SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorgMisschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
Het is geen straf. Dat werkenden geen WW krijgen is ook geen straf. Dat gezonde mensen geen WAO krijgen is geen straf. We moeten de AOW meer gaan zien als een basisgarantie op een erg laag minimuminkomen, wat mij betreft.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is ook wel strijdig in het geheel van zaken versimpelen om dit soort basisvoorzieningen vervolgens inkomensafhankelijk te maken.
Ook straf je op deze manier de mensen die wel gespaard hebben en/of hebben gezorgd voor een oude dag voorziening.
Ik ben heel benieuwd wanneer Mona de definitieve coupepoging tov Caroline gaat inzetten...quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:05 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)antwoorden~ab5fa5ef/
Laffe vd Plas blinkt deze campagne vooral uit in het ontwijken van lastige dingen. BbB LeVerT my ass
Dat zal in de directiekamers van wat grote landbouwbedrijven besloten worden waarschijnlijk.quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd wanneer Mona de definitieve coupepoging tov Caroline gaat inzetten...
Als ForFarmers de tijd rijp acht.quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd wanneer Mona de definitieve coupepoging tov Caroline gaat inzetten...
Misschien dat jij de omslag hebt gemaakt, maar voor iemand die jarenlang AOW premie betaald met de belofte dat je, zodra je de AOW leeftijd bereikt hebt, je AOW krijgt is dat wel anders. Nu is het een basisvoorziening die je kan aanvullen middels pensioen en aanvullend pensioen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is geen straf. Dat werkenden geen WW krijgen is ook geen straf. Dat gezonde mensen geen WAO krijgen is geen straf. We moeten de AOW meer gaan zien als een basisgarantie op een erg laag minimuminkomen, wat mij betreft.
Nou nog een partij vinden die dat durft te zeggen. Want ze denken dit allemaal in de Tweede Kamer, omdat ze weten dat het niet anders kan. Maar niemand zal het als eerste willen zeggen, want je bent je zetels kwijt.
En natuurlijk kun je dit niet aanpakken met onmiddelijke ingang, het pensioen is namelijk wel gebaseerd op deze AOW.
vd plas heeft de laatste tijd erg veel moeite met het zinvol beantwoorden van moeilijke vragen,meestal komt er wat standaard gereutel uitquote:Op maandag 13 oktober 2025 13:05 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)antwoorden~ab5fa5ef/
Laffe vd Plas blinkt deze campagne vooral uit in het ontwijken van lastige dingen. BbB LeVerT my ass
dat rijken of mensen met een goed pensioen of anderszinds een korting krijgen op de AOW of geheel geen AOWquote:Op maandag 13 oktober 2025 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is geen straf. Dat werkenden geen WW krijgen is ook geen straf. Dat gezonde mensen geen WAO krijgen is geen straf. We moeten de AOW meer gaan zien als een basisgarantie op een erg laag minimuminkomen, wat mij betreft.
Wil je dan richting een situatie zoals Frankrijk waar gepensioneerden een betere inkomen hebben dan werkenden vanwege het staatspensioen omdat de verhouding werkende/gepensioneerden helemaal scheef is gegroeid of het VK waar de triple lock voor gepensioneerden als een molensteen om de nek hangt van de overheid op financieel gebied?quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien dat jij de omslag hebt gemaakt, maar voor iemand die jarenlang AOW premie betaald met de belofte dat je, zodra je de AOW leeftijd bereikt hebt, je AOW krijgt is dat wel anders. Nu is het een basisvoorziening die je kan aanvullen middels pensioen en aanvullend pensioen.
We weten allemaal dat er nu al negatief wordt gesproken over grenzen aan toeslagen en inkomen, en zodra je je inkomen uit pensioen direct laat interen op AOW heb je eenzelfde scenario te pakken.
En als alles inkomensafhankelijk is kun je misschien zelfs stellen dat pensioen en AOW samen in 1 geheel kunnen opgaan.
En eerlijk gezegd lijkt het me prima dat op het moment dat je 70 bent en jarenlang AOW en pensioen premie hebt betaald dat de overheid daar dan niet nog een keer "inkomensafhankelijk" een kaasschaaf over hoeft te halen.
Als die mensen dat geld uitgeven komt het wel terug in de vorm van BTW/erfbelasting.
Volgens mij klopt jouw tabel van Nu.nl niet, omdat in de cijfers van CBS na 2007 nareizigers en aanvragen na de eerste niet meer zijn meegenomen, maar apart worden geteld. Die zijn wel meegenomen in de cijfers daarvoor. Dat vertekent het beeld dus. Dus je moet ongeveer ~10k per jaar na 2015 in die grafiek bij de cijfers optellen. Dat staat op de pagina van CBS.quote:Op maandag 13 oktober 2025 07:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen:
[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/binnenl(...)-crisis-in-2015.html
2023 lijkt hier hoog, maar was maar 38.000, 2024 was 32.000 en dit jaar zaten we halverwege nog op een halvering van 2024. De pieken uit de jaren 90 worden niet meer gehaald.
iedereen die AOW premie betalen krijgen AOW ,maar wie ZZP er is of een eigen BV heeft , die kan zelf sparen voor pensioen en hoeft niet tot 70+ te wachtenquote:Op maandag 13 oktober 2025 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou nog een partij vinden die dat durft te zeggen. Want ze denken dit allemaal in de Tweede Kamer, omdat ze weten dat het niet anders kan. Maar niemand zal het als eerste willen zeggen, want je bent je zetels kwijt.
En natuurlijk kun je dit niet aanpakken met onmiddelijke ingang, het pensioen is namelijk wel gebaseerd op deze AOW.
dus geen korting in geld maar in tijd, is eigenlijk het zelfdequote:VVD wil dat je tot je graf blijft werken: Dilan Yesilgöz wil AOW-leeftijd naar 70,5 jaar!
Paroolquote:Aan de andere kant schetste de demonstratie een ontluisterend beeld door wat er massaal gescandeerd werd. Ronduit racistisch was het, door het grootste gedeelte van de deelnemers, in woord en gebaar. Als de optocht over de Overtoom trekt, worden twee Somalische jongens op een terrasje ‘zwarte teringlijers’ genoemd. Het grootste deel van de groep zet spontaan een versie van een sinterklaasliedje in over Zwarte Pieten die terug moeten naar hun land.
Een vrouw met een megafoon laat weten dat ‘iedereen met een kleur’ het land moet verlaten. “We moeten kiezen voor onze eigen bevolking en onze eigen bevolking heeft gewoon geen kleur.” Om haar heen gaan duimen omhoog, ze wordt instemmend op haar schouders geslagen.
We noemen dit tegenwoordig toch gewoon bezorgde burgers die wat lomp uit de hoek kunnen komen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
racisten, haatzaaiers, hitlergroetbrengers, voc-liefhebbers liepen in Amsterdam
[..]
Parool
[ afbeelding ]
Ik denk dat die jongen rechts op de foto geen werkgever heeft, en anders na vandaag niet meerquote:Op maandag 13 oktober 2025 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Parool
[ afbeelding ]
Gewoon normale rechtse mensen, tenminste niet extreemlinks zoals de VVD.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:14 schreef Caland het volgende:
[..]
We noemen dit tegenwoordig toch gewoon bezorgde burgers die wat lomp uit de hoek kunnen komen?
Het zijn ook bijna allemaal jonge mannen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat die jongen rechts op de foto geen werkgever heeft, en anders na vandaag niet meer
Het lijken allemaal van die door Andrew Tate geïnspireerde figuren, gevaarlijke subcultuur.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zijn ook bijna allemaal jonge mannen.
Wat is dit voor racistische drek.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Parool
[ afbeelding ]
Is dit nou het zo gevreesde ANTIFA?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Parool
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is dit voor racistische drek.
quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
deze mensen (hoe lomp soms ook) proberen de Nederlandse samenleving te behouden,
Heeft de witte Nederlander hier al afstand van genomen?.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Parool
[ afbeelding ]
quote:Islamisme ondermijnt democratie. Toch willen Timmermans en Jetten met een links kabinet Nederland laten islamiseren.
quote:’Wederopstanding Dilan Yesilgöz’
Maar de wederopstanding van Dilan Yesilgöz is een voorbeeld van de groei van een politicus in haar rol. De politieke leider van liberalen gedroeg zich beheerst, geduldig en toch scherp. Dat is ook van belang, want zonder een sterke VVD is er geen kans op een centrumrechts kabinet.
Gelukkig krijgt de VVD-propaganda in de Telegraaf weer alle ruimte, want je zoon zou maar eens zijn baantje als VVD-kamerlid kwijt raken. Deze man heeft ook duidelijk een ander debat gezien dan wij met de wederopstanding van Dilanquote:’Strategisch stemmen’
Daarom blijft strategisch stemmen de enige mogelijkheid voor rechts om een kabinet te kunnen vormen. Zonder een grote liberale partij is een centrumrechtskabinet een illusie. In dat geval zou een links kabinet de neutraliteit van de staat opheffen.
Alleen is een centrumrechtskabinet met een sterke VVD in staat om Jetten en Timmermans te weerhouden van islamisering van Nederland (agenten met hoofddoek). Wilders is immers niet langer een machtsfactor.
Bij dezen. Wat een schandalige vertoning.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft de witte Nederlander hier al afstand van genomen?.
Hoho, collectief afstand vragen doen we alleen bij moslims.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik noem het gewoon een mannenprobleem.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bij dezen. Wat een schandalige vertoning.
“De samenleving behouden” doe je door met elkaar het gesprek aan te gaan op een normale manier. Niet door het brengen van de hitlergroet of het zwaaien met NSB-vlaggen.quote:
Daarom postte ik het.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoho, collectief afstand vragen wordt allee\n van moslims gevraagd.
Hier zou veel meer verontwaardiging over moeten zijn. Zeker als je ziet hoe iedereen (terecht) een mening heeft over die palliewappies.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik noem het gewoon een mannenprobleem.
Het zal toch je kind zijn dat daar met zijn hand in de lucht staat te zwaaien... iets om trots op te zijnquote:Op maandag 13 oktober 2025 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier zou veel meer verontwaardiging over moeten zijn. Zeker als je ziet hoe iedereen (terecht) een mening heeft over die palliewappies.
Maar er wordt gewoon met 85 maten gemeten.
Of je collega. Of je buurman.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zal toch je kind zijn dat daar met zijn hand in de lucht staat te zwaaien... iets om trots op te zijn
Of je zelfquote:Op maandag 13 oktober 2025 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Of je collega. Of je buurman.![]()
Of nog erger: je vader.
Ja ik heb daar ook niet 1,2,3 een antwoord op. Ik denk alleen niet dat het inkomensafhankelijk maken een goed idee is.quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wil je dan richting een situatie zoals Frankrijk waar gepensioneerden een betere inkomen hebben dan werkenden vanwege het staatspensioen omdat de verhouding werkende/gepensioneerden helemaal scheef is gegroeid of het VK waar de triple lock voor gepensioneerden als een molensteen om de nek hangt van de overheid op financieel gebied?
De AOW in huidige vorm is op lange termijn gewoon niet houdbaar door het huidige omslagstelsel.
Je hebt nog wat gemist, denk ik:quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is dit voor racistische drek.
De vaandeldragers van onze cultuur. De fine fleur der natie. Een voorbeeld voor allen. Visitekaartje voor ons land.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt nog wat gemist, denk ik:
[ twitter ]
Dat zijn ons Nederlandse jongens. Om trots op te zijn.
Dit land is moreel failliet. We zijn op een punt gekomen waarbij het openlijk tonen van nazisymbolen en het roepen van racistische, antisemitische, misogyne en anti-LHBTI-teksten blijkbaar salonfähig geworden zijn. Want dat is “ook maar een mening”.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja dat het slechts een handvol onopgevoed tuig was, was goed nieuws.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:52 schreef Bill_Hillie het volgende:
Wat daar meeloopt is gewoon uitschot voor het overgrote deel en niets meer of minder. Gelukkig was de opkomst vrij laag en was er zat politie, waardoor het relatief rustig verliep.
quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
De vaandeldragers van onze cultuur. De fine fleur der natie. Een voorbeeld voor allen. Visitekaartje voor ons land.
Lijkt me toch dat echt veruit het overgrote deel van de samenleving dit wel afkeurt toch?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit land is moreel failliet. We zijn op een punt gekomen waarbij het openlijk tonen van nazisymbolen en het roepen van racistische, antisemitische, misogyne en anti-LHBTI-teksten blijkbaar salonfähig geworden zijn. Want dat is “ook maar een mening”.
Waar is de grootschalige verontwaardiging dan?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:54 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat echt veruit het overgrote deel van de samenleving dit wel afkeurt toch?
Daar geloof ik niet meer in tbh. Ik denk dat er een hele grote groep Nederlanders is die naast dit soort uitlatingen op Social Media dit stilzwijgend wel prima vindt. Als doel heiligt de middelenquote:Op maandag 13 oktober 2025 14:54 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat echt veruit het overgrote deel van de samenleving dit wel afkeurt toch?
Ongeëvenaard poetisch talent van deze bezorgde burgers.quote:
Ja laat maar komen die omvolking. Kan er alleen maar beter op worden. Veel barbaarser, lager en vunziger wordt het niet.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:55 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Als dat Nederland is ben ik liever iets anders
Daar werd toch na die ellende in Den Haag ook dagenlang terecht schande van gesproken. Misschien is men nu eerst even opgelucht dat het niet weer totaal uit de hand liep.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waar is de grootschalige verontwaardiging dan?
1 op de 4 kiezers stemde bij de vorige verkiezingen op de PVV. Daar heb je je antwoord.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet meer in tbh. Ik denk dat er een hele grote groep Nederlanders is die naast dit soort uitlatingen op Social Media dit stilzwijgend wel prima vindt. Als doel heiligt de middelen
Ik zag ook nogal de ironie van het hele tafereel. “We komen hier om onze dochters te beschermen, want ze komen allemaal onze dochters verkrachten” (wat sowieso al een debiele stelling is.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[ twitter ]
Een vluchtige blik in NWS levert op dat Timmermans, die door dit soort volk verbaal werd aangevallen gisteren, het of in scene heeft gezet of gewoon niet zo moet zeiken want Wilders wordt toch ook bedreigd?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:59 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Daar werd toch na die ellende in Den Haag ook dagenlang terecht schande van gesproken. Misschien is men nu eerst even opgelucht dat het niet weer totaal uit de hand liep.
Ik heb zelf in ieder geval niet het idee dat de meerderheid de leuzen en gedrag van dat volk gisteren normaal vindt.
En toch is Timmermans wel bij machte om op te komen draven bij debatten, dit in tegenstelling tot zwakke Wilders.quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Een vluchtige blik in NWS levert op dat Timmermans, die door dit soort volk verbaal werd aangevallen gisteren, het of in scene heeft gezet of gewoon niet zo moet zeiken want Wilders wordt toch ook bedreigd?
Nu is dat grotendeels wel het afvoerputje van het internet, maar toch.
Sowieso die dubbele standaard wat dit aangaat.quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zag ook nogal de ironie van het hele tafereel. “We komen hier om onze dochters te beschermen, want ze komen allemaal onze dochters verkrachten” (wat sowieso al een debiele stelling is.
Niet veel later spreekkoren richting vrouwen “kankerhoer” en zelfs “daar moet een piemel in!”
Te treurig en hypocriet voor woorden.
Nogal een verschil met de holbewoners in de treurstoet van gister.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:59 schreef Bluesdude het volgende:
Nav Amsterdam 12 oktober. Met dit soort plaatjes stimuleert Wilders racisme.
Geen donkere mensen in het veld der Nederlanden. De zon gaat schijnen voor alleen blanke mensen
[ afbeelding ]
Het voordeel van achterlijk zijn is dat je het zelf niet doorhebt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zag ook nogal de ironie van het hele tafereel. “We komen hier om onze dochters te beschermen, want ze komen allemaal onze dochters verkrachten” (wat sowieso al een debiele stelling is.
Niet veel later spreekkoren richting vrouwen “kankerhoer” en zelfs “daar moet een piemel in!”
Te treurig en hypocriet voor woorden.
Ik heb wat van dit soort reacties gelezen daar in dat topic ja, zeer bedenkelijk niveau als je het mij vraagt. Maar er zijn ook gewoon een hele hoop mensen die niet hun continu hun mening op het internet/socials geven natuurlijk maw, of wat je ziet en leest een meerderheid is die dit alles toelaatbaar vindt waag ik te betwijfelen. Ik kan het altijd mis hebben natuurlijk (maar ik hoop het niet).quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Een vluchtige blik in NWS levert op dat Timmermans, die door dit soort volk verbaal werd aangevallen gisteren, het of in scene heeft gezet of gewoon niet zo moet zeiken want Wilders wordt toch ook bedreigd?
Nu is dat grotendeels wel het afvoerputje van het internet, maar toch.
Dergelijke open sollicitaties zijn na de verkiezingen voldoende voor de UWV. De nieuwe talentenpool met bezorgde Henk Höss en vaderlandslievende Ingrid Grese.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:54 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Stukje tribalisme.quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sowieso die dubbele standaard wat dit aangaat.
-Sissen en ander vervelend gedrag door moslimmannen: schande! Alle moslims deugen niet.
-Bouwvakkers die vrouwen nafluiten: is een grapje, moet je maar tegen kunnen, er mag ook helemaal niks meer in dit land.
Wie er nu nog over is bij de BBB heeft daadwerkelijk principes maar is/was niet slim genoeg om het te herkennen voor wat het was: een lobbyproject. Wat hand in hand gaat met principes waar niet over is nagedacht is het meewaaien met domrechtse 'oplossingen'.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:09 schreef TheVulture het volgende:
Ergens hoop ik dat BBB dusdanig leeggegeten wordt door CDA en JA21 dat er helemaal niks van overblijft in de Kamer, maar dat zal wel niet gaan gebeuren
Ik heb dan ook nooit gesteld dat de Hitlergroet een samenleving bijeen zou houden. Maar de user @Fok-it quote selectief uit een van mijn bijdrages om aan de hand daarvan een nooit gemaakt argument op te tuigen. We zullen de desbetreffende posts er eens bijpakken:quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
“De samenleving behouden” doe je door met elkaar het gesprek aan te gaan op een normale manier. Niet door het brengen van de hitlergroet of het zwaaien met NSB-vlaggen.
Cc @:Howardroark
quote:Op zondag 12 oktober 2025 16:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Domme mensen mogen er ook zijn hoor, vergis je niet. Maar ze hoeven er niet zo mee te koop te lopen toch?
We zouden allemaal blij moeten zijn dat er ook slimme mensen zijn, onze maatschappij zou zich nooit zo ontwikkeld hebben zonder mensen mét hersenen.
En als je kwaliteiten elders liggen dan zou wat meer bescheidenheid je sieren.
Niets over Hitlergroeten of de NSB. Sterker nog, dat keur ik sterk af zoals ook in deze post te lezen is. Jammer joh, wellicht de volgende keer proberen de discussie te voeren op basis van wat mensen daadwerkelijk zeggen en niet op een karikatuur wat je hen zelf in de voeten schuift.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt op dat we juist het exact tegenovergestelde zien: deze mensen (hoe lomp soms ook) proberen de Nederlandse samenleving te behouden, waar de vermeend slimme mens er alles aan doet om om deze af te breken aan de hand van multiculturele, intersectionele en supranationale fantasmen.
Maar 'deze mensen' zijn toch de demonstranten van gisteren?quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit gesteld dat de Hitlergroet een samenleving bijeen zou houden. Maar de user @:Fok-it quote selectief uit een van mijn bijdrages om aan de hand daarvan een nooit gemaakt argument op te tuigen. We zullen de desbetreffende posts er eens bijpakken:
[..]
[..]
Niets over Hitlergroeten of de NSB. Sterker nog, dat keur ik sterk af zoals ook in deze post te lezen is. Jammer joh, wellicht de volgende keer proberen de discussie te voeren op basis van wat mensen daadwerkelijk zeggen en niet op een karikatuur wat je hen zelf in de voeten schuift.
Wie zegt dit eigenlijk dat bouwvakkers wél vrouwen moeten kunnen nafluiten en dat dit acceptabel zou zijn? En tevens dat alle moslims niet zouden deugen vanwege vervelend gedrag door moslimmannen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sowieso die dubbele standaard wat dit aangaat.
-Sissen en ander vervelend gedrag door moslimmannen: schande! Alle moslims deugen niet.
-Bouwvakkers die vrouwen nafluiten: is een grapje, moet je maar tegen kunnen, er mag ook helemaal niks meer in dit land.
Geldt dit bijvoorbeeld ook voor jouw Europeanisme, pro-Oekraine standpunten en antipathie jegens Rusland, of is dat dan ineens goed tribalisme? In dat geval kwalificeer je namelijk jezelf hier als een inboorling.quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stukje tribalisme.
[ afbeelding ]
Schijnt antropologisch heel normaal te zijn onder de inboorlingen.
Je beschrijft letterlijk hetgeen wat je voor je voeten geworpen krijgt als `deze mensen (hoe lomp soms ook) proberen de Nederlandse samenleving te behouden'quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit gesteld dat de Hitlergroet een samenleving bijeen zou houden. Maar de user @:Fok-it quote selectief uit een van mijn bijdrages om aan de hand daarvan een nooit gemaakt argument op te tuigen. We zullen de desbetreffende posts er eens bijpakken:
[..]
[..]
Niets over Hitlergroeten of de NSB. Sterker nog, dat keur ik sterk af zoals ook in deze post te lezen is. Jammer joh, wellicht de volgende keer proberen de discussie te voeren op basis van wat mensen daadwerkelijk zeggen en niet op een karikatuur wat je hen zelf in de voeten schuift.
Nee hoor, integendeel. Mijn post is in reactie op een bijdrage van de user Perrin. Wat begon met een meme die hij had gepost. Dit was trouwens ook mijn eerste bijdrage in het topic op dat moment. Je kunt het allemaal teruglezen (zie post #190 en #208 in het desbetreffende topic).quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je beschrijft letterlijk hetgeen wat je voor je voeten geworpen krijgt als `deze mensen (hoe lomp soms ook) proberen de Nederlandse samenleving te behouden'
Hoe is dat iemand iets in de voeten schuiven?
En je wist dat het over de hitergroetende, kankerjood roepende lui ging. want je laatste reactie was nadat dit al besproken was
Nationale trots heb je het zelfs nog over. Haha.
Ja en post 270 van je, blijf je negeren.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, integendeel. Mijn post is in reactie op een bijdrage van de user Perrin. Wat begon met een meme die hij had gepost. Dit was trouwens ook mijn eerste bijdrage in het topic op dat moment. Je kunt het allemaal teruglezen (zie post #190 en #208 in het desbetreffende topic).
Jij haalt één zin uit een post van mij, stelt vervolgens dat ik heb gezegd dat een Hitlergroet de samenleving bijeen zou houden wat letterlijk nergens in die bijdrage staat. Kortom, zoals ik dus al eerder aangaf: voer de discussie op basis van wat mensen echt posten, niet wat jij er zelf van maakt.
Die wel degelijjk later is gepost.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt op dat we juist het exact tegenovergestelde zien: deze mensen (hoe lomp soms ook) proberen de Nederlandse samenleving te behouden
Nuance hoef je nooit te verwachten van Howard. Tenzij je extreem-rechtse leugens nuance vindt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja en post 270 van je, blijf je negeren.
[..]
Die wel degelijjk later is gepost.
Dus leuk weer hoor, je quasi wat ben ik een genuanceerde user houding. Maar Timmermans kankerjood-roepende lui kwalificeer je hier als niet meer dan lomp.
Nee hoor, die post was in reactie op de bijdrage van de user Perrin. Mijn reactie op de situatie met Timmermans kun je in deze en in deze post terugvinden. En ook daar staat iets totaal anders dan wat jij er nu van probeert te maken.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja en post 270 van je, blijf je negeren.
[..]
Die wel degelijjk later is gepost.
Dus leuk weer hoor, je quasi wat ben ik een genuanceerde user houding. Maar Timmermans kankerjood-roepende lui kwalificeer je hier als niet meer dan lomp.
De witte Nederlander heeft het maar druk met afstand nemen met al die extremistische optochten van de afgelopen weken. Haast geen kleurling te bekennen in Den Haag en Amsterdam.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is dan ook helemaal geen discussie. Het is overduidelijk hoeveel moeite jij hebt om sec ergens op te reageren zonder zo snel mogelijk op de andere kant te duiken.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, die post was in reactie op de bijdrage van de user Perrin. Mijn reactie op de situatie met Timmermans kun je in deze en in deze post terugvinden. En ook daar staat iets totaal anders dan wat jij er nu van probeert te maken.
Deze discussie gaat je dan ook niet erg goed af, behalve wat duimpjes van geestverwanten sla je de plank volledig mis en blijf je mij standpunten in de voeten schuiven die ik nooit heb ingenomen.
quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
1 op de 4 kiezers stemde bij de vorige verkiezingen op de PVV. Daar heb je je antwoord.
Vraag me ook altijd af waarom bijvoorbeeld moslims en extreemrechts het niet veel beter met elkaar kunnen vinden (ik heb mijn bingokaart nog niet af, overigens telt het sowieso niet wanneer ik de verwijzing maak).quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit land is moreel failliet. We zijn op een punt gekomen waarbij het openlijk tonen van nazisymbolen en het roepen van racistische, antisemitische, misogyne en anti-LHBTI-teksten blijkbaar salonfähig geworden zijn. Want dat is “ook maar een mening”.
Ja maar ik wil al die buutnlanders het land uit zodat ik alleenrecht heb om de vrouwen na te sissen en kankerhoer te noemen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:36 schreef JAM het volgende:
Het blijf toch in- en intriest dat migratie en alle geile indentiteitspolitiek die daarbij komt kijken tot zo'n belangrijk onderwerp gebombardeerd is. Er zijn écht wel interessantere en belangrijkere thema's te bedenken voor deze verkiezingen. Dat is niet om het onderwerp te bagatelisseren, maar toch, kom op zeg.
Let wel; al fucking 23 jaar lang hé.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:36 schreef JAM het volgende:
Het blijf toch in- en intriest dat migratie en alle geile indentiteitspolitiek die daarbij komt kijken tot zo'n belangrijk onderwerp gebombardeerd is. Er zijn écht wel interessantere en belangrijkere thema's te bedenken voor deze verkiezingen. Dat is niet om het onderwerp te bagatelisseren, maar toch, kom op zeg.
Omdat zulke mensen zelf niet snappen waar ze een hekel aan hebben.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vraag me ook altijd af waarom bijvoorbeeld moslims en extreemrechts het niet veel beter met elkaar kunnen vinden (ik heb mijn bingokaart nog niet af, overigens telt het sowieso niet wanneer ik de verwijzing maak).
Van extreemrechts kan ik dat inderdaad wel geloven (pun intended).quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:43 schreef viagraap het volgende:
[..]
Omdat zulke mensen zelf niet snappen waar ze een hekel aan hebben.
Snap je dat niet?quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vraag me ook altijd af waarom bijvoorbeeld moslims en extreemrechts het niet veel beter met elkaar kunnen vinden (ik heb mijn bingokaart nog niet af, overigens telt het sowieso niet wanneer ik de verwijzing maak).
Het is inderdaad zeer aannemelijk dat de dalende LHBT-acceptatie voornamelijk uit de Islamitische hoek komt. Zie bijvoorbeeld:quote:
quote:Over het algemeen hebben mensen met een Turkse, Marokkaanse en vooral Somalische achtergrond de minst positieve opvattingen ten aanzien van homoseksualiteit.
...
Bij de Turkse, Marokkaanse en Somalische Nederlanders is minder dan de helft van mening dat het goed is dat homoseksuelen met elkaar mogen trouwen en geeft juist meer dan de helft aan dat het een probleem is als hun kind iemand van hetzelfde geslacht als vaste partner zou hebben.
...
Dat Turkse, Marokkaanse en Somalische Nederlanders gemiddeld genomen de minst positieve houdingen hebben, heeft onder meer te maken met hun religieuze achtergrond (zie Huijnk 2014).
Bron (p. 23)
Wat goed dat Sonja voor een 'vrij Palestina' is trouwens.quote:
Maar waarom? In een dating app zouden ze een goede match zijn.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Snap je dat niet?
Wat denk je van dat extreemrechtse lieden moslims haten ?
Is dat zo? Moslims zijn meestal gewone mensen .. Extreemrechtsen niet.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Maar waarom? In een dating app zouden ze een goede match zijn.
Idd.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Let wel; al fucking 23 jaar lang hé.
Die mening mag je hebben.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat zo? Moslims zijn meestal gewone mensen .. Extreemrechtsen niet.
Heel andere interesses.
Niks menselijks is ons vreemd toch. De een is zich er wat bewuster van dan de ander.quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie zegt dit eigenlijk dat bouwvakkers wél vrouwen moeten kunnen nafluiten en dat dit acceptabel zou zijn? En tevens dat alle moslims niet zouden deugen vanwege vervelend gedrag door moslimmannen?
[..]
Geldt dit bijvoorbeeld ook voor jouw Europeanisme, pro-Oekraine standpunten en antipathie jegens Rusland, of is dat dan ineens goed tribalisme? In dat geval kwalificeer je namelijk jezelf hier als een inboorling.
Wat een simplisme.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dat zo? Moslims zijn meestal gewone mensen .. Extreemrechtsen niet.
Heel andere interesses.
Doe je dit opzettelijk?quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:52 schreef Fok-it het volgende:
Ah, Palestina is er bij gehaald. Nou het heeft best lang geduurd voor jouw doen.
Staat in de grondwet dat ik die mening mag uiten, dus hebben.quote:
Discriminatie op basis van geslacht en seksuele voorkeur ook.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Staat in de grondwet.
Nogal discriminerend dat jij moslims qua denken, voelen, voorkeuren gelijksteld of passend bij extreemrechtse lieden.
Het heeft vooral totaal niks te maken met waar het hier over ging. Het ging over een groep demonstranten waar terecht op hypocrisie gewezen wordt. En ipv daarvan gaat Howard naar de deler van het bericht omdat er free Palestina in haar bericht staat.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doe je dit opzettelijk?
Heel deze samenleving wordt er al twee jaar mee opgezadeld.
Dat is de Islam zeker.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:54 schreef Buitendam het volgende:
Een demonstratie zodat onze vrouwen weer veilig over straat kunnen en dan massaal Kankerhoer roepen en eieren gooien naar vrouwen...
Maargoed, terug naar de Islam en wat een lé-vensgevaarlijke ideologie het is voor onze samenleving.
Ah ja, Buitendam...quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:54 schreef Buitendam het volgende:
Een demonstratie zodat onze vrouwen weer veilig over straat kunnen en dan massaal Kankerhoer roepen en eieren gooien naar vrouwen...
Maargoed, terug naar de Islam en wat een lé-vensgevaarlijke ideologie het is voor onze samenleving.
'Interessant' wel hoe vaak de wereld van 'mensen die ik niet vertrouw' overlapt met tokkies die de Hitlergroet brengen en fundamentalistische moslims.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is de Islam zeker.
Dat staat verder ook volledig los van het ronduit verwerpelijke gedrag van een groep autochtone tokkies.
En als je denkt van niet, staat het je natuurlijk vrij het verband tussen deze twee zaken te benoemen of een aantal aspecten van de Islam die jou persoonlijk aanspreken en tevens aantonen waarom het geen gevaarlijke ideologie voor een Westerse samenleving is zoals de Nederlandse.
Ik gok werkgelegenheid en opbrengen van geld.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:16 schreef viagraap het volgende:
Wat zei Yesilgoz nou tijdens het debat trouwens? Bedrijven moeten niet de pinautomaat van de samenleving zijn? Als ze de samenleving niets opleveren, waarom bestaan ze dan?
Blijkbaar lukt ze dat dan niet helemaal goed want ik zie nog steeds mensen die niet genoeg geld hebben.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik gok werkgelegenheid en opbrengen van geld.
Er zitten problematische kanten aan de islam, maar helaas moet ik constateren dat de maatschappelijke discussie maar zelden over de echt problematische kanten van de islam gaat en in plaats daarvan gaat het meestal om onbelangrijke zaken.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:57 schreef HowardRoark het volgende:
En als je denkt van niet, staat het je natuurlijk vrij het verband tussen deze twee zaken te benoemen of een aantal aspecten van de Islam die jou persoonlijk aanspreken en tevens aantonen waarom het geen gevaarlijke ideologie voor een Westerse samenleving is zoals de Nederlandse.
Zulke irrelevante zaken zijn dit niet. Het geeft ook blijk van een stuk integratie en assimilatie. Als iemand uit het Westen naar een Islamitisch land besluit te verhuizen weet je ook dat je over het algemeen je anders zult moeten kleden, zeker vrouwen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zitten problematische kanten aan de islam, maar helaas moet ik constateren dat de maatschappelijke discussie maar zelden over de echt problematische kanten van de islam gaat en in plaats daarvan gaat het meestal om onbelangrijke zaken.
Zo begrijp ik totaal niet waar de obsessie met islamitische vrouwenkleding vandaan komt.
Er was ook een tijd dat er werd geklaagd over gelovige moslimmannen die vrouwen geen hand willen geven.
Maar het gaat zelden over echt belangrijke zaken zoals besnijdenissen of onverdoofd slachten.
Er wordt hier nogal wat beweerd.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zulke irrelevante zaken zijn dit niet. Het geeft ook blijk van een stuk integratie en assimilatie. Als iemand uit het Westen naar een Islamitisch land besluit te verhuizen weet je ook dat je over het algemeen je anders zult moeten kleden, zeker vrouwen.
Gek genoeg verwachten we dit andersom niet. Sterker nog, er wordt zelfs aanpassing gevraagd van autochtonen aan de nieuwkomers. Ik zie dat totaal anders. In het Westen zou er de eis aan migranten uit Islamitische landen moeten zijn dat zij niet in hun traditionele kleding over straat mogen gaan. Geen burka, nikab, hijab of thawb. En zeker in publieke functies geen hoofddoek. Dát is aanpassen.
Alleen die eis durven we niet te stellen helaas. Moslims maken daar gretig gebruik van en dringen zelfs in de publieke ruimte hun feestdagen al op. In de komende decennia zal dit alleen maar erger worden wetende dat steeds een groter percentage van elke nieuwe generatie Islamitisch is.
Dat geldt overigens niet alleen voor islamitische landen. In zo ongeveer de gehele niet-westerse wereld wordt het als sociaal onwenselijk gezien als een vrouw een kort rokje draagt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
Als iemand uit het Westen naar een Islamitisch land besluit te verhuizen weet je ook dat je over het algemeen je anders zult moeten kleden, zeker vrouwen.
Op wat voor manier wordt er van ons gevraagd dat we ons aan de nieuwkomers aanpassen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
Sterker nog, er wordt zelfs aanpassing gevraagd van autochtonen aan de nieuwkomers.
Van gezichtsbedekkende kleding, zoals de boerka, ben ik ook absoluut geen voorstander. Gelukkig zie je dat maar heel weinig.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
In het Westen zou er de eis aan migranten uit Islamitische landen moeten zijn dat zij niet in hun traditionele kleding over straat mogen gaan. Geen burka, nikab, hijab of thawb. En zeker in publieke functies geen hoofddoek. Dát is aanpassen.
Hoe dringen ze ons hun feestdagen op in de publieke ruimte?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
Moslims maken daar gretig gebruik van en dringen zelfs in de publieke ruimte hun feestdagen al op.
Een van de mensen in de doc uit de arme sloeberwijk waar al die emigranten in werden gepropt, jaren'80, zei: "Ik was altijd voor de rooie vrouwen actief, maar stem nu CP, ben een angsthaas. Bang en boos.quote:Je hoort de racistische opmerkingen zo vaak in de documentaire, dat ik me afvroeg: had Meijer niet wat meer tegengas moeten geven? Ze heeft weliswaar talking heads toegevoegd, veel mensen van kleur, die een ander geluid laten horen. Maar dat blijft toch minder hangen dan de beleden xenofobie, vooral omdat die nu zo gewoon is geworden.
Dat geldt ook voor de verloedering die ze in geuren en kleuren toont. Op basis van deze documentaire zou je bijna geloven dat Nederland er vreselijk aan toe was, precies zoals Fortuyn ons wilde doen geloven. Terwijl het land nog steeds tot de allerrijkste ter wereld behoort, en de meest vrije, en minst gewelddadige. Je zou, kortom bijna geloven dat Fortuyn ,,een punt" had.
Waarom mensen zich laten kleden hoe ze willen. Als je ook anderen kunt opleggen dat ze zich aan bepaalde kledingsregels moeten houden. In andere delen van de wereld doen ze het ook, dus om ons thuis te voelen in Nederland moeten wij dan ook doen zoals in andere delen van de wereld ofzoquote:
Countries backing the changes include Austria, Belgium, Italy and Poland. They have been joined by other countries including France, Germany, the Netherlands, Croatia and the Czech Republic.quote:Op maandag 13 oktober 2025 22:59 schreef capricia het volgende:
Ik breek even in.
De UK wil wat regels van de ECHR anders uit gaan leggen/wijzigen. Dus deportatie enzo makkelijker maken.
En nu zijn er heel wat Europese landen die hier achter staan.
Weet iemand welke landen dat zijn? En of NL daar ook bij zit?
Ik kan het artikel niet lezen.
https://www.thetimes.com/(...)mmigration-wh6gp3m37
Mijn dank is groot.quote:Op maandag 13 oktober 2025 23:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Countries backing the changes include Austria, Belgium, Italy and Poland. They have been joined by other countries including France, Germany, the Netherlands, Croatia and the Czech Republic.
Wat goed dat je nu het gedrag van een groep los kunt zien van de hele bevolkingsgroep/religie!quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is de Islam zeker.
Dat staat verder ook volledig los van het ronduit verwerpelijke gedrag van een groep autochtone tokkies.
Wat je nu doet, is gewoon excuses zoeken. Je wijst naar 'patriarchale culturen', 'hypokriete moslimmannen' en 'westerse vrouwen die het faciliteren' als redenen waarom vrouwen niet geïnteresseerd in jou zouden zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 00:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Een probleem met bepaalde groepen migranten - en dan gaat het vaak om migranten die zichzelf als moslim identificeren maar om een probleem dat op zich niet uit de islam komt - is dat het gaat om migranten uit patriarchale culturen waar de mannen de baas zijn en de vrouwen controleren maar zelf leven alsof er voor hen geen regels gelden.
De islam geeft regels voor de omgang tussen mannen en vrouwen waarin sex tussen man en vrouw alleen toegestaan is binnen het huwelijk. In de islam hebben mannen weliswaar wat meer vrijheid met wie ze kunnen trouwen dan vrouwen - een moslimman mag met een christelijke of joodse vrouw trouwen terwijl een moslimvrouw alleen met een moslimman mag trouwen, en een moslimman mag tot vier vrouwen trouwen - maar ook voor mannen geldt dat sex buiten het huwelijk net zo goed als voor vrouwen verboden is.
Helaas hebben we in onze maatschappij nogal wat mannen die zich als moslim identificeren en denken en leven alsof deze regels alleen voor vrouwen gelden en hun vrouwelijke familieleden erop controleren of ze zich wel netjes aan de regels houden terwijl ze zelf wel volop genieten van de vrijheden die de westerse samenleving biedt. Helaas zijn er ook westerse vrouwen die dat faciliteren.en bereid zijn om voor dergelijke "moslim"mannen (eigenlijk zijn het geen moslims maar huichelaars) hun benen te spreiden.
Het laat zich raden wie de dupe zijn van dit fenomeen. Dat zijn de westerse mannen voor wie er nu minder vrouwen overblijven, maar ook de moslimvrouwen. In meerdere westerse landen zijn er nu gewoon grote aantallen moslimvrouwen die graag willen trouwen maar geen man kunnen vinden.
Tegen de achtergrond van dit fenomeen heb ik de commotie over gelovige moslimmannen die een vrouw geen hand willen geven, ook nooit begrepen. Een gelovige moslimman die van onze blanke westerse vrouwen afblijft, verdient geen afkeuring maar juist diep respect.
Jammer dat je mijn post nu aangrijpt om een persoonlijke sneer tegen mij te maken, zonder dat je mij verder kent.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 01:13 schreef Perrin het volgende:
In werkelijkheid zeg je: ik verlies op de datingmarkt en ik durf dat niet onder ogen te zien.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 01:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Jammer dat je mijn post nu aangrijpt om een persoonlijke sneer tegen mij te maken, zonder dat je mij verder kent.
En jammer dat je niet ingaat op het probleem dat ik hier aansnijd, namelijk dat er door het huichelaargedrag van mannen die zich moslim noemen er op de datingmarkt geen gelijk speelveld is.
Persoonlijk vind ik uit principe niet dat de overheid zich moet bemoeien met hoe mensen zich kleden of over straat gaan. Maar als de overheid zou stoppen met uitzonderingen maken voor religieuzen en moslims in het bijzonder, dan zou dat al heel wat zijn. En culturele verwachtingen hoeven ook niet altijd vanuit de overheid te komen. Het kan al genoeg zijn als we als bevolking onze eigen cultuur uitdragen en ook van anderen verwachten dat ze zich conformeren.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zulke irrelevante zaken zijn dit niet. Het geeft ook blijk van een stuk integratie en assimilatie. Als iemand uit het Westen naar een Islamitisch land besluit te verhuizen weet je ook dat je over het algemeen je anders zult moeten kleden, zeker vrouwen.
Gek genoeg verwachten we dit andersom niet. Sterker nog, er wordt zelfs aanpassing gevraagd van autochtonen aan de nieuwkomers. Ik zie dat totaal anders. In het Westen zou er de eis aan migranten uit Islamitische landen moeten zijn dat zij niet in hun traditionele kleding over straat mogen gaan. Geen burka, nikab, hijab of thawb. En zeker in publieke functies geen hoofddoek. Dát is aanpassen.
Alleen die eis durven we niet te stellen helaas. Moslims maken daar gretig gebruik van en dringen zelfs in de publieke ruimte hun feestdagen al op. In de komende decennia zal dit alleen maar erger worden wetende dat steeds een groter percentage van elke nieuwe generatie Islamitisch is.
Inclusiviteit. Hier is de heersende opinie dat het belangrijker is dat iedereen zich welkom voelt, dan dat we onze cultuur en waarden beschermen. Dat zie je ook terug in dat het hier bijvoorbeeld gebruikelijk is om over te schakelen op Engels zodra er iemand bij komt die geen Nederlands spreekt. Waardoor er dus legio mensen rondlopen die hier al jaren zijn en geen woord Nederlands spreken.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het patriarchaat is toch sowieso een term verzonnen door Westerse wokies. Friedrich Engels, waar kennen we die ook alweer van? Schijnbaar is die term patriarchaat vrij universeel toepasbaar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 01:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat je nu doet, is gewoon excuses zoeken. Je wijst naar 'patriarchale culturen', 'hypokriete moslimmannen' en 'westerse vrouwen die het faciliteren' als redenen waarom vrouwen niet geïnteresseerd in jou zouden zijn.
In werkelijkheid zeg je: ik verlies op de datingmarkt en ik durf dat niet onder ogen te zien.
De harde waarheid is simpel: als vrouwen massaal andere mannen boven jou verkiezen, verandert daar pas wat aan als jij jezelf verandert. Stop met externe redenen zoeken. Het ligt niet aan iedereen behalve jij.
Word sterker, slimmer, zelfverzekerder, aantrekkelijker. Fysiek, mentaal en sociaal. Verbeter je uitstraling, je gedrag, je lifestyle.
Maak van jezelf de man waar vrouwen wél voor kiezen. In plaats van op een forum te jammeren over de moslims en de westerse vrouwen die hun benen voor hen spreiden.
Wel jammer dat je als hardwerkend Nederland/huizenbezitter straks naar OnlyFans moet om nog iets van geld over te houden.quote:
Als je voor de partij van hardwerkend Nederland VVD kiest inderdaadquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wel jammer dat je als hardwerkend Nederland/huizenbezitter straks naar OnlyFans moet om nog iets van geld over te houden.
De doorrekeningen niet gelezen, begrijp ik? Juist hardwerkend Nederland zou in elk geval nooit op JA21, VVD, PVV, SGP, CDA en NSC moeten stemmen, die willen namelijk arbeid zwaarder gaan belasten dan in 2026 het geval is. En nee, de lasten op vermogen gaan bij hen niet omlaag.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wel jammer dat je als hardwerkend Nederland/huizenbezitter straks naar OnlyFans moet om nog iets van geld over te houden.
Maar met de VVD wel lekker veel winst voor Tata.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je voor de partij van hardwerkend Nederland VVD kiest inderdaad
De CPB is slechts een advies orgaan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Blijf lekker hangen in dit soort gedachten. Wat mij betreft wordt het een keer 10 jaar links; dan maken we over 10 jaar de balans op. Eens dat zuiver over rechts het antwoord niet is hoor (ik stem zelf ook niet op de PVV/FvD), maar radicaal links is ook geen antwoord. Wegkijkpolitiek.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit klopt. Rechts beleid heeft dat effect
Weet je waarom veel mannen (van allerlei pluimage overigens) geen kans maken? Omdat mannen als die zondag meeliepen en dergelijke leuzen scandeerden in Amsterdam op geen enkele manier aantrekkelijk zijn. Mannen die constant af lopen te geven op anderen en de schuld van alles bij anderen leggen en geen zelfreflectie kennen, zijn geen interessante partners. Zelfs niet om de benen voor te spreiden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 01:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Jammer dat je mijn post nu aangrijpt om een persoonlijke sneer tegen mij te maken, zonder dat je mij verder kent.
En jammer dat je niet ingaat op het probleem dat ik hier aansnijd, namelijk dat er door het huichelaargedrag van mannen die zich moslim noemen er op de datingmarkt geen gelijk speelveld is.
Wat is radicaal links?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:36 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Blijf lekker hangen in dit soort gedachten. Wat mij betreft wordt het een keer 10 jaar links; dan maken we over 10 jaar de balans op. Eens dat zuiver over rechts het antwoord niet is hoor (ik stem zelf ook niet op de PVV/FvD), maar radicaal links is ook geen antwoord. Wegkijkpolitiek.
Radicaal links zal het in Nederland nooit worden, aangezien je altijd de economisch rechtse CDA en D66 nodig hebt voor een meerderheid over links. Een CDA-GL/PvdA kabinet, eventueel aangevuld met D66 en/of CU, zou wel weer eens een verademing zijn. Een kabinet dat meer naar de linkerkant van de kamer kijkt dan naar de rechterkant. Maar radicaal links is dat niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:36 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Blijf lekker hangen in dit soort gedachten. Wat mij betreft wordt het een keer 10 jaar links; dan maken we over 10 jaar de balans op. Eens dat zuiver over rechts het antwoord niet is hoor (ik stem zelf ook niet op de PVV/FvD), maar radicaal links is ook geen antwoord. Wegkijkpolitiek.
En dat is dus een grote fout, want dan verliest een land de eigen cultuur op den duur. Helemaal met de snelle demografische veranderingen die er plaatsvinden in Nederland. Het is eigenlijk culturele en nationale suïcide. De realiteit is dat geen land of cultuur zal overleven als men geen noodzaak ziet deze in stand te houden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 06:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Inclusiviteit. Hier is de heersende opinie dat het belangrijker is dat iedereen zich welkom voelt, dan dat we onze cultuur en waarden beschermen. Dat zie je ook terug in dat het hier bijvoorbeeld gebruikelijk is om over te schakelen op Engels zodra er iemand bij komt die geen Nederlands spreekt. Waardoor er dus legio mensen rondlopen die hier al jaren zijn en geen woord Nederlands spreken.
Timmermans, Jetten, van Baarle.quote:
Doelpalen worden al verschoven van radicaal naar extreem.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Timmermans, Jetten, van Baarle.
Kom op. Je kan prima aanwijzen wat extreem rechts is, dan moet extreem links ook niet zo moeilijk zijn.
Ben je radicaal links als je zo aartsconservatief bent als Van Baarle?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Kom op. Je kan prima aanwijzen wat extreem rechts is, dan moet extreem links ook niet zo moeilijk zijn.
Hoe kan iemand van D66 nou radicaal links of rechts zijn? Radicaal progressief, dat misschien nog wel. Maar de partij die de ene verkiezingen net links en de andere verkiezingen net rechts van het midden staat, die is nooit radicaal links of rechts.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Links of rechts is niet hetzelfde als conservatief of progressief. Je kunt prima rechtsprogressief zijn (D66 onder Pechtold als zeer bekend voorbeeld, die waren duidelijk rechts en uiterst progressief) of linksconservatief.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:04 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ben je radicaal links als je zo aartsconservatief bent als Van Baarle?
Iedereen die dat doet hoef je niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:07 schreef Sabata het volgende:
ik vind het inderdaad zorgwekkend hoe snel er al naar linkse partijen wordt gesmeten met woorden als radicaal en extreem. D66 is een middenpartij
Dat zouden we op de middelbare school moeten onderwijzen. Zelfreflectie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je waarom veel mannen (van allerlei pluimage overigens) geen kans maken? Omdat mannen als die zondag meeliepen en dergelijke leuzen scandeerden in Amsterdam op geen enkele manier aantrekkelijk zijn. Mannen die constant af lopen te geven op anderen en de schuld van alles bij anderen leggen en geen zelfreflectie kennen, zijn geen interessante partners. Zelfs niet om de benen voor te spreiden.
Wat een misogyne uitspraak, overigens.
Radicaal midden!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:07 schreef Sabata het volgende:
ik vind het inderdaad zorgwekkend hoe snel er al naar linkse partijen wordt gesmeten met woorden als radicaal en extreem. D66 is een middenpartij
Verschil: op de achterlijke denkbeelden over vrouwen uit conservatief rechtse en christelijk religieuze hoek is al pak 'm beet 50 jaar stevige en terechte kritiek vanuit progressief Nederland. Alles van bijtende satire tot goed onderbouwde analyses waarom dat gedachtegoed onwenselijk is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 06:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het patriarchaat is toch sowieso een term verzonnen door Westerse wokies. Friedrich Engels, waar kennen we die ook alweer van? Schijnbaar is die term patriarchaat vrij universeel toepasbaar.
Wij komen ook maar moeilijk van dat patriarchaat af, het is al vrij snel dat mannen zich in de slachtoferrol manoevrereren. Feminisme; dat is toch mannenhaat? In elk geval wat mij betreft best typisch om anderen kwalijk te nemen dat het te patriarchaal is. Bij de SGP of PVV zijn ze dat toch ook vrij duidelijk. Ik geloof niet dat Wilders een vrouw voor hem zou dulden bij SGP geloven ze in een zelfde soort sprookje als die enge moslimmannen om vrouwen van bepaalde zaken uit te sluiten.
Tegenwoordig zou je bijna vergeten dat niet alles extreemlinks of extreemrechts is.quote:
Veel mensen zien progressief zijn als links. Maar dat hoeft natuurlijk niet. D66 is daarvan wel een uitstekend voorbeeld ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tegenwoordig zou je bijna vergeten dat niet alles extreemlinks of extreemrechts is.
Sociaal linksleunend, economisch rechtsleunend.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Veel mensen zien progressief zijn als links. Maar dat hoeft natuurlijk niet. D66 is daarvan wel een uitstekend voorbeeld ja.
Dat ligt er natuurlijk geheel aan welke definities of assen je hanteert of wanneer je iemand links of rechts vindt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Links of rechts is niet hetzelfde als conservatief of progressief. Je kunt prima rechtsprogressief zijn (D66 onder Pechtold als zeer bekend voorbeeld, die waren duidelijk rechts en uiterst progressief) of linksconservatief.
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen er rondlopen die echt geen millimeter zelfreflectie of zelfkritiek kennen. Het blijft toch een beetje een kwestie van “als je met één vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 naar jezelf”.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je waarom veel mannen (van allerlei pluimage overigens) geen kans maken? Omdat mannen als die zondag meeliepen en dergelijke leuzen scandeerden in Amsterdam op geen enkele manier aantrekkelijk zijn. Mannen die constant af lopen te geven op anderen en de schuld van alles bij anderen leggen en geen zelfreflectie kennen, zijn geen interessante partners. Zelfs niet om de benen voor te spreiden.
Wat een misogyne uitspraak, overigens.
Summum is wel de manosphere van Tate en z'n gevolg.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen er rondlopen die echt geen millimeter zelfreflectie of zelfkritiek kennen. Het blijft toch een beetje een kwestie van “als je met één vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 naar jezelf”.
Sowieso zijn mensen die altijd maar negatief zijn en de zon nooit zien schijnen erg vermoeiend in de omgang, los van geslacht of wat dan ook.
Ik heb ooit nog een tijdje rondgelopen in SP-kringen. Dat vond ik uiteindelijk ook een groep mensen die hoofdzakelijk overal tegen zijn en ook in een soort dynamiek zitten met gelijkgestemden die elkaar versterken. Compromisloos. Weinig constructief ook. En door die houding blijf je dus een irrelevante partij die door weinigen serieus wordt genomen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Summum is wel de manosphere van Tate en z'n gevolg.
Doodenge club.
Dat is waar het mis gaat inderdaad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Iedereen die dat doet hoef je niet serieus te nemen.
Met enkele opvattingen die neigen naar extreem links. Niet alles is te vangen in een spectrum. PVV heeft ook linkse opvattingen maar wordt continue weggezet als extreem rechts.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:07 schreef Sabata het volgende:
Nee, conservatief en progressief zijn gewoon echt totaal wat anders dan links en rechts.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:20 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk geheel aan welke definities of assen je hanteert of wanneer je iemand links of rechts vindt.
Het is eerder regel dan uitzondering. Nou heeft iedereen het in bepaalde mate, aangezien het voor een groot deel ingebakken zit. Maar je kunt het prima leren herkennen en er beter mee om leren gaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen er rondlopen die echt geen millimeter zelfreflectie of zelfkritiek kennen. Het blijft toch een beetje een kwestie van “als je met één vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 naar jezelf”.
Sowieso zijn mensen die altijd maar negatief zijn en de zon nooit zien schijnen erg vermoeiend in de omgang, los van geslacht of wat dan ook.
Ze zijn wel enigszins gecorreleerd. Conservatief links en progressief rechts zijn best zeldzaam.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, conservatief en progressief zijn gewoon echt totaal wat anders dan links en rechts.
Dat komt vooral doordat in die discussies die "islamcritici" vooral komen met allerlei "oplossingen" die nogal funest zijn voor onze burgerrechten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die kritische blik ontbreekt daarentegen bij datzelfde progressieve Nederland wanneer de islam ter sprake komt, en dat zie je overal, ook hier. Waar het heel makkelijk is om de denkbeelden van de SGP of FvD over vrouwen en homo's te fileren - en meer dan terecht - verzandt elke discussie over de islam in luttele seconden in oproepen tot nuance, tolerantie en 'wederzijds respect'.
Ah, en welke oplossingen hadden progressieven om los te komen van het christendom?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat komt vooral doordat in die discussies die "islamcritici" vooral komen met allerlei "oplossingen" die nogal funest zijn voor onze burgerrechten.
Dat schijn je iedere keer te negeren.
Door het alternatief te promoten. Via televisie, popmuziek, kunst en cultuur en ook via constructieve politiek zoals het promoten van zelfbeschikking, zelfredzaamheid en hulp.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, en welke oplossingen hadden progressieven om los te komen van het christendom?
Mooi; dus het extra faciliteren van religie zie je eveneens niet als constructief.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Door het alternatief te promoten. Via televisie, popmuziek, kunst en cultuur en ook via constructieve politiek zoals het promoten van zelfbeschikking, zelfredzaamheid en hulp.
Niet door conservatieve christenen via repressie een andere levensstijl op te leggen.
Lale Gul richt zich tegenwoordig ook op refo’s. Die komen immers niet thuis je ruiten ingooien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooi; dus het extra faciliteren van religie zie je eveneens niet als constructief.
Wat vind je verder van de zelfcensuur die Lubach zichzelf oplegt? Hoe kun je het alternatief promoten als je uit angst voor represailles je mond maar houdt?
Nou in een vrije maatschappij geef je ook religieuze mensen de ruimte. Het gaan vitten op onschuldige dingen als Iftars of ergens kunnen bidden dat leidt helemaal nergens toe. En niemand gaat van zijn of haar geloof afvallen als je er maar zoveel mogelijk op gaat schelden. Dat werkt eerder radicalisering in de hand dan dat het tot modernisering leidt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooi; dus het extra faciliteren van religie zie je eveneens niet als constructief.
Dat is natuurlijk treurig. De maatschappij moet worden beschermd tegen idioten die hun radicale denkbeelden willen afdwingen met intimidatie.quote:Wat vind je verder van de zelfcensuur die Lubach zichzelf oplegt?
NIet iedereen is Arjen Lubach. Maar verder hoef je die conservatieve godsdiensten niet eens te benoemen. Je laat vooral zien wat je graag wilt en waarom dat zo fijn is.quote:Hoe kun je het alternatief promoten als je uit angst voor represailles je mond maar houdt?
Geloof me, ik ken ze maar al te goed. Ik kan er niet zoveel mee.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, de schuld aan anderen geven van je eigen problemen is wel hip geworden. Vroeger was dat echt een radicaal links ding. Tegenwoordig kan radicaal rechts er ook van.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geloof me, ik ken ze maar al te goed. Ik kan er niet zoveel mee.
Net als met de mannen die geen vrouw kunnen krijgen en daarvan stelselmatig de schuld bij anderen, en dan vooral bij vrouwen, te leggen. Ik vind het wel redelijk zot dat niet succesvol zijn op de datingmarkt nu ook al politiek aan het worden is.
Als ik het zo lees, vooral met wie vrouwen moeten daten omdat het zielig is dat ze voor de mannen in kwestie hun benen niet gewillig spreiden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, de schuld aan anderen geven van je eigen problemen is wel hip geworden. Vroeger was dat echt een radicaal links ding. Tegenwoordig kan radicaal rechts er ook van.
Sowieso, dat de politiek zich met ons liefdesleven zou moeten bemoeien. Gaan ze dan bepalen met wie je wel en niet mag daten.
Het gaat als warme broodjes over de toonbank de politiek waarbij je het electoraat uitlegt dat alles inderdaad niet aan henzelf ligt maar aan moslims, links, transgenders, joden, rechts, miljardairs, etc.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, de schuld aan anderen geven van je eigen problemen is wel hip geworden. Vroeger was dat echt een radicaal links ding. Tegenwoordig kan radicaal rechts er ook van.
Sowieso, dat de politiek zich met ons liefdesleven zou moeten bemoeien. Gaan ze dan bepalen met wie je wel en niet mag daten.
In die zin zou het prima zijn als ze Dilan na het komende debacle vervangen met een Rutteiaanse VVD'er die duidelijk weet te melden dat dat soort zaken toch echt je eigen verantwoordelijkheid zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gaat als warme broodjes over de toonbank de politiek waarbij je het electoraat uitlegt dat alles inderdaad niet aan henzelf ligt maar aan moslims/links/transgenders/joden/rechts/miljardairs/whatever.
Omdat die groep sneller radicaliseert dan ooit. Beïnvloedbare, niet zo succesvolle, seksueel gefrustreerde jongeren. Dat is al een giftige cocktail en voor hen wordt het steeds verleidelijker om de kant van radicaal rechts te kiezen want die besteden er wel aandacht aan. Als je het niet politiek maakt, doen zij het wel, de desastreuze gevolgen merk je.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:45 schreef miss_sly het volgende:
Net als met de mannen die geen vrouw kunnen krijgen en daarvan stelselmatig de schuld bij anderen, en dan vooral bij vrouwen, te leggen. Ik vind het wel redelijk zot dat niet succesvol zijn op de datingmarkt nu ook al politiek aan het worden is.
Rechts Nederland staat er weer lekker op de afgelopen dagen.quote:
Wat is dat überhaupt voor Andrew Tate-gelul dat elke vrouw maar met de beentjes wijd moet als een vent z’n kwakje kwijt moetquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik het zo lees, vooral met wie vrouwen moeten daten omdat het zielig is dat ze voor de mannen in kwestie hun benen niet gewillig spreiden.
Ook dit is weer dubbelop: als je je benen niet gewillig spreidt, ben je een mannenhatende linkse moslimknuffelaar en al sje je benen te gewillig spreidt dan ben je een slet en die willen ze niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is dat überhaupt voor Andrew Tate-gelul dat elke vrouw maar met de beentjes wijd moet als een vent z’n kwakje kwijt moet
Ga lekker naar Easytoys
De hele gedachte dat een relatie het leukst is (en de seks vaak het fijnst) als je respectvol en gelijkwaardig met elkaar omgaat, is blijkbaar een lastige.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook dit is weer dubbelop: als je je benen niet gewillig spreidt, ben je een mannenhatende linkse moslimknuffelaar en al sje je benen te gewillig spreidt dan ben je een slet en die willen ze niet.
Dus ja...
Recht op seks, zeker binnen de relatie. Leuk of niet leuk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
De hele gedachte dat een relatie het leukst is (en de seks vaak het fijnst) als je respectvol en gelijkwaardig met elkaar omgaat, is blijkbaar een lastige.
Ik snap alleen niet hoe je het politiek kunt maken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Omdat die groep sneller radicaliseert dan ooit. Beïnvloedbare, niet zo succesvolle, seksueel gefrustreerde jongeren. Dat is al een giftige cocktail en voor hen wordt het steeds verleidelijker om de kant van radicaal rechts te kiezen want die besteden er wel aandacht aan. Als je het niet politiek maakt, doen zij het wel, de desastreuze gevolgen merk je.
Dat lijkt me niet, dan betekent links en rechts echt helemaal niets meer. GL en Timmermans noemen zichzelf links en dat blijkt ook overal uit. Meer overheidsbemoeienis, meer uitgaven en hogere belastingen. Dat is min of meer wat links altijd heeft betekend. D66 voldoet daar op alle manieren aan, en dan krijg je er ook nog een 'progressief' sausje overheen. Het enige verschil dat ik kan noemen is dat D66 niet dogmatisch tegen kernenergie is en dat Jetten hier en daar wat dingen heeft geroepen die op kritiek op migratie lijken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:07 schreef Sabata het volgende:
Het is denk ik niet zozeer dat extreem-rechtse partijen zozeer wel aandacht geeft aan deze groep, maar eerder zo dat deze groep mannen veelal in dezelfde fuik zijn gezwemmen cq in dezelfde bubbel zitten waarmee een overlap is met influencers die ook types als Trump, Wilders of Baudet wel tof vinden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet hoe je het politiek kunt maken.
SP en D66?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze zijn wel enigszins gecorreleerd. Conservatief links en progressief rechts zijn best zeldzaam.
Maar hoe zie je dat voor je? Een minister van datingszaken?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Omdat die groep sneller radicaliseert dan ooit. Beïnvloedbare, niet zo succesvolle, seksueel gefrustreerde jongeren. Dat is al een giftige cocktail en voor hen wordt het steeds verleidelijker om de kant van radicaal rechts te kiezen want die besteden er wel aandacht aan. Als je het niet politiek maakt, doen zij het wel, de desastreuze gevolgen merk je.
Gezien het verschil tussen de bekladding van de onderste rijen tegenover de bovenste rij was die waarschijnlijk gewoon te hoog en hebben ze het opgegevenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bijzonder om NSC niet door te strepen
Nu heb ik er geen enkel probleem mee om miljardairs van een hoop problemen 'de schuld' te geven hoor. Dat moet ik even toelichten. We gaan naar een situatie toe (in Nederland is dat gelukkig nog niet het geval, maar in genoeg andere landen al wel) waarin de welvaart van een heel klein deel van de bevolking - zeg de top 10%, vaak minder dan dat - sneller toeneemt dan de algehele groei van de economie. Dat bekent dus niet dat de rest van de bevolking wat minder snel rijk wordt, of stagneert, dat betekent dat deze actief armer wordt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gaat als warme broodjes over de toonbank de politiek waarbij je het electoraat uitlegt dat alles inderdaad niet aan henzelf ligt maar aan moslims, links, transgenders, joden, rechts, miljardairs, etc.
Maar t.o.v. de moslims doen we juist het tegengestelde. We faciliteren ze juist, i.p.v. de altenatieven te promoten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Door het alternatief te promoten. Via televisie, popmuziek, kunst en cultuur en ook via constructieve politiek zoals het promoten van zelfbeschikking, zelfredzaamheid en hulp.
Niet door conservatieve christenen via repressie een andere levensstijl op te leggen.
Van elke bewering die jij hier doet zou ik eigenlijk een bron willen zien...quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar t.o.v. de moslims doen we juist het tegengestelde. We faciliteren ze juist, i.p.v. de altenatieven te promoten.
Waar bij Christenen er steeds minder kerken komen, komen er bij moslims steeds meer moskeeën, gebedshuizen en, liefst op elke uni en werkplek, een gebedsruimte. Waarom??
Kijk naar supermarkten. Je moet soms zoeken naar het varkensvlees, want het ligt in sommige winkels echt in een totaal ander schap. Want er zou eens een moslim het zien liggen, terwijl ze zoeken naar hun halalvlees.
Bedrijfskantines die overstappen op halal eten, want iedereen mag dat hebben. Wil je graag een karbonaadje, dan eet je dat thuis maar. Wellicht is het voor supermarkten een idee om een aparte afdeling voor de niet moslims te maken, met alles wat de moslim niet mag hebben. Drank, varkensvlees, producten met gelatine, enz.... Dan hoeven die arme moslimmetjes er niet meer mee geconfronteerd te worden!
En ik zie het er voor de toekomst ook nog wel van komen dat er kuise kleding gepromoot gaat worden. Geen bloesjes meer met korte mouwen, maar lange mouwen, een korte broek mag niet meer korter zijn dan een bermuda en liefst altijd lang, zomerjurkjes tot over de knie en met lange mouwen. En dat is dan al eigenlijk te bloot in de ogen van moslims. Opleggen dat je dat moet dragen, kan natuurlijk niet, maar het kan wel als 'de mode' gepromoot worden. Samen met een losse hoofddoek, stola whatever. Heel geleidelijk aan. We gaan het zien.
De Albert Heijn XL hier heeft het varkensvlees gewoon naast het rund liggen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Van elke bewering die jij hier doet zou ik eigenlijk een bron willen zien...
Echt geen van deze dingen ervaar ik bij mijn supermarkt of bedrijfskantine...
Karbonades in de bedrijfskantine? Welk bedrijf is dat?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar t.o.v. de moslims doen we juist het tegengestelde. We faciliteren ze juist, i.p.v. de altenatieven te promoten.
Waar bij Christenen er steeds minder kerken komen, komen er bij moslims steeds meer moskeeën, gebedshuizen en, liefst op elke uni en werkplek, een gebedsruimte. Waarom??
Kijk naar supermarkten. Je moet soms zoeken naar het varkensvlees, want het ligt in sommige winkels echt in een totaal ander schap. Want er zou eens een moslim het zien liggen, terwijl ze zoeken naar hun halalvlees.
Bedrijfskantines die overstappen op halal eten, want iedereen mag dat hebben. Wil je graag een karbonaadje, dan eet je dat thuis maar. Wellicht is het voor supermarkten een idee om een aparte afdeling voor de niet moslims te maken, met alles wat de moslim niet mag hebben. Drank, varkensvlees, producten met gelatine, enz.... Dan hoeven die arme moslimmetjes er niet meer mee geconfronteerd te worden!
En ik zie het er voor de toekomst ook nog wel van komen dat er kuise kleding gepromoot gaat worden. Geen bloesjes meer met korte mouwen, maar lange mouwen, een korte broek mag niet meer korter zijn dan een bermuda en liefst altijd lang, zomerjurkjes tot over de knie en met lange mouwen. En dat is dan al eigenlijk te bloot in de ogen van moslims. Opleggen dat je dat moet dragen, kan natuurlijk niet, maar het kan wel als 'de mode' gepromoot worden. Samen met een losse hoofddoek, stola whatever. Heel geleidelijk aan. We gaan het zien.
Ja jij ziet wel meer, zoals Frans Timmermans op het Museumplein. Ik weet niet of het een visueel probleem is of meer iets psychisch of wacht dat weet ik eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Drie supermarkten hier waar ik wel eens kom en overal staat varken gewoon naast rund. Bij mn AH staat kip zelfs in een andere koeling. Schandalig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:22 schreef Caland het volgende:
[..]
De Albert Heijn XL hier heeft het varkensvlees gewoon naast het rund liggen.
Wel een beetje zoeken, maar er staan hele grote borden boven de koelvakken waarop VARKEN staat. Dat geeft vaak wel een hint.
Onzinverhaal uiteraard. Maar in de basis wel eens met de strekking (als ik het goed begrijp) dat we onwijs ons best doen om ons aan te passen aan allerlei minderheden. Het is niet voor niks een minderheid, dat betekent dus dat er minder mensen in die groep zetten dan in de 'algemene' groep.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Van elke bewering die jij hier doet zou ik eigenlijk een bron willen zien...
Echt geen van deze dingen ervaar ik bij mijn supermarkt of bedrijfskantine... Misschien is dat bij jou zo maar dan is dat toch echt N=1 net als het bij mij N=1 is.
Die kipdoner van Wahid is overigens erg lekker, wat dat betreft jammer dat het halalgedeelte hier maar uit één lullig schapje bestaat. Varkensvlees eet ik namelijk nauwelijks, geen fan van. @Giaquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Drie supermarkten hier waar ik wel eens kom en overal staat varken gewoon naast rund. Bij mn AH staat kip zelfs in een andere koeling. Schandalig.
😱quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Drie supermarkten hier waar ik wel eens kom en overal staat varken gewoon naast rund. Bij mn AH staat kip zelfs in een andere koeling. Schandalig.
Varkensvlees verdwijnt steeds meer omdat het gewoon een erg slechte naam heeft, niemand wil het meer eten. Veel vet, bijvoorbeeld. Heeft niks met moslims te maken, want ook in winkels die totaal niet in de buurt van een wijk met meer moslims staan hebben ze minder varkensvlees.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Exact dit. Te weinig mensen zijn hiervan op de hoogte, en geven elkaar de schuld van problemen ipv te kijken naar deze steeds groter wordende sociale ongelijkheid. Alleen de SP hoor je hierover, VVD is groot voorstander van het grootkapitaal.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:59 schreef JAM het volgende:
[..]
Nu heb ik er geen enkel probleem mee om miljardairs van een hoop problemen 'de schuld' te geven hoor. Dat moet ik even toelichten. We gaan naar een situatie toe (in Nederland is dat gelukkig nog niet het geval, maar in genoeg andere landen al wel) waarin de welvaart van een heel klein deel van de bevolking - zeg de top 10%, vaak minder dan dat - sneller toeneemt dan de algehele groei van de economie. Dat bekent dus niet dat de rest van de bevolking wat minder snel rijk wordt, of stagneert, dat betekent dat deze actief armer wordt.
Voor wie dit voorbeeld niet zo snel kan volgen: stel ik heb honderd euro. Jij krijgt vijftig, ik krijg vijftig. Hoera! Spreek van blijde tijding. De economie groeit met vijf procent. Daarvan houdt de top 10% 57 euro over en de rest 48.
Dat is niet alleen 'oneerlijk' (dat vind ik nogal een emotioneel argument), maar creeërt een situatie waarbij er steeds meer en steeds sneller middelen worden ontrokken uit een land die terecht komen bij een heel klein groepje mensen. Het is immer hun geld, hun grondstoffen, hun intellectuele eigendom, etc. Dat is dus niet alleen 'oneerlijk', dat is een directe ondermijning van de democratische legitimiteit en het democratische handelingsvermogen. Wat er met die middelen gebeurt, dat wordt niet door het volk bepaald, maar nou ja, de bedrijven en de toplui daarvan.
Voor u aan komt zetten met mooie verhaaltjes over tricklenomics enzo: bespaar met dat graag. Dat zijn leuke fabeltjes uit de jaren tachtig waar geen seconde ook maar iets van terecht is gekomen. Die middelen gaan of op aan onzin (u weet wel, ruimtereisjes, Venetië platleggen voor een huwelijk, etc.), of worden aangewend om nóg meer middelen van de rest van de wereld te onttrekken. Die komen in ieder geval niet terecht bij woningbouw, zorg, onderwijs, defensie, klimaatbeleid en wat u dan wellicht nog meer nodig vindt.
Ik ben er werkelijk van overtuigd dat die volkomen scheve (en steeds schever wordende) verdeling van middelen een van de grootste, zo niet hét fundamentele probleem van de gehele mensheid is. Helaas is de bereidwilligheid om daar iets aan te doen minimaal, omdat dat 'te moeilijk' is en er helaas geen betere knechten te vinden zijn voor zulke praktijken dan de nu nog grote groep mensen die er elk jaar nog steeds een heel klein beetje op vooruit gaan, of op zo ongeveer hetzelfde welvaartsniveau door kunnen kabbelen.
Het zou mooi zijn als ook zij in zouden zien dat als dat zo doorgaat, zij er zelf ook uiteindelijk op achteruit gaan en een wereld nalaten aan hun kinderen en kleinkinderen waarin zij geen enkele grip meer hebben op hoe zij de wereld om zich heen indelen; dat bepaalt een steeds rijker en steeds kleiner wordend groepje bedrijven dan wel. Het zou nog mooier zijn als het hen eens duidelijk zou worden dat een minimumloon gewoon omhoog kan, dat er prima meer geïnvesteerd kan worden in onderwijs, defensie, klimaatbeleid en andere zaken, zonder dat hén dat in de portomonee hoeft te raken.
Zo niet, dan ontaart in een vreemdsoortig feodalisme waarin arbeid niets meer oplevert, van eigen bezit of democratische inspraak hoe middelen aangewend worden geen enkele sprake meer is, voor zover daar al in grote mate al geen sprake van is. Niets anders dan slavernij met een automatische incasso-opdracht: een gehuurd huis, een auto 'van de zaak', geleende schoolboeken, gestreamde muziek en je voedsel via een abonnement op de bezorgingsdienst.
Gelukkig krijgen we steeds meer Chinese studenten en expats, dus ooit komt het wel weer goed met de varkensvleescomsumptie!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Varkensvlees verdwijnt steeds meer omdat het gewoon een erg slechte naam heeft, niemand wil het meer eten. Veel vet, bijvoorbeeld. Heeft niks met moslims te maken, want ook in winkels die totaal niet in de buurt van een wijk met meer moslims staan hebben ze minder varkensvlees.
Het interesseert die supermarkten echt helemaal niets of mensen het naar hun zin hebben. Het gaat hen alleen maar om omzet en liefst flinke winst draaien. En als je daarvoor een prominente plek in moet ruimen voor halalvlees, dan doe je dat. Want het verkoopt kennelijk goed. Als het niet verkoopt, wordt het vanzelf minder. Net als de vleesvervangende producten die een steeds grotere plek krijgen: ze verkopen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Onzinverhaal uiteraard. Maar in de basis wel eens met de strekking (als ik het goed begrijp) dat we onwijs ons best doen om ons aan te passen aan allerlei minderheden. Het is niet voor niks een minderheid, dat betekent dus dat er minder mensen in die groep zetten dan in de 'algemene' groep.
Dan kom je m.i.i toch weer een beetje uit op het deugverhaal: kijk mij eens goed mijn best doen om het voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken. An sich niks mis mee, ware het niet dat de tolerantie andersom vaak net even wat anders werkt. Probeer anders een in Islamitsch land even publiekelijk te verkondigen dat je homosexueel bent.
Kortom: het zogenaamde respect werkt ontzettend eenzijdig en daar houd ik niet zo van.
Daarom, om hier nog even aan toe te voegen, zien we bij de doorrekeningen van de VVD-plannen dus ook dat dat de enige partij is waarbij men (bij uitvoer van hun plannen) lager wordt opgeleid, er meer uren worden gewerkt en desalniettemin de armoede toeneemt. Ik heb het al eerder gezegd, maar wanneer Dilan het heeft over er 'voor hardwerkende Nederlanders' te zijn, dan bedoelt ze niet dat ze het leven voor hen een beetje beter wil maken; dan bedoelt ze dat Nederlanders harder moeten werken: hun bek houden en poetsen voor de baas..quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:38 schreef Revanches het volgende:
[..]
Exact dit. Te weinig mensen zijn hiervan op de hoogte, en geven elkaar de schuld van problemen ipv te kijken naar deze steeds groter wordende sociale ongelijkheid. Alleen de SP hoor je hierover, VVD is groot voorstander van het grootkapitaal.
Is dat laatste niet meer een kwestie van het gevoel meer vrijheid en ruimte te hebben om je eigen invulling aan bepaalde zaken te geven en daar dan een aparte stroming voor opzetten, met bijbehorende huizen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Varkensvlees verdwijnt steeds meer omdat het gewoon een erg slechte naam heeft, niemand wil het meer eten. Veel vet, bijvoorbeeld. Heeft niks met moslims te maken, want ook in winkels die totaal niet in de buurt van een wijk met meer moslims staan hebben ze minder varkensvlees.
En er komen niet direct steeds minder kerken. Ik heb hier al eerder aangetoond dat Gen Z meer naar de kerk gaat dan voorgaande generaties. Gebouwen van kerken zijn alleen niet altijd meer gelijk herkenbaar als kerk. Wij hebben het op de voorkant gezet, anders dacht ook niemand aan een kerk. De standaard "groot uitgevallen huis met kerktoren" wordt zelden meer gebruikt.
En het aantal moslims stijgt uiteraard in Nederland. Het percentage (ong 5%) blijft hetzelfde, maar de bevolking groeit. dus zul je ook meer moskeeën zien. Verder sprak ik laatst met een moslim uit de Randstad en die gaf ook aan dat ook de Nederlandse moslims nu last krijgen van de Nederlandse ziekte: continue afsplitsingen en afscheidingen met mensen die een nieuwe moskee oprichten omdat ze het ergens niet mee eens zijn. Blijkbaar is dat niet alleen iets van Nederlandse christenen...
Laatste keer dat ik dat meemaakte was toen ik jaren terug voor een maand de IT voor een klant in Brussel ging doen, maar zeker niet in NLquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Karbonades in de bedrijfskantine? Welk bedrijf is dat?
Er zijn genoeg bedrijven, zeker waar tot laat wordt doorgewerkt, waar je gewoon een warme maaltijd kunt kopen. Maar tegenwoordig wel vaak halal, omdat iedereen dat mag hebben.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Karbonades in de bedrijfskantine? Welk bedrijf is dat?
Lekker makkelijk toch? Scheelt weer een berg overbodig eten wat je weer weg moet gooien. Bovendien proef je er niks van.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn genoeg bedrijven, zeker waar tot laat wordt doorgewerkt, waar je gewoon een warme maaltijd kunt kopen. Maar tegenwoordig wel vaak halal, omdat iedereen dat mag hebben.
Bij vrijwel elke grote AH is er een aparte afdeling met halal vlees. Die pakken echt het gewone rundvlees niet, want dat is niet halal geslacht. Was laatst bij een Jumbo en daar kwam ik als eerste bij een vleesafdeling met kip en rundvlees, allemaal halal en het was ook het enige kip en rundvlees, er was geen rundvlees dat niet halal was. Echter moest ik speklappen hebben. Was gewoon een totaal andere afdeling. Heb er echt naar moeten zoeken. Niet eens tegenover de rest van het vlees, maar stuk verderop.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik wil varken!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lekker makkelijk toch? Scheelt weer een berg overbodig eten wat je weer weg moet gooien. Bovendien proef je er niks van.
De doelgroep die nog karbonades eet is zo ongeveer met pensioen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn genoeg bedrijven, zeker waar tot laat wordt doorgewerkt, waar je gewoon een warme maaltijd kunt kopen. Maar tegenwoordig wel vaak halal, omdat iedereen dat mag hebben.
Daar heb je het.quote:
Ja. En ik wil verse appeltaart in de kantine en mijn buurman wil graag dat er de 24/7/365 de hele dag door erwtensoep te krijgen is.quote:
Hoe kom je daar nu bij! Er wordt nog volop karbonades en spek gegeten, vooral 's zomers op de BBQ! Ook bij de jeugd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
De doelgroep die nog karbonades eet is zo ongeveer met pensioen.
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar heb je het.
Ik ik ik ik
Na twee keer weet je wel dat je voor je karbonaadjes naar een ander vak moet. Nou poeh. Weg met die buutnlanders. Dit is Nederland niet meer.
Lust ik niet, maar ik vind het prima als het verkocht zou worden, hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:03 schreef JAM het volgende:
Ik vind het zelf jammer dat er tegenwoordig bij Albert Heijn bijna geen orgaanvlees of hele kippen meer te krijgen zijn. Daarvoor moet ik nu naar een islamitische slagerij. Stomme Nederlanders! Eet een keer wat levertjes!
Welnee, simpelweg vraag en aanbod. Zoals eerder gesteld, varken wordt steeds minder gegeten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij! Er wordt nog volop karbonades en spek gegeten, vooral 's zomers op de BBQ! Ook bij de jeugd.
Omdat het geld opbrengt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?
Geen idee of het in de randstad of andere delen van het land anders is. Maar in een middelgrote gemeente hier in Noord Brabant merk ik echt helemaal niks van het 'pleasen' van moslims. Maar misschien zijn Brabanders en Brabantse moslims daar te nuchter voor, doe maar gewoon normaal.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?
...en waarom niet? Wat is er nou Hollandser dan kippenlevertjes met ui en champignons?!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Lust ik niet, maar ik vind het prima als het verkocht zou worden, hoor.
Omdat geen hond varkensworst koopt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees, ik eis supermarkten zonder vleesschappen, zonder producten met vlees tussen de gewone producten, enz. Weg met de vleeseters!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Moeten die vegetariers maar ook het land uit? Ik eet geen vegaburger, vegaworstjes, vegadit, vegadat..
Misschien in de randstad en studentensteden, maar hier in Brabant is het echt nog volop varkensvlees. Gelukkig!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Welnee, simpelweg vraag en aanbod. Zoals eerder gesteld, varken wordt steeds minder gegeten.
Niet door moslims maar gewoon omdat het overwegend troep is.
Overal kan je gewoon nog varkensvlees kopen, zelfs in de randstad. Er ligt alleen meer van het overige vlees omdat dat (veel) beter verkoopt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien in de randstad en studentensteden, maar hier in Brabant is het echt nog volop varkensvlees. Gelukkig!
Dit was in Brabant, ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:05 schreef archito het volgende:
[..]
Geen idee of het in de randstad of andere delen van het land anders is. Maar in een middelgrote gemeente hier in Noord Brabant merk ik echt helemaal niks van het 'pleasen' van moslims. Maar misschien zijn Brabanders en Brabantse moslims daar te nuchter voor, doe maar gewoon normaal.
Hé, hallo, ik zeg niet dat er iets weg moet uit supermarkten. Integendeel!!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees, ik eis supermarkten zonder vleesschappen, zonder producten met vlees tussen de gewone producten, enz. Weg met de vleeseters!
Toch vraag ik me dan af waarom het 'gelukkig' is dat volgens jou in Brabant tenminste nog volop varkensvlees gegeten wordt. Het is niet dat het gezonder of beter vlees is om te eten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien in de randstad en studentensteden, maar hier in Brabant is het echt nog volop varkensvlees. Gelukkig!
Er is dan ook niets weg. Ook niet bij jou.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, hallo, ik zeg niet dat er iets weg moet uit supermarkten. Integendeel!!
Hosannah! Laten we het daarbij houden. Geniet van je karbonaatje, zou ik zeggen. Het wordt me nu allemaal wat onzinnig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat deze user eigenlijk constant gefrustreerd is over dingen die alleen in haar hoofd bestaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is dan ook niets weg. Ook niet bij jou.
Je maakt je druk om echt niets. En daar komt blijkbaar jouw frustratie vandaan. Heel vreemd.
Idd, zo simpel is het. Als bijvoorbeeld de Rabobank ook constateert dat er minder varkensvlees gegeten wordt, dan spelen de AH, Jumbo e.d. daar op in. Dan wordt het varkensvleesschap kleiner.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Overal kan je gewoon nog varkensvlees kopen, zelfs in de randstad. Er ligt alleen meer van het overige vlees omdat dat (veel) beter verkoopt.
Ben ik niet met je eens. Als je in een armer gedeelte van het land woont, wordt er meer varken gegeten dan kip of rund, omdat varken gewoon goedkoper is. En ja, ik vind het gewoon ook lekkerder dan kip. Rundvlees is dan weer sterk afhankelijk van de kwaliteit. Goedkoop rundvlees is bijna niet mals te krijgen. Ik houd wel van een goede biefstuk en betaal daar dan ook graag wat meer voor. Maar ik eet zeker 3x in de week varken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Overal kan je gewoon nog varkensvlees kopen, zelfs in de randstad. Er ligt alleen meer van het overige vlees omdat dat (veel) beter verkoopt.
Niet in de supermarkt, nee, maar wel in veel kantines en op jaarmarkten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is dan ook niets weg. Ook niet bij jou.
Je maakt je druk om echt niets. En daar komt blijkbaar jouw frustratie vandaan. Heel vreemd.
Ik nog niet een keer per jaar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Als je in een armer gedeelte van het land woont, wordt er meer varken gegeten dan kip of rund, omdat varken gewoon goedkoper is. En ja, ik vind het gewoon ook lekkerder dan kip. Rundvlees is dan weer sterk afhankelijk van de kwaliteit. Goedkoop rundvlees is bijna niet mals te krijgen. Ik houd wel van een goede biefstuk en betaal daar dan ook graag wat meer voor. Maar ik eet zeker 3x in de week varken.
En daarmee ga je dus tegen de trend van de gewone Nederlander in, die eet steeds minder varken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Als je in een armer gedeelte van het land woont, wordt er meer varken gegeten dan kip of rund, omdat varken gewoon goedkoper is. En ja, ik vind het gewoon ook lekkerder dan kip. Rundvlees is dan weer sterk afhankelijk van de kwaliteit. Goedkoop rundvlees is bijna niet mals te krijgen. Ik houd wel van een goede biefstuk en betaal daar dan ook graag wat meer voor. Maar ik eet zeker 3x in de week varken.
Jeetje op jaarmarkten ja? Nou dan gaat het hard met de vega epidemie hoorquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet in de supermarkt, nee, maar wel in veel kantines en op jaarmarkten.
Toevallig heb ik gisteren bij een slager een kilo buikspek met zwoerd besteld. Nou, dat krijgen de meeste Nederlanders in nog geen jaar op! Ik doe toch maar weer mijn best voor het vaderland zeg.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
En daarmee ga je dus tegen de trend van de gewone Nederlander in, die eet steeds minder varken.
Politiek want: minder varkensvlees -> schuld van de moslims -> stop op asielmirgatie -> PVV stemmen, Wildersquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:12 schreef JAM het volgende:
Gaat dit over Nederlandse politiek, of is dit Het Kookkanaal met @:Gia ?
Zo nu en dan heb ik zin in een broodje halfom en dan moet ik godverdomme helemaal naar een (speciale) broodjeszaak aan de andere kant van de stadquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Idd, zo simpel is het. Als bijvoorbeeld de Rabobank ook constateert dat er minder varkensvlees gegeten wordt, dan spelen de AH, Jumbo e.d. daar op in. Dan wordt het varkensvleesschap kleiner.
https://www.varkens.nl/ni(...)es-gaan-verder-dalen
Je ziet nu ook geen schap vol met levertraan meer, de vraag is verdwenen.
De supermarkt op 3 min lopen van mijn huis gooit steeds suikervrije varianten van dingen uit het schap. Moest laatst zelfs naar een plaats verderop. Ik verdenk de overheid er van dat ze suiker eten willen aanmoedigen, misschien komt dat door dat verschrikkelijke suikerfeest... of zou het toch een zaak van vraag en aanbod zijn?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo nu en dan heb ik zin in een broodje halfom en dan moet ik godverdomme helemaal naar een (speciale) broodjeszaak aan de andere kant van de stad
En de roverheid doet niets
Die bestaat al en heet de BBB.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:20 schreef StateOfMind het volgende:
Tijd voor de PVVV
De Partij voor Varkensvlees
Die zijn meer van de burgers, niet voor de karbonadesquote:
ftfyquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die zijn meer van de burgers frikandellen, niet voor de karbonades
Maar wat moet de politiek er precies mee? Supermarkten verbieden om Halal schappen te hebben? Bedrijven gaan opleggen dat ze varkensvlees in hun kantine hebben?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja dat horen we al 25 jaar, maar dat is nog steeds niet gebeurt.quote:En ik zie het er voor de toekomst ook nog wel van komen dat er kuise kleding gepromoot gaat worden. Geen bloesjes meer met korte mouwen, maar lange mouwen, een korte broek mag niet meer korter zijn dan een bermuda en liefst altijd lang, zomerjurkjes tot over de knie en met lange mouwen. En dat is dan al eigenlijk te bloot in de ogen van moslims. Opleggen dat je dat moet dragen, kan natuurlijk niet, maar het kan wel als 'de mode' gepromoot worden. Samen met een losse hoofddoek, stola whatever. Heel geleidelijk aan. We gaan het zien.
Waar lees je dat?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:47 schreef nostra het volgende:
2/3e van de VVD kiezers (die er over zijn) stemt niet op Dilan (idem Timmermans bij PvdA-stemmers), da's wel heel fors.
Ik ken ook niemand van beide partijen die blij wordt van de leiderquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:47 schreef nostra het volgende:
2/3e van de VVD kiezers (die er over zijn) stemt niet op Dilan (idem Timmermans bij PvdA-stemmers), da's wel heel fors.
Ja Jimmy heeft het toch niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:01 schreef TheVulture het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)elijke-hoogte-161636
PVV van 34 naar 31
D66 schiet van 11 naar 14
PvdA van 23 naar 25
JA21 van 11 naar 13
VVD blijft op 14
CDA blijft op 23
SP krijgt een flinke tik van 7 naar 4
SP en ook de PvdD krijgen last van de strijd bovenin en gaan tactische kiezers verliezen. Daar wil men toch Timmermans de grootste maken.quote:
Ach welnee, goedkoop doch lekker stukkies vlees.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
De doelgroep die nog karbonades eet is zo ongeveer met pensioen.
Damn, nu je het zegt!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
De SP heeft het al 20 jaar niet meer. Hoe lang is het geleden dat zij voor het laatst een verkiezing hebben gewonnen?quote:
Mooiquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:01 schreef TheVulture het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)elijke-hoogte-161636
PVV van 34 naar 31
D66 schiet van 11 naar 14
PvdA van 23 naar 25
JA21 van 11 naar 13
VVD blijft op 14
CDA blijft op 23
SP krijgt een flinke tik van 7 naar 4
Je kan dat ook uitleggen dat er ook achter de lijsttrekker hele sterke kandidaten staan ipv dat het de zwakte is van de leider.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:47 schreef nostra het volgende:
Geloof dat veel PvdA/GL stemmers ook traditioneel op de hoogste vrouw op de lijst stemmen, al denk ik dat hij ook zeker niet écht geliefd is bij een aanzienlijk gedeelte.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:08 schreef papert het volgende:
[..]
Je kan dat ook uitleggen dat er ook achter de lijsttrekker hele sterke kandidaten staan ipv dat het de zwakte is van de leider.
Het zal een combinatie van beide zijn. Maar mocht ik bijvoorbeeld GroenLinks/PvdA stemmen, dan is dat bijvoorbeeld op Westerveld. En dat is dan helemaal niet anti-timmermans bedoeld.
Je hebt ook misschien nog het effect van de samenvoeging, waar meer groen-links gezinde kiezers op een groenlinks polticus/-a stemmen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Geloof dat veel PvdA/GL stemmers ook traditioneel op de hoogste vrouw op de lijst stemmen, al denk ik dat hij ook zeker niet écht geliefd is bij een aanzienlijk gedeelte.
In de tijd van Roemer 2010-2015 hebben ze nog wel een bloeiperiode gehad. In 2012 lukte het hem misschien net niet, maar op lokaal een provinciaal niveau was de partij toen echt heel sterk bezig en had zomaar de dominante linkse partij kunnen worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De SP heeft het al 20 jaar niet meer. Hoe lang is het geleden dat zij voor het laatst een verkiezing hebben gewonnen?
Wel opmerkelijk overigens. Met hun oppositieverhaal zouden ze in potentie net zo goed moeten kunnen scoren als de PVV zou je zeggen.
Eerst door het nepotisme van Marijnissen en nu helpt het anti EU en NAVO verhaal niet bepaald.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De SP heeft het al 20 jaar niet meer. Hoe lang is het geleden dat zij voor het laatst een verkiezing hebben gewonnen?
Wel opmerkelijk overigens. Met hun oppositieverhaal zouden ze in potentie net zo goed moeten kunnen scoren als de PVV zou je zeggen.
Dit zou hun 8e verkiezingsnederlaag op rij kunnen worden. En dat is wel opmerkelijk in een tijd van dure boodschappen, energie-armoede en zorgmijding, dat zouden toch echt SP onderwerpen moeten zijn. Daar zou de SP eigenaar moeten zijn zoals de PVV eigenaar is bij asiel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik alleen mijn allereerste verkiezing op de lijsttrekker gestemd, denk dat veel jongeren sowieso niet meer vanzelfsprekend op de leider stemmen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
GL/PvdA heeft ook wel veel sterke vrouwen op lijst staan met Lahlah, Piri (zal bij een deel goed vallen en een deel niet), Westerveld, Moorman, Bromet. Habtamu kan ook wel stemmen trekken. Dan is er natuurlijk nog Jesse Klaver.
Daar gaat nogal gespreid op worden gestemd.
Heb twee jaar geleden op Habtamu gestemd. Dat hij zich hard maakte voor de bereikbaarheid en leefbaarheid van gebieden buiten de Randstad sprak me zeer aan. Plus ik stemde op een linkse uitdager van het extreemrechtse populisme. Was dus ook strategisch.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
GL/PvdA heeft ook wel veel sterke vrouwen op lijst staan met Lahlah, Piri (zal bij een deel goed vallen en een deel niet), Westerveld, Moorman, Bromet. Habtamu kan ook wel stemmen trekken. Dan is er natuurlijk nog Jesse Klaver.
Die hebben met Jan Struijs weer iemand met charisma en uitstraling gevonden. Op zich zou er voor een goede ouderenpartij ook ruimte moeten zijn, probleem is alleen dat er dan weer mensen op mee gaan liften en de boel in elkaar dondert als het te groot wordt. Denk dat het beste voor zo'n partij is om met 1 of 2 zetels de kamer in te komen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:22 schreef Hexagon het volgende:
Bijzonder trouwens dat 50+ aan een stille comeback bezig is.
Ik vind ouderenpartijen maar niks, maar als ze boze mensen bij de PVV snoepen is dat "the lesser of two evils".quote:
Gisteren nog een lekkere varkenssnuit klaargemaakt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:07 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Damn, nu je het zegt!
Vroeger kon je nog fatsoenlijk krabbetjes kopen voor een ouderwetse erwtensoep. Nu schrapen we al dat vlees van het bot voor varkensshoarma. En ze zijn nog te beroerd om het op te eten ook! Ondankbaar tuig!
Wat een bonte verzameling blijft het tochquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
In principe staat de PVV gewoon buiten spel omdat alle grote partijen hebben gezegd niet met de PVV te gaan regeren, op JA21 na. Daarvoor hoef je dan niet perse op Timmermans te stemmen. Dat moet je wel doen als je hem liever als premier hebt dan Bontenbal of Jettenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:08 schreef Elzaas het volgende:
Ik denk dat er groot blok gevormd moet worden tegen de rechtse partijen. Daarom moet Timmermans eigenlijk groter worden dan Wilders PVV
Ik heb geen zin om weer naar dat geklungel te kijken van de afgelopen 2 jaar. PVV heeft gewoon ongeschikte mensen om dit land te leiden. Moeten we nog een keer Faber gaan krijgen? Die kans is best groot als de PVV wint.
Daarom denk ik dat er een linkse partij groter moet gaan worden dan de PVV. Dan zou ik dus in die logica op Timmermans moeten gaan stemmen.
Ik heb altijd een beetje hetzelfde gevoel bij zes andere partijen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:10 schreef MoreDakka het volgende:
Zou mooi zijn als de PvdD uit de Kamer verdwijnt maar het lijkt erop dat ze alsnog wel een zeteltje overhouden. Jammer.
Al die kleine rommel mag dan ook wel weg. SGP, FvD, Denk. Weg ermee, kiesdrempel van 5% en klaar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:12 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb altijd een beetje hetzelfde gevoel bij vier andere partijen..
Daar ben ik dan zelf niet zo'n fan van, maar goed.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Al die kleine rommel mag dan ook wel weg. SGP, FvD, Denk. Weg ermee, kiesdrempel van 5% en klaar.
Die staan gewoon vrij stabiel op 3/4 zetelsquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:10 schreef MoreDakka het volgende:
Zou mooi zijn als de PvdD uit de Kamer verdwijnt maar het lijkt erop dat ze alsnog wel een zeteltje overhouden. Jammer.
Beetje kortaffe antwoorden en soms negeert ie stukje ook. Ja jammer.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:15 schreef Elan het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)tenbal_lijsttrekker/
Vragenuurtje met Bontenbal
SGP en FvD hebben een prima functie in ons politieke landschap. Zo hebben we streng gereformeerden en wappies ingekapseld in hun eigen zuiltje, en hebben ze geen schadelijke invloed op andere partijen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Al die kleine rommel mag dan ook wel weg. SGP, FvD
Overwoog om op ze te stemmen maar dit is echt een ontzettende glijdende schaal.quote:We willen anonieme social media accounts kunnen verbieden. Dat betekent niet dat alle anonieme social media accounts verboden zullen worden, enkel als daar aanleiding toe is willen we dat het kan. Verschillende social media platforms hebben verschillende risico's en zullen daarom ook om maatwerk vragen, daarom is het goed om in Europees verband uit te zoeken met experts wat de opties zijn per platform.
Het is vooral iets wat ze er nooit doorheen gaan kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:18 schreef Elan het volgende:
Aldus CDA:
[..]
Overwoog om op ze te stemmen maar dit is echt een ontzettende glijdende schaal.
Allemaal ook niet erg juridisch onderlegd of uitgebreid beantwoord. Zo van ja dat willen we Europees regelen.... zonder te zeggen wat ze er zelf concreet van vinden....quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Beetje kortaffe antwoorden en soms negeert ie stukje ook. Ja jammer.
Ok Esther.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees, ik eis supermarkten zonder vleesschappen, zonder producten met vlees tussen de gewone producten, enz. Weg met de vleeseters!
Vooral heel raar dat de politici daarvan uitgesloten zijn. Huh?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:18 schreef Elan het volgende:
Aldus CDA:
[..]
Overwoog om op ze te stemmen maar dit is echt een ontzettende glijdende schaal.
Correct. Maar dat je dat überhaupt ambieert is wel redelijk bizar. En al helemaal als je je profiteert als een zogenaamde middenpartij.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is vooral iets wat ze er nooit doorheen gaan kunnen krijgen.
Dat blijft toch die gristelijke inslag, krijg je er moeilijk uit.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Correct. Maar dat je dat überhaupt ambieert is wel redelijk bizar. En al helemaal als je je profiteert als een zogenaamde middenpartij.
Zoiets verwacht je bij een partij die heel rechts of heel links op het spectrum staat.
Hoezo? Als jij kennelijk 1/150e deel van de bevolking achter je krijgt dan is dat toch prima als dat ook zo in het parlement wordt vertegenwoordigd?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Al die kleine rommel mag dan ook wel weg. SGP, FvD, Denk. Weg ermee, kiesdrempel van 5% en klaar.
Dat is weles vaker geroepen dat ze niet met die partij zouden samenwerken. Zie wat Omtzigt NSC heeft gedaan. Die werdt onder druk gezet en is uiteindelijke over gehaald. Met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In principe staat de PVV gewoon buiten spel omdat alle grote partijen hebben gezegd niet met de PVV te gaan regeren, op JA21 na. Daarvoor hoef je dan niet perse op Timmermans te stemmen. Dat moet je wel doen als je hem liever als premier hebt dan Bontenbal of Jetten
Ook als PVV wint gaan ze niet regeren. De kamervoorzitter komt na overleg met de fractievoorzitters met een verkenner en die zoekt de opties uit. Als er dan geen meerderheid te vinden is met de PVV, dan gaat de PVV nooit aan tafel zitten. Waarom je dan wel op GL/PvdA, CDA of D66 kunt gaan stemmen: dat maakt de kans groter dat er wel een optie is zonder PVV, ook als VVD niet mee wil doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:08 schreef Elzaas het volgende:
Ik denk dat er groot blok gevormd moet worden tegen de rechtse partijen. Daarom moet Timmermans eigenlijk groter worden dan Wilders PVV
Ik heb geen zin om weer naar dat geklungel te kijken van de afgelopen 2 jaar. PVV heeft gewoon ongeschikte mensen om dit land te leiden. Moeten we nog een keer Faber gaan krijgen? Die kans is best groot als de PVV wint.
Daarom denk ik dat er een linkse partij groter moet gaan worden dan de PVV. Dan zou ik dus in die logica op Timmermans moeten gaan stemmen.
zie mijn post 290quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook als PVV wint gaan ze niet regeren. De kamervoorzitter komt na overleg met de fractievoorzitters met een verkenner en die zoekt de opties uit. Als er dan geen meerderheid te vinden is met de PVV, dan gaat de PVV nooit aan tafel zitten. Waarom je dan wel op GL/PvdA, CDA of D66 kunt gaan stemmen: dat maakt de kans groter dat er wel een optie is zonder PVV, ook als VVD niet mee wil doen.
Volgens Henri op Reddit was het tegen kinderporno. Maar politici hoeven niet te voldoen aan deze regels.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vooral heel raar dat de politici daarvan uitgesloten zijn. Huh?
Dat doe ik altijdquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Geloof dat veel PvdA/GL stemmers ook traditioneel op de hoogste vrouw op de lijst stemmen
Ik denk dat de kiesdrempel vooral populair is bij mensen voor wie alles strak en netjes, moet. Geen ruimte voor rommeligheid in hun hoofden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:25 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoezo? Als jij kennelijk 1/150e deel van de bevolking achter je krijgt dan is dat toch prima als dat ook zo in het parlement wordt vertegenwoordigd?
Ouwehand verdient wel wat extra zetelsquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:43 schreef Hexagon het volgende:
Twee zetels is voor de PvdD ook meer dan genoeg.
Imo niet zolang ze een compromisloze partij zijn die er vooral lijkt te zijn om anderen de maat te nemen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:44 schreef Elzaas het volgende:
[..]
Ouwehand verdient wel wat extra zetels
Dan was het CDA ook weggeweest?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ouwehand gaat wat verder dan de rest. Dat mag ik welquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:46 schreef Hanca het volgende:
PvdD is vooral een signaalpartij op een (heel erg belangrijk) onderwerp. Dat kan ook met 2 of 3 zetels. Dan kunnen ze die debatten gewoon mee doen en hun visie geven.
SP zakt ook flink.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:42 schreef papert het volgende:
PVDD verliest veel strategisch stemmers aan GroenLinks/PvdA. En ze zijn deze campagne ook niet zo zichtbaar. Maar ze blijven echt wel in de kamer. Denk dat ze wel twee zetels trouwe stemmers hebben. (Gelukkig)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |