Er wordt hier nogal wat beweerd.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zulke irrelevante zaken zijn dit niet. Het geeft ook blijk van een stuk integratie en assimilatie. Als iemand uit het Westen naar een Islamitisch land besluit te verhuizen weet je ook dat je over het algemeen je anders zult moeten kleden, zeker vrouwen.
Gek genoeg verwachten we dit andersom niet. Sterker nog, er wordt zelfs aanpassing gevraagd van autochtonen aan de nieuwkomers. Ik zie dat totaal anders. In het Westen zou er de eis aan migranten uit Islamitische landen moeten zijn dat zij niet in hun traditionele kleding over straat mogen gaan. Geen burka, nikab, hijab of thawb. En zeker in publieke functies geen hoofddoek. Dát is aanpassen.
Alleen die eis durven we niet te stellen helaas. Moslims maken daar gretig gebruik van en dringen zelfs in de publieke ruimte hun feestdagen al op. In de komende decennia zal dit alleen maar erger worden wetende dat steeds een groter percentage van elke nieuwe generatie Islamitisch is.
Dat geldt overigens niet alleen voor islamitische landen. In zo ongeveer de gehele niet-westerse wereld wordt het als sociaal onwenselijk gezien als een vrouw een kort rokje draagt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
Als iemand uit het Westen naar een Islamitisch land besluit te verhuizen weet je ook dat je over het algemeen je anders zult moeten kleden, zeker vrouwen.
Op wat voor manier wordt er van ons gevraagd dat we ons aan de nieuwkomers aanpassen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
Sterker nog, er wordt zelfs aanpassing gevraagd van autochtonen aan de nieuwkomers.
Van gezichtsbedekkende kleding, zoals de boerka, ben ik ook absoluut geen voorstander. Gelukkig zie je dat maar heel weinig.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
In het Westen zou er de eis aan migranten uit Islamitische landen moeten zijn dat zij niet in hun traditionele kleding over straat mogen gaan. Geen burka, nikab, hijab of thawb. En zeker in publieke functies geen hoofddoek. Dát is aanpassen.
Hoe dringen ze ons hun feestdagen op in de publieke ruimte?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
Moslims maken daar gretig gebruik van en dringen zelfs in de publieke ruimte hun feestdagen al op.
Een van de mensen in de doc uit de arme sloeberwijk waar al die emigranten in werden gepropt, jaren'80, zei: "Ik was altijd voor de rooie vrouwen actief, maar stem nu CP, ben een angsthaas. Bang en boos.quote:Je hoort de racistische opmerkingen zo vaak in de documentaire, dat ik me afvroeg: had Meijer niet wat meer tegengas moeten geven? Ze heeft weliswaar talking heads toegevoegd, veel mensen van kleur, die een ander geluid laten horen. Maar dat blijft toch minder hangen dan de beleden xenofobie, vooral omdat die nu zo gewoon is geworden.
Dat geldt ook voor de verloedering die ze in geuren en kleuren toont. Op basis van deze documentaire zou je bijna geloven dat Nederland er vreselijk aan toe was, precies zoals Fortuyn ons wilde doen geloven. Terwijl het land nog steeds tot de allerrijkste ter wereld behoort, en de meest vrije, en minst gewelddadige. Je zou, kortom bijna geloven dat Fortuyn ,,een punt" had.
Waarom mensen zich laten kleden hoe ze willen. Als je ook anderen kunt opleggen dat ze zich aan bepaalde kledingsregels moeten houden. In andere delen van de wereld doen ze het ook, dus om ons thuis te voelen in Nederland moeten wij dan ook doen zoals in andere delen van de wereld ofzoquote:
Countries backing the changes include Austria, Belgium, Italy and Poland. They have been joined by other countries including France, Germany, the Netherlands, Croatia and the Czech Republic.quote:Op maandag 13 oktober 2025 22:59 schreef capricia het volgende:
Ik breek even in.
De UK wil wat regels van de ECHR anders uit gaan leggen/wijzigen. Dus deportatie enzo makkelijker maken.
En nu zijn er heel wat Europese landen die hier achter staan.
Weet iemand welke landen dat zijn? En of NL daar ook bij zit?
Ik kan het artikel niet lezen.
https://www.thetimes.com/(...)mmigration-wh6gp3m37
Mijn dank is groot.quote:Op maandag 13 oktober 2025 23:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Countries backing the changes include Austria, Belgium, Italy and Poland. They have been joined by other countries including France, Germany, the Netherlands, Croatia and the Czech Republic.
Wat goed dat je nu het gedrag van een groep los kunt zien van de hele bevolkingsgroep/religie!quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is de Islam zeker.
Dat staat verder ook volledig los van het ronduit verwerpelijke gedrag van een groep autochtone tokkies.
En als je denkt van niet, staat het je natuurlijk vrij het verband tussen deze twee zaken te benoemen of een aantal aspecten van de Islam die jou persoonlijk aanspreken en tevens aantonen waarom het geen gevaarlijke ideologie voor een Westerse samenleving is zoals de Nederlandse.
Wat je nu doet, is gewoon excuses zoeken. Je wijst naar 'patriarchale culturen', 'hypokriete moslimmannen' en 'westerse vrouwen die het faciliteren' als redenen waarom vrouwen niet geïnteresseerd in jou zouden zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 00:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Een probleem met bepaalde groepen migranten - en dan gaat het vaak om migranten die zichzelf als moslim identificeren maar om een probleem dat op zich niet uit de islam komt - is dat het gaat om migranten uit patriarchale culturen waar de mannen de baas zijn en de vrouwen controleren maar zelf leven alsof er voor hen geen regels gelden.
De islam geeft regels voor de omgang tussen mannen en vrouwen waarin sex tussen man en vrouw alleen toegestaan is binnen het huwelijk. In de islam hebben mannen weliswaar wat meer vrijheid met wie ze kunnen trouwen dan vrouwen - een moslimman mag met een christelijke of joodse vrouw trouwen terwijl een moslimvrouw alleen met een moslimman mag trouwen, en een moslimman mag tot vier vrouwen trouwen - maar ook voor mannen geldt dat sex buiten het huwelijk net zo goed als voor vrouwen verboden is.
Helaas hebben we in onze maatschappij nogal wat mannen die zich als moslim identificeren en denken en leven alsof deze regels alleen voor vrouwen gelden en hun vrouwelijke familieleden erop controleren of ze zich wel netjes aan de regels houden terwijl ze zelf wel volop genieten van de vrijheden die de westerse samenleving biedt. Helaas zijn er ook westerse vrouwen die dat faciliteren.en bereid zijn om voor dergelijke "moslim"mannen (eigenlijk zijn het geen moslims maar huichelaars) hun benen te spreiden.
Het laat zich raden wie de dupe zijn van dit fenomeen. Dat zijn de westerse mannen voor wie er nu minder vrouwen overblijven, maar ook de moslimvrouwen. In meerdere westerse landen zijn er nu gewoon grote aantallen moslimvrouwen die graag willen trouwen maar geen man kunnen vinden.
Tegen de achtergrond van dit fenomeen heb ik de commotie over gelovige moslimmannen die een vrouw geen hand willen geven, ook nooit begrepen. Een gelovige moslimman die van onze blanke westerse vrouwen afblijft, verdient geen afkeuring maar juist diep respect.
Jammer dat je mijn post nu aangrijpt om een persoonlijke sneer tegen mij te maken, zonder dat je mij verder kent.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 01:13 schreef Perrin het volgende:
In werkelijkheid zeg je: ik verlies op de datingmarkt en ik durf dat niet onder ogen te zien.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 01:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Jammer dat je mijn post nu aangrijpt om een persoonlijke sneer tegen mij te maken, zonder dat je mij verder kent.
En jammer dat je niet ingaat op het probleem dat ik hier aansnijd, namelijk dat er door het huichelaargedrag van mannen die zich moslim noemen er op de datingmarkt geen gelijk speelveld is.
Persoonlijk vind ik uit principe niet dat de overheid zich moet bemoeien met hoe mensen zich kleden of over straat gaan. Maar als de overheid zou stoppen met uitzonderingen maken voor religieuzen en moslims in het bijzonder, dan zou dat al heel wat zijn. En culturele verwachtingen hoeven ook niet altijd vanuit de overheid te komen. Het kan al genoeg zijn als we als bevolking onze eigen cultuur uitdragen en ook van anderen verwachten dat ze zich conformeren.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zulke irrelevante zaken zijn dit niet. Het geeft ook blijk van een stuk integratie en assimilatie. Als iemand uit het Westen naar een Islamitisch land besluit te verhuizen weet je ook dat je over het algemeen je anders zult moeten kleden, zeker vrouwen.
Gek genoeg verwachten we dit andersom niet. Sterker nog, er wordt zelfs aanpassing gevraagd van autochtonen aan de nieuwkomers. Ik zie dat totaal anders. In het Westen zou er de eis aan migranten uit Islamitische landen moeten zijn dat zij niet in hun traditionele kleding over straat mogen gaan. Geen burka, nikab, hijab of thawb. En zeker in publieke functies geen hoofddoek. Dát is aanpassen.
Alleen die eis durven we niet te stellen helaas. Moslims maken daar gretig gebruik van en dringen zelfs in de publieke ruimte hun feestdagen al op. In de komende decennia zal dit alleen maar erger worden wetende dat steeds een groter percentage van elke nieuwe generatie Islamitisch is.
Inclusiviteit. Hier is de heersende opinie dat het belangrijker is dat iedereen zich welkom voelt, dan dat we onze cultuur en waarden beschermen. Dat zie je ook terug in dat het hier bijvoorbeeld gebruikelijk is om over te schakelen op Engels zodra er iemand bij komt die geen Nederlands spreekt. Waardoor er dus legio mensen rondlopen die hier al jaren zijn en geen woord Nederlands spreken.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het patriarchaat is toch sowieso een term verzonnen door Westerse wokies. Friedrich Engels, waar kennen we die ook alweer van? Schijnbaar is die term patriarchaat vrij universeel toepasbaar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 01:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat je nu doet, is gewoon excuses zoeken. Je wijst naar 'patriarchale culturen', 'hypokriete moslimmannen' en 'westerse vrouwen die het faciliteren' als redenen waarom vrouwen niet geïnteresseerd in jou zouden zijn.
In werkelijkheid zeg je: ik verlies op de datingmarkt en ik durf dat niet onder ogen te zien.
De harde waarheid is simpel: als vrouwen massaal andere mannen boven jou verkiezen, verandert daar pas wat aan als jij jezelf verandert. Stop met externe redenen zoeken. Het ligt niet aan iedereen behalve jij.
Word sterker, slimmer, zelfverzekerder, aantrekkelijker. Fysiek, mentaal en sociaal. Verbeter je uitstraling, je gedrag, je lifestyle.
Maak van jezelf de man waar vrouwen wél voor kiezen. In plaats van op een forum te jammeren over de moslims en de westerse vrouwen die hun benen voor hen spreiden.
Wel jammer dat je als hardwerkend Nederland/huizenbezitter straks naar OnlyFans moet om nog iets van geld over te houden.quote:
Als je voor de partij van hardwerkend Nederland VVD kiest inderdaadquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wel jammer dat je als hardwerkend Nederland/huizenbezitter straks naar OnlyFans moet om nog iets van geld over te houden.
De doorrekeningen niet gelezen, begrijp ik? Juist hardwerkend Nederland zou in elk geval nooit op JA21, VVD, PVV, SGP, CDA en NSC moeten stemmen, die willen namelijk arbeid zwaarder gaan belasten dan in 2026 het geval is. En nee, de lasten op vermogen gaan bij hen niet omlaag.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wel jammer dat je als hardwerkend Nederland/huizenbezitter straks naar OnlyFans moet om nog iets van geld over te houden.
Maar met de VVD wel lekker veel winst voor Tata.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je voor de partij van hardwerkend Nederland VVD kiest inderdaad
De CPB is slechts een advies orgaan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |