De doelgroep die nog karbonades eet is zo ongeveer met pensioen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn genoeg bedrijven, zeker waar tot laat wordt doorgewerkt, waar je gewoon een warme maaltijd kunt kopen. Maar tegenwoordig wel vaak halal, omdat iedereen dat mag hebben.
Daar heb je het.quote:
Ja. En ik wil verse appeltaart in de kantine en mijn buurman wil graag dat er de 24/7/365 de hele dag door erwtensoep te krijgen is.quote:
Hoe kom je daar nu bij! Er wordt nog volop karbonades en spek gegeten, vooral 's zomers op de BBQ! Ook bij de jeugd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
De doelgroep die nog karbonades eet is zo ongeveer met pensioen.
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar heb je het.
Ik ik ik ik
Na twee keer weet je wel dat je voor je karbonaadjes naar een ander vak moet. Nou poeh. Weg met die buutnlanders. Dit is Nederland niet meer.
Lust ik niet, maar ik vind het prima als het verkocht zou worden, hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:03 schreef JAM het volgende:
Ik vind het zelf jammer dat er tegenwoordig bij Albert Heijn bijna geen orgaanvlees of hele kippen meer te krijgen zijn. Daarvoor moet ik nu naar een islamitische slagerij. Stomme Nederlanders! Eet een keer wat levertjes!
Welnee, simpelweg vraag en aanbod. Zoals eerder gesteld, varken wordt steeds minder gegeten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij! Er wordt nog volop karbonades en spek gegeten, vooral 's zomers op de BBQ! Ook bij de jeugd.
Omdat het geld opbrengt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?
Geen idee of het in de randstad of andere delen van het land anders is. Maar in een middelgrote gemeente hier in Noord Brabant merk ik echt helemaal niks van het 'pleasen' van moslims. Maar misschien zijn Brabanders en Brabantse moslims daar te nuchter voor, doe maar gewoon normaal.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?
...en waarom niet? Wat is er nou Hollandser dan kippenlevertjes met ui en champignons?!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Lust ik niet, maar ik vind het prima als het verkocht zou worden, hoor.
Omdat geen hond varkensworst koopt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees, ik eis supermarkten zonder vleesschappen, zonder producten met vlees tussen de gewone producten, enz. Weg met de vleeseters!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Moeten die vegetariers maar ook het land uit? Ik eet geen vegaburger, vegaworstjes, vegadit, vegadat..
Misschien in de randstad en studentensteden, maar hier in Brabant is het echt nog volop varkensvlees. Gelukkig!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Welnee, simpelweg vraag en aanbod. Zoals eerder gesteld, varken wordt steeds minder gegeten.
Niet door moslims maar gewoon omdat het overwegend troep is.
Overal kan je gewoon nog varkensvlees kopen, zelfs in de randstad. Er ligt alleen meer van het overige vlees omdat dat (veel) beter verkoopt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien in de randstad en studentensteden, maar hier in Brabant is het echt nog volop varkensvlees. Gelukkig!
Dit was in Brabant, ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:05 schreef archito het volgende:
[..]
Geen idee of het in de randstad of andere delen van het land anders is. Maar in een middelgrote gemeente hier in Noord Brabant merk ik echt helemaal niks van het 'pleasen' van moslims. Maar misschien zijn Brabanders en Brabantse moslims daar te nuchter voor, doe maar gewoon normaal.
Hé, hallo, ik zeg niet dat er iets weg moet uit supermarkten. Integendeel!!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees, ik eis supermarkten zonder vleesschappen, zonder producten met vlees tussen de gewone producten, enz. Weg met de vleeseters!
Toch vraag ik me dan af waarom het 'gelukkig' is dat volgens jou in Brabant tenminste nog volop varkensvlees gegeten wordt. Het is niet dat het gezonder of beter vlees is om te eten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien in de randstad en studentensteden, maar hier in Brabant is het echt nog volop varkensvlees. Gelukkig!
Er is dan ook niets weg. Ook niet bij jou.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, hallo, ik zeg niet dat er iets weg moet uit supermarkten. Integendeel!!
Hosannah! Laten we het daarbij houden. Geniet van je karbonaatje, zou ik zeggen. Het wordt me nu allemaal wat onzinnig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat deze user eigenlijk constant gefrustreerd is over dingen die alleen in haar hoofd bestaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is dan ook niets weg. Ook niet bij jou.
Je maakt je druk om echt niets. En daar komt blijkbaar jouw frustratie vandaan. Heel vreemd.
Idd, zo simpel is het. Als bijvoorbeeld de Rabobank ook constateert dat er minder varkensvlees gegeten wordt, dan spelen de AH, Jumbo e.d. daar op in. Dan wordt het varkensvleesschap kleiner.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Overal kan je gewoon nog varkensvlees kopen, zelfs in de randstad. Er ligt alleen meer van het overige vlees omdat dat (veel) beter verkoopt.
Ben ik niet met je eens. Als je in een armer gedeelte van het land woont, wordt er meer varken gegeten dan kip of rund, omdat varken gewoon goedkoper is. En ja, ik vind het gewoon ook lekkerder dan kip. Rundvlees is dan weer sterk afhankelijk van de kwaliteit. Goedkoop rundvlees is bijna niet mals te krijgen. Ik houd wel van een goede biefstuk en betaal daar dan ook graag wat meer voor. Maar ik eet zeker 3x in de week varken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Overal kan je gewoon nog varkensvlees kopen, zelfs in de randstad. Er ligt alleen meer van het overige vlees omdat dat (veel) beter verkoopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |