De 'gewone Nederlander' zal Gaza echt niet als speerpunt in de verkiezingen hebben. Die wordt hoogstens moe van alle negatieve berichtgeving over die regio.quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:44 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hoorde ook al een spotje op de radio van human rights forum.. wat gewoon alleen een propalli club is volgens mij.. met de boodschap om dit verre conflict deel te maken van je overweging voor de Nederlandse verkiezingen. Ze verwezen zelfs naar een soort Gaza kieswijzer die ze hadden gemaakt
Naast woningnood, stikstof, inkomen, netcongestie en immigratie problematiek valt de relevantie van Gaza voor de Nederlandse tweede kamer verkiezingen natuurlijk in het niet.quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is toch prima? Het is een belangrijk onderwerp en ik wil echt niet op een partij stemmen die Israël steunt. Goed dat mensen zich daar bewust van worden.
Ik neem dat gewoon mee in mijn stem. Als een partij Israël steunt krijgt die van mij sowieso geen stem.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:01 schreef nixxx het volgende:
[..]
Naast woningnood, stikstof, inkomen, netcongestie en immigratie problematiek valt de relevantie van Gaza voor de Nederlandse tweede kamer verkiezingen natuurlijk in het niet.
De partijen die pro-Hamas/Gaza zijn, zijn ook de partijen die hier allochtonen op de eerste plaats hebben gezet dus ik denk niet dat het voor jou een verschil maakt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik neem dat gewoon mee in mijn stem. Als een partij Israël steunt krijgt die van mij sowieso geen stem.
Partijen pro-Hamas noemen slaat echt nergens opquote:Op maandag 20 oktober 2025 09:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De partijen die pro-Hamas/Gaza zijn, zijn ook de partijen die hier allochtonen op de eerste plaats hebben gezet dus ik denk niet dat het voor jou een verschil maakt.
Ja maar jij begint met 'Israël steunen' alsof dat gelijk staat aan het steunen van de oorlog of tegen Gaza zijn. Je kan bv ook Israël steunen en juist daarom van mening zijn dat ze de oorlog moeten stoppen. Als je in zijn algemeenheid tegen Israël bent, dan schuur je natuurlijk dicht tegen Hamas aan.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Partijen pro-Hamas noemen slaat echt nergens opKritiek hebben op Israël is niet hetzelfde als hamas steunen. En die opmerking over allochtonen zegt vooral veel over jou.
Israël bezet, bombardeert en hongert mensen uit dat is gewoon een feit. Als je Israël steunt, steun je dat beleid en dus genocide. En voor de duidelijkheid, de Palestijnen steunen is niet hetzelfde als Hamas steunen. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:34 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja maar jij begint met 'Israël stenen' alsof dat gelijk staat aan het steunen van de oorlog of tegen Gaza zijn. Je kan bv ook Israël steunen en juist daarom van mening zijn dat ze de oorlog moeten stoppen. Als je in zijn algemeenheid tegen Israël bent, dan schuur je natuurlijk dicht tegen Hamas aan.
Nee, je luistert niet; je kan Israël steunen en tegelijkertijd tegen dit beleid zijn. Net als dat je inderdaad voor Palestijnen kan opkomen, zonder voor Hamas te zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Israël bezet, bombardeert en hongert mensen uit dat is gewoon een feit. Als je Israël steunt, steun je dat beleid en dus genocide. En voor de duidelijkheid, de Palestijnen steunen is niet hetzelfde als Hamas steunen. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.
Het verschil is dat Israël een bezettende staat is met een leger en macht, en Hamas niet. Dus Israël steunen maar tegen het beleid zijn klinkt mooi maar in de praktijk steun je dan de bezetter.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:43 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee, je luistert niet; je kan Israël steunen en tegelijkertijd tegen dit beleid zijn. Net als dat je inderdaad voor Palestijnen kan opkomen, zonder voor Hamas te zijn.
Interessant is verder wel de vraag of Israël net zo danig vertegenwoordigd wordt door Neta, als Gaza door Hamas.
Israel is een staat welke wordt geregeerd door een partij (Neta). Gaza is een (wannabe) staat met een regerende partij (Hamas).quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:46 schreef Starhopper het volgende:
Het verschil is dat Israël een bezettende staat is met een leger en macht, en Hamas niet. Dus Israël steunen maar tegen het beleid zijn klinkt mooi maar in de praktijk steun je dan de bezetter.
Niet in mijn eentje maar wel met een grote groep. Alleen is er geen grote groep die hamas wil stoppen. Dat volk is onderling verdeeld in clans die ook wel onder elkaar problemen hebben.quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou jij in opstand komen in het openbaar tegen een groep die een bult aan wapens en strijders overal hebben? Je moet wel heel dapper zijn dan, zo te zien heeft Hamas ook weer tientallen mensen omgebracht die wel tegen hun in wouden gaan. Die mensen zitten letterlijk gevangen tussen Hamas en Israel als buren.
Dat vind ik een ontzettend naïef standpunt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Israël bezet, bombardeert en hongert mensen uit dat is gewoon een feit. Als je Israël steunt, steun je dat beleid en dus genocide. En voor de duidelijkheid, de Palestijnen steunen is niet hetzelfde als Hamas steunen. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.
Ik wens je de 29e explosieve diarree toe. Alle Denk-stemmers eigenlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is toch prima? Het is een belangrijk onderwerp en ik wil echt niet op een partij stemmen die Israël steunt. Goed dat mensen zich daar bewust van worden.
quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:13 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Ik wens je de 29e explosieve diarree toe. Alle Denk-stemmers eigenlijk.
Hetzelfde geldt voor de mensen die danig pro-Israël zijn, die stemmen ook op andere standpunten al op dezelfde soort partijen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De partijen die pro-Hamas/Gaza zijn, zijn ook de partijen die hier allochtonen op de eerste plaats hebben gezet dus ik denk niet dat het voor jou een verschil maakt.
Klopt, al is FvD wel een uitzondering. Althans, Thierry was altijd pro-Israël, maar (imo gelukkig) veel minder dan voorheen, en op dit moment vooral anti-deze oorlog:quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de mensen die danig pro-Israël zijn, die stemmen ook op andere standpunten al op dezelfde soort partijen.
Diep triest idd.quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:30 schreef Red_85 het volgende:
-Pogrom houden om zoveel mogelijk slachtoffers te maken en gijzelaars te nemen.
-Woonwijken en burgercentra bombarderen en omgebouwde waterleidingen die gegeven waren door de 'vijand'
-Het desnoods nog 1.000x over willen doen om de 'vijand' uit te kunnen roeien, daar openlijk over zijn.
-Moedwillig propaganda en leugens verspreiden
-De gijzelaars behandelen als dieren, psychopaatje spelen en de hulpgoederen opeten voor de hongerige gijzelaars
-Bijna weggevaagd worden, een wapenstilstand afspreken met crossed fingers
-De wapenstilstand op diverse vlakken schenden, alles en iedereen die ook maar gelachen heeft naar de 'vijand' standrechtelijk executeren
-Zelf beginnen te schieten tijdens de wapenstilstand waardoor de 'vijand' zich genoodzaakt voelt te reageren.
En nog pro-hamas zijn.
Damn. Iedereen die het nog is heeft echt een plaat voor zn harses met de dikte van het dak van de U-boot bunkers in Lorient.
Kunnen we ophouden met die vermoeiende take dat mensen pro Hamas zijn omdat ze niet blind 100% pro Israel zijn?quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:30 schreef Red_85 het volgende:
-Pogrom houden om zoveel mogelijk slachtoffers te maken en gijzelaars te nemen.
-Woonwijken en burgercentra bombarderen en omgebouwde waterleidingen die gegeven waren door de 'vijand'
-Het desnoods nog 1.000x over willen doen om de 'vijand' uit te kunnen roeien, daar openlijk over zijn.
-Moedwillig propaganda en leugens verspreiden
-De gijzelaars behandelen als dieren, psychopaatje spelen en de hulpgoederen opeten voor de hongerige gijzelaars
-Bijna weggevaagd worden, een wapenstilstand afspreken met crossed fingers
-De wapenstilstand op diverse vlakken schenden, alles en iedereen die ook maar gelachen heeft naar de 'vijand' standrechtelijk executeren
-Zelf beginnen te schieten tijdens de wapenstilstand waardoor de 'vijand' zich genoodzaakt voelt te reageren.
En nog pro-hamas zijn.
Damn. Iedereen die het nog is heeft echt een plaat voor zn harses met de dikte van het dak van de U-boot bunkers in Lorient.
Zoals? Uitschakelen van terroristen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand zegt dat Gaza top is of dat Hamas moet blijven.
Niemand...
Alleen dat is totaal geen excuus dat Israël de allerwalgelijkste gruwelijkheden mag begaan....
This is not true from any side.quote:On Sunday, October 19, 2025 20:35 The-BFG wrote the following:
[..]
Hamas has only two goals, to destroy Israel and to establish a horrible state in which Netanyahu's human rights violations suddenly seem like a small pain.
Hoezo?quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Kunnen we ophouden met die vermoeiende take dat mensen pro Hamas zijn omdat ze niet blind 100% pro Israel zijn?
Of kun je die mensen aanwijzen hier die pro Hamas zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |