abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219070197
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 16:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Eerder schijnpolitiek. Zaken op de agenda zetten die vrijwel nergens toe doen om de aandacht af te leiden van de werkelijke problemen. Dat is het stikstofslot wel en het islamitisch extremisme niet.
Alhoewel zij het deze keer niet meer had over meisjesbesnijdenis en het grondrecht dat mensen hun mening over allerlei zaken mogen uiten, blijkt ze toch niet veel paling te hebben gegeten van de grondwet.
Ik zou haar kunnen aanraden nog maar wat meer paling te eten.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:17:08 #177
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219070745
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 16:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Eerder schijnpolitiek. Zaken op de agenda zetten die vrijwel nergens toe doen om de aandacht af te leiden van de werkelijke problemen. Dat is het stikstofslot wel en het islamitisch extremisme niet.
Islamitisch extremisme is natuurlijk wel degelijk een groot probleem in het Westen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:37:07 #178
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219070855
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 18:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Islamitisch extremisme is natuurlijk wel degelijk een groot probleem in het Westen.
En meerdere malen aantoonbaar onder de controle van de AIVD. Ik kan geen voorbeeld bedenken waarbij buiten de grondwet om opereren ooit noodzakelijk is gebleken in de huidige situatie.
Dit, dus.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:33:20 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219071239
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 18:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En meerdere malen aantoonbaar onder de controle van de AIVD. Ik kan geen voorbeeld bedenken waarbij buiten de grondwet om opereren ooit noodzakelijk is gebleken in de huidige situatie.
:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219071270
lieten ze zich hier maar eens zien tegen de noordafrikaanse hangjeugd hier elke avond
pi_219071410
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 14:58 schreef Pegos het volgende:
Ik heb toevallig Mona Keijzer nog even in Ongehoord Nederland beluisterd.
Ze heeft het nog steeds over islamitisch extremisme.
Ik heb het al eerder over dit woordgebruik gehad.
Ze bedoelt islamitische orthodoxy; eventueel zou je het ook nog islamitisch fundamentalisme kunnen noemen, maar extremisme is een term die veel verder reikt en onmiddellijk de suggestie oproept aan een soort gewelddadig terrorisme. Daarom is het fout om zo'n woord in dit verband te gebruiken.
Of zou ze in haar eigen gedachtewereld zelf een soort extremiste zijn?
(Dat gebeurt wel dat mensen zelf slechte gedachten er op na houden en dan anderen daarvan betichten)
Waarschijnlijk moet dit dan tot het Paling Populisme gerekend worden.
Ik heb er zelfs eentje in de familie, dus ik weet toevallig dat ze gelijk heeft dat dit speelt in Nederland :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:51:51 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219071554
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 19:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Stel je niet aan man. Ik ben vrij gematigd en vind het gewoon leuk om mensen als jij een beetje te sarren.
Vreemd dat ik door dat cordon sanitaire heenkom, trouwens. Abbonnement verlopen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219071663
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 19:05 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
AIVD, kijken we mee?
AIVD is ook grotendeels blank dus je staat tegen de wind in te pissen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219071678
quote:

[..]
Struisvogel.
pi_219071726
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 19:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ach, die hebben alleen wat te veel ammoniak gesnoven, meer niet.
Ik ben van geboorte een Brabander maar mijn enige ervaring met ammoniak is tijdens schoonmaakwerkzaamheden, eraan snuiven valt daar niet onder. Dus spreek voor jezelf eng mannetje.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:08:36 #186
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219071838
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:03 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik ben van geboorte een Brabander *knip*
Dat spijt me voor je.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219071943
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat spijt me voor je.
Daar hoef je helemaal geen spijt voor te hebben, als je niet weet wat dat inhoudt dan heb ik eerlijk gezegd medelijden met je.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:20:08 #188
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219072014
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:00 schreef Hathor het volgende:

[..]
Struisvogel.
Varken.
Dit, dus.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:24:30 #189
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_219072060
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2025 19:21 schreef HowardRoark het volgende:
Huidskleur is nooit in Nederland een uitgangspunt geweest, culturele normen en waarden wel. Het gaat er niet om hoe mensen eruit zien, wel hoe ze zich gedragen.
Inmiddels is het duidelijk dat er een zware omvolking in NL en heel West Europa gaande is. Je gelooft dikgedrukte toch niet echt. Jij denkt dat hier in de stad waar allerlei kleuren rondlopen behalve Nederlands-blank “huidskleur nooit het uitgangspunt is???”.
Kijk in kleine aantallen heb je gelijk, maar daar zijn we al lang niet meer. Dat is al lang een gepasseerd station: zie de kleur van het Nederlands elftal en vele jeugdelftallen bijv. En dat wordt alleen maar meer en meer, dat is het hele probleem. En dat gaat ook om kleur, hoe ongemakkelijk sommige politieke correcte mensen dat ook vinden.

quote:
En in een burka op straat lopen terwijl je Arabisch tegen je kinderen praat die naar een Islamitische school gaan is niet Nederlands en niet Westers. En zelfs al betreft dat een blanke Tsjetsjeense vrouw, dan is het niet ineens acceptabel.
Het niet of of maar en en. Het mag duidelijk zijn dat de islam een religie is die wezensvreemd is aan ons land en culturele gebruiken. Maar neemt niet weg dat opeens de zwarte Christelijke Afrikaanse Ethiopiër of Antilliaan Quincy en al zijn neven maar mogen blijven binnenstromen en denken dat zij net zo inheems zijn als wij blanke Nederlanders en dezelfde pretenties hebben alleen omdat wat mongolen besloten hebben makkelijk paspoorten uit te delen en hen binnen te laten.

Er is niets mis mee om nu de omvolking flink gaande is en dat door veel meer mensen wordt erkend onze identiteit in de grondwet te verankeren en beleid op te maken en dat is het feit dat ondanks dat sommigen dat hard proberen om zeep te helpen Nederlanders of Nederland een Noord-Europees blank-christelijk volk en cultuur is en dat houden de meesten graag zo ook als zij daar nooit over hebben nagedacht. Als zij daaraan twijfelen moet je ze maar eens in een wijk zetten waar menig Nederlander op de naambordjes geen enkele achternaam kan uitspreken zonder zich bijna verslikken of als hij daar rondloopt geen blanke Nederlander meer tegenkomt….dan ziet men wel in dat dat toekomstscenario voor veel meer delen van NL zeer ongewenst is.
enkelband
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:28:45 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219072086
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Varken.
|:)

Slowly but surely.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219072555
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Varken.
:')
pi_219074450
quote:

[..]
Ik begrijp dat je wilt opkomen voor jouw geloofsgenoten, maar de AIVD heeft Islamitisch terrorisme nog altijd als een van de grootste gevaren voor de samenleving staan.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 20:24 schreef recidivist het volgende:

[..]
Inmiddels is het duidelijk dat er een zware omvolking in NL en heel West Europa gaande is. Je gelooft dikgedrukte toch niet echt. Jij denkt dat hier in de stad waar allerlei kleuren rondlopen behalve Nederlands-blank “huidskleur nooit het uitgangspunt is???”.
Kijk in kleine aantallen heb je gelijk, maar daar zijn we al lang niet meer. Dat is al lang een gepasseerd station: zie de kleur van het Nederlands elftal en vele jeugdelftallen bijv. En dat wordt alleen maar meer en meer, dat is het hele probleem. En dat gaat ook om kleur, hoe ongemakkelijk sommige politieke correcte mensen dat ook vinden.
Hmm. Een 'zware omvolking' en hoe werkt dit precies volgens jou? Want die benaming insinueert dat het om een bewust aangestuurde verandering gaat. Daar geloof ik niet zo in omdat de wens naar het Westen te komen vanuit de mensen zelf komt. Daarnaast zijn zulke termen (omvolking) natuurlijk koren op de molen van progressief links om een discussie over migratie kapot te kunnen slaan.
quote:
[..]
Het niet of of maar en en. Het mag duidelijk zijn dat de islam een religie is die wezensvreemd is aan ons land en culturele gebruiken. Maar neemt niet weg dat opeens de zwarte Christelijke Afrikaanse Ethiopiër of Antilliaan Quincy en al zijn neven maar mogen blijven binnenstromen en denken dat zij net zo inheems zijn als wij blanke Nederlanders en dezelfde pretenties hebben alleen omdat wat mongolen besloten hebben makkelijk paspoorten uit te delen en hen binnen te laten.
Ik vind dat alle migratie moet worden afgeremd, dus ook die uit Afrika en zeker die van de Antillen omdat Antilianen niet goed integreren en op talloze negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd. Die mensen hier op grote schaal toelaten is een hele grote fout geweest. Maar wat heeft huidskleur hier precies mee te maken? Dat begrijp ik nog altijd niet.
quote:
Er is niets mis mee om nu de omvolking flink gaande is en dat door veel meer mensen wordt erkend onze identiteit in de grondwet te verankeren en beleid op te maken en dat is het feit dat ondanks dat sommigen dat hard proberen om zeep te helpen Nederlanders of Nederland een Noord-Europees blank-christelijk volk en cultuur is en dat houden de meesten graag zo ook als zij daar nooit over hebben nagedacht. Als zij daaraan twijfelen moet je ze maar eens in een wijk zetten waar menig Nederlander op de naambordjes geen enkele achternaam kan uitspreken zonder zich bijna verslikken of als hij daar rondloopt geen blanke Nederlander meer tegenkomt….dan ziet men wel in dat dat toekomstscenario voor veel meer delen van NL zeer ongewenst is.
En waar wil je die lijn van 'blank' precies trekken? Is een Italiaan, Spanjaard of Griek blank? Een Jood of een Libanees?

Je verzand hiermee al snel in de bizarre raciale lens die er in Amerika is, waar iemand als Cameron Diaz een nochtans roomblanke vrouw met blond haar en blauwe ogen als 'Latina' kwalificeert, Shaun King (een blanke man) als zwart, maar Cristiano Ronaldo of een Zuid-Italiaan of Libanees met een donkerdere huidskleur als 'blank'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219074743
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 09:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik begrijp dat je wilt opkomen voor jouw geloofsgenoten, maar de AIVD heeft Islamitisch terrorisme nog altijd als een van de grootste gevaren voor de samenleving staan.
Dat is niet wat ik zeg. De AIVD heeft het islamitisch terrorisme duidelijk in beeld en tot op de dag van vandaag is er geen reden om aan te nemen dat zij het niet onder controle hebben. Als het dan gaat om absolute noodzaak van grondwetswijzigingen op dit punt is dus aantoonbaar onzin. En je gebrabbel over geloofsgenoten mag je bij je houden, daar gaat m’n hartslag niet van omhoog. :)
Dit, dus.
pi_219077528
Oorspronkelijk woonden hier Kelten in het zuiden en Friezen benoorden de rivieren. Verder waren er nog Canenefaten in het westen. Tijdens de Romeinse overheersing kwamen daar nog Bataven bij die met bootjes de Rijn kwamen afzakken en zich tussen de rivieren nestelden.
Na een veldslag tussen de Canenefaten en de Friezen was er niet veel over van het Canenefaten-volk en na een opstand van de Bataven tegen de Romeinse overheersing was er ook niet veel meer over van de Bataven.
Toen rond het jaar 500 het Romeinse rijk min of meer implodeerde kwamen er Saksen en Franken in ons land wonen, die de Kelten naar de Westelijke uithoeken van Europa verdreven
Verder kwamen er al in het begin van de jaartelling kleine groepjes Joden in ons land voor die met de Romeinen waren meegekomen.
In de 13e en 14e eeuw kregen de Joden de schuld van het verspreiden van de pestepidemie omdat zij minder te lijden hadden van de pest dan de andere bevolkingsgroepen. Dit kwam voornamelijk omdat ze er een betere hygiene op na hielden. Veel Joden werden toen vermoord en verdreven.
Rond de 16e eeuw kwamen er veel joodse vluchtelingen naar ons land vanwege de inquisitie in Spanje en Portugal waar ze gedwongen werden om zich tot het katholieke geloof te bekeren.
Na die tijd werden we langzamerhand door Spanjaarden bezet, omdat er hier een reformatie aan de gang was en er een streven naar onafhankelijkheid plaatsvond. De joden mochten hier wel in vrijheid hun geloof belijden maar daarmee niet in de openbaarheid treden.
Spoedig daarna volgden ook Franse hugenoten die naar Nederland vluchtten vanwege de giga slachtpartijen die daar op reformisten plaatsvonden ( ongeveer 20% van de eigen Franse bevolking werd toen uitgemoord.

Omdat er in die tijd ook een enorme opleving van de economie plaats vond en o.a. het VOC werd opgericht had dat tot gevolg dat we met onze schepen over de hele wereld uitzwierven en allerlei factorijen in verre buitenlanden stichtten. Door de economische welvaart kwamen er toen veel Europeanen naar ons land o.a. om te werken op de VOC schepen. Ook gingen we ons begeven in de slavenhandel tussen Afrika en Amerika. Door onze contacten met allerlei volken kwamen er ook mensen uit die streken in ons land terecht. Verder stichtten we o.a. kolonies in Suriname en op de Caribische eilanden waarheen we Afrikaanse slaven heenbrachten om op de plantages te werken.
Later werden er ook mensen uit andere volken zoals Javanen en Indiërs naar Suriname gehaald om er te werken.
Dit alles had mede tot gevolg dat er ook uit al die landen geregeld mensen met de schepen in ons land terechtkwamen en er natuurlijk ook gemengde huwelijken ontstonden.
Van 1794 tot 1814 werden we bezet door Napoleon. Dit noemen we de Franse tijd.
Hij zorgde er o.a. voor dat alle religies gelijk gesteld werden. (tot dan waren het katholicisme en het jodendom alleen maar gedoogd).
Tijdens de eerste wereldoorlog waren wij neutraal, maar België was bezet door de Duitsers. Er vluchtten toen ongeveer 1 miljoen Belgen naar ons land. terwijl we zelf met 6 miljoen Nederlanders waren. ! op de 6 à 7 was toen vluchteling.
Omdat het na de eerste wereldoorlog economisch niet erg goed in Duitsland ging kwamen er veel Duitsers naar ons land om hier te werken.
In 1940 werden we 5 jaar door de Duitsers bezet, die zo'n 107.000 joodse Nederlanders en joodse vluchtelingen en zigeuners wegvoerden en velen zijn daarbij op industriële basis vermoord.
Na de tweede wereldoorlog kwam er een beweging op gang naar onafhankelijkheid van het koloniale bestuur, met name van Indonesië. Dat had tot gevolg dat er een grote stroom vluchtelingen uit deze koloniën naar ons land kwam; Javanen, Molukkers etc. (zo'n 330.000) Omdat we deze mensen over heel Nederland verspreid opvingen, behalve de Molukkers, is dit vrijwel geruisloos verlopen.
Rond 1970 kwam er in Nederland een beweging op gang om Suriname onafhankelijk te maken. Dat land was daar nauwelijks aan toe, maar dat gaf niet. Heel veel Surinamers, ongeveer de helft van de bevolking, vertrouwden het niet en kwamen naar Nederland.
In die tijd hadden we ook veel gastarbeiders, eerst uit Spanje, Portugal, Italië en Griekenland, Later, toen het economische beter in die landen ging, werden Turken en Marokkanen geworven voor het eenvoudige werk waar de Nederlanders hun neus voor ophaalden. Voor deze mensen waren er geen taal en integratieprogramma's en toen Lubbers indertijd bepaalde dat hun gezinnen ook mochten overkomen werden vanwege kosten aan hen geen eisen gesteld, waardoor ze heel slecht integreerden.
Nu komen er ook veel 'gastarbeiders', we noemen hen nu arbeidsmigranten, uit de EU naar ons land zonder dat ze onze taal hoeven te leren en er ook geen tot nauwelijks integratieprogramma's voor hen beschikbaar zijn.
Voor zover ze hier blijven wonen is dat natuurlijk een naargeestige handicap.
Verder komen er ook veel vluchtelingen en andere bootimmigranten naar ons land. Als die een asielstatus verkrijgen worden die wel onderhevig aan een taal en integratieprogramma. Die komen dan meestal ook goed terecht. Dat gaat echter niet op voor die immigranten die geen status verkrijgen. Die zouden terug moeten naar hun eigen land, maar dat lukt slechts gedeeltelijk. Als ze hier blijven rondzwerven levert dat grote problemen op.
Daar moet een oplossing voor komen, maar die is eigenlijk alleen op Europees niveau te realiseren. Daar wordt nu wel aan gewerkt. Verder denkt men er over om die illegale toestroom op diverse manieren drastisch in te perken, dan wordt het probleem met de instroom van echte vluchtelingen ook beheersbaar.

Uit dit alles moge blijken dat we vanaf de oudheid altijd veel migratie van andere volken in ons land hebben gekend en er feitelijk geen sprake is van een eenduidige bevolking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')