abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219054379
Vanuit Hamas gezien zie ik niet in welk tactisch/strategisch belang er zou zitten aan het eerst vrijlaten van alle gijzelaars, om daarna de gewapende strijd zelf weer te initiëren.

Vanuit Israël is dat veel makkelijker te beargumenteren. Nu de (nog levende) gijzelaars allemaal zijn vrijgelaten staat Israël niks meer in de weg om weer verder te gaan waar ze gebleven waren.
pi_219054415
Als Hamas niet de boel zouden verkloten hoefde Israël dit niet te doen.

Maar ze zagen dat hun macht uiteen zou brokkelen dus vandaar deze actie onder coördinatie van Turkije.
Corporate translator
  zondag 19 oktober 2025 @ 20:35:24 #53
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219054422
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:29 schreef Breekfast het volgende:
Vanuit Hamas gezien zie ik niet in welk tactisch/strategisch belang er zou zitten aan het eerst vrijlaten van alle gijzelaars, om daarna de gewapende strijd zelf weer te initiëren.

Vanuit Israël is dat veel makkelijker te beargumenteren. Nu de (nog levende) gijzelaars allemaal zijn vrijgelaten staat Israël niks meer in de weg om weer verder te gaan waar ze gebleven waren.
Hamas heeft maar twee doelen, het vernietigen van Israël en het stichten van een afschuwelijke staat waarbij de mensrechten schendingen van Netanyahu ineens maar klein zeer lijken.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219054423
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:34 schreef HSG het volgende:

Maar ze zagen dat hun macht uiteen zou brokkelen dus vandaar deze actie onder coördinatie van Turkije.
:')
pi_219054464
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:19 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Vreemd genoeg zijn de Palestijnen ook niet geliefd in het gros van die andere moslimlanden (enkel Iean en hun puppet states). Ze hebben in het verleden problemen veroorzaakt (zoals het doden van de koning van Jordanie in 1951 omdat deze vrede wilde met Israel), de PLO heeft eerst in Jordanie in de jaren 70 een staat in een staat gecreerd, en nadat ze verdreven werden ditzelfde gedaan in Libanon in de jaren 80. Nu zijn er nog steeds kleine groeperingen actief vanuit vluchtelingenkampen (hezbollah, die het gebied beheerd en palestijnse islamitische jihadisten) en vechten Fatah (pro PLO) binnen libanon tegen islamitische facties die banden hebben met hamas en andere jihadistische groepen. Je kunt je voorstellen dat andere landen geen zin hebben om deze conflicten, die vooral draaien om Iraanse proxies (Palestijnse islamitische jihad en hezbollah voornamelijk, maar ook Hamas (militair) ook nog wat kleinere groeperingen) te importeren. Het is nogal een shitshow daar.
Grote vette muur erom dan.
pi_219054466
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 18:22 schreef nixxx het volgende:
Compleet verwacht dat Hamas weer aanvallen zou uitvoeren waar Israël weer op reageert. Die Hamas lui gaan zich ook nooit ontwapenen zoals afgesproken dus uiteindelijk moet Israël daar weer vol aan de bak, hopelijk nu met wat steun van de externe partijen die militairen hadden aangeboden
Uhm nee...
Het is Israël dat voor de zoveelste keer zelf aanvallen plaatst
pi_219054484
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:34 schreef HSG het volgende:

Sure :')

Waarom stopte Israël dan met de genocide?
Waarom hebben ze dat niet doorgevoerd?
Waarom deze kansloze wapenstilstand om dan WEER deze te verbreken?
pi_219054490
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:09 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Wat is daar zo vreemd aan? Ze hebben ook raketten dus dan kunnen ze ook wel aan zulke geweren komen.
Ja weet niet. Zie het gewoon niet voor me. Lijkt me net iets teveel skills voor dat volk vereisen of zo.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_219054495
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hamas had die afspraak niet gemaakt. Soms moet je eens wat verder lezen dan wat twee veroordeelde en aangeklaagde fraudeurs roepen.
Dat neerleggen van de wapens was 1 van de stappen in dat vredesvoorstel. De politieke tak van Hamas is uiteindelijk akkoord gegaan met dat voorstel. De militaire tak hoorde we vandaag zeggen dat ze de wapens nooit gaan neerleggen en bezig zijn met hergroeperen. Het is wel raar dat de militaire tak van Hamas hier niet mee in wil stemmen maar ondertussen wel de gijzelaars vrijlaat.
pi_219054497
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 18:31 schreef Cruzinats het volgende:
Hoeveel kansen moeten de Palestijnen in Gaza nog krijgen? Als je keer op keer Hamas blijft steunen dan mag je ook wel een keer echt goed op de blaren zitten. De tijd van pappen en nathouden is wel voorbij dunkt mij, laat Israël het nu eindelijk een keer echt goed afmaken wat betreft Hamas.
Het is toch echt Israël dat begint hoor. En daardoor gaan mensen een rebbelerende macht (Hamas) steunen.

quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 18:41 schreef AchJa het volgende:
Hamas houdt zich niet aan de afspraken. Goh..

FAFO.
Uhm nee, Israël ALWEER niet.

quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 18:46 schreef -river- het volgende:
Hoe kan je verwachten dat een terroristische organisatie ooit zal stoppen met uitmoorden, kijk alleen al wat ze in hun eigen land deden de afgelopen dagen. Maar goed, Israel krijgt natuurlijk weer de schuld van de rest van de wereld.
Idd, het terroristische staatje Israël begint weer.... Gek hoor, had niemand zien aankomen.
pi_219054502
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Sure :')

Waarom stopte Israël dan met de genocide?
Er is geen genocide. Dat verzin je zelf ter plekke.
quote:
Waarom hebben ze dat niet doorgevoerd?
Hebben ze een reden? Nee!
quote:
Waarom deze kansloze wapenstilstand om dan WEER deze te verbreken?
Dat doet Hamas. Niet israël.

Waarom steun jij Hamas?
Corporate translator
pi_219054520
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 18:51 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
En terecht. Moeten ze zich maar houden aan de afspraken
Dus Israël houdt zich nergens aan en daarom mag Israël weer burgers uitmoorden??

quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 19:07 schreef theguyver het volgende:

[..]
Je bedoeld dat Hamas eerst 30+ Palestijnen publiekelijk executie uitvoerden.
Vandaag werden er 2 IDF soldaten door een sniper doodgeschoten.
Daarna viel Israël pas aan.
Hamas begon zoals gewoonlijk.

Maar Israël krijgt standaard op de flikker.
Verbaasd me weinig.
Israël zal nu waarschijnlijk groen licht krijgen van de VS.
Lekker geschiedenis verdraaien :')

Israël is de afgelopen oorlog begonnen en Israël verbreekt weer een verdraf
pi_219054537
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:43 schreef HSG het volgende:

[..]
Er is geen genocide. Dat verzin je zelf ter plekke.
[..]
Hebben ze een reden? Nee!
[..]
Dat doet Hamas. Niet israël.

Waarom steun jij Hamas?
Volgens de feiten is het een genocide.
Heeft Israël een reden? Ja, zoals ze zelf zeggen: Het volledig platvegen en overnemen van Gaza.

Nee, elke keer is het weer Israël dat begint met aanvallen.

Ik heb Hamas nog nooit gesteund.
pi_219054567
Twee soldaten dus vermoord door Hamas tijdens de zogenaamde "ceasefire".

Gaat nooit vrede komen daar, en dat komt niet door Israël. Alleen balen dat ze omringd zijn door haatbaarden.
pi_219054589
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Volgens de feiten is het een genocide.
Dan vinden er wel heel veel genocides plaats in de wereld waar jij graag je kop voor in het zand steekt. Dus jouw verontwaardiging is gewoon ongelooflijk nep. Doe mij een lol en hou daarmee op.
quote:
Heeft Israël een reden? Ja, zoals ze zelf zeggen: Het volledig platvegen en overnemen van Gaza.
Leuk verzonnen. Probeer het opnieuw want dit is gewoon lachtwekkend.
quote:
Nee, elke keer is het weer Israël dat begint met aanvallen.

Ik heb Hamas nog nooit gesteund.
Nee het is andersom. Hamas valt Israël aan en zij slaan terug. Je hoeft geen wiskundige te zijn om dat te snappen.

Met je gejuich naar Hamas.
Corporate translator
pi_219055108
Tja dit was te verwachten. Netanyahu heeft voor de wapenstilstand nog gezegd dat hij nooit een Palestijnse staat zal steunen en dat die er ook niet komt. De Palestijnen zijn verloren.

In het meest gunstige scenario gaat het terug naar hiervoor, alleen dan met extra militaire controle over Gaza.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_219055639
Zzz.
pi_219056480
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 19:54 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Mja, ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik vrees zelf dat Hamas niet uit te schakelen is, of dat er een andere rivaliserende clan de macht grijpt, want er is veel interne onenigheid en geweld. Hoe dan ook zijn de Palestijnen die zich niet volledig laten brainwashen (en dat zullen er verwacht ik best veel zijn) linksom of rechtsom fucked.
Ik vermoed dat de meeste Palestijnen in gaza ernstige ptss hebben en daardoor niet toerekingsvatbaar meer zijn. Maar goed de hulp die zulke gevallen nodig hebben gaan ze met of zonder strijd ook niet krijgen dus dit conflict zal nog decennia door gaan.
  maandag 20 oktober 2025 @ 05:55:40 #69
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219058049
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 19:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nee dat bedoel ik niet. Ik had het over de zogenaamde vrede. Waar jij het over hebt daar ben ik mee bekend, ik heb gezien dat Hamas Palestijnen en leden van rivaliserende bendes/families martelt en executeert.

Dat executeren is niet nieuw en vond afgelopen twee jaar tijdens de oorlog ook regelmatig plaats. Zoals de leiders van de verschillende demonstranties
[..]
Of misschien is Israël geen betrouwbare staakt het vuren partner. Begin dit jaar waren Hamas en Israël ook tot een staakt het vuren gekomen en die is zeer duidelijk door Israël verbroken. Net zoals de vrede in Libanon. Daar is elke week wel een aanval en helemaal de eerste 48 uur... Deze escalatie in Gaza komt Netanyahu en zijn kabinet uitermate goed uit, ze hebben eindelijk de gijzelaars, cd demonstraties houden op en kunnen nu weer in Gaza verder met waar ze al twee jaar mee bezig waren
Ze hebben een afspraak gemaakt dat Hamas de wapens neer legt.
Dat stond in de peace deal die afgesproken is ondermeer met Hamas.
In plaats daarvan schakelde Hamas een aantal van hun eigen Palestijnen uit.
Als ze gewoon gedragen als normale mensen hadden ze veel meer voor elkaar kunnen krijgen er wonen 2 miljoen Palestijnen in Israël zelf en die hebben een gewoon normaal leven.
Deze lui zijn volledig gebrainwashed en al Jazeera en extreem linkse lui wakkeren het vuurtje aan dat Israël alleen maar misdaden begaan.
Terwijl we in de afgelopen dagen het ware beestje naar voren hebben zien komen ze gebruiken hun eigen volk als een schild om hun doel te behalen en met een shitload aan propaganda uitvoeren waar iedereen in trapt.
Van de doden die gevallen zijn sinds 7 oktober is 85% man.
Ze doen het lijken dat het alleen maar vrouwen en kinderen zijn.

Ik kan nog wel even door gaan wat voor een shithole dat hele Gaza wel niet is.

Daarom wil niemand geen elk land er om heen lui uit Gaza opvangen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 20 oktober 2025 @ 08:44:36 #70
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219058540
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 18:59 schreef the-eye het volgende:
Ach Here Jezus :')
Nou gaat Gaza natuurlijk de inzet worden voor de verkiezingen als het aan de freedomfighterspartijen (2ww,3lw) ligt. Krijgen we dat gezeik weer. Lekker met z'n allen "genocide!" brullen
Hoorde ook al een spotje op de radio van human rights forum.. wat gewoon alleen een propalli club is volgens mij.. met de boodschap om dit verre conflict deel te maken van je overweging voor de Nederlandse verkiezingen. Ze verwezen zelfs naar een soort Gaza kieswijzer die ze hadden gemaakt _O-
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_219058541
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:49 schreef HSG het volgende:

[..]
Dan vinden er wel heel veel genocides plaats in de wereld waar jij graag je kop voor in het zand steekt. Dus jouw verontwaardiging is gewoon ongelooflijk nep. Doe mij een lol en hou daarmee op.
Er zijn ook wel meer genocides idd.
Of ga je weer gekke definities bedenken?

Genocide is het doelbewust handelen om een bevolkingsgroep weg te vagen.
Precies wat Israël doet en ook wat ze zelf zeggen.

quote:
Leuk verzonnen. Probeer het opnieuw want dit is gewoon lachtwekkend.
Woorden van de Israelische minister.
Is dat lachwekkend?

quote:
Nee het is andersom. Hamas valt Israël aan en zij slaan terug. Je hoeft geen wiskundige te zijn om dat te snappen.

Met je gejuich naar Hamas.
Ik heb nog nooit steun uitgesproken voor Hamas.

En uhm nee? Israël is tegenover Hamas constant degene die als eerste aanvalt en de bestanden schendt.
pi_219058549
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 05:55 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ze hebben een afspraak gemaakt dat Hamas de wapens neer legt.
Dat stond in de peace deal die afgesproken is ondermeer met Hamas.
In plaats daarvan schakelde Hamas een aantal van hun eigen Palestijnen uit.
Als ze gewoon gedragen als normale mensen hadden ze veel meer voor elkaar kunnen krijgen er wonen 2 miljoen Palestijnen in Israël zelf en die hebben een gewoon normaal leven.
Deze lui zijn volledig gebrainwashed en al Jazeera en extreem linkse lui wakkeren het vuurtje aan dat Israël alleen maar misdaden begaan.
Terwijl we in de afgelopen dagen het ware beestje naar voren hebben zien komen ze gebruiken hun eigen volk als een schild om hun doel te behalen en met een shitload aan propaganda uitvoeren waar iedereen in trapt.
Van de doden die gevallen zijn sinds 7 oktober is 85% man.
Ze doen het lijken dat het alleen maar vrouwen en kinderen zijn.

Ik kan nog wel even door gaan wat voor een shithole dat hele Gaza wel niet is.

Daarom wil niemand geen elk land er om heen lui uit Gaza opvangen.
Niemand zegt dat Gaza top is of dat Hamas moet blijven.
Niemand...

Alleen dat is totaal geen excuus dat Israël de allerwalgelijkste gruwelijkheden mag begaan....
pi_219058556
Ah, dit is dus hoe Israël een bestand ziet...

Geen geweld, tenzij Israël dat wil en zin in heeft. En dan weer 'stoppen' omdat ze even rust willen.

Lekker dan :')
Zelfs Poetin en Trump zijn betrouwbaarder.
  maandag 20 oktober 2025 @ 08:49:39 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219058571
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 08:44 schreef nixxx het volgende:
Hoorde ook al een spotje op de radio van human rights forum.. wat gewoon alleen een propalli club is volgens mij.. met de boodschap om dit verre conflict deel te maken van je overweging voor de Nederlandse verkiezingen. Ze verwezen zelfs naar een soort Gaza kieswijzer die ze hadden gemaakt
Dat is toch prima? Het is een belangrijk onderwerp en ik wil echt niet op een partij stemmen die Israël steunt. Goed dat mensen zich daar bewust van worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 oktober 2025 @ 08:52:44 #75
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219058580
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:27 schreef deedeetee het volgende:
Ik denk nog steeds dat hamas en het Palestijnse volk te erg met elkaar verstrengeld zijn, het scheiden daarvan is bijna niet te doen. Als dit niet zo was dan zou je toch mogen verwachten dat het deel van het volk - indien het grootste deel is - dat eindelijk vrede wil zelf in opstand zou komen tegen hamas ? Maar helaas hebben de verschillende clans het veel te druk met hun eigen onderlinge ruzies lijkt het wel.
Zou jij in opstand komen in het openbaar tegen een groep die een bult aan wapens en strijders overal hebben? Je moet wel heel dapper zijn dan, zo te zien heeft Hamas ook weer tientallen mensen omgebracht die wel tegen hun in wouden gaan. Die mensen zitten letterlijk gevangen tussen Hamas en Israel als buren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')