat is gewoon te gek voor woorden. Dat kan ook zo niet doorgaan.

Verder leven we in een vrij land waarin iedereen zijn mening kan vormen en daar ook uiting aan kan geven.
Als je in een vrij land wil blijven leven kun je dat grondwettelijk grondrecht en dus 'heilige' gegeven niet teniet doen door openbare manifestaties te verbieden. ook al vind je die op inhoudelijke gronden ongewenst.
Dat is uit den boze in een vrij land. Daar gaat Mona Keijzer volledig in de fout.
Gek genoeg begrijpt ze, ondanks haar juridische achtergrond, kennelijk niet genoeg van de grondwet en de grondrechten die daaruit voortvloeien.

Vervolgens meldde ze in Buitenhof dat meisjesbesnijdenis ook tot het islamitisch extremisme behoort.
Daar is ze volkomen fout.
Meisjesbesnijdenis hoort helemaal niet bij de islam.
Het komt voort uit een zeer oud gebruik in de oosthoek van Afrika ver voordat de islam ontstond.
Kennelijk met de bedoeling dat meisjes niet van seks mogen genieten. Het heeft totaal niets met de islam te maken.
Vreemd dat zo iemand dat er in de teevee programma even tussendoor durft uit te gooien. Dat kunnen we gevoeglijk tot fout populisme rekenen.

Wat mij betreft is ze hiermee afgegaan.
_O-
  zondag 19 oktober 2025 @ 19:44:55 #160
319979 Fok-it
All is well
pi_219054035
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 19:32 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ook niet als die aanslagen uit racistische of religieuze motieven voortkomen? Ga toch weg man, we zijn hier een bevolkingsgroep aan het importeren die ons ronduit haten. Misschien nog net niet zoveel als dat ze joden haten maar we zitten er niet ver vandaan. Als ze het straks in hun hoofd halen om Palestijnen asiel te verlenen gaat hier pas echt de pleuris uitbreken.
Misschien gebeurt dat inderdaad allemaal wel, maar waarom zou je daardoor dan een racist worden? Wat een onzin. Kan dat meer linkse stemmers kritischer en rechtser naar migratie gaan kijken, allicht. Maar welk beleid dan ook zal mij geen racist maken hoor. Dat is gewoon een kwestie van hoe ontwikkeld je bent.
  zondag 19 oktober 2025 @ 23:22:44 #161
117098 Hathor
Effe niet
pi_219057367
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 19:44 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Misschien gebeurt dat inderdaad allemaal wel, maar waarom zou je daardoor dan een racist worden? Wat een onzin. Kan dat meer linkse stemmers kritischer en rechtser naar migratie gaan kijken, allicht. Maar welk beleid dan ook zal mij geen racist maken hoor. Dat is gewoon een kwestie van hoe ontwikkeld je bent.
Nou dan ben ik maar niet ontwikkeld, sorry maar ik hou dat soort lui het liefst zo ver mogelijk bij me vandaan. En daar heeft een kleurtje niet eens iets mee te maken.
  maandag 20 oktober 2025 @ 04:43:17 #162
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219058011
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou dan ben ik maar niet ontwikkeld, sorry maar ik hou dat soort lui het liefst zo ver mogelijk bij me vandaan. En daar heeft een kleurtje niet eens iets mee te maken.
Xenofoob.

[ Bericht 5% gewijzigd door Niels0Kurovski op 20-10-2025 04:51:57 ]
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  maandag 20 oktober 2025 @ 10:19:02 #163
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_219059291
quote:

als de joden een joodse staat mogen, waarom mag nederland dan geen etnisch blanke staat zijn? of is het dan opeens anders?
enkelband
pi_219059328
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 10:19 schreef recidivist het volgende:

[..]
als de joden een joodse staat mogen, waarom mag nederland dan geen etnisch blanke staat zijn? of is het dan opeens anders?
Mogen er alleen maar Joden in Israel wonen? Nee toch?
  maandag 20 oktober 2025 @ 10:52:50 #165
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_219059597
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 10:24 schreef recursief het volgende:
Mogen er alleen maar Joden in Israel wonen? Nee toch?
Zeg ik dat?

NL mag ook gewoon vastleggen in de grondwet dat het een etnisch-blanke staat is (in meerderheid) en dus dat moet blijven en daarnaast Nederland bij grondwet alleen het thuisland is van etnisch-blanke Nederlanders en diegenen die daar niet toe behoren (minderheid) mogen er wel verblijven maar het zal nooit hun historische home land worden.

India doet dat mbt hindoes, Israel al sinds de oprichting, Trump zie je nu langzaam aan die kant opschuiven en Nederland mag dat ook weleens doen om het onbehagen weg te nemen mbt het omvolkingsproces waarvan iedereen ziet dat dat in heel West-Europa flink gaande is al decennia en 50 jaar verder ben je minderheid in eigen land. Om dat te voorkomen dienen we net als de joodse of hindoe staat gewoon in de grondwet vast te leggen dat wij ook een etnisch-blanke staat zijn en daar dan beleid op te maken om dat zo in stand te houden. Dat dit uberhaupt al "controversieel" is is te gek voor woorden eigenlijk, wij zijn gewoon de inheemse bewoners van dit werelddeel/land.....in tegenstelling tot een ander recent opgerichte staat.
enkelband
pi_219059905
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 04:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Xenofoob.
Komend van iemand zoals jij beschouw ik dat als een groot compliment.
  maandag 20 oktober 2025 @ 11:59:02 #167
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219060280
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 11:19 schreef Hathor het volgende:

[..]
Komend van iemand zoals jij beschouw ik dat als een groot compliment.
Lijkt me niks in angst te leven. Bang gemaakt door politici en media.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219060544
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 10:52 schreef recidivist het volgende:

[..]
Zeg ik dat?

NL mag ook gewoon vastleggen in de grondwet dat het een etnisch-blanke staat is (in meerderheid) en dus dat moet blijven en daarnaast Nederland bij grondwet alleen het thuisland is van etnisch-blanke Nederlanders en diegenen die daar niet toe behoren (minderheid) mogen er wel verblijven maar het zal nooit hun historische home land worden.
Met welk doel? Het klinkt me eerlijk gezegd nogal dubieus.

quote:
India doet dat mbt hindoes,
De Indiase grondwet verbiedt onderscheid op basis van geloof. Er is wel een wet die vervolgde minderheden uit buurlanden kan beschermen door ze de Indiase nationaliteit toe te kennen, maar die geldt voor alle religies, ook voor Christenen en Boedhisten, maar niet voor moslims, en die wet is daarom zeer omstreden.

quote:
Israel al sinds de oprichting,
Verklaar je nader. Ik ken wel de burgerschapswet die moet voorkomen dan Palestijnen de bestaat sinds de tweede Intifada, en is nu weer wel en nu weer niet geldig. Het zijn vooral de uiterst rechtse radicalen die deze wet graag ingevoerd zien worden.

quote:
Trump zie je nu langzaam aan die kant opschuiven en Nederland mag dat ook weleens doen om het onbehagen weg te nemen mbt het omvolkingsproces waarvan iedereen ziet dat dat in heel West-Europa flink gaande is al decennia en 50 jaar verder ben je minderheid in eigen land. Om dat te voorkomen dienen we net als de joodse of hindoe staat gewoon in de grondwet vast te leggen dat wij ook een etnisch-blanke staat zijn en daar dan beleid op te maken om dat zo in stand te houden. Dat dit uberhaupt al "controversieel" is is te gek voor woorden eigenlijk, wij zijn gewoon de inheemse bewoners van dit werelddeel/land.....in tegenstelling tot een ander recent opgerichte staat.
Klinkt toch een beetje als white power dit.
  maandag 20 oktober 2025 @ 12:47:23 #169
319979 Fok-it
All is well
pi_219060672
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou dan ben ik maar niet ontwikkeld
Nee het is ook wel gebleken de afgelopen jaren dat een hoop mensen daar totaal geen probleem mee hebben. Erg tergend maar weinig aan te doen
pi_219060976
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 11:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Heeft niks met angst te maken, gewoon een gezonde afkeer. Dat is niet hetzelfde.
pi_219060997
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 11:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Angst is een goede raadgever, want veel mensen zouden nog leven als zij naar hun angst hadden geluisterd.
pi_219063049
quote:

[..]
Zeg ik dat?

India doet dat mbt hindoes, Israel al sinds de oprichting, Trump zie je nu langzaam aan die kant opschuiven en Nederland mag dat ook weleens doen om het onbehagen weg te nemen mbt het omvolkingsproces waarvan iedereen ziet dat dat in heel West-Europa flink gaande is al decennia en 50 jaar verder ben je minderheid in eigen land. Om dat te voorkomen dienen we net als de joodse of hindoe staat gewoon in de grondwet vast te leggen dat wij ook een etnisch-blanke staat zijn en daar dan beleid op te maken om dat zo in stand te houden. Dat dit uberhaupt al "controversieel" is is te gek voor woorden eigenlijk, wij zijn gewoon de inheemse bewoners van dit werelddeel/land.....in tegenstelling tot een ander recent opgerichte staat.
AIVD, kijken we mee?
  maandag 20 oktober 2025 @ 19:21:14 #173
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219063184
quote:

[..]
Zeg ik dat?

Huidskleur is nooit in Nederland een uitgangspunt geweest, culturele normen en waarden wel. Het gaat er niet om hoe mensen eruit zien, wel hoe ze zich gedragen.

En in een burka op straat lopen terwijl je Arabisch tegen je kinderen praat die naar een Islamitische school gaan is niet Nederlands en niet Westers. En zelfs al betreft dat een blanke Tsjetsjeense vrouw, dan is het niet ineens acceptabel.
pi_219069383
Ik heb toevallig Mona Keijzer nog even in Ongehoord Nederland beluisterd.
Ze heeft het nog steeds over islamitisch extremisme.
Ik heb het al eerder over dit woordgebruik gehad.
Ze bedoelt islamitische orthodoxy; eventueel zou je het ook nog islamitisch fundamentalisme kunnen noemen, maar extremisme is een term die veel verder reikt en onmiddellijk de suggestie oproept aan een soort gewelddadig terrorisme. Daarom is het fout om zo'n woord in dit verband te gebruiken.
Waarschijnlijk moet dit dan tot het Paling Populisme gerekend worden.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:10:14 #175
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219069945
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 14:58 schreef Pegos het volgende:
Ik heb toevallig Mona Keijzer nog even in Ongehoord Nederland beluisterd.
Ze heeft het nog steeds over islamitisch extremisme.
Ik heb het al eerder over dit woordgebruik gehad.
Ze bedoelt islamitische orthodoxy; eventueel zou je het ook nog islamitisch fundamentalisme kunnen noemen, maar extremisme is een term die veel verder reikt en onmiddellijk de suggestie oproept aan een soort gewelddadig terrorisme. Daarom is het fout om zo'n woord in dit verband te gebruiken.
Waarschijnlijk moet dit dan tot het Paling Populisme gerekend worden.
Eerder schijnpolitiek. Zaken op de agenda zetten die vrijwel nergens toe doen om de aandacht af te leiden van de werkelijke problemen. Dat is het stikstofslot wel en het islamitisch extremisme niet.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')