Blijf lekker hangen in dit soort gedachten. Wat mij betreft wordt het een keer 10 jaar links; dan maken we over 10 jaar de balans op. Eens dat zuiver over rechts het antwoord niet is hoor (ik stem zelf ook niet op de PVV/FvD), maar radicaal links is ook geen antwoord. Wegkijkpolitiek.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit klopt. Rechts beleid heeft dat effect
Weet je waarom veel mannen (van allerlei pluimage overigens) geen kans maken? Omdat mannen als die zondag meeliepen en dergelijke leuzen scandeerden in Amsterdam op geen enkele manier aantrekkelijk zijn. Mannen die constant af lopen te geven op anderen en de schuld van alles bij anderen leggen en geen zelfreflectie kennen, zijn geen interessante partners. Zelfs niet om de benen voor te spreiden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 01:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Jammer dat je mijn post nu aangrijpt om een persoonlijke sneer tegen mij te maken, zonder dat je mij verder kent.
En jammer dat je niet ingaat op het probleem dat ik hier aansnijd, namelijk dat er door het huichelaargedrag van mannen die zich moslim noemen er op de datingmarkt geen gelijk speelveld is.
Wat is radicaal links?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:36 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Blijf lekker hangen in dit soort gedachten. Wat mij betreft wordt het een keer 10 jaar links; dan maken we over 10 jaar de balans op. Eens dat zuiver over rechts het antwoord niet is hoor (ik stem zelf ook niet op de PVV/FvD), maar radicaal links is ook geen antwoord. Wegkijkpolitiek.
Radicaal links zal het in Nederland nooit worden, aangezien je altijd de economisch rechtse CDA en D66 nodig hebt voor een meerderheid over links. Een CDA-GL/PvdA kabinet, eventueel aangevuld met D66 en/of CU, zou wel weer eens een verademing zijn. Een kabinet dat meer naar de linkerkant van de kamer kijkt dan naar de rechterkant. Maar radicaal links is dat niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:36 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Blijf lekker hangen in dit soort gedachten. Wat mij betreft wordt het een keer 10 jaar links; dan maken we over 10 jaar de balans op. Eens dat zuiver over rechts het antwoord niet is hoor (ik stem zelf ook niet op de PVV/FvD), maar radicaal links is ook geen antwoord. Wegkijkpolitiek.
En dat is dus een grote fout, want dan verliest een land de eigen cultuur op den duur. Helemaal met de snelle demografische veranderingen die er plaatsvinden in Nederland. Het is eigenlijk culturele en nationale suïcide. De realiteit is dat geen land of cultuur zal overleven als men geen noodzaak ziet deze in stand te houden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 06:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Inclusiviteit. Hier is de heersende opinie dat het belangrijker is dat iedereen zich welkom voelt, dan dat we onze cultuur en waarden beschermen. Dat zie je ook terug in dat het hier bijvoorbeeld gebruikelijk is om over te schakelen op Engels zodra er iemand bij komt die geen Nederlands spreekt. Waardoor er dus legio mensen rondlopen die hier al jaren zijn en geen woord Nederlands spreken.
Timmermans, Jetten, van Baarle.quote:
Doelpalen worden al verschoven van radicaal naar extreem.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Timmermans, Jetten, van Baarle.
Kom op. Je kan prima aanwijzen wat extreem rechts is, dan moet extreem links ook niet zo moeilijk zijn.
Ben je radicaal links als je zo aartsconservatief bent als Van Baarle?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Kom op. Je kan prima aanwijzen wat extreem rechts is, dan moet extreem links ook niet zo moeilijk zijn.
Hoe kan iemand van D66 nou radicaal links of rechts zijn? Radicaal progressief, dat misschien nog wel. Maar de partij die de ene verkiezingen net links en de andere verkiezingen net rechts van het midden staat, die is nooit radicaal links of rechts.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Links of rechts is niet hetzelfde als conservatief of progressief. Je kunt prima rechtsprogressief zijn (D66 onder Pechtold als zeer bekend voorbeeld, die waren duidelijk rechts en uiterst progressief) of linksconservatief.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:04 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ben je radicaal links als je zo aartsconservatief bent als Van Baarle?
Iedereen die dat doet hoef je niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:07 schreef Sabata het volgende:
ik vind het inderdaad zorgwekkend hoe snel er al naar linkse partijen wordt gesmeten met woorden als radicaal en extreem. D66 is een middenpartij
Dat zouden we op de middelbare school moeten onderwijzen. Zelfreflectie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je waarom veel mannen (van allerlei pluimage overigens) geen kans maken? Omdat mannen als die zondag meeliepen en dergelijke leuzen scandeerden in Amsterdam op geen enkele manier aantrekkelijk zijn. Mannen die constant af lopen te geven op anderen en de schuld van alles bij anderen leggen en geen zelfreflectie kennen, zijn geen interessante partners. Zelfs niet om de benen voor te spreiden.
Wat een misogyne uitspraak, overigens.
Radicaal midden!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:07 schreef Sabata het volgende:
ik vind het inderdaad zorgwekkend hoe snel er al naar linkse partijen wordt gesmeten met woorden als radicaal en extreem. D66 is een middenpartij
Verschil: op de achterlijke denkbeelden over vrouwen uit conservatief rechtse en christelijk religieuze hoek is al pak 'm beet 50 jaar stevige en terechte kritiek vanuit progressief Nederland. Alles van bijtende satire tot goed onderbouwde analyses waarom dat gedachtegoed onwenselijk is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 06:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het patriarchaat is toch sowieso een term verzonnen door Westerse wokies. Friedrich Engels, waar kennen we die ook alweer van? Schijnbaar is die term patriarchaat vrij universeel toepasbaar.
Wij komen ook maar moeilijk van dat patriarchaat af, het is al vrij snel dat mannen zich in de slachtoferrol manoevrereren. Feminisme; dat is toch mannenhaat? In elk geval wat mij betreft best typisch om anderen kwalijk te nemen dat het te patriarchaal is. Bij de SGP of PVV zijn ze dat toch ook vrij duidelijk. Ik geloof niet dat Wilders een vrouw voor hem zou dulden bij SGP geloven ze in een zelfde soort sprookje als die enge moslimmannen om vrouwen van bepaalde zaken uit te sluiten.
Tegenwoordig zou je bijna vergeten dat niet alles extreemlinks of extreemrechts is.quote:
Veel mensen zien progressief zijn als links. Maar dat hoeft natuurlijk niet. D66 is daarvan wel een uitstekend voorbeeld ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tegenwoordig zou je bijna vergeten dat niet alles extreemlinks of extreemrechts is.
Sociaal linksleunend, economisch rechtsleunend.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Veel mensen zien progressief zijn als links. Maar dat hoeft natuurlijk niet. D66 is daarvan wel een uitstekend voorbeeld ja.
Dat ligt er natuurlijk geheel aan welke definities of assen je hanteert of wanneer je iemand links of rechts vindt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Links of rechts is niet hetzelfde als conservatief of progressief. Je kunt prima rechtsprogressief zijn (D66 onder Pechtold als zeer bekend voorbeeld, die waren duidelijk rechts en uiterst progressief) of linksconservatief.
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen er rondlopen die echt geen millimeter zelfreflectie of zelfkritiek kennen. Het blijft toch een beetje een kwestie van “als je met één vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 naar jezelf”.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je waarom veel mannen (van allerlei pluimage overigens) geen kans maken? Omdat mannen als die zondag meeliepen en dergelijke leuzen scandeerden in Amsterdam op geen enkele manier aantrekkelijk zijn. Mannen die constant af lopen te geven op anderen en de schuld van alles bij anderen leggen en geen zelfreflectie kennen, zijn geen interessante partners. Zelfs niet om de benen voor te spreiden.
Wat een misogyne uitspraak, overigens.
Summum is wel de manosphere van Tate en z'n gevolg.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen er rondlopen die echt geen millimeter zelfreflectie of zelfkritiek kennen. Het blijft toch een beetje een kwestie van “als je met één vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 naar jezelf”.
Sowieso zijn mensen die altijd maar negatief zijn en de zon nooit zien schijnen erg vermoeiend in de omgang, los van geslacht of wat dan ook.
Ik heb ooit nog een tijdje rondgelopen in SP-kringen. Dat vond ik uiteindelijk ook een groep mensen die hoofdzakelijk overal tegen zijn en ook in een soort dynamiek zitten met gelijkgestemden die elkaar versterken. Compromisloos. Weinig constructief ook. En door die houding blijf je dus een irrelevante partij die door weinigen serieus wordt genomen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Summum is wel de manosphere van Tate en z'n gevolg.
Doodenge club.
Dat is waar het mis gaat inderdaad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Iedereen die dat doet hoef je niet serieus te nemen.
Met enkele opvattingen die neigen naar extreem links. Niet alles is te vangen in een spectrum. PVV heeft ook linkse opvattingen maar wordt continue weggezet als extreem rechts.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 09:07 schreef Sabata het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |