abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 22 oktober 2025 @ 14:04:30 #101
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219076485
quote:
16s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 13:32 schreef FlippingCoin het volgende:
feit blijft dat een "verkrachting van normale omvang" schijnbaar niet genoeg is voor uitzetting, daar mogen mensen best wat van vinden.
Wat mij betreft zou dat best mogen ja, daar wetgeving op maken is natuurlijk lastig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 oktober 2025 @ 14:09:40 #102
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_219076521
Die Zweden zouden beter naar Nederland moeten kijken; hier hebben vrouwen inmiddels zelfs de nacht terug!

:')
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 22 oktober 2025 @ 14:12:47 #103
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219076537
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 13:31 schreef recursief het volgende:

[..]
Dan lees je verdomd slecht. Dat is dus precies de leugen die sites als Friatider en NieuwRechts je vertellen en die jij kennelijk. klakkeloos gelooft. Waarom geloof je ze eigenlijk kritiekloos?

Er zijn in Zweden verschillende gradaties van ernst bij verkrachting.
[..]

Alle omstandigheden en feiten dus ook de tijdsduur lijkt me.

Maar ze is niet bont en blauw gemept dus mag hij gewoon in Zweden blijven, ofzo.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219076555
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
[..]
Je beticht bepaalde media van het misbruiken van deze zaak om hun agenda te pushen. Hun agenda bestaat er uit om ongewenst tuig te weren (nou nou, wat erg). Dat doe ze door dit soort zaken aan te kaarten.
Nee dat doen ze door dingen te verzinnen die niet waar zijn. Zoals "dat de verkrachting niet lang genoeg duurde". Of zelfs: "Dat ie wel uitgezet was als de verkrachting 10 minuten geduurd had". Gewoon leugens. Kun je het vonnis op nalezen.

Voor de rest: TR.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 14:15:35 #105
319979 Fok-it
All is well
pi_219076556
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:10 schreef Lyrebird het volgende:
<Knip>
[..]
[..]

Sorry, maar dat maakt jou een goedprater. Dat die gekke Zweden zulke idioten wetten hebben, zal mij aan m’n reet roesten. En ik denk dat wel meer mensen daar zo over denken.
Dat zegt hij helemaal niet

Hij veroordeeld media die in zo'n gevoelige zaak niet gewoon sec bij de feiten blijven ipv op de gevoelens van een al opgehitste bevolking in te spelen. Dat is schadelijk

En leidt onder meer tot dit soort segmenten waarbij mensen even klakkeloos als goedprater worden neergezet

[ Bericht 18% gewijzigd door Jippie op 22-10-2025 14:31:59 ]
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219076564
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 13:31 schreef recursief het volgende:
Dan lees je verdomd slecht. Dat is dus precies de leugen die sites als Friatider en NieuwRechts je vertellen en die jij kennelijk. klakkeloos gelooft. Waarom geloof je ze eigenlijk kritiekloos?

Er zijn in Zweden verschillende gradaties van ernst bij verkrachting.
Normale omvang?

Op straat? Nooit normaal.
Het is nimmer normaal maar als het doen en laten van de crimineel het algehele veiligheidsgevoel van willekeurige vrouw op straat (zou kunnen) aantast(en), dan is de significantie van die daad ook voor die daad bovenmatig.

Maar rechters zijn ook maar mensen, hoewel dat er bij heel veel mensen er heeeel lastig in gaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 22 oktober 2025 @ 14:16:26 #107
319979 Fok-it
All is well
pi_219076565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:15 schreef recursief het volgende:

[..]
Voor de rest: TR.
Ja, terecht wel. Lekker blijven doorgaan met dezelfde frame
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 22 oktober 2025 @ 14:25:29 #108
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219076622
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat zegt hij helemaal niet

Hij veroordeeld media die in zo'n gevoelige zaak niet gewoon sec bij de feiten blijven ipv op de gevoelens van een al opgehitste bevolking in te spelen. Dat is schadelijk

En leidt onder meer tot dit soort segmenten waarbij mensen even klakkeloos als goedprater worden neergezet
Dat komt omdat hij helemaal niets zegt over het geval zelf, maar wel afgeeft op de "extreemrechtse bronnen" die zogenaamd sfeer proberen te creëren.

Dat vervolgens niemand op zijn duiding van een vertaling zit te wachten (terwijl hij waarschijnlijk geen juridische achtergrond heeft) is zijn probleem.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 22 oktober 2025 @ 14:27:56 #109
319979 Fok-it
All is well
pi_219076638
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat komt omdat hij helemaal niets zegt over het geval zelf
Waarom zou hij? Misschien gewoon aannemen dat werkelijk waar iedereen met een beetje normen en waarden verkrachting veracht? Waarom moet dat op FOK! toch altijd eerst volop benadrukt worden, het liefst met een hoop uitroeptekens en hoofdletters, voor je geen goedprater of wegkijker bent
  woensdag 22 oktober 2025 @ 14:29:33 #110
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219076651
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Waarom zou hij? Misschien gewoon aannemen dat werkelijk waar iedereen met een beetje normen en waarden verkrachting veracht? Waarom moet dat op FOK! toch altijd eerst volop benadrukt worden, het liefst met een hoop uitroeptekens en hoofdletters, voor je geen goedprater of wegkijker bent
Omdat dat het echte nieuws is?
  woensdag 22 oktober 2025 @ 14:31:36 #111
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219076672
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat mij betreft zou dat best mogen ja, daar wetgeving op maken is natuurlijk lastig.
ja maar goed, als het alternatief is dat deze figuren hier in het westen blijven en straks mogelijk nog wat meisjes verkrachten dan moeten we maar wat meer moeite doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 22 oktober 2025 @ 14:34:02 #112
319979 Fok-it
All is well
pi_219076695
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En er evengoed waarde gehecht mag worden aan welke bronnen er in een OP worden gebruikt
pi_219076706
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat komt omdat hij helemaal niets zegt over het geval zelf, maar wel afgeeft op de "extreemrechtse bronnen" die zogenaamd sfeer proberen te creëren.

Ook jij leest verdomde slecht.

quote:
Ik vind het buitengewoon triest dat bepaalde radicale populistische media misbruik maken van de ellende die iemand is overkomen (in dit geval dit meisje) om hun politieke agenda met halve waarheden of soms gewoon leugens te pushen. En dat de halve wereld dat klakkeloos napraat zonder ook maar de moeite te nemen om zelf te verifieren of alles dat geschreven wordt wel klopt.

[...]

Het is al triest genoeg dat iemand verkracht wordt, maar om dan ook nog eens met die ellende aan de haal te gaan voor je eigen populistische politieke gewin, dat is lager dan laag.
Ik snap dit soort reacties echt niet. Je kan prima vinden dat die knakker uitgezet moet worden. Of dat ie langer de bak in moet. Of dat de schadevergoeding die hij moet betalen te laag is. En weet je: dat snap ik ook nog wel. Dan kunnen we het daar over hebben.

Maar je kop in het zand steken voor de leugens die door media van bepaald allooi keer op keer er bij verzinnen om het allemaal nog net even wat ernstiger te maken dan het al is (er is verdomme iemand verkracht, alsof dat niet erg genoeg is).

En dat dan ook nog kritiekloos nablaten zonder ook maar een moment te bedenken dat het allemaal misschien net even wat anders ligt dan het geschreeuw over "DE VERKRACHTING HEEFT NIET LANG GENOEG GEDUURD".

Kijk dat snap ik dus niet.

Ik lever je nota bene de bronnen aan, je kunt het vonnis zelf nalezen. Als je de Zweedse taal niet machtig bent dan kun je het zelf laten vertalen door een vertaalsite/app/mens die jij betrouwbaar vindt. In tegenstelling to de OP en Friatider kom ik wel met de oorspronkelijke bronnen.

Dus kom niet aan met dat ik het allemaal niet zo erg zou vinden, of dat ik iets roep dat ik uit mijn duim zuig.
pi_219076743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er is heel veel aan dat bericht echt. Maar de bewering dat hij niet uitgezet wordt "omdat de verkrachting niet lang genoeg geduurd heeft", of dat ie wel uitgezet zou zijn "als de verkrachting 10 minuten geduurd zou hebben" is gewoon een leugen. Dat kun je zelf nalezen in het vonnis.

Maar dat punt wordt wel gepusht. En waarom? Ik denk omdat je met die bewering, als ie waar zou zijn, zieltjes wint voor je politieke drek.

En guess what? Dat is helemaal niet nodig. Dat die gast niet wordt uitgezet, daar vinden heel veel mensen al wat van. Daar hoef je niet eens iets als "de verkrachting duurde niet lang genoeg" voor te verzinnen,.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 14:49:48 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219076810
Landen zouden gewoon dit soort asielzoekers eruit moeten kunnen zetten na dergelijke vergrijpen. De wereld is groot genoeg, hij klopt maar ergens anders aan voor een nieuw asielverzoek.
pi_219076852
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Landen zouden gewoon dit soort asielzoekers eruit moeten kunnen zetten na dergelijke vergrijpen. De wereld is groot genoeg, hij klopt maar ergens anders aan voor een nieuw asielverzoek.
https://www.nu.nl/uit-and(...)de-verkiezingen.html

We geven ze stemrecht en jutten ze op om links te stemmen, allemaal gefinancierd uit publieke gelden natuurlijk.
Vakman pur sang
  woensdag 22 oktober 2025 @ 15:05:39 #117
319979 Fok-it
All is well
pi_219076887
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/uit-and(...)de-verkiezingen.html

We geven ze stemrecht en jutten ze op om links te stemmen, allemaal gefinancierd uit publieke gelden natuurlijk.
Mensen die de Nederlandse nationaliteit krijgen hebben geen recht om te stemmen?
pi_219076893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het probleem is dat progressieve rechters er bewust voor kiezen om asielzoekers zo laag mogelijk te straffen om uitzetting te voorkomen. Daar hebben we in Nederland al meerdere voorbeelden van.

De redenatie is dan dat uitzetting een zwaardere straf is dan voor een autochtoon in een vergelijkbare situatie maar de rechter gaat daarmee volledig voorbij aan de geest van de wet om criminele asielzoekers uit de samenleving te weren.
pi_219076948
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 15:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Mensen die de Nederlandse nationaliteit krijgen hebben geen recht om te stemmen?
Terug naar de zandbak ermee
Vakman pur sang
  woensdag 22 oktober 2025 @ 15:20:05 #120
319979 Fok-it
All is well
pi_219076956
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 15:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Terug naar de zandbak ermee
Dus je hebt liever dat mensen die integreren zich niet bemoeien met politiek? Je denkt dat dit een positief effect heeft?
pi_219076961
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 15:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dus je hebt liever dat mensen die integreren zich niet bemoeien met politiek? Je denkt dat dit een positief effect heeft?
Die mensen integreren niet, het sprookje is over.
Een nieuw hoofdstuk breekt aan, redt Europa van de ondergang. En daarin is geen ruimte meer voor sprookjes, alleen absolute overlevingsdrang, zodat onze vrouwen en kinderen ook nog iets van een leuk en relatief veilig leven kunnen leiden.

Dus kijken wat je kunt uitzetten.
Vakman pur sang
pi_219076979
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 12:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan me zo voorstellen dat als de staat het zo verzaakt, je als vader/community op een gegeven moment het heft in eigen hand neemt.
Zweden zijn toch kennelijk wel heel lieve mensen, als ze dit allemaal maar laten gebeuren.
Zweden zijn vooral super naief.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 15:24:01 #123
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219076988
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 15:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zweden zijn vooral super naief.
Net zoals Nederlanders dus.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 22 oktober 2025 @ 15:26:06 #124
319979 Fok-it
All is well
pi_219077007
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 15:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die mensen integreren niet, het sprookje is over.
Een nieuw hoofdstuk breekt aan, redt Europa van de ondergang. En daarin is geen ruimte meer voor sprookjes, alleen absolute overlevingsdrang, zodat onze vrouwen en kinderen ook nog iets van een leuk en relatief veilig leven kunnen leiden.
Ah, dus zowel klagen dat ze niet integreren als het liefst niet willen dat ze integreren. :)
pi_219077023
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 22:59 schreef Nexum het volgende:
Eritrea
Eritrea? Dat land waar asielzoekers vandaan komen want te gevaarlijk om te wonen en vervolgens weer op vakantie daarheen gaan om familie te bezoeken?
Corporate translator
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')