Veel sterkte aan dat christelijke Syrische gezin! Extreemrechts tuig is steeds zichtbaarder door gebrek aan maatregelen vanuit de politiek die men ziet als goedkeuring van extreemrechts gedrag. Tijd voor een sociale regering die dit tuig ook daadwerkelijk aanpakt i.p.v. na een uurtje verhoor vrijlaat vanwege de zelf veroorzaakte tekorten bij de politie.quote:PvdA: “Extreemrechts laat zich steeds openlijker zien, ook in Katwijk. Wij laten ons niet intimideren.”
De afgelopen tijd zien we in heel Nederland een verontrustende trend: extreemrechts dat zich steeds openlijker en agressiever gedraagt. Met haatleuzen, geweld en intimidatie. Online, in grote steden, en nu ook in onze eigen dorpen. En dat raakt me diep.
Want ook in Katwijk is dit geen abstract landelijk probleem meer. We zagen deze zomer agressieve relschoppers in onze straten vreedzame demonstranten belagen. Daar is het niet bij gebleven. In de afgelopen anderhalve maand zijn er meerdere incidenten geweest: hakenkruizen op straten gekalkt. Een Christelijk Syrisch gezin, dat hier een nieuw leven probeert op te bouwen, werd overspoeld met racistische haat na een mooi interview in de pers. En alleen al deze week: zaterdag, op Coming Out Day, werd de regenboogvlag van de vlaggenmast getrokken. En maandag werd een verkiezingsbord in Rijnsburg beklad, waarbij alleen de posters van rechtse en radicaal-rechtse partijen zichtbaar bleven met de tekst “Stem rechts”.
Dat is geen toeval. Dat is een patroon van intimidatie en extreemrechtse uitingen. En dat mogen we niet accepteren..
Katwijk is een gemeenschap van mensen die werken, zorgen, wel en niet geloven, liefhebben. Dat horen we te doen in vrijheid, met respect voor elkaar. Dit is het moment om te laten zien: extreemrechts probeert angst te zaaien, maar wij kiezen voor saamhorigheid, democratie en beschaving.
De PvdA roept het college op om daar pal voor te staan. Kom met een plan om haat en radicalisering tegen te gaan. Bescherm inwoners die doelwit zijn van haat. En laat zien: in Katwijk is geen plek voor extremisme. Hier kijken we naar mekaar om.
Want wie zwijgt, stemt toe. En wij laten ons niet intimideren.
Dit is natuurlijk uitsluiting van mensen voor wie werken niet in hun aard ligt.quote:Katwijk is een gemeenschap van mensen die werken, zorgen, wel en niet geloven, liefhebben.
Wat is de noodzaak van het benoemen dat het belaagde gezin Syrisch is?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 17:56 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.rtvkatwijk.nl(...)ns-niet-intimideren/
[..]
Veel sterkte aan dat christelijke Syrische gezin! Extreemrechts tuig is steeds zichtbaarder door gebrek aan maatregelen vanuit de politiek die men ziet als goedkeuring van extreemrechts gedrag. Tijd voor een sociale regering die dit tuig ook daadwerkelijk aanpakt i.p.v. na een uurtje verhoor vrijlaat vanwege de zelf veroorzaakte tekorten bij de politie.
Zet een TR als je je er aan ergert. Maar het staat gewoon in de bron. Bovendien is het relevant omdat ze kennelijk vanwege hun afkomst overspoeld werden met haat.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat is de noodzaak van het benoemen dat het belaagde gezin Syrisch is?
In het topic over de verkrachtingen in Maastricht werd de afkomst ook benoemd en werd er over geklaagd in FB vanmorgen.
Omdat ze aangevallen zijn *vanwege* hun Syrische afkomst, dus relevant.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat is de noodzaak van het benoemen dat het belaagde gezin Syrisch is?
In het topic over de verkrachtingen in Maastricht werd de afkomst ook benoemd en werd er over geklaagd in FB vanmorgen.
Ik vind het altijd relevant, zowel in het ene als het andere topic.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:31 schreef recursief het volgende:
[..]
Zet een TR als je je er aan ergert. Maar het staat gewoon in de bron. Bovendien is het relevant omdat ze kennelijk vanwege hun afkomst overspoeld werden met haat.
Ik denk dat deze mensen juist haat ontvingen vanwege hun criminele landgenoten en hun reputatie.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Omdat ze aangevallen zijn *vanwege* hun Syrische afkomst, dus relevant.
Een verkrachting doe je niet *vanwege* je afkomst, dus niet relevant.
Ik vind het wel jammer. Had graag ook meegepost in dat topic, maar 90% is racistische drek
Geen zorgen. Chris Stoffer komt verzoening preken. Die gaat de boel echt niet lopen opzwepen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:27 schreef Kim-Holland het volgende:
´´En wij laten ons niet intimideren.´´![]()
Ook Katwijk; Katwijkse krant trekt interview met christelijk Syrisch gezin terug vanwege digitale haatreacties.
En de tegenhanger "Ik mag Israëli belagen op straat want Israël".quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:07 schreef Beathoven het volgende:
Vond een mooie observatie in dat het huidige Israël ook steeds extreem-rechtser wordt (sorry van de open deur) en extreemrechtse bewegingen de Israëlische vlag nu wat gebruiken als witwasmachine voor extreemrechts in de wereld. Als in 'ik mag latino's / marokkanen, Syriërs etc haten, want ik steun Israël'. Dat ze Joodse mensen net zo goed haten en daarmee schelden, dát zien we dan wel even door de vingers.
Nee, het gaat hárstikke lekker op radicaal rechts.
Lul niet zo slap, pipo.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Omdat ze aangevallen zijn *vanwege* hun Syrische afkomst, dus relevant.
Een verkrachting doe je niet *vanwege* je afkomst, dus niet relevant.
Ik vind het wel jammer. Had graag ook meegepost in dat topic, maar 90% is racistische drek
Bovendien ben je al gedoopt tot 'extreemrechts' als je door oranje hebt gereden.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus we hebben wat niet nader genoemde lelijke reacties of facebook onder een interview en iemand die die regenboogvlag beu is.
Het moet gezegd met hulp van wat hooligans en het politie-optreden, maar er wordt voor de verkiezingen met veel aanstellerij, desinformatie, aannames en selectieve verontwaardiging een stemming gecreeerd alsof er een enorm extreem-rechts gevaar dreigt en dat is gewoon een valse campagne.
Niks aan de hand johquote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus we hebben wat niet nader genoemde lelijke reacties of facebook onder een interview en iemand die die regenboogvlag beu is.
Het moet gezegd met hulp van wat hooligans en het politie-optreden, maar er wordt voor de verkiezingen met veel aanstellerij, desinformatie, aannames en selectieve verontwaardiging een stemming gecreeerd alsof er een enorm extreem-rechts gevaar dreigt en dat is gewoon een valse campagne.
Laatste 2 jaar Extreem links aan het rellen, boel slopen, bezetten.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Was je maar zo bezorgd over islamisme.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:35 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Niks aan de hand johdoorlopen mensen....
Ik ben niet bezorgd pop.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Was je maar zo bezorgd over islamisme.
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bovendien ben je al gedoopt tot 'extreemrechts' als je door oranje hebt gereden.
Die beginnen inderdaad, die zijn niet onder de indruk van tuig. Maar de roep om minder migratie en veiligheid op straat wordt zeer breed gedragen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:41 schreef Vostok het volgende:
Het zijn altijd van die tokkies die extreem rechtse Henk en Ingrid. Fatbike. Peuk in de smoel en ga zo maar door.
Mwoh, als ik zie met welk gemak er overal dus ook hier geroepen wordt over massale deportaties bijvoorbeeld dan denk ik dat er echt wel degelijk extreemrechtse ondergraving bezig is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Die wens bestaat al veel langer; logischerwijs onstond deze wens gelijktijdig met het begin van de massale importaties. Wat wel het geval is, is dat steeds meer mensen durven uit te komen voor wat normaal is, was of hoort te zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mwoh, als ik zie met welk gemak er overal dus ook hier geroepen wordt over massale deportaties bijvoorbeeld dan denk ik dat er echt wel degelijk extreemrechtse ondergraving bezig is.
Dit is precies waar het fout gaat in deze wereld.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of, je stemt geen PvdA-GL omdat ze de vergoeiliking, bagatellsering en facilitering van fascistische denkwijzen van 'n bepaalde religie niet zo zien zitten.
Hier mogen weer genieten van billboards van esmah 'hoofddoek' lalah. Want progressie, daar gaat het om uiteraard.
Lees eens de koran, en kom daarna terug met je zorgen m.b.t. fascisme.
Asielzoekers bestaan al eeuwen. En je hebt ze ook nodig, alleen de rotte appels moet je eruit zeven.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:05 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Die wens bestaat al veel langer; logischerwijs onstond deze wens gelijktijdig met het begin van de massale importaties. Wat wel het geval is, is dat steeds meer mensen durven uit te komen voor wat normaal is, was of hoort te zijn.
Wat mij betreft maak je de denkfout dat er met iedere moslim wat mis is, terwijl er ook hier - net als bij christenen - mensen zijn die progressiever of juist zeer conservatief met hun religie omgaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of, je stemt geen PvdA-GL omdat ze de vergoeiliking, bagatellsering en facilitering van fascistische denkwijzen van 'n bepaalde religie niet zo zien zitten.
Hier mogen weer genieten van billboards van esmah 'hoofddoek' lalah. Want progressie, daar gaat het om uiteraard.
Lees eens de koran, en kom daarna terug met je zorgen m.b.t. fascisme.
Hoofddoeken zijn in geen enkel universum progressief.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat mij betreft maak je de denkfout dat er met iedere moslim wat mis is, terwijl er ook hier - net als bij christenen - mensen zijn die progressiever of juist zeer conservatief met hun religie omgaan.
Terwijl de rechts-extremisten die zich de laatste tijd laten gelden met intimidatie, vernielingen, orde verstoringen en racistische leuzen wel allemaal fout zijn.
je kan niet zowel progressieve meningen als conservatieve meningen inzichten hebben?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoofddoeken zijn in geen enkel universum progressief.
Wat laat je je weer kennenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig toch nog 1 vrouw in een rolstoel anders kwam dit PvdA/GL de eigen ballotage niet door
Dat gaf ik net aan.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of; geef eens aan wat jij ervan vindt dat we religies hebben die zeggen dat vrouwen zich moeten bedekken.
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
je kan niet zowel progressieve meningen als conservatieve meningen inzichten hebben?
Lalah neem ik inderdaad niet serieusquote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
je kan niet zowel progressieve meningen als conservatieve meningen inzichten hebben?
Er is niks extreem-rechts aan het deporteren van illegalen en mensen wiens legaal verblijf beeindigd is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mwoh, als ik zie met welk gemak er overal dus ook hier geroepen wordt over massale deportaties bijvoorbeeld dan denk ik dat er echt wel degelijk extreemrechtse ondergraving bezig is.
Het begint bij illegalen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is niks extreem-rechts aan het deporteren van illegalen en mensen wiens legaal verblijf beeindigd is.
Mwah, mijn oma droeg als Christen hoofddoeken tot ver in de jaren 90, misschien zelfs wel begin ‘00’s en zij was als lid van een pinkstergemeente behoorlijk progressief.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoofddoeken zijn in geen enkel universum progressief.
Een demografische verschuiving zoals we nu zien is qua etnische afstand en tijdsbestek, in historisch opzicht eigenlijk uitzonderlijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:09 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Asielzoekers bestaan al eeuwen. En je hebt ze ook nodig, alleen de rotte appels moet je eruit zeven.
Ik herhaal: hoofddoeken bij dames is in geen enkel universum progressief te noemenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, mijn oma droeg als Christen hoofddoeken tot ver in de jaren 90, misschien zelfs wel begin ‘00’s en zij was als lid van een pinkstergemeente behoorlijk progressief.
Lid van de ChristenUnie en zette zich actief in voor Amnesty international. Voor een vrouw van haar generatie was zij zeer bij de tijd en ruimdenkend.
Oké, dan was mijn oma met terugwerkende kracht ineens niet progressief joh, wat jij wil.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik herhaal: hoofddoeken bij dames is in geen enkel universum progressief te noemen
En toch kan je er gif op innemen dat al die 'rechts-extremisten' progressiever zijn dan de gemiddelde moslim.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat mij betreft maak je de denkfout dat er met iedere moslim wat mis is, terwijl er ook hier - net als bij christenen - mensen zijn die progressiever of juist zeer conservatief met hun religie omgaan.
Terwijl de rechts-extremisten die zich de laatste tijd laten gelden met intimidatie, vernielingen, orde verstoringen en racistische leuzen wel allemaal fout zijn.
lol..quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oké, dan was mijn oma met terugwerkende kracht ineens niet progressief joh, wat jij wil.
Omdat het niet in Etto’s bekrompen wereldbeeld past.
is als sinds de tijd van de romeinen bezig. mensen uit Estland of Wit Rusland eindigden in Noord Africa..quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Een demografische verschuiving zoals we nu zien is qua etnische afstand en tijdsbestek, in historisch opzicht eigenlijk uitzonderlijk.
Nee, maar daar heeft men het niet (uitsluitend) over bij dat geroep om remigratie.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is niks extreem-rechts aan het deporteren van illegalen en mensen wiens legaal verblijf beeindigd is.
Zoals gebruikelijk bewijzen de allerextreemste uiteinden van de spectrums de terechte zorgen die er leven over onderwerpen vooral een slechte dienst. Met het spuiten van hakenkruizen op objecten ga je niet sneller tot realistische oplossingen voor aan migratie gerelateerde problemen komen, en met het belagen van joodse burgers ga je er niet voor zorgen dat er meer rekening gehouden wordt met de veiligheid van burgers in oorlogsgebieden ver weg.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, maar daar heeft men het niet (uitsluitend) over bij dat geroep om remigratie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |