quote:Israël begonnen met reeks aanvallen op Hamas in Gaza
Het Israëlische leger is begonnen met een reeks aanvallen op Hamasdoelen in het zuiden van Gaza. Het leger reageert daarmee op de "flagrante schending van het staakt-het-vuren" door Hamas, melden de strijdkrachten op X.
Eerder op zondag voerde Israël al aanvallen uit in het gebied rond de zuidelijke stad Rafah omdat "terroristen" een antitankraket hadden afgevuurd en zouden hebben geschoten op troepen van het Israëlische leger.
Volgens het agentschap voor burgerbescherming in Gaza vielen door het geweld zondag zeker elf doden in het gebied.
Liveblog: https://www.telegraaf.nl/(...)n-gaza/98497028.html
quote:Hamas zegt bestand na te leven, aanval niet gericht op Israël
Hamas is nog altijd gecommitteerd om het staakt-het-vuren met Israël in stand te houden. Dat zegt een hoge Hamas-functionaris die wordt aangehaald door The Times of Israel.
Volgens datzelfde medium zou Hamas bij aanvallen in het zuiden van Gaza eerder op de dag Yasser Abu Shabab op het oog hebben gehad, de leider van een pro-Israëlische militie in het gebied - en daarmee niet het Israëlische leger zelf. Het Israëlische leger voerde vervolgens luchtaanvallen uit nabij de zuidelijke stad Rafah.
De extreemrechtse Israëlische minister Itamar Ben-Gvir (Nationale Veiligheid) riep naar aanleiding van de aanvallen op X premier Benjamin Netanyahu op om de oorlog "met volle kracht" te hervatten.
Ook de partijleider van de Israëlische Democraten, Yair Golan, zei dat Israël "daadkrachtig" moet optreden tegen schendingen van het staakt-het-vuren. "Maar wel binnen de gemaakte afspraken."
quote:Israël waarschuwt voor meer aanvallen na schending bestand Hamas
Israël zal mogelijk meer aanvallen uitvoeren tegen Hamas als reactie op de "schendingen" van het staakt-het-vuren, waarschuwt een militaire functionaris. Op zondag waren er minstens drie incidenten waarbij Hamas het vuur opende op Israëlische troepen, zei de functionaris tegen verslaggevers.
De Israëlische militairen die werden aangevallen, zouden zich achter de zogenoemde gele lijn hebben bevonden. Dat is de afgesproken lijn waarachter Israëlische troepen zich hebben teruggetrokken als onderdeel van het Amerikaanse vredesplan voor Gaza. Na die aanvallen van Hamas voerde Israël aanvallen uit op het zuiden van Gaza.
-------------------------------------quote:Burgerbescherming meldt elf doden in Gaza
Zondag zijn minstens elf doden gevallen door het geweld in Gaza, zegt de Gazaanse burgerbescherming. Zes van de slachtoffers stierven door een Israëlische aanval die gericht was op een "groep burgers" in het noorden van Gaza, zei een woordvoerder.
Israël en Hamas beschuldigen elkaar ervan het staakt-het-vuren te hebben geschonden. Israël zou aanvallen hebben uitgevoerd als reactie op aanvallen van Hamas in de zuidelijke stad Rafah en de noordelijke stad Beit Lahiya.
Trump heeft nog niks gezegd.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:22 schreef nixxx het volgende:
Compleet verwacht dat Hamas weer aanvallen zou uitvoeren waar Israël weer op reageert. Die Hamas lui gaan zich ook nooit ontwapenen zoals afgesproken dus uiteindelijk moet Israël daar weer vol aan de bak, hopelijk nu met wat steun van de externe partijen die militairen hadden aangeboden
Iedere Palestijn stemt op Hamas iedere Nederlander stemt op Wilders en iedere Amerikaan stemt op Trumpquote:Op zondag 19 oktober 2025 18:31 schreef Cruzinats het volgende:
Hoeveel kansen moeten de Palestijnen in Gaza nog krijgen? Als je keer op keer Hamas blijft steunen dan mag je ook wel een keer echt goed op de blaren zitten. De tijd van pappen en nathouden is wel voorbij dunkt mij, laat Israël het nu eindelijk een keer echt goed afmaken wat betreft Hamas.
Je bedoelt de Palestijnse dissidenten een knieschot of erger geven zoals het al jaren gaat daar?quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:46 schreef -river- het volgende:
Hoe kan je verwachten dat een terroristische organisatie ooit zal stoppen met uitmoorden, kijk alleen al wat ze in hun eigen land deden de afgelopen dagen. Maar goed, Israel krijgt natuurlijk weer de schuld van de rest van de wereld.
Ik wist niet dat dat al jaren daar zo gaat.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:49 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je bedoelt de Palestijnse dissidenten een knieschot of erger geven zoals het al jaren gaat daar?
Hamas zijn ook geen lieverdjes hoor.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:46 schreef -river- het volgende:
Hoe kan je verwachten dat een terroristische organisatie ooit zal stoppen met uitmoorden, kijk alleen al wat ze in hun eigen land deden de afgelopen dagen. Maar goed, Israel krijgt natuurlijk weer de schuld van de rest van de wereld.
Ik bedoelde dan ook met een terroristische organisatie Hamas.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:52 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Hamas zijn ook geen lieverdjes hoor.
Die waren na 1 dag van terugtrekking al Palestijnen aan het executeren.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:45 schreef mschol het volgende:
tja, hamas houdt zich natuurlijk ook helemaal aan het verband, lol
Ah okee. Hamas en de Israëlische regering zijn beiden zeer geweldadige extreemrechtse partijen, dus dat kan dan wel eens verwarrend zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:54 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik bedoelde dan ook met een terroristische organisatie Hamas.
In de afgelopen dagen voordat Hamas het staakt het vuren zou hebben verbroken, heeft IDF 38 Palestijnen gedood. Dat is de vrede zoals we die daar kennen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:22 schreef nixxx het volgende:
Compleet verwacht dat Hamas weer aanvallen zou uitvoeren waar Israël weer op reageert. Die Hamas lui gaan zich ook nooit ontwapenen zoals afgesproken dus uiteindelijk moet Israël daar weer vol aan de bak, hopelijk nu met wat steun van de externe partijen die militairen hadden aangeboden
Het is dadelijk ook debat op RTL4quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:59 schreef the-eye het volgende:
Ach Here Jezus![]()
Nou gaat Gaza natuurlijk de inzet worden voor de verkiezingen als het aan de freedomfighterspartijen (2ww,3lw) ligt. Krijgen we dat gezeik.Lekker met z'n allen genocide brullen
Je bedoeld dat Hamas eerst 30+ Palestijnen publiekelijk executie uitvoerden.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In de afgelopen dagen voordat Hamas het staakt het vuren zou hebben verbroken, heeft IDF 38 Palestijnen gedood. Dat is de vrede zoals we die daar kennen.
Nu maar hopen dat Trump zich deze keer wel aan zijn woord gaat houden. Maar ik verwacht dat Israël het weer helemaal in haar eentje mag oplossen terwijl Trump af en toe vanachter blaft met 'all hell will break out'
Ja, zo begreep ik het dus ook.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je bedoeld dat Hamas eerst 30+ Palestijnen publiekelijk executie uitvoerden.
Vandaag werden er 2 IDF soldaten door een sniper doodgeschoten.
Daarna viel Israël pas aan.
Hamas begon zoals gewoonlijk.
Maar Israël krijgt standaard op de flikker.
Verbaasd me weinig.
Israël zal nu waarschijnlijk groen licht krijgen van de VS.
Tja..... ik doe daar niet meer aan mee johquote:Op zondag 19 oktober 2025 19:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is dadelijk ook debat op RTL4
Nee dat bedoel ik niet. Ik had het over de zogenaamde vrede. Waar jij het over hebt daar ben ik mee bekend, ik heb gezien dat Hamas Palestijnen en leden van rivaliserende bendes/families martelt en executeert.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Of misschien is Israël geen betrouwbare staakt het vuren partner. Begin dit jaar waren Hamas en Israël ook tot een staakt het vuren gekomen en die is zeer duidelijk door Israël verbroken. Net zoals de vrede in Libanon. Daar is elke week wel een aanval en helemaal de eerste 48 uur... Deze escalatie in Gaza komt Netanyahu en zijn kabinet uitermate goed uit, ze hebben eindelijk de gijzelaars, cd demonstraties houden op en kunnen nu weer in Gaza verder met waar ze al twee jaar mee bezig warenquote:Vandaag werden er 2 IDF soldaten door een sniper doodgeschoten.
Verbaasd me weinig.
https://www.hrw.org/repor(...)st-and-torture-underquote:Op zondag 19 oktober 2025 18:51 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik wist niet dat dat al jaren daar zo gaat.
Dus als Israel of een ander land Hamas uit kan schakelen dan is dat een bevrijding voor de Palestijnen?quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:33 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
https://www.hrw.org/repor(...)st-and-torture-under
Dit is een voorbeeld van een report uit 2018 van Human Rights Watch, maar er zijn er meer, waaronder van Amnesty. Verder zijn er podcasts van gevluchte palestijnen die dit al jaren roepen en precies zo beschrijven. Hamas voert een beleid van onderdrukking met stasi-praktijken waarbij ze zowat bij wijze van spreken bepalen wie met wie mag gaan, inclusief klikkers die luisteren op openbare plekken wat er besproken wordt. Alles voor het grote doel of zo.
Mja, ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik vrees zelf dat Hamas niet uit te schakelen is, of dat er een andere rivaliserende clan de macht grijpt, want er is veel interne onenigheid en geweld. Hoe dan ook zijn de Palestijnen die zich niet volledig laten brainwashen (en dat zullen er verwacht ik best veel zijn) linksom of rechtsom fucked.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:35 schreef -river- het volgende:
[..]
Dus als Israel of een ander land Hamas uit kan schakelen dan is dat een bevrijding voor de Palestijnen?
Dit hoor je veel te vaak in moslim landen, pure ellende. Ik denk dat ik daarom ook niet goed op de hoogte ben omdat ik het gewoon niet wil lezen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:54 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Mja, ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik vrees zelf dat Hamas niet uit te schakelen is, of dat er een andere rivaliserende clan de macht grijpt, want er is veel interne onenigheid en geweld. Hoe dan ook zijn de Palestijnen die zich niet volledig laten brainwashen (en dat zullen er verwacht ik best veel zijn) linksom of rechtsom fucked.
Hè hè eindelijk iemand die het hardop zegt.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hamas executeert Palestijnen, politiek korrekt Fok kijkt weg en zwijgt, politiek korrekt Nederland demonstreert niet daar tegen, men is erg stil
Hamas schend wapenstilstand en Israel reageert daarop, politiek korrekt Fok is in rep en roer dat Israel bombardeert.
Hamas heeft snipers?quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Verbaasd me weinig.
Wat is daar zo vreemd aan? Ze hebben ook raketten dus dan kunnen ze ook wel aan zulke geweren komen.quote:
Vreemd genoeg zijn de Palestijnen ook niet geliefd in het gros van die andere moslimlanden (enkel Iean en hun puppet states). Ze hebben in het verleden problemen veroorzaakt (zoals het doden van de koning van Jordanie in 1951 omdat deze vrede wilde met Israel), de PLO heeft eerst in Jordanie in de jaren 70 een staat in een staat gecreerd, en nadat ze verdreven werden ditzelfde gedaan in Libanon in de jaren 80. Nu zijn er nog steeds kleine groeperingen actief vanuit vluchtelingenkampen (hezbollah, die het gebied beheerd en palestijnse islamitische jihadisten) en vechten Fatah (pro PLO) binnen libanon tegen islamitische facties die banden hebben met hamas en andere jihadistische groepen. Je kunt je voorstellen dat andere landen geen zin hebben om deze conflicten, die vooral draaien om Iraanse proxies (Palestijnse islamitische jihad en hezbollah voornamelijk, maar ook Hamas (militair) ook nog wat kleinere groeperingen) te importeren. Het is nogal een shitshow daar.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:58 schreef -river- het volgende:
[..]
Dit hoor je veel te vaak in moslim landen, pure ellende. Ik denk dat ik daarom ook niet op de hoogte ben omdat ik het gewoon niet wil lezen.
Jij vind dat Hamas correct handelt? Het aanvallen van Israel en mensen vermoorden, het onderdrukken en vermoorden van hun eigen mensen?quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:13 schreef Pegos het volgende:
Als we het nader bekijken blijkt dat Israel in eerste instantie het bestand diverse malen schond,
Eerst mochten de overeengekomen goederen Gaza niet meer in, werden er een heel aantal Gazanen doodgeschoten en had er een bombardementsaanval op Gazastad plaats.
Nu zijn er Israëlische soldaten bij Rafah beschoten, 3 doden en 3 gewonden naar ik begreep.
Onmiddellijk reageerde Netanyahu dat Hamas het bestand geschonden had en voerde zeker 20 bombardementen op Gaza uit.
Daar kunnen verschillende dingen over gezegd worden.
Netanyahu meende dat Hamas niet snel genoeg de dode gijzelaars overhandigde.
Inmiddels heeft Hamas alle levende gijzelaars en een heel aantal dode gijzelaars aan Israel overhandigd.
Volgens Hamas is het moeilijk om alle lijken terug te vinden omdat die onder het door Israel veroorzaakte puin liggen. Desalniettemin doen ze hun uiterste best om al die lijken te vinden en ze aan Israel over te dragen.
Ik denk dat Hamas hierin juist handelt, ook al omdat ze Turkse deskundigen hebben ingeschakeld om die lijken onder het puin te vinden en vandaan te halen. De Turken hebben veel ervaring op dit gebied vanwege diverse grote aardbevingsrampen. Hieruit blijkt dat ze serieus bezig zijn. Netanyahu zoekt hier in mijn idee op onterechte gronden aanleiding om het bestand met de toevoer van voedsel en andere goederen te stoppen.
Dan het beschieten van de Israëlische soldaten bij Rafah.
Volgens Hamas zijn zij daar niet bij betrokken.
Tot op heden kon ik Hamas nog niet op leugens betrappen. Ik vermoed dan ook dat zij dit inderdaad niet gedaan hebben. Er zijn in Gaza meer mensen met wapens dan Hamas.
Het lijkt me dat Israel moet stoppen met de bombardementen en het bestand verder moet uitvoeren zoals overeengekomen.
Hamas had die afspraak niet gemaakt. Soms moet je eens wat verder lezen dan wat twee veroordeelde en aangeklaagde fraudeurs roepen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:22 schreef nixxx het volgende:
Het is misschien goed als je mijn verhaal nog eens grondig naleest..quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij vind dat Hamas correct handelt? Het aanvallen van Israel en mensen vermoorden, het onderdrukken en vermoorden van hun eigen mensen?
Hamas heeft maar twee doelen, het vernietigen van Israël en het stichten van een afschuwelijke staat waarbij de mensrechten schendingen van Netanyahu ineens maar klein zeer lijken.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:29 schreef Breekfast het volgende:
Vanuit Hamas gezien zie ik niet in welk tactisch/strategisch belang er zou zitten aan het eerst vrijlaten van alle gijzelaars, om daarna de gewapende strijd zelf weer te initiëren.
Vanuit Israël is dat veel makkelijker te beargumenteren. Nu de (nog levende) gijzelaars allemaal zijn vrijgelaten staat Israël niks meer in de weg om weer verder te gaan waar ze gebleven waren.
quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:34 schreef HSG het volgende:
Als Hamas niet de boel zouden verkloten hoefde Israël dit niet te doen.
Maar ze zagen dat hun macht uiteen zou brokkelen dus vandaar deze actie onder coördinatie van Turkije.
Grote vette muur erom dan.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:19 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Vreemd genoeg zijn de Palestijnen ook niet geliefd in het gros van die andere moslimlanden (enkel Iean en hun puppet states). Ze hebben in het verleden problemen veroorzaakt (zoals het doden van de koning van Jordanie in 1951 omdat deze vrede wilde met Israel), de PLO heeft eerst in Jordanie in de jaren 70 een staat in een staat gecreerd, en nadat ze verdreven werden ditzelfde gedaan in Libanon in de jaren 80. Nu zijn er nog steeds kleine groeperingen actief vanuit vluchtelingenkampen (hezbollah, die het gebied beheerd en palestijnse islamitische jihadisten) en vechten Fatah (pro PLO) binnen libanon tegen islamitische facties die banden hebben met hamas en andere jihadistische groepen. Je kunt je voorstellen dat andere landen geen zin hebben om deze conflicten, die vooral draaien om Iraanse proxies (Palestijnse islamitische jihad en hezbollah voornamelijk, maar ook Hamas (militair) ook nog wat kleinere groeperingen) te importeren. Het is nogal een shitshow daar.
Uhm nee...quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:22 schreef nixxx het volgende:
Surequote:Op zondag 19 oktober 2025 20:34 schreef HSG het volgende:
Als Hamas niet de boel zouden verkloten hoefde Israël dit niet te doen.
Maar ze zagen dat hun macht uiteen zou brokkelen dus vandaar deze actie onder coördinatie van Turkije.
Ja weet niet. Zie het gewoon niet voor me. Lijkt me net iets teveel skills voor dat volk vereisen of zo.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:09 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wat is daar zo vreemd aan? Ze hebben ook raketten dus dan kunnen ze ook wel aan zulke geweren komen.
Dat neerleggen van de wapens was 1 van de stappen in dat vredesvoorstel. De politieke tak van Hamas is uiteindelijk akkoord gegaan met dat voorstel. De militaire tak hoorde we vandaag zeggen dat ze de wapens nooit gaan neerleggen en bezig zijn met hergroeperen. Het is wel raar dat de militaire tak van Hamas hier niet mee in wil stemmen maar ondertussen wel de gijzelaars vrijlaat.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hamas had die afspraak niet gemaakt. Soms moet je eens wat verder lezen dan wat twee veroordeelde en aangeklaagde fraudeurs roepen.
Het is toch echt Israël dat begint hoor. En daardoor gaan mensen een rebbelerende macht (Hamas) steunen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:31 schreef Cruzinats het volgende:
Hoeveel kansen moeten de Palestijnen in Gaza nog krijgen? Als je keer op keer Hamas blijft steunen dan mag je ook wel een keer echt goed op de blaren zitten. De tijd van pappen en nathouden is wel voorbij dunkt mij, laat Israël het nu eindelijk een keer echt goed afmaken wat betreft Hamas.
Uhm nee, Israël ALWEER niet.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:41 schreef AchJa het volgende:
Hamas houdt zich niet aan de afspraken. Goh..
FAFO.
Idd, het terroristische staatje Israël begint weer.... Gek hoor, had niemand zien aankomen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:46 schreef -river- het volgende:
Er is geen genocide. Dat verzin je zelf ter plekke.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sure
Waarom stopte Israël dan met de genocide?
Hebben ze een reden? Nee!quote:Waarom hebben ze dat niet doorgevoerd?
Dat doet Hamas. Niet israël.quote:Waarom deze kansloze wapenstilstand om dan WEER deze te verbreken?
Dus Israël houdt zich nergens aan en daarom mag Israël weer burgers uitmoorden??quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:51 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
En terecht. Moeten ze zich maar houden aan de afspraken
Lekker geschiedenis verdraaienquote:Op zondag 19 oktober 2025 19:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Verbaasd me weinig.
Volgens de feiten is het een genocide.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:43 schreef HSG het volgende:
[..]
Er is geen genocide. Dat verzin je zelf ter plekke.
[..]
Hebben ze een reden? Nee!
[..]
Dat doet Hamas. Niet israël.
Waarom steun jij Hamas?
Dan vinden er wel heel veel genocides plaats in de wereld waar jij graag je kop voor in het zand steekt. Dus jouw verontwaardiging is gewoon ongelooflijk nep. Doe mij een lol en hou daarmee op.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens de feiten is het een genocide.
Leuk verzonnen. Probeer het opnieuw want dit is gewoon lachtwekkend.quote:Heeft Israël een reden? Ja, zoals ze zelf zeggen: Het volledig platvegen en overnemen van Gaza.
Nee het is andersom. Hamas valt Israël aan en zij slaan terug. Je hoeft geen wiskundige te zijn om dat te snappen.quote:Nee, elke keer is het weer Israël dat begint met aanvallen.
Ik heb Hamas nog nooit gesteund.
Ik vermoed dat de meeste Palestijnen in gaza ernstige ptss hebben en daardoor niet toerekingsvatbaar meer zijn. Maar goed de hulp die zulke gevallen nodig hebben gaan ze met of zonder strijd ook niet krijgen dus dit conflict zal nog decennia door gaan.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:54 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Mja, ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik vrees zelf dat Hamas niet uit te schakelen is, of dat er een andere rivaliserende clan de macht grijpt, want er is veel interne onenigheid en geweld. Hoe dan ook zijn de Palestijnen die zich niet volledig laten brainwashen (en dat zullen er verwacht ik best veel zijn) linksom of rechtsom fucked.
Ze hebben een afspraak gemaakt dat Hamas de wapens neer legt.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet. Ik had het over de zogenaamde vrede. Waar jij het over hebt daar ben ik mee bekend, ik heb gezien dat Hamas Palestijnen en leden van rivaliserende bendes/families martelt en executeert.
Dat executeren is niet nieuw en vond afgelopen twee jaar tijdens de oorlog ook regelmatig plaats. Zoals de leiders van de verschillende demonstranties
[..]
Of misschien is Israël geen betrouwbare staakt het vuren partner. Begin dit jaar waren Hamas en Israël ook tot een staakt het vuren gekomen en die is zeer duidelijk door Israël verbroken. Net zoals de vrede in Libanon. Daar is elke week wel een aanval en helemaal de eerste 48 uur... Deze escalatie in Gaza komt Netanyahu en zijn kabinet uitermate goed uit, ze hebben eindelijk de gijzelaars, cd demonstraties houden op en kunnen nu weer in Gaza verder met waar ze al twee jaar mee bezig waren
Hoorde ook al een spotje op de radio van human rights forum.. wat gewoon alleen een propalli club is volgens mij.. met de boodschap om dit verre conflict deel te maken van je overweging voor de Nederlandse verkiezingen. Ze verwezen zelfs naar een soort Gaza kieswijzer die ze hadden gemaaktquote:Op zondag 19 oktober 2025 18:59 schreef the-eye het volgende:
Ach Here Jezus![]()
Nou gaat Gaza natuurlijk de inzet worden voor de verkiezingen als het aan de freedomfighterspartijen (2ww,3lw) ligt. Krijgen we dat gezeik weer. Lekker met z'n allen "genocide!" brullen
Er zijn ook wel meer genocides idd.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan vinden er wel heel veel genocides plaats in de wereld waar jij graag je kop voor in het zand steekt. Dus jouw verontwaardiging is gewoon ongelooflijk nep. Doe mij een lol en hou daarmee op.
Woorden van de Israelische minister.quote:Leuk verzonnen. Probeer het opnieuw want dit is gewoon lachtwekkend.
Ik heb nog nooit steun uitgesproken voor Hamas.quote:Nee het is andersom. Hamas valt Israël aan en zij slaan terug. Je hoeft geen wiskundige te zijn om dat te snappen.
Met je gejuich naar Hamas.
Niemand zegt dat Gaza top is of dat Hamas moet blijven.quote:Op maandag 20 oktober 2025 05:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ze hebben een afspraak gemaakt dat Hamas de wapens neer legt.
Dat stond in de peace deal die afgesproken is ondermeer met Hamas.
In plaats daarvan schakelde Hamas een aantal van hun eigen Palestijnen uit.
Als ze gewoon gedragen als normale mensen hadden ze veel meer voor elkaar kunnen krijgen er wonen 2 miljoen Palestijnen in Israël zelf en die hebben een gewoon normaal leven.
Deze lui zijn volledig gebrainwashed en al Jazeera en extreem linkse lui wakkeren het vuurtje aan dat Israël alleen maar misdaden begaan.
Terwijl we in de afgelopen dagen het ware beestje naar voren hebben zien komen ze gebruiken hun eigen volk als een schild om hun doel te behalen en met een shitload aan propaganda uitvoeren waar iedereen in trapt.
Van de doden die gevallen zijn sinds 7 oktober is 85% man.
Ze doen het lijken dat het alleen maar vrouwen en kinderen zijn.
Ik kan nog wel even door gaan wat voor een shithole dat hele Gaza wel niet is.
Daarom wil niemand geen elk land er om heen lui uit Gaza opvangen.
Dat is toch prima? Het is een belangrijk onderwerp en ik wil echt niet op een partij stemmen die Israël steunt. Goed dat mensen zich daar bewust van worden.quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:44 schreef nixxx het volgende:
Hoorde ook al een spotje op de radio van human rights forum.. wat gewoon alleen een propalli club is volgens mij.. met de boodschap om dit verre conflict deel te maken van je overweging voor de Nederlandse verkiezingen. Ze verwezen zelfs naar een soort Gaza kieswijzer die ze hadden gemaakt
Zou jij in opstand komen in het openbaar tegen een groep die een bult aan wapens en strijders overal hebben? Je moet wel heel dapper zijn dan, zo te zien heeft Hamas ook weer tientallen mensen omgebracht die wel tegen hun in wouden gaan. Die mensen zitten letterlijk gevangen tussen Hamas en Israel als buren.quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:27 schreef deedeetee het volgende:
Ik denk nog steeds dat hamas en het Palestijnse volk te erg met elkaar verstrengeld zijn, het scheiden daarvan is bijna niet te doen. Als dit niet zo was dan zou je toch mogen verwachten dat het deel van het volk - indien het grootste deel is - dat eindelijk vrede wil zelf in opstand zou komen tegen hamas ? Maar helaas hebben de verschillende clans het veel te druk met hun eigen onderlinge ruzies lijkt het wel.
De 'gewone Nederlander' zal Gaza echt niet als speerpunt in de verkiezingen hebben. Die wordt hoogstens moe van alle negatieve berichtgeving over die regio.quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:44 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hoorde ook al een spotje op de radio van human rights forum.. wat gewoon alleen een propalli club is volgens mij.. met de boodschap om dit verre conflict deel te maken van je overweging voor de Nederlandse verkiezingen. Ze verwezen zelfs naar een soort Gaza kieswijzer die ze hadden gemaakt
Naast woningnood, stikstof, inkomen, netcongestie en immigratie problematiek valt de relevantie van Gaza voor de Nederlandse tweede kamer verkiezingen natuurlijk in het niet.quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is toch prima? Het is een belangrijk onderwerp en ik wil echt niet op een partij stemmen die Israël steunt. Goed dat mensen zich daar bewust van worden.
Ik neem dat gewoon mee in mijn stem. Als een partij Israël steunt krijgt die van mij sowieso geen stem.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:01 schreef nixxx het volgende:
[..]
Naast woningnood, stikstof, inkomen, netcongestie en immigratie problematiek valt de relevantie van Gaza voor de Nederlandse tweede kamer verkiezingen natuurlijk in het niet.
De partijen die pro-Hamas/Gaza zijn, zijn ook de partijen die hier allochtonen op de eerste plaats hebben gezet dus ik denk niet dat het voor jou een verschil maakt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik neem dat gewoon mee in mijn stem. Als een partij Israël steunt krijgt die van mij sowieso geen stem.
Partijen pro-Hamas noemen slaat echt nergens opquote:Op maandag 20 oktober 2025 09:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De partijen die pro-Hamas/Gaza zijn, zijn ook de partijen die hier allochtonen op de eerste plaats hebben gezet dus ik denk niet dat het voor jou een verschil maakt.
Ja maar jij begint met 'Israël steunen' alsof dat gelijk staat aan het steunen van de oorlog of tegen Gaza zijn. Je kan bv ook Israël steunen en juist daarom van mening zijn dat ze de oorlog moeten stoppen. Als je in zijn algemeenheid tegen Israël bent, dan schuur je natuurlijk dicht tegen Hamas aan.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Partijen pro-Hamas noemen slaat echt nergens opKritiek hebben op Israël is niet hetzelfde als hamas steunen. En die opmerking over allochtonen zegt vooral veel over jou.
Israël bezet, bombardeert en hongert mensen uit dat is gewoon een feit. Als je Israël steunt, steun je dat beleid en dus genocide. En voor de duidelijkheid, de Palestijnen steunen is niet hetzelfde als Hamas steunen. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:34 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja maar jij begint met 'Israël stenen' alsof dat gelijk staat aan het steunen van de oorlog of tegen Gaza zijn. Je kan bv ook Israël steunen en juist daarom van mening zijn dat ze de oorlog moeten stoppen. Als je in zijn algemeenheid tegen Israël bent, dan schuur je natuurlijk dicht tegen Hamas aan.
Nee, je luistert niet; je kan Israël steunen en tegelijkertijd tegen dit beleid zijn. Net als dat je inderdaad voor Palestijnen kan opkomen, zonder voor Hamas te zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Israël bezet, bombardeert en hongert mensen uit dat is gewoon een feit. Als je Israël steunt, steun je dat beleid en dus genocide. En voor de duidelijkheid, de Palestijnen steunen is niet hetzelfde als Hamas steunen. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.
Het verschil is dat Israël een bezettende staat is met een leger en macht, en Hamas niet. Dus Israël steunen maar tegen het beleid zijn klinkt mooi maar in de praktijk steun je dan de bezetter.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:43 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee, je luistert niet; je kan Israël steunen en tegelijkertijd tegen dit beleid zijn. Net als dat je inderdaad voor Palestijnen kan opkomen, zonder voor Hamas te zijn.
Interessant is verder wel de vraag of Israël net zo danig vertegenwoordigd wordt door Neta, als Gaza door Hamas.
Israel is een staat welke wordt geregeerd door een partij (Neta). Gaza is een (wannabe) staat met een regerende partij (Hamas).quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:46 schreef Starhopper het volgende:
Het verschil is dat Israël een bezettende staat is met een leger en macht, en Hamas niet. Dus Israël steunen maar tegen het beleid zijn klinkt mooi maar in de praktijk steun je dan de bezetter.
Niet in mijn eentje maar wel met een grote groep. Alleen is er geen grote groep die hamas wil stoppen. Dat volk is onderling verdeeld in clans die ook wel onder elkaar problemen hebben.quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou jij in opstand komen in het openbaar tegen een groep die een bult aan wapens en strijders overal hebben? Je moet wel heel dapper zijn dan, zo te zien heeft Hamas ook weer tientallen mensen omgebracht die wel tegen hun in wouden gaan. Die mensen zitten letterlijk gevangen tussen Hamas en Israel als buren.
Dat vind ik een ontzettend naïef standpunt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Israël bezet, bombardeert en hongert mensen uit dat is gewoon een feit. Als je Israël steunt, steun je dat beleid en dus genocide. En voor de duidelijkheid, de Palestijnen steunen is niet hetzelfde als Hamas steunen. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.
Ik wens je de 29e explosieve diarree toe. Alle Denk-stemmers eigenlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is toch prima? Het is een belangrijk onderwerp en ik wil echt niet op een partij stemmen die Israël steunt. Goed dat mensen zich daar bewust van worden.
quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:13 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Ik wens je de 29e explosieve diarree toe. Alle Denk-stemmers eigenlijk.
Hetzelfde geldt voor de mensen die danig pro-Israël zijn, die stemmen ook op andere standpunten al op dezelfde soort partijen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:26 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De partijen die pro-Hamas/Gaza zijn, zijn ook de partijen die hier allochtonen op de eerste plaats hebben gezet dus ik denk niet dat het voor jou een verschil maakt.
Klopt, al is FvD wel een uitzondering. Althans, Thierry was altijd pro-Israël, maar (imo gelukkig) veel minder dan voorheen, en op dit moment vooral anti-deze oorlog:quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de mensen die danig pro-Israël zijn, die stemmen ook op andere standpunten al op dezelfde soort partijen.
Diep triest idd.quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:30 schreef Red_85 het volgende:
-Pogrom houden om zoveel mogelijk slachtoffers te maken en gijzelaars te nemen.
-Woonwijken en burgercentra bombarderen en omgebouwde waterleidingen die gegeven waren door de 'vijand'
-Het desnoods nog 1.000x over willen doen om de 'vijand' uit te kunnen roeien, daar openlijk over zijn.
-Moedwillig propaganda en leugens verspreiden
-De gijzelaars behandelen als dieren, psychopaatje spelen en de hulpgoederen opeten voor de hongerige gijzelaars
-Bijna weggevaagd worden, een wapenstilstand afspreken met crossed fingers
-De wapenstilstand op diverse vlakken schenden, alles en iedereen die ook maar gelachen heeft naar de 'vijand' standrechtelijk executeren
-Zelf beginnen te schieten tijdens de wapenstilstand waardoor de 'vijand' zich genoodzaakt voelt te reageren.
En nog pro-hamas zijn.
Damn. Iedereen die het nog is heeft echt een plaat voor zn harses met de dikte van het dak van de U-boot bunkers in Lorient.
Kunnen we ophouden met die vermoeiende take dat mensen pro Hamas zijn omdat ze niet blind 100% pro Israel zijn?quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:30 schreef Red_85 het volgende:
-Pogrom houden om zoveel mogelijk slachtoffers te maken en gijzelaars te nemen.
-Woonwijken en burgercentra bombarderen en omgebouwde waterleidingen die gegeven waren door de 'vijand'
-Het desnoods nog 1.000x over willen doen om de 'vijand' uit te kunnen roeien, daar openlijk over zijn.
-Moedwillig propaganda en leugens verspreiden
-De gijzelaars behandelen als dieren, psychopaatje spelen en de hulpgoederen opeten voor de hongerige gijzelaars
-Bijna weggevaagd worden, een wapenstilstand afspreken met crossed fingers
-De wapenstilstand op diverse vlakken schenden, alles en iedereen die ook maar gelachen heeft naar de 'vijand' standrechtelijk executeren
-Zelf beginnen te schieten tijdens de wapenstilstand waardoor de 'vijand' zich genoodzaakt voelt te reageren.
En nog pro-hamas zijn.
Damn. Iedereen die het nog is heeft echt een plaat voor zn harses met de dikte van het dak van de U-boot bunkers in Lorient.
Zoals? Uitschakelen van terroristen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand zegt dat Gaza top is of dat Hamas moet blijven.
Niemand...
Alleen dat is totaal geen excuus dat Israël de allerwalgelijkste gruwelijkheden mag begaan....
This is not true from any side.quote:On Sunday, October 19, 2025 20:35 The-BFG wrote the following:
[..]
Hamas has only two goals, to destroy Israel and to establish a horrible state in which Netanyahu's human rights violations suddenly seem like a small pain.
Hoezo?quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Kunnen we ophouden met die vermoeiende take dat mensen pro Hamas zijn omdat ze niet blind 100% pro Israel zijn?
Of kun je die mensen aanwijzen hier die pro Hamas zijn?
Het is niet de bedoeling om Hamas van de rest van de Gazanen te scheiden, maar dat ze ontwapend worden.(dat geldt overigens ook voor de andere strijdgroepen)quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:27 schreef deedeetee het volgende:
Ik denk nog steeds dat hamas en het Palestijnse volk te erg met elkaar verstrengeld zijn, het scheiden daarvan is bijna niet te doen. Als dit niet zo was dan zou je toch mogen verwachten dat het deel van het volk - indien het grootste deel is - dat eindelijk vrede wil zelf in opstand zou komen tegen hamas ? Maar helaas hebben de verschillende clans het veel te druk met hun eigen onderlinge ruzies lijkt het wel.
Kun jij mij wijzen bij al die Pro-Palestina demonstraties dat men ook tégen Hamas is en hen weg willen hebben?quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Kunnen we ophouden met die vermoeiende take dat mensen pro Hamas zijn omdat ze niet blind 100% pro Israel zijn?
Of kun je die mensen aanwijzen hier die pro Hamas zijn?
Wat moet ik door hebben? Welk eenzijdig blik moet ik hebben op dit conflict?quote:Op maandag 20 oktober 2025 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo?
Heb je het nog niet door ofso?
Precies zoals er partijen zijn die alle schuld volledig bij Hamas leggen en die vinden dat Israël alles goed doet!quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Kun jij mij wijzen bij al die Pro-Palestina demonstraties dat men ook tégen Hamas is en hen weg willen hebben?
Vreemd genoeg voldoende gedoe richting Israël vanuit die kant, maar geen enkel (en dan ook echt letterlijk geen enkel) woord over Hamas bij al die demonstraties. Nergens wordt ook maar een sprankje schuld bij Hamas neergelegd.
Men hoeft dan niet per se pro-Hamas te zijn, maar ze laten ook op geen enkele manier blijken anti-Hamas te zijn.
Volgens mij heb ik de pro Israel demonstraties gemist? Jij schijnbaar niet...kun jij mij daar op wijzen?quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Precies zoals er partijen zijn die alle schuld volledig bij Hamas leggen en die vinden dat Israël alles goed doet!
Deze opmerking voegt niks toe.quote:Sommige mensen zijn ongenuanceerd in het debat in 2025, surprise! En meestal zijn diegene die het hardste roepen het minst genuanceerd. Andermaal surprise!
Ik opper zelf ook voor een grote vredesmacht die tussen beide staat liefst een coalitie uit verschillende landen ook islamitische landen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:00 schreef Pegos het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling om Hamas van de rest van de Gazanen te scheiden, maar dat ze ontwapend worden.(dat geldt overigens ook voor de andere strijdgroepen)
Er moet dan een stevige politie/militaire macht voor hen in de plaats komen, ik opteer voor de Turken die in mijn idee vrijwel als enige bij machte zullen zijn om deze zeer moeilijke taak op een redelijk efficiënte manier
ten uitvoer te brengen.
Er mag m.i geen machtsvacuüm ontstaan.
Dit conflict is totaal de schuld van Hamas. (Gaza)quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Precies zoals er partijen zijn die alle schuld volledig bij Hamas leggen en die vinden dat Israël alles goed doet!
Sommige mensen zijn ongenuanceerd in het debat in 2025, surprise! En meestal zijn diegene die het hardste roepen het minst genuanceerd. Andermaal surprise!
Nou zeg, 1% van de doden is lid van Hamas.... (geen exact percentage, maar heel klein deel).quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zoals? Uitschakelen van terroristen.
Feiten zijn hard voor de die hard Israël fans.... Begrijp ik, anders is je standpunt niet te verdedigen.quote:Btw kappen met dat genocide bullshit Rwanda dat was pas een genocide dat was het uitmoorden van een complete bevolkings groep.
En tot dus ver zijn de Palestijnen in Israël en de West Bank niet de Sjaak.. als het een echte genocide was zou Israël die ook over de kling halen!
Sterker nog, ik herinner me beelden van een demonstratie, volgens mij in Londen, waar mensen met anti Hamas borden liepen die met geweld uit hun handen werden getrokken en vertrapt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Kun jij mij wijzen bij al die Pro-Palestina demonstraties dat men ook tégen Hamas is en hen weg willen hebben?
Vreemd genoeg voldoende gedoe richting Israël vanuit die kant, maar geen enkel (en dan ook echt letterlijk geen enkel) woord over Hamas bij al die demonstraties. Nergens wordt ook maar een sprankje schuld bij Hamas neergelegd.
Men hoeft dan niet per se pro-Hamas te zijn, maar ze laten ook op geen enkele manier blijken anti-Hamas te zijn.
Geen idee hiervan; dat is bij mij niet bekend.quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
Sterker nog, ik herinner me beelden van een demonstratie, volgens mij in Londen, waar mensen met anti Hamas borden liepen die met geweld uit hun handen werden getrokken en vertrapt.
Het eerste voorbeeld wat ik kan vinden is nog erger.. gearresteerd worden omdat je met een bord Hamas zijn terroristen staatquote:Op maandag 20 oktober 2025 13:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Geen idee hiervan; dat is bij mij niet bekend.
Daarvoor was hij niet gearresteerd:quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:50 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het eerste voorbeeld wat ik kan vinden is nog erger.. gearresteerd worden omdat je met een bord Hamas zijn terroristen staat
https://www.telegraph.co.(...)st-hamas-war-london/
Komt het wel op neer he, breach of the peace omdat de politie je niet kan beschermen tegen een meute terwijl je daar staat met een bord waar in feite het regeringsbeleid standpunt met betrekking tot Hamas staat.quote:Op maandag 20 oktober 2025 14:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Daarvoor was hij niet gearresteerd:
https://www.pressreader.c(...)0310/281663964975515
Anders lees je even mijn link niet.quote:Op maandag 20 oktober 2025 14:41 schreef nixxx het volgende:
[..]
Komt het wel op neer he, breach of the peace omdat de politie je niet kan beschermen tegen een meute terwijl je daar staat met een bord waar in feite het regeringsbeleid standpunt met betrekking tot Hamas staat.
Bij mij niet bekend, dus daar heb ik verder geen reactie op.quote:Hetzelfde geval met de man die gisteren gearresteerd werd omdat zijn davidsster aan een ketting offensief gevonden werd.
Ronduit gelul. Je mag als zgn. republikein protesteren tegen de monarchie. Daar sta je volledig vrij in in Nederland. Geen idee op welk geval je exact doelt, maar in 100% van de gevallen zal het gaan om andere strafbare feiten waarvoor diegene gearresteerd wordt. Niet omdat hij liever ziet dat Nederland een republiek wordt.quote:Dat deze mensen vrijwel meteen weer vrijgelaten worden doet er niet toe. Dit is hetzelfde soort machtsmisbruik als wat de Nederlandse politie doet wanneer ze weer eens republikeinen oppakken bij een evenement met de koninklijke familie.
Dat gaat niet lukken als hamas blijft weigeren om de wapens in te leveren. Dat is het punt waar het om gaat. Ze willen kost wat kost hun wapens houden zogenaamd om zich te kunnen verdedigen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:00 schreef Pegos het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling om Hamas van de rest van de Gazanen te scheiden, maar dat ze ontwapend worden.(dat geldt overigens ook voor de andere strijdgroepen)
Er moet dan een stevige politie/militaire macht voor hen in de plaats komen, ik opteer voor de Turken die in mijn idee vrijwel als enige bij machte zullen zijn om deze zeer moeilijke taak op een redelijk efficiënte manier
ten uitvoer te brengen.
Er mag m.i geen machtsvacuüm ontstaan.
Historie != Actualiteit. Hamas is een terroristische organisatie die zelfs het eigen volk uitmoord indien die andere standpunten hebben dan Hamas.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:42 schreef Pegos het volgende:
De historie is dat Hamas met dol enthousiaste ondersteuning van Israel in 1987 door sjeik Ahmed Yassin werd opgericht als religieuze tegenhanger van de seculiere PLO. In 2004 vermoordde Israel deze Yassin weer.
Israel mag voor jou niet bestaan omdat het niet past in de leer van je religie.quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou zeg, 1% van de doden is lid van Hamas.... (geen exact percentage, maar heel klein deel).
Dus uhu ze zijn ook echt bezig met Hamas (not).
Als volk al vanaf jongs af aan geïndoctrineerd word dat elke Israëliër dood moet..
Wat doen die lui dan?
En dat al veel langer dan Hamas bestaat.
Wellicht moet jij je eens in de redenen verdiepen en in de historie.
Als dit alles al langer bezig is dan Hamas en Hamas ineens groot kan worden zal daar dan niet een reden achter zitten?
Vergelijk het met Nederland onder Duitse bezetting.
Gingen Nederlanders dat accepteren en leuk vinden? Nee... Dat was maar een paar jaar en er was al een opstand. En Duitsers zijn tientallen jaren gehaat.
Gaza bukt al tientallen jaren onder Israelische bezetting en onderdrukking.
En jij denkt dat iedereen dan dol blijft op Israël? Nee, natuurlijk niet.
Israël voedt zelf die haat.
[..]
Feiten zijn hard voor de die hard Israël fans.... Begrijp ik, anders is je standpunt niet te verdedigen.
Maar Israël valt doelbewust alles en iedereen aan. Oftewel genocide.
Die Israël haters zijn echt door de mand gevallen de afgelopen dagen. Ze hielden allemaal stuk voor stuk hun bek over de misdaden die Hamas op hun eigen volk pleegde de afgelopen week.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Israel mag voor jou niet bestaan omdat het niet past in de leer van je religie.
The end.
Kritiek hebben op Netanyahu en z'n criminele achterban is prima, maar daar gaat het je niet om
Hoe kan bewezen worden wie er nou begon?quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Verbaasd me weinig.
Dat hele conflict gaat al decennia niet meer over wie er begon.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:32 schreef Diabool het volgende:
[..]
Hoe kan bewezen worden wie er nou begon?
Een partij kiezen in dit conflict is dan ook vrij achterlijk te noemen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat hele conflict gaat al decennia niet meer over wie er begon.
Vraag is wie het ooit eindigen zal.
Ik heb niet het gevoel dat dit ooit gaat stoppen omdat er teveel wraakgevoelens zijn bij beide partijen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat hele conflict gaat al decennia niet meer over wie er begon.
Vraag is wie het ooit eindigen zal.
plus religie...quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:22 schreef Diabool het volgende:
[..]
Ik heb niet het gevoel dat dit ooit gaat stoppen omdat er teveel wraakgevoelens zijn bij beide partijen.
En aangezien de halve wereld goed is in kanten kiezen blijft het gedonder nog wel even voort duren.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:22 schreef Diabool het volgende:
[..]
Ik heb niet het gevoel dat dit ooit gaat stoppen omdat er teveel wraakgevoelens zijn bij beide partijen.
Ahum?quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Israel mag voor jou niet bestaan omdat het niet past in de leer van je religie.
The end.
Kritiek hebben op Netanyahu en z'n criminele achterban is prima, maar daar gaat het je niet om
Zegt iemand die juicht om het vreselijke lijden van onschuldige burgersquote:Op maandag 20 oktober 2025 20:24 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Die Israël haters zijn echt door de mand gevallen de afgelopen dagen. Ze hielden allemaal stuk voor stuk hun bek over de misdaden die Hamas op hun eigen volk pleegde de afgelopen week.
Tot nu toe, ook de afgelopen dagen weer, is wel gebleken dat niets de agressie en misdaden van Israël stopt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken als hamas blijft weigeren om de wapens in te leveren. Dat is het punt waar het om gaat. Ze willen kost wat kost hun wapens houden zogenaamd om zich te kunnen verdedigen.
De oorlog tussen Gaza en Israël bestaat al langer dan dat Hamas bestaat.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:32 schreef Diabool het volgende:
[..]
Voor vrede zijn is achterlijk?quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:15 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Een partij kiezen in dit conflict is dan ook vrij achterlijk te noemen.
https://nos.nl/collectie/(...)-van-hamas-op-israelquote:Op maandag 20 oktober 2025 21:50 schreef bianconeri het volgende:
Zegt iemand die juicht om het vreselijke lijden van onschuldige burgers
En dat al veel langer dan Hamas bestaat.quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou zeg, 1% van de doden is lid van Hamas.... (geen exact percentage, maar heel klein deel).
Dus uhu ze zijn ook echt bezig met Hamas (not).
Als volk al vanaf jongs af aan geïndoctrineerd word dat elke Israëliër dood moet..
Wat doen die lui dan?
Simpel hoe laat werden die IDF soldaten vermoord.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:32 schreef Diabool het volgende:
[..]
Genocide is de opzettelijke en systematische vernietiging van een nationale, etnische, raciale of religieuze groepquote:Op maandag 20 oktober 2025 21:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tot nu toe, ook de afgelopen dagen weer, is wel gebleken dat niets de agressie en misdaden van Israël stopt.
Ik snap dus die verdediging wel.
Net als Oekraine dat wil.
En net zoals Nederlanders dat tegen de Duitsers deden.
[..]
De oorlog tussen Gaza en Israël bestaat al langer dan dat Hamas bestaat.
[..]
Voor vrede zijn is achterlijk?
Maar pro-genocide zijn is dus wel ok?
Dan komt er een andere organisatie die vergelijkbaar zal zijn. Het is nogal naief om te denken dat de Palestijnen op de stukjes land waar ze nog wonen het landjepik van israel tolereren.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:45 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Historie != Actualiteit. Hamas is een terroristische organisatie die zelfs het eigen volk uitmoord indien die andere standpunten hebben dan Hamas.
Hamas moet compleet uitgeroeid worden voordat er echt stabiliteit in de regio kan komen.
Als je die beelden weer ziet of kan vinden, kan je ze dan hier plaatsen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 06:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Simpel hoe laat werden die IDF soldaten vermoord.
Zie de Hamas beelden van deze aanslagen.
En wanneer Israël terug schiet.
De IDF soldaten werden uren daarvoor neergeschoten.
Beelden staan duidelijk op X en telegram van Hamas zelf.
Ja dat is de soort vrede wat het westen wil. You cease we fire.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In de afgelopen dagen voordat Hamas het staakt het vuren zou hebben verbroken, heeft IDF 38 Palestijnen gedood. Dat is de vrede zoals we die daar kennen.
Nu maar hopen dat Trump zich deze keer wel aan zijn woord gaat houden. Maar ik verwacht dat Israël het weer helemaal in haar eentje mag oplossen terwijl Trump af en toe vanachter blaft met 'all hell will break out'
Dit komt inmiddels wel erg sneu en dom over.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 06:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja dat is de soort vrede wat het westen wil. You cease we fire.
1001 pallies gedood in de Westbank sinds 7 oktober. Meer als 9000 zijn er vastgezet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 06:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
[i]
En hoeveel Palestijnen die in de West Bank en Israël zijn er uitgemoord sinds 7 oktober??
Ik zag gisteren een filmpje op internet dat na de 2e wereldoorlog in Nederland de landverraders ook geexucuteerd werden. Eigenlijk precies hetzelfde wat Hamas deed.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 06:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Simpel hoe laat werden die IDF soldaten vermoord.
Zie de Hamas beelden van deze aanslagen.
En wanneer Israël terug schiet.
De IDF soldaten werden uren daarvoor neergeschoten.
Beelden staan duidelijk op X en telegram van Hamas zelf.
Het volgende bewijs dat jullie gewoon geen ene fuck geven om de Palestijnen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 09:56 schreef Diabool het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een filmpje op internet dat na de 2e wereldoorlog in Nederland de landverraders ook geexucuteerd werden. Eigenlijk precies hetzelfde wat Hamas deed.
Wat bedoel je met jullie? Ik heb helemaal niets met Palestijnen, Joden of Hamas. Wat ik ermee wilde zeggen is dat dit vaker voorkomt na oorlogen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 10:40 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Het volgende bewijs dat jullie gewoon geen ene fuck geven om de Palestijnen.
Jij ziet Hamas dus als een legitieme macht die 'landverraders' mag executeren?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 09:56 schreef Diabool het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een filmpje op internet dat na de 2e wereldoorlog in Nederland de landverraders ook geexucuteerd werden. Eigenlijk precies hetzelfde wat Hamas deed.
Bron: SletGPT en Copilot.quote:Netanyahu was reportedly warned at least twice — in 2019 and 2020 — by Shin Bet and IDF officials that Qatari funds approved by his government, were being diverted by Hamas’s military.
Netanyahu’s Response:
The Prime Minister’s Office denied that Netanyahu ignored intelligence or that the funding was knowingly misused. However, he did not take public action to halt the Qatari transfers, which continued until shortly before the October 7, 2023 Hamas attack.
The Times of Israel reported that Netanyahu publicly defended the Qatari funding in 2019 and 2020, "saying it was necessary to prevent a humanitarian crisis in Gaza and maintain calm along the border".
Additionally:
Haaretz and The New York Times have published investigative pieces citing Israeli security officials who warned that the funds were being diverted by Hamas for military use.
Nee, Israël heeft geprobeerd door financiering vanuit Qatar toe te staan, dat de welvaart zou toenemen en daarmee de drang voor terreur zou afnemen. Zie ook:quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 10:53 schreef InzolVC het volgende:
Derde partijen buiten Hamas hebben recent provocaties in Gaza en de Westbank uitgevoerd, die Israël weer uitlokten. Mijn conspiratorial brain vraagt zich dan af, waarom spelen zij Israël zo in de kaart door Israël een excuus te geven om weer Palestijnen aan te vallen? Dit ruikt voor mij dus naar manipulatie van Israel/Mossad/CIA. Meerdere bronnen zoals Haaretz en Times of Israel meldden eerder al dat Netanyahu geld via Qatar aan Hamas gaf. Tientallen miljoenen per maand. En meneer heeft dit nieteens ontkend alleen er een draai aan gegeven. Maar als je die jood moet geloven op zijn worden.. Mensen we worden allemaal bedonderd laat die gasten lekker mekaar uitmoorden is onze zaak ook niet!
Maar bijzonder om te zien dat jij er meteen een groot Joods complot van maakt.quote:Yossi Kuperwasser, an Israeli intelligence and security expert, said that Qatari's support for Hamas could help deter the group from war by improving life in Gaza. Kuperwasser stated in 2015: ""We believe that better conditions in Gaza would lessen the incentive of Hamas and the population to go again to a war. So in a way, it is helping the deterrence. But the purpose is to improve the conditions of the people of Gaza and enable them to live a respectable life."
Bron
Misschien kan je begijpend lezen. Ik heb een mededeling gedaan dat Nederland na de 2e wereldoorlog ook de landverraders heeft geexecucuteerd. Dus is het nu een beetje hypocriet om net te doen alsof dit door Hamas is uitgevonden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij ziet Hamas dus als een legitieme macht die 'landverraders' mag executeren?
Dat is vreemd. Er wordt de hele tijd het argument gemaakt dat Hamas iets totaal anders zou zijn dan de Palestijnen.
En jij gelooft dat.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, Israël heeft geprobeerd door financiering vanuit Qatar toe te staan, dat de welvaart zou toenemen en daarmee de drang voor terreur zou afnemen. Zie ook:
[..]
Maar bijzonder om te zien dat jij er meteen een groot Joods complot van maakt.
Meneer kreeg dus vanuit zijn eigen inlichtingen te horen dat het geld niet naar humanitaire, maar naar militaire doeleinden ging, en hij deed niets. Tot kort voor 7 October 2023. 🤔quote:Netanyahu's Response
The Prime Minister’s Office denied that Netanyahu ignored intelligence or that the funding was knowingly misused. However, he did not take public action to halt the Qatari transfers, which continued until shortly before the October 7, 2023 Hamas attack.
Whut?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 06:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
En dat al veel langer dan Hamas bestaat.
Wellicht moet jij je eens in de redenen verdiepen en in de historie.
Als dit alles al langer bezig is dan Hamas en Hamas ineens groot kan worden zal daar dan niet een reden achter zitten?
Whut?quote:Dat is heel specifiek.
Hadden ze ik ben lid van Hamas pasje bij zich?
Tegen ALLE Palestijnen in Gaza.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 06:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
Genocide is de opzettelijke en systematische vernietiging van een nationale, etnische, raciale of religieuze groep
En hoeveel Palestijnen die in de West Bank en Israël zijn er uitgemoord sinds 7 oktober??
Of bedoel je de genocide jegens Hamas?
Hahahahhaa.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, Israël heeft geprobeerd door financiering vanuit Qatar toe te staan, dat de welvaart zou toenemen en daarmee de drang voor terreur zou afnemen. Zie ook:
[..]
Maar bijzonder om te zien dat jij er meteen een groot Joods complot van maakt.
Dat is wel wat er onder verstaan wordt. Wat je daarvan vindt prima.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 07:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit komt inmiddels wel erg sneu en dom over.
Vrede komt er niet zolang lui zoals jij; zich puur en alleen focussen op Israël. En kap is met die frame dat wij een genocide oké vinden. Is echt fucking laag..quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:53 schreef bianconeri het volgende:
Voor vrede zijn is achterlijk?
Maar pro-genocide zijn is dus wel ok?
Probleem is... dit zijn geen landverraders. Hamas zijn de landverraders.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 11:04 schreef Diabool het volgende:
[..]
Misschien kan je begijpend lezen. Ik heb een mededeling gedaan dat Nederland na de 2e wereldoorlog ook de landverraders heeft geexecucuteerd. Dus is het nu een beetje hypocriet om net te doen alsof dit door Hamas is uitgevonden.
Daarmee zeg ik nergens dat ik het eens bent met dit soort praktijken.
Lekker inhoudelijk weer....quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:29 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Vrede komt er niet zolang lui zoals jij; zich puur en alleen focussen op Israël. En kap is met die frame dat wij een genocide oké vinden. Is echt fucking laag..
Hamas is zowel de vijand van Israel als de palestijnen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:30 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Probleem is... dit zijn geen landverraders. Hamas zijn de landverraders.
Telegram kan niet daar stonden ze al eerder op dan op X .. tip zoek ff het kanaal van Hamas op X..quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 06:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je die beelden weer ziet of kan vinden, kan je ze dan hier plaatsen?
Dus die gene die wouden eten en neer gepoft werden omdat ze eten wouden waren land veranderd toen Hamas voedsel in beslag nam?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 09:56 schreef Diabool het volgende:
[..]
Altijd?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lekker inhoudelijk weer....
Ik ben tegen Hamas en welke terroristische partij je ook maar erbij wil halen.
Alleen de grondoorzaak en de agressie in dit conflict komt altijd van Israel.
Wil je vrede krijgen dan moet die grondoorzaak stoppen.
En dat zou in het voordeel van zowel Israel als Palestina zijn,
Laten we ook even realistische zijn. Zonder Hamas waren alle Palestijnen door Israel al 20 jaar geleden al helemaal uitgemoord.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:30 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Probleem is... dit zijn geen landverraders. Hamas zijn de landverraders.
Het idd heel inhoudelijk om een ieder die niet de rol van Hamas in conflict achterhoud; maar een voorstander van genocide te noemen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lekker inhoudelijk weer....
Ik ben tegen Hamas en welke terroristische partij je ook maar erbij wil halen.
Alleen de grondoorzaak en de agressie in dit conflict komt altijd van Israel.
Wil je vrede krijgen dan moet die grondoorzaak stoppen.
En dat zou in het voordeel van zowel Israel als Palestina zijn,
Laten we ook even realistische zijn. Zonder Hamas waren alle Palestijnen door Israel al 20 jaar geleden al helemaal uitgemoord.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus die gene die wouden eten en neer gepoft werden omdat ze eten wouden waren land veranderd toen Hamas voedsel in beslag nam?
De burgers die onder schot in hun woning moesten verblijven ondanks waarschuwingen van Israël dat ze gebouw gingen opblazen waren land veraders
De mensen die op de vlucht sloegen en neergeschoten werden toen ze wouden vluchten waren land veraders?
De Palestijnen die vredelievend in Israël verbleven maar ook doodgeschoten werden door Hamas waren land veraders?
Deze 30+ van afgelopen week waren land veraders?
Tip je moet eerst een land hebben wil je die verraden.
Maar elke deal die voorgesteld werd in de afgelopen 70 jaar werd beantwoord met raketten.
Dus wie zijn nou de land veraders?
Nee dat is dus onzin. Een aanzienlijke groep Palestijnen willen af van Hamas. Deze groep wordt rustig afgemaakt door Hamas. Genoeg beelden te vinden waar Palestijnse burgers; Hamas hoofdverantwoordelijk houden voor het geweld vanuit Israël.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:01 schreef Diabool het volgende:
[..]
Laten we ook even realistische zijn. Zonder Hamas waren alle Palestijnen door Israel al 20 jaar geleden al helemaal uitgemoord.
De enige reden dat het Palestijnse volk nog bestaat is Hamas.
Als Hamas er niet geweest was heel dat gebied al ingenomen door Israel. Wie heeft dat gebied verder verdedigt behalve Hamas?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:03 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Nee dat is dus onzin. Een aanzienlijke groep Palestijnen willen af van Hamas. Deze groep wordt rustig afgemaakt door Hamas. Genoeg beelden te vinden waar Palestijnse burgers; Hamas hoofdverantwoordelijk houden voor het geweld vanuit Israël.
Tip lees je even goed in over dit conflict. Want je verkoopt een hoop onzin hier.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:04 schreef Diabool het volgende:
[..]
Als Hamas er niet geweest was heel dat gebied al ingenomen door Israel. Wie heeft dat gebied verder verdedigt behalve Hamas?
Misschien kan jij mij is even vertellen of het Palestijnse volk een leger heeft? Nee die is er niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:06 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Tip lees je even goed in over dit conflict. Want je verkoopt een hoop onzin hier.
Lekker leger dat Hamas, eigen bevolking afmaken zodra ze niet de Hamas ideologie volgen. Stel hier dat de FvD was begonnen met het uitmoorden van gevaccineerden..quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:07 schreef Diabool het volgende:
[..]
Misschien kan jij mij is even vertellen of het Palestijnse volk een leger heeft? Nee die is er niet.
Genoeg figuren hier die alles wat Israel doet goed te praten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:01 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Het idd heel inhoudelijk om een ieder die niet de rol van Hamas in conflict achterhoud; maar een voorstander van genocide te noemen.
Hahahahaha.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:03 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Nee dat is dus onzin. Een aanzienlijke groep Palestijnen willen af van Hamas. Deze groep wordt rustig afgemaakt door Hamas. Genoeg beelden te vinden waar Palestijnse burgers; Hamas hoofdverantwoordelijk houden voor het geweld vanuit Israël.
Je weet het beter dan het Palestijnse volk zelf?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Genoeg figuren hier die alles wat Israel doet goed te praten.
[..]
Hahahahaha.
De ellende tussen Israel en Palestijnen duurt al vele tientallen jaren.
Al van ver voor de oprichting van Hamas. Dus wat je zegt kan feitelijk al niet juist zijn.
De hoofdverantwoordelijke van alle ellende is Israel.
Israel is verantwoordelijk voor het ontstaan van terroristenorganisaties zoals Hamas.
Of hadden de geallieerden en de opstandelingen in Nederland ook nooit iets moeten doen tegen Nazi-Duitsland?
Ja, ook 7 oktober.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
Altijd?
Serieus ook 7 oktober? Wow..
En al die voorgaande oorlogen waren ze z ker ook allemaal gestart..
Misschien tijd om beetje geschiedenis door te nemen kerel.
Zegt iemand die zegt dat Hamas het conflict begonnen is hahahahahahaquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:06 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Tip lees je even goed in over dit conflict. Want je verkoopt een hoop onzin hier.
En weer kan je geen inhoudelijke reacties geven omdat je weet dat je er feitelijk naast zit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:15 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Je weet het beter dan het Palestijnse volk zelf?
Opnieuw je focust op maar één partij. Wat niet mogelijk is bij dit conflict.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En weer kan je geen inhoudelijke reacties geven omdat je weet dat je er feitelijk naast zit.
Wat moet ik beter weten dan Palestijnen?
Dat ze van Hamas af willen? Iedereen wil van Hamas af.
Maar dat doet niets af aan de ellende die Israel veroorzaakt en waarom Hamas ooit grooit geworden is.
Nee, ik heb al meermaals tegen je gezegd dat ik anti-Hamas ben.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:19 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Opnieuw je focust op maar één partij. Wat niet mogelijk is bij dit conflict.
https://reliefweb.int/rep(...)ve-are-children-enarquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 07:24 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
1001 pallies gedood in de Westbank sinds 7 oktober. Meer als 9000 zijn er vastgezet.
Heb je ook een bron van de vele verkrachtingen de afgelopen tientallen jaren?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahhaa.
Uhu, Israël wilde Gaza ontwikkelen?
Moorden en verkrachtingen tientallen jaren lang is goede ontwikkeling.
De Palestijnen hebben dan ook geen land. Een land heeft een lager, daar ontbreekt het aan bij deze groep Arabieren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:07 schreef Diabool het volgende:
[..]
Misschien kan jij mij is even vertellen of het Palestijnse volk een leger heeft? Nee die is er niet.
Het staakt het vuren is gisteren avond weer ingesteld.quote:
Hoop woorden om Hamas als verzetsgroep weg te zetten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:01 schreef Diabool het volgende:
[..]
Laten we ook even realistische zijn. Zonder Hamas waren alle Palestijnen door Israel al 20 jaar geleden al helemaal uitgemoord.
De enige reden dat het Palestijnse volk nog bestaat is Hamas.
Je weet dat bijna alle Israëliërs uit alle islam landen uit het Midden Oosten en Afrika naar Israël zijn geschopt vanaf 1948 en daarna viel men geregeld Israël aan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, ik heb al meermaals tegen je gezegd dat ik anti-Hamas ben.
Maar jij negeert, alweer, alle inhoudelijke dingen.
Probeer je nou mensen te triggeren? Of ben je gewoon aan het trollen?
Hamas is slecht, dat ontkent niemand.
De oorzaak is echter probleem nummer 1. Zonder alle ellende vanuit Israël was Hamas nooit opgericht, laat staan zo groot geworden.
Vaak genoeg langsgekomen mister.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb je ook een bron van de vele verkrachtingen de afgelopen tientallen jaren?
[..]
De Palestijnen hebben dan ook geen land. Een land heeft een lager, daar ontbreekt het aan bij deze groep Arabieren.
Je weet dat Hamas niet in 1948 is opgericht?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je weet dat bijna alle Israëliërs uit alle islam landen uit het Midden Oosten en Afrika naar Israël zijn geschopt vanaf 1948 en daarna viel men geregeld Israël aan.
https://reliefweb.int/rep(...)ve-are-children-enar
Was ook beetje een hype als je als islam land niet aanviel hoorde je er gewoon niet bij
Btw dit zijn alleen de oorlogen het.
We hebben ook nog eens operaties.
Met alle oorzaken er van.
Zie bovenaan deze pagina
Nee, je verzint het gewoon. Er zijn simpelweg geen grootschalige verkrachtingen geweest door Israël.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vaak genoeg langsgekomen mister.
Maar hè altijd gezellig als onze opper-buitenlander hater langs komt om zijn onderdanen te helpen.
Leuk. De man van de cijfers is er.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, je verzint het gewoon. Er zijn simpelweg geen grootschalige verkrachtingen geweest door Israël.
Grootschalige militaire acties zijn er natuurlijk wel geweest en dat is prima.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Leuk. De man van de cijfers is er.
Is het allemaal dezelfde 'niet grootschalige' categorie als de bescheiden militaire acties in Gaza waar Peter Thiel lekker aan verdient op de beurs?
Genocide op een bevolking waar op de beurs kneiterhard aan wordt verdient is kennelijk het enige wat we gaan begrijpen als een eigen leger wordt verboden en men doet alsof er achter iedere stoeptegel een potentieel tegengeluid zit. Goede les.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Grootschalige militaire acties zijn er natuurlijk wel geweest en dat is prima.
Dan hadden de Palestijnen maar geen grootschalige slacht, martel en verkrachtpartijen moeten aanrichten in verschillende Israëlische dorpen terwijl men ook nog even een paar honderd man gijzelde. Wat mij betreft was Israël er samen met een aantal Westerse landen nog veel harder ingegaan. Dat is helaas de enige taal die ze daar begrijpen: een militair antwoord.
Er is geen genocide. Die is er ook nooit geweest. Een genocide is immers een poging een bevolking gedeeltelijk of volledig te vernietigen. De enige die dat hebben geprobeerd zijn de Palestijnen zelf. Hun beleidsbepalers hebben dit ook openlijk erkent: zij zouden 7 oktober 2023 herhalen totdat Israël is vernietigd. Dát zijn genocidale motieven.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Genocide op een bevolking waar op de beurs kneiterhard aan wordt verdient is kennelijk het enige wat we gaan begrijpen als een eigen leger wordt verboden en men doet alsof er achter iedere stoeptegel een potentieel tegengeluid zit. Goede les.
Bedankt Weird.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is geen genocide. Die is er ook nooit geweest. Een genocide is immers een poging een bevolking gedeeltelijk of volledig te vernietigen. De enige die dat hebben geprobeerd zijn de Palestijnen zelf. Hun beleidsbepalers hebben dit ook openlijk erkent: zij zouden 7 oktober 2023 herhalen totdat Israël is vernietigd. Dát zijn genocidale motieven.
Hard terugslaan tegen zulke partijen is geen genocide. Net zoals dat het kapot bombarderen van Duitse steden in de Tweede Wereldoorlog of de atoombommen op Nagasaki en Hiroshima ook geen genocide waren.
Alleen een aantal heldere lichten in het Westen, onder aanvoering van actiegroepen en activisten, hadden in oktober 2023 al besloten Israël te betichten van wat de Palestijnen willen. Daar zijn helaas veel mensen in meegegaan.
Als Srebrenica een genocide was, is dit er ook een. En hoe vaak ga je nog vragen om een bron voor die verkrachtingen? Ben je daadwerkelijk dement?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is geen genocide. Die is er ook nooit geweest. Een genocide is immers een poging een bevolking gedeeltelijk of volledig te vernietigen. De enige die dat hebben geprobeerd zijn de Palestijnen zelf. Hun beleidsbepalers hebben dit ook openlijk erkent: zij zouden 7 oktober 2023 herhalen totdat Israël is vernietigd. Dát zijn genocidale motieven.
Hard terugslaan tegen zulke partijen is geen genocide. Net zoals dat het kapot bombarderen van Duitse steden in de Tweede Wereldoorlog of de atoombommen op Nagasaki en Hiroshima ook geen genocide waren.
Alleen een aantal heldere lichten in het Westen, onder aanvoering van actiegroepen en activisten, hadden in oktober 2023 al besloten Israël te betichten van wat de Palestijnen willen. Daar zijn helaas veel mensen in meegegaan.
Srebrenica, waar duizenden mannen en jongens systematisch zijn vermoord vanwege hun etniciteit, was een totaal andere situatie dan de oorlog in de Gazastrook. Sterker nog, je zou die daden beter kunnen vergelijken met wat de Palestijnen hebben gedaan in de Israëlische dorpen. En zeker ook de brute verkrachtingen in ogenschouw nemende die er plaatsvonden, ook die kennen duidelijke paralellen met hoe de Palestijnen te werk zijn gegaan jegens Israëlische vrouwen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:18 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als Srebrenica een genocide was, is dit er ook een. En hoe vaak ga je nog vragen om een bron voor die verkrachtingen? Ben je daadwerkelijk dement?
Een andere situatie. Maar beide situaties kun je onder het kopje genocide scharen, iets dat de meeste experts ook doen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:23 schreef HowardRoark het volgende:
Srebrenica, waar duizenden mannen en jongens systematisch zijn vermoord vanwege hun etniciteit, was een totaal andere situatie dan de oorlog in de Gazastrook.
Dat is óók mijn punt: als 7 oktober een genocide was, is dit er ook een.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Srebrenica, waar duizenden mannen en jongens systematisch zijn vermoord vanwege hun etniciteit, was een totaal andere situatie dan de oorlog in de Gazastrook. Sterker nog, je zou die daden beter kunnen vergelijken met wat de Palestijnen hebben gedaan in de Israëlische dorpen. En zeker ook de brute verkrachtingen in ogenschouw nemende die er plaatsvonden, ook die kennen duidelijke paralellen met hoe de Palestijnen te werk zijn gegaan jegens Israëlische vrouwen.
Valse versie van de historie. En een dikke haatframe van jewelste die totaal niet klopt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Genoeg figuren hier die alles wat Israel doet goed te praten.
[..]
Hahahahaha.
(...)
De hoofdverantwoordelijke van alle ellende is Israel.
Israel is verantwoordelijk voor het ontstaan van terroristenorganisaties zoals Hamas.
Wat is deze ziek zeg.quote:Of hadden de geallieerden en de opstandelingen in Nederland ook nooit iets moeten doen tegen Nazi-Duitsland?
Niemand heeft het over grootschalige verkrachtingen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, je verzint het gewoon. Er zijn simpelweg geen grootschalige verkrachtingen geweest door Israël.
Ah ja, alles kapot bombarderen en overal burgers neer knallen is 'prima'quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Grootschalige militaire acties zijn er natuurlijk wel geweest en dat is prima.
Dan hadden de Palestijnen maar geen grootschalige slacht, martel en verkrachtpartijen moeten aanrichten in verschillende Israëlische dorpen terwijl men ook nog even een paar honderd man gijzelde. Wat mij betreft was Israël er samen met een aantal Westerse landen nog veel harder ingegaan. Dat is helaas de enige taal die ze daar begrijpen: een militair antwoord.
Nee, Hamas is begonnen op 7 oktober.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand heeft het over grootschalige verkrachtingen.
Geregelde, dat is wat anders.
[..]
Ah ja, alles kapot bombarderen en overal burgers neer knallen is 'prima'
Wat een walgelijke opmerkingen, weer.
Israël is begonnen en dat moet stoppen.
Laten we bij de feiten houden ok?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, voor 7 okt was alles vredequote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Valse versie van de historie. En een dikke haatframe van jewelste die totaal niet klopt.
[..]
Wat is deze ziek zeg.
Hallo he.
Je negeert ook echt alles wat ik zeg hè?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, Hamas is begonnen op 7 oktober.
Echt, lees eens een krant.
Wat ben je toch ook goedkoop.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Laten we bij de feiten houden ok?
Niet bij jouw haat tegen buitenlanders.
Israël is ver en ver voor 7 okt begonnen.
Dat Hamas toen iets gruwelijks deed is afgrijselijk, maar kon je zien aankomen.
Genocide is absoluut geen antwoord hierop.
Ik denk eerder voor jou.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja, voor 7 okt was alles vrede
Over valse versie van historie gesproken en haatframe op moslims.
Ziek? De waarheid is hard voor je.
Ja, als je de misdaden op 7 oktober niet erkend, valt er weinig te discussiëren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand heeft het over grootschalige verkrachtingen.
Geregelde, dat is wat anders.
[..]
Ah ja, alles kapot bombarderen en overal burgers neer knallen is 'prima'
Wat een walgelijke opmerkingen, weer.
Israël is begonnen en dat moet stoppen.
Jullie hebben verlorenquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zelfs The Times of Israel die ik soms weleens online lees is genuanceerder en kritischer.quote:
Zelfs times of israel? Dat is een van de meest genuanceerde en kritische kranten van israel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zelfs The Times of Israel die ik soms weleens online lees is genuanceerder en kritischer.
Daaruit krijg ik in elk geval niet het idee dat het stempel "vriend van hamas" op iedereen toegepast wordt die een andere mening heeft dan Netanyahu en Ben-Gvir.
Waar Maga wel duidelijk die tweedeling wil.
Ok, de duiding was meer tov de opinie van Howard. Zolang die niet worden verbannen of overgekocht is er nog wat hoop dat we straks niet de dikke lijn en de keuze "pro-hamas" of "pro-israel" krijgen in de wereld.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 21:10 schreef oblo het volgende:
[..]
Zelfs times of israel? Dat is een van de meest genuanceerde en kritische kranten van israel.
Neem je verlies gewoon en ga je eens druk maken om échte genocides.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vind je jezelf nou ook antisemitisch bezig als je vol tegen de conclusies van diverse Joodse organisaties ingaat dat het genocide is?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:17 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Neem je verlies gewoon en ga je eens druk maken om échte genocides.
Palestina is niks en wordt niks.
Waar is de genocide nu dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vind je jezelf nou ook antisemitisch bezig als je vol tegen de conclusies van diverse Joodse organisaties ingaat dat het genocide is?
Die diverse Joodse organisaties zijn niet bepaald in de meerderheid maar vaak fringe organisaties zoals Jewish Voice for Peace (waar niet-Joden ook lid kunnen worden), het nietige Erev Rav in Nederland of B'Tselem, een antizionistische actiegroep opgericht door voormalig Israëlische politici van radicaal linkse partijen zoals Mapam en Meretz.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vind je jezelf nou ook antisemitisch bezig als je vol tegen de conclusies van diverse Joodse organisaties ingaat dat het genocide is?
Israël is niet begonnen, de Palestijnen zijn dit conflict begonnen. En dit was al zo voordat Israël überhaupt was opgericht. Ook toen was er al terreur vanuit de Palestijnen jegens de Joodse gemeenschappen. Dit is je al tientallen malen uitgelegd je blijft dit maar verdraaien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tja, je houdt het zelf al niet bij de feiten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:51 schreef Diabool het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Laten we het gewoon is bij de feiten houden
NEE. Dit verhaal kan je in principe van volk in de wereld bij elkaar verzinnen. Het plaatje is gewoon de feiten vanaf 1948.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, je houdt het zelf al niet bij de feiten.
Deze afbeelding schept namelijk een vertekend beeld want deze impliceert dat er voor de stichting van de staat Israël, een Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' was. Dat is niet zo, dat heeft nooit bestaan. Dit gebied is in handen geweest van de Britten, Ottomanen en Mamelukken alvorens Israël is gesticht. Arabieren hebben hier enkel de controle gehad nadat zij het gebied hadden veroverd in de 7e eeuw.
Arabieren zijn hier namelijk niet de inheemse bewoners, maar veroveraars die vanuit het Arabisch Schiereiland naar dit gebied zijn gekomen, zich hebben vermengd met lokale populaties en het gebied over tijd hebben gearabiseerd en geïslamiseerd.
Zoals Golda Meir al stelde, wij waren de Palestijnen tot een groepje Arabische Egyptenaren zich ook zo gingen noemen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, je houdt het zelf al niet bij de feiten.
Deze afbeelding schept namelijk een vertekend beeld want deze impliceert dat er voor de stichting van de staat Israël, een Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' was. Dat is niet zo, dat heeft nooit bestaan. Dit gebied is in handen geweest van de Britten, Ottomanen en Mamelukken alvorens Israël is gesticht. Arabieren hebben hier enkel de controle gehad nadat zij het gebied hadden veroverd in de 7e eeuw.
Arabieren zijn hier namelijk niet de inheemse bewoners, maar veroveraars die vanuit het Arabisch Schiereiland naar dit gebied zijn gekomen, zich hebben vermengd met lokale populaties en het gebied over tijd hebben gearabiseerd en geïslamiseerd.
Gossie.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:22 schreef Diabool het volgende:
[..]
NEE. Dit verhaal kan je in principe van volk in de wereld bij elkaar verzinnen. Het plaatje is gewoon de feiten vanaf 1948.
Wat probeer je daarmee aan te geven?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gossie.
De geschiedenis gaat verder dan 1948 hoor.
En hoe is Palestina aan het gebied gekomen voor 1948?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:22 schreef Diabool het volgende:
[..]
NEE. Dit verhaal kan je in principe van volk in de wereld bij elkaar verzinnen. Het plaatje is gewoon de feiten vanaf 1948.
Dat plaatje is dus niet waar, want een Palestijns land is er nooit geweest.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:22 schreef Diabool het volgende:
[..]
Israel ook niet. zoals het plaatje bij de eerste afbeelding al aangeeft waren er alleen Israelische nederzettingen. Het gebied waar de palestijnen woonde was vele malen groter.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat plaatje is dus niet waar, want een Palestijns land is er nooit geweest.
Die kaarten worden helaas al járen als zogenaamd bewijs aangehaald, komen we niet meer vanaf.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat plaatje is dus niet waar, want een Palestijns land is er nooit geweest.
Het is er nooit geweest. Palestina, specifiek Syria Palaestina is een naam gegeven aan de Romeinse provincie Judea, door de Romeinen na de Joods-Romeinse oorlogen. Die werden verloren door de Joden en honderduizenden kwamen daarbij om het leven en ook naar schatting 100,000 Joden zijn toen naar het Romeinse Rijk versleept als slaven. Met de naamsverandering probeerden de Romeinen de connectie die Joden hadden met dit gebied voor goed te verbreken.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En hoe is Palestina aan het gebied gekomen voor 1948?
En waarom denk je dat in Zuid Amerika het Christendom geloof nummer 1 is ?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is er nooit geweest. Palestina, specifiek Syria Palaestina is een naam gegeven aan de Romeinse provincie Judea, door de Romeinen na de Joods-Romeinse oorlogen. Die werden verloren door de Joden en honderduizenden kwamen daarbij om het leven en ook naar schatting 100,000 Joden zijn toen naar het Romeinse Rijk versleept als slaven. Met de naamsverandering probeerden de Romeinen de connectie die Joden hadden met dit gebied voor goed te verbreken.
Arabieren (voornamelijk Bedoeïenen) waren hier slechts in kleine groepjes te vinden, gekenmerkt door hun nomadische bestaan (trekkend van de ene naar de andere plek). Daar kwam verandering is vanaf de eind 7e eeuw toen Arabische moslims in grote getale vanuit het Oosten (met name het Arabisch Schiereiland) met moslimlegers richting dit gebied trokken om de Islam te verspreiden.
Zeker, niemand beweert dan ook dat Israël in de huidige vorm voor 1947 bestond. Wel is er vroeger al een Koninkrijk Israël geweest, het thuisland van het Joodse volk. Daar wordt zelfs in de Koran en Egyptische hiërogliefen aan gerefereerd.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:20 schreef Diabool het volgende:
[..]
Israel ook niet. zoals het plaatje bij de eerste afbeelding al aangeeft waren er alleen Israelische nederzettingen. Het gebied waar de palestijnen woonde was vele malen groter.
Het benadrukt vooral hoe graag mensen in die leugen willen geloven.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Die kaarten worden helaas al járen als zogenaamd bewijs aangehaald, komen we niet meer vanaf.
Er is ook nooit een land Israel geweest. De kaart is de werkelijkheid zoals dat gebied ervoor stond na de 2e wereldoorlog.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, niemand beweert dan ook dat Israël in de huidige vorm voor 1947 bestond. Wel is er vroeger al een Koninkrijk Israël geweest, het thuisland van de Joden. Daar wordt zelfs in de Koran en Egyptische hiërogliefen aan gerefereerd.
[..]
Het benadrukt vooral hoe graag mensen in die leugen willen geloven.
Die nederzettingen waren onderdeel van Palestine, het was geen apart gebied. Er woonden Arabische Palestijnen maar ook Joodse, Christelijke etc. In de praktijk noemde iemand de stad of gebied waar men woonde, zoals Gaza/Gazaan of Jeruzalem.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:20 schreef Diabool het volgende:
[..]
Israel ook niet. zoals het plaatje bij de eerste afbeelding al aangeeft waren er alleen Israelische nederzettingen. Het gebied waar de palestijnen woonde was vele malen groter.
Zeker wel, daar zijn dus talloze referenties aan in oude geschriften en eveneend talloze archeologische vondsten die het bestaan van een dergelijk gebied bevestigen. Dit is het gebied waar het Joodse volk hun oorsprong kent, niet Arabische moslims. Die kennen hun oorsprong in het Arabische Schiereiland.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:26 schreef Diabool het volgende:
[..]
Er is ook nooit een land Israel geweest. De kaart is de werkelijkheid zoals dat gebied ervoor stond na de 2e wereldoorlog.
Nee. Een feit is dat in heel dat gebied Palestijnen woonde. Totdat Israeliesche rijke mensen steeds meer grond opkochten in dat gebied waardoor de joden de overhand kregen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:26 schreef Aether het volgende:
[..]
Die nederzettingen waren onderdeel van Palestine, het was geen apart gebied. Er woonden Arabische Palestijnen maar ook Joodse, Christelijke etc. In de praktijk noemde iemand de stad of gebied waar men woonde, zoals Gaza/Gazaan of Jeruzalem.
De naam Palestijn zoals nu gebruikt werd voor het eerst gebruik in 1961 door Arafat. Tot die tijd sprak men over Arabieren.
Nee hoor, niets is minder waar.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:30 schreef Diabool het volgende:
[..]
Nee. Een feit is dat in heel dat gebied Palestijnen woonde. Totdat Israeliesche rijke mensen steeds meer grond opkochten in dat gebied waardoor de joden de overhand kregen.
UIteindelijk zijn de meeste Palestijnen naar dat hele kleine stukje gebied wat nu de Gaza strook heet gejaagd. . Conclusie is dat de Palestijenen heel verspreid over dat hele gebied wat nu Israel woonde en ze helemaal verdrongen zijn tot dat kleine stukje. En zelfs dat kleine stukje willen de hebzuchtige gierige joden hebben.
Dat is een feit.
Goh, wat een rare spelling van het woord 'leugen'.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:30 schreef Diabool het volgende:
[..]
Nee. Een feit is dat in heel dat gebied Palestijnen woonde. Totdat Israeliesche rijke mensen steeds meer grond opkochten in dat gebied waardoor de joden de overhand kregen.
UIteindelijk zijn de meeste Palestijnen naar dat hele kleine stukje gebied wat nu de Gaza strook heet gejaagd. . Conclusie is dat de Palestijenen heel verspreid over dat hele gebied wat nu Israel woonde en ze helemaal verdrongen zijn tot dat kleine stukje. En zelfs dat kleine stukje willen de hebzuchtige gierige joden hebben.
Dat is een feit.
Weet ik.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is er nooit geweest. Palestina, specifiek Syria Palaestina is een naam gegeven aan de Romeinse provincie Judea, door de Romeinen na de Joods-Romeinse oorlogen. Die werden verloren door de Joden en honderduizenden kwamen daarbij om het leven en ook naar schatting 100,000 Joden zijn toen naar het Romeinse Rijk versleept als slaven. Met de naamsverandering probeerden de Romeinen de connectie die Joden hadden met dit gebied voor goed te verbreken.
Arabieren (voornamelijk Bedoeïenen) waren hier slechts in kleine groepjes te vinden, gekenmerkt door hun nomadische bestaan (trekkend van de ene naar de andere plek). Daar kwam verandering is vanaf de eind 7e eeuw toen Arabische moslims in grote getale vanuit het Oosten (met name het Arabisch Schiereiland) met moslimlegers richting dit gebied trokken om de Islam te verspreiden.
En dat kan je niet zelf bedenken?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat probeer je daarmee aan te geven?
Oke fair.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:05 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Weet ik.
Het was meer een vraag in de zin van hoe hij denkt dat Palestina daar gekomen is.
Ik vind het nogal hypocriet om de geschiedenis vanaf 1948 te gaan rekenen waardoor de wreedheden van de Arabieren ineens niet meer meetellen.
Knip
Ik denk dat ik dat wel kan alleen je kan met die opmerking ook verschillende kanten op. Dus als ik het invul is het een aanname. Dan kan jij daar op reageren dat ik niet begrijpend kan lezen of een andere persoonlijke aanval en dan weten ik en anderen met Sint Juttemus nog steeds niet wat je er nou echt mee bedoelde en dat alleen maar omdat jij het te spannend vindt duidelijk te zijnquote:
Wat is jouw oplossing dan?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:09 schreef Nexum het volgende:
Dat eeuwige gedram van ‘wie was er eerst’ ‘wie is er inheems’ moet ook eens stoppen. Het voegt echt niks toe aan wat er nu speelt.
Je knipt het de laatste zin van mijn tekst weg waarin mijn antwoord op jou tekst staat.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oke fair.
Ik persoonlijk vind het 'hypocriet' om alleen te wijzen naar de periode 1200 vC tot het jaar 100 en die periode leidend te vinden. Alsof in de periode daarvoor geen mensen woonde of dat de mensen die er nu 1.300 jaar wonen geen (of minder) recht hebben om daar te wonen.
En nu kan ik aangevallen worden dat niemand dat laatste zegt. Wat klopt. Alleen wordt in een discussie of gesprek wel even een punt gemaakt gemaakt dat de Arabieren er pas vanaf de zevende eeuw wonen, wat dan zogenaamd geen argument is, alleen even een klein uitstapje.
Oeps ik had even moeten zeggen dat ik iemand anders ben en daarom had ik dat laatste stukje weggeknipt. Ik ben het met je eens dat het niet fair is om naar een bepaalde datum in de geschiedenis te kijken alleen dat is ook van de andere partij, in dit geval de zionisten, een veel gebruikt argumentquote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je knipt het de laatste zin van mijn tekst weg waarin mijn antwoord op jou tekst staat.
Niemand weet hoe dit hele landjepik gedoe tot stand is gekomen.
Ik vind het alleen niet fair om het van 1948 te rekenen en te doen alsof alles aan Israel ligt.
Dat is waarom ik reageerde.
De hele discussie van wie er het meeste recht op heeft bekeken vanuit het verleden vind ik sowieso nogal nutteloos.
Dat is maar een deel van het verhaal. Het klopt dat Joden in de late 19e en vroege 20e eeuw grond kochten in wat toen Palestina was, en dat veel van die aankopen legaal verliepen. Maar het is te simplistisch om te doen alsof de spanningen uitsluitend voortkwamen uit “Arabische gierigheid” of religieuze suprematie.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, niets is minder waar.
Joden hebben hier grond gekocht van Arabieren die meer dan bereid waren deze grond af te staan. Uiteindelijk trokken zowel veel Joden als een aanzienlijk aantal Arabieren naar deze regio. De vele investeringen van Joden zorgden er namelijk voor dat er hele steden uit min of meer niets werden opgebouwd zoals Tel-Aviv en Rishon LeZion. En dit zorgde vervolgens voor veel werkgelegenheid en meer welvaart, wat Arabieren uit omringende landen aantrok.
Uiteindelijk door nationalistische wensen en beloftes van de Britten aan beide partijen ontstond er steeds meer frictie waardoor Arabieren met grof geweld en vele pogroms de oprichting van de een Joodse staat in dit gebied tegen probeerde te houden.
Na de Tweede Wereldoorlog en de grootschalige en systematische genocide op Joden daar, besloot de VN om tot een verdelingsplan tot komen waarbij zowel Joden als Arabieren een eigen staat zouden krijgen. Dit ondanks dat de Arabieren ook al heel Transjordanië toegewezen hadden gekregen.
De Joden accepteerden dit voorstel meteen, de Arabieren wezen het af en begonnen een burgeroorlog. Die verloren zij, waarna de omringende Arabische en Islamitische landen ook de aanval openden op het net opgerichte Israël. Ook zij verloren en Israël werd zelfs groter dan oorspronkelijk gepland.
Play stupid games, win stupid prizes. Jij draait het precies om, het is Arabische en Islamitische territoriale gierigheid die voor dit conflict heeft gezorgd. Bovenop de gevoelens van etnische en religieuze suprematie van Arabieren, met name binnen Arabisch Islamitische contreien.
Ik heb geen ‘juiste’ oplossing want ik ben niet de aangewezen persoon, of heb de juiste deskundigheid om dit conflict op te lossen. Dat doet er ook niet toe. Het eeuwig discussiëren over inheemsheid en arbitraire punten in de geschiedenis waar we naar terug moeten gaan om te bewijzen wie er recht heeft op welk stuk land voegen echt qua inhoud niks toe aan het hele conflict. Het gaat hier om het heden en het nu, en daar zijn de rollen en de fysieke grenzen bekend. En daar moet het gewoon om gaan.quote:
Dat kwam het wél. Arabieren vonden dat zij hier de dienst uit moesten maken en implementeerden ook altijd in landen waar zij dit deden het 'dhimmitude', daarmee werden niet-moslims wettelijk tot tweederangsburgers gemaakt. De Ottomanen hadden dit opgeheven, wat ook voor frictie zorgde tussen de Arabieren en de Ottomanen. Zie ook:quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:29 schreef Diabool het volgende:
[..]
Dat is maar een deel van het verhaal. Het klopt dat Joden in de late 19e en vroege 20e eeuw grond kochten in wat toen Palestina was, en dat veel van die aankopen legaal verliepen. Maar het is te simplistisch om te doen alsof de spanningen uitsluitend voortkwamen uit “Arabische gierigheid” of religieuze suprematie.
De realiteit is namelijk dat Islamisten altijd een samenleving willen waarin er een hiërarchie is en zij de dienst uitmaken en andere volkeren een ondergeschikte rol hebben en hun leven moet leiden in lijn met de Islamitische wetten. Gelijke rechten voelt voor veel Arabische moslims als quasi onderdrukking en dat was toen al zo.quote:The Arab reaction to the abolition of the dhimmitude laws—which occurred as part of the Ottoman Empire's Tanzimat reforms (starting with the Edict of Gülhane in 1839 and reinforced by the Imperial Reform Edict, or Hatt-ı Hümayun, in 1856) which aimed to establish equality for all Ottoman subjects regardless of religion—was generally one of resentment and opposition among the Muslim Arab population.
1. Loss of Privileged Status
For many Muslim Arabs, the reforms were perceived as a significant loss of their traditional, privileged status within the Islamic state structure. The dhimmi system, which designated non-Muslims (dhimmis) as protected but legally and socially inferior subjects, was an integral part of the traditional Islamic order. Abolishing this system meant that:
Muslims were "downgraded" from the dominant nation to one among many equal nations within the empire.
The reforms were often seen as capitulation to European Christian powers, who had pressured the Sultan into granting non-Muslims equal rights. This was viewed by many conservative Muslims as an insult to Islam's legitimacy and its traditional legal framework (Sharia).
2. Social and Violent Backlash
The resentment sometimes erupted into violence against the newly "emancipated" non-Muslims, particularly Christians, in Arab-majority provinces.
In regions like Syria and Lebanon, the reforms were met with significant resistance and are connected to periods of inter-communal violence, as the changes were seen as fundamentally overturning the established religious and social order.
This violence can be viewed as an outlet for the Muslim majority's anger over their perceived loss of dominance and the imposition of foreign-influenced reforms.
3. Rise of Arab Nationalism
Paradoxically, the reforms may have contributed to the rise of Arab nationalism.
By shifting the basis of citizenship from the traditional religious structure (the millet system, which grouped people by religion) to Ottomanism (a shared identity of all subjects), the state attempted to forge a modern, united empire.
However, for Arabs, the reforms that favored non-Muslim equality, combined with what was perceived as increasing Turco-Ottoman centralization, inadvertently encouraged the development of a distinct Arab identity and later, a nationalist movement. They felt disadvantaged and increasingly alienated from the central government, which was enacting reforms under European pressure.
In short, while non-Muslim communities largely welcomed the abolition of dhimmitude laws, the Muslim Arab response was predominantly negative, stemming from religious conservatism, a feeling of humiliation, and the perceived dismantling of a divinely sanctioned social hierarchy.
Bron: Google Gemini
Hier ga je dus meteen alweer de mist in: het is nooit hun land geweest. Er woonden meerdere groepen: Bedoeïenen, Druzen, Joden en Arabieren. Waarom het dus alleen het land van de Arabieren zou zijn blijft onduidelijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:29 schreef Diabool het volgende:
[..]
De realiteit is dat die aankopen en immigratie plaatsvonden binnen een koloniale context. De lokale Arabische bevolking had nauwelijks zeggenschap over het bestuur van hun eigen land; dat lag in handen van het Ottomaanse Rijk en later van de Britten. Toen het aantal Joodse immigranten sterk toenam onder het Britse mandaat, veranderde de bevolkingssamenstelling en ontstond begrijpelijke onrust over zelfbeschikking, landrechten en politieke invloed.
De Arabieren hadden ook Transjordanië gekregen. In totaal kregen de Arabieren van al het gebied dat de Britten in handen (Transjordanië én het Britse Mandaatgebied) hadden ruim 85%. Joden kregen 15%, waarbij dat zelfs te veel was voor de Arabieren, want die wilde alles en de Jordan 'From the River to the Sea' daar verwijderen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:29 schreef Diabool het volgende:
[..]
Het VN-verdelingsplan van 1947 werd inderdaad door Joodse leiders geaccepteerd en door Arabische leiders afgewezen, maar ook dat had te maken met het feit dat de verdeling bijna de helft van het gebied aan een minderheid toekende. Die context doet ertoe. De oorlog die volgde, was niet enkel eenzijdige agressie, maar een tragische botsing tussen twee nationalistische bewegingen die allebei recht meenden te hebben op hetzelfde land.
Tja, dit is natuurlijk een drogredenering. We horen altijd tegenstrijdige dingen van de pro-Palestijnse sympathisanten. Aan de kant zegt men 'Dit conflict is niet op 7 oktober begonnen' en als er dan een geschiedenisles wordt gegeven dan is het ineens 'De geschiedenis doet er eigenlijk niet toe'. Het betreft volledig gesegmenteerde logica.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:53 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik heb geen ‘juiste’ oplossing want ik ben niet de aangewezen persoon, of heb de juiste deskundigheid om dit conflict op te lossen. Dat doet er ook niet toe. Het eeuwig discussiëren over inheemsheid en arbitraire punten in de geschiedenis waar we naar terug moeten gaan om te bewijzen wie er recht heeft op welk stuk land voegen echt qua inhoud niks toe aan het hele conflict. Het gaat hier om het heden en het nu, en daar zijn de rollen en de fysieke grenzen bekend. En daar moet het gewoon om gaan.
Vindt jij dat het conflict wel op 7 oktober begonnen is dan?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit is natuurlijk een drogredenering. We horen altijd tegenstrijdige dingen van de pro-Palestijnse sympathisanten. Aan de kant zegt men 'Dit conflict is niet op 7 oktober begonnen' en als er dan een geschiedenisles wordt gegeven dan is het ineens 'De geschiedenis doet er eigenlijk niet toe'. Het betreft volledig gesegmenteerde logica.
Deze oorlog in elk geval wel. Punt is dat je niet kunt zeggen verwijzen naar de geschiedenis maar tegelijkertijd stellen dat deze niet toe zou doen. Dat is natuurlijk tegenstrijdig.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:34 schreef Nexum het volgende:
[..]
Vindt jij dat het conflict wel op 7 oktober begonnen is dan?
Oké, dus we zijn het beide daarover eens. Dan heeft zowel aan de Palestijnse kant als Israëlische kant het toch geen nut om het te hebben over bevolkingsgroepen van ca. 3000 jaar terug? Of van 19noach?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze oorlog in elk geval wel. Punt is dat je niet kunt zeggen verwijzen naar de geschiedenis maar tegelijkertijd stellen dat deze niet toe zou doen. Dat is natuurlijk tegenstrijdig.
Grappig detail in de koran zelf.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Je knipt het de laatste zin van mijn tekst weg waarin mijn antwoord op jou tekst staat.
Niemand weet hoe dit hele landjepik gedoe tot stand is gekomen.
Ik vind het alleen niet fair om het van 1948 te rekenen en te doen alsof alles aan Israel ligt.
Dat is waarom ik reageerde.
De hele discussie van wie er het meeste recht op heeft bekeken vanuit het verleden vind ik sowieso nogal nutteloos.
Maar je hebt dus wel een mening, want:quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:53 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik heb geen ‘juiste’ oplossing want ik ben niet de aangewezen persoon, of heb de juiste deskundigheid om dit conflict op te lossen. Dat doet er ook niet toe.
Dan moet je dit ook niet uitten.quote:Het eeuwig discussiëren over inheemsheid en arbitraire punten in de geschiedenis waar we naar terug moeten gaan om te bewijzen wie er recht heeft op welk stuk land voegen echt qua inhoud niks toe aan het hele conflict. Het gaat hier om het heden en het nu, en daar zijn de rollen en de fysieke grenzen bekend. En daar moet het gewoon om gaan.
Israeliers bedoel je.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oeps ik had even moeten zeggen dat ik iemand anders ben en daarom had ik dat laatste stukje weggeknipt. Ik ben het met je eens dat het niet fair is om naar een bepaalde datum in de geschiedenis te kijken alleen dat is ook van de andere partij, in dit geval de zionisten, een veel gebruikt argument
quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Grappig detail in de koran zelf.
No, the modern state of Israel is not mentioned in the Quran, but the "Children of Israel" (Bani Israel) are frequently mentioned as the ancient Israelite people. The Quran also refers to the geographical "Holy Land" (Al-Ard Al-Muqaddasah) as being blessed and promised to the Israelites, which corresponds to the region where modern Israel is located.
"Children of Israel": The term "Israel" in the Quran refers to Prophet Jacob (Ya'qub), and "Children of Israel" refers to his descendants, the Jewish people, not the modern nation-state.
"Holy Land": The Quran discusses the "Holy Land" (which is the geographical area of modern-day Israel and Palestine) and the blessings associated with it, but it does not refer to the political entity of the modern state.
No mention of a modern state: Since the modern state of Israel was not established until long after the Quran was written, it is not mentioned by name.
No mention of "Palestine": The name "Palestine" also does not appear in the Quran, as the name was not in use at the time.
Nee hoor ik bedoel niet Israëliërs. Tussen beide zit een wereld van verschil plus bijna bijna twintig procent van de Israëliërs is Moslim.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:51 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Israeliers bedoel je.
Ja klopt. Voor niemand is het meer na te gaan.
Die zijn er zat.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 19:18 schreef opgebaarde het volgende:
Ik doel niet op de zogenaamde definitie dat zionisme simpelweg betekent dat iemand vindt dat de staat Israël bestaansrecht heeft.
Israel en Palestina willen beide het land.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 19:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee hoor ik bedoel niet Israëliërs. Tussen beide zit een wereld van verschil plus bijna bijna twintig procent van de Israëliërs is Moslim.
Bij nader inzien hebben wij waarschijnlijk een andere definitie van zionisme. Ik doel niet op de zogenaamde definitie dat zionisme simpelweg betekent dat iemand vindt dat de staat Israël bestaansrecht heeft. De halve wereld vindt dat Israël (alle) bestaansrecht heeft, bijna iedereen is een zionist. Maar deze mensen grijpen niet te pas en onpas terug op het argument dat er ergens rond 1.200 voor Christus in Kanaän, onder leiding van Jozua... en dus hebben zij recht op.... en de ander niet.
Klopt..quote:Op woensdag 22 oktober 2025 21:07 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Israel en Palestina willen beide het land.
Wat is eigenlijk jouw mening over dit land? En de zes spelers die erachter zitten: Frankrijk, Amerika, Spanje, Israël, Saudi-Arabië en Mauritanië? En indirect ook Nederland door de bezetting te steunen?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 22:18 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-gewurgd-en-geslagen
Dit land moet op de sanctielijst totdat het grote aantallen oorlogscriminelen heeft vervolgd.
Veel ervan hebben misdrijven zelf op de socials gezet, dus dat moet niet moeilijk zijn.
In mijn pohi kun je daar ook wel wat sterke meningen over vinden hoor.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk jouw mening over dit land? En de zes spelers die erachter zitten: Frankrijk, Amerika, Spanje, Israël, Saudi-Arabië en Mauritanië? En indirect ook Nederland door de bezetting te steunen?
Bekijk deze YouTube-video
Ik denk dat de hele wereld op de sanctielijst kan!
Wie is "de Israël brigade"? Denk je dat ik daartoe behoor? Het grappige is, ik weet waar jij staat. Jij gaat meer als een Don Quixote te werk.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In mijn pohi kun je daar ook wel wat sterke meningen over vinden hoor.
Wat ik wel grappig vindt van de Israël brigade is dat ze het ene moment roepen hoe uniek geweldig het land in het MO is en het volgende moment met allerlei MO terreurbewegingen en kutlanden komen om Israël mee te vergelijken.
Ja jij ja. Dit is niet de eerste keer dat je bij Israëlische ISIS praktijken "ja maar" roept.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie is "de Israël brigade"? Denk je dat ik daartoe behoor? Het grappige is, ik weet waar jij staat. Jij gaat meer als een Don Quixote te werk.
Ik wil namen en rugnummers van deze brigade.
Lol. De Don Quixote vergelijking is nog beter dan ik dacht. Er is geen Israël brigade hier. Wat voor positieve dingen heb je mij hier over de Netanyahu regering zien posten?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja jij ja. Dit is niet de eerste keer dat je bij Israëlische ISIS praktijken "ja maar" roept.
Nou net nog: ja maar Marokko.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lol. De Don Quixote vergelijking is nog beter dan ik dacht. Er is geen Israël brigade hier. Wat voor positieve dingen heb je mij hier over de Netanyahu regering zien posten?
Dat is a) niks, maar dan ook niks positiefs over Netanyahu en co en b) het slingert de discussie aan die aangeslingerd moet blijven worden: waarom brult men alleen over Israël en vult men hier hele topics mee?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou net nog: ja maar Marokko.
Hmm.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 22:18 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-gewurgd-en-geslagen
Dit land moet op de sanctielijst totdat het grote aantallen oorlogscriminelen heeft vervolgd.
Veel ervan hebben misdrijven zelf op de socials gezet, dus dat moet niet moeilijk zijn.
De NOS heeft dus inmiddels 'lokale journalisten' (anoniem ook nog) in huis die voor deze door Nederlandse belastingcenten betaalde staatsomroep betaald. Je verzint dit ook niet, helemaal wetende hoe vaak de Palestijnse "journalisten" inmiddels al door de mand zijn gevallen. Ik ben dan ook benieuwd hoe deze berichtgeving is samengesteld, ik stel mij er zoiets bij voor:quote:"Veel van de lichamen waren vastgebonden en geblinddoekt", zegt dokter Sameh Yassin Hamad, van de commissie voor het beheer van overblijfselen in Gaza, tegen een lokale journalist die voor de NOS werkt.
Hamas staat al op de terreurlijst. Dat is nog een paar stappen verder dan sancties. Nederland kan ook niet veel extra doen, dus hoef ik er ook niet om te zeiken. Maar begrijp ik het goed dat je graag van de dubbele standaard afwil en Israël als Hamas wil behandelen?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Maar moet dit dan ook niet met de Palestijnen gebeuren aangezien zij deze dingen op veel grotere schaal hebben uitgedeeld en zelfs hun eigen medeburgers openlijk martelen en executeren? Daar hebben we jou nog niet een keer over gehoord. Dat valt op, de roep om sancties begint pas zodra Israël iets doet. Er lijkt hier dan ook sprake van een dubbele standaard, maar dat zal waarschijnlijk wel de bedoeling zijn.
Waarom ben jij hier als je geen problemen met landjepik door Hamas hebt?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is a) niks, maar dan ook niks positiefs over Netanyahu en co en b) het slingert de discussie aan die aangeslingerd moet blijven worden: waarom brult men alleen over Israël en vult men hier hele topics mee?
Kan je toegeven dat je op basis van niks mensen voor je eigen gemak in het Israël "kamp" plaatst?
Waarom zou Israël lichamen teruggeven die nog steeds vastgebonden en geblinddoekt zijn? Dat slaat echt helemaal nergens op en klinkt vooral als een compleet verzonnen verhaal.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
Trouwens, bijzonder artikel wel. Derde alinea:
[..]
De NOS heeft dus inmiddels 'lokale journalisten' (anoniem ook nog) in huis die voor deze door Nederlandse belastingcenten betaalde staatsomroep betaald. Je verzint dit ook niet, helemaal wetende hoe vaak de Palestijnse "journalisten" inmiddels al door de mand zijn gevallen. Ik ben dan ook benieuwd hoe deze berichtgeving is samengesteld, ik stel mij er zoiets bij voor:
[ afbeelding ]
Wait what? Landjepik door Hamas? Waar heb je het over?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 10:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom ben jij hier als je geen problemen met landjepik door Hamas hebt?
Waar is je topic over de Westelijke Sahara!? Als je die niet hebt gemaakt kun je ook niet tegen Hamas zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 10:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wait what? Landjepik door Hamas? Waar heb je het over?
Ook dat, daarom is het dus opmerkelijk dat de NOS dit meteen als en onomstreden feit presenteert, op basis van de claims van een anonieme lokale 'journalist'. Maar goed, koren op de molen natuurlijk van de pro-Palestijnse sympathisanten en dat zal dan ook de bedoeling van dit artikel zijn. Het anti-Israël sentiment dient verder te worden aangewakkerd.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 10:30 schreef mackinac het volgende:
[..]
Waarom zou Israël lichamen teruggeven die nog steeds vastgebonden en geblinddoekt zijn? Dat slaat echt helemaal nergens op en klinkt vooral als een compleet verzonnen verhaal.
De dubbele standaard hanteer je al: over de Palestijnen spreek je je niet uit, dat is de partij die je steunt en kijkt weg van alles wat zij uithalen en focust je eenzijdig op Israël.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 10:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hamas staat al op de terreurlijst. Dat is nog een paar stappen verder dan sancties. Nederland kan ook niet veel extra doen, dus hoef ik er ook niet om te zeiken. Maar begrijp ik het goed dat je graag van de dubbele standaard afwil en Israël als Hamas wil behandelen?
De helft klinkt eerlijk, maar ik denk niet dat dat gaat werken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 06:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt..
Maar niemand wil Palestijnen meer opnemen..
Beetje gek.. Palestijnen zijn in feite gewoon Arabieren en moslims als we kijken hoe groot hun regio is strekt dit van heel Noord Afrika naar het topje van het Midden Oosten.
Het aantal inwoners van zowel Gaza als een groot gedeelte van de West Bank.. ik zou zeggen split dat gedeelte in 2 en verspreid de bevolking over de gehele islam invloed regio.
Waarom verspreiden aangezien ze volledig geïndoctrineerd zijn en op die manier kan je dat verhelpen.
Een 2 staat solutie komt er toch nooit aangezien men al tig keer heeft geprobeerd een voorstel neer te leggen waarbij de Palestijnen elke keer weer beantwoorde met terreur.
Israël heeft momenteel redelijk vrede met al zijn buurlanden.
En op deze manier kan je dit gezeik stoppen.
Zelfde geld met conflict Ukraine en Rusland Oekraïne hun gebied weer terug geven en iedereen die rus wil zijn naar Rusland, bedoel dat land is enorm
I know klinkt veel te simpel maar lijkt me wel een goeie oplossing.
Je duikt weer eens. Met deze logica had jij geen problemen met oktober 7. Wordt je nooit eens moe van jezelf?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook dat, daarom is het dus opmerkelijk dat de NOS dit meteen als en onomstreden feit presenteert, op basis van de claims van een anonieme lokale 'journalist'. Maar goed, koren op de molen natuurlijk van de pro-Palestijnse sympathisanten en dat zal dan ook de bedoeling van dit artikel zijn. Het anti-Israël sentiment dient verder te worden aangewakkerd.
[..]
De dubbele standaard hanteer je al: over de Palestijnen spreek je je niet uit, dat is de partij die je steunt en kijkt weg van alles wat zij uithalen en focust je eenzijdig op Israël.
Zodra er weer eens een aantijging komt over Israël meldt jij je meteen schuimbekkend in een topic, maar als de Palestijnse beleidsbepalers hun eigen burgers martelen en executeren is het stil vanuit jouw kant.
Dat roept vragen op over in hoeverre je nu echt zo begaan bent met de burgers daar of dat die simpelweg handig zijn om op Israël te kunnen haten. Het lijkt het laatste te zijn.
Ik duik niet, dat doe jij. Je gaat namelijk niet in op de punten die worden gemaakt. En ik zou die laatste vraag eens aan jezelf stellen: wordt jij niet moe van die dubbele standaard, die selectieve verontwaardiging? Jammeren over de Palestijnen, maar alleen als Israël iets doet. Sancties willen, maar alleen tegen Israël, niet tegen de Palestijnen. Huilen over mensenrechten, maar alleen als het kan worden gebruikt tegen Israël, etc.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je duikt weer eens. Met deze logica had jij geen problemen met oktober 7. Wordt je nooit eens moe van jezelf?
Vreemd.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De NOS heeft dus inmiddels 'lokale journalisten' (anoniem ook nog) in huis die voor deze door Nederlandse belastingcenten betaalde staatsomroep betaald. Je verzint dit ook niet, helemaal wetende hoe vaak de Palestijnse "journalisten" inmiddels al door de mand zijn gevallen. Ik ben dan ook benieuwd hoe deze berichtgeving is samengesteld, ik stel mij er zoiets bij voor:
[ afbeelding ]
Ga eerst eens in op het punt dat ik maakte en dan doe ik dat met alle liefde ook bij die van jou.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik duik niet, dat doe jij. Je gaat namelijk niet in op de punten die worden gemaakt. En ik zou die laatste vraag eens aan jezelf stellen: wordt jij niet moe van die dubbele standaard, die selectieve verontwaardiging? Jammeren over de Palestijnen, maar alleen als Israël iets doet. Sancties willen, maar alleen tegen Israël, niet tegen de Palestijnen. Huilen over mensenrechten, maar alleen als het kan worden gebruikt tegen Israël, etc.
Leuke draai, ik heb op jouw punten gereageerd. Jij niet op die van mij omdat je dan zou moeten erkennen dat leed van de Palestijnen jouw slechts selectief bezighoudt en het je eigenlijk alleen om Israël gaat.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ga eerst eens in op het punt dat ik maakte en dan doe ik dat met alle liefde ook bij die van jou.
Haha nu neem je zelfs mijn bewoordingen over. Leuke trol. Ik stel vast dat je geen argumenten tegen het plaatsen van Israël op de sanctielijst hebt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leuke draai, ik heb op jouw punten gereageerd. Jij niet op die van mij omdat je dan zou moeten erkennen dat leed van de Palestijnen jouw slechts selectief bezighoudt en het je eigenlijk alleen om Israël gaat.
Heb je een linkje?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik troll niet, ik ben serieus. Er zijn op basis van deze totaal ongefundeerde claims geen redenen om sancties te plaatsen jegens Israël. Jij wilde dit wel doen, maar niet tegen de Palestijnen, hoe komt dat precies?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haha nu neem je zelfs mijn bewoordingen over. Leuke trol. Ik stel vast dat je geen argumenten tegen het plaatsen van Israël op de sanctielijst hebt.
Bijzonder, want je blijft de kritiek op Israël wél constant herhalen. Blijkbaar acht je bij de Palestijnse beleidsbepalers dus een afkeuring genoeg, maar bij Israël niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat betreft je post van 11:19 die slaat uiteraard weer nergens op. Ik heb na de executies Hamas voor de zoveelste keer een achterlijke doodscult genoemd. De reden dat ik dat niet eindeloos herhaal en jij het wellicht gemist hebt, komt doordat het op een discussie platform onzinnig is om eindeloos dingen te herhalen waar bijna iedereen het mee eens is.
Tot op heden hebben we iets heel anders gezien en dat is dat jij structureel in de bres springt voor de samenleving waar zulke elementen de boventoon voeren. Wat dit betreft zou ik de laatste zin zelf ter harte nemen in plaats van te projecteren.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is ook een terugkerend patroon. Ik kan mij gewoon uitspreken tegen terroristen in bewoordingen die jij bij evidente misdrijven door Israël niet kan. Wellicht wat minder cheerleaden en de oogkleppen afdoen.
Zeker, het artikel stond al op de vorige pagina, maar: Vrijgegeven lichamen van Palestijnen verminkt: 'Gewurgd en geslagen'quote:
Dat is best wel beschamend danquote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik troll niet, ik ben serieus. Er zijn op basis van deze totaal ongefundeerde claims geen redenen om sancties te plaatsen jegens Israël. Jij wilde dit wel doen, maar niet tegen de Palestijnen, hoe komt dat precies?
[..]
Bijzonder, want je blijft de kritiek op Israël wél constant herhalen. Blijkbaar acht je bij de Palestijnse beleidsbepalers dus een afkeuring genoeg, maar bij Israël niet.
[..]
Tot op heden hebben we iets heel anders gezien en dat is dat jij structureel in de bres springt voor de samenleving waar zulke elementen de boventoon voeren. Wat dit betreft zou ik de laatste zin zelf ter harte nemen in plaats van te projecteren.
[..]
Zeker, het artikel stond al op de vorige pagina, maar: Vrijgegeven lichamen van Palestijnen verminkt: 'Gewurgd en geslagen'
Nee, dat is niet moeilijk.quote:
Nee hoor. Waarom moet Israël hier dan voor op een sanctielijst? Het lijkt mij reden voor intern onderzoek en straffen voor degenen die deze misdaden dan hebben uitgevoerd.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is best wel beschamend dan. Stel dat de claims goed bewezen kunnen worden, zou Israël dan wel op de sanctielijst moeten komen? Hamas staat al op de sanctielijst en ik ben blij dat ze daar staan.
Er is geen apartheidsregime in Israël, daar ga je alweer met de leugens.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja want er zijn hier nog wel fans van het criminele apartheidsregime in Israël. Die reageren en dan reageer ik en dan krijg je inderdaad meer herhaling. Maar ik snap dat het spannender is om er wat achter te zoeken.
De Palestijnen zijn zelf de aanstichters van zowel het langer slepende conflict als de recente oorlog die nu een wapenstilstand kent. En voor zulke mensen toon jij begrip? Waarbij je dan ook nog eens met de vinger wijst richting degenen die de kant van Israël kiezen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik kan wel enig begrip voor die samenleving opbrengen. Zie je eigen geschiedenis hier. Een Palestijn heeft jou nog nooit wat aangedaan, maar je steunt iedere barbaarse actie vanuit Israël tegen Palestijnen. Kun je nagaan hoe jij was geworden als je in je kinderjaren al 3x had moeten vluchten en er familieleden waren gedood.
Begrip is trouwens geen goedkeuring.
Nou omdat Israël dat net zoals een land als Rusland dat bijna niet doet.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor. Waarom moet Israël hier dan voor op een sanctielijst? Het lijkt mij reden voor intern onderzoek en straffen voor degenen die deze misdaden dan hebben uitgevoerd.
[..]
Er is geen apartheidsregime in Israël, daar ga je alweer met de leugens.
[..]
De Palestijnen zijn zelf de aanstichters van zowel het langer slepende conflict als de recente oorlog die nu een wapenstilstand kent. En voor zulke mensen toon jij begrip? Waarbij je dan ook nog eens met de vinger wijst richting degenen die de kant van Israël kiezen.
Mensen zoals ik kiezen de kant van Israël, omdat wij een moreel kompas hebben dat functioneert en Israël structureel de aangevallen partij is en voordat Israël bestond de Joodse gemeenschappen het slachtoffer van het Palestijnse terreur waren.
Waarom verdedig jij zulke mensen probeert het probleem dan te leggen bij de aangevallen partij die terugslaat? Dat is nu het bewust kiezen voor de verkeerde kant van de geschiedenis, jezelf inbeeldende dat dit eigenlijk de goede kant is.
Wat doet Israël net zoals Rusland bijna niet volgens jou?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou omdat Israël dat net zoals een land als Rusland dat bijna niet doet.
De Westelijke Jordaanoever is (nog) geen Israël, het is betwist gebied waar onderscheid wordt gemaakt tussen mensen met een Israëlische paspoort en mensen die dat niet hebben. Net zoals overal ter wereld gebeurd. In Nederland kunnen mensen met een Nederlands paspoort dingen, die mensen zonder Nederlands paspoort niet kunnen. Is dat ook 'apartheid'?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het parlement heeft al meerdere keren voor de annexatie van de West Bank gestemd. Gisteren weer. Daar wonen 3 miljoen Palestijnen met aparte infrastructuur zonder stemrecht. Apartheid. Maar ik had dus wel gelijk over hoe een gesprek werkt. Ik verwacht een excuses voor je onterechte verdachtmakingen.
Ik kijk niet met een gekleurde maar met een feitelijke blik naar de geschiedenis. Jij wil namelijk 'begrip' opbrengen voor de mensen die het conflict zijn begonnen en nota bene zelf instandhouden. Waarom zou je dit doen?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn punt is weer eens bewezen. Je kijkt met een zeer gekleurde blik naar een geschiedenis van meer dan 100 jaar geleden alsof je daar de mensen van nu nog steeds verantwoordelijk voor kan houden. Helemaal koekoek en precies wat Hamas en extreem rechts in Israël doen.
Israël is geen oorlogen begonnen en acteert reactief in dit conflict. Want inderdaad, Israël is de aangevallen partij. Niet de Palestijnen, want die vallen aan, iedere keer weer opnieuw. Als je de Palestijnen de kans geeft gebruikt men deze huidige wapenstilstand voor hergroepering, herbewapening om het opnieuw te proberen. Dat hebben de beleidsbepalers zelf gezegd.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Israël is al meerdere oorlogen begonnen voor blokkades die minder extreem waren dan die van Gaza in 2022. AanGeValU PaRtY
Criminelen vervolgen. Zie als relatief onschuldig voorbeeld al die foto's van soldaten in gestolen lingerie in het eerste jaar van de oorlog. De soldaten die van dichtbij rode kruis medewerkers doodschoten als dieptepunt aan de andere kant van het spectrum.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 13:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat doet Israël net zoals Rusland bijna niet volgens jou?
[..]
De Westelijke Jordaanoever is (nog) geen Israël, het is betwist gebied waar onderscheid wordt gemaakt tussen mensen met een Israëlische paspoort en mensen die dat niet hebben. Net zoals overal ter wereld gebeurd. In Nederland kunnen mensen met een Nederlands paspoort dingen, die mensen zonder Nederlands paspoort niet kunnen. Is dat ook 'apartheid'?
[..]
Ik kijk niet met een gekleurde maar met een feitelijke blik naar de geschiedenis. Jij wil namelijk 'begrip' opbrengen voor de mensen die het conflict zijn begonnen en nota bene zelf instandhouden. Waarom zou je dit doen?
De Palestijnen hebben door de decennia heen laten zien dat hun doel de totale vernietiging van Israël en de verdrijving van alle Joden uit dit gebied is. Men is nooit bereid geweest enige concessie te doen.
Een 'tweestatenoplossing' is door de meest 'milde' partijen altijd gezien als een "tijdelijke oplossing" (wink wink) terwijl men doodleuk doorging met grootschalige zelfmoordaanslagen op winkelcentra, scholen, restaurants of bussen.
En dit zijn dan de mensen die jij steunt?
[..]
Israël is geen oorlogen begonnen en acteert reactief in dit conflict. Want inderdaad, Israël is de aangevallen partij. Niet de Palestijnen, want die vallen aan, iedere keer weer opnieuw. Als je de Palestijnen de kans geeft gebruikt men deze huidige wapenstilstand voor hergroepering, herbewapening om het opnieuw te proberen. Dat hebben de beleidsbepalers zelf gezegd.
Dit beantwoord op geen enkele manier de gestelde vragen en laat op mooie wijze zien dat niet ik, maar jij duikt. Tevens bevestigt het jouw obsessieve focus op Israël, waarbij je dus stelt 'begrip' te hebben voor de verachtelijke sentimenten in de Palestijnse samenleving die daar al decennialang de boventoon voeren maar vervolgens jammert over Israëlische soldaten die zich verkleden in de kleding van de Palestijnen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Criminelen vervolgen. Zie als relatief onschuldig voorbeeld al die foto's van soldaten in gestolen lingerie in het eerste jaar van de oorlog. De soldaten die van dichtbij rode kruis medewerkers doodschoten als dieptepunt aan de andere kant van het spectrum.
Je zou deze samenleving maar steunen, als men geen Joden kan vermoorden dan martelen, executeren of verkrachten ze hun eigen burgers. Desalniettemin de 'onschuldige' kant volgens sommigen, veel beter dan Israël.quote:Women in Gaza say they were exploited by men promising food, money in exchange for sex
After weeks of scraping by to feed her six children in Gaza, the 38-year-old woman thought she’d found a lifeline.
At a shelter, a friend told her about a man who could help with food, aid, maybe even a job. The woman — separated from her husband, and forced to shutter the business that once kept the family afloat — approached him.
It was about a month into the war in Gaza, she said, and he promised her work, a six-month contract with an aid agency. On the day she believed she’d sign the paperwork, he drove her not to an office but to an empty apartment. He complimented her, she said, and told her to remove her headscarf.
He told her he loved her and wouldn’t force her, she said, but he also wouldn’t let her leave. Eventually, they had a sexual encounter, she said. She declined to give details of the nature of their interaction, saying she felt fear and shame.
“I had to play along because I was scared, I wanted out of this place,” the woman said.
...
As Gaza’s humanitarian crisis grows, women say they have been exploited by local men — some associated with aid groups — promising food, money, water, supplies or work in exchange for sexual interactions. Six women detailed their experiences to The Associated Press, each speaking on condition of anonymity for fear of retribution from their families or the men and because sexual harassment and assault are considered taboo topics. Sometimes, they said, the men’s solicitation was blatant: “Let me touch you,” one woman recalled being told. Other times, it was culturally coded: “I want to marry you,” or “Let’s go together somewhere.”
...
Volgens mij is het een heel aardig antwoord op je eerste vraag. Vervolgens doe je ermee wat ik had verwacht. Ontwijken en aanvallen op allerlei ongerelateerde shit. Waarom dan nog moeite steken in de rest? Als er verkrachters rondlopen in Gaza mogen IDF soldaten van jou best lingerie stelen en rode kruis medewerkers doodschieten? Dat is de enige reden die ik kan bedenken om dat als reactie op mijn post te geven.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit beantwoord op geen enkele manier de gestelde vragen en laat op mooie wijze zien dat niet ik, maar jij duikt. Tevens bevestigt het jouw obsessieve focus op Israël, waarbij je dus stelt 'begrip' te hebben voor de verachtelijke sentimenten in de Palestijnse samenleving die daar al decennialang de boventoon voeren maar vervolgens jammert over Israëlische soldaten die zich verkleden in de kleding van de Palestijnen.
Als de Palestijnen nu ook aan verkleedpartijen in plaats van pogroms zouden doen, hadden die honderden mensen van de Israëlische dorpen misschien niet gemarteld, gegijzeld, verkracht en vermoord hoeven te worden. Dát was het dieptepunt van deze oorlog, niet het Israëlische leger die een grote fout en daarmee oorlogsmisdaad begaat door Rode Kruis medewerkers dood te schieten in de overtuiging dat dit vermomde Palestijnse strijders waren.
Een situatie die Palestijnen natuurlijk volledig over zichzelf hebben afgeroepen door ook inderdaad herhaaldelijk zich als hulptroepen, journalisten of voedselmedewerkers te vermommen om zo immuniteit te creëren.
Dit deed men zelfs om Palestijnse vrouwen onder druk te zetten en te dwingen tot seksuele handelingen:
[..]
Je zou deze samenleving maar steunen, als men geen Joden kan vermoorden dan martelen, executeren of verkrachten ze hun eigen burgers. Desalniettemin de 'onschuldige' kant volgens sommigen, veel beter dan Israël.
Fout is snel gemaakt natuurlijk als je 25x daarvoor hamas leden die vermomming hebt zien maken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:13 schreef HowardRoark het volgende:
Dát was het dieptepunt van deze oorlog, niet het Israëlische leger die een grote fout en daarmee oorlogsmisdaad begaat door Rode Kruis medewerkers dood te schieten in de overtuiging dat dit vermomde Palestijnse strijders waren.
Je hebt nog altijd geen antwoord gegeven op de eerder gestelde vragen. En nee, ik heb nergens gesteld dat Israëlische soldaten de lingerie van de Palestijnse vrouwen zouden moeten gaan dragen, dat is een stropop, de zoveelste.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij is het een heel aardig antwoord op je eerste vraag. Vervolgens doe je ermee wat ik had verwacht. Ontwijken en aanvallen op allerlei ongerelateerde shit. Waarom dan nog moeite steken in de rest? Als er verkrachters rondlopen in Gaza mogen IDF soldaten van jou best lingerie stelen en rode kruis medewerkers doodschieten? Dat is de enige reden die ik kan bedenken om dat als reactie op mijn post te geven.
Correct.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 14:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fout is snel gemaakt natuurlijk als je 25x daarvoor hamas leden die vermomming hebt zien maken.
Zo ziek zijn ze dus ook, dat ze zich vermommen als hulpmedewerkers. En dan naar israel wijzen zodra israel die 'hulpverleners' stuk schiet. Hebben ze ook op zitten wachten natuurlijk.
En nog is het alllllllemaal de schuld van israel.
Bepaalde lieden hebben hier echt een plaat voor hun kop. Lekker het werk van hamas doen, zoals Nanninga dat terecht constateerde.
Lol.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt nog altijd geen antwoord gegeven op de eerder gestelde vragen. En nee, ik heb nergens gesteld dat Israëlische soldaten de lingerie van de Palestijnse vrouwen zouden moeten gaan dragen, dat is een stropop, de zoveelste.
Wel kunnen mensen met een functionerend moreel kompas verschillende gradaties van verwerpelijk of zelfs kwaadaardig gedrag zien. En iedereen met zo'n moreel kompas dat functioneert, kan constateren dat het verkleden in de kleren van Palestijnen door Israëlische soldaten afkeurenswaardig en zeer onprofessioneel is, maar niet te vergelijken is met het martelen, gijzelen, verkrachten of vermoorden van Israëlische burgers.
Maar jij lijkt echter het eerste, veel erger te vinden dan het laatste. De sentimenten in de Palestijnse samenleving heb je zelfs 'begrip' zoals je zelf hebt aangegeven. Dáár gaat het mis en dát geeft blijk van de afwezigheid van een functionerend moreel kompas aan jouw zijde.
[..]
Correct.
De enorme selectiviteit en dubbele standaarden laat zien dat er sprake is van een hele andere agenda en dat het niet om de Palestijnen draait. Het is bovendien ook vreemd om te zeggen dat je als Westerling zo inzit met het leed van de Palestijnen op wie er zogenaamd een genocide wordt gepleegd, maar tegelijkertijd tegen het Vredesplan van Trump zijn en wegkijken als deze Palestijnen wordt gemarteld en geëxecuteerd door hun eigen medeburgers.
Tja, als je denkt dat dit de rode draad in mijn post is heb die niet goed gelezen. Ook de conclusie dat de Israël wellicht te vergelijken zou zijn met ISIS en de dood van Israëlische soldaten de schuld zou zijn van hun eigen handelen is bizar.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lol.
Een rode draad in je posts is eigenlijk hoe achterlijk Israël deze oorlog gevoerd heeft. Er was niet veel voor nodig om betere omstandigheden voor de locals de creëren dan wat Hamas aan het doen was. In plaats daarvan zijn zelfs de grootste supporters vliegen aan het afvangen van of je Israël wel of niet kan vergelijken met ISIS. En goh verrassing na 2 jaar zijn er nog genoeg jonge mannen te vinden die een heel ongelijke strijd willen aangaan. Hoeveel IDF soldaten zijn nu dood, omdat ze zich gedragen als een stel dolle stieren?
Dit is ook de reden dat Israël zoveel gebouwen tot puin heeft moeten maken, wat vervolgens weer heeft geleidt tot allerlei beschuldigingen van de heldere lichten in het Westen met pro-Palestijnse sympathieën.quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel’s border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas — even a child’s bedroom — blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
...
Wie gaat er eerder bij Hamas?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als je denkt dat dit de rode draad in mijn post is heb die niet goed gelezen. Ook de conclusie dat de Israël wellicht te vergelijken zou zijn met ISIS en de dood van Israëlische soldaten de schuld zou zijn van hun eigen handelen is bizar.
Dat Palestijnen hun scholen, moskeeën, ziekenhuizen en woonhuizen gebruiken als onderdeel van urban warfare en deze meer dan eens volledig boobytrappen, wat de nodige Israëlische soldaten het leven heeft gekost, komt niet door de Israëlische soldaten zelf. Dit staaltje victim blaming is zo ontzettend bizar. Zie ook:
[..]
Dit is ook de reden dat Israël zoveel gebouwen tot puin heeft moeten maken, wat vervolgens weer heeft geleidt tot allerlei beschuldigingen van de heldere lichten in het Westen met pro-Palestijnse sympathieën.
Kortom, jij kiest de kant van een partij die niet ver afstaat van ISIS, je beweert daarmee aan de goede kant van dit conflict te staan, vervolgens projecteert je het radicalisme van de kant die jij steunt op Israël en gaat ook nog eens de slachtoffers aan Israëlische kant toewijzen aan hun eigen handelen.
Wie denk je hier nu voor de gek te houden?
Zowel voor Mohamed als Achmed is het aansluiten bij Hamas een keuze, omdat zij ook in kunnen zien dat de huidige situatie waar de Palestijnen zich in bevinden juist het resultaat is van het democratisch verkiezen van een partij als Hamas.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wie gaat er eerder bij Hamas?
Mohammed die na 7 oktober gewoon naar school kon blijven gaan en bij zijn levende ouders kon blijven wonen, terwijl Israël met gerichte aanvallen en special forces achter de daders van 7 oktober aanging. Er zijn explosies, een gevoel van onveiligheid, maar nog wel eten en stabiliteit.
Of Achmed. Een jongen waarvan het huis eerst is geplunderd voor een grappig tiktok filmpje waarin soldaten in lingerie van zijn moeder een dansje deden. Vervolgens is het huis gebulldozerd samen met de olijfbomen van de familie. In een van de vele keren onder vuur pingpongen tussen "veilige zones" zijn zijn ouders om het leven gekomen bij een bomexplosie. Zijn oom, een journalist, heeft hem vervolgens onder zijn hoede genomen, maar die is helaas ook doodgegaan terwijl hij filmde hoe slachtoffers uit een gebombardeerd ziekenhuis werden gehaald. Achmed heeft niks, behalve een plekje in een tochtige tent. Hamas beloofd hem warm eten, een slaapplek en de kans om wraak te nemen.
Nee, Israëlische soldaten sterven door het Palestijnse terreur.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Damn right dat er nu IDF soldaten sneuvelen door hoe ze deze oorlog hebben gevoerd. Kun je die begrafenis nog herinneren voor een gesneuvelde IDF soldaat waarvan de kameraad vertelde hoe hij het moraal van de eenheid hoog hield door zonder orders huizen in de brand te zetten?
Kun je aanwijzen waar je antwoord welke persoon sneller zou kiezen voor Hamas?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zowel voor Mohamed als Achmed is het aansluiten bij Hamas een keuze, omdat zij ook in kunnen zien dat de huidige situatie waar de Palestijnen zich in bevinden juist het resultaat is van het democratisch verkiezen van een partij als Hamas.
Dat heet zelfbeschikking, mensen hebben zelfbeschikking. Ik zie de Palestijnen als mensen, helaas mensen die zich veel te vaak op barbaarse manieren hebben gedragen en ook vaak de verkeerde keuzes hebben gemaakt, maar elke generatie is er een nieuwe kans. Elke dag hebben de Palestijnen de kans de wapens neer te leggen en voor vrede te kiezen.
Jij lijkt daarentegen de Palestijnen als een soort 'nobele wilden' te zien, voor wie bij Hamas gaan een natuurijk resultaat is van het terugslaan van Israël op het Palestijnse terrorisme. Daarmee beroof de Palestijnen van hun zelfbeschikking.
Maar tegelijkertijd pas je die standaard niet toe op Israël. Een jonge Israëlische soldaat, wiens, moeder, vader, zus of oom door een Palestijnse terrorist om het leven is gebracht of gegijzeld ach, die dient zich gewoon netjes te gedragen.
[..]
Het merendeel van de soldaten die sterft doet het zelf momenteel. Nog een reden om niet als dolle stier tekeer te gaan. Thuiskomen wordt er lastig van. Wederom weer geen antwoord op de simpele vraag. Duiken duiken duiken.quote:Nee, Israëlische soldaten sterven door het Palestijnse terreur.
Dat klopt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:04 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.
De enorme selectiviteit en dubbele standaarden laat zien dat er sprake is van een hele andere agenda en dat het niet om de Palestijnen draait.
En dat klopt ook.quote:Het is bovendien ook vreemd om te zeggen dat je als Westerling zo inzit met het leed van de Palestijnen op wie er zogenaamd een genocide wordt gepleegd, maar tegelijkertijd tegen het Vredesplan van Trump zijn en wegkijken als deze Palestijnen wordt gemarteld en geëxecuteerd door hun eigen medeburgers.
Je slaat weer eens wartaal uit. Ten eerste, heb ik dit in meerdere topics aangekaart. Een dergelijk topic zou na 2 pagina's doodbloeden want de beroepsschreeuwers zag je ook nooit in het Syrië topic, Darfur topic etc.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 10:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waar is je topic over de Westelijke Sahara!? Als je die niet hebt gemaakt kun je ook niet tegen Hamas zijn.
Heb je meer oorlogscriminelen verdedigd door ja maar Marokko te roepen?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je slaat weer eens wartaal uit. Ten eerste, heb ik dit in meerdere topics aangekaart. Een dergelijk topic zou na 2 pagina's doodbloeden want de beroepsschreeuwers zag je ook nooit in het Syrië topic, Darfur topic etc.
Ik verdedig niemand, ik stel een vraag.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je meer oorlogscriminelen verdedigd door ja maar Marokko te roepen?
Ik weet zeker dat ik vaker over de westelijke Sahara heb gepost dan jij. Je had vroeger nog wat Marokkaanse vrouwen op fok die Marokko helemaal geweldig vonden en Nederland helemaal kut vanwege kolonialisme en slavernij. Marokko had tenminste een "schone geschiedenis" zei de meest fanatieke user. Hard gelachen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik verdedig niemand, ik stel een vraag.
Heb jij meer van je geloofsgenoten verdedigd door altijd alleen maar over Israël te praten?
Is het een wedstrijd? Nou, je hebt de vraag beantwoord. Was daar nou al die bravoure voor nodig?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik vaker over de westelijke Sahara heb gepost dan jij. Je had vroeger nog wat Marokkaanse vrouwen op fok die Marokko helemaal geweldig vonden en Nederland helemaal kut vanwege kolonialisme en slavernij. Marokko had tenminste een "schone geschiedenis" zei de meest fanatieke user. Hard gelachen.
Net noemde je mij een geloofsgenoot en zei je dat ik het altijd over Israël had. Ik bewijs dat dat niet zo is en daarom sneer je nu dat ik er een wedstrijd van maak.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is het een wedstrijd? Nou, je hebt de vraag beantwoord. Was daar nou al die bravoure voor nodig?
Je wil dat anderen beter je posts lezen, doe het zelf ook dan. De "vraag" over je geloofsgenoten was een take op jouw "vraag" over oorlogsmisdadigers.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Net noemde je mij een geloofsgenoot en zei je dat ik het altijd over Israël had. Ik bewijs dat dat niet zo is en daarom sneer je nu dat ik er een wedstrijd van maak.
WaRum NoEM Je MiJ ToG De ISrEAL BriGADuhh?
Dit was ook al van tevoren verteld door Hamas. Israël roept zelf terecht al jaren dat gijzelaars in terreurtunnels worden gehouden. Die terreurtunnels zijn al twee jaar stevig gebombardeerd. En dan opeens heel verbaasd doen dat er gijzelaars nog niet gevonden zijn. Ook de boosheid dat er een paar Palestijnse doden zijn meegestuurd als Israëlische gijzelaar. Je hebt de afgelopen 2 jaar systematisch het medische systeem opgeblazen en van middelen onthouden en verwacht dan dat Hamas eerst even een DNA test doet om te checken of onherkenbaar vergane mensen in een masagraf wel de juiste persoon zijn. Israël is op zoek naar een voortzetting van de oorlog en ik vind het stupide want als ze effe wachten dan gaat Hamas nog wel weigeren om te ontwapenen. Probleem is dat fascisten permanente crisis nodig hebben, dus schieten ze zichzelf nog wel eens in de voet.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:17 schreef InzolVC het volgende:
Dus Israel beschuldigt Hamas ervan het bestand te schenden en gaat door met genocide, omdat Hamas de lichamen onder de puin niet hebben geborgen. Tonnen puin van gebouwen die door Israel zelf zijn platgebombardeerd. Zo kennen we de Joden weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |