abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219108613
quote:
16s.gif Op zondag 26 oktober 2025 12:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het staat je natuurlijk vrij andere media te vinden welke hierover bericht maar iets anders stelt.
Nog beter: Ik ben eerder in dit topic teruggegaan naar de bron: het volledig uitgeschreven vonnis. Lees het en trek je eigen conclusies. Mijn conclusie is dat dit een schoolvoorbeeld van rondgepompte desinformatie is. Precies wat in het "Project of Computational Propaganda" van Oxford beschreven wordt, met ook precies deze outlets als bronnen.

Eerdere post: recursief in NWS / "Ik haat hem": Mohamed verkrachtte Meya (16) maar oontloopt deportatie

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2025 12:32:46 ]
  zondag 26 oktober 2025 @ 12:36:07 #202
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219108694
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 12:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Nog beter: Ik ben eerder in dit topic teruggegaan naar de bron: het volledig uitgeschreven vonnis. Lees het en trek je eigen conclusies. Mijn conclusie is dat dit een schoolvoorbeeld van rondgepompte desinformatie is. Precies wat in het "Project of Computational Propaganda" van Oxford beschreven wordt, met ook precies deze outlets als bronnen.

Eerdere post: recursief in NWS / "Ik haat hem": Mohamed verkrachtte Meya (16) maar oontloopt deportatie
Ik heb het vonnis reeds gelezen, ik heb daarop ook gereageerd. Maar ik denk dat je mening rond de beon inmiddels wel duidelijk is. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219108774
quote:
16s.gif Op zondag 26 oktober 2025 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik heb het vonnis reeds gelezen, ik heb daarop ook gereageerd. Maar ik denk dat je mening rond de beon inmiddels wel duidelijk is. :)
Die mening is gebaseerd op de volgende feiten:
• Verifieerbaar onderzoek door derden naar desinformatie
• Vergelijking van de oorspronkelijke integrale tekst van het vonnis met wat Fria Tiden, Visegrad24 en Samnytt schrijven.

Ook objectief valt wat betreft het tweede punt vast te stellen dat de verslaggeving niet klopt met wat er in het vonnis staat. Geen keiharde leugen, maar wel verdraaiing van de werkelijkheid en op zijn minst halve leugens. Dat is geen mening. Dat kun je zelf feitelijk vaststellen door het vonnis te lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2025 12:44:31 ]
  zondag 26 oktober 2025 @ 12:49:09 #204
459912 FlippingCoin
pi_219108814
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 12:44 schreef recursief het volgende:

[..]
Die mening is gebaseerd op de volgende feiten:
• Verifieerbaar onderzoek door derden naar desinformatie
• Vergelijking van de oorspronkelijke integrale tekst van het vonnis met wat Fria Tiden, Visegrad24 en Samnytt schrijven.

Ook objectief valt wat betreft het tweede punt vast te stellen dat de verslaggeving niet klopt met wat er in het vonnis staat. Geen keiharde leugen, maar wel verdraaiing van de werkelijkheid en op zijn minst halve leugens. Dat is geen mening. Dat kun je zelf feitelijk vaststellen door het vonnis te lezen.
broken record
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_219108866
quote:
16s.gif Op zondag 26 oktober 2025 12:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
broken record
Dan verbaast het des te meer dat je het maar mijn mening vindt.
  zondag 26 oktober 2025 @ 12:56:07 #206
459912 FlippingCoin
pi_219108886
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 12:54 schreef recursief het volgende:

[..]
Dan verbaast het des te meer dat je het maar mijn mening vindt.
Ik denk vooral dat je hier zo erg ten kruistocht trekt tegen die media, inclusief je herhaling van zetten, om zo het topic te doen ontsporen weg van het echte onderwerp.
pi_219108909
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 09:48 schreef Qarrad het volgende:
Dan is de vertaling "de duur van de verkrachting woog mee in de lichtere straf" niet vergezocht en ook niet raar dat mensen het zo zien.
Precies. Maar laten we ons vooral heel druk maken over een vertaalfout ipv extreemlinkse rechters die verkrachtende asielzoekers de hand boven het hoofd houden.
pi_219108948
quote:
16s.gif Op zondag 26 oktober 2025 12:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat je hier zo erg ten kruistocht trekt tegen die media, inclusief je herhaling van zetten, om zo het topic te doen ontsporen weg van het echte onderwerp.
Ah gaan we op die toer. Ik verzet me tegen desinformatie, dat klopt. Een discussie over het onderwerp gebaseerd op feiten, daar heb ik niks tegen. Wel tegen een discussie waar halve waarheden en hele leugens als onwrikbare feiten worden gepresenteerd.
pi_219109018
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 12:58 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Precies. Maar laten we ons vooral heel druk maken over een vertaalfout ipv extreemlinkse rechters die verkrachtende asielzoekers de hand boven het hoofd houden.
Het is geen vertaalfout. Het vonnis is in het Zweeds en Fria Tiden en Samnytt schrijven ook in het Zweeds.
pi_219109596
Ik zie overigens ook geen enkele aanwijzing dat de rechters extreemlinks zijn. Ook wordt hier niemand de hand boven het hoofd gehouden. De dader heeft een straf gekregen die gebruikelijk is voor dit soort misdrijven, drie jaar zonder aftrek van voorarrest en een schadevergoeding van ongeveer ¤22.000,-.

De discussie gaat over of ie na het uitzitten van zijn straf uitgezet moet worden. Het hof vindt op 1 rechter na van niet, en heeft daar een behoorlijk uitgebreide onderbouwing bij gegeven.

Je kunt het heel erg oneens zijn met het hof, en dat snap ik ook nog wel, maar daarom roepen dat de rechters extreemlinks zijn en iemand de hand boven het hoofd houden is bespottelijk.
pi_219109618
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:44 schreef recursief het volgende:
Ik zie overigens ook geen enkele aanwijzing dat de rechters extreemlinks zijn. Ook wordt hier niemand de hand boven het hoofd gehouden. De dader heeft een straf gekregen die gebruikelijk is voor dit soort misdrijven, drie jaar zonder aftrek van voorarrest en een schadevergoeding van ongeveer ¤22.000,-.

De discussie gaat over of ie na het uitzitten van zijn straf uitgezet moet worden. Het hof vindt op 1 rechter na van niet, en heeft daar een behoorlijk uitgebreide onderbouwing bij gegeven.

Je kunt het heel erg oneens zijn met het hof, en dat snap ik ook nog wel, maar daarom roepen dat de rechters extreemlinks zijn en iemand de hand boven het hoofd houden is bespottelijk.
Zo iemand niet uitzetten is een gemiste kans en een klap in het gezicht Vh slachtoffer
Vakman pur sang
pi_219109704
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:11 schreef recursief het volgende:

[..]
Het is geen vertaalfout. Het vonnis is in het Zweeds en Fria Tiden en Samnytt schrijven ook in het Zweeds.
Het vonnis heeft het over een "relatief kortdurend incident" dus dan is het vrij logisch dat men dat interpreteert als dat de rechter de verkrachting niet lang genoeg vond duren.
pi_219109742
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:52 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het vonnis heeft het over een "relatief kortdurend incident" dus dan is het vrij logisch dat men dat interpreteert als dat de rechter de verkrachting niet lang genoeg vond duren.
Oh net vond je het nog een vertaalfout. Wat is het nou?

Nu is het weer prima om 1 van de vele elementen die tot dit vonnis hebben geleid eruit te pikken, en te doen alsof dat ene element en alleen dat ene element tot deze beslissing heeft geleid.

En dan heb ik het nog niet eens over het aandikken van dat element tot een vermeende uitspraak die rechters nooit zo hebben gedaan.
pi_219109748
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zo iemand niet uitzetten is een gemiste kans en een klap in het gezicht Vh slachtoffer
Dat snap ik dan ook wel weer.
pi_219109759
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:52 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Hoe moet je het anders lezen dan?
Vakman pur sang
pi_219109838
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:58 schreef recursief het volgende:

[..]
Oh net vond je het nog een vertaalfout. Wat is het nou?

Nu is het weer prima om 1 van de vele elementen die tot dit vonnis hebben geleid eruit te pikken, en te doen alsof dat ene element en alleen dat ene element tot deze beslissing heeft geleid.

En dan heb ik het nog niet eens over het aandikken van dat element tot een vermeende uitspraak die rechters nooit zo hebben gedaan.
Potato potato. Het is maar net waar je je druk om maakt. Ik maak me vooral druk om de zoveelste asielschooier die een minderjarig meisje heeft verkracht en de achterlijke rechter die dat bagatelliseert tot een incidentje van 'normale omvang'.
pi_219109842
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 14:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoe moet je het anders lezen dan?
1. Dat een heleboel elementen samen bij elkaar hebben geleid tot de conclusie dat dit misdrijf gekwalificeerd moet worden als "verkrachting van normale ernst"
2. Dat een vergelijking van jurisprudentie over zaken van vergelijkbare ernst ertoe geleid heeft dat de ernst van de verkrachting niet dusdanig is dat dat leidt tot uitzetting na het uitzitten van de straf.

Staat allemaal in het vonnis. Kun je gewoon nalezen.

Nogmaals: daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn, maar je kunt niet dat ene element er uitpikken en de zaak te versimpelen door te doen alsof alleen dat ene element de enige reden is voor deze uitspraak en de rest er niet toe doet.
pi_219109867
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 14:10 schreef RotatoR het volgende:

[..]
een incidentje van 'normale omvang'.
Kennelijk is "normale omvang" in Zweden geen bagatel maar een juridisch begrip om de ernst van een verkrachting mee aan te duiden. Een kus op de mond zonder consent is in Zweden ook verkrachting, maar minder ernstig. Penetratie met de penis is dan weer ernstiger.
pi_219111104
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 14:11 schreef recursief het volgende:

[..]
1. Dat een heleboel elementen samen bij elkaar hebben geleid tot de conclusie dat dit misdrijf gekwalificeerd moet worden als "verkrachting van normale ernst"
2. Dat een vergelijking van jurisprudentie over zaken van vergelijkbare ernst ertoe geleid heeft dat de ernst van de verkrachting niet dusdanig is dat dat leidt tot uitzetting na het uitzitten van de straf.

Staat allemaal in het vonnis. Kun je gewoon nalezen.

Nogmaals: daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn, maar je kunt niet dat ene element er uitpikken en de zaak te versimpelen door te doen alsof alleen dat ene element de enige reden is voor deze uitspraak en de rest er niet toe doet.
Klopt.
Maar dat is dus perceptie van een rechter die de schijn wekt soepeler te zijn om uitzetting te voorkomen.
Een klap in het gezicht van het slachtoffer de familie en alle slachtoffers die nog komen van sexueel geweld van immigranten.
Viespeuken heb je in elke samenleving alleen maak je de risico’s kwadratisch groter als je migranten toelaat uit onaangepaste culturen.
Stelling: bij zwakke straffen en een mild beleid ben je schuldig aan de misdrijven gepleegd door migranten die je als wetgever, land en politiek had kunnen voorkomen.
Je hoeft ze niet op te nemen, te huisvesten of na misdaad hier te behandelen.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')