Veel sterkte aan dat christelijke Syrische gezin! Extreemrechts tuig is steeds zichtbaarder door gebrek aan maatregelen vanuit de politiek die men ziet als goedkeuring van extreemrechts gedrag. Tijd voor een sociale regering die dit tuig ook daadwerkelijk aanpakt i.p.v. na een uurtje verhoor vrijlaat vanwege de zelf veroorzaakte tekorten bij de politie.quote:PvdA: “Extreemrechts laat zich steeds openlijker zien, ook in Katwijk. Wij laten ons niet intimideren.”
De afgelopen tijd zien we in heel Nederland een verontrustende trend: extreemrechts dat zich steeds openlijker en agressiever gedraagt. Met haatleuzen, geweld en intimidatie. Online, in grote steden, en nu ook in onze eigen dorpen. En dat raakt me diep.
Want ook in Katwijk is dit geen abstract landelijk probleem meer. We zagen deze zomer agressieve relschoppers in onze straten vreedzame demonstranten belagen. Daar is het niet bij gebleven. In de afgelopen anderhalve maand zijn er meerdere incidenten geweest: hakenkruizen op straten gekalkt. Een Christelijk Syrisch gezin, dat hier een nieuw leven probeert op te bouwen, werd overspoeld met racistische haat na een mooi interview in de pers. En alleen al deze week: zaterdag, op Coming Out Day, werd de regenboogvlag van de vlaggenmast getrokken. En maandag werd een verkiezingsbord in Rijnsburg beklad, waarbij alleen de posters van rechtse en radicaal-rechtse partijen zichtbaar bleven met de tekst “Stem rechts”.
Dat is geen toeval. Dat is een patroon van intimidatie en extreemrechtse uitingen. En dat mogen we niet accepteren..
Katwijk is een gemeenschap van mensen die werken, zorgen, wel en niet geloven, liefhebben. Dat horen we te doen in vrijheid, met respect voor elkaar. Dit is het moment om te laten zien: extreemrechts probeert angst te zaaien, maar wij kiezen voor saamhorigheid, democratie en beschaving.
De PvdA roept het college op om daar pal voor te staan. Kom met een plan om haat en radicalisering tegen te gaan. Bescherm inwoners die doelwit zijn van haat. En laat zien: in Katwijk is geen plek voor extremisme. Hier kijken we naar mekaar om.
Want wie zwijgt, stemt toe. En wij laten ons niet intimideren.
Dit is natuurlijk uitsluiting van mensen voor wie werken niet in hun aard ligt.quote:Katwijk is een gemeenschap van mensen die werken, zorgen, wel en niet geloven, liefhebben.
Wat is de noodzaak van het benoemen dat het belaagde gezin Syrisch is?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:56 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.rtvkatwijk.nl(...)ns-niet-intimideren/
[..]
Veel sterkte aan dat christelijke Syrische gezin! Extreemrechts tuig is steeds zichtbaarder door gebrek aan maatregelen vanuit de politiek die men ziet als goedkeuring van extreemrechts gedrag. Tijd voor een sociale regering die dit tuig ook daadwerkelijk aanpakt i.p.v. na een uurtje verhoor vrijlaat vanwege de zelf veroorzaakte tekorten bij de politie.
Zet een TR als je je er aan ergert. Maar het staat gewoon in de bron. Bovendien is het relevant omdat ze kennelijk vanwege hun afkomst overspoeld werden met haat.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat is de noodzaak van het benoemen dat het belaagde gezin Syrisch is?
In het topic over de verkrachtingen in Maastricht werd de afkomst ook benoemd en werd er over geklaagd in FB vanmorgen.
Omdat ze aangevallen zijn *vanwege* hun Syrische afkomst, dus relevant.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat is de noodzaak van het benoemen dat het belaagde gezin Syrisch is?
In het topic over de verkrachtingen in Maastricht werd de afkomst ook benoemd en werd er over geklaagd in FB vanmorgen.
Ik vind het altijd relevant, zowel in het ene als het andere topic.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:31 schreef recursief het volgende:
[..]
Zet een TR als je je er aan ergert. Maar het staat gewoon in de bron. Bovendien is het relevant omdat ze kennelijk vanwege hun afkomst overspoeld werden met haat.
Ik denk dat deze mensen juist haat ontvingen vanwege hun criminele landgenoten en hun reputatie.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Omdat ze aangevallen zijn *vanwege* hun Syrische afkomst, dus relevant.
Een verkrachting doe je niet *vanwege* je afkomst, dus niet relevant.
Ik vind het wel jammer. Had graag ook meegepost in dat topic, maar 90% is racistische drek
Geen zorgen. Chris Stoffer komt verzoening preken. Die gaat de boel echt niet lopen opzwepen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:27 schreef Kim-Holland het volgende:
´´En wij laten ons niet intimideren.´´![]()
Ook Katwijk; Katwijkse krant trekt interview met christelijk Syrisch gezin terug vanwege digitale haatreacties.
En de tegenhanger "Ik mag Israëli belagen op straat want Israël".quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:07 schreef Beathoven het volgende:
Vond een mooie observatie in dat het huidige Israël ook steeds extreem-rechtser wordt (sorry van de open deur) en extreemrechtse bewegingen de Israëlische vlag nu wat gebruiken als witwasmachine voor extreemrechts in de wereld. Als in 'ik mag latino's / marokkanen, Syriërs etc haten, want ik steun Israël'. Dat ze Joodse mensen net zo goed haten en daarmee schelden, dát zien we dan wel even door de vingers.
Nee, het gaat hárstikke lekker op radicaal rechts.
Lul niet zo slap, pipo.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Omdat ze aangevallen zijn *vanwege* hun Syrische afkomst, dus relevant.
Een verkrachting doe je niet *vanwege* je afkomst, dus niet relevant.
Ik vind het wel jammer. Had graag ook meegepost in dat topic, maar 90% is racistische drek
Bovendien ben je al gedoopt tot 'extreemrechts' als je door oranje hebt gereden.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus we hebben wat niet nader genoemde lelijke reacties of facebook onder een interview en iemand die die regenboogvlag beu is.
Het moet gezegd met hulp van wat hooligans en het politie-optreden, maar er wordt voor de verkiezingen met veel aanstellerij, desinformatie, aannames en selectieve verontwaardiging een stemming gecreeerd alsof er een enorm extreem-rechts gevaar dreigt en dat is gewoon een valse campagne.
Niks aan de hand johquote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus we hebben wat niet nader genoemde lelijke reacties of facebook onder een interview en iemand die die regenboogvlag beu is.
Het moet gezegd met hulp van wat hooligans en het politie-optreden, maar er wordt voor de verkiezingen met veel aanstellerij, desinformatie, aannames en selectieve verontwaardiging een stemming gecreeerd alsof er een enorm extreem-rechts gevaar dreigt en dat is gewoon een valse campagne.
Laatste 2 jaar Extreem links aan het rellen, boel slopen, bezetten.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Was je maar zo bezorgd over islamisme.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:35 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Niks aan de hand johdoorlopen mensen....
Ik ben niet bezorgd pop.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Was je maar zo bezorgd over islamisme.
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bovendien ben je al gedoopt tot 'extreemrechts' als je door oranje hebt gereden.
Die beginnen inderdaad, die zijn niet onder de indruk van tuig. Maar de roep om minder migratie en veiligheid op straat wordt zeer breed gedragen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:41 schreef Vostok het volgende:
Het zijn altijd van die tokkies die extreem rechtse Henk en Ingrid. Fatbike. Peuk in de smoel en ga zo maar door.
Mwoh, als ik zie met welk gemak er overal dus ook hier geroepen wordt over massale deportaties bijvoorbeeld dan denk ik dat er echt wel degelijk extreemrechtse ondergraving bezig is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Die wens bestaat al veel langer; logischerwijs onstond deze wens gelijktijdig met het begin van de massale importaties. Wat wel het geval is, is dat steeds meer mensen durven uit te komen voor wat normaal is, was of hoort te zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mwoh, als ik zie met welk gemak er overal dus ook hier geroepen wordt over massale deportaties bijvoorbeeld dan denk ik dat er echt wel degelijk extreemrechtse ondergraving bezig is.
Dit is precies waar het fout gaat in deze wereld.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of, je stemt geen PvdA-GL omdat ze de vergoeiliking, bagatellsering en facilitering van fascistische denkwijzen van 'n bepaalde religie niet zo zien zitten.
Hier mogen weer genieten van billboards van esmah 'hoofddoek' lalah. Want progressie, daar gaat het om uiteraard.
Lees eens de koran, en kom daarna terug met je zorgen m.b.t. fascisme.
Asielzoekers bestaan al eeuwen. En je hebt ze ook nodig, alleen de rotte appels moet je eruit zeven.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:05 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Die wens bestaat al veel langer; logischerwijs onstond deze wens gelijktijdig met het begin van de massale importaties. Wat wel het geval is, is dat steeds meer mensen durven uit te komen voor wat normaal is, was of hoort te zijn.
Wat mij betreft maak je de denkfout dat er met iedere moslim wat mis is, terwijl er ook hier - net als bij christenen - mensen zijn die progressiever of juist zeer conservatief met hun religie omgaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of, je stemt geen PvdA-GL omdat ze de vergoeiliking, bagatellsering en facilitering van fascistische denkwijzen van 'n bepaalde religie niet zo zien zitten.
Hier mogen weer genieten van billboards van esmah 'hoofddoek' lalah. Want progressie, daar gaat het om uiteraard.
Lees eens de koran, en kom daarna terug met je zorgen m.b.t. fascisme.
Hoofddoeken zijn in geen enkel universum progressief.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat mij betreft maak je de denkfout dat er met iedere moslim wat mis is, terwijl er ook hier - net als bij christenen - mensen zijn die progressiever of juist zeer conservatief met hun religie omgaan.
Terwijl de rechts-extremisten die zich de laatste tijd laten gelden met intimidatie, vernielingen, orde verstoringen en racistische leuzen wel allemaal fout zijn.
je kan niet zowel progressieve meningen als conservatieve meningen inzichten hebben?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoofddoeken zijn in geen enkel universum progressief.
Wat laat je je weer kennenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig toch nog 1 vrouw in een rolstoel anders kwam dit PvdA/GL de eigen ballotage niet door
Dat gaf ik net aan.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of; geef eens aan wat jij ervan vindt dat we religies hebben die zeggen dat vrouwen zich moeten bedekken.
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
je kan niet zowel progressieve meningen als conservatieve meningen inzichten hebben?
Lalah neem ik inderdaad niet serieusquote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
je kan niet zowel progressieve meningen als conservatieve meningen inzichten hebben?
Er is niks extreem-rechts aan het deporteren van illegalen en mensen wiens legaal verblijf beeindigd is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mwoh, als ik zie met welk gemak er overal dus ook hier geroepen wordt over massale deportaties bijvoorbeeld dan denk ik dat er echt wel degelijk extreemrechtse ondergraving bezig is.
Het begint bij illegalen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is niks extreem-rechts aan het deporteren van illegalen en mensen wiens legaal verblijf beeindigd is.
Mwah, mijn oma droeg als Christen hoofddoeken tot ver in de jaren 90, misschien zelfs wel begin ‘00’s en zij was als lid van een pinkstergemeente behoorlijk progressief.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoofddoeken zijn in geen enkel universum progressief.
Een demografische verschuiving zoals we nu zien is qua etnische afstand en tijdsbestek, in historisch opzicht eigenlijk uitzonderlijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:09 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Asielzoekers bestaan al eeuwen. En je hebt ze ook nodig, alleen de rotte appels moet je eruit zeven.
Ik herhaal: hoofddoeken bij dames is in geen enkel universum progressief te noemenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, mijn oma droeg als Christen hoofddoeken tot ver in de jaren 90, misschien zelfs wel begin ‘00’s en zij was als lid van een pinkstergemeente behoorlijk progressief.
Lid van de ChristenUnie en zette zich actief in voor Amnesty international. Voor een vrouw van haar generatie was zij zeer bij de tijd en ruimdenkend.
Oké, dan was mijn oma met terugwerkende kracht ineens niet progressief joh, wat jij wil.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik herhaal: hoofddoeken bij dames is in geen enkel universum progressief te noemen
En toch kan je er gif op innemen dat al die 'rechts-extremisten' progressiever zijn dan de gemiddelde moslim.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat mij betreft maak je de denkfout dat er met iedere moslim wat mis is, terwijl er ook hier - net als bij christenen - mensen zijn die progressiever of juist zeer conservatief met hun religie omgaan.
Terwijl de rechts-extremisten die zich de laatste tijd laten gelden met intimidatie, vernielingen, orde verstoringen en racistische leuzen wel allemaal fout zijn.
lol..quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oké, dan was mijn oma met terugwerkende kracht ineens niet progressief joh, wat jij wil.
Omdat het niet in Etto’s bekrompen wereldbeeld past.
is als sinds de tijd van de romeinen bezig. mensen uit Estland of Wit Rusland eindigden in Noord Africa..quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Een demografische verschuiving zoals we nu zien is qua etnische afstand en tijdsbestek, in historisch opzicht eigenlijk uitzonderlijk.
Nee, maar daar heeft men het niet (uitsluitend) over bij dat geroep om remigratie.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is niks extreem-rechts aan het deporteren van illegalen en mensen wiens legaal verblijf beeindigd is.
Zoals gebruikelijk bewijzen de allerextreemste uiteinden van de spectrums de terechte zorgen die er leven over onderwerpen vooral een slechte dienst. Met het spuiten van hakenkruizen op objecten ga je niet sneller tot realistische oplossingen voor aan migratie gerelateerde problemen komen, en met het belagen van joodse burgers ga je er niet voor zorgen dat er meer rekening gehouden wordt met de veiligheid van burgers in oorlogsgebieden ver weg.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, maar daar heeft men het niet (uitsluitend) over bij dat geroep om remigratie.
En dit is dus precies wat racisme is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat deze mensen juist haat ontvingen vanwege hun criminele landgenoten en hun reputatie.
Net als alle Marokkanen over een kam geschoren worden vanwege een hele specifieke groep jonge Marokkaanse jongeren.
Goed zo, heb je weer wat geleerd starhopper, wil je nu een sticker?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dit is dus precies wat racisme is.
Ik vind het goed dat jij als rechtse user nou goed laat zien wat dus racisme is. Dus wat mij betreft krijg jij een sticker.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Goed zo, heb je weer wat geleerd starhopper, wil je nu een sticker?
Niet persé om die hoofddoek (anders hangt Etto weer aan de lamp boven de keukentafel), maar wel complimenten voor je oma.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, mijn oma droeg als Christen hoofddoeken tot ver in de jaren 90, misschien zelfs wel begin ‘00’s en zij was als lid van een pinkstergemeente behoorlijk progressief.
Lid van de ChristenUnie en zette zich actief in voor Amnesty international. Voor een vrouw van haar generatie was zij zeer bij de tijd en ruimdenkend.
Avant-garde praatquote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:19 schreef Thorelf het volgende:
En als je voor vrijheid,vrede en veiligheid bent ,maar ook van de natuur schone lucht enz, houdt.
Maar vind dat er een asielstop moet komen en de nederlandse vlag gewoon gezien mag worden...
Ben je dan extreem rechts? tegenwoordig wel. wat een bullshit.
Poeh, heftig zeg!! Tja, allemaal veel agressiever dan een halve universiteit slopen, winkelruiten ingooien, auto's vernielen en ga zo maar door!quote:Want ook in Katwijk is dit geen abstract landelijk probleem meer. We zagen deze zomer agressieve relschoppers in onze straten vreedzame demonstranten belagen. Daar is het niet bij gebleven. In de afgelopen anderhalve maand zijn er meerdere incidenten geweest: hakenkruizen op straten gekalkt. Een Christelijk Syrisch gezin, dat hier een nieuw leven probeert op te bouwen, werd overspoeld met racistische haat na een mooi interview in de pers. En alleen al deze week: zaterdag, op Coming Out Day, werd de regenboogvlag van de vlaggenmast getrokken. En maandag werd een verkiezingsbord in Rijnsburg beklad, waarbij alleen de posters van rechtse en radicaal-rechtse partijen zichtbaar bleven met de tekst “Stem rechts
Dat zag je goed in de appgroepjes van die toekomstige republikeinse leiders. Openlijk Israel steunen en in de chat lachen met Hitler, gaskamers en racistische jodengrapjes.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:07 schreef Beathoven het volgende:
Vond een mooie observatie in dat het huidige Israël ook steeds extreem-rechtser wordt (sorry van de open deur) en extreemrechtse bewegingen de Israëlische vlag nu wat gebruiken als witwasmachine voor extreemrechts in de wereld. Als in 'ik mag latino's / marokkanen, Syriërs etc haten, want ik steun Israël'. Dat ze Joodse mensen net zo goed haten en daarmee schelden, dát zien we dan wel even door de vingers.
Selectieve censuur in je eigen hoofd met een heel beperk wereldbeeld - best wel treurig eigenlijk ...quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lul niet zo slap, pipo.
Het is puur dat de daders Syriërs zijn dat je daar niet post. Dat past niet in je wereldbeeld van een kumbaya multiculti potpourri.
Dan nog...quote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Poeh, heftig zeg!! Tja, allemaal veel agressiever dan een halve universiteit slopen, winkelruiten ingooien, auto's vernielen en ga zo maar door!
Oeh, ze bekladden een poster van ons! Agressief, zie je wel!
Ik zet daar vraagtekens bij.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:09 schreef Jippie het volgende:
Graag on-topic blijven-jullie kunnen het!
Hij is daar ervaren in. @EttovanBelgiequote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:22 schreef recursief het volgende:
Etto in the house en het topic gaat opeens weer over de islam.
Wat was ook weer het oorspronkelijke onderwerp? Mij ben je zo kwijt hoor.
Als je een asielstop wil dan ja.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:19 schreef Thorelf het volgende:
En als je voor vrijheid,vrede en veiligheid bent ,maar ook van de natuur schone lucht enz, houdt.
Maar vind dat er een asielstop moet komen en de nederlandse vlag gewoon gezien mag worden...
Ben je dan extreem rechts? tegenwoordig wel. wat een bullshit.
Ook de Syrische christenen wil ik hier niet opvangen. Die zijn vaak net zo conservatief en achterlijk als overige Syriërs, maar dan met een christelijk sausje.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan nog...
Juist Syrische christenen moet je hier opvangen, want als er één groep daar enorm gevaar loopt zijn zij het wel. De absolute stupiditeit van extreem-rechts, zeker in 'christelijk Katwijk' manifesteert zich steeds op dezelfde manier. Je zou denken: jippie, er komen wat geloofsbroeders bij, weest welkom. Maar de schedelmeter ziet alleen kleur en afkomst, en alle ratio verdwijnt uit het raam.
Overigens, dat diezelfde rechtse christelijke types, zeker in de VS, nu ineens pro-Israël en pro-Joden zijn, ligt vooral in het gegeven dat die staat en die mensen nodig zijn voor een of andere eindtijdsprofetie. Israël zelf interesseert ze geen moer.
Ik hoor veel om me heen dat mensen eindelijk verstandig worden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ook de Syrische christenen wil ik hier niet opvangen. Die zijn vaak net zo conservatief en achterlijk als overige Syriërs, maar dan met een christelijk sausje.
Ik ben mijn mededogen ondertussen volkomen kwijt, ben je in gevaar? Het maakt me niet meer uit, de wereld is gevaarlijk. Los het maar op waar je bent. Hier in Europa hadden we een veilige plek gecreëerd en daar morrelen we aan omdat we te naïef zijn. Ik wil van het hele principe van asiel af.
Oh ja, was dat niet vanwege dit soort "vreedzame" figuren?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:56 schreef Mikeytt het volgende:
We zagen deze zomer agressieve relschoppers in onze straten vreedzame demonstranten belagen.
Paroolquote:'OM verdenkt moslimprediker 'Abou Hafs' van steun aan IS'
De salafistische prediker Fouad el B., alias Abou Hafs, is vorige week gearresteerd in een onderzoek naar financiering van terreurbeweging IS.
Dat gaat wel heel erg ver.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik ben mijn mededogen ondertussen volkomen kwijt, ben je in gevaar? Het maakt me niet meer uit, de wereld is gevaarlijk. Los het maar op waar je bent. Hier in Europa hadden we een veilige plek gecreëerd en daar morrelen we aan omdat we te naïef zijn. Ik wil van het hele principe van asiel af.
Mensen dus eventueel decennialang tot tweederangs burgers bestempelen? Je snapt niet dat dit ook wel hele forse nadelen heeft?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel erg ver.
Ik zou het principe van asiel als iets tijdelijks willen zien.
Op enig moment verandert de situatie waar je voor gevlucht bent en kun je gewoon terug.
Of als je op vakantie naar je thuisland kunt, dan kun je ook gewoon terug en plaats maken voor iemand anders die in nood zit.
Ik denk dat dit land juist een vrijplaats moet zijn voor mensen die daadwerkelijk belaagd worden in land van herkomst, bovenal homoseksuelen, vrouwen en politieke en religieuze dissidenten. Betekent dat dat we 'de hele wereld' moeten opvangen? Nee, logistiek gezien is dat onmogelijk, maar ik zou juist een lans willen breken voor genoemde groepen. Die zijn doorgaans ook juist op de vlucht voor conservatieve en onderdrukkende regimes en denkbeelden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ook de Syrische christenen wil ik hier niet opvangen. Die zijn vaak net zo conservatief en achterlijk als overige Syriërs, maar dan met een christelijk sausje.
Extreem rechts is dan ook extreem dom. Je kunt mensen niet beoordelen of afrekenen op vaststaande eigenschappen van identiteit, in dit geval ras, kleur en etniciteit.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:06 schreef Telefoonvork het volgende:
Als je naar opsporing verzocht kijkt, dan zie je practisch alleen maar lichtgetinte mensen.
Als er iets uitzonderlijks qua misdaad gebeurd, zijn het vaak mensen van kleur die de dader zijn.
Dat alles kan je zo nagaan in de media.
Je ziet het best vaak hier op FOK! dat als jongeren het probleem zijn in een nieuwsartikel dat vaak geassocieerd wordt met jongeren uit de Arabisch-sprekende wereld (Marokko, in de meeste gevallen, maar tegenwoordig ook steeds vaker Syriërs). Dat komt niet uit de lucht vallen.
En vervolgens wordt het gek gevonden dat extreem rechts meer aanhang krijgt. Vooral gezien dat de rest van de politici niet de vinger op de zere plek durven te leggen en een figuurlijke scalpel ter hand te nemen.
Vind je? Ik vond het wel geruststellend dat de demo's van Els en Defend Netherlands wederom lieten zien hoe weinig interesse de 'Nederlander' heeft in die haatclubs.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Extreemrechts is salonfähig geworden
Dat klopt wel. Kijk alleen al naar de VVD, de vorige keer moest en zou er geregeerd gaan worden met de PVV en nu is JA21 de grote liefde. En nou zijn dat beide misschien geen extreemrechtse partijen maar die hele uiterst rechtse hoek kliekt nogal tegen elkaar en aanhang en boegbeelden lopen in elkaar over…quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ga vooral door met dit soort karikaturen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mensen dus eventueel decennialang tot tweederangs burgers bestempelen? Je snapt niet dat dit ook wel hele forse nadelen heeft?
Over de normalisering ervan:quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het gebeurt gewoon. Neem bijvoorbeeld https://nl.wikipedia.org/wiki/Afshin_Ellian die woont hier al sinds 1989. En die kan nu echt nog niet veilig terug naar Iran (of Afghanistan waar hij eerst heen was gevlucht). En zijn kinderen zijn volledig gebonden aan Nederland.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:54 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ga vooral door met dit soort karikaturen.
Er is wel degelijk iets aan de hand, mensen zijn het beleid beu maar de politici weigeren te doen wat nodig is. Het is aan het borrelen en er gaat een moment komen dat de bom barst. Je ziet het al in Engeland gebeuren alleen kan men daar politiek wel het een en ander veranderen. Hier ontbreekt nog steeds de wil van de politici en ons systeem zorgt er ook voor dat de noodzakelijke veranderingen niet plaats kunnen vinden.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:35 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Niks aan de hand johdoorlopen mensen....
Heel goed dat je met Afshin Ellian aan komt zetten, luister vooral zelf wat vaker naar hem.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Neem bijvoorbeeld https://nl.wikipedia.org/wiki/Afshin_Ellian die woont hier al sinds 1989. En die kan nu echt nog niet veilig terug naar Iran (of Afghanistan waar hij eerst heen was gevlucht).
Mooi verwoord en de waarheidquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Heel goed dat je met Afshin Ellian aan komt zetten, luister vooral zelf wat vaker naar hem.
Hij heeft scherpe analyses en is wars van de deugende praatjes die in nederland de publieke opinie domineren.
Hij is het type vluchteling waar we tot in lengte van jaren elke maand wel een vleigtuig vol van kunnen gebruiken.
Ik respecteer je mening wel, vind je in het algemeen een redelijke en beschaafde user, maar ik deel je mening nietquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik denk dat dit land juist een vrijplaats moet zijn voor mensen die daadwerkelijk belaagd worden in land van herkomst, bovenal homoseksuelen, vrouwen en politieke en religieuze dissidenten. Betekent dat dat we 'de hele wereld' moeten opvangen? Nee, logistiek gezien is dat onmogelijk, maar ik zou juist een lans willen breken voor genoemde groepen. Die zijn doorgaans ook juist op de vlucht voor conservatieve en onderdrukkende regimes en denkbeelden.
Voor extreem-rechts zoals in Katwijk bestaan al die nuances niet; daar geldt enkel kleur en ras. Kennelijk zijn ze vergeten dat conservatieve en achterlijke denkbeelden ook heel goed binnen de eigen groep kunnen gedijen.
Op een bepaald moment maakt het niet meer uit hoe hard je ook scheld op mensen waarmee je het oneens bent. Ze zijn er immuun voor geworden en halen hun schouders op.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet in de wereldwijd rondtrekkende aantallen die er nu plaats vindt. De globalisering heeft de asielindustrie ook bereikt. Gevolg: iedereen zoekt de plek op waar men het meest aan het uitkeringen- en toeslageninfuus kan gaan hangen. Dat heeft niets meer met het vluchten naar een buurland van vroeger te maken.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:09 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Asielzoekers bestaan al eeuwen. En je hebt ze ook nodig, alleen de rotte appels moet je eruit zeven.
De VVD was onder Bolkestein en Van Aartsen ook vrij rechts. Die cope dat de VVD altijd al een soort D66 light zou zijn is echt stompzinnig. Dat was vooral omdat Rutte alles weggaf om een kabinet bij elkaar te houden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Kijk alleen al naar de VVD, de vorige keer moest en zou er geregeerd gaan worden met de PVV en nu is JA21 de grote liefde. En nou zijn dat beide misschien geen extreemrechtse partijen maar die hele uiterst rechtse hoek kliekt nogal tegen elkaar en aanhang en boegbeelden lopen in elkaar over…
Ok, dus die hoeft van jou dus niet terug als Iran weer veilig voor hem wordt?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Heel goed dat je met Afshin Ellian aan komt zetten, luister vooral zelf wat vaker naar hem.
Hij heeft scherpe analyses en is wars van de deugende praatjes die in nederland de publieke opinie domineren.
Hij is het type vluchteling waar we tot in lengte van jaren elke maand wel een vliegtuig vol van kunnen gebruiken.
Volgens mij hoeft dat van niemand.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 16:50 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De VVD was onder Bolkestein en Van Aartsen ook vrij rechts. Die cope dat de VVD altijd al een soort D66 light zou zijn is echt stompzinnig. Dat was vooral omdat Rutte alles weggaf om een kabinet bij elkaar te houden.
Tja, het trekt nu eenmaal per definitie een bepaald slag volk aan.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:24 schreef vul_maar_in het volgende:
Zag vandaag weer wat beelden van anti-AZC demonstranten.
Sjezus wat een proleten lopen daar tussen. Dat moet toch anders kunnen?
protip: Je kunt beginnen met die idioten achteraan te zetten. Paaltje slaan met "alle bomberjacks hier achter a.u.b.".quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, het trekt nu eenmaal per definitie een bepaald slag volk aan.
Zeker maar dan blijft er voor dat paaltje verdomde weinig over.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:38 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
protip: Je kunt beginnen met die idioten achteraan te zetten. Paaltje slaan met "alle bomberjacks hier achter a.u.b.".
NWS / JA21 veranderde stiekem verkiezingsbeloftes voor doorrekeningquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:43 schreef Jojoke het volgende:
Als deze mensen een ander beleid willen, dan kunnen ze beter een keer op JA21 stemmen. Die zijn ook echt rechts, maar verwachten in ieder geval nog dat hun volksvertegenwoordigers iets doen.
De PVV volksvertegenwoordigers zitten alleen maar in de Tweede Kamer om niets te doen en hun zakken te vullen van onze belastingcenten. Die lui worden slapend rijk over de rug van de hardwerkende Nederlander.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:06 schreef Nexum het volgende:
Eerst waren het de Duitsers.
Daarna de Communisten.
Daarna de Hippies.
Daarna de homo´s.
Daarna de moslims.
Daarna de immigranten in het algemeen.
Dit riedeltje herhaalt zich elke 20 jaar weer opnieuw met een nieuwe zondebok en dit keer is het nog erger, want cultuurpolitiek domineert beide kanten van het politieke spectrum en extreemrechts maakt hier maar al te graag gebruik van. Het is echt te treurig voor worden dat mensen hierin trappen. Er is geen excuus om je aangetrokken te voelen tot fascisme, tot nazisme, tot rassenhaat. Dat wordt je aangepraat.
Nee hoor, dat onderga je vanzelf, zeker in deze tijd. Als je nog geen racist was in west Europa, dan ga je dat nu in sneltreintempo wel worden. Waar baseer ik dat op? De groei van partijen zoals PVV of AFD.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:06 schreef Nexum het volgende:
Daarna de Communisten.
Daarna de Hippies.
Daarna de homo´s.
Daarna de moslims.
Dit riedeltje herhaalt zich elke 20 jaar weer opnieuw met een nieuwe zondebok en dit keer is het nog erger, want cultuurpolitiek domineert beide kanten van het politieke spectrum en extreemrechts maakt hier maar al te graag gebruik van. Het is echt te treurig voor worden dat mensen hierin trappen. Er is geen excuus om je aangetrokken te voelen tot fascisme, tot nazisme, tot rassenhaat. Dat wordt je aangepraat.
Wat is er mis met extreemrechts labelen als extreemrechts?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee hoor, dat onderga je vanzelf, zeker in deze tijd. Als je nog geen racist was in west Europa, dan ga je dat nu in sneltreintempo wel worden. Waar baseer ik dat op? De groei van partijen zoals PVV of AFD.
Maar blijf het gewoon lekker negeren en labelen als extreem rechts.
Religiekritiek heeft geen moer met fascisme of nazisme te maken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:06 schreef Nexum het volgende:
Daarna de Communisten.
Daarna de Hippies.
Daarna de homo´s.
Daarna de moslims.
Dat weet ik wel, en ik ga ook niet voor ze stemmen. Maar deze mensen willen een rechtse verandering en als ze op de PVV stemmen dan zitten ze weer een paar jaar met PVV volksvertegenwoordigers die geen ruk voor hen doen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
NWS / JA21 veranderde stiekem verkiezingsbeloftes voor doorrekening
Ze labelen tegenwoordig mensen die zich zorgen maken over de toekomst van hun land als extreemrechts, ik vind dat iets te ver gaan.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is er mis met extreemrechts labelen als extreemrechts?
Voor jou is alles net iets ter rechterzijde van Mao al extreemrechts.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is er mis met extreemrechts labelen als extreemrechts?
Mensen die zich zorgen maken is iets anders dan de hoeveelheid Prinsenvlaggen en Hitlergroeten die ik de laatste maanden voorbij zie komen. Zij voelen blijkbaar een bepaalde steun of onschendbaarheid om zich zo publiekelijk te laten zien en dat maakt het wel zorgelijker dan de bezorgde burger die we al jaren hebben.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze labelen tegenwoordig mensen die zich zorgen maken over de toekomst van hun land als extreemrechts, ik vind dat iets te ver gaan.
Vielen echt in het niet bij die Palestina-vlaggen (en soms ook ISIS vlaggen) en sjaaltjes inderdaad, de afgelopen 2 jaar.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mensen die zich zorgen maken is iets anders dan de hoeveelheid Prinsenvlaggen en Hitlergroeten die ik de laatste maanden voorbij zie komen. Zij voelen blijkbaar een bepaalde steun of onschendbaarheid om zich zo publiekelijk te laten zien en dat maakt het wel zorgelijker dan de bezorgde burger die we al jaren hebben.
Dit was het onderwerp niet? En doe eens rustig johquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vielen echt in het niet bij die Palestina-vlaggen (en soms ook ISIS vlaggen) en sjaaltjes inderdaad, de afgelopen 2 jaar.
Wat Moslim Broederschap erbij, vleugje intifada, sprinkel antisemitisme, maar hé, die paar honderd debielen met een prinsenvlag, dat is het echte probleem.
Zelfs Mussert met bajonetten kreeg het niet voor elkaar een kwart miljoen anti-Israëli's op de been te brengen.
Hurdurr, extreem-rechts. Flikker toch op met die selectieve verontwaardiging. Vraag een paar Joodse Nederlanders hoe zíj zich voelen.
lol
En wederom...quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit was het onderwerp niet? En doe eens rustig joh
Achterlijk gelaster wederom.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor jou is alles net iets ter rechterzijde van Mao al extreemrechts.
Dit klopt simpelweg gewoon niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze labelen tegenwoordig mensen die zich zorgen maken over de toekomst van hun land als extreemrechts, ik vind dat iets te ver gaan.
Ik heb echt geen idee wat je weer allemaal loopt te schuimbekken maar het interesseert me echt helemaal niksquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wederom...
Nul inhoud.
Het gros van Nederland interesseert die prinsenvlag geen reet, en Els en die andere debielen kregen nog geen 1000 man op de been.
Maar echt: DAAR zit het gevaar.
Ondertussen moeten we het vooral niet hebben over het feit dat een kwart miljoen nitwits hun anti-Israël propaganda hebben kunnen uitleven in onze hoofdstad.
Dat was immers voor de 'goede' zaak.
Weet ik, pas wanneer oranje-blanje-bleu door driekwart en een halve debiel wordt gewapperd, gaan je 'spider senses' tingelen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat je weer allemaal loopt te schuimbekken maar het interesseert me echt helemaal niks
Joequote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weet ik, pas wanneer oranje-blanje-bleu door driekwart en een halve debiel wordt gewapperd, gaan je 'spider senses' tingelen.
Dan wel.
Wat dat betreft maakt die demo in Den Haag wel duidelijk dat die extreemrechtsen afhankelijk zijn van de “gewone” bezorgde burger. Zoals die jongen die bij Jinek in gesprek ging met Jetten. Dat onderscheid is nog wel bijzonder groot tussen die 2 groepen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit klopt simpelweg gewoon niet.
En ze zongen ook al geen "wien neerlands bloed door d'aderen vloeit ".quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weet ik, pas wanneer oranje-blanje-bleu door driekwart en een halve debiel wordt gewapperd, gaan je 'spider senses' tingelen.
Dan wel.
Als Brabander heb ik sowieso niets met die prinsenvlag.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:28 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En ze zongen ook al geen "wien neerlands bloed door d'aderen vloeit ".![]()
Dat extreem rechts kent zijn historie niet eens.
Nep-extreem rechts is het.
Tuurlijk.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat dat betreft maakt die demo in Den Haag wel duidelijk dat die extreemrechtsen afhankelijk zijn van de “gewone” bezorgde burger. Zoals die jongen die bij Jinek in gesprek ging met Jetten. Dat onderscheid is nog wel bijzonder groot tussen die 2 groepen.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:06 schreef Nexum het volgende:
Daarna de Communisten.
Daarna de Hippies.
Daarna de homo´s.
Daarna de moslims.
Denk is al bezig met halal hypotheken.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:08 schreef Telefoonvork het volgende:
Straks krijgen we hier nog burgeroorlog omdat moslims vinden dat de sharia hier ingevoerd moet worden.
Ja hoor, 250.000 anti zionisten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
250.000 'anti-zionisten' op het Museumplein, na 2 jaar belaging van Joden en Israëli's in Nederland?
Puike bijeenkomst.
Paar honderd prinsenvlag zwaaiende randdebielen?
<Knip>
Echt... hou toch op.
Hoe ver willen jullie dit nog trekken zonder dat het farcicaal wordt?
Halalhypotheken, moet extreemrechts zich daar tegenwoordig druk over maken?quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:36 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Denk is al bezig met halal hypotheken.
Je snapt dat je hier indirect mee impliceert dat dit racistische partijen zijn?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee hoor, dat onderga je vanzelf, zeker in deze tijd. Als je nog geen racist was in west Europa, dan ga je dat nu in sneltreintempo wel worden. Waar baseer ik dat op? De groei van partijen zoals PVV of AFD.
Wie zegt eigenlijk dat er Latino's of Marokkanen gehaat mogen worden omdat mensen Israël steunen? Heb je hier ook enkele voorbeelden van of zuig je dit ter plekke even uit de duim?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:07 schreef Beathoven het volgende:
Je bedoelt Islamitisch financieren? Iets dat D66 in het vorige partijprogramma mogelijk wilde maken. Dat is bankieren volgens de Sharia, het is natuurlijk ronduit onwenselijk om dit hier in Nederland te gaan faciliteren.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Halalhypotheken, moet extreemrechts zich daar tegenwoordig druk over maken?
Dank voor de bevestiging.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt Islamitisch financieren? Iets dat D66 in het vorige partijprogramma mogelijk wilde maken. Dat is bankieren volgens de Sharia, het is natuurlijk ronduit onwenselijk om dit hier in Nederland te gaan faciliteren.
Oh, is er weer een nieuw woord?quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja hoor, 250.000 anti zionisten.
De geloven zouden moeten worden verboden, zodat ieder mens zichzelf zou kunnen zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:08 schreef Telefoonvork het volgende:
Wanneer worden we eens wakker dat Islam het probleem is. De joden zijn deze keer de kanarie in de kolenmijn. Joodse instituten moeten in Nederland beveiligd worden, maar het zijn de moslims die gediscrimineerd worden?
Homo's kunnen ook al niet meer hand-in-hand door de binnenstad lopen, omdat ze anders in elkaar worden geslagen door de welkbekende groep. Maar het zijn moslims die gediscrimineerd worden.
Straks krijgen we hier nog burgeroorlog omdat moslims vinden dat de sharia hier ingevoerd moet worden.
Dit is waar. Het is duizenden jaren geleden uitgevonden en mensen zijn er in blijven steken. Wat duizenden jaren geleden verzonnen is kan in deze tijd nooit meer goed zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:30 schreef torentje het volgende:
[..]
De geloven zouden moeten worden verboden, zodat ieder mens zichzelf zou kunnen zijn.
Nogal tegenstrijdig gezien geloof verbieden ervoor zorgt dat mensen dit niet kunnen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:30 schreef torentje het volgende:
[..]
De geloven zouden moeten worden verboden, zodat ieder mens zichzelf zou kunnen zijn.
Waar staat dat?quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Halalhypotheken, moet extreemrechts zich daar tegenwoordig druk over maken?
quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nogal tegenstrijdig gezien geloof verbieden ervoor zorgt dat mensen dit niet kunnen.
That's what she saidquote:
Tja, helaas is er een flinke groep mensen in Nederland en het bredere Westen die de Islam helaas door dik en dun zullen blijven verdedigen. Dat gaat waarschijnlijk ook niet snel veranderen. Men zal er pas achter gaan komen dat moslims niet de intersectionele bondgenoot is waar men over fantaseert als het te laat is.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:08 schreef Telefoonvork het volgende:
Wanneer worden we eens wakker dat Islam het probleem is. De joden zijn deze keer de kanarie in de kolenmijn. Joodse instituten moeten in Nederland beveiligd worden, maar het zijn de moslims die gediscrimineerd worden?
Homo's kunnen ook al niet meer hand-in-hand door de binnenstad lopen, omdat ze anders in elkaar worden geslagen door de welkbekende groep. Maar het zijn moslims die gediscrimineerd worden.
Halal bankieren is juist een van de weinige dingen dat mooi is aan de sharia/islam.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt Islamitisch financieren? Iets dat D66 in het vorige partijprogramma mogelijk wilde maken. Dat is bankieren volgens de Sharia, het is natuurlijk ronduit onwenselijk om dit hier in Nederland te gaan faciliteren.
En werkt dat in de praktijk als het massaal wordt gedaan?quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:08 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Halal bankieren is juist een van de weinige dingen dat mooi is aan de sharia/islam.
Door de debiele geloven kunnen normale mensen echter zichzelf niet zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nogal tegenstrijdig gezien geloof verbieden ervoor zorgt dat mensen dit niet kunnen.
De overgrote meerderheid van gelovigen zijn normale mensenquote:Op zondag 19 oktober 2025 14:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Door de debiele geloven kunnen normale mensen echter zichzelf niet zijn.
Was dat maar waar, het zijn opdringerige debielen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van gelovigen zijn normale mensen
Geen idee, eerlijk. Ik woon (gelukkig nog) niet in een Islamistische staatquote:Op zondag 19 oktober 2025 14:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En werkt dat in de praktijk als het massaal wordt gedaan?
Je mag 'normaal' in deze context wel even definiëren.quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van gelovigen zijn normale mensen
Al had 99% van de mensheid Abrahamitische religies gevolgd, dan nog had dat geen ene ruk rezegd of dat nou wel of niet gezond was om te volgen. HINT: ga de instructies van de bijbel of koran maar eens LETTERLIJK tot op de letter opvolgen, eens kijken hoe lang het duurt voordat je in de gevangenis of op de gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis zit.quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:20 schreef Fok-it het volgende:
Alleen al 3.8 miljard volgers van de Abrahamistische religies.
ja goeie maatstaf wel om te bepalen hoe normaal de gemiddelde gelovige isquote:Op zondag 19 oktober 2025 16:07 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Al had 99% van de mensheid Abrahamitische religies gevolgd, dan nog had dat geen ene ruk rezegd of dat nou wel of niet gezond was om te volgen. HINT: ga de instructies van de bijbel of koran maar eens tot op de letter opvolgen, eens kijken hoe lang het duurt voordat je in de gevangenis of op de gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis zit.
Wat we hier in Europa hebben zijn over het algemeen mensen die iets anders doen dan het Christendom en iets anders doen dan Islam. Ze noemen het wel zo, maar als je hun gedrag naast hun heilige boekjes houdt, dan blijft er weinig van over.quote:Op zondag 19 oktober 2025 16:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
ja goeie maatstaf wel om te bepalen hoe normaal de gemiddelde gelovige is
Vandaar dat een paar van de grootste slachters uit de geschiedenis atheisten warenquote:Op zondag 19 oktober 2025 16:11 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Wat we hier in Europa hebben zijn over het algemeen mensen die iets anders doen dan het Christendom en iets anders doen dan Islam. Ze noemen het wel zo, maar als je hun gedrag naast hun heilige boekjes houdt, dan blijft er weinig van over.
Als dat wel het geval zou zijn, zou het hier al lang en breed uit zijn gemond in een slachting.
Een paar is twee: dat klopt al niet, aangezien Hitler een Christen was en Stalin een Orthodoxe Christen was. Ik neem aan dat je deze twee schatjes bedoelde.quote:Op zondag 19 oktober 2025 16:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vandaar dat een paar van de grootste slachters uit de geschiedenis atheisten waren
Ik zou niet weten waarom atheïsten mij pijn zouden hebben gedaan. Ik zou mezelf ook niet willen classificeren als christen verder dus, ook niet als atheïst overigensquote:Op zondag 19 oktober 2025 17:17 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Een paar is twee: dat klopt al niet, aangezien Hitler een Christen was en Stalin een Orthodoxe Christen was. Ik neem aan dat je deze twee schatjes bedoelde.
Nog iets: ik vind het wel erg interessant dat je gelijk begint over atheïsten, dat terwijl ik dat nooit heb genoemd in deze thread. Hoe kom je er zo toe om in ene met atheïsten te komen, hebben ze je soms pijn gedaan?
Je bent vergeten dat welke religie dan ook leed gaat veroorzaken op het moment dat ze de meerderheid hebben. Dan denken ze de regels te kunnen bepalen voor alle anderen. Dat geld voor moslims, christenen, joden, hindoestanen, boedhisten, en ga zo maar door. Dat kan je in elk land zien waar er één religie de lakens uitdeelt.
De landen die over de balk genomen minder religieus zijn, zijn over het algemeen ook vredelievender en toleranter voor religies (uitzonderingen daargelaten).
Dit kan toch niet mensenquote:Op zondag 19 oktober 2025 17:13 schreef Pegos het volgende:
Nu het toch om extreem rechts gaat;:
BBB minister Keijzer maakt er ook weer iets aparts van.
Ze meent dat allerlei zaken die zij als ongewenst ziet als Islamitische extremisme moeten worden beschouwd en dat nieuwkomers in ons land moeten verklaren dat ze zich daar niet mee bezig moeten houden.
Zo redeneert ze dat gedragingen als het niet accepteren van homoseksualiteit typisch iets islamitisch extremistisch is.
Dat is natuurlijk maar zeer eenzijdig en populistisch geneuzel. Immers ook in orthodoxe kringen van het christendom en het jodendom leven eveneens dergelijke gedachten. En verder is een niet onaanzienlijk deel van de rest van de autochtone Nederlanders er ook bepaald niet gelukkig mee. ,
Hoe dan ook om dit onder een merkwaardige noemer van islamitisch extremisme te scharen gaat eenvoudig veel te ver.
Het woord extremisme is in dit verband ook een veel te zware betiteling. Dat kun je beter niet gebruiken als het om redelijk conservatieve en orthodoxe gedachten gaat die in veel sectoren van onze Nederlandse maatschappij leven.
Het heeft ook totaal niets met de ondermijning van onze rechtsorde te maken.
Ook niet als die aanslagen uit racistische of religieuze motieven voortkomen? Ga toch weg man, we zijn hier een bevolkingsgroep aan het importeren die ons ronduit haten. Misschien nog net niet zoveel als dat ze joden haten maar we zitten er niet ver vandaan. Als ze het straks in hun hoofd halen om Palestijnen asiel te verlenen gaat hier pas echt de pleuris uitbreken.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je snapt dat je hier indirect mee impliceert dat dit racistische partijen zijn?
Bijzonder dat je denkt dat mensen sneller een racist zouden worden vanwege meer incidenten. Al zouden er dagelijks aanslagen zijn is het heel simpel er geen racistisch gedachtegoed op na te houden.
quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:13 schreef Pegos het volgende:
Nu het toch om extreem rechts gaat;:
BBB minister Keijzer maakt er ook weer iets aparts van.
Ze meent dat allerlei zaken die zij als ongewenst ziet als Islamitische extremisme moeten worden beschouwd en dat nieuwkomers in ons land moeten verklaren dat ze zich daar niet mee bezig moeten houden.
Zo redeneert ze dat gedragingen als het niet accepteren van homoseksualiteit typisch iets islamitisch extremistisch is.
Dat is natuurlijk maar zeer eenzijdig en populistisch geneuzel. Immers ook in orthodoxe kringen van het christendom en het jodendom leven eveneens dergelijke gedachten. En verder is een niet onaanzienlijk deel van de rest van de autochtone Nederlanders er ook bepaald niet gelukkig mee. ,
Hoe dan ook om dit onder een merkwaardige noemer van islamitisch extremisme te scharen gaat eenvoudig veel te ver.
Het woord extremisme is in dit verband ook een veel te zware betiteling. Dat kun je beter niet gebruiken als het om redelijk conservatieve en orthodoxe gedachten gaat die in veel sectoren van onze Nederlandse maatschappij leven.
Het heeft ook totaal niets met de ondermijning van onze rechtsorde te maken.
Vervolgens het burka-verbod.. Dat is in ons land in mijn idee ongewenst. We willen van alle mensen weten met wie te maken hebben.
Mensen die menen dat ze op religieuze gronden een burka of niqab moeten dragen kunnen dat in onze samenleving niet in de openbare ruimte doen. Daar is wat mij betreft geen ruimte voor. Er wordt ook nogal eens misbruik van gemaakt.
Nou de erkenning van de staat Israel. Dat is een voornamelijk door christenen ingegeven gedachte. Immers gelovige christenen menen dat Palestina aan de joden behoort vanwege diverse Bijbelteksten. Israel zou daardoor het 'beloofde land zijn.
Dat Palestina rechtmatig door Palestijnen werd bewoond werd en wordt nog steeds eenvoudig totaal genegeerd op dubieuze christelijke geloofsgronden. Juridisch gezien is het land ontstaan zonder dat de rechtmatige bewoners daar in meegedacht of in toegestemd hebben. Zoiets kan natuurlijk helemaal niet.
Maar feit is dat Israel inmiddels een door veel landen erkend land is, ook al is het vrijwel geheel gestolen van de Palestijnen. Daar mag in mijn idee wel over gediscussieerd worden. .
Israel is erkend binnen de grenzen van 1967, maar eigent zich steeds meer gebieden buiten deze grenzen toe, met name ten koste van de Palestijnen, die vrijwel geen eigen land meer over hebben. Dat is gewoon te gek voor woorden. Dat kan ook zo niet doorgaan.
Verder leven we in een vrij land waarin iedereen zijn mening kan vormen en daar ook uiting aan kan geven.
Als je in een vrij land wil blijven leven kun je dat grondwettelijk grondrecht en dus 'heilige' gegeven niet teniet doen door openbare manifestaties te verbieden. ook al vind je die op inhoudelijke gronden ongewenst.
Dat is uit den boze in een vrij land. Daar gaat Mona Keijzer volledig in de fout.
Gek genoeg begrijpt ze, ondanks haar juridische achtergrond, kennelijk niet genoeg van de grondwet en de grondrechten die daaruit voortvloeien.
Vervolgens meldde ze in Buitenhof dat meisjesbesnijdenis ook tot het islamitisch extremisme behoort.
Daar is ze volkomen fout.
Meisjesbesnijdenis hoort helemaal niet bij de islam.
Het komt voort uit een zeer oud gebruik in de oosthoek van Afrika ver voordat de islam ontstond.
Kennelijk met de bedoeling dat meisjes niet van seks mogen genieten. Het heeft totaal niets met de islam te maken.
Vreemd dat zo iemand dat er in de teevee programma even tussendoor durft uit te gooien. Dat kunnen we gevoeglijk tot fout populisme rekenen.
Wat mij betreft is ze hiermee afgegaan.
Misschien gebeurt dat inderdaad allemaal wel, maar waarom zou je daardoor dan een racist worden? Wat een onzin. Kan dat meer linkse stemmers kritischer en rechtser naar migratie gaan kijken, allicht. Maar welk beleid dan ook zal mij geen racist maken hoor. Dat is gewoon een kwestie van hoe ontwikkeld je bent.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ook niet als die aanslagen uit racistische of religieuze motieven voortkomen? Ga toch weg man, we zijn hier een bevolkingsgroep aan het importeren die ons ronduit haten. Misschien nog net niet zoveel als dat ze joden haten maar we zitten er niet ver vandaan. Als ze het straks in hun hoofd halen om Palestijnen asiel te verlenen gaat hier pas echt de pleuris uitbreken.
Nou dan ben ik maar niet ontwikkeld, sorry maar ik hou dat soort lui het liefst zo ver mogelijk bij me vandaan. En daar heeft een kleurtje niet eens iets mee te maken.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien gebeurt dat inderdaad allemaal wel, maar waarom zou je daardoor dan een racist worden? Wat een onzin. Kan dat meer linkse stemmers kritischer en rechtser naar migratie gaan kijken, allicht. Maar welk beleid dan ook zal mij geen racist maken hoor. Dat is gewoon een kwestie van hoe ontwikkeld je bent.
Xenofoob.quote:Op zondag 19 oktober 2025 23:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou dan ben ik maar niet ontwikkeld, sorry maar ik hou dat soort lui het liefst zo ver mogelijk bij me vandaan. En daar heeft een kleurtje niet eens iets mee te maken.
als de joden een joodse staat mogen, waarom mag nederland dan geen etnisch blanke staat zijn? of is het dan opeens anders?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:07 schreef Beathoven het volgende:
Mogen er alleen maar Joden in Israel wonen? Nee toch?quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:19 schreef recidivist het volgende:
[..]
als de joden een joodse staat mogen, waarom mag nederland dan geen etnisch blanke staat zijn? of is het dan opeens anders?
Zeg ik dat?quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:24 schreef recursief het volgende:
Mogen er alleen maar Joden in Israel wonen? Nee toch?
Komend van iemand zoals jij beschouw ik dat als een groot compliment.quote:
Lijkt me niks in angst te leven. Bang gemaakt door politici en media.quote:Op maandag 20 oktober 2025 11:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Komend van iemand zoals jij beschouw ik dat als een groot compliment.
Met welk doel? Het klinkt me eerlijk gezegd nogal dubieus.quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:52 schreef recidivist het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
NL mag ook gewoon vastleggen in de grondwet dat het een etnisch-blanke staat is (in meerderheid) en dus dat moet blijven en daarnaast Nederland bij grondwet alleen het thuisland is van etnisch-blanke Nederlanders en diegenen die daar niet toe behoren (minderheid) mogen er wel verblijven maar het zal nooit hun historische home land worden.
De Indiase grondwet verbiedt onderscheid op basis van geloof. Er is wel een wet die vervolgde minderheden uit buurlanden kan beschermen door ze de Indiase nationaliteit toe te kennen, maar die geldt voor alle religies, ook voor Christenen en Boedhisten, maar niet voor moslims, en die wet is daarom zeer omstreden.quote:India doet dat mbt hindoes,
Verklaar je nader. Ik ken wel de burgerschapswet die moet voorkomen dan Palestijnen de bestaat sinds de tweede Intifada, en is nu weer wel en nu weer niet geldig. Het zijn vooral de uiterst rechtse radicalen die deze wet graag ingevoerd zien worden.quote:Israel al sinds de oprichting,
Klinkt toch een beetje als white power dit.quote:Trump zie je nu langzaam aan die kant opschuiven en Nederland mag dat ook weleens doen om het onbehagen weg te nemen mbt het omvolkingsproces waarvan iedereen ziet dat dat in heel West-Europa flink gaande is al decennia en 50 jaar verder ben je minderheid in eigen land. Om dat te voorkomen dienen we net als de joodse of hindoe staat gewoon in de grondwet vast te leggen dat wij ook een etnisch-blanke staat zijn en daar dan beleid op te maken om dat zo in stand te houden. Dat dit uberhaupt al "controversieel" is is te gek voor woorden eigenlijk, wij zijn gewoon de inheemse bewoners van dit werelddeel/land.....in tegenstelling tot een ander recent opgerichte staat.
Nee het is ook wel gebleken de afgelopen jaren dat een hoop mensen daar totaal geen probleem mee hebben. Erg tergend maar weinig aan te doenquote:
Heeft niks met angst te maken, gewoon een gezonde afkeer. Dat is niet hetzelfde.quote:Op maandag 20 oktober 2025 11:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Lijkt me niks in angst te leven. Bang gemaakt door politici en media.
Angst is een goede raadgever, want veel mensen zouden nog leven als zij naar hun angst hadden geluisterd.quote:Op maandag 20 oktober 2025 11:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Lijkt me niks in angst te leven. Bang gemaakt door politici en media.
AIVD, kijken we mee?quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:52 schreef recidivist het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
NL mag ook gewoon vastleggen in de grondwet dat het een etnisch-blanke staat is (in meerderheid) en dus dat moet blijven en daarnaast Nederland bij grondwet alleen het thuisland is van etnisch-blanke Nederlanders en diegenen die daar niet toe behoren (minderheid) mogen er wel verblijven maar het zal nooit hun historische home land worden.
India doet dat mbt hindoes, Israel al sinds de oprichting, Trump zie je nu langzaam aan die kant opschuiven en Nederland mag dat ook weleens doen om het onbehagen weg te nemen mbt het omvolkingsproces waarvan iedereen ziet dat dat in heel West-Europa flink gaande is al decennia en 50 jaar verder ben je minderheid in eigen land. Om dat te voorkomen dienen we net als de joodse of hindoe staat gewoon in de grondwet vast te leggen dat wij ook een etnisch-blanke staat zijn en daar dan beleid op te maken om dat zo in stand te houden. Dat dit uberhaupt al "controversieel" is is te gek voor woorden eigenlijk, wij zijn gewoon de inheemse bewoners van dit werelddeel/land.....in tegenstelling tot een ander recent opgerichte staat.
Huidskleur is nooit in Nederland een uitgangspunt geweest, culturele normen en waarden wel. Het gaat er niet om hoe mensen eruit zien, wel hoe ze zich gedragen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:52 schreef recidivist het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
India doet dat mbt hindoes, Israel al sinds de oprichting, Trump zie je nu langzaam aan die kant opschuiven en Nederland mag dat ook weleens doen om het onbehagen weg te nemen mbt het omvolkingsproces waarvan iedereen ziet dat dat in heel West-Europa flink gaande is al decennia en 50 jaar verder ben je minderheid in eigen land. Om dat te voorkomen dienen we net als de joodse of hindoe staat gewoon in de grondwet vast te leggen dat wij ook een etnisch-blanke staat zijn en daar dan beleid op te maken om dat zo in stand te houden. Dat dit uberhaupt al "controversieel" is is te gek voor woorden eigenlijk, wij zijn gewoon de inheemse bewoners van dit werelddeel/land.....in tegenstelling tot een ander recent opgerichte staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |