abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219044206
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat is volgens jou dan de juiste invulling van zinvolle arbeid voor het algemeen nut?
Kortom, je wil daar geen antwoord op geven.

quote:
En als tweede, ik verzin niks, ik zie dat de mannen met de grote monden, slechts slechte producten produceren en aanbieden in ruil voor best geld.
Tja, stop dan met spullen op Temu te kopen.

Je hebt dat zelf in de hand he.
Niemand verplicht je om rommel voor een te hoge prijs te kopen.

quote:
Het is dat ik de wereld probeer te verbeteren
Waar blijkt dat uit?

quote:
maar anders was ik gewoon in een tent gaan wonen zonder internetaansluiting en de daarvoor benodigde elektriciteit.
Het zou wel een stuk beter zijn geweest voor de wereld.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219044415
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 16:15 schreef Wantie het volgende:
Je hebt dat zelf in de hand he.
Niemand verplicht je om rommel voor een te hoge prijs te kopen.
Jongere mensen mogen toch zelf niet meer voor zichzelf een betere woonruimte bouwen? Zijn verplicht om de slechtere en kleinere woningen te huren.
Als jongere mensen mee willen doen in deze maatschappij dan zijn ze toch verplicht om rommel te kopen respectievelijk te huren?
pi_219044433
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 16:49 schreef torentje het volgende:

[..]
Jongere mensen mogen toch zelf niet meer voor zichzelf een betere woonruimte bouwen?
Waarom niet?
Mijn zwager heeft dat vorig jaar nog gedaan.
Kast van een huis zelf gebouwd.

quote:
Zijn verplicht om de slechtere en kleinere woningen te huren.
Nope.
Ik snap niet waarom je dit soort onzin verzint.
Niemand verplicht je om een woning te huren.

quote:
Als jongere mensen mee willen doen in deze maatschappij dan zijn ze toch verplicht om rommel te kopen respectievelijk te huren?
Nee, dat zijn ze niet.
Dat maak jij ervan.
pi_219044612
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 16:52 schreef Wantie het volgende:
Nope.
Ik snap niet waarom je dit soort onzin verzint.
Niemand verplicht je om een woning te huren.
Laatste poging van mijn kant bij jou. Als jongere mensen mee willen doen in de maatschappij dan zijn ze toch verplicht om ergens bij een gemeente ingeschreven te staan? Want ben je nergens ingeschreven krijg je geen betaalde baan. Want was die verplichting er niet geweest dan was ik nu rijk.
Het is dus onzin dat jij die verplichtingen voor jongere mensen blijft ontkennen.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:57:41 #255
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219044821
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 10:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welke aantallen heb je het nou over, de populatie neemt niet toe van natuurlijke aanwas het komt hier allemaal naartoe immigreren, vluchtelingen maar ook arbeiders, doch die laatste groep heeft men weinig last van, ook al drukt die uiteraard ook op de bezetting van woningen.

En ja je kan het hele land asfalteren en bebouwen als je wilt, waarom dat heilig zou zijn weet ik niet, het zijn dezelfde types die zo moeilijk doen om de natuur die daarover praten.
Feit is uiteindelijk dat migratie gewoon voorzien is in alle planningen, al decennia lang, en men niet genoeg liet bouwen ondanks dat men dus met prognoses prima de bevolkingsgroei kon voorzien. Af en toe misschien een jaartje dat er meer mensen kwamen dan verwacht door Syrie en Oekraiene maar dat kan geen excuus zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219044995
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 17:26 schreef torentje het volgende:

[..]
Laatste poging van mijn kant bij jou.
Ik ben benieuwd.

quote:
Als jongere mensen mee willen doen in de maatschappij dan zijn ze toch verplicht om ergens bij een gemeente ingeschreven te staan? Want ben je nergens ingeschreven krijg je geen betaalde baan. Want was die verplichting er niet geweest dan was ik nu rijk.
Je hoeft geen eigen woning te hebben om ingeschreven te staan bij de gemeente.

Verder ken ik geen verplichting om ingeschreven te staan voor een betaalde baan.
Ik ken mensen die nergens ingeschreven staan, maar wel gewoon in loondienst zijn.

quote:
Het is dus onzin dat jij die verplichtingen voor jongere mensen blijft ontkennen.
Je toont geen enkele verplichting aan.

Enkel frustratie over dat je kennelijk niet hebt bereikt wat je had willen bereiken. En daarvoor erken je geen enkele eigen verantwoordelijkheid.
pi_219045080
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 18:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd.
[..]
Je hoeft geen eigen woning te hebben om ingeschreven te staan bij de gemeente.

Verder ken ik geen verplichting om ingeschreven te staan voor een betaalde baan.
Ik ken mensen die nergens ingeschreven staan, maar wel gewoon in loondienst zijn.
[..]
Je toont geen enkele verplichting aan.

Enkel frustratie over dat je kennelijk niet hebt bereikt wat je had willen bereiken. En daarvoor erken je geen enkele eigen verantwoordelijkheid.
Laat ook maar zitten, jij bent mij te koppig, met je gezanik over dat ik het zelf schuld ben dat ik niet rijk ben en het niet erkennen dat er teveel leef-en woonruimte in beslag is genomen om slechte producten te produceren.
pi_219045108
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 18:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Laat ook maar zitten, jij bent mij te koppig, met je gezanik over dat ik het zelf schuld ben dat ik niet rijk ben en het niet erkennen dat er teveel leef-en woonruimte in beslag is genomen om slechte producten te produceren.
Je loopt gewoon je persoonlijke frustraties vanwege mislukkingen in je eigen leven uit te venten.

Wees gewoon een kerel en neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven en beslissingen, ipv topic na topic te lopen jammeren over hoe gemeen de buitenwereld tegen je is.
pi_219045174
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 18:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je loopt gewoon je persoonlijke frustraties vanwege mislukkingen in je eigen leven uit te venten.

Wees gewoon een kerel en neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven en beslissingen, ipv topic na topic te lopen jammeren over hoe gemeen de buitenwereld tegen je is.
Wees jij een kerel en erken dat jij een rijk mietje bent die criminelen verdedigd.
pi_219045280
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 18:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Wees jij een kerel en erken dat jij een rijk mietje bent die criminelen verdedigd.
Kiek, daar is je frustratie weer.

Los dat eerst eens voor jezelf op.
pi_219045884
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kiek, daar is je frustratie weer.

Los dat eerst eens voor jezelf op.
Ik kan tenminste zeggen dat ik nog nooit iets gestolen heb van een zwakkere van de samenleving, dat kan jij en je vrienden nooit zeggen.
pi_219046060
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:40 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik kan tenminste zeggen dat ik nog nooit iets gestolen heb van een zwakkere van de samenleving, dat kan jij en je vrienden nooit zeggen.
Jawel:

Ik heb nog nooit iets gestolen van een zwakkere van de samenleving.

Kijk, zo moeilijk is dat niet.
pi_219046118
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jawel:

Ik heb nog nooit iets gestolen van een zwakkere van de samenleving.

Kijk, zo moeilijk is dat niet.
Geef toch gewoon toe dat jij een vriend bent van de gespierde dieven en dat het lot van een zwakkere van de samenleving jou niet interesseert.
pi_219046244
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:05 schreef torentje het volgende:

[..]
Geef toch gewoon toe dat jij een vriend bent van de gespierde dieven en dat het lot van een zwakkere van de samenleving jou niet interesseert.
pi_219046285
Die huizen zijn zometeen niet meer aan de straatstenen kwijt te raken. Laat het systeem maar imploderen met die gigantische hypotheken gefinancierd met bullshitjobs. Bleh cantillon effect en corruptie. Krijg steeds meer een hekel
pi_219046297
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:29 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Die huizen zijn zometeen niet meer aan de straatstenen kwijt te raken. Laat het systeem maar imploderen met die gigantische hypotheken gefinancierd met bullshitjobs. Bleh cantillon effect en corruptie. Krijg steeds meer een hekel
Heb je nog steeds geen huis weten te kopen?
pi_219046314
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:29 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Viesboos. Ga er maar van uit dat de vraag voorlopig groter dan het aanbod is en er dus niks zal imploderen.
pi_219046316
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heb je nog steeds geen huis weten te kopen?
Nee, heb sociale huur
pi_219046356
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Ergens is het jammer dat jongeren er nog onbevangen en vrij flexibel in staan. Eigenlijk zouden er grootschalige protesten en werkweigering moeten ontstaan tot ze een fatsoenlijke toekomst gegarandeerd krijgen met dezelfde rechten als de generaties voor hun.

Door structureel politiek wanbeleid kunnen ze niks meer straks en dan heb je van die kutboomers die nog even gaan framen dat het eigenlijk allemaal een stel luie flikkers zijn die het over zichzelf hebben afgeroepen :r .
Ja dit. Spot on. Je zou een krachtige tegenbeweging verwachten vanuit 3 richtingen: de jeugd zelf, de politiek en de journalistiek. Maar dat blijft min of meer uit.

We doen eigenlijk net alsof het een soort natuurwet is dat het gaat zoals het gaat waar we niets aan kunnen doen. Dat is niet zo natuurlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219046537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het kan niet eens, waarom zou heel Afrika in klein Nederland kunnen wonen? Zoveel landen doorkruist ook, daarnaast, nee, hou maar buiten.

Verdragen zijn gedateerd, of misinterpreteert en opgerekt door rechters, eruit.
Verdragen eruit gaat alleen niet zo makkelijk. Ben het er wel mee eens dat het raar is dat er zoveel in Nederland/Belgie/Duitsland/VK asiel aanvragen, terwijl dat eigenlijk moet bij het eerste land wat je binnenkomt. Bewaking aan de buitengrens, en centra voor opvang, kosten ook gigantisch veel. Maar elke oplossing kost geld.
pi_219047195
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 17:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Feit is uiteindelijk dat migratie gewoon voorzien is in alle planningen, al decennia lang, en men niet genoeg liet bouwen ondanks dat men dus met prognoses prima de bevolkingsgroei kon voorzien. Af en toe misschien een jaartje dat er meer mensen kwamen dan verwacht door Syrie en Oekraiene maar dat kan geen excuus zijn.
De grootste bottleneck voor bijbouwen is de overheid zelf die - ook enigszins terecht - geen plekken ervoor aanwijst.

Tjah, we kunnen zoveel voorzien, de zorg gaat ook helemaal foutlopen in dit land.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219047205
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Verdragen eruit gaat alleen niet zo makkelijk.
Waarom niet? Beetje ondemocratisch om een democratische wens onmogelijk te maken? Die verdragen komen note bene van een halve eeuw terug.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219047633
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Ergens is het jammer dat jongeren er nog onbevangen en vrij flexibel in staan. Eigenlijk zouden er grootschalige protesten en werkweigering moeten ontstaan tot ze een fatsoenlijke toekomst gegarandeerd krijgen met dezelfde rechten als de generaties voor hun.

Kunnen werkgevers er wat aan doen dat er te weinig woningen voor hun werknemers zijn gebouwd, of ingenomen door mensen die de kantjes eraf lopen?

Over "dezelfde rechten van generaties voor hen": willen ze ook recht op massale werkeloosheid, bijstand zonder uitzicht, armoede, gedwongen religie, ziekenfonds, PvdA in de regering, militaire dienstplicht met strenge winters en de Koude Oorlog?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219047650
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:33 schreef blomke het volgende:

[..]
Kunnen werkgevers er wat aan doen dat er te weinig woningen voor hun werknemers zijn gebouwd, of ingenomen door mensen die de kantjes eraf lopen?

Over "dezelfde rechten van generaties voor hen": willen ze ook recht op massale werkeloosheid, bijstand zonder uitzicht, armoede, gedwongen religie, ziekenfonds, militaire dienstplicht met strenge winters en de Koude Oorlog?
Vroeger bouwden werkgevers woningen voor hun werknemers.

Misschien moet dat weer worden ingevoerd.
pi_219047690
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 18:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Spot on

En maar te verwachten dat je alles in je handje krijgt zonder daar een flikker voor te willen doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:46:15 #276
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_219047738
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 10:42 schreef Mikeytt het volgende:
Je kan er ook gewoon voor kiezen om zulke flats te bouwen zoals in de jaren 60. Simpel, sneller en een stuk goedkoper.

[ afbeelding ]
Begrijp ik ook niet , bouw gewoon de hoogte in en maak die appartementen gewoon lekker ruim.
Ik ben inmiddels overleden
pi_219047813
BvNL, JA21, VVD, PVV, FvD zagen dat het goed was
pi_219047881
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom niet? Beetje ondemocratisch om een democratische wens onmogelijk te maken? Die verdragen komen note bene van een halve eeuw terug.
Vaak zitten er hele processen aan vast, en ook consequenties. Om verdragen te kunnen laten slagen zullen ze het landen vaak niet makkelijk maken er weer uit te stappen. Kijk naar hoe het in het VK ging met het uit het EU-verdrag stappen bijv.
pi_219047971
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:46 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Begrijp ik ook niet , bouw gewoon de hoogte in en maak die appartementen gewoon lekker ruim.
Oh, gebeurt ook wel.
Zo wordt hier een appartementencomplex van 19 verdiepingen gebouwd.
Met appartementen tussen de 70 en 240m²
pi_219048122
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, gebeurt ook wel.
Vanaf 460k von?
pi_219048131
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:10 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Vanaf 460k von?
Klopt zo ongeveer.
pi_219048147
quote:

[..]
Oh, gebeurt ook wel.
Zou jij er willen wonen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 23:16:44 #283
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_219048174
quote:

[..]
Oh, gebeurt ook wel.
Ongetwijfeld , maar in mijn ogen te weinig .
Zal misschien ook te maken hebben met ondergrond en met uitzicht van andere huizen in de buurt
Ik ben inmiddels overleden
pi_219048186
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Vaak zitten er hele processen aan vast, en ook consequenties. Om verdragen te kunnen laten slagen zullen ze het landen vaak niet makkelijk maken er weer uit te stappen. Kijk naar hoe het in het VK ging met het uit het EU-verdrag stappen bijv.
Dat ging nog een soort van prima?
Nederland heeft meer moeite met de habitatsrichtlijnen.
pi_219048194
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Zou jij er willen wonen?
Ik heb in iets vergelijkbaars gewoond, en dat was prima.
pi_219048199
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt zo ongeveer.
Dat is nog steeds amper tot niet te betalen voor starters.
pi_219048213
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:16 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Ongetwijfeld , maar in mijn ogen te weinig .
Zal misschien ook te maken hebben met ondergrond en met uitzicht van andere huizen in de buurt
Ja, dat moet zeker meer gaan gebeuren.
Maar dan wel van deze tijd.
De gallerijflats van de jaren zestig en zeventig zijn wat mij betreft een mislukking.
pi_219048249
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:19 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat is nog steeds amper tot niet te betalen voor starters.
402K is de goedkoopste zie ik nu.
Is inderdaad zeker 2 ton te hoog voor starters.
Maar ze gaan als broodjes weg en geven daardoor wel wat lucht voor starters.
Hier zijn ook portiekflats van 4 hoog, en die gaan weg voor 220-250K.

Dat is beter geschikt voor starters.
pi_219049016
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
402K is de goedkoopste zie ik nu.
Is inderdaad zeker 2 ton te hoog voor starters.
Maar ze gaan als broodjes weg en geven daardoor wel wat lucht voor starters.
Hier zijn ook portiekflats van 4 hoog, en die gaan weg voor 220-250K.

Dat is beter geschikt voor starters.
welke regio is dat? Je moet de vraagprijs tevens niet verwarren met de uiteindelijk geboden prijs, vrijwel elk object in die prijsklasse in De Randstad is bieden vanaf en dan komt er dus nog lekker 80-100k bovenop. Juist bij die goedkope hokken want daar naar is de vraag extreem groot waardoor mensen tegen elkaar op gaan bieden.

En in een hoop regionen staan amper flats of enkel hele dure appartementen. Of die flats staan in enorme pauperbuurten met veel overlast en onveilige situaties.
blablablabla
pi_219049021
quote:

[..]
Dat mag allemaal niet meer ivm stikstof noemen. Dergelijke flats hebben een relatief grote voetprint. Daarom zie je vrijwel overal 2-3 laags maximaal verschijnen op wat prestigeprojecten na in en rond binnensteden.
blablablabla
pi_219049813
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 01:25 schreef Elan het volgende:

[..]
welke regio is dat? Je moet de vraagprijs tevens niet verwarren met de uiteindelijk geboden prijs, vrijwel elk object in die prijsklasse in De Randstad is bieden vanaf en dan komt er dus nog lekker 80-100k bovenop. Juist bij die goedkope hokken want daar naar is de vraag extreem groot waardoor mensen tegen elkaar op gaan bieden.

En in een hoop regionen staan amper flats of enkel hele dure appartementen. Of die flats staan in enorme pauperbuurten met veel overlast en onveilige situaties.
Groningen.

Geen idee of er is overboden.
Er staan nog steeds een aantal te koop.

En in dezelfde wijk een aantal oudere appartement die ik eerder noemde.

In de randstad is de markt al jaren overspannen.
Maar dat zie je wereldwijd in dergelijke verstedelijkte gebieden.
pi_219051296
quote:

[..]
Dat is juist het probleem, de meeste mannen vinden dat slechts de mannen met meer geld dan gemiddeld ruim mogen wonen, ook al doen ze geen zinvolle arbeid voor het algemeen nut.
pi_219051392
Ik heb al een mooie woning, bijna afbetaald en heb voldoende financiën dus ik heb hier geen last van.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_219051587
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:40 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is juist het probleem, de meeste mannen vinden dat slechts de mannen met meer geld dan gemiddeld ruim mogen wonen, ook al doen ze geen zinvolle arbeid voor het algemeen nut.
Iedereen mag ruim wonen.
Jij ook.
Maar daar moet je wel voor betalen.
Net als iedereen.
pi_219051668
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Iedereen mag ruim wonen.
Jij ook.
Maar daar moet je wel voor betalen.
Net als iedereen.
Zoals eerder door mij is gesteld, de mannen die tegenwoordig ruim wonen, betalen dat ruim wonen nog steeds met het chanteren van de zwakkeren van de samenleving.
pi_219051675
Paar jaar geleden oud huis geërfd in Groningen, half afgebouwd, dikke scheuren, geen keuken maar wel vrijstaand en makelaar zette hoog in over 2 ton en werd 20K overboden door een jong stel die al jaren zocht naar een woning. Waarschijnlijk nu nog meer waard, gekke markt.
life is like a box of chocolates
pi_219051679
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:58 schreef torentje het volgende:

[..]
Zoals eerder door mij is gesteld, de mannen die tegenwoordig ruim wonen, betalen dat ruim wonen nog steeds met het chanteren van de zwakkeren van de samenleving.
Wat is dit nou weer voorn bullshit comment?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')