Lees het vonnis nou.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien hebben ze dat wel onderzocht aan de hand van eerdere Zweedse jurisprudentie, of uit de duim gezogen en kan het toch waar zijn. Of 1001 andere scenario's.
Maar het afschieten als zuivere leugen kun je dus ook niet.
Uh nee dat staat weldegelijk in het vonnis, over de duur.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik word onderhand een beetje flauw van de slagzin "laten we extreem-rechts niet in de kaart spelen" want ik denk helaas dat die voldoende munitie hebben zonder dat ze dit hoeven aan te dikken. Niet om goed te praten dat ze het verdraaien op deze manier, maar het is voor mij secundair aan het werkelijke probleem dat echt lager dan laag is: de verkrachting zelf. Dat steeds hameren op dat dit soort incidenten vooral niet gebruikt mogen worden om extreem-rechts in de kaart te spelen leidt de aandacht weg van de inhoud.
Verder eens met je, en bedankt voor de factcheck. Ik kon me al niet voorstellen dat er echt iets in de wet stond qua duur van de verkrachting. Het zit hem dus in de gradatie.
In de motivatie gesteld dat een hele rits aan omstandigheden, waaronder dat het niet heel lang geduurd heeft, tot de conclusie over de ernst heeft geleid. Dus het komt wel ergens vandaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Verder eens met je, en bedankt voor de factcheck. Ik kon me al niet voorstellen dat er echt iets in de wet stond qua duur van de verkrachting. Het zit hem dus in de gradatie.
Nouja in dit geval stellen ze het eenvoudiger voor dan de realiteit, maar hebben ze in de kern gelijk. Iemand wordt na het verkrachten van een meisje niet uigezet, en de duur van de verkrachting speelde een rol in het besluit om niet over te gaan tot uitzetting. Had die met 10 minuten wel uitgezet geweest, vermoedelijk niet, maar zo goed ken ik het Zweeds recht niet en jij ook niet denk ik.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:17 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik lees allerlei media. De reguliere nieuwsmedia (de zoganaamse MSM) maar ook korreltje-zout-publicaties als Fria Tider, The Local, De Digitale Standaard en NieuwRechts. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat eenzijdige berichtgeving, een leugen om effectbejag, halve en verdraaide waarheden, suggestief maar contextloos beeldmateriaal, of soms beeldmateriaal dat niet gaat over de geschreven tekst, of soms gewoon keiharde onwaarheden bij die tweede categorie zo ongeveer hun businessmodel is.
Je ziet ook dat in tegenstelling tot de meer traditionele media er eigenlijk wel bronnen worden genoemd, maar dat die vervolgens nauwelijks te vinden zijn, waardoor het verdomd lastig kan zijn om zelf na te gaan wat eer nou eigenlijk van zo een bericht klopt en wat gelogen is.
En dat soort verdraaide zaken worden vervolgens al dan niet geregisseerd rondgepompt op de socials waarmee het brandstof is voor de polarisatie in de.samenleving. En wat bereik je er mee? Oplossingen? Nee. Meer polarisatie? Dat wel.
De duur is 1 van de factoren die een rol speelt bij het bepalen van de ernst van de verkrachting. Een van de factoren. Niet per se de bepalende factor.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nouja in dit geval stellen ze het eenvoudiger voor dan de realiteit, maar hebben ze in de kern gelijk. Iemand wordt na het verkrachten van een meisje niet uigezet, en de duur van de verkrachting speelde een rol in het besluit om niet over te gaan tot uitzetting. Had die met 10 minuten wel uitgezet geweest, vermoedelijk niet, maar zo goed ken ik het Zweeds recht niet en jij ook niet denk ik.
Ik schrijf ook niet anders.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:24 schreef recursief het volgende:
[..]
De duur is 1 van de factoren die een rol speelt bij het bepalen van de ernst van de verkraxchting. Een van de factoren. Niet per se de bepalende factor.
Wat is dit nou weer voor onsmakelijke onzin. Lees even mijn posts hierover terug en dan zie je dat dat niet waar is.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hier zo ver over doorzagen en kankeren op rechtse media doet mij meer geloven dat je het liever niet over het werkelijke probleem wil hebben, dat die niet is uitgezet na de veroordeling van een verkrachting van een meisje.
Uhuh.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onsmakelijke onzin. Lees even mijn posts hierover terug en dan zie je dat dat niet waar is.
Daarbij hecht ik inderdaad wel aan feitelijk kloppende bronnen. Of tenminste bronnen die verifieerbaar zijn. Niet zo discutabele bronnen zijn ook best handig als je het liever over de zaak dan over de bronnen wil hebben.
Wat versta je onder schoon schip? Massadeportatie van iedereen met een niet blanke huidskleur?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zal toch eens een moment komen dat er wederom schoon schip wordt gemaakt in Europa.
Beginnen met asielzoekers die verkrachten enzo. Daar zou 0 plaats voor moeten zijn in onze samenleving.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat versta je onder schoon schip? Massadeportatie van iedereen met een niet blanke huidskleur?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkrachtte-lichter-omquote:'Rechter straft asielzoeker die vrouw verkrachtte lichter om uitzetting te voorkomen'
Dat lijkt me vanzelfsprekend. Het is bizar er blijkbaar enkele hooggeplaatste Zweden zijn die hier anders over denken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Beginnen met asielzoekers die verkrachten enzo. Daar zou 0 plaats voor moeten zijn in onze samenleving.
Overheid en de rechtssysteem kan nederlandse burgers al lang niet meer beschermen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Beginnen met asielzoekers die verkrachten enzo. Daar zou 0 plaats voor moeten zijn in onze samenleving.
Maar dat is al een heel eind weg van onze rechtelijke macht.
Nederland:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkrachtte-lichter-om
'Mijn bron is beter dan de jouwe, dus mijn mening is correcterrrrrr!!!!'quote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onsmakelijke onzin. Lees even mijn posts hierover terug en dan zie je dat dat niet waar is.
Daarbij hecht ik inderdaad wel aan feitelijk kloppende bronnen. Of tenminste bronnen die verifieerbaar zijn. Niet zo discutabele bronnen zijn ook best handig als je het liever over de zaak dan over de bronnen wil hebben.
Dit inderdaadquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 02:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Mijn bron is beter dan de jouwe, dus mijn mening is correcterrrrrr!!!!'
Diversiteit is kracht toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:30 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Als dit klopt is dat nogal dubieus. Een extreemlinkse oikofoob kan geen objectief oordeel vellen over een verkrachtende asielzoeker.
En maar zeuren dat er zoveel tegen hem ingegaan wordt.quote:
Tja, heeft er inderdaad veel weg van dat er binnen de juridische wereld te veel ideologische homogeniteit is, dat is ook wel te verklaren door het feit dat je als rechter natuurlijk een zeer gedegen academische achtergrond nodig hebt en de Westerse academische wereld links en progressief is. Bovendien zal het beroep van rechter ook een bepaald type mens aantrekken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:22 schreef havanagila het volgende:
Ik heb niks op met Ongehoord Nederland e.d., maar rechters zijn veel te links.
Met dit soort berichten is het meestal waar als het genegeerd wordt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:07 schreef HowardRoark het volgende:
Het valt in elk geval op dat je hier in reguliere internationale media niets over leest. Dus of dit verhaal klopt niet helemaal of men negeert dit vakkundig om 'stigmatisering' te voorkomen.
[..]
Tja, heeft er inderdaad veel weg van dat er binnen de juridische wereld te veel ideologische homogeniteit is, dat is ook wel te verklaren door het feit dat je als rechter natuurlijk een zeer gedegen academische achtergrond nodig hebt en de Westerse academische wereld links en progressief is. Bovendien zal het beroep van rechter ook een bepaald type mens aantrekken.
Hij quote een Russische nieuwssitequote:Op vrijdag 24 oktober 2025 19:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Hoppa. Het bericht is nu wereldbekend.
Die gast had gewoon gedeporteerd moeten worden. Net als die gast in NL die een lagere straf kreeg voor verkrachting omdat uitzetting zo zielig was.
Wat is er mis met onze westerse rechtelijke macht? Waarom worden vrouwen niet beschermd?
[ X ]
We zien inmiddels diverse nieuwssites. Allemaal met dezelfde strekking: Vrouwen verkrachten is geen enkel probleem als je je asielstatus wil behouden in grote delen van Europa.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij quote een Russische nieuwssite
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |