Ja, zo begreep ik het dus ook.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je bedoeld dat Hamas eerst 30+ Palestijnen publiekelijk executie uitvoerden.
Vandaag werden er 2 IDF soldaten door een sniper doodgeschoten.
Daarna viel Israël pas aan.
Hamas begon zoals gewoonlijk.
Maar Israël krijgt standaard op de flikker.
Verbaasd me weinig.
Israël zal nu waarschijnlijk groen licht krijgen van de VS.
Tja..... ik doe daar niet meer aan mee johquote:Op zondag 19 oktober 2025 19:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is dadelijk ook debat op RTL4
Nee dat bedoel ik niet. Ik had het over de zogenaamde vrede. Waar jij het over hebt daar ben ik mee bekend, ik heb gezien dat Hamas Palestijnen en leden van rivaliserende bendes/families martelt en executeert.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Of misschien is Israël geen betrouwbare staakt het vuren partner. Begin dit jaar waren Hamas en Israël ook tot een staakt het vuren gekomen en die is zeer duidelijk door Israël verbroken. Net zoals de vrede in Libanon. Daar is elke week wel een aanval en helemaal de eerste 48 uur... Deze escalatie in Gaza komt Netanyahu en zijn kabinet uitermate goed uit, ze hebben eindelijk de gijzelaars, cd demonstraties houden op en kunnen nu weer in Gaza verder met waar ze al twee jaar mee bezig warenquote:Vandaag werden er 2 IDF soldaten door een sniper doodgeschoten.
Verbaasd me weinig.
https://www.hrw.org/repor(...)st-and-torture-underquote:Op zondag 19 oktober 2025 18:51 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik wist niet dat dat al jaren daar zo gaat.
Dus als Israel of een ander land Hamas uit kan schakelen dan is dat een bevrijding voor de Palestijnen?quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:33 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
https://www.hrw.org/repor(...)st-and-torture-under
Dit is een voorbeeld van een report uit 2018 van Human Rights Watch, maar er zijn er meer, waaronder van Amnesty. Verder zijn er podcasts van gevluchte palestijnen die dit al jaren roepen en precies zo beschrijven. Hamas voert een beleid van onderdrukking met stasi-praktijken waarbij ze zowat bij wijze van spreken bepalen wie met wie mag gaan, inclusief klikkers die luisteren op openbare plekken wat er besproken wordt. Alles voor het grote doel of zo.
Mja, ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik vrees zelf dat Hamas niet uit te schakelen is, of dat er een andere rivaliserende clan de macht grijpt, want er is veel interne onenigheid en geweld. Hoe dan ook zijn de Palestijnen die zich niet volledig laten brainwashen (en dat zullen er verwacht ik best veel zijn) linksom of rechtsom fucked.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:35 schreef -river- het volgende:
[..]
Dus als Israel of een ander land Hamas uit kan schakelen dan is dat een bevrijding voor de Palestijnen?
Dit hoor je veel te vaak in moslim landen, pure ellende. Ik denk dat ik daarom ook niet goed op de hoogte ben omdat ik het gewoon niet wil lezen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:54 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Mja, ligt eraan hoe je het bekijkt. Ik vrees zelf dat Hamas niet uit te schakelen is, of dat er een andere rivaliserende clan de macht grijpt, want er is veel interne onenigheid en geweld. Hoe dan ook zijn de Palestijnen die zich niet volledig laten brainwashen (en dat zullen er verwacht ik best veel zijn) linksom of rechtsom fucked.
Hè hè eindelijk iemand die het hardop zegt.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hamas executeert Palestijnen, politiek korrekt Fok kijkt weg en zwijgt, politiek korrekt Nederland demonstreert niet daar tegen, men is erg stil
Hamas schend wapenstilstand en Israel reageert daarop, politiek korrekt Fok is in rep en roer dat Israel bombardeert.
Hamas heeft snipers?quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vandaag werden er 2 IDF soldaten door een sniper doodgeschoten.
Verbaasd me weinig.
Wat is daar zo vreemd aan? Ze hebben ook raketten dus dan kunnen ze ook wel aan zulke geweren komen.quote:
Vreemd genoeg zijn de Palestijnen ook niet geliefd in het gros van die andere moslimlanden (enkel Iean en hun puppet states). Ze hebben in het verleden problemen veroorzaakt (zoals het doden van de koning van Jordanie in 1951 omdat deze vrede wilde met Israel), de PLO heeft eerst in Jordanie in de jaren 70 een staat in een staat gecreerd, en nadat ze verdreven werden ditzelfde gedaan in Libanon in de jaren 80. Nu zijn er nog steeds kleine groeperingen actief vanuit vluchtelingenkampen (hezbollah, die het gebied beheerd en palestijnse islamitische jihadisten) en vechten Fatah (pro PLO) binnen libanon tegen islamitische facties die banden hebben met hamas en andere jihadistische groepen. Je kunt je voorstellen dat andere landen geen zin hebben om deze conflicten, die vooral draaien om Iraanse proxies (Palestijnse islamitische jihad en hezbollah voornamelijk, maar ook Hamas (militair) ook nog wat kleinere groeperingen) te importeren. Het is nogal een shitshow daar.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:58 schreef -river- het volgende:
[..]
Dit hoor je veel te vaak in moslim landen, pure ellende. Ik denk dat ik daarom ook niet op de hoogte ben omdat ik het gewoon niet wil lezen.
Jij vind dat Hamas correct handelt? Het aanvallen van Israel en mensen vermoorden, het onderdrukken en vermoorden van hun eigen mensen?quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:13 schreef Pegos het volgende:
Als we het nader bekijken blijkt dat Israel in eerste instantie het bestand diverse malen schond,
Eerst mochten de overeengekomen goederen Gaza niet meer in, werden er een heel aantal Gazanen doodgeschoten en had er een bombardementsaanval op Gazastad plaats.
Nu zijn er Israëlische soldaten bij Rafah beschoten, 3 doden en 3 gewonden naar ik begreep.
Onmiddellijk reageerde Netanyahu dat Hamas het bestand geschonden had en voerde zeker 20 bombardementen op Gaza uit.
Daar kunnen verschillende dingen over gezegd worden.
Netanyahu meende dat Hamas niet snel genoeg de dode gijzelaars overhandigde.
Inmiddels heeft Hamas alle levende gijzelaars en een heel aantal dode gijzelaars aan Israel overhandigd.
Volgens Hamas is het moeilijk om alle lijken terug te vinden omdat die onder het door Israel veroorzaakte puin liggen. Desalniettemin doen ze hun uiterste best om al die lijken te vinden en ze aan Israel over te dragen.
Ik denk dat Hamas hierin juist handelt, ook al omdat ze Turkse deskundigen hebben ingeschakeld om die lijken onder het puin te vinden en vandaan te halen. De Turken hebben veel ervaring op dit gebied vanwege diverse grote aardbevingsrampen. Hieruit blijkt dat ze serieus bezig zijn. Netanyahu zoekt hier in mijn idee op onterechte gronden aanleiding om het bestand met de toevoer van voedsel en andere goederen te stoppen.
Dan het beschieten van de Israëlische soldaten bij Rafah.
Volgens Hamas zijn zij daar niet bij betrokken.
Tot op heden kon ik Hamas nog niet op leugens betrappen. Ik vermoed dan ook dat zij dit inderdaad niet gedaan hebben. Er zijn in Gaza meer mensen met wapens dan Hamas.
Het lijkt me dat Israel moet stoppen met de bombardementen en het bestand verder moet uitvoeren zoals overeengekomen.
Hamas had die afspraak niet gemaakt. Soms moet je eens wat verder lezen dan wat twee veroordeelde en aangeklaagde fraudeurs roepen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:22 schreef nixxx het volgende:
Compleet verwacht dat Hamas weer aanvallen zou uitvoeren waar Israël weer op reageert. Die Hamas lui gaan zich ook nooit ontwapenen zoals afgesproken dus uiteindelijk moet Israël daar weer vol aan de bak, hopelijk nu met wat steun van de externe partijen die militairen hadden aangeboden
Het is misschien goed als je mijn verhaal nog eens grondig naleest..quote:Op zondag 19 oktober 2025 20:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij vind dat Hamas correct handelt? Het aanvallen van Israel en mensen vermoorden, het onderdrukken en vermoorden van hun eigen mensen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |