abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2025 @ 09:05:43 #51
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_219074432
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 08:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik wist niet dat we in Zweden ook D66 hebben :')
Hahahaha lachen ja, er is een meisje verkracht en de rechter legt een lage straf op omdat de verkrachting niet lang genoeg duurde. Hahahaha.

Veroordeel liever deze vreselijke daad ipv lacherig te doen over een andere comment. Echt wat ben jij toch een naar mannetje. Liever iemand pakken op je geliefde stokpaardjes ipv gewoon je walging uitspreken. Stoer hoor.
pi_219074558
Dit continent gaat helemaal ten onder dankzij de “deugers”.
Wanneer is dit begonnen? Toen we vrouwen stemrecht gingen geven.

Grote fout.
  Redactie Sport woensdag 22 oktober 2025 @ 09:49:42 #53
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219074677
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 09:34 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
<Knip>
Altijd laten informeren door meerdere bronnen, want ps dan krijg je volledige context.

Wat mij betreft zou verkrachting wel mogen leiden tot uitzetten overigens.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 22-10-2025 14:27:08 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219074735
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 22:59 schreef Nexum het volgende:
Eritrea is ook gewoon een failed state. Dat patriarchale neerkijkende op vrouwen zit daar diep in de cultuur geworteld. Dit staat even los van het gegeven dat dit rechtse nieuwsplatform dit artikel duidelijk met een doel schrijft om opruiing te veroorzaken.
Is dat ook geen reden om geen mensen uit zulke landen hier binnen te laten in het Westen? En waar heb je trouwens het gevoel dat de vermeende 'opruiing' zich zou bevinden? Als berichtgeving over een verkrachting hier nu al onder valt, krijgen we wel een hele rare wereld.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Altijd laten informeren door meerdere bronnen, want ps dan krijg je volledige context.

Hier moeten we het denk ik allemaal over eens zijn. En dit is ongeacht de afkomst, al is het Amerikaan of Spanjaard. Als mensen zich zo gedragen is het een retourtje terug naar het herkomstland.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219074821
Hier gaat overigens wel een hele bizarre boodschap van uit. Ongewenst penetreren is nog steeds strafbaar, maar als je hem er op tijd weer uittrekt heeft het geen verregaande gevolgen voor je verblijfstatus. Hoeveel tijd hebben we het nu dan over? 30 seconden? 40 seconden?

Dus stopwatch bij de hand en gaan met die banaan.

:') x1000
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 10:26:48 #56
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219074895
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 08:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik wist niet dat we in Zweden ook D66 hebben :')
Vooral gewoon hele incompetente domme vrouwen die denken over te kunnen komen als rechter door gewoon wat termen te gebruiken, maar zo dom zijn we natuurlijk niet.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219074897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 09:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit continent gaat helemaal ten onder dankzij de “deugers”.
Wanneer is dit begonnen? Toen we vrouwen stemrecht gingen geven.

Grote fout.
Dat klopt, vrijwel alle jonge vrouwen stemmen op links-progressieve partijen. Makkelijk beīnvloedbaar met emo-politiek, denken in emotie en niet naar ratio.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 12:06:04 #58
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219075558
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 10:12 schreef Hathor het volgende:
Hier gaat overigens wel een hele bizarre boodschap van uit. Ongewenst penetreren is nog steeds strafbaar, maar als je hem er op tijd weer uittrekt heeft het geen verregaande gevolgen voor je verblijfstatus. Hoeveel tijd hebben we het nu dan over? 30 seconden? 40 seconden?

Dus stopwatch bij de hand en gaan met die banaan.

:') x1000
De boodschap is volgens mij gewoon dat ze uitgingen van het standpunt dat deze jongeman niet uitgezet zou mogen worden hoe dan ook en dat ze er daarna iets bij hebben verzonnen. Er is volgens mij echt geen criterium in de Zweedse wetgeving dat een verkrachting onder de 2:37 minuten een andere strafmaat op moet leveren.

Trouwens ook een dikke vinger naar die school. Hoe kún je een dader weer toelaten na zoiets zodat het slachtoffer ermee geconfronteerd wordt?!

In beide gevallen is er meer oog voor de situatie van de dader dan voor het slachtoffer en de samenleving. Walgelijk :r
pi_219075622
Ik denk dat dit de manier is om heel snel alle goodwill onder een ruimhartig asielbeleid te laten verdwijnen.

Valt mij op dat de onderste twee bronnen de etniciteit van de dader niet benoemen. Daar lijkt het gewoon een 'mannenprobleem'. :')

Die Zweedse Radio 1:
quote:
De 17-jarige Meya Åberg werd vorig jaar in de metro van Skellefteå door een onbekende man verkracht. De rechtbank sprak de man vrij, maar nu heeft het Hof van Beroep hem tot een gevangenisstraf veroordeeld.

Het aantal veroordelingen voor verkrachting in Zweden is de afgelopen tien jaar verdubbeld. Stina Holmberg, universitair hoofddocent criminologie, zegt dat het percentage vervolgingen dat tot een veroordeling leidt, de afgelopen jaren ook is toegenomen.

"Ik haat hem omdat hij mij heeft vernietigd", zegt Meya over de man die haar verkrachtte.
Dit lijkt iets te zijn wat door heel West Europa speelt. Het 'mannenprobleem', en dat niet benoemen van de afkomst van de dader.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219075643
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 12:13 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat dit de manier is om heel snel alle goodwill onder een ruimhartig asielbeleid te laten verdwijnen.

Valt mij op dat de onderste twee bronnen de etniciteit van de dader niet benoemen. Daar lijkt het gewoon een 'mannenprobleem'. :')

Die Zweedse Radio 1:
[..]

Toch raar dat het allemaal zo matig integreert.
Toch ook bijzonder raar dat links wegkijkt of de oorzaak elders legt, niemand is verantwoordelijk voor de eigen acties bij linkse mensen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 22 oktober 2025 @ 12:23:22 #61
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219075704
lekker links stemmen mensen dan komt alles goed
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219075736
quote:
16s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 12:23 schreef FlippingCoin het volgende:
lekker links stemmen mensen dan komt alles goed
Als je rechts stemt veranderd er ook niks, het maakt totaal geen zak meer uit waar je op stemt, loze woorden en holle kreten grossieren ze in aan beide kanten van het spectrum.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219075766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 12:27 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als je rechts stemt veranderd er ook niks, het maakt totaal geen zak meer uit waar je op stemt, loze woorden en holle kreten grossieren ze in aan beide kanten van het spectrum.
Ik kan me zo voorstellen dat als de staat het zo verzaakt, je als vader/community op een gegeven moment het heft in eigen hand neemt.
Zweden zijn toch kennelijk wel heel lieve mensen, als ze dit allemaal maar laten gebeuren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219075785
quote:

[..]
Met wel een "klein" verschil.

Links is helemaal niet van plan er wat aan te doen, als ze het (nog meer) voor het zeggen krijgen doen we wat aan aarbeidsmigranten maar gaan de sluizen nog verder open voor dit soort kansenparels.

Met een serieuze rechtse meerderheid, dus zonder NSC-achtige druiloren, heb je nog de beste kans dat er iets gaat gebeuren.
-
pi_219075793
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 12:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan me zo voorstellen dat als de staat het zo verzaakt, je als vader/community op een gegeven moment het heft in eigen hand neemt.
Zweden zijn toch kennelijk wel heel lieve mensen, als ze dit allemaal maar laten gebeuren.
Heel West Europa gaat langzaam ten onder door de "tolerantie" ofwel gebrek aan zelfrespect voor de eigen cultuur.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 12:36:20 #66
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219075809
quote:

[..]
in Denenarken doen ze er wat aan, in vele landen om ons heen doen ze er al meer aan dan hier. Rechts stelt tenminste nog dat ze er iets aan willen doen. Onbekwaam zijn ze allemaal, dan liever gaan voor de intentie.

Daarnaast heeft rechts stemmen ook meer linkse partijen gedwongen dit standpunt serieus te gaan nemen, ineens is er bij deze verkiezingen te spreken over een instroomaantal. Dit was eerder niet te denken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219075863
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 12:33 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Heel West Europa gaat langzaam ten onder door de "tolerantie" ofwel gebrek aan zelfrespect voor de eigen cultuur.
In Oost-Europa heeft men nog wel zelfrespect.

twitter
pi_219075968
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Fijn dat er nog users zoals jij actief blijven hier :) een van de weinige genuanceerde reacties
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219076016
quote:

[..]
In Nederland heb je altijd een coalitie met een zaadpartij er bij die het onmogelijk maakt om door te pakken. Dat is zo ontworpen: men is als de dood voor grote veranderingen. Het resultaat is dat onze overheid niets kan en wil aanpakken, en problemen voor zich uit blijft schuiven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 22 oktober 2025 @ 13:15:55 #70
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219076070
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 12:45 schreef RotatoR het volgende:

[..]
In Oost-Europa heeft men nog wel zelfrespect.

[ x ]
Iemand die zijn eigen burgers op 1 zet. Hier schrik ik van.
pi_219076090
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 22:50 schreef recursief het volgende:
Voor context over de bron (Friatider): https://en.wikipedia.org/wiki/Fria_Tider
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 04:11 schreef 111210 het volgende:

[..]
Wat suggereer je hiermee dan?
Met het risico dat ik ervan beticht ga worden een "goedprater" te zijn. Ik heb het vonnis van het hoger beroep gevonden. Friatider, NieuwRechts en allerlei soortgelijke sites lijken een loopje te nemen met de feiten.

Volgens NieuwRechts:
"Het hof oordeelde dat de verkrachting “niet lang genoeg duurde” om uitzetting te rechtvaardigen. "

Volgens Report24:
"Der Täter soll nach einem schwedischen Gerichtsurteil nicht abgeschoben werden, weil die Vergewaltigung nicht lange genug, sondern nur 5-7 Minuten dauerte. Eine schwere Straftat würde nur vorliegen, hätte die Vergewaltigung 10 Minuten gedauert."

Al deze sites beweren dat het hof de dader niet wil uitzetten omdat de verkrachting niet lang genoeg geduurd heeft. Soms wordt zelfs beweerd dat hij wel zou zijn uitgezet als de verkrachting 10 minuten had geduurd.

Met wat moeite heb ik het vonnis boven tafel weten te krijgen, en naar het Nederlands laten vertalen

Wat me meteen al niet verbaasde is dat wat sites als Friatider schrijven helemaal niet in het vonnis is terug te lezen. Verkrachting kent in Zweden gradaties. Een kus op de mond zonder consent kan als verkrachting worden gezien. Het hof van beroep heeft in dit geval de verkrachting beoordeeld als "een verkrachting van normale omvang". Veel ernstiger dan billen knijpen of een kus op de mond, maar niet de ernstigste vorm. Er is echter geen sprake van dat dat gebeurd is omdat het allemaal minder dan 10 minuten duurde. Dat is kletskoek verzonnen door rechtsradicale sites die het met de waarheid niet zo nauw nemen als dat ze beter uitkomt.

quote:
In de onderhavige zaak is het waar dat het incident een relatief kortdurend incident was, waarbij het
ernstigste seksuele contact penetratie met vingers van de geslachtsdelen van het slachtoffer was.
Alle omstandigheden, ook de gevolgen die de verkrachting voor het slachtoffer heeft, zijn meegewogen, en dat alles in aanmerking nemend concludeert het hof dat dit "een verkrachting van normale omvang" was. Daarop is de straf gebaseerd. Diezelfde classificatie, die tot stand is gekomen na afweging van alle feiten en omstandigheden, en dus niet alleen een tijdsduur, is vervolgens ook gebruikt om die te vergelijken met een heleboel jurisprudentie over wel of niet uitzetten in vergelijkbare gevallen.

Overigens is de dader verordeeld tot drie jaar cel, kennelijk zonder aftrek van voorarrest:
quote:
Al met al oordeelt het Hof van Beroep dat de periode waarin Yazied Mohamed met beperkingen van zijn vrijheid werd beroofd, niet in aanmerking mag worden genomen bij de strafoplegging. Evenmin zijn er andere omstandigheden die van invloed zijn op de strafoplegging.
Ik vind het buitengewoon triest dat bepaalde radicale populistische media misbruik maken van de ellende die iemand is overkomen (in dit geval dit meisje) om hun politieke agenda met halve waarheden of soms gewoon leugens te pushen. En dat de halve wereld dat klakkeloos napraat zonder ook maar de moeite te nemen om zelf te verifieren of alles dat geschreven wordt wel klopt.

Het hof heeft (anders dan sites als Friatider beweren) NIET geoordeeld dat "de verkrachting niet lang genoeg duurde".
Het hof heeft WEL geoordeeld dat alle omstandigheden en feiten in acht genomen, dit gezien moet worden als een "verkrachting van normale omvang".

Gezien de jurisprudentie in Zweden rechtvaardigt dat uitzetting niet.

Het is al triest genoeg dat iemand verkracht wordt, maar om dan ook nog eens met die ellende aan de haal te gaan voor je eigen populistische politieke gewin, dat is lager dan laag.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2025 16:36:44 ]
  woensdag 22 oktober 2025 @ 13:24:07 #72
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219076144
quote:
16s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
in Denenarken doen ze er wat aan, in vele landen om ons heen doen ze er al meer aan dan hier. Rechts stelt tenminste nog dat ze er iets aan willen doen. Onbekwaam zijn ze allemaal, dan liever gaan voor de intentie.

Daarnaast heeft rechts stemmen ook meer linkse partijen gedwongen dit standpunt serieus te gaan nemen, ineens is er bij deze verkiezingen te spreken over een instroomaantal. Dit was eerder niet te denken.
Jawel, maar dat is verkiezingsretoriek. Zodra ze aan de knoppen zitten is instroom geen thema meer.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219076182
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 13:19 schreef recursief het volgende:

[..]
[..]
Met het risico dat ik ervan beticht ga worden een "goedprater" te zijn.
Goedprater. Hoe zou jij het vinden als iemand twee minuten lang met z’n vingers in je hol zit?

Waarom doen we ons dit zelf aan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 22 oktober 2025 @ 13:29:35 #74
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219076192
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 13:19 schreef recursief het volgende:

[..]
[..]
Met het risico dat ik ervan beticht ga worden een "goedprater" te zijn. Ik heb het vonnis van het hoger beroep gevonden. Friatider, NieuwRechts en allerlei soortgelijke sites lijken een loopje te nemen met de feiten.

Volgens NieuwRechts:
"Het hof oordeelde dat de verkrachting “niet lang genoeg duurde” om uitzetting te rechtvaardigen. "

Volgens Report24:
"Der Täter soll nach einem schwedischen Gerichtsurteil nicht abgeschoben werden, weil die Vergewaltigung nicht lange genug, sondern nur 5-7 Minuten dauerte. Eine schwere Straftat würde nur vorliegen, hätte die Vergewaltigung 10 Minuten gedauert."

Al deze sites beweren dat het hof de dader niet wil uitzetten omdat de verkrachting niet lang genoeg geduurd heeft. Soms wordt zelfs beweerd dat hij wel zou zijn uitgezet als de verkrachting 10 minuten had geduurd.

Met wat moeite heb ik het vonnis boven tafel weten te krijgen, en naar het Nederlands laten vertalen

Wat me meteen al niet verbaasde is dat wat sites als Friatider schrijven helemaal niet in het vonnis is terug te lezen. Verkrachting kent in Zweden gradaties. Een kus op de mond zonder consent kan als verkrachting worden gezien. Het hof van beroep heeft in dit geval de verkrachting beoordeeld als "een verkrachting van normale omvang". Veel ernstiger dan billen knijpen of een kus op de mond, maar niet de ernstigste vorm. Er is echter geen sprake van dat dat gebeurd is"omdat het allemaal minder dan 10 minuten duurde. Dat is kletkoek verzonnen door rechtsradicale sites die het met de waarheid niet zo nauw nemen als dat ze beter uitkomt.
[..]
Alle omstandigheden, ook de gevolgen die de verkrachting voor het slachtoffer heft, zijn meegewogen, en dat alles in aanmerking nemend concludeert het hof dat dit "een verkrachting van normale omvang" was. Daarop is de straf gebaseerd. Diezelfde classificatie, die tot stand is gekomen na afweging van alle feiten en omstandigheden, en dus niet alleen een tijdsduur, is vervolgens ook gebruikt om die te vergelijken met een heleboel jurisprudentie over wel of niet uitzetten in vergelijkbare gevallen.

Overigens is de dader verordeeld tot drie jaar cel, kennelijk zonder aftrek van voorarrest:
[..]
Ik vind het buitengewoon triest dat bepaalde radicale populistische media misbruik maken van de ellende die iemand is overkomen (in dit geval dit meisje) om hun politieke agenda met halve waarheden of soms gewoon leugens te pushen. En dat de halve wereld dat klakkeloos napraat zonder ook maar de moeite te nemen om zelf te verifieren of alles dat geschreven wordt wel klopt.

Het hof heeft (anders dan sites als Friatider beweren) NIET geoordeeld dat "de verkrachting niet lang genoeg duurde".
Het hof heeft WEL geoordeeld dat alle omstandigheden en feiten in acht genomen, dit gezien moet worden als een "verkrachting van normale omvang".

Gezien de jurisprudentie in Zweden rechtvaardigt dat uitzetting niet.

Het is al triest genoeg dat iemand verkracht wordt, maar om dan ook nog eens met die ellende aan de haal te gaan voor je eigen populistische politieke gewin, dat is lager dan laag.
Lang verhaal om tot de conclusie te komen dat hij niet lang genoeg verkracht heeft om uitgezet te worden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219076205
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 13:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Goedprater. Hoe zou jij het vinden als iemand twee minuten lang met z’n vingers in je hol zit?
Dus iemand die een hoop tijd besteed om even het een en ander uit te zoeken krijgt alleen deze simpele oneliner naar zijn hoofd geslingerd?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')