Maar je hebt dus wel een mening, want:quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:53 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik heb geen ‘juiste’ oplossing want ik ben niet de aangewezen persoon, of heb de juiste deskundigheid om dit conflict op te lossen. Dat doet er ook niet toe.
Dan moet je dit ook niet uitten.quote:Het eeuwig discussiëren over inheemsheid en arbitraire punten in de geschiedenis waar we naar terug moeten gaan om te bewijzen wie er recht heeft op welk stuk land voegen echt qua inhoud niks toe aan het hele conflict. Het gaat hier om het heden en het nu, en daar zijn de rollen en de fysieke grenzen bekend. En daar moet het gewoon om gaan.
Israeliers bedoel je.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oeps ik had even moeten zeggen dat ik iemand anders ben en daarom had ik dat laatste stukje weggeknipt. Ik ben het met je eens dat het niet fair is om naar een bepaalde datum in de geschiedenis te kijken alleen dat is ook van de andere partij, in dit geval de zionisten, een veel gebruikt argument
quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Grappig detail in de koran zelf.
No, the modern state of Israel is not mentioned in the Quran, but the "Children of Israel" (Bani Israel) are frequently mentioned as the ancient Israelite people. The Quran also refers to the geographical "Holy Land" (Al-Ard Al-Muqaddasah) as being blessed and promised to the Israelites, which corresponds to the region where modern Israel is located.
"Children of Israel": The term "Israel" in the Quran refers to Prophet Jacob (Ya'qub), and "Children of Israel" refers to his descendants, the Jewish people, not the modern nation-state.
"Holy Land": The Quran discusses the "Holy Land" (which is the geographical area of modern-day Israel and Palestine) and the blessings associated with it, but it does not refer to the political entity of the modern state.
No mention of a modern state: Since the modern state of Israel was not established until long after the Quran was written, it is not mentioned by name.
No mention of "Palestine": The name "Palestine" also does not appear in the Quran, as the name was not in use at the time.
Nee hoor ik bedoel niet Israëliërs. Tussen beide zit een wereld van verschil plus bijna bijna twintig procent van de Israëliërs is Moslim.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:51 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Israeliers bedoel je.
Ja klopt. Voor niemand is het meer na te gaan.
Die zijn er zat.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 19:18 schreef opgebaarde het volgende:
Ik doel niet op de zogenaamde definitie dat zionisme simpelweg betekent dat iemand vindt dat de staat Israël bestaansrecht heeft.
Israel en Palestina willen beide het land.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 19:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee hoor ik bedoel niet Israëliërs. Tussen beide zit een wereld van verschil plus bijna bijna twintig procent van de Israëliërs is Moslim.
Bij nader inzien hebben wij waarschijnlijk een andere definitie van zionisme. Ik doel niet op de zogenaamde definitie dat zionisme simpelweg betekent dat iemand vindt dat de staat Israël bestaansrecht heeft. De halve wereld vindt dat Israël (alle) bestaansrecht heeft, bijna iedereen is een zionist. Maar deze mensen grijpen niet te pas en onpas terug op het argument dat er ergens rond 1.200 voor Christus in Kanaän, onder leiding van Jozua... en dus hebben zij recht op.... en de ander niet.
Klopt..quote:Op woensdag 22 oktober 2025 21:07 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Israel en Palestina willen beide het land.
Wat is eigenlijk jouw mening over dit land? En de zes spelers die erachter zitten: Frankrijk, Amerika, Spanje, Israël, Saudi-Arabië en Mauritanië? En indirect ook Nederland door de bezetting te steunen?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 22:18 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-gewurgd-en-geslagen
Dit land moet op de sanctielijst totdat het grote aantallen oorlogscriminelen heeft vervolgd.
Veel ervan hebben misdrijven zelf op de socials gezet, dus dat moet niet moeilijk zijn.
In mijn pohi kun je daar ook wel wat sterke meningen over vinden hoor.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk jouw mening over dit land? En de zes spelers die erachter zitten: Frankrijk, Amerika, Spanje, Israël, Saudi-Arabië en Mauritanië? En indirect ook Nederland door de bezetting te steunen?
Bekijk deze YouTube-video
Ik denk dat de hele wereld op de sanctielijst kan!
Wie is "de Israël brigade"? Denk je dat ik daartoe behoor? Het grappige is, ik weet waar jij staat. Jij gaat meer als een Don Quixote te werk.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In mijn pohi kun je daar ook wel wat sterke meningen over vinden hoor.
Wat ik wel grappig vindt van de Israël brigade is dat ze het ene moment roepen hoe uniek geweldig het land in het MO is en het volgende moment met allerlei MO terreurbewegingen en kutlanden komen om Israël mee te vergelijken.
Ja jij ja. Dit is niet de eerste keer dat je bij Israëlische ISIS praktijken "ja maar" roept.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie is "de Israël brigade"? Denk je dat ik daartoe behoor? Het grappige is, ik weet waar jij staat. Jij gaat meer als een Don Quixote te werk.
Ik wil namen en rugnummers van deze brigade.
Lol. De Don Quixote vergelijking is nog beter dan ik dacht. Er is geen Israël brigade hier. Wat voor positieve dingen heb je mij hier over de Netanyahu regering zien posten?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja jij ja. Dit is niet de eerste keer dat je bij Israëlische ISIS praktijken "ja maar" roept.
Nou net nog: ja maar Marokko.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lol. De Don Quixote vergelijking is nog beter dan ik dacht. Er is geen Israël brigade hier. Wat voor positieve dingen heb je mij hier over de Netanyahu regering zien posten?
Dat is a) niks, maar dan ook niks positiefs over Netanyahu en co en b) het slingert de discussie aan die aangeslingerd moet blijven worden: waarom brult men alleen over Israël en vult men hier hele topics mee?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou net nog: ja maar Marokko.
Hmm.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 22:18 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-gewurgd-en-geslagen
Dit land moet op de sanctielijst totdat het grote aantallen oorlogscriminelen heeft vervolgd.
Veel ervan hebben misdrijven zelf op de socials gezet, dus dat moet niet moeilijk zijn.
De NOS heeft dus inmiddels 'lokale journalisten' (anoniem ook nog) in huis die voor deze door Nederlandse belastingcenten betaalde staatsomroep betaald. Je verzint dit ook niet, helemaal wetende hoe vaak de Palestijnse "journalisten" inmiddels al door de mand zijn gevallen. Ik ben dan ook benieuwd hoe deze berichtgeving is samengesteld, ik stel mij er zoiets bij voor:quote:"Veel van de lichamen waren vastgebonden en geblinddoekt", zegt dokter Sameh Yassin Hamad, van de commissie voor het beheer van overblijfselen in Gaza, tegen een lokale journalist die voor de NOS werkt.
Hamas staat al op de terreurlijst. Dat is nog een paar stappen verder dan sancties. Nederland kan ook niet veel extra doen, dus hoef ik er ook niet om te zeiken. Maar begrijp ik het goed dat je graag van de dubbele standaard afwil en Israël als Hamas wil behandelen?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Maar moet dit dan ook niet met de Palestijnen gebeuren aangezien zij deze dingen op veel grotere schaal hebben uitgedeeld en zelfs hun eigen medeburgers openlijk martelen en executeren? Daar hebben we jou nog niet een keer over gehoord. Dat valt op, de roep om sancties begint pas zodra Israël iets doet. Er lijkt hier dan ook sprake van een dubbele standaard, maar dat zal waarschijnlijk wel de bedoeling zijn.
Waarom ben jij hier als je geen problemen met landjepik door Hamas hebt?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is a) niks, maar dan ook niks positiefs over Netanyahu en co en b) het slingert de discussie aan die aangeslingerd moet blijven worden: waarom brult men alleen over Israël en vult men hier hele topics mee?
Kan je toegeven dat je op basis van niks mensen voor je eigen gemak in het Israël "kamp" plaatst?
Waarom zou Israël lichamen teruggeven die nog steeds vastgebonden en geblinddoekt zijn? Dat slaat echt helemaal nergens op en klinkt vooral als een compleet verzonnen verhaal.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
Trouwens, bijzonder artikel wel. Derde alinea:
[..]
De NOS heeft dus inmiddels 'lokale journalisten' (anoniem ook nog) in huis die voor deze door Nederlandse belastingcenten betaalde staatsomroep betaald. Je verzint dit ook niet, helemaal wetende hoe vaak de Palestijnse "journalisten" inmiddels al door de mand zijn gevallen. Ik ben dan ook benieuwd hoe deze berichtgeving is samengesteld, ik stel mij er zoiets bij voor:
[ afbeelding ]
Wait what? Landjepik door Hamas? Waar heb je het over?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 10:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom ben jij hier als je geen problemen met landjepik door Hamas hebt?
Waar is je topic over de Westelijke Sahara!? Als je die niet hebt gemaakt kun je ook niet tegen Hamas zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 10:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wait what? Landjepik door Hamas? Waar heb je het over?
Ook dat, daarom is het dus opmerkelijk dat de NOS dit meteen als en onomstreden feit presenteert, op basis van de claims van een anonieme lokale 'journalist'. Maar goed, koren op de molen natuurlijk van de pro-Palestijnse sympathisanten en dat zal dan ook de bedoeling van dit artikel zijn. Het anti-Israël sentiment dient verder te worden aangewakkerd.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 10:30 schreef mackinac het volgende:
[..]
Waarom zou Israël lichamen teruggeven die nog steeds vastgebonden en geblinddoekt zijn? Dat slaat echt helemaal nergens op en klinkt vooral als een compleet verzonnen verhaal.
De dubbele standaard hanteer je al: over de Palestijnen spreek je je niet uit, dat is de partij die je steunt en kijkt weg van alles wat zij uithalen en focust je eenzijdig op Israël.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 10:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hamas staat al op de terreurlijst. Dat is nog een paar stappen verder dan sancties. Nederland kan ook niet veel extra doen, dus hoef ik er ook niet om te zeiken. Maar begrijp ik het goed dat je graag van de dubbele standaard afwil en Israël als Hamas wil behandelen?
De helft klinkt eerlijk, maar ik denk niet dat dat gaat werken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 06:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt..
Maar niemand wil Palestijnen meer opnemen..
Beetje gek.. Palestijnen zijn in feite gewoon Arabieren en moslims als we kijken hoe groot hun regio is strekt dit van heel Noord Afrika naar het topje van het Midden Oosten.
Het aantal inwoners van zowel Gaza als een groot gedeelte van de West Bank.. ik zou zeggen split dat gedeelte in 2 en verspreid de bevolking over de gehele islam invloed regio.
Waarom verspreiden aangezien ze volledig geïndoctrineerd zijn en op die manier kan je dat verhelpen.
Een 2 staat solutie komt er toch nooit aangezien men al tig keer heeft geprobeerd een voorstel neer te leggen waarbij de Palestijnen elke keer weer beantwoorde met terreur.
Israël heeft momenteel redelijk vrede met al zijn buurlanden.
En op deze manier kan je dit gezeik stoppen.
Zelfde geld met conflict Ukraine en Rusland Oekraïne hun gebied weer terug geven en iedereen die rus wil zijn naar Rusland, bedoel dat land is enorm
I know klinkt veel te simpel maar lijkt me wel een goeie oplossing.
Je duikt weer eens. Met deze logica had jij geen problemen met oktober 7. Wordt je nooit eens moe van jezelf?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook dat, daarom is het dus opmerkelijk dat de NOS dit meteen als en onomstreden feit presenteert, op basis van de claims van een anonieme lokale 'journalist'. Maar goed, koren op de molen natuurlijk van de pro-Palestijnse sympathisanten en dat zal dan ook de bedoeling van dit artikel zijn. Het anti-Israël sentiment dient verder te worden aangewakkerd.
[..]
De dubbele standaard hanteer je al: over de Palestijnen spreek je je niet uit, dat is de partij die je steunt en kijkt weg van alles wat zij uithalen en focust je eenzijdig op Israël.
Zodra er weer eens een aantijging komt over Israël meldt jij je meteen schuimbekkend in een topic, maar als de Palestijnse beleidsbepalers hun eigen burgers martelen en executeren is het stil vanuit jouw kant.
Dat roept vragen op over in hoeverre je nu echt zo begaan bent met de burgers daar of dat die simpelweg handig zijn om op Israël te kunnen haten. Het lijkt het laatste te zijn.
Ik duik niet, dat doe jij. Je gaat namelijk niet in op de punten die worden gemaakt. En ik zou die laatste vraag eens aan jezelf stellen: wordt jij niet moe van die dubbele standaard, die selectieve verontwaardiging? Jammeren over de Palestijnen, maar alleen als Israël iets doet. Sancties willen, maar alleen tegen Israël, niet tegen de Palestijnen. Huilen over mensenrechten, maar alleen als het kan worden gebruikt tegen Israël, etc.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je duikt weer eens. Met deze logica had jij geen problemen met oktober 7. Wordt je nooit eens moe van jezelf?
Vreemd.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
Trouwens, bijzonder artikel wel. Derde alinea:
[..]
De NOS heeft dus inmiddels 'lokale journalisten' (anoniem ook nog) in huis die voor deze door Nederlandse belastingcenten betaalde staatsomroep betaald. Je verzint dit ook niet, helemaal wetende hoe vaak de Palestijnse "journalisten" inmiddels al door de mand zijn gevallen. Ik ben dan ook benieuwd hoe deze berichtgeving is samengesteld, ik stel mij er zoiets bij voor:
[ afbeelding ]
Ga eerst eens in op het punt dat ik maakte en dan doe ik dat met alle liefde ook bij die van jou.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik duik niet, dat doe jij. Je gaat namelijk niet in op de punten die worden gemaakt. En ik zou die laatste vraag eens aan jezelf stellen: wordt jij niet moe van die dubbele standaard, die selectieve verontwaardiging? Jammeren over de Palestijnen, maar alleen als Israël iets doet. Sancties willen, maar alleen tegen Israël, niet tegen de Palestijnen. Huilen over mensenrechten, maar alleen als het kan worden gebruikt tegen Israël, etc.
Leuke draai, ik heb op jouw punten gereageerd. Jij niet op die van mij omdat je dan zou moeten erkennen dat leed van de Palestijnen jouw slechts selectief bezighoudt en het je eigenlijk alleen om Israël gaat.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ga eerst eens in op het punt dat ik maakte en dan doe ik dat met alle liefde ook bij die van jou.
Haha nu neem je zelfs mijn bewoordingen over. Leuke trol. Ik stel vast dat je geen argumenten tegen het plaatsen van Israël op de sanctielijst hebt.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leuke draai, ik heb op jouw punten gereageerd. Jij niet op die van mij omdat je dan zou moeten erkennen dat leed van de Palestijnen jouw slechts selectief bezighoudt en het je eigenlijk alleen om Israël gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |