abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219036681
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:09 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
:') |:( }:| :N
Leg uit, welk deel? Alles? Wat klopt er niet? Of wil je gewoon niet dat het waar is?
pi_219036688
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Leg uit, welk deel? Alles? Wat klopt er niet? Of wil je gewoon niet dat het waar is?
Alles. Niks klopt.
pi_219036698
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:10 schreef Marsenal het volgende:
Persoonlijk denk ik dat we over 200 jaar ook nog wel functioneren als we niet de belangrijkste chipmachine-fabrikant van Europa zijn.
Op een gegeven moment keert de wal het schip. Rotterdam is een van de grootste havens, we zijn een van de grootste vlees- en zuivelexporteurs (meen na de VS de grootste). we hebben (hadden) hoogwaardige technologie zoals ASML, NXP, DSM, Akzo. Er is voor gekozen om wonen en werken op grote afstand van elkaar te ontwikkelen. Met als gevolg dat het land half vol files staat in de spits.

We zullen keuzes moeten maken. Alleen politici zijn daar errug slecht in.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219036712
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:12 schreef torentje het volgende:
Ik weet door levenservaring welk soort volk mij tegenspreekt.
Wellicht kan je dat "volk" verduidelijken??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219036728
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:54 schreef blomke het volgende:

[..]
Wellicht kan je dat "volk" verduidelijken??
Dat is het soort met een grote mond, die boos is omdat ze niet met hun eigen soort kunnen.
pi_219037106
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:56 schreef torentje het volgende:
Dat is het soort met een grote mond, die boos is omdat ze niet met hun eigen soort kunnen.
Gaat niet echt een lichtje bij me branden.
pi_219037112
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 17:09 schreef blomke het volgende:

[..]
Gaat niet echt een lichtje bij me branden.
Je zal toch wel weten wat het betekend als men tegen jou zegt "jij hebt een grote mond"?
pi_219037132
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 17:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Je zal toch wel weten wat het betekend als men tegen jou zegt "jij hebt een grote mond"?
JA, maar dan de rest??
pi_219037147
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 17:16 schreef blomke het volgende:

[..]
JA, maar dan de rest??
Dat het volgens mij een andere soort is? Of bedoel jij wat anders?
pi_219038027
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Minder mensen is ook lastig. Echte vluchtelingen kun je niet buiten de deur houden, expats heb je ook nodig. Illegale immigranten krijgen geen woningen toegewezen. En zelfs als je het aantal legale echte vluchtelingen (en nareizigers) omlaag brengt, is dat niet veel meer dan een paar druppels op een gloeiende plaat. Jongeren blijven ouder worden en huizen willen, ouderen blijven ouder worden en langer in woningen zitten.

Het is een hoofdpijndossier, maar eigenlijk ook alleen voor de niet huizenbezitters die een huis willen bezitten. En met die groep ga je niet de verkiezingen winnen, dat doe je wel met de groep huizenbezitters, dus er zal ook niet echt een goede politieke oplossing komen.
Natuurlijk kun je die mensen wel buiten de grens houden maar de wil is er niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219038323
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 19:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vluchtelingen zijn een ideale zondebok om overal de schuld van te geven.
Zoals met het falende woonbeleid van de afgelopen decennia: gewoon de schuld geven aan de asielzoekers.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219038362
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Vluchtelingen zijn een ideale zondebok om overal de schuld van te geven.
Zoals met het falende woonbeleid van de afgelopen decennia: gewoon de schuld geven aan de asielzoekers.
Alsof die hoge aantallen niet enorm drukken op de bezetting van woningen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:15:31 #213
242268 DuvalBrood
Duval... heerlijk!
pi_219038437
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 11:28 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
ergens in azië wellicht. thailand, vietnam (dit land is snel aan het groeien), singapore, maleisië, taiwan misschien. zuid-korea zeker niet. japan is ook mogelijk.

ergens in europa gaat het niet worden denk ik. want het wordt hier overal te duur en bewoonbaar. de woonlast exploderen, zelfs in landen als spanje en portugal. de vergrijzing verloopt gestaag dus pensioenen en zorg worden steeds duurder. jongeren betalen steeds meer en krijgen steeds minder terug (bezuinigingen op onderwijs, O&O, minder bouw, etc). hervormingen blijven uit vanwege bureaucratie en trage besluitvorming.

azië heeft ook demografische problemen maar vaak heb je nog een jonge beroepsbevolking. en lagere belastingen. heb een paar bekenden die in diverse landen woonden, een goede vriendin studeert zelfs in japan en ik ben stikjaloers met hoe goed ze het heeft

het is overigens niet mijn eerste keer dat ik in het buitenland heb gewoond voor enkele jaren dus ik heb wel ervaring ermee. maar mogelijk is het ditmaal permanent
Thailand kan je vergeten. Daar mag je alleen vastgoed kopen als je in Thailand bent geboren of minimaal een (x) aantal jaren de Thaise nationaliteit hebt. Ze zijn daar heel erg slim omgegaan met hun vastgoed door een stellige regel te maken: Buitenlanders mogen geen vastgoed bezitten, want Thailand is van de Thai.

Hadden ze hier ook moeten doen. ;)
Heerlijk, helder... Duval!
pi_219038736
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Alsof die hoge aantallen niet enorm drukken op de bezetting van woningen.
Noem die hoge aantallen eens.
pi_219038755
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:15 schreef DuvalBrood het volgende:

[..]
Thailand kan je vergeten. Daar mag je alleen vastgoed kopen als je in Thailand bent geboren of minimaal een (x) aantal jaren de Thaise nationaliteit hebt. Ze zijn daar heel erg slim omgegaan met hun vastgoed door een stellige regel te maken: Buitenlanders mogen geen vastgoed bezitten, want Thailand is van de Thai.

Hadden ze hier ook moeten doen. ;)
Klopt, want hier kopen de rijken en hun handlangers de hogere inkomens veel plek op voor zichzelf, zodat armen onvoldoende leefruimte hebben.
pi_219038780
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Klopt, want hier kopen de rijken en hun handlangers de hogere inkomens veel plek op voor zichzelf, zodat armen onvoldoende leefruimte hebben.
Die hebben ruimte zat.
pi_219039031
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die hebben ruimte zat.
Dat jij armen niet blieft was me al bekend, zoek jij dus maar liefde bij de eigen soort.
pi_219039046
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:07 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat jij armen niet blieft was me al bekend, zoek jij dus maar liefde bij de eigen soort.
Die parasiteren tenminste niet op anderen.
pi_219039345
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die parasiteren tenminste niet op anderen.
Ach kom, jouw soort heeft een grote mond en pikt van fijnere mensen.
pi_219039373
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nederlanders krimpen in aantal, overig is immigratie.

Dus tel uit je winst.
pi_219039542
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 19:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maar zou je echt moeten willen legitieme vluchtelingen buiten te willen houden, of wil je meer de drempel verhogen voor wat voor een vluchtelingen je je nog voor zou willen openstellen? Nog afgezien van allerlei internationale verdragen die je getekend hebt vooral op basis van wat je ethisch verantwoord vond.

En dat is nog afgezien van de eventuele enorme kosten om iedereen echt buiten te houden, plus alle ongemakken die echte strikte grenscontroles met zich mee zouden brengen.

Mijns inziens staan demonstranten die tegen en voor immigratie demonstreren vaak helemaal niet lijnrecht tegenover elkaar, en is er best veel overlap. De ene kant is vooral tegen illegale immigratie en gelukszoekers, de andere kant is vooral voor het opvangen van legitieme vluchtelingen, mensen die echt vluchten voor hun leven. Een groot deel van de demonstranten aan beide kanten kan zich daar deels wel in vinden volgens mij.
pi_219039616
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
1 miljoen
pi_219039787
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nederlanders krimpen in aantal, overig is immigratie.

Dus tel uit je winst.
Immigratie is iets anders.
pi_219039791
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:25 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
1 miljoen
Per uur?
pi_219039805
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Ach kom, jouw soort heeft een grote mond en pikt van fijnere mensen.
Nee, mijn soort werkt gewoon om een bestaan te kunnen opbouwen. Ipv het handje op te houden en eisen dat je alles gratis krijgt.

Dat soort parasieten heb ik een broertje dood aan.
pi_219040145
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 10:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Yup. Het Valeriusrondeel in Capelle is een mooi voorbeeld. Voornamelijk midden- en sociale huur. Het kan wel.
[ afbeelding ]
Ja lekker man, die Sovjetflats.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_219040277
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Per uur?
In totaal sinds 1980
pi_219041240
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, mijn soort werkt gewoon om een bestaan te kunnen opbouwen. Ipv het handje op te houden en eisen dat je alles gratis krijgt.

Ik ook. Veel meegemaakt, al in mijn studententijd. Ook in het bedrijfsleven; genoeg die de kantjes eraf liepen.
pi_219041249
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:15 schreef DuvalBrood het volgende:

Ik kan/mag daar dus geen huis kopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 18-10-2025 08:38:57 ]
pi_219041561
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar zou je echt moeten willen legitieme vluchtelingen buiten te willen houden, of wil je meer de drempel verhogen voor wat voor een vluchtelingen je je nog voor zou willen openstellen? Nog afgezien van allerlei internationale verdragen die je getekend hebt vooral op basis van wat je ethisch verantwoord vond.

En dat is nog afgezien van de eventuele enorme kosten om iedereen echt buiten te houden, plus alle ongemakken die echte strikte grenscontroles met zich mee zouden brengen.

Mijns inziens staan demonstranten die tegen en voor immigratie demonstreren vaak helemaal niet lijnrecht tegenover elkaar, en is er best veel overlap. De ene kant is vooral tegen illegale immigratie en gelukszoekers, de andere kant is vooral voor het opvangen van legitieme vluchtelingen, mensen die echt vluchten voor hun leven. Een groot deel van de demonstranten aan beide kanten kan zich daar deels wel in vinden volgens mij.
Het kan niet eens, waarom zou heel Afrika in klein Nederland kunnen wonen? Zoveel landen doorkruist ook, daarnaast, nee, hou maar buiten.

Verdragen zijn gedateerd, of misinterpreteert en opgerekt door rechters, eruit.
pi_219041582
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Immigratie is iets anders.
Ja, maar hoe groot daadwerkelijk. Afgezien v groepskarakteristieken.
pi_219041612
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 17:16 schreef blomke het volgende:

[..]
JA, maar dan de rest??
Iemand doet weer een poging met hem in discussie te gaan...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219041623
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, maar hoe groot daadwerkelijk. Afgezien v groepskarakteristieken.
Dat is hierboven al genoemd.
pi_219041646
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het kan niet eens, waarom zou heel Afrika in klein Nederland kunnen wonen?
Beetje rare stelling.
Hoezo wil heel Afrika vluchten?

quote:
Zoveel landen doorkruist ook, daarnaast, nee, hou maar buiten.

Verdragen zijn gedateerd, of misinterpreteert en opgerekt door rechters, eruit.
Ja, precies.
Gewoon niet langer toestaan dat mensen hun land ontvluchten.
pi_219041813
Als jongeren nou gewoon wat minder avocado toast zouden eten was het spaargeld geen probleem.
pi_219041873
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is hierboven al genoemd.
:?
pi_219041884
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 09:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Beetje rare stelling.
Hoezo wil heel Afrika vluchten?
[..]
Ja, precies.
Gewoon niet langer toestaan dat mensen hun land ontvluchten.
Het is een hyperbool, wij zijn een puntje op de wereldkaart, de aantallen die hierheen willen verhuizen zijn veel te groot voor dit land.

Natuurlijke limieten zijn o.a. voelbaar in de huizenmarkt, maar gezien ook het overschot aan mensen die in de bijstand zullen blijven hangen en niet integreerbaar, meer veel meer punten.

Maar daar kijkt links van weg omdat het zulke zielige mensen zijn.

Niet hier helpen maar daar.
pi_219041886
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 10:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Als jongeren nou gewoon wat minder avocado toast zouden eten was het spaargeld geen probleem.
Nu stijgen de huizenprijzen wel sneller dan dat iemand kan sparen.
pi_219041903
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 10:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is een hyperbool, wij zijn een puntje op de wereldkaart, de aantallen die hierheen willen verhuizen zijn veel te groot voor dit land.

Natuurlijke limieten zijn o.a. voelbaar in de huizenmarkt, maar gezien ook het overschot aan mensen die in de bijstand zullen blijven hangen en niet integreerbaar, meer veel meer punten.

Maar daar kijkt links van weg omdat het zulke zielige mensen zijn.

Niet hier helpen maar daar.
De huizenmarkt is al bijna vijftig jaar een probleem, en dat is door decennialang VVD beleid alleen maar erger geworden.

En dan is het makkelijk om asielzoekers daar de schuld van te geven.
pi_219041956
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 10:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
De huizenmarkt is al bijna vijftig jaar een probleem, en dat is door decennialang VVD beleid alleen maar erger geworden.

En dan is het makkelijk om asielzoekers daar de schuld van te geven.
Welke aantallen heb je het nou over, de populatie neemt niet toe van natuurlijke aanwas het komt hier allemaal naartoe immigreren, vluchtelingen maar ook arbeiders, doch die laatste groep heeft men weinig last van, ook al drukt die uiteraard ook op de bezetting van woningen.

En ja je kan het hele land asfalteren en bebouwen als je wilt, waarom dat heilig zou zijn weet ik niet, het zijn dezelfde types die zo moeilijk doen om de natuur die daarover praten.
pi_219042008
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 10:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welke aantallen heb je het nou over, de populatie neemt niet toe van natuurlijke aanwas het komt hier allemaal naartoe immigreren, vluchtelingen maar ook arbeiders, doch die laatste groep heeft men weinig last van, ook al drukt die uiteraard ook op de bezetting van woningen.

En ja je kan het hele land asfalteren en bebouwen als je wilt, waarom dat heilig zou zijn weet ik niet, het zijn dezelfde types die zo moeilijk doen om de natuur die daarover praten.
Je trekt er steeds meer bevolkingsgroepen bij.

Het ging om vluchtelingen.
Niet om arbeidsmigranten.
pi_219042437
Deze architect heeft een prachtig plan voor de veestallen, hergebruik en efficiënt. Een boerderijdorpje welke de omgeving in tact laat.

https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
pi_219042766
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

De soort met de grote monden-jouw soort dus-heb ik nog nooit kunnen betrappen op het doen van zinvolle arbeid voor het algemeen nut.
Jouw soort wil ook in ruil voor slechte producten de beste producten of best geld.

[ Bericht 5% gewijzigd door torentje op 18-10-2025 12:38:52 ]
pi_219043226
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:20 schreef torentje het volgende:

[..]
De soort met de grote monden-jouw soort dus-heb ik nog nooit kunnen betrappen op het doen van zinvolle arbeid voor het algemeen nut.
Dat verbaast mij niets.
Maar dat komt omdat jij een eigen invulling geeft aan wat zinvolle arbeid voor het algemeen nut is.

quote:
Jouw soort wil ook in ruil voor slechte producten de beste producten of best geld.
Nope, dat verzin jij.

Wel creatief trouwens.
pi_219043509
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat verbaast mij niets.
Maar dat komt omdat jij een eigen invulling geeft aan wat zinvolle arbeid voor het algemeen nut is.
[..]
Nope, dat verzin jij.

Wel creatief trouwens.
Wat is volgens jou dan de juiste invulling van zinvolle arbeid voor het algemeen nut?
En als tweede, ik verzin niks, ik zie dat de mannen met de grote monden, slechts slechte producten produceren en aanbieden in ruil voor best geld.
Het is dat ik de wereld probeer te verbeteren, maar anders was ik gewoon in een tent gaan wonen zonder internetaansluiting en de daarvoor benodigde elektriciteit.
pi_219043583
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:38 schreef torentje het volgende:
Al zou het waar zijn (hetgeen ik betwijfel), wat dan nog? Rijken kunnen in een groter huis wonen, daarom noem je het ook "rijken". Je hebt ook mensen met donker haar, blondines en kalen. Dus ook verschil tussen arm en rijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 18-10-2025 14:30:27 ]
pi_219043595
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 12:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Je zou raar opkijken als de elektriciteitsvoorziening 0,0 levert.
pi_219043608
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:03 schreef torentje het volgende:
En als tweede, ik verzin niks, ik zie dat de mannen met de grote monden, slechts slechte producten produceren en aanbieden in ruil voor best geld.
1) Vraag me nog steeds af wie jij bedoelt met "de mannen met de grote monden".

2) Staat je natuurlijk vrij die mannen/producten schouderophalend links te laten liggen.
pi_219043691
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:29 schreef blomke het volgende:
2) Staat je natuurlijk vrij die mannen/producten schouderophalend links te laten liggen.
Neen, negeren gaat niet, die mannen moeten stoppen met het produceren en aanbieden van slechte producten, want daardoor hebben veel jongeren geen ruimte om zelf een betere woonruimte voor zichzelf te bouwen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:50:53 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219043715
Wat een slecht artikel zeg. Starters kopen geen gemiddelde woning.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')