quote:Israël begonnen met reeks aanvallen op Hamas in Gaza
Het Israëlische leger is begonnen met een reeks aanvallen op Hamasdoelen in het zuiden van Gaza. Het leger reageert daarmee op de "flagrante schending van het staakt-het-vuren" door Hamas, melden de strijdkrachten op X.
Eerder op zondag voerde Israël al aanvallen uit in het gebied rond de zuidelijke stad Rafah omdat "terroristen" een antitankraket hadden afgevuurd en zouden hebben geschoten op troepen van het Israëlische leger.
Volgens het agentschap voor burgerbescherming in Gaza vielen door het geweld zondag zeker elf doden in het gebied.
Liveblog: https://www.telegraaf.nl/(...)n-gaza/98497028.html
quote:Hamas zegt bestand na te leven, aanval niet gericht op Israël
Hamas is nog altijd gecommitteerd om het staakt-het-vuren met Israël in stand te houden. Dat zegt een hoge Hamas-functionaris die wordt aangehaald door The Times of Israel.
Volgens datzelfde medium zou Hamas bij aanvallen in het zuiden van Gaza eerder op de dag Yasser Abu Shabab op het oog hebben gehad, de leider van een pro-Israëlische militie in het gebied - en daarmee niet het Israëlische leger zelf. Het Israëlische leger voerde vervolgens luchtaanvallen uit nabij de zuidelijke stad Rafah.
De extreemrechtse Israëlische minister Itamar Ben-Gvir (Nationale Veiligheid) riep naar aanleiding van de aanvallen op X premier Benjamin Netanyahu op om de oorlog "met volle kracht" te hervatten.
Ook de partijleider van de Israëlische Democraten, Yair Golan, zei dat Israël "daadkrachtig" moet optreden tegen schendingen van het staakt-het-vuren. "Maar wel binnen de gemaakte afspraken."
quote:Israël waarschuwt voor meer aanvallen na schending bestand Hamas
Israël zal mogelijk meer aanvallen uitvoeren tegen Hamas als reactie op de "schendingen" van het staakt-het-vuren, waarschuwt een militaire functionaris. Op zondag waren er minstens drie incidenten waarbij Hamas het vuur opende op Israëlische troepen, zei de functionaris tegen verslaggevers.
De Israëlische militairen die werden aangevallen, zouden zich achter de zogenoemde gele lijn hebben bevonden. Dat is de afgesproken lijn waarachter Israëlische troepen zich hebben teruggetrokken als onderdeel van het Amerikaanse vredesplan voor Gaza. Na die aanvallen van Hamas voerde Israël aanvallen uit op het zuiden van Gaza.
-------------------------------------quote:Burgerbescherming meldt elf doden in Gaza
Zondag zijn minstens elf doden gevallen door het geweld in Gaza, zegt de Gazaanse burgerbescherming. Zes van de slachtoffers stierven door een Israëlische aanval die gericht was op een "groep burgers" in het noorden van Gaza, zei een woordvoerder.
Israël en Hamas beschuldigen elkaar ervan het staakt-het-vuren te hebben geschonden. Israël zou aanvallen hebben uitgevoerd als reactie op aanvallen van Hamas in de zuidelijke stad Rafah en de noordelijke stad Beit Lahiya.
Trump heeft nog niks gezegd.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:22 schreef nixxx het volgende:
Compleet verwacht dat Hamas weer aanvallen zou uitvoeren waar Israël weer op reageert. Die Hamas lui gaan zich ook nooit ontwapenen zoals afgesproken dus uiteindelijk moet Israël daar weer vol aan de bak, hopelijk nu met wat steun van de externe partijen die militairen hadden aangeboden
Iedere Palestijn stemt op Hamas iedere Nederlander stemt op Wilders en iedere Amerikaan stemt op Trumpquote:Op zondag 19 oktober 2025 18:31 schreef Cruzinats het volgende:
Hoeveel kansen moeten de Palestijnen in Gaza nog krijgen? Als je keer op keer Hamas blijft steunen dan mag je ook wel een keer echt goed op de blaren zitten. De tijd van pappen en nathouden is wel voorbij dunkt mij, laat Israël het nu eindelijk een keer echt goed afmaken wat betreft Hamas.
Je bedoelt de Palestijnse dissidenten een knieschot of erger geven zoals het al jaren gaat daar?quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:46 schreef -river- het volgende:
Hoe kan je verwachten dat een terroristische organisatie ooit zal stoppen met uitmoorden, kijk alleen al wat ze in hun eigen land deden de afgelopen dagen. Maar goed, Israel krijgt natuurlijk weer de schuld van de rest van de wereld.
Ik wist niet dat dat al jaren daar zo gaat.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:49 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je bedoelt de Palestijnse dissidenten een knieschot of erger geven zoals het al jaren gaat daar?
Hamas zijn ook geen lieverdjes hoor.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:46 schreef -river- het volgende:
Hoe kan je verwachten dat een terroristische organisatie ooit zal stoppen met uitmoorden, kijk alleen al wat ze in hun eigen land deden de afgelopen dagen. Maar goed, Israel krijgt natuurlijk weer de schuld van de rest van de wereld.
Ik bedoelde dan ook met een terroristische organisatie Hamas.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:52 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Hamas zijn ook geen lieverdjes hoor.
Die waren na 1 dag van terugtrekking al Palestijnen aan het executeren.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:45 schreef mschol het volgende:
tja, hamas houdt zich natuurlijk ook helemaal aan het verband, lol
Ah okee. Hamas en de Israëlische regering zijn beiden zeer geweldadige extreemrechtse partijen, dus dat kan dan wel eens verwarrend zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:54 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik bedoelde dan ook met een terroristische organisatie Hamas.
In de afgelopen dagen voordat Hamas het staakt het vuren zou hebben verbroken, heeft IDF 38 Palestijnen gedood. Dat is de vrede zoals we die daar kennen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:22 schreef nixxx het volgende:
Compleet verwacht dat Hamas weer aanvallen zou uitvoeren waar Israël weer op reageert. Die Hamas lui gaan zich ook nooit ontwapenen zoals afgesproken dus uiteindelijk moet Israël daar weer vol aan de bak, hopelijk nu met wat steun van de externe partijen die militairen hadden aangeboden
Het is dadelijk ook debat op RTL4quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:59 schreef the-eye het volgende:
Ach Here Jezus![]()
Nou gaat Gaza natuurlijk de inzet worden voor de verkiezingen als het aan de freedomfighterspartijen (2ww,3lw) ligt. Krijgen we dat gezeik.Lekker met z'n allen genocide brullen
Je bedoeld dat Hamas eerst 30+ Palestijnen publiekelijk executie uitvoerden.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In de afgelopen dagen voordat Hamas het staakt het vuren zou hebben verbroken, heeft IDF 38 Palestijnen gedood. Dat is de vrede zoals we die daar kennen.
Nu maar hopen dat Trump zich deze keer wel aan zijn woord gaat houden. Maar ik verwacht dat Israël het weer helemaal in haar eentje mag oplossen terwijl Trump af en toe vanachter blaft met 'all hell will break out'
Ja, zo begreep ik het dus ook.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je bedoeld dat Hamas eerst 30+ Palestijnen publiekelijk executie uitvoerden.
Vandaag werden er 2 IDF soldaten door een sniper doodgeschoten.
Daarna viel Israël pas aan.
Hamas begon zoals gewoonlijk.
Maar Israël krijgt standaard op de flikker.
Verbaasd me weinig.
Israël zal nu waarschijnlijk groen licht krijgen van de VS.
Tja..... ik doe daar niet meer aan mee johquote:Op zondag 19 oktober 2025 19:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is dadelijk ook debat op RTL4
Nee dat bedoel ik niet. Ik had het over de zogenaamde vrede. Waar jij het over hebt daar ben ik mee bekend, ik heb gezien dat Hamas Palestijnen en leden van rivaliserende bendes/families martelt en executeert.quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je bedoeld dat Hamas eerst 30+ Palestijnen publiekelijk executie uitvoerden.
Of misschien is Israël geen betrouwbare staakt het vuren partner. Begin dit jaar waren Hamas en Israël ook tot een staakt het vuren gekomen en die is zeer duidelijk door Israël verbroken. Net zoals de vrede in Libanon. Daar is elke week wel een aanval en helemaal de eerste 48 uur... Deze escalatie in Gaza komt Netanyahu en zijn kabinet uitermate goed uit, ze hebben eindelijk de gijzelaars, cd demonstraties houden op en kunnen nu weer in Gaza verder met waar ze al twee jaar mee bezig warenquote:Vandaag werden er 2 IDF soldaten door een sniper doodgeschoten.
Daarna viel Israël pas aan.
Hamas begon zoals gewoonlijk.
Maar Israël krijgt standaard op de flikker.
Verbaasd me weinig.
Israël zal nu waarschijnlijk groen licht krijgen van de VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |