quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:06 schreef Nexum het volgende:
Eerst waren het de Duitsers.
Daarna de Communisten.
Daarna de Hippies.
Daarna de homo´s.
Daarna de moslims.
Daarna de immigranten in het algemeen.
Dit riedeltje herhaalt zich elke 20 jaar weer opnieuw met een nieuwe zondebok en dit keer is het nog erger, want cultuurpolitiek domineert beide kanten van het politieke spectrum en extreemrechts maakt hier maar al te graag gebruik van. Het is echt te treurig voor worden dat mensen hierin trappen. Er is geen excuus om je aangetrokken te voelen tot fascisme, tot nazisme, tot rassenhaat. Dat wordt je aangepraat.
Nee hoor, dat onderga je vanzelf, zeker in deze tijd. Als je nog geen racist was in west Europa, dan ga je dat nu in sneltreintempo wel worden. Waar baseer ik dat op? De groei van partijen zoals PVV of AFD.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:06 schreef Nexum het volgende:
Daarna de Communisten.
Daarna de Hippies.
Daarna de homo´s.
Daarna de moslims.
Dit riedeltje herhaalt zich elke 20 jaar weer opnieuw met een nieuwe zondebok en dit keer is het nog erger, want cultuurpolitiek domineert beide kanten van het politieke spectrum en extreemrechts maakt hier maar al te graag gebruik van. Het is echt te treurig voor worden dat mensen hierin trappen. Er is geen excuus om je aangetrokken te voelen tot fascisme, tot nazisme, tot rassenhaat. Dat wordt je aangepraat.
Wat is er mis met extreemrechts labelen als extreemrechts?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee hoor, dat onderga je vanzelf, zeker in deze tijd. Als je nog geen racist was in west Europa, dan ga je dat nu in sneltreintempo wel worden. Waar baseer ik dat op? De groei van partijen zoals PVV of AFD.
Maar blijf het gewoon lekker negeren en labelen als extreem rechts.
Religiekritiek heeft geen moer met fascisme of nazisme te maken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:06 schreef Nexum het volgende:
Daarna de Communisten.
Daarna de Hippies.
Daarna de homo´s.
Daarna de moslims.
Dat weet ik wel, en ik ga ook niet voor ze stemmen. Maar deze mensen willen een rechtse verandering en als ze op de PVV stemmen dan zitten ze weer een paar jaar met PVV volksvertegenwoordigers die geen ruk voor hen doen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
NWS / JA21 veranderde stiekem verkiezingsbeloftes voor doorrekening
Ze labelen tegenwoordig mensen die zich zorgen maken over de toekomst van hun land als extreemrechts, ik vind dat iets te ver gaan.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is er mis met extreemrechts labelen als extreemrechts?
Voor jou is alles net iets ter rechterzijde van Mao al extreemrechts.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat is er mis met extreemrechts labelen als extreemrechts?
Mensen die zich zorgen maken is iets anders dan de hoeveelheid Prinsenvlaggen en Hitlergroeten die ik de laatste maanden voorbij zie komen. Zij voelen blijkbaar een bepaalde steun of onschendbaarheid om zich zo publiekelijk te laten zien en dat maakt het wel zorgelijker dan de bezorgde burger die we al jaren hebben.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze labelen tegenwoordig mensen die zich zorgen maken over de toekomst van hun land als extreemrechts, ik vind dat iets te ver gaan.
Vielen echt in het niet bij die Palestina-vlaggen (en soms ook ISIS vlaggen) en sjaaltjes inderdaad, de afgelopen 2 jaar.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mensen die zich zorgen maken is iets anders dan de hoeveelheid Prinsenvlaggen en Hitlergroeten die ik de laatste maanden voorbij zie komen. Zij voelen blijkbaar een bepaalde steun of onschendbaarheid om zich zo publiekelijk te laten zien en dat maakt het wel zorgelijker dan de bezorgde burger die we al jaren hebben.
Dit was het onderwerp niet? En doe eens rustig johquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vielen echt in het niet bij die Palestina-vlaggen (en soms ook ISIS vlaggen) en sjaaltjes inderdaad, de afgelopen 2 jaar.
Wat Moslim Broederschap erbij, vleugje intifada, sprinkel antisemitisme, maar hé, die paar honderd debielen met een prinsenvlag, dat is het echte probleem.
Zelfs Mussert met bajonetten kreeg het niet voor elkaar een kwart miljoen anti-Israëli's op de been te brengen.
Hurdurr, extreem-rechts. Flikker toch op met die selectieve verontwaardiging. Vraag een paar Joodse Nederlanders hoe zíj zich voelen.
lol
En wederom...quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit was het onderwerp niet? En doe eens rustig joh
Achterlijk gelaster wederom.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor jou is alles net iets ter rechterzijde van Mao al extreemrechts.
Dit klopt simpelweg gewoon niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze labelen tegenwoordig mensen die zich zorgen maken over de toekomst van hun land als extreemrechts, ik vind dat iets te ver gaan.
Ik heb echt geen idee wat je weer allemaal loopt te schuimbekken maar het interesseert me echt helemaal niksquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wederom...
Nul inhoud.
Het gros van Nederland interesseert die prinsenvlag geen reet, en Els en die andere debielen kregen nog geen 1000 man op de been.
Maar echt: DAAR zit het gevaar.
Ondertussen moeten we het vooral niet hebben over het feit dat een kwart miljoen nitwits hun anti-Israël propaganda hebben kunnen uitleven in onze hoofdstad.
Dat was immers voor de 'goede' zaak.
Weet ik, pas wanneer oranje-blanje-bleu door driekwart en een halve debiel wordt gewapperd, gaan je 'spider senses' tingelen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat je weer allemaal loopt te schuimbekken maar het interesseert me echt helemaal niks
Joequote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weet ik, pas wanneer oranje-blanje-bleu door driekwart en een halve debiel wordt gewapperd, gaan je 'spider senses' tingelen.
Dan wel.
Wat dat betreft maakt die demo in Den Haag wel duidelijk dat die extreemrechtsen afhankelijk zijn van de “gewone” bezorgde burger. Zoals die jongen die bij Jinek in gesprek ging met Jetten. Dat onderscheid is nog wel bijzonder groot tussen die 2 groepen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit klopt simpelweg gewoon niet.
En ze zongen ook al geen "wien neerlands bloed door d'aderen vloeit ".quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weet ik, pas wanneer oranje-blanje-bleu door driekwart en een halve debiel wordt gewapperd, gaan je 'spider senses' tingelen.
Dan wel.
Als Brabander heb ik sowieso niets met die prinsenvlag.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:28 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En ze zongen ook al geen "wien neerlands bloed door d'aderen vloeit ".![]()
Dat extreem rechts kent zijn historie niet eens.
Nep-extreem rechts is het.
Tuurlijk.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat dat betreft maakt die demo in Den Haag wel duidelijk dat die extreemrechtsen afhankelijk zijn van de “gewone” bezorgde burger. Zoals die jongen die bij Jinek in gesprek ging met Jetten. Dat onderscheid is nog wel bijzonder groot tussen die 2 groepen.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:06 schreef Nexum het volgende:
Daarna de Communisten.
Daarna de Hippies.
Daarna de homo´s.
Daarna de moslims.
Denk is al bezig met halal hypotheken.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:08 schreef Telefoonvork het volgende:
Straks krijgen we hier nog burgeroorlog omdat moslims vinden dat de sharia hier ingevoerd moet worden.
Ja hoor, 250.000 anti zionisten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
250.000 'anti-zionisten' op het Museumplein, na 2 jaar belaging van Joden en Israëli's in Nederland?
Puike bijeenkomst.
Paar honderd prinsenvlag zwaaiende randdebielen?
<Knip>
Echt... hou toch op.
Hoe ver willen jullie dit nog trekken zonder dat het farcicaal wordt?
Halalhypotheken, moet extreemrechts zich daar tegenwoordig druk over maken?quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:36 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Denk is al bezig met halal hypotheken.
Je snapt dat je hier indirect mee impliceert dat dit racistische partijen zijn?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee hoor, dat onderga je vanzelf, zeker in deze tijd. Als je nog geen racist was in west Europa, dan ga je dat nu in sneltreintempo wel worden. Waar baseer ik dat op? De groei van partijen zoals PVV of AFD.
Wie zegt eigenlijk dat er Latino's of Marokkanen gehaat mogen worden omdat mensen Israël steunen? Heb je hier ook enkele voorbeelden van of zuig je dit ter plekke even uit de duim?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:07 schreef Beathoven het volgende:
Vond een mooie observatie in dat het huidige Israël ook steeds extreem-rechtser wordt (sorry van de open deur) en extreemrechtse bewegingen de Israëlische vlag nu wat gebruiken als witwasmachine voor extreemrechts in de wereld. Als in 'ik mag latino's / marokkanen, Syriërs etc haten, want ik steun Israël'. Dat ze Joodse mensen net zo goed haten en daarmee schelden, dát zien we dan wel even door de vingers.
Nee, het gaat hárstikke lekker op radicaal rechts.
Je bedoelt Islamitisch financieren? Iets dat D66 in het vorige partijprogramma mogelijk wilde maken. Dat is bankieren volgens de Sharia, het is natuurlijk ronduit onwenselijk om dit hier in Nederland te gaan faciliteren.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Halalhypotheken, moet extreemrechts zich daar tegenwoordig druk over maken?
Dank voor de bevestiging.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt Islamitisch financieren? Iets dat D66 in het vorige partijprogramma mogelijk wilde maken. Dat is bankieren volgens de Sharia, het is natuurlijk ronduit onwenselijk om dit hier in Nederland te gaan faciliteren.
Oh, is er weer een nieuw woord?quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja hoor, 250.000 anti zionisten.
De geloven zouden moeten worden verboden, zodat ieder mens zichzelf zou kunnen zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:08 schreef Telefoonvork het volgende:
Wanneer worden we eens wakker dat Islam het probleem is. De joden zijn deze keer de kanarie in de kolenmijn. Joodse instituten moeten in Nederland beveiligd worden, maar het zijn de moslims die gediscrimineerd worden?
Homo's kunnen ook al niet meer hand-in-hand door de binnenstad lopen, omdat ze anders in elkaar worden geslagen door de welkbekende groep. Maar het zijn moslims die gediscrimineerd worden.
Straks krijgen we hier nog burgeroorlog omdat moslims vinden dat de sharia hier ingevoerd moet worden.
Dit is waar. Het is duizenden jaren geleden uitgevonden en mensen zijn er in blijven steken. Wat duizenden jaren geleden verzonnen is kan in deze tijd nooit meer goed zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:30 schreef torentje het volgende:
[..]
De geloven zouden moeten worden verboden, zodat ieder mens zichzelf zou kunnen zijn.
Nogal tegenstrijdig gezien geloof verbieden ervoor zorgt dat mensen dit niet kunnen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:30 schreef torentje het volgende:
[..]
De geloven zouden moeten worden verboden, zodat ieder mens zichzelf zou kunnen zijn.
Waar staat dat?quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Halalhypotheken, moet extreemrechts zich daar tegenwoordig druk over maken?
quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nogal tegenstrijdig gezien geloof verbieden ervoor zorgt dat mensen dit niet kunnen.
That's what she saidquote:
Tja, helaas is er een flinke groep mensen in Nederland en het bredere Westen die de Islam helaas door dik en dun zullen blijven verdedigen. Dat gaat waarschijnlijk ook niet snel veranderen. Men zal er pas achter gaan komen dat moslims niet de intersectionele bondgenoot is waar men over fantaseert als het te laat is.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:08 schreef Telefoonvork het volgende:
Wanneer worden we eens wakker dat Islam het probleem is. De joden zijn deze keer de kanarie in de kolenmijn. Joodse instituten moeten in Nederland beveiligd worden, maar het zijn de moslims die gediscrimineerd worden?
Homo's kunnen ook al niet meer hand-in-hand door de binnenstad lopen, omdat ze anders in elkaar worden geslagen door de welkbekende groep. Maar het zijn moslims die gediscrimineerd worden.
Halal bankieren is juist een van de weinige dingen dat mooi is aan de sharia/islam.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt Islamitisch financieren? Iets dat D66 in het vorige partijprogramma mogelijk wilde maken. Dat is bankieren volgens de Sharia, het is natuurlijk ronduit onwenselijk om dit hier in Nederland te gaan faciliteren.
En werkt dat in de praktijk als het massaal wordt gedaan?quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:08 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Halal bankieren is juist een van de weinige dingen dat mooi is aan de sharia/islam.
Door de debiele geloven kunnen normale mensen echter zichzelf niet zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2025 13:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nogal tegenstrijdig gezien geloof verbieden ervoor zorgt dat mensen dit niet kunnen.
De overgrote meerderheid van gelovigen zijn normale mensenquote:Op zondag 19 oktober 2025 14:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Door de debiele geloven kunnen normale mensen echter zichzelf niet zijn.
Was dat maar waar, het zijn opdringerige debielen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van gelovigen zijn normale mensen
Geen idee, eerlijk. Ik woon (gelukkig nog) niet in een Islamistische staatquote:Op zondag 19 oktober 2025 14:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En werkt dat in de praktijk als het massaal wordt gedaan?
Je mag 'normaal' in deze context wel even definiëren.quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van gelovigen zijn normale mensen
Al had 99% van de mensheid Abrahamitische religies gevolgd, dan nog had dat geen ene ruk rezegd of dat nou wel of niet gezond was om te volgen. HINT: ga de instructies van de bijbel of koran maar eens LETTERLIJK tot op de letter opvolgen, eens kijken hoe lang het duurt voordat je in de gevangenis of op de gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis zit.quote:Op zondag 19 oktober 2025 14:20 schreef Fok-it het volgende:
Alleen al 3.8 miljard volgers van de Abrahamistische religies.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |