https://www.friatider.se/(...)16-slipper-utvisningquote:
"Ik haat hem": Mohamed verkrachtte Meya, 16 jaar oud – ontloopt deportatie
Meya Åberg, toen 16, werd op weg naar huis van haar werk in Skellefteå aangevallen en verkracht door Mohamed. Op haar eerste schooldag zag ze de dader, die nu een gevangenisstraf heeft gekregen, maar niet van school zal worden gestuurd omdat de verkrachting niet lang genoeg duurde. Een jurylid van de SD wilde haar van school sturen, maar de andere rechters stemden tegen.
"Ik wil zeggen dat ik hem haat en dat hij me kapot heeft gemaakt", zegt Meya tegen Norran.
De aanval vond plaats op zondag 1 september 2024, toen Meya de bus miste en door een tunnel liep nadat hij zijn dienst bij McDonalds had beëindigd.
Een Afrikaanse man pakte haar telefoon, greep haar vast en volgde haar de tunnel in. Daar verkrachtte hij haar voordat ze zich los wist te rukken en kon ontsnappen.
– Ik was helemaal kapot, vertelt Meya aan Norran.
Meya en haar familie meldden het incident onmiddellijk bij de politie. Na de verkrachting was Meya een paar dagen thuis van school. Maar op de eerste dag dat ze terugkwam, zag ze de Afrikaan, Yazied Mohamed genaamd en afkomstig uit Eritrea, bij de pooltafel in de schoolkantine staan.
– Ik kreeg een paniekaanval, rende weg en sloot mezelf op in een toilet, vertelt Meya aan Norran.
Daarna bleef ze Mohamed nog een paar keer zien in de stad, op haar werk en op school. Dit leidde ertoe dat ze besloot om gewoon niet meer naar school te gaan.
De toen 18-jarige man werd gearresteerd, maar door de rechtbank vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Nadat de officier van justitie in beroep was gegaan tegen het vonnis, kwam het Hof van Beroep tot een andere beoordeling en veroordeelde Yazied Mohamed tot drie jaar gevangenisstraf voor verkrachting. Hij moet ook 240.000 kronen aan schadevergoeding betalen aan Meya Åberg.
Yazied Mohamed is een Eritrese staatsburger en de officier van justitie heeft verzocht om zijn uitzetting. Het Hof van Beroep merkt echter op dat de 19-jarige een vluchtelingenstatus heeft. Om hem uit te zetten, vereist de wet daarom dat het feit dat hij heeft gepleegd "een bijzonder ernstig misdrijf vormt en dat het toestaan van hem om in Zweden te blijven een ernstige bedreiging voor de openbare orde en veiligheid zou vormen."
De verkrachting van de 16-jarige Meya is geen voldoende ernstig misdrijf om uitzetting te rechtvaardigen, oordeelt het Hof van Beroep, dat bij de beoordeling onder meer verwijst naar de "duur" van de verkrachting.
Verkrachting moet daarom in veel gevallen worden beschouwd als een dermate ernstig misdrijf dat kan leiden tot uitzetting van een vluchteling, maar er moet een beoordeling worden gemaakt van alle omstandigheden in het individuele geval. Gelet op de aard en de duur van het betreffende feit, is het Hof van Beroep van oordeel dat het misdrijf weliswaar ernstig is, maar dat het niet zo'n ernstig misdrijf was dat het kon leiden tot een besluit tot uitzetting van Yazied Mohamed. Het verzoek tot uitzetting moet daarom worden afgewezen, aldus het Hof van Beroep voor Upper Norrland in zijn vonnis.
Rechter Sammy Lie (SD) was het daar niet mee eens en wilde Mohamed uitzetten.
"In tegenstelling tot de meerderheid ben ik van mening dat het een bijzonder ernstig misdrijf betreft en dat het een ernstig gevaar voor de openbare orde en veiligheid zou vormen als Yazied Mohamed in Zweden zou blijven. Yazied Mohameds band met Zweden is niet zodanig dat hij niet zou moeten worden uitgezet. Ik ben daarom van mening dat Yazied Mohamed het land moet worden uitgezet en niet meer mag terugkeren", schrijft Lie in een afwijkende mening.
De rechters die Mohamed niet wilden uitzetten waren de raadsheren van het Hof van Beroep Lars Viktorsson en Elida Sundkvist, de waarnemend assessor van het Hof van Beroep Hanna Hamrén (referent) en de lekenrechter Lena Berggren.
Meya heeft een traumabehandeling ondergaan en steun gekregen van vrienden en familie. Ze hoopt dat haar verhaal anderen inspireert om zich te melden.
Dan ben je als vrouw ook wel echt een zielig hoopje stront zeg, ook die kerel trouwens.quote:De rechters die Mohamed niet wilden uitzetten waren de raadsheren van het Hof van Beroep Lars Viktorsson en Elida Sundkvist, de waarnemend assessor van het Hof van Beroep Hanna Hamrén (referent) en de lekenrechter Lena Berggren.
https://www.sverigesradio(...)-nu-har-mannen-domtsquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:50 schreef recursief het volgende:
Voor context over de bron (Friatider): https://en.wikipedia.org/wiki/Fria_Tider
Dat gaat met de spreidingswet in Nederland ook gebeuren, asielzoekers over het hele land verspreid en dus ook de overlast en verkrachtingen over het hele land verspreid.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:08 schreef Cruzinats het volgende:
Holy fuck, zelfs in een uithoek als Skellefteå ontkom je niet meer aan de cultuurverrijking.
Had vroeger een maat op WoW ten tijde van WotLK die woonde daar, een Zweed natuurlijk. Weinig te doen daar als cultuurverrijker, behalve natuurlijk jonge meisjes verkrachten.
Er zal toch eens een moment komen dat er wederom schoon schip wordt gemaakt in Europa.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:41 schreef Hathor het volgende:
Zweden is kaput, volledig kaput. Hef jezelf maar op want dit gaat nooit niks meer worden.
quote:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkrachtte-lichter-omquote:Rechter straft asielzoeker die vrouw verkrachtte lichter om uitzetting te voorkomen'
Door RTL Nieuws ·
Een 38-jarige Afghaanse asielzoeker die in 2016 een licht verstandelijk beperkte vrouw van 18 verkrachtte, heeft van de rechtbank in Amsterdam een lagere straf gekregen om uitzetting te voorkomen. Dat meldt De Telegraaf. De rechtbank oordeelde dat de straf niet de consequentie mag hebben dat Zaman S. kan worden uitgezet.
Dat kan alleen met legerinzet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zal toch eens een moment komen dat er wederom schoon schip wordt gemaakt in Europa.
Dat is ongeacht de etnische of religieuze achtergrond vd dader. Wat in dit soort topics ineens wonderwel en buitengewoon relevant is.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Hier in Nederland verlagen ze de straf gewoon. Zodat de verkrachter net als in Zweden niet uitgezet hoeft te worden.
[..]
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkrachtte-lichter-om
Ik vind dit gewoon ziek. Een zieke cultuur om misdadigers te beschermen.
En vrouwen mogen de schade levenslang met zich meedragen.
Vandaar dat er ook zo wordt geïnvesteerd in defensie door geheel Europa. Ik denk dat ze ook rekening houden met een burgeroorlog tussen moslims en autochtonen. Want dat het kruidvat eens ergens tot ontbranding gaat komen staat vast, alleen wanneer is de vraag.quote:
Dan moeten we dus alle single hetero mannen aan een vrouw helpen.quote:
nee, alleen de single hetero mannen die zich misdragenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 01:25 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dan moeten we dus alle single hetero mannen aan een vrouw helpen.
Maar dan moeten ze zich dus eerst misdragen voordat je ingrijpt?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 01:30 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
nee, alleen de single hetero mannen die zich misdragen
Gewoon alleen vrouwen en kinderen asiel bieden.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 01:25 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dan moeten we dus alle single hetero mannen aan een vrouw helpen.
Ja, laten we ze snel Nederlander/Duitser/Zweed maken en de media verbieden om over hun achtergrond of uiterlijke kenmerken te schrijven.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:48 schreef RotatoR het volgende:
Treurig om te zien dat in een paar decennia tijd heel West-Europa wordt geruïneerd door dit soort primitieve barbaren uit de middeleeuwen te importeren. Naast dit soort zedenmisdrijven is het schering en inslag met terreuraanslagen, mesaanvallen, eerwraak delicten, aanrandingen, de vele verwardiërs en de algehele verpaupering. Het is zo onrechtvaardig.
Vrouwen en meisjes bedoel je.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 01:50 schreef Ansa het volgende:
[..]
Gewoon alleen vrouwen en kinderen asiel bieden.
Angstige kiezers zijn meer geneigd om links te stemmen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik begrijp gewoon niet dat een land dit haar eigen bevolking, haar vrouwen en meiden, aandoet.
Waarom?
Dit hoor ik al decennia, maar er gebeurt helemaal niks.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 02:48 schreef PzKpfw het volgende:
Wat raar dat mensen meer en meer bereid zijn voor eigen rechter te gaan spelen.
Wat suggereer je hiermee dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:50 schreef recursief het volgende:
NWS / betogers bij hotel met asielzoekers (Ierland)quote:Op woensdag 22 oktober 2025 02:52 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dit hoor ik al decennia, maar er gebeurt helemaal niks.
Nou heftig hoor.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 04:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
NWS / betogers bij hotel met asielzoekers (Ierland)
SNEL gratis kranten abbos geven aan studenten van de altijd betrouwbare niet door de EU gefinancierde DPG groep!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:50 schreef recursief het volgende:
Resultaten uit het verleden zeggen niet zoveel over de toekomstquote:Op woensdag 22 oktober 2025 02:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Angstige kiezers zijn meer geneigd om links te stemmen.
Why Anxious People Lean to the Left on Economic Policy: Personality, Social Exclusion, and Redistribution (Panish & Delton, 2025)
Dat eerste is wat duidelijk geprobeerd wordt.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 01:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, laten we ze snel Nederlander/Duitser/Zweed maken en de media verbieden om over hun achtergrond of uiterlijke kenmerken te schrijven.
Dit soort shit heeft Denemarken amper, die hebben op links de stop op migratie instroom omarmt.
Er komt af en toe nog wat zooi vanuit Zweden binnen maar dat is behapbaar.
JA21 ziet dit ook.
Denemarken maakte ook andere keuzes in WO2. Keuzes die ik Nederland ook graag had zien maken.
Ik denk dat we als Nederlanders heel veel kunnen leren van onze Deense “buren”, JA21 had dit vol moeten inzetten.
Als NL in WO2 zich net zo snel overgeven had als Denemarken waren de Duitsers over Duinkerken heen gerold voordat de Engelsen hun leger daar weg konden krijgen. Als de Engelsen op dat punt zo een groot deel van hun leger waren kwijtgeraakt, hadden ze zich vermoedelijk overgeven, of op zijn minst neutraliteit uitonderhandeld.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 01:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, laten we ze snel Nederlander/Duitser/Zweed maken en de media verbieden om over hun achtergrond of uiterlijke kenmerken te schrijven.
Dit soort shit heeft Denemarken amper, die hebben op links de stop op migratie instroom omarmt.
JA21 ziet dit ook.
Denemarken maakte ook andere keuzes in WO2. Keuzes die ik Nederland ook graag had zien maken.
Ik denk dat we als Nederlanders heel veel kunnen leren van onze Deense “buren”, JA21 had dit vol moeten inzetten.
Op een aantal plekken heeft het Nederlands leger erg goed weerstand gegeven (Afsluitdijk). Daarnaast waren onze Fokker vliegtuigen (en piloten) verbazend goed opgewassen tegen de Duitse gevechtsvliegtuigen, en hadden we goed afweergeschut (Oerlikon) Uiteindelijk zijn er meer dan 500 Duitse vliegtuig neergehaald/beschadigd, met name transportvliegtuigen, en dat heeft de Duitsers in de rest van de oorlog parten gespeeld.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 07:45 schreef Shotty het volgende:
De verdediging van Nederland, en voornamelijk Zeeland, hebben een belangrijker effect gehad dan veel mensen denken.
Een kennis woont tijdelijk voor werk in denemarken.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 01:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
JA21 ziet dit ook.
Stelletje klootzakken.quote:De rechters die Mohamed niet wilden uitzetten waren Lars, Elida, Hanna en Lena
Ik denk dat we we samen wel een paar pagina’s kunnen volschrijven inderdaad :-)quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Op een aantal plekken heeft het Nederlands leger erg goed weerstand gegeven (Afsluitdijk). Daarnaast waren onze Fokker vliegtuigen (en piloten) verbazend goed opgewassen tegen de Duitse gevechtsvliegtuigen, en hadden we goed afweergeschut (Oerlikon) Uiteindelijk zijn er meer dan 500 Duitse vliegtuig neergehaald/beschadigd, met name transportvliegtuigen, en dat heeft de Duitsers in de rest van de oorlog parten gespeeld.
Ik wist niet dat we in Zweden ook D66 hebbenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 05:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ah, in Zweden hebben ze dus ook dat soort rechters! Ze hebben vast een goede stok achter de deur gevonden waardoor Mo'tje zich gewoon gaat gedragen joh, zo intelligent zijn ze. Misschien hadden ze die dame gewoon moeten veroordelen.
Hahahaha lachen ja, er is een meisje verkracht en de rechter legt een lage straf op omdat de verkrachting niet lang genoeg duurde. Hahahaha.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik wist niet dat we in Zweden ook D66 hebben
Altijd laten informeren door meerdere bronnen, want ps dan krijg je volledige context.quote:
Is dat ook geen reden om geen mensen uit zulke landen hier binnen te laten in het Westen? En waar heb je trouwens het gevoel dat de vermeende 'opruiing' zich zou bevinden? Als berichtgeving over een verkrachting hier nu al onder valt, krijgen we wel een hele rare wereld.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:59 schreef Nexum het volgende:
Eritrea is ook gewoon een failed state. Dat patriarchale neerkijkende op vrouwen zit daar diep in de cultuur geworteld. Dit staat even los van het gegeven dat dit rechtse nieuwsplatform dit artikel duidelijk met een doel schrijft om opruiing te veroorzaken.
Hier moeten we het denk ik allemaal over eens zijn. En dit is ongeacht de afkomst, al is het Amerikaan of Spanjaard. Als mensen zich zo gedragen is het een retourtje terug naar het herkomstland.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Altijd laten informeren door meerdere bronnen, want ps dan krijg je volledige context.
Wat mij betreft zou verkrachting wel mogen leiden tot uitzetten overigens.
Vooral gewoon hele incompetente domme vrouwen die denken over te kunnen komen als rechter door gewoon wat termen te gebruiken, maar zo dom zijn we natuurlijk niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik wist niet dat we in Zweden ook D66 hebben
Dat klopt, vrijwel alle jonge vrouwen stemmen op links-progressieve partijen. Makkelijk beïnvloedbaar met emo-politiek, denken in emotie en niet naar ratio.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit continent gaat helemaal ten onder dankzij de “deugers”.
Wanneer is dit begonnen? Toen we vrouwen stemrecht gingen geven.
Grote fout.
De boodschap is volgens mij gewoon dat ze uitgingen van het standpunt dat deze jongeman niet uitgezet zou mogen worden hoe dan ook en dat ze er daarna iets bij hebben verzonnen. Er is volgens mij echt geen criterium in de Zweedse wetgeving dat een verkrachting onder de 2:37 minuten een andere strafmaat op moet leveren.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:12 schreef Hathor het volgende:
Hier gaat overigens wel een hele bizarre boodschap van uit. Ongewenst penetreren is nog steeds strafbaar, maar als je hem er op tijd weer uittrekt heeft het geen verregaande gevolgen voor je verblijfstatus. Hoeveel tijd hebben we het nu dan over? 30 seconden? 40 seconden?
Dus stopwatch bij de hand en gaan met die banaan.
x1000
Dit lijkt iets te zijn wat door heel West Europa speelt. Het 'mannenprobleem', en dat niet benoemen van de afkomst van de dader.quote:De 17-jarige Meya Åberg werd vorig jaar in de metro van Skellefteå door een onbekende man verkracht. De rechtbank sprak de man vrij, maar nu heeft het Hof van Beroep hem tot een gevangenisstraf veroordeeld.
Het aantal veroordelingen voor verkrachting in Zweden is de afgelopen tien jaar verdubbeld. Stina Holmberg, universitair hoofddocent criminologie, zegt dat het percentage vervolgingen dat tot een veroordeling leidt, de afgelopen jaren ook is toegenomen.
"Ik haat hem omdat hij mij heeft vernietigd", zegt Meya over de man die haar verkrachtte.
Toch raar dat het allemaal zo matig integreert.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:13 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat dit de manier is om heel snel alle goodwill onder een ruimhartig asielbeleid te laten verdwijnen.
Valt mij op dat de onderste twee bronnen de etniciteit van de dader niet benoemen. Daar lijkt het gewoon een 'mannenprobleem'.
Die Zweedse Radio 1:
[..]
Als je rechts stemt veranderd er ook niks, het maakt totaal geen zak meer uit waar je op stemt, loze woorden en holle kreten grossieren ze in aan beide kanten van het spectrum.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:23 schreef FlippingCoin het volgende:
lekker links stemmen mensen dan komt alles goed
Ik kan me zo voorstellen dat als de staat het zo verzaakt, je als vader/community op een gegeven moment het heft in eigen hand neemt.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je rechts stemt veranderd er ook niks, het maakt totaal geen zak meer uit waar je op stemt, loze woorden en holle kreten grossieren ze in aan beide kanten van het spectrum.
Met wel een "klein" verschil.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je rechts stemt veranderd er ook niks, het maakt totaal geen zak meer uit waar je op stemt, loze woorden en holle kreten grossieren ze in aan beide kanten van het spectrum.
Heel West Europa gaat langzaam ten onder door de "tolerantie" ofwel gebrek aan zelfrespect voor de eigen cultuur.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat als de staat het zo verzaakt, je als vader/community op een gegeven moment het heft in eigen hand neemt.
Zweden zijn toch kennelijk wel heel lieve mensen, als ze dit allemaal maar laten gebeuren.
in Denenarken doen ze er wat aan, in vele landen om ons heen doen ze er al meer aan dan hier. Rechts stelt tenminste nog dat ze er iets aan willen doen. Onbekwaam zijn ze allemaal, dan liever gaan voor de intentie.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
In Oost-Europa heeft men nog wel zelfrespect.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:33 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Heel West Europa gaat langzaam ten onder door de "tolerantie" ofwel gebrek aan zelfrespect voor de eigen cultuur.
Fijn dat er nog users zoals jij actief blijven hierquote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Altijd laten informeren door meerdere bronnen, want ps dan krijg je volledige context.
Wat mij betreft zou verkrachting wel mogen leiden tot uitzetten overigens.
In Nederland heb je altijd een coalitie met een zaadpartij er bij die het onmogelijk maakt om door te pakken. Dat is zo ontworpen: men is als de dood voor grote veranderingen. Het resultaat is dat onze overheid niets kan en wil aanpakken, en problemen voor zich uit blijft schuiven.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Iemand die zijn eigen burgers op 1 zet. Hier schrik ik van.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:45 schreef RotatoR het volgende:
[..]
In Oost-Europa heeft men nog wel zelfrespect.
[ x ]
quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:50 schreef recursief het volgende:
Met het risico dat ik ervan beticht ga worden een "goedprater" te zijn. Ik heb het vonnis van het hoger beroep gevonden. Friatider, NieuwRechts en allerlei soortgelijke sites lijken een loopje te nemen met de feiten.quote:
Alle omstandigheden, ook de gevolgen die de verkrachting voor het slachtoffer heeft, zijn meegewogen, en dat alles in aanmerking nemend concludeert het hof dat dit "een verkrachting van normale omvang" was. Daarop is de straf gebaseerd. Diezelfde classificatie, die tot stand is gekomen na afweging van alle feiten en omstandigheden, en dus niet alleen een tijdsduur, is vervolgens ook gebruikt om die te vergelijken met een heleboel jurisprudentie over wel of niet uitzetten in vergelijkbare gevallen.quote:In de onderhavige zaak is het waar dat het incident een relatief kortdurend incident was, waarbij het
ernstigste seksuele contact penetratie met vingers van de geslachtsdelen van het slachtoffer was.
Ik vind het buitengewoon triest dat bepaalde radicale populistische media misbruik maken van de ellende die iemand is overkomen (in dit geval dit meisje) om hun politieke agenda met halve waarheden of soms gewoon leugens te pushen. En dat de halve wereld dat klakkeloos napraat zonder ook maar de moeite te nemen om zelf te verifieren of alles dat geschreven wordt wel klopt.quote:Al met al oordeelt het Hof van Beroep dat de periode waarin Yazied Mohamed met beperkingen van zijn vrijheid werd beroofd, niet in aanmerking mag worden genomen bij de strafoplegging. Evenmin zijn er andere omstandigheden die van invloed zijn op de strafoplegging.
Jawel, maar dat is verkiezingsretoriek. Zodra ze aan de knoppen zitten is instroom geen thema meer.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
in Denenarken doen ze er wat aan, in vele landen om ons heen doen ze er al meer aan dan hier. Rechts stelt tenminste nog dat ze er iets aan willen doen. Onbekwaam zijn ze allemaal, dan liever gaan voor de intentie.
Daarnaast heeft rechts stemmen ook meer linkse partijen gedwongen dit standpunt serieus te gaan nemen, ineens is er bij deze verkiezingen te spreken over een instroomaantal. Dit was eerder niet te denken.
Goedprater. Hoe zou jij het vinden als iemand twee minuten lang met z’n vingers in je hol zit?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:19 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
Met het risico dat ik ervan beticht ga worden een "goedprater" te zijn.
Lang verhaal om tot de conclusie te komen dat hij niet lang genoeg verkracht heeft om uitgezet te worden.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:19 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
Met het risico dat ik ervan beticht ga worden een "goedprater" te zijn. Ik heb het vonnis van het hoger beroep gevonden. Friatider, NieuwRechts en allerlei soortgelijke sites lijken een loopje te nemen met de feiten.
Volgens NieuwRechts:
"Het hof oordeelde dat de verkrachting “niet lang genoeg duurde” om uitzetting te rechtvaardigen. "
Volgens Report24:
"Der Täter soll nach einem schwedischen Gerichtsurteil nicht abgeschoben werden, weil die Vergewaltigung nicht lange genug, sondern nur 5-7 Minuten dauerte. Eine schwere Straftat würde nur vorliegen, hätte die Vergewaltigung 10 Minuten gedauert."
Al deze sites beweren dat het hof de dader niet wil uitzetten omdat de verkrachting niet lang genoeg geduurd heeft. Soms wordt zelfs beweerd dat hij wel zou zijn uitgezet als de verkrachting 10 minuten had geduurd.
Met wat moeite heb ik het vonnis boven tafel weten te krijgen, en naar het Nederlands laten vertalen
Wat me meteen al niet verbaasde is dat wat sites als Friatider schrijven helemaal niet in het vonnis is terug te lezen. Verkrachting kent in Zweden gradaties. Een kus op de mond zonder consent kan als verkrachting worden gezien. Het hof van beroep heeft in dit geval de verkrachting beoordeeld als "een verkrachting van normale omvang". Veel ernstiger dan billen knijpen of een kus op de mond, maar niet de ernstigste vorm. Er is echter geen sprake van dat dat gebeurd is"omdat het allemaal minder dan 10 minuten duurde. Dat is kletkoek verzonnen door rechtsradicale sites die het met de waarheid niet zo nauw nemen als dat ze beter uitkomt.
[..]
Alle omstandigheden, ook de gevolgen die de verkrachting voor het slachtoffer heft, zijn meegewogen, en dat alles in aanmerking nemend concludeert het hof dat dit "een verkrachting van normale omvang" was. Daarop is de straf gebaseerd. Diezelfde classificatie, die tot stand is gekomen na afweging van alle feiten en omstandigheden, en dus niet alleen een tijdsduur, is vervolgens ook gebruikt om die te vergelijken met een heleboel jurisprudentie over wel of niet uitzetten in vergelijkbare gevallen.
Overigens is de dader verordeeld tot drie jaar cel, kennelijk zonder aftrek van voorarrest:
[..]
Ik vind het buitengewoon triest dat bepaalde radicale populistische media misbruik maken van de ellende die iemand is overkomen (in dit geval dit meisje) om hun politieke agenda met halve waarheden of soms gewoon leugens te pushen. En dat de halve wereld dat klakkeloos napraat zonder ook maar de moeite te nemen om zelf te verifieren of alles dat geschreven wordt wel klopt.
Het hof heeft (anders dan sites als Friatider beweren) NIET geoordeeld dat "de verkrachting niet lang genoeg duurde".
Het hof heeft WEL geoordeeld dat alle omstandigheden en feiten in acht genomen, dit gezien moet worden als een "verkrachting van normale omvang".
Gezien de jurisprudentie in Zweden rechtvaardigt dat uitzetting niet.
Het is al triest genoeg dat iemand verkracht wordt, maar om dan ook nog eens met die ellende aan de haal te gaan voor je eigen populistische politieke gewin, dat is lager dan laag.
Dus iemand die een hoop tijd besteed om even het een en ander uit te zoeken krijgt alleen deze simpele oneliner naar zijn hoofd geslingerd?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goedprater. Hoe zou jij het vinden als iemand twee minuten lang met z’n vingers in je hol zit?
Dan lees je verdomd slecht. Dat is dus precies de leugen die sites als Friatider en NieuwRechts je vertellen en die jij kennelijk. klakkeloos gelooft. Waarom geloof je ze eigenlijk kritiekloos?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lang verhaal om tot de conclusie te komen dat hij niet lang genoeg verkracht heeft om uitgezet te worden.
quote:Het hof heeft (anders dan sites als Friatider beweren) NIET geoordeeld dat "de verkrachting niet lang genoeg duurde".
Het hof heeft WEL geoordeeld dat alle omstandigheden en feiten in acht genomen, dit gezien moet worden als een "verkrachting van normale omvang".
Gezien de jurisprudentie in Zweden rechtvaardigt dat uitzetting niet.
Hoe zou jij het vinden als iemand minuten lang met z’n vingers in je hol zit?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus iemand die een hoop tijd besteed om even het een en ander uit te zoeken krijgt alleen deze simpele oneliner naar zijn hoofd geslingerd?
Waar zeg ik in godsnaam dat je dat prettig moet vinden of zo? Wat is dit voor een vraag? Verkrachting is altijd afschuwelijk. En nu nog een keer mijn post hierboven lezen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als iemand minuten lang met z’n vingers in je hol zit?
Oh ja natuurlijk mag je daar wat van vinden. Maar ik vind er ook wat van dat allerlei radicale onzinsites andermans ellende aangrijpen om met een verdraaid verhaal, halve waarheden en hele leugens hun eigen politieke propaganda te proberen te versterken.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:32 schreef FlippingCoin het volgende:
feit blijft dat een "verkrachting van normale omvang" schijnbaar niet genoeg is voor uitzetting, daar mogen mensen best wat van vinden.
Je kan ook gewoon even wat moeite doen om te lezen ipv mensen weg te zetten als goedpraters van verkrachting. Verderfelijk ben je danquote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als iemand minuten lang met z’n vingers in je hol zit?
Zover was duidelijk. Maar hoe is dat toch mogelijk? Wie verzint die gradaties?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:31 schreef recursief het volgende:
Er zijn in Zweden verschillende gradaties van ernst bij verkrachting.
Een zoen op de mond zonder consent wordt als verkrachting gezien. Anale penetratie met een bezemsteel ook. Het is niet zo gek dat er gradaties van ernst zijn. Dat is vrij normaal in het strafrecht.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:37 schreef Pek het volgende:
[..]
Zover was duidelijk. Maar hoe is dat toch mogelijk? Wie verzint die gradaties?![]()
13 Reasons Whyquote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Anale penetratie met een bezemsteel ook.
Quote eens wie dat roept hier?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:39 schreef RealistAtheist het volgende:
En hij heeft alleen maar zijn vingers in haar vagina gestoken. Dat valt allemaal wel mee toch?
Wacht even. Je noemt mij nu verderfelijk, maar je gaat er zelf aan voorbij dat die gore viezerd het leven van een meisje voor altijd veranderd heeft, door met z’n gore tengels in haar vagina te zitten. Nogmaals, hoe zou je het zelf vinden als dit jou of je dochter of moeder zou overkomen?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon even wat moeite doen om te lezen ipv mensen weg te zetten als goedpraters van verkrachting. Verderfelijk ben je dan
Ja, dat noem ik je zeker.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wacht even. Je noemt mij nu verderfelijk, maar je gaat er zelf aan voorbij dat die gore viezerd het leven van een meisje voor altijd veranderd heeft, door met z’n gore tengels in haar vagina te zitten. Nogmaals, hoe zou je het zelf vinden als dit jou of je dochter of moeder zou overkomen?
Dat was bedoeld als hyperbool om de absurditeit van de situatie aan te geven.quote:
Oh dat dat verschrikkelijk is, daar is denk ik iedereen het wel over eens. Maar volgens mij was dat het punt ook niet dat @Fok-it en ik benoemden. Doe nou niet alsof wij het allemaal een feestje vinden, want dat is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wacht even. Je noemt mij nu verderfelijk, maar je gaat er zelf aan voorbij dat die gore viezerd het leven van een meisje voor altijd veranderd heeft, door met z’n gore tengels in haar vagina te zitten. Nogmaals, hoe zou je het zelf vinden als dit jou of je dochter of moeder zou overkomen?
Net zo erg als de ouders van dit meisje vermoedelijk. Geeft jou echter geen recht mensen goedprater van verkrachting te noemen omdat mensen wat dieper op de jurisprudentie ingaanquote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe zou je het zelf vinden als dit jou of je dochter of moeder zou overkomen?
Het gaat niet om dieper ingaan op de jurisprudentie. Het gaat erom dat recursief nu doet alsof rechtse partijen het veel erger maken dan het is. Dat doen ze niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Net zo erg als de ouders van dit meisje vermoedelijk. Geeft jou echter geen recht mensen goedprater van verkrachting te noemen omdat mensen wat dieper op de jurisprudentie ingaan
Nogmaals. Hij praat het niet goed. Niemand praat het goed. Hou op met die walgelijke frame als je een normale discussie wiltquote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het gaat niet om dieper ingaan op de jurisprudentie. Het gaat erom dat recursief nu doet alsof rechtse partijen het veel erger maken dan het is. Dat doen ze niet.
Dat de Zweedse overheid verschillende gradaties heeft zal me aan me reet roesten. Ga je nu ook doodstraffen in de VS goedkeuren omdat dat in hun wet staat?
Als je dat er uit haalt dan lees je verdomd slecht.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het gaat niet om dieper ingaan op de jurisprudentie. Het gaat erom dat recursief nu doet alsof rechtse partijen het veel erger maken dan het is. Dat doen ze niet.
Recursief stelt dat rechtse partijen het erger maken dan het is. Daar is volgens mij geen sprake van. Hoe je het ook wendt of keert, dit is een ernstig misdrijf en moet ook als een ernstig misdrijf gekwalificeerd worden.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nogmaals. Hij praat het niet goed. Niemand praat het goed. Hou op met die walgelijke frame als je een normale discussie wilt
Nee, dat zeg ik niet. Wanneer kap je nou eens met mij dingen in de mond leggen die ik niet gezegd heb? Of te suggereren dat ik verkrachting niet zo erg zou vinden?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Recursief stelt dat rechtse partijen het erger maken dan het is.
Je leest wat je wilt lezen. Of nou ja. Je leest eigenlijk helemaal niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Recursief stelt dat rechtse partijen het erger maken dan het is. Daar is volgens mij geen sprake van. Hoe je het ook wendt of keert, dit is een ernstig misdrijf en moet ook als een ernstig misdrijf gekwalificeerd worden.
Eenschquote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit continent gaat helemaal ten onder dankzij de “deugers”.
Niet eensch. Niet sinds 1922 al.quote:Wanneer is dit begonnen? Toen we vrouwen stemrecht gingen geven.
quote:Grote fout.
Terwijl iedereen weet wat voor 'mannen' dit zijn, behalve de deugers. Blijf het vooral krampachtig niet benoemen. Wuif het vooral maar weg, verzwijg het.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:13 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat dit de manier is om heel snel alle goodwill onder een ruimhartig asielbeleid te laten verdwijnen.
Valt mij op dat de onderste twee bronnen de etniciteit van de dader niet benoemen. Daar lijkt het gewoon een 'mannenprobleem'.
Die Zweedse Radio 1:
[..]
Dit lijkt iets te zijn wat door heel West Europa speelt. Het 'mannenprobleem', en dat niet benoemen van de afkomst van de dader.
Stem je op links weet je wel 1 ding: het wordt nog kutter.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou dat best mogen ja, daar wetgeving op maken is natuurlijk lastig.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:32 schreef FlippingCoin het volgende:
feit blijft dat een "verkrachting van normale omvang" schijnbaar niet genoeg is voor uitzetting, daar mogen mensen best wat van vinden.
Alle omstandigheden en feiten dus ook de tijdsduur lijkt me.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:31 schreef recursief het volgende:
[..]
Dan lees je verdomd slecht. Dat is dus precies de leugen die sites als Friatider en NieuwRechts je vertellen en die jij kennelijk. klakkeloos gelooft. Waarom geloof je ze eigenlijk kritiekloos?
[..]
Nee dat doen ze door dingen te verzinnen die niet waar zijn. Zoals "dat de verkrachting niet lang genoeg duurde". Of zelfs: "Dat ie wel uitgezet was als de verkrachting 10 minuten geduurd had". Gewoon leugens. Kun je het vonnis op nalezen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[..]
Je beticht bepaalde media van het misbruiken van deze zaak om hun agenda te pushen. Hun agenda bestaat er uit om ongewenst tuig te weren (nou nou, wat erg). Dat doe ze door dit soort zaken aan te kaarten.
Dat zegt hij helemaal nietquote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:10 schreef Lyrebird het volgende:
<Knip>
[..]
[..]
Sorry, maar dat maakt jou een goedprater. Dat die gekke Zweden zulke idioten wetten hebben, zal mij aan m’n reet roesten. En ik denk dat wel meer mensen daar zo over denken.
Normale omvang?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:31 schreef recursief het volgende:
Dan lees je verdomd slecht. Dat is dus precies de leugen die sites als Friatider en NieuwRechts je vertellen en die jij kennelijk. klakkeloos gelooft. Waarom geloof je ze eigenlijk kritiekloos?
Ja, terecht wel. Lekker blijven doorgaan met dezelfde framequote:
Dat komt omdat hij helemaal niets zegt over het geval zelf, maar wel afgeeft op de "extreemrechtse bronnen" die zogenaamd sfeer proberen te creëren.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zegt hij helemaal niet
Hij veroordeeld media die in zo'n gevoelige zaak niet gewoon sec bij de feiten blijven ipv op de gevoelens van een al opgehitste bevolking in te spelen. Dat is schadelijk
En leidt onder meer tot dit soort segmenten waarbij mensen even klakkeloos als goedprater worden neergezet
Waarom zou hij? Misschien gewoon aannemen dat werkelijk waar iedereen met een beetje normen en waarden verkrachting veracht? Waarom moet dat op FOK! toch altijd eerst volop benadrukt worden, het liefst met een hoop uitroeptekens en hoofdletters, voor je geen goedprater of wegkijker bentquote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat komt omdat hij helemaal niets zegt over het geval zelf
Omdat dat het echte nieuws is?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom zou hij? Misschien gewoon aannemen dat werkelijk waar iedereen met een beetje normen en waarden verkrachting veracht? Waarom moet dat op FOK! toch altijd eerst volop benadrukt worden, het liefst met een hoop uitroeptekens en hoofdletters, voor je geen goedprater of wegkijker bent
ja maar goed, als het alternatief is dat deze figuren hier in het westen blijven en straks mogelijk nog wat meisjes verkrachten dan moeten we maar wat meer moeite doen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou dat best mogen ja, daar wetgeving op maken is natuurlijk lastig.
En er evengoed waarde gehecht mag worden aan welke bronnen er in een OP worden gebruiktquote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat dat het echte nieuws is?
Ook jij leest verdomde slecht.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat komt omdat hij helemaal niets zegt over het geval zelf, maar wel afgeeft op de "extreemrechtse bronnen" die zogenaamd sfeer proberen te creëren.
Ik snap dit soort reacties echt niet. Je kan prima vinden dat die knakker uitgezet moet worden. Of dat ie langer de bak in moet. Of dat de schadevergoeding die hij moet betalen te laag is. En weet je: dat snap ik ook nog wel. Dan kunnen we het daar over hebben.quote:Ik vind het buitengewoon triest dat bepaalde radicale populistische media misbruik maken van de ellende die iemand is overkomen (in dit geval dit meisje) om hun politieke agenda met halve waarheden of soms gewoon leugens te pushen. En dat de halve wereld dat klakkeloos napraat zonder ook maar de moeite te nemen om zelf te verifieren of alles dat geschreven wordt wel klopt.
[...]
Het is al triest genoeg dat iemand verkracht wordt, maar om dan ook nog eens met die ellende aan de haal te gaan voor je eigen populistische politieke gewin, dat is lager dan laag.
Er is heel veel aan dat bericht echt. Maar de bewering dat hij niet uitgezet wordt "omdat de verkrachting niet lang genoeg geduurd heeft", of dat ie wel uitgezet zou zijn "als de verkrachting 10 minuten geduurd zou hebben" is gewoon een leugen. Dat kun je zelf nalezen in het vonnis.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat dat het echte nieuws is?
https://www.nu.nl/uit-and(...)de-verkiezingen.htmlquote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Landen zouden gewoon dit soort asielzoekers eruit moeten kunnen zetten na dergelijke vergrijpen. De wereld is groot genoeg, hij klopt maar ergens anders aan voor een nieuw asielverzoek.
Mensen die de Nederlandse nationaliteit krijgen hebben geen recht om te stemmen?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/uit-and(...)de-verkiezingen.html
We geven ze stemrecht en jutten ze op om links te stemmen, allemaal gefinancierd uit publieke gelden natuurlijk.
Het probleem is dat progressieve rechters er bewust voor kiezen om asielzoekers zo laag mogelijk te straffen om uitzetting te voorkomen. Daar hebben we in Nederland al meerdere voorbeelden van.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Landen zouden gewoon dit soort asielzoekers eruit moeten kunnen zetten na dergelijke vergrijpen. De wereld is groot genoeg, hij klopt maar ergens anders aan voor een nieuw asielverzoek.
Terug naar de zandbak ermeequote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mensen die de Nederlandse nationaliteit krijgen hebben geen recht om te stemmen?
Dus je hebt liever dat mensen die integreren zich niet bemoeien met politiek? Je denkt dat dit een positief effect heeft?quote:
Die mensen integreren niet, het sprookje is over.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus je hebt liever dat mensen die integreren zich niet bemoeien met politiek? Je denkt dat dit een positief effect heeft?
Zweden zijn vooral super naief.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat als de staat het zo verzaakt, je als vader/community op een gegeven moment het heft in eigen hand neemt.
Zweden zijn toch kennelijk wel heel lieve mensen, als ze dit allemaal maar laten gebeuren.
Ah, dus zowel klagen dat ze niet integreren als het liefst niet willen dat ze integreren.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die mensen integreren niet, het sprookje is over.
Een nieuw hoofdstuk breekt aan, redt Europa van de ondergang. En daarin is geen ruimte meer voor sprookjes, alleen absolute overlevingsdrang, zodat onze vrouwen en kinderen ook nog iets van een leuk en relatief veilig leven kunnen leiden.
Eritrea? Dat land waar asielzoekers vandaan komen want te gevaarlijk om te wonen en vervolgens weer op vakantie daarheen gaan om familie te bezoeken?quote:
Hebben we laatst niet een kleine anderhalf jaar een behoorlijk rechts kabinet gehad? De influx van kanslozen is al die tijd gewoon door blijven gaan. Wilders roept van alles, maar presteert helemaal niks, ook omdat niemand hem serieus neemt denk ik. Wilders is geboren om oppositie te voeren, lekker schreeuwen aan de zijlijn. Zodra hij zelf verantwoordelijkheid heeft geeft hij ineens niet thuis. Wie nu nog op die kwakzalver stemt heeft echt een bord voor zijn kop.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:32 schreef quo_ het volgende:
[..]
Met wel een "klein" verschil.
Links is helemaal niet van plan er wat aan te doen, als ze het (nog meer) voor het zeggen krijgen doen we wat aan aarbeidsmigranten maar gaan de sluizen nog verder open voor dit soort kansenparels.
Met een serieuze rechtse meerderheid, dus zonder NSC-achtige druiloren, heb je nog de beste kans dat er iets gaat gebeuren.
Maar Denemarken is wel overwegend links georienteerd, geen rechts extremistisch gedachtengoed dat de deur op slot houdt daar. Alleen hebben ze daar dan wel linkse mensen die wel het beste met hun eigen bevolking voorhebben, daar hebben wij nogal een gebrek aan.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
in Denenarken doen ze er wat aan, in vele landen om ons heen doen ze er al meer aan dan hier. Rechts stelt tenminste nog dat ze er iets aan willen doen. Onbekwaam zijn ze allemaal, dan liever gaan voor de intentie.
Daarnaast heeft rechts stemmen ook meer linkse partijen gedwongen dit standpunt serieus te gaan nemen, ineens is er bij deze verkiezingen te spreken over een instroomaantal. Dit was eerder niet te denken.
Onzin.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:32 schreef quo_ het volgende:
[..]
Met wel een "klein" verschil.
Links is helemaal niet van plan er wat aan te doen, als ze het (nog meer) voor het zeggen krijgen doen we wat aan aarbeidsmigranten maar gaan de sluizen nog verder open voor dit soort kansenparels.
Met een serieuze rechtse meerderheid, dus zonder NSC-achtige druiloren, heb je nog de beste kans dat er iets gaat gebeuren.
De crux zit 'm in het woordje "serieuze"quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hebben we laatst niet een kleine anderhalf jaar een behoorlijk rechts kabinet gehad? De influx van kanslozen is al die tijd gewoon door blijven gaan. Wilders roept van alles, maar presteert helemaal niks, ook omdat niemand hem serieus neemt denk ik. Wilders is geboren om oppositie te voeren, lekker schreeuwen aan de zijlijn. Zodra hij zelf verantwoordelijkheid heeft geeft hij ineens niet thuis. Wie nu nog op die kwakzalver stemt heeft echt een bord voor zijn kop.
Diegene op rechts die momenteel wel 'verstandig' overkomt is Lidewij de Vos, alleen kan ik het niet loslaten dat ze een Baudet protege is en ook een beetje Kremlin adept is, dus ook daar kan ik me niet mee vereenzelvigen. Ik zie niks of niemand op rechts die mijn stem zou krijgen.
Kortom, ik weet het echt niet meer.
Even nadenken over het verschil tussen asielmigratie en arbeidsmigratie.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Onzin.
Rechts wil dit juist.
Goedkope arbeid. Winstmarges verhogen.
............
Spijker op de kop.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar Denemarken is wel overwegend links georienteerd, geen rechts extremistisch gedachtengoed dat de deur op slot houdt daar. Alleen hebben ze daar dan wel linkse mensen die wel het beste met hun eigen bevolking voorhebben, daar hebben wij nogal een gebrek aan.
Nouja bij ons hebben we geen linkse partijen die er zo over denken, als die er zouden zijn zouden ze vermoedelijk omkomen in de zetels gelijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar Denemarken is wel overwegend links georienteerd, geen rechts extremistisch gedachtengoed dat de deur op slot houdt daar. Alleen hebben ze daar dan wel linkse mensen die wel het beste met hun eigen bevolking voorhebben, daar hebben wij nogal een gebrek aan.
Jij weet helemaal niet of het een leugen is dat 10 minuten langer uitzetting ten gevolg zou hebben.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:39 schreef recursief het volgende:
[..]
Er is heel veel aan dat bericht echt. Maar de bewering dat hij niet uitgezet wordt "omdat de verkrachting niet lang genoeg geduurd heeft", of dat ie wel uitgezet zou zijn "als de verkrachting 10 minuten geduurd zou hebben" is gewoon een leugen. Dat kun je zelf nalezen in het vonnis.
Maar dat punt wordt wel gepusht. En waarom? Ik denk omdat je met die bewering, als ie waar zou zijn, zieltjes wint voor je politieke drek.
En guess what? Dat is helemaal niet nodig. Dat die gast niet wordt uitgezet, daar vinden heel veel mensen al wat van. Daar hoef je niet eens iets als "de verkrachting duurde niet lang genoeg" voor te verzinnen,.
De cijfers en aantallen zijn wellicht anders (je de instroom van asielmigratie is lager) maar het komt qua cultureel effect op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 15:46 schreef quo_ het volgende:
[..]
Even nadenken over het verschil tussen asielmigratie en arbeidsmigratie.
Precies. Al die Polen en Bulgaren met uitkering die de hele dag op fatbikes mensen lastig vallen, roven, stelen en schijten op de nationale waarden.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De cijfers en aantallen zijn wellicht anders (je de instroom van asielmigratie is lager) maar het komt qua cultureel effect op hetzelfde neer.
Dit is slechts wederom weer een aspect van open deuren.
quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet of het een leugen is dat 10 minuten langer uitzetting ten gevolg zou hebben.
Want dat inzicht heb je naar verwachting niet in de Zweedse rechtspraak. Zoals je zelf al aangeeft kennen ze gradaties.
Je kunt de motivatie zelf teruglezen. Ik heb de integrale tekst van het vonnis gepost. Daar staat heel duidelijk de motivatie in om deze gast niet uit te zetten na zijn straf.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet of het een leugen is dat 10 minuten langer uitzetting ten gevolg zou hebben.
Want dat inzicht heb je naar verwachting niet in de Zweedse rechtspraak. Zoals je zelf al aangeeft kennen ze gradaties.
Als die verdragen zorgen dat wij meer om de veilgheid geven van mensen in andere landen ten koste van de veiligheid van onze eigen mensen moeten we die verdragen gewoon niet naleven. We zullen wel zien wat de consequenties zijn, we zijn nog altijd een nettobijdrager dus we hebben best wat drukmiddel hier en daar.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:00 schreef Zoddie het volgende:
Je kan ook geen enkele drastische maatregel nemen, alles is dichtgetimmerd, EU verdragen, Internationale verdragen.
Je kan niets meer zonder de hele boel open te breken.
Dan zul je dus moeten breken met EU, met allerlei andere verdragen en wordt je een geisoleerd land.
Is dat het waard? Misschien wel, misschien niet. Moeilijk te zeggen.
Ben je beschikbaar na de verkiezingen ?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als die verdragen zorgen dat wij meer om de veilgheid geven van mensen in andere landen ten koste van de veiligheid van onze eigen mensen moeten we die verdragen gewoon niet naleven. We zullen wel zien wat de consequenties zijn, we zijn nog altijd een nettobijdrager dus we hebben best wat drukmiddel hier en daar.
Ik vind je reactie wat overtrokken. In het vonnis staat duidelijk dat de duur van de verkrachting meespeelt in de waardering van de verkrachting. Een langere duur heeft dus invloed en zou kunnen zorgen voor een hogere strafmaat, in dit geval uitzetting. In welke zin is dit nu een keiharde leugen?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:19 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
Je kunt de motivatie zelf teruglezen. Ik heb de integrale tekst van het vonnis gepost. Daar staat heel duidelijk de motivatie in om deze gast niet uit te zetten na zijn straf.
Er staat in hoe de ernst van de verkrachting is beoordeeld en hoe op basis van jurisprudentie verschillende gradaties van ernst bij misdrijven wel of niet tot uitzetting hebben geleid. En hoe dat alles bij elkaar hier tot het niet uitzetten heeft geleid.
Je hoeft mij niet te geloven, dat vind ik heel goed. Ik geloof ook niet alles wat op het internet geknald wordt blindelings.
Juist daarom is het zo mooi dat je het vonnis zelf kan nalezen. Dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat de bewering dat ie niet wordt uitgezet "omdat ie haar niet lang genoeg verkracht heeft" een ranzig verzinsel is. Dat staat namelijk nergens in de motivatie. Ja er staat iets in over dat de verkrachting maar kort geduurd heeft, en dat dat meegespeeld heeft in de beoordeling van de ernst, maar er speelt veel meer mee. Kun je zelf teruglezen, ik ga het niet allemaal voor je voorkauwen.
Dat zoals hier en daar beweerd wordt deze kerel zou zijn uitgezet als de verkrachting 10 minuten had geduurd is een feitenvrij verzinsel van de clickbaitpers.
En nogmaals: je kunt prima vinden, net als 1 van de rechters (het was geen unanieme beslissing), dat uitzetting wel nodig moet zijn. Dat snap ik prima. Je kunt ook vinden dat 3 jaar wat magertjes is, of dat SEK 240.000 (ongeveer €22.000) erg laag is als schadevergoeding. Prima allemaal. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, dat zijn meningen en daarover kun je van inzicht verschillen.
Maar feiten zijn geen meningen. En feit is dat Friatider en soortgelijke media zoals het Nederlandse NieuwRechts r andermans ellende aangrijpen om met leugens en verdaaide waarheden dit verhaal dat op zich al verdrietig genoeg is, nog een extra aan te dikken.
Nogmaals, jij kunt niet uitsluiten dat 10 minuten langer verkrachten niet had geleid tot uitzetting. (Ik vind de hele duur niet eens relevant maar dat is een andere discussis)quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:19 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
Je kunt de motivatie zelf teruglezen. Ik heb de integrale tekst van het vonnis gepost. Daar staat heel duidelijk de motivatie in om deze gast niet uit te zetten na zijn straf.
Er staat in hoe de ernst van de verkrachting is beoordeeld en hoe op basis van jurisprudentie verschillende gradaties van ernst bij misdrijven wel of niet tot uitzetting hebben geleid. En hoe dat alles bij elkaar hier tot het niet uitzetten heeft geleid.
Je hoeft mij niet te geloven, dat vind ik heel goed. Ik geloof ook niet alles wat op het internet geknald wordt blindelings.
Juist daarom is het zo mooi dat je het vonnis zelf kan nalezen. Dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat de bewering dat ie niet wordt uitgezet "omdat ie haar niet lang genoeg verkracht heeft" een ranzig verzinsel is. Dat staat namelijk nergens in de motivatie. Ja er staat iets in over dat de verkrachting maar kort geduurd heeft, en dat dat meegespeeld heeft in de beoordeling van de ernst, maar er speelt veel meer mee. Kun je zelf teruglezen, ik ga het niet allemaal voor je voorkauwen.
Dat zoals hier en daar beweerd wordt deze kerel zou zijn uitgezet als de verkrachting 10 minuten had geduurd is een feitenvrij verzinsel van de clickbaitpers.
En nogmaals: je kunt prima vinden, net als 1 van de rechters (het was geen unanieme beslissing), dat uitzetting wel nodig moet zijn. Dat snap ik prima. Je kunt ook vinden dat 3 jaar wat magertjes is, of dat SEK 240.000 (ongeveer €22.000) erg laag is als schadevergoeding. Prima allemaal. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, dat zijn meningen en daarover kun je van inzicht verschillen.
Maar feiten zijn geen meningen. En feit is dat Friatider en soortgelijke media zoals het Nederlandse NieuwRechts r andermans ellende aangrijpen om met leugens en verdaaide waarheden dit verhaal dat op zich al verdrietig genoeg is, nog een extra aan te dikken.
Nou keer je het om he. Ik zeg dat die bewering dat ie wel uitgezet was geweest als ie haar "tien minuten had verkracht" verzonnen is. En dat is zo. Kun je uit de motivatie van het vonnis afleiden.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nogmaals, jij kunt niet uitsluiten dat 10 minuten langer verkrachten niet had geleid tot uitzetting. (Ik vind de hele duur niet eens relevant maar dat is een andere discussis)
Nou, er wordt gesteld dat de verkrachting 10 minuten had moeten duren. En dat heeft iemand uit zijn dikke duim gezogen. Maar het is natuurlijl wel lekkere clickbait. En zorgt voor een hoop ophef. En ik denk dat het daar om te doen was.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind je reactie wat overtrokken. In het vonnis staat duidelijk dat de duur van de verkrachting meespeelt in de waardering van de verkrachting. Een langere duur heeft dus invloed en zou kunnen zorgen voor een hogere strafmaat, in dit geval uitzetting. In welke zin is dit nu een keiharde leugen?
Ja uiteraard is dat een versimpelde weergave van de realiteit. Maar om dit nou zo zwaar aan te zetten, dan twijfel ik toch wel aan de intentie hiervan.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:05 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou, er wordt gesteld dat de verkrachting 10 minuten had moeten duren. En dat heeft iemand uit zijn dikke duim gezogen.
Ik word onderhand een beetje flauw van de slagzin "laten we extreem-rechts niet in de kaart spelen" want ik denk helaas dat die voldoende munitie hebben zonder dat ze dit hoeven aan te dikken. Niet om goed te praten dat ze het verdraaien op deze manier, maar het is voor mij secundair aan het werkelijke probleem dat echt lager dan laag is: de verkrachting zelf. Dat steeds hameren op dat dit soort incidenten vooral niet gebruikt mogen worden om extreem-rechts in de kaart te spelen leidt de aandacht weg van de inhoud.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:19 schreef recursief het volgende:
Misschien hebben ze dat wel onderzocht aan de hand van eerdere Zweedse jurisprudentie, of uit de duim gezogen en kan het toch waar zijn. Of 1001 andere scenario's.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou keer je het om he. Ik zeg dat die bewering dat ie wel uitgezet was geweest als ie haar "tien minuten had verkracht" verzonnen is. En dat is zo. Kun je uit de motivatie van het vonnis afleiden.
Ik lees allerlei media. De reguliere nieuwsmedia (de zoganaamse MSM) maar ook korreltje-zout-publicaties als Fria Tider, The Local, De Digitale Standaard en NieuwRechts. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat eenzijdige berichtgeving, een leugen om effectbejag, halve en verdraaide waarheden, suggestief maar contextloos beeldmateriaal, of soms beeldmateriaal dat niet gaat over de geschreven tekst, of soms gewoon keiharde onwaarheden bij die tweede categorie zo ongeveer hun businessmodel is.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja uiteraard is dat een versimpelde weergave van de realiteit. Maar om dit nou zo zwaar aan te zetten, dan twijfel ik toch wel aan de intentie hiervan.
Slecht verhaal van je gezien ik in mijn initiele reactie de scope zette op niet-europese instroom.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Precies. Al die Polen en Bulgaren met uitkering die de hele dag op fatbikes mensen lastig vallen, roven, stelen en schijten op de nationale waarden.
Lees het vonnis nou.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien hebben ze dat wel onderzocht aan de hand van eerdere Zweedse jurisprudentie, of uit de duim gezogen en kan het toch waar zijn. Of 1001 andere scenario's.
Maar het afschieten als zuivere leugen kun je dus ook niet.
Uh nee dat staat weldegelijk in het vonnis, over de duur.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik word onderhand een beetje flauw van de slagzin "laten we extreem-rechts niet in de kaart spelen" want ik denk helaas dat die voldoende munitie hebben zonder dat ze dit hoeven aan te dikken. Niet om goed te praten dat ze het verdraaien op deze manier, maar het is voor mij secundair aan het werkelijke probleem dat echt lager dan laag is: de verkrachting zelf. Dat steeds hameren op dat dit soort incidenten vooral niet gebruikt mogen worden om extreem-rechts in de kaart te spelen leidt de aandacht weg van de inhoud.
Verder eens met je, en bedankt voor de factcheck. Ik kon me al niet voorstellen dat er echt iets in de wet stond qua duur van de verkrachting. Het zit hem dus in de gradatie.
In de motivatie gesteld dat een hele rits aan omstandigheden, waaronder dat het niet heel lang geduurd heeft, tot de conclusie over de ernst heeft geleid. Dus het komt wel ergens vandaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Verder eens met je, en bedankt voor de factcheck. Ik kon me al niet voorstellen dat er echt iets in de wet stond qua duur van de verkrachting. Het zit hem dus in de gradatie.
Nouja in dit geval stellen ze het eenvoudiger voor dan de realiteit, maar hebben ze in de kern gelijk. Iemand wordt na het verkrachten van een meisje niet uigezet, en de duur van de verkrachting speelde een rol in het besluit om niet over te gaan tot uitzetting. Had die met 10 minuten wel uitgezet geweest, vermoedelijk niet, maar zo goed ken ik het Zweeds recht niet en jij ook niet denk ik.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:17 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik lees allerlei media. De reguliere nieuwsmedia (de zoganaamse MSM) maar ook korreltje-zout-publicaties als Fria Tider, The Local, De Digitale Standaard en NieuwRechts. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat eenzijdige berichtgeving, een leugen om effectbejag, halve en verdraaide waarheden, suggestief maar contextloos beeldmateriaal, of soms beeldmateriaal dat niet gaat over de geschreven tekst, of soms gewoon keiharde onwaarheden bij die tweede categorie zo ongeveer hun businessmodel is.
Je ziet ook dat in tegenstelling tot de meer traditionele media er eigenlijk wel bronnen worden genoemd, maar dat die vervolgens nauwelijks te vinden zijn, waardoor het verdomd lastig kan zijn om zelf na te gaan wat eer nou eigenlijk van zo een bericht klopt en wat gelogen is.
En dat soort verdraaide zaken worden vervolgens al dan niet geregisseerd rondgepompt op de socials waarmee het brandstof is voor de polarisatie in de.samenleving. En wat bereik je er mee? Oplossingen? Nee. Meer polarisatie? Dat wel.
De duur is 1 van de factoren die een rol speelt bij het bepalen van de ernst van de verkrachting. Een van de factoren. Niet per se de bepalende factor.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nouja in dit geval stellen ze het eenvoudiger voor dan de realiteit, maar hebben ze in de kern gelijk. Iemand wordt na het verkrachten van een meisje niet uigezet, en de duur van de verkrachting speelde een rol in het besluit om niet over te gaan tot uitzetting. Had die met 10 minuten wel uitgezet geweest, vermoedelijk niet, maar zo goed ken ik het Zweeds recht niet en jij ook niet denk ik.
Ik schrijf ook niet anders.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:24 schreef recursief het volgende:
[..]
De duur is 1 van de factoren die een rol speelt bij het bepalen van de ernst van de verkraxchting. Een van de factoren. Niet per se de bepalende factor.
Wat is dit nou weer voor onsmakelijke onzin. Lees even mijn posts hierover terug en dan zie je dat dat niet waar is.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hier zo ver over doorzagen en kankeren op rechtse media doet mij meer geloven dat je het liever niet over het werkelijke probleem wil hebben, dat die niet is uitgezet na de veroordeling van een verkrachting van een meisje.
Uhuh.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onsmakelijke onzin. Lees even mijn posts hierover terug en dan zie je dat dat niet waar is.
Daarbij hecht ik inderdaad wel aan feitelijk kloppende bronnen. Of tenminste bronnen die verifieerbaar zijn. Niet zo discutabele bronnen zijn ook best handig als je het liever over de zaak dan over de bronnen wil hebben.
Wat versta je onder schoon schip? Massadeportatie van iedereen met een niet blanke huidskleur?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zal toch eens een moment komen dat er wederom schoon schip wordt gemaakt in Europa.
Beginnen met asielzoekers die verkrachten enzo. Daar zou 0 plaats voor moeten zijn in onze samenleving.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat versta je onder schoon schip? Massadeportatie van iedereen met een niet blanke huidskleur?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkrachtte-lichter-omquote:'Rechter straft asielzoeker die vrouw verkrachtte lichter om uitzetting te voorkomen'
Dat lijkt me vanzelfsprekend. Het is bizar er blijkbaar enkele hooggeplaatste Zweden zijn die hier anders over denken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Beginnen met asielzoekers die verkrachten enzo. Daar zou 0 plaats voor moeten zijn in onze samenleving.
Overheid en de rechtssysteem kan nederlandse burgers al lang niet meer beschermen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Beginnen met asielzoekers die verkrachten enzo. Daar zou 0 plaats voor moeten zijn in onze samenleving.
Maar dat is al een heel eind weg van onze rechtelijke macht.
Nederland:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkrachtte-lichter-om
'Mijn bron is beter dan de jouwe, dus mijn mening is correcterrrrrr!!!!'quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onsmakelijke onzin. Lees even mijn posts hierover terug en dan zie je dat dat niet waar is.
Daarbij hecht ik inderdaad wel aan feitelijk kloppende bronnen. Of tenminste bronnen die verifieerbaar zijn. Niet zo discutabele bronnen zijn ook best handig als je het liever over de zaak dan over de bronnen wil hebben.
Dit inderdaadquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 02:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Mijn bron is beter dan de jouwe, dus mijn mening is correcterrrrrr!!!!'
Diversiteit is kracht toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:30 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Als dit klopt is dat nogal dubieus. Een extreemlinkse oikofoob kan geen objectief oordeel vellen over een verkrachtende asielzoeker.
En maar zeuren dat er zoveel tegen hem ingegaan wordt.quote:
Tja, heeft er inderdaad veel weg van dat er binnen de juridische wereld te veel ideologische homogeniteit is, dat is ook wel te verklaren door het feit dat je als rechter natuurlijk een zeer gedegen academische achtergrond nodig hebt en de Westerse academische wereld links en progressief is. Bovendien zal het beroep van rechter ook een bepaald type mens aantrekken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:22 schreef havanagila het volgende:
Ik heb niks op met Ongehoord Nederland e.d., maar rechters zijn veel te links.
Met dit soort berichten is het meestal waar als het genegeerd wordt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:07 schreef HowardRoark het volgende:
Het valt in elk geval op dat je hier in reguliere internationale media niets over leest. Dus of dit verhaal klopt niet helemaal of men negeert dit vakkundig om 'stigmatisering' te voorkomen.
[..]
Tja, heeft er inderdaad veel weg van dat er binnen de juridische wereld te veel ideologische homogeniteit is, dat is ook wel te verklaren door het feit dat je als rechter natuurlijk een zeer gedegen academische achtergrond nodig hebt en de Westerse academische wereld links en progressief is. Bovendien zal het beroep van rechter ook een bepaald type mens aantrekken.
Hij quote een Russische nieuwssitequote:Op vrijdag 24 oktober 2025 19:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Hoppa. Het bericht is nu wereldbekend.
Die gast had gewoon gedeporteerd moeten worden. Net als die gast in NL die een lagere straf kreeg voor verkrachting omdat uitzetting zo zielig was.
Wat is er mis met onze westerse rechtelijke macht? Waarom worden vrouwen niet beschermd?
[ X ]
We zien inmiddels diverse nieuwssites. Allemaal met dezelfde strekking: Vrouwen verkrachten is geen enkel probleem als je je asielstatus wil behouden in grote delen van Europa.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij quote een Russische nieuwssite
Trump is niet veroordeeld voor verkrachting. Ze probeerden hem wel valselijk te beschuldigen maar dat is niet gelukt. Hij is wel veroordeeld voor "seksueel misbruik" door een jury in een linkse staat. Wat betekent niet perse verkracht maar wel ongewenst aangeraakt ofzo. Die linksen zijn batshit crazy. Iets dat in de jaren 90 zou hebben plaatsgevonden. Dus het zou ook niet gebeurd kunnen zijn. Maarja.. En hij heeft haar te kakken gezet als politieke activiste of pion en dat vond ze niet leuk. Dus zij ging janken en 'the wamen is always right'. Dusja. Woke cancel culture he.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 19:24 schreef OllieA het volgende:
Oh, onze veroordeelde verkrachter en wereldleider 'grab em by the pussy' Trump gaat zich er ook even op tendentieuze wijze mee bemoeien.
Halve waarheden en hele leugens, daar is ie wel expert in.
Houd toch op man...quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 19:39 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Trump is niet veroordeeld voor verkrachting. Ze probeerden hem wel valselijk te beschuldigen maar dat is niet gelukt. Hij is wel veroordeeld voor "seksueel misbruik" door een jury in een linkse staat. Wat betekent niet perse verkracht maar wel ongewenst aangeraakt ofzo. Die linksen zijn batshit crazy. Iets dat in de jaren 90 zou hebben plaatsgevonden. Dus het zou ook niet gebeurd kunnen zijn. Maarja.. En hij heeft haar te kakken gezet als politieke activiste of pion en dat vond ze niet leuk. Dus zij ging janken en 'the wamen is always right'. Dusja. Woke cancel culture he.
De vele rechtszaken tegen Trump maakten deel uit van een erg lange poging om zijn politieke carrière te ondermijnen. Iedereen kon dit zien. Dit maakt mij natuurlijk sceptisch over het rechtssysteem en hoe makkelijk men politieke framing kan toepassen om iemand kapot te maken. Trump werd door Jean Carroll geframed met leugens want ze wilde gewoon eventjes in de spotlights de heldin uithangen, tegen een man die overal al werd zwart gemaakt. Wie weet kreeg ze ook stiekem geld toe.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Houd toch op man...
Trump houdt niet voor niets de openbaring van de epstein-files tegen.
Met z'n 'Grab them by the pussy'.
Trump is een engnek met achterlijke ideeën over vrouwen en doodsbenauwd dat straks uitkomt dat ook hij op Epstein-ijsland vertoefd heeft.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 20:14 schreef InzolVC het volgende:
[..]
De vele rechtszaken tegen Trump maakten deel uit van een erg lange poging om zijn politieke carrière te ondermijnen. Iedereen kon dit zien. Dit maakt mij natuurlijk sceptisch over het rechtssysteem en hoe makkelijk men politieke framing kan toepassen om iemand kapot te maken. Komop Trump werd door Jean Carrol geframed met leugens want ze wilde gewoon eventjes in de spotlights de heldin uithangen, tegen een man die al overal al zwart werd gemaakt. Dit is haar niet 100% gelukt.
Over de Epstein files tja. Maar daar zijn Democraten zeer waarschijnlijk ook medeplichtig aan geweest. Die pedofilie. Biden was 4 jaar president. En wat heeft hij eraan gedaan nadat Maxwell in 2021 werd veroordeeld? Niets! Dus wees niet zo eenzijdig.
Biden is ook een engnek met zn gesnuif aan jonge kinderen. Clinton ook. Je hebt last van TDS - Trump Derangement Syndrome. Bij Biden en Clinton kijk je weg.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Trump is een engnek met achterlijke ideeën over vrouwen en doodsbenauwd dat straks uitkomt dat ook hij op Epstein-ijsland vertoefd heeft.
Biden 'snoof' niet aan jonge kinderen, dat waren familieleden die, heel gek, nergens verkondigd hebben dat hun oom of opa een pedo was. Clinton heeft zich met wederzijdse goedkeuring laten pijpen door Lewinsky, een volwassene.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 20:17 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Biden is ook een engnek met zn gesnuif aan jonge kinderen. Clinton ook. Je hebt last van TDS - Trump Derangement Syndrome.
Die tweet kwam niet bij Donald Trump vandaan.just saying.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 19:24 schreef OllieA het volgende:
Oh, onze veroordeelde verkrachter en wereldleider 'grab em by the pussy' Trump gaat zich er ook even op tendentieuze wijze mee bemoeien.
Halve waarheden en hele leugens, daar is ie wel expert in.
Het is de yin en yang van zelfhaat van het eigen en vreemde verheerlijk van exotische culturen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik begrijp gewoon niet dat een land dit haar eigen bevolking, haar vrouwen en meiden, aandoet.
Waarom?
Compleet ziek zijn ze daar.quote:BREAKING:
The Swedish judge who ruled that the Eritrean migrant who raped 16-y-old Meya Åberg won’t be deported after serving a 3-year sentence because ”the rape didn’t last long enough” has spoken out about the criticism & say judges can’t take into consideration people’s anger.
The decision not to deport Yazied Mohamed has sparked global outrage.
The Court of Appeal Judge Lars Viktorsson now tells @samhallsnytt about why the 19-year-old Eritrean shouldn’t be deported.
“It was a short-lived incident,” he tells Samnytt.
He remains unfazed by the storm of criticism:
“I don’t think about it at all. We judge. We have our tasks. We judge, and we cannot take into account what different people think or whether they get upset. We can’t follow the winds (trends) blowing in society, whether we hear one thing or another. We go in and evaluate based on the legislation and the precedent that exists and judge accordingly.”
One particular phrasing in the verdict has garnered so much attention that it has been translated into other languages and spread internationally:
“Given the nature and duration of the act in question, the Court of Appeal finds that the crime is indeed serious but not of such an especially grave nature as to warrant a decision to deport Yazied Mohamed.”
The judge explains:
“It’s about him holding her, groping her buttocks and breasts, kissing her against her will, and persistently touching and penetrating her genitals with his fingers,”
Furthermore, Judge Lars Viktorsson argues that the rape did not last particularly long.
“Normally, a rape is considered an especially serious crime that can lead to deportation. But an overall assessment must still be made, and in this case, we came to the conclusion that it didn’t quite reach that level,” he says.
“It was a short-lived incident. It was a rape, but he inserted his fingers into her and not his penis. He didn’t carry out vaginal intercourse with his penis. I think the verdict makes it clear that we weigh the arguments for and against and ultimately decide whether it should lead to deportation or not.”
The newspaper asked the judge how long does a rape need to last to be considered sufficiently “persistent”? Should it be 15 minutes, half an hour, an hour, several hours?
The judge responds to the question that there’s no particular time limit:
“It’s impossible to say anything about that. It’s not just about duration. It’s also about the method. We described another rape case under knife threat but that wasn’t the case here. So you can’t say 12 minutes: deportation; 8 minutes: no deportation. Or 3 minutes: deportation; 15 seconds: no deportation. It doesn’t work like that; you have to make an overall assessment.”
In addition to Lars Viktorsson, Court of Appeal Judge Elida Sundkvist, Acting Court of Appeal Assessor and Rapporteur Hanna Hamrén, and lay judges Lena Berggren (Left Party) and Sammy Lie (Sweden Democrats) ruled in the case.
Sammy Lie from the anti-immigration Sweden Democrats party was the only one who dissented and wanted Yazied Mohamed to be deported for life after serving his prison sentence.
https://x.com/visegrad24/(...)QhLLAICsoAD3iAg&s=19
Autocorrectie is een bitchquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Trump is een engnek met achterlijke ideeën over vrouwen en doodsbenauwd dat straks uitkomt dat ook hij op Epstein-ijsland vertoefd heeft.
Het is ook het volk wat het recht toepast he.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:29 schreef damsco het volgende:
Het moge ondertussen wel duidelijk zijn dat de rechtspraak niet meer werkt op deze manier. Als een verkrachting al niet meer leidt tot uitzetting onder het mom van welk verdrag dan ook dan gaat er echt iets goed fout. Knettergek.
Waanquote:
Bij elk objectief nieuwsbericht kan jij nog doen alsof het een verder doel heeft. Het wordt zo neutraal/eerlijk mogelijk gepost en jij weet er weer wat meer van te maken. Treurigquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:59 schreef Nexum het volgende:
Eritrea is ook gewoon een failed state. Dat patriarchale neerkijkende op vrouwen zit daar diep in de cultuur geworteld. Dit staat even los van het gegeven dat dit rechtse nieuwsplatform dit artikel duidelijk met een doel schrijft om opruiing te veroorzaken.
Hij heeft niet helemaal ongelijk. Geldt ook voor de bron Visegrad24 hierboven.quote:Op zondag 26 oktober 2025 01:49 schreef Masberum het volgende:
[..]
Bij elk objectief nieuwsbericht kan jij nog doen alsof het een verder doel heeft. Het wordt zo neutraal/eerlijk mogelijk gepost en jij weet er weer wat meer van te maken. Treurig
En het kan aan mij liggen, maar de minpres van Zweden heeft dan glashard gelogen? Ook staat dit bericht haaks op de leugenroepers eerder in dit topic.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Och kijk wat die rechter zegt.
[..]
Compleet ziek zijn ze daar.
Visegrad24 haalt Samnytt.se aan. Daar geldt hetzelfde voor als voor de bron van de OP (Fria Tider):quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En het kan aan mij liggen, maar de minpres van Zweden heeft dan glashard gelogen? Ook staat dit bericht haaks op de leugenroepers eerder in dit topic.
https://en.wikipedia.org/wiki/Samh%C3%A4llsnyttquote:Samhällsnytt (Society News) or Samnytt[1] is a Swedish right-wing populist[2][3] online news website founded in 2017. Oxford University's Internet Institute's Project on Computational Propaganda identified Samhällsnytt as one of the three primary "junk news" sources in Sweden, alongside Nyheter Idag and Fria Tider.
Oftewel:quote:from junk news sources, defined as outlets publishing deliberately misleading, deceptive or incorrect information.
Ik begrijp nog steeds niet dat er mensen zijn die klakkeloos geloven wat dat soort bronnen (ook Visegrad24) publiceren.quote:bronnen die opzettelijk misleidende, bedrieglijke of onjuiste informatie publiceren.
Nou, ik begrijp het wel, want er zijn gewoon compleet achterlijke uitspraken in de praktijk. We hebben hier ook meerdere gevallen gehad van verkrachters waarbij de straf aangepast werd zodat hij niet resulteerde in uitzetting, vorige week nog was er een hoger beroep waarin een gewelddadige, insluipende verkrachter die nul berouw toonde en bleef liegen twee jaar minder celstraf kreeg omdat hij het nog niet eerder gedaan had. We hebben meerdere gevallen van verkrachters in AZC's die niet vervolgd maar overgeplaatst werden.quote:Op zondag 26 oktober 2025 09:11 schreef recursief het volgende:
De definitie van "junk news sources" die wordt gehanteerd door Oxford is:
[..]
Oftewel:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet dat er mensen zijn die klakkeloos geloven wat dat soort bronnen (ook Visegrad24) publiceren.
Dan is de vertaling "de duur van de verkrachting woog mee in de lichtere straf" niet vergezocht en ook niet raar dat mensen het zo zien.quote:“It was a short-lived incident. It was a rape, but he inserted his fingers into her and not his penis. He didn’t carry out vaginal intercourse with his penis. I think the verdict makes it clear that we weigh the arguments for and against and ultimately decide whether it should lead to deportation or not.”
The newspaper asked the judge how long does a rape need to last to be considered sufficiently “persistent”? Should it be 15 minutes, half an hour, an hour, several hours?
The judge responds to the question that there’s no particular time limit:
“It’s impossible to say anything about that. It’s not just about duration. It’s also about the method. We described another rape case under knife threat but that wasn’t the case here. So you can’t say 12 minutes: deportation; 8 minutes: no deportation. Or 3 minutes: deportation; 15 seconds: no deportation. It doesn’t work like that; you have to make an overall assessment.”
Het staat je natuurlijk vrij andere media te vinden welke hierover bericht maar iets anders stelt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 09:11 schreef recursief het volgende:
De definitie van "junk news sources" die wordt gehanteerd door Oxford is:
[..]
Oftewel:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet dat er mensen zijn die klakkeloos geloven wat dat soort bronnen (ook Visegrad24) publiceren.
Nog beter: Ik ben eerder in dit topic teruggegaan naar de bron: het volledig uitgeschreven vonnis. Lees het en trek je eigen conclusies. Mijn conclusie is dat dit een schoolvoorbeeld van rondgepompte desinformatie is. Precies wat in het "Project of Computational Propaganda" van Oxford beschreven wordt, met ook precies deze outlets als bronnen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het staat je natuurlijk vrij andere media te vinden welke hierover bericht maar iets anders stelt.
Ik heb het vonnis reeds gelezen, ik heb daarop ook gereageerd. Maar ik denk dat je mening rond de beon inmiddels wel duidelijk is.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:32 schreef recursief het volgende:
[..]
Nog beter: Ik ben eerder in dit topic teruggegaan naar de bron: het volledig uitgeschreven vonnis. Lees het en trek je eigen conclusies. Mijn conclusie is dat dit een schoolvoorbeeld van rondgepompte desinformatie is. Precies wat in het "Project of Computational Propaganda" van Oxford beschreven wordt, met ook precies deze outlets als bronnen.
Eerdere post: recursief in NWS / "Ik haat hem": Mohamed verkrachtte Meya (16) maar oontloopt deportatie
Die mening is gebaseerd op de volgende feiten:quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik heb het vonnis reeds gelezen, ik heb daarop ook gereageerd. Maar ik denk dat je mening rond de beon inmiddels wel duidelijk is.
broken recordquote:Op zondag 26 oktober 2025 12:44 schreef recursief het volgende:
[..]
Die mening is gebaseerd op de volgende feiten:
• Verifieerbaar onderzoek door derden naar desinformatie
• Vergelijking van de oorspronkelijke integrale tekst van het vonnis met wat Fria Tiden, Visegrad24 en Samnytt schrijven.
Ook objectief valt wat betreft het tweede punt vast te stellen dat de verslaggeving niet klopt met wat er in het vonnis staat. Geen keiharde leugen, maar wel verdraaiing van de werkelijkheid en op zijn minst halve leugens. Dat is geen mening. Dat kun je zelf feitelijk vaststellen door het vonnis te lezen.
Ik denk vooral dat je hier zo erg ten kruistocht trekt tegen die media, inclusief je herhaling van zetten, om zo het topic te doen ontsporen weg van het echte onderwerp.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:54 schreef recursief het volgende:
[..]
Dan verbaast het des te meer dat je het maar mijn mening vindt.
Precies. Maar laten we ons vooral heel druk maken over een vertaalfout ipv extreemlinkse rechters die verkrachtende asielzoekers de hand boven het hoofd houden.quote:Op zondag 26 oktober 2025 09:48 schreef Qarrad het volgende:
Dan is de vertaling "de duur van de verkrachting woog mee in de lichtere straf" niet vergezocht en ook niet raar dat mensen het zo zien.
Ah gaan we op die toer. Ik verzet me tegen desinformatie, dat klopt. Een discussie over het onderwerp gebaseerd op feiten, daar heb ik niks tegen. Wel tegen een discussie waar halve waarheden en hele leugens als onwrikbare feiten worden gepresenteerd.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat je hier zo erg ten kruistocht trekt tegen die media, inclusief je herhaling van zetten, om zo het topic te doen ontsporen weg van het echte onderwerp.
Het is geen vertaalfout. Het vonnis is in het Zweeds en Fria Tiden en Samnytt schrijven ook in het Zweeds.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:58 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Precies. Maar laten we ons vooral heel druk maken over een vertaalfout ipv extreemlinkse rechters die verkrachtende asielzoekers de hand boven het hoofd houden.
Zo iemand niet uitzetten is een gemiste kans en een klap in het gezicht Vh slachtofferquote:Op zondag 26 oktober 2025 13:44 schreef recursief het volgende:
Ik zie overigens ook geen enkele aanwijzing dat de rechters extreemlinks zijn. Ook wordt hier niemand de hand boven het hoofd gehouden. De dader heeft een straf gekregen die gebruikelijk is voor dit soort misdrijven, drie jaar zonder aftrek van voorarrest en een schadevergoeding van ongeveer €22.000,-.
De discussie gaat over of ie na het uitzitten van zijn straf uitgezet moet worden. Het hof vindt op 1 rechter na van niet, en heeft daar een behoorlijk uitgebreide onderbouwing bij gegeven.
Je kunt het heel erg oneens zijn met het hof, en dat snap ik ook nog wel, maar daarom roepen dat de rechters extreemlinks zijn en iemand de hand boven het hoofd houden is bespottelijk.
Het vonnis heeft het over een "relatief kortdurend incident" dus dan is het vrij logisch dat men dat interpreteert als dat de rechter de verkrachting niet lang genoeg vond duren.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:11 schreef recursief het volgende:
[..]
Het is geen vertaalfout. Het vonnis is in het Zweeds en Fria Tiden en Samnytt schrijven ook in het Zweeds.
Oh net vond je het nog een vertaalfout. Wat is het nou?quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:52 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het vonnis heeft het over een "relatief kortdurend incident" dus dan is het vrij logisch dat men dat interpreteert als dat de rechter de verkrachting niet lang genoeg vond duren.
Dat snap ik dan ook wel weer.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo iemand niet uitzetten is een gemiste kans en een klap in het gezicht Vh slachtoffer
Hoe moet je het anders lezen dan?quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:52 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het vonnis heeft het over een "relatief kortdurend incident" dus dan is het vrij logisch dat men dat interpreteert als dat de rechter de verkrachting niet lang genoeg vond duren.
Potato potato. Het is maar net waar je je druk om maakt. Ik maak me vooral druk om de zoveelste asielschooier die een minderjarig meisje heeft verkracht en de achterlijke rechter die dat bagatelliseert tot een incidentje van 'normale omvang'.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:58 schreef recursief het volgende:
[..]
Oh net vond je het nog een vertaalfout. Wat is het nou?
Nu is het weer prima om 1 van de vele elementen die tot dit vonnis hebben geleid eruit te pikken, en te doen alsof dat ene element en alleen dat ene element tot deze beslissing heeft geleid.
En dan heb ik het nog niet eens over het aandikken van dat element tot een vermeende uitspraak die rechters nooit zo hebben gedaan.
1. Dat een heleboel elementen samen bij elkaar hebben geleid tot de conclusie dat dit misdrijf gekwalificeerd moet worden als "verkrachting van normale ernst"quote:Op zondag 26 oktober 2025 14:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe moet je het anders lezen dan?
Kennelijk is "normale omvang" in Zweden geen bagatel maar een juridisch begrip om de ernst van een verkrachting mee aan te duiden. Een kus op de mond zonder consent is in Zweden ook verkrachting, maar minder ernstig. Penetratie met de penis is dan weer ernstiger.quote:Op zondag 26 oktober 2025 14:10 schreef RotatoR het volgende:
[..]
een incidentje van 'normale omvang'.
Klopt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 14:11 schreef recursief het volgende:
[..]
1. Dat een heleboel elementen samen bij elkaar hebben geleid tot de conclusie dat dit misdrijf gekwalificeerd moet worden als "verkrachting van normale ernst"
2. Dat een vergelijking van jurisprudentie over zaken van vergelijkbare ernst ertoe geleid heeft dat de ernst van de verkrachting niet dusdanig is dat dat leidt tot uitzetting na het uitzitten van de straf.
Staat allemaal in het vonnis. Kun je gewoon nalezen.
Nogmaals: daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn, maar je kunt niet dat ene element er uitpikken en de zaak te versimpelen door te doen alsof alleen dat ene element de enige reden is voor deze uitspraak en de rest er niet toe doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |