abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219077030
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 12:32 schreef quo_ het volgende:

[..]
Met wel een "klein" verschil.

Links is helemaal niet van plan er wat aan te doen, als ze het (nog meer) voor het zeggen krijgen doen we wat aan aarbeidsmigranten maar gaan de sluizen nog verder open voor dit soort kansenparels.

Met een serieuze rechtse meerderheid, dus zonder NSC-achtige druiloren, heb je nog de beste kans dat er iets gaat gebeuren.
Hebben we laatst niet een kleine anderhalf jaar een behoorlijk rechts kabinet gehad? De influx van kanslozen is al die tijd gewoon door blijven gaan. Wilders roept van alles, maar presteert helemaal niks, ook omdat niemand hem serieus neemt denk ik. Wilders is geboren om oppositie te voeren, lekker schreeuwen aan de zijlijn. Zodra hij zelf verantwoordelijkheid heeft geeft hij ineens niet thuis. Wie nu nog op die kwakzalver stemt heeft echt een bord voor zijn kop.

Diegene op rechts die momenteel wel 'verstandig' overkomt is Lidewij de Vos, alleen kan ik het niet loslaten dat ze een Baudet protege is en ook een beetje Kremlin adept is, dus ook daar kan ik me niet mee vereenzelvigen. Ik zie niks of niemand op rechts die mijn stem zou krijgen.

Kortom, ik weet het echt niet meer. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219077055
quote:
16s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
in Denenarken doen ze er wat aan, in vele landen om ons heen doen ze er al meer aan dan hier. Rechts stelt tenminste nog dat ze er iets aan willen doen. Onbekwaam zijn ze allemaal, dan liever gaan voor de intentie.

Daarnaast heeft rechts stemmen ook meer linkse partijen gedwongen dit standpunt serieus te gaan nemen, ineens is er bij deze verkiezingen te spreken over een instroomaantal. Dit was eerder niet te denken.
Maar Denemarken is wel overwegend links georienteerd, geen rechts extremistisch gedachtengoed dat de deur op slot houdt daar. Alleen hebben ze daar dan wel linkse mensen die wel het beste met hun eigen bevolking voorhebben, daar hebben wij nogal een gebrek aan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 15:36:28 #128
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219077068
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 12:32 schreef quo_ het volgende:

[..]
Met wel een "klein" verschil.

Links is helemaal niet van plan er wat aan te doen, als ze het (nog meer) voor het zeggen krijgen doen we wat aan aarbeidsmigranten maar gaan de sluizen nog verder open voor dit soort kansenparels.

Met een serieuze rechtse meerderheid, dus zonder NSC-achtige druiloren, heb je nog de beste kans dat er iets gaat gebeuren.
Onzin.

Rechts wil dit juist.

Goedkope arbeid. Winstmarges verhogen.

Als die Marokkanen en Turken zijn tijdens rechtse (KVP (later CDA), ARP, CHU, VVD) coalities binnen gekomen.

En die tendens is tot op de dag van vandaag nog aanwezig in de VVD. Een hypocritie.

Zoals bij links: Links lullen, rechts vullen
liberaal rechts: migratie-kritisch lullen, visums-voor-laaggschoolden-uit-niet-europese-landen vervullen

De enige partij die oprecht iets aan migratie wil doen is de PVV maar die:
1. zijn te incompetent of te omgekocht om er echt werk van te maken
2. zijn qua verdere economische standpunten meer centrum-links dan rechts.

(En de FvD maar daar op stemmen dan moet je ook al die conspiratoriale onzin en anti-klimaat shit van ze slikken.)

Het is klaar met Nederland. We hebben het weggegeven. Het is al gedaan. In de jaren 90 eigenlijk al maar je zal nu steeds duidelijker de effecten gaan zien. Jaar op jaar.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_219077115
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 15:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hebben we laatst niet een kleine anderhalf jaar een behoorlijk rechts kabinet gehad? De influx van kanslozen is al die tijd gewoon door blijven gaan. Wilders roept van alles, maar presteert helemaal niks, ook omdat niemand hem serieus neemt denk ik. Wilders is geboren om oppositie te voeren, lekker schreeuwen aan de zijlijn. Zodra hij zelf verantwoordelijkheid heeft geeft hij ineens niet thuis. Wie nu nog op die kwakzalver stemt heeft echt een bord voor zijn kop.

Diegene op rechts die momenteel wel 'verstandig' overkomt is Lidewij de Vos, alleen kan ik het niet loslaten dat ze een Baudet protege is en ook een beetje Kremlin adept is, dus ook daar kan ik me niet mee vereenzelvigen. Ik zie niks of niemand op rechts die mijn stem zou krijgen.

Kortom, ik weet het echt niet meer. :')
De crux zit 'm in het woordje "serieuze"
-
pi_219077126
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 15:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Onzin.

Rechts wil dit juist.

Goedkope arbeid. Winstmarges verhogen.

............

Even nadenken over het verschil tussen asielmigratie en arbeidsmigratie.
-
pi_219077168
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 15:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
Maar Denemarken is wel overwegend links georienteerd, geen rechts extremistisch gedachtengoed dat de deur op slot houdt daar. Alleen hebben ze daar dan wel linkse mensen die wel het beste met hun eigen bevolking voorhebben, daar hebben wij nogal een gebrek aan.
Spijker op de kop.

Het "deense model" bestaat ook niet.

De volksaard van deze sympathieke blonde scandiviers uit een zelfde soort kleine kutlandje als wij zijn is totaal anders dan die van ons. Strikt genoemen zijn ze behoorlijk zelfvergenoegd en egoistisch.
Wel lekker meeprofiteren van de EU maar op tal van punten een uitzonderingspositie ingenomen als hen dat beter past.

Hadden wij daar maar iets meer van.
-
  woensdag 22 oktober 2025 @ 15:55:10 #132
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219077195
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 15:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nouja bij ons hebben we geen linkse partijen die er zo over denken, als die er zouden zijn zouden ze vermoedelijk omkomen in de zetels gelijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 22 oktober 2025 @ 16:00:08 #133
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219077229
Je kan ook geen enkele drastische maatregel nemen, alles is dichtgetimmerd, EU verdragen, Internationale verdragen.
Je kan niets meer zonder de hele boel open te breken.

Dan zul je dus moeten breken met EU, met allerlei andere verdragen en wordt je een geisoleerd land.

Is dat het waard? Misschien wel, misschien niet. Moeilijk te zeggen.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 16:05:53 #134
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219077276
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:39 schreef recursief het volgende:

[..]
Er is heel veel aan dat bericht echt. Maar de bewering dat hij niet uitgezet wordt "omdat de verkrachting niet lang genoeg geduurd heeft", of dat ie wel uitgezet zou zijn "als de verkrachting 10 minuten geduurd zou hebben" is gewoon een leugen. Dat kun je zelf nalezen in het vonnis.

Maar dat punt wordt wel gepusht. En waarom? Ik denk omdat je met die bewering, als ie waar zou zijn, zieltjes wint voor je politieke drek.

En guess what? Dat is helemaal niet nodig. Dat die gast niet wordt uitgezet, daar vinden heel veel mensen al wat van. Daar hoef je niet eens iets als "de verkrachting duurde niet lang genoeg" voor te verzinnen,.
Jij weet helemaal niet of het een leugen is dat 10 minuten langer uitzetting ten gevolg zou hebben.

Want dat inzicht heb je naar verwachting niet in de Zweedse rechtspraak. Zoals je zelf al aangeeft kennen ze gradaties.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 22 oktober 2025 @ 16:06:12 #135
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219077278
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 15:46 schreef quo_ het volgende:

[..]
Even nadenken over het verschil tussen asielmigratie en arbeidsmigratie.
De cijfers en aantallen zijn wellicht anders (je de instroom van asielmigratie is lager) maar het komt qua cultureel effect op hetzelfde neer.

Dit is slechts wederom weer een aspect van open deuren.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 22 oktober 2025 @ 16:10:00 #136
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219077307
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 16:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]
De cijfers en aantallen zijn wellicht anders (je de instroom van asielmigratie is lager) maar het komt qua cultureel effect op hetzelfde neer.

Dit is slechts wederom weer een aspect van open deuren.
Precies. Al die Polen en Bulgaren met uitkering die de hele dag op fatbikes mensen lastig vallen, roven, stelen en schijten op de nationale waarden.

:')
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219077396
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 16:05 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij weet helemaal niet of het een leugen is dat 10 minuten langer uitzetting ten gevolg zou hebben.

Want dat inzicht heb je naar verwachting niet in de Zweedse rechtspraak. Zoals je zelf al aangeeft kennen ze gradaties.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 16:05 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Je kunt de motivatie zelf teruglezen. Ik heb de integrale tekst van het vonnis gepost. Daar staat heel duidelijk de motivatie in om deze gast niet uit te zetten na zijn straf.

Er staat in hoe de ernst van de verkrachting is beoordeeld en hoe op basis van jurisprudentie verschillende gradaties van ernst bij misdrijven wel of niet tot uitzetting hebben geleid. En hoe dat alles bij elkaar hier tot het niet uitzetten heeft geleid.

Je hoeft mij niet te geloven, dat vind ik heel goed. Ik geloof ook niet alles wat op het internet geknald wordt blindelings.

Juist daarom is het zo mooi dat je het vonnis zelf kan nalezen. Dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat de bewering dat ie niet wordt uitgezet "omdat ie haar niet lang genoeg verkracht heeft" een ranzig verzinsel is. Dat staat namelijk nergens in de motivatie. Ja er staat iets in over dat de verkrachting maar kort geduurd heeft, en dat dat meegespeeld heeft in de beoordeling van de ernst, maar er speelt veel meer mee. Kun je zelf teruglezen, ik ga het niet allemaal voor je voorkauwen.

Dat zoals hier en daar beweerd wordt deze kerel zou zijn uitgezet als de verkrachting 10 minuten had geduurd is een feitenvrij verzinsel van de clickbaitpers.

En nogmaals: je kunt prima vinden, net als 1 van de rechters (het was geen unanieme beslissing), dat uitzetting wel nodig moet zijn. Dat snap ik prima. Je kunt ook vinden dat 3 jaar wat magertjes is, of dat SEK 240.000 (ongeveer ¤22.000) erg laag is als schadevergoeding. Prima allemaal. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, dat zijn meningen en daarover kun je van inzicht verschillen.

Maar feiten zijn geen meningen. En feit is dat Friatider en soortgelijke media zoals het Nederlandse NieuwRechts r andermans ellende aangrijpen om met leugens en verdaaide waarheden dit verhaal dat op zich al verdrietig genoeg is, nog een extra aan te dikken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2025 16:26:45 ]
  woensdag 22 oktober 2025 @ 16:34:11 #138
459912 FlippingCoin
pi_219077535
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 16:00 schreef Zoddie het volgende:
Je kan ook geen enkele drastische maatregel nemen, alles is dichtgetimmerd, EU verdragen, Internationale verdragen.
Je kan niets meer zonder de hele boel open te breken.

Dan zul je dus moeten breken met EU, met allerlei andere verdragen en wordt je een geisoleerd land.

Is dat het waard? Misschien wel, misschien niet. Moeilijk te zeggen.
Als die verdragen zorgen dat wij meer om de veilgheid geven van mensen in andere landen ten koste van de veiligheid van onze eigen mensen moeten we die verdragen gewoon niet naleven. We zullen wel zien wat de consequenties zijn, we zijn nog altijd een nettobijdrager dus we hebben best wat drukmiddel hier en daar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Moderator woensdag 22 oktober 2025 @ 16:39:16 #139
441859 crew  Lenny77
pi_219077564
Dan maar naar Polen verhuizen?

Het is daar zo koud ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219077570
quote:
16s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 16:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Als die verdragen zorgen dat wij meer om de veilgheid geven van mensen in andere landen ten koste van de veiligheid van onze eigen mensen moeten we die verdragen gewoon niet naleven. We zullen wel zien wat de consequenties zijn, we zijn nog altijd een nettobijdrager dus we hebben best wat drukmiddel hier en daar.
Ben je beschikbaar na de verkiezingen ?
Hoog tijd voor wat meer van deze nuchterheid in onze regering. Tot nu toe gaat zo ongeveer iedereen bij voorbaat al op de rug liggen als het om europa gaat. Doodmoe en kostmisselijk word je van die defaitistische houding.
-
  woensdag 22 oktober 2025 @ 16:47:11 #141
459912 FlippingCoin
pi_219077637
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 16:19 schreef recursief het volgende:

[..]
[..]
Je kunt de motivatie zelf teruglezen. Ik heb de integrale tekst van het vonnis gepost. Daar staat heel duidelijk de motivatie in om deze gast niet uit te zetten na zijn straf.

Er staat in hoe de ernst van de verkrachting is beoordeeld en hoe op basis van jurisprudentie verschillende gradaties van ernst bij misdrijven wel of niet tot uitzetting hebben geleid. En hoe dat alles bij elkaar hier tot het niet uitzetten heeft geleid.

Je hoeft mij niet te geloven, dat vind ik heel goed. Ik geloof ook niet alles wat op het internet geknald wordt blindelings.

Juist daarom is het zo mooi dat je het vonnis zelf kan nalezen. Dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat de bewering dat ie niet wordt uitgezet "omdat ie haar niet lang genoeg verkracht heeft" een ranzig verzinsel is. Dat staat namelijk nergens in de motivatie. Ja er staat iets in over dat de verkrachting maar kort geduurd heeft, en dat dat meegespeeld heeft in de beoordeling van de ernst, maar er speelt veel meer mee. Kun je zelf teruglezen, ik ga het niet allemaal voor je voorkauwen.

Dat zoals hier en daar beweerd wordt deze kerel zou zijn uitgezet als de verkrachting 10 minuten had geduurd is een feitenvrij verzinsel van de clickbaitpers.

En nogmaals: je kunt prima vinden, net als 1 van de rechters (het was geen unanieme beslissing), dat uitzetting wel nodig moet zijn. Dat snap ik prima. Je kunt ook vinden dat 3 jaar wat magertjes is, of dat SEK 240.000 (ongeveer ¤22.000) erg laag is als schadevergoeding. Prima allemaal. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, dat zijn meningen en daarover kun je van inzicht verschillen.

Maar feiten zijn geen meningen. En feit is dat Friatider en soortgelijke media zoals het Nederlandse NieuwRechts r andermans ellende aangrijpen om met leugens en verdaaide waarheden dit verhaal dat op zich al verdrietig genoeg is, nog een extra aan te dikken.
Ik vind je reactie wat overtrokken. In het vonnis staat duidelijk dat de duur van de verkrachting meespeelt in de waardering van de verkrachting. Een langere duur heeft dus invloed en zou kunnen zorgen voor een hogere strafmaat, in dit geval uitzetting. In welke zin is dit nu een keiharde leugen?
  Forum Admin woensdag 22 oktober 2025 @ 16:51:59 #142
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219077680
Verkrachting moet in principe, waar mogelijk, tot uitzetting leiden..of je nou een vinger of je tools hebt gebruikt, of het nou een paar seconde of een uur was.

Wegwezen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 22 oktober 2025 @ 16:55:42 #143
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219077702
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 16:19 schreef recursief het volgende:

[..]
[..]

Nogmaals, jij kunt niet uitsluiten dat 10 minuten langer verkrachten niet had geleid tot uitzetting. (Ik vind de hele duur niet eens relevant maar dat is een andere discussis)

Hoe we dergelijke bronnen tot ons nemen dat maken we als lezer zelf wel uit. Ik houd ook niet van het schreeuwerige en weet bronnen prima op waarde te schatten.
pi_219077754
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 16:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nogmaals, jij kunt niet uitsluiten dat 10 minuten langer verkrachten niet had geleid tot uitzetting. (Ik vind de hele duur niet eens relevant maar dat is een andere discussis)

Nou keer je het om he. Ik zeg dat die bewering dat ie wel uitgezet was geweest als ie haar "tien minuten had verkracht" verzonnen is. En dat is zo. Kun je uit de motivatie van het vonnis afleiden.
pi_219077758
quote:
16s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 16:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik vind je reactie wat overtrokken. In het vonnis staat duidelijk dat de duur van de verkrachting meespeelt in de waardering van de verkrachting. Een langere duur heeft dus invloed en zou kunnen zorgen voor een hogere strafmaat, in dit geval uitzetting. In welke zin is dit nu een keiharde leugen?
Nou, er wordt gesteld dat de verkrachting 10 minuten had moeten duren. En dat heeft iemand uit zijn dikke duim gezogen. Maar het is natuurlijl wel lekkere clickbait. En zorgt voor een hoop ophef. En ik denk dat het daar om te doen was.

Alsof die hele verkrachting op zich al niet ernstig genoeg is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2025 17:06:21 ]
  woensdag 22 oktober 2025 @ 17:07:00 #146
459912 FlippingCoin
pi_219077774
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 17:05 schreef recursief het volgende:

[..]
Nou, er wordt gesteld dat de verkrachting 10 minuten had moeten duren. En dat heeft iemand uit zijn dikke duim gezogen.
Ja uiteraard is dat een versimpelde weergave van de realiteit. Maar om dit nou zo zwaar aan te zetten, dan twijfel ik toch wel aan de intentie hiervan.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 17:08:10 #147
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219077783
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 13:19 schreef recursief het volgende:
Het is al triest genoeg dat iemand verkracht wordt, maar om dan ook nog eens met die ellende aan de haal te gaan voor je eigen populistische politieke gewin, dat is lager dan laag.
Ik word onderhand een beetje flauw van de slagzin "laten we extreem-rechts niet in de kaart spelen" want ik denk helaas dat die voldoende munitie hebben zonder dat ze dit hoeven aan te dikken. Niet om goed te praten dat ze het verdraaien op deze manier, maar het is voor mij secundair aan het werkelijke probleem dat echt lager dan laag is: de verkrachting zelf. Dat steeds hameren op dat dit soort incidenten vooral niet gebruikt mogen worden om extreem-rechts in de kaart te spelen leidt de aandacht weg van de inhoud.

Verder eens met je, en bedankt voor de factcheck. Ik kon me al niet voorstellen dat er echt iets in de wet stond qua duur van de verkrachting. Het zit hem dus in de gradatie.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 17:09:25 #148
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219077791
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 17:04 schreef recursief het volgende:

[..]
Nou keer je het om he. Ik zeg dat die bewering dat ie wel uitgezet was geweest als ie haar "tien minuten had verkracht" verzonnen is. En dat is zo. Kun je uit de motivatie van het vonnis afleiden.
Misschien hebben ze dat wel onderzocht aan de hand van eerdere Zweedse jurisprudentie, of uit de duim gezogen en kan het toch waar zijn. Of 1001 andere scenario's.

Maar het afschieten als zuivere leugen kun je dus ook niet.
pi_219077853
quote:
16s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 17:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja uiteraard is dat een versimpelde weergave van de realiteit. Maar om dit nou zo zwaar aan te zetten, dan twijfel ik toch wel aan de intentie hiervan.
Ik lees allerlei media. De reguliere nieuwsmedia (de zoganaamse MSM) maar ook korreltje-zout-publicaties als Fria Tider, The Local, De Digitale Standaard en NieuwRechts. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat eenzijdige berichtgeving, een leugen om effectbejag, halve en verdraaide waarheden, suggestief maar contextloos beeldmateriaal, of soms beeldmateriaal dat niet gaat over de geschreven tekst, of soms gewoon keiharde onwaarheden bij die tweede categorie zo ongeveer hun businessmodel is.

Je ziet ook dat in tegenstelling tot de meer traditionele media er eigenlijk wel bronnen worden genoemd, maar dat die vervolgens nauwelijks te vinden zijn, waardoor het verdomd lastig kan zijn om zelf na te gaan wat eer nou eigenlijk van zo een bericht klopt en wat gelogen is.

En dat soort verdraaide zaken worden vervolgens al dan niet geregisseerd rondgepompt op de socials waarmee het brandstof is voor de polarisatie in de.samenleving. En wat bereik je er mee? Oplossingen? Nee. Meer polarisatie? Dat wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2025 17:17:56 ]
  woensdag 22 oktober 2025 @ 17:17:38 #150
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219077856
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 16:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Precies. Al die Polen en Bulgaren met uitkering die de hele dag op fatbikes mensen lastig vallen, roven, stelen en schijten op de nationale waarden.

:')
Slecht verhaal van je gezien ik in mijn initiele reactie de scope zette op niet-europese instroom.

Europese migratie veroorzaakt weer andere problemen maar iig niet de cultuuvernietiging en criminaliteitsverhoging die we kunnen associeren met niet-europese migratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')