Het is niet de bedoeling om Hamas van de rest van de Gazanen te scheiden, maar dat ze ontwapend worden.(dat geldt overigens ook voor de andere strijdgroepen)quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:27 schreef deedeetee het volgende:
Ik denk nog steeds dat hamas en het Palestijnse volk te erg met elkaar verstrengeld zijn, het scheiden daarvan is bijna niet te doen. Als dit niet zo was dan zou je toch mogen verwachten dat het deel van het volk - indien het grootste deel is - dat eindelijk vrede wil zelf in opstand zou komen tegen hamas ? Maar helaas hebben de verschillende clans het veel te druk met hun eigen onderlinge ruzies lijkt het wel.
Kun jij mij wijzen bij al die Pro-Palestina demonstraties dat men ook tégen Hamas is en hen weg willen hebben?quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Kunnen we ophouden met die vermoeiende take dat mensen pro Hamas zijn omdat ze niet blind 100% pro Israel zijn?
Of kun je die mensen aanwijzen hier die pro Hamas zijn?
Wat moet ik door hebben? Welk eenzijdig blik moet ik hebben op dit conflict?quote:Op maandag 20 oktober 2025 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo?
Heb je het nog niet door ofso?
Precies zoals er partijen zijn die alle schuld volledig bij Hamas leggen en die vinden dat Israël alles goed doet!quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Kun jij mij wijzen bij al die Pro-Palestina demonstraties dat men ook tégen Hamas is en hen weg willen hebben?
Vreemd genoeg voldoende gedoe richting Israël vanuit die kant, maar geen enkel (en dan ook echt letterlijk geen enkel) woord over Hamas bij al die demonstraties. Nergens wordt ook maar een sprankje schuld bij Hamas neergelegd.
Men hoeft dan niet per se pro-Hamas te zijn, maar ze laten ook op geen enkele manier blijken anti-Hamas te zijn.
Volgens mij heb ik de pro Israel demonstraties gemist? Jij schijnbaar niet...kun jij mij daar op wijzen?quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Precies zoals er partijen zijn die alle schuld volledig bij Hamas leggen en die vinden dat Israël alles goed doet!
Deze opmerking voegt niks toe.quote:Sommige mensen zijn ongenuanceerd in het debat in 2025, surprise! En meestal zijn diegene die het hardste roepen het minst genuanceerd. Andermaal surprise!
Ik opper zelf ook voor een grote vredesmacht die tussen beide staat liefst een coalitie uit verschillende landen ook islamitische landen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:00 schreef Pegos het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling om Hamas van de rest van de Gazanen te scheiden, maar dat ze ontwapend worden.(dat geldt overigens ook voor de andere strijdgroepen)
Er moet dan een stevige politie/militaire macht voor hen in de plaats komen, ik opteer voor de Turken die in mijn idee vrijwel als enige bij machte zullen zijn om deze zeer moeilijke taak op een redelijk efficiënte manier
ten uitvoer te brengen.
Er mag m.i geen machtsvacuüm ontstaan.
Dit conflict is totaal de schuld van Hamas. (Gaza)quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Precies zoals er partijen zijn die alle schuld volledig bij Hamas leggen en die vinden dat Israël alles goed doet!
Sommige mensen zijn ongenuanceerd in het debat in 2025, surprise! En meestal zijn diegene die het hardste roepen het minst genuanceerd. Andermaal surprise!
Nou zeg, 1% van de doden is lid van Hamas.... (geen exact percentage, maar heel klein deel).quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zoals? Uitschakelen van terroristen.
Feiten zijn hard voor de die hard Israël fans.... Begrijp ik, anders is je standpunt niet te verdedigen.quote:Btw kappen met dat genocide bullshit Rwanda dat was pas een genocide dat was het uitmoorden van een complete bevolkings groep.
En tot dus ver zijn de Palestijnen in Israël en de West Bank niet de Sjaak.. als het een echte genocide was zou Israël die ook over de kling halen!
Sterker nog, ik herinner me beelden van een demonstratie, volgens mij in Londen, waar mensen met anti Hamas borden liepen die met geweld uit hun handen werden getrokken en vertrapt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Kun jij mij wijzen bij al die Pro-Palestina demonstraties dat men ook tégen Hamas is en hen weg willen hebben?
Vreemd genoeg voldoende gedoe richting Israël vanuit die kant, maar geen enkel (en dan ook echt letterlijk geen enkel) woord over Hamas bij al die demonstraties. Nergens wordt ook maar een sprankje schuld bij Hamas neergelegd.
Men hoeft dan niet per se pro-Hamas te zijn, maar ze laten ook op geen enkele manier blijken anti-Hamas te zijn.
Geen idee hiervan; dat is bij mij niet bekend.quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
Sterker nog, ik herinner me beelden van een demonstratie, volgens mij in Londen, waar mensen met anti Hamas borden liepen die met geweld uit hun handen werden getrokken en vertrapt.
Het eerste voorbeeld wat ik kan vinden is nog erger.. gearresteerd worden omdat je met een bord Hamas zijn terroristen staatquote:Op maandag 20 oktober 2025 13:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Geen idee hiervan; dat is bij mij niet bekend.
Daarvoor was hij niet gearresteerd:quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:50 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het eerste voorbeeld wat ik kan vinden is nog erger.. gearresteerd worden omdat je met een bord Hamas zijn terroristen staat
https://www.telegraph.co.(...)st-hamas-war-london/
Komt het wel op neer he, breach of the peace omdat de politie je niet kan beschermen tegen een meute terwijl je daar staat met een bord waar in feite het regeringsbeleid standpunt met betrekking tot Hamas staat.quote:Op maandag 20 oktober 2025 14:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Daarvoor was hij niet gearresteerd:
https://www.pressreader.c(...)0310/281663964975515
Anders lees je even mijn link niet.quote:Op maandag 20 oktober 2025 14:41 schreef nixxx het volgende:
[..]
Komt het wel op neer he, breach of the peace omdat de politie je niet kan beschermen tegen een meute terwijl je daar staat met een bord waar in feite het regeringsbeleid standpunt met betrekking tot Hamas staat.
Bij mij niet bekend, dus daar heb ik verder geen reactie op.quote:Hetzelfde geval met de man die gisteren gearresteerd werd omdat zijn davidsster aan een ketting offensief gevonden werd.
Ronduit gelul. Je mag als zgn. republikein protesteren tegen de monarchie. Daar sta je volledig vrij in in Nederland. Geen idee op welk geval je exact doelt, maar in 100% van de gevallen zal het gaan om andere strafbare feiten waarvoor diegene gearresteerd wordt. Niet omdat hij liever ziet dat Nederland een republiek wordt.quote:Dat deze mensen vrijwel meteen weer vrijgelaten worden doet er niet toe. Dit is hetzelfde soort machtsmisbruik als wat de Nederlandse politie doet wanneer ze weer eens republikeinen oppakken bij een evenement met de koninklijke familie.
Dat gaat niet lukken als hamas blijft weigeren om de wapens in te leveren. Dat is het punt waar het om gaat. Ze willen kost wat kost hun wapens houden zogenaamd om zich te kunnen verdedigen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 12:00 schreef Pegos het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling om Hamas van de rest van de Gazanen te scheiden, maar dat ze ontwapend worden.(dat geldt overigens ook voor de andere strijdgroepen)
Er moet dan een stevige politie/militaire macht voor hen in de plaats komen, ik opteer voor de Turken die in mijn idee vrijwel als enige bij machte zullen zijn om deze zeer moeilijke taak op een redelijk efficiënte manier
ten uitvoer te brengen.
Er mag m.i geen machtsvacuüm ontstaan.
Historie != Actualiteit. Hamas is een terroristische organisatie die zelfs het eigen volk uitmoord indien die andere standpunten hebben dan Hamas.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:42 schreef Pegos het volgende:
De historie is dat Hamas met dol enthousiaste ondersteuning van Israel in 1987 door sjeik Ahmed Yassin werd opgericht als religieuze tegenhanger van de seculiere PLO. In 2004 vermoordde Israel deze Yassin weer.
Israel mag voor jou niet bestaan omdat het niet past in de leer van je religie.quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou zeg, 1% van de doden is lid van Hamas.... (geen exact percentage, maar heel klein deel).
Dus uhu ze zijn ook echt bezig met Hamas (not).
Als volk al vanaf jongs af aan geïndoctrineerd word dat elke Israëliër dood moet..
Wat doen die lui dan?
En dat al veel langer dan Hamas bestaat.
Wellicht moet jij je eens in de redenen verdiepen en in de historie.
Als dit alles al langer bezig is dan Hamas en Hamas ineens groot kan worden zal daar dan niet een reden achter zitten?
Vergelijk het met Nederland onder Duitse bezetting.
Gingen Nederlanders dat accepteren en leuk vinden? Nee... Dat was maar een paar jaar en er was al een opstand. En Duitsers zijn tientallen jaren gehaat.
Gaza bukt al tientallen jaren onder Israelische bezetting en onderdrukking.
En jij denkt dat iedereen dan dol blijft op Israël? Nee, natuurlijk niet.
Israël voedt zelf die haat.
[..]
Feiten zijn hard voor de die hard Israël fans.... Begrijp ik, anders is je standpunt niet te verdedigen.
Maar Israël valt doelbewust alles en iedereen aan. Oftewel genocide.
Die Israël haters zijn echt door de mand gevallen de afgelopen dagen. Ze hielden allemaal stuk voor stuk hun bek over de misdaden die Hamas op hun eigen volk pleegde de afgelopen week.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Israel mag voor jou niet bestaan omdat het niet past in de leer van je religie.
The end.
Kritiek hebben op Netanyahu en z'n criminele achterban is prima, maar daar gaat het je niet om
Hoe kan bewezen worden wie er nou begon?quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je bedoeld dat Hamas eerst 30+ Palestijnen publiekelijk executie uitvoerden.
Vandaag werden er 2 IDF soldaten door een sniper doodgeschoten.
Daarna viel Israël pas aan.
Hamas begon zoals gewoonlijk.
Maar Israël krijgt standaard op de flikker.
Verbaasd me weinig.
Israël zal nu waarschijnlijk groen licht krijgen van de VS.
Dat hele conflict gaat al decennia niet meer over wie er begon.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:32 schreef Diabool het volgende:
[..]
Hoe kan bewezen worden wie er nou begon?
Een partij kiezen in dit conflict is dan ook vrij achterlijk te noemen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat hele conflict gaat al decennia niet meer over wie er begon.
Vraag is wie het ooit eindigen zal.
Ik heb niet het gevoel dat dit ooit gaat stoppen omdat er teveel wraakgevoelens zijn bij beide partijen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat hele conflict gaat al decennia niet meer over wie er begon.
Vraag is wie het ooit eindigen zal.
plus religie...quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:22 schreef Diabool het volgende:
[..]
Ik heb niet het gevoel dat dit ooit gaat stoppen omdat er teveel wraakgevoelens zijn bij beide partijen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |