Geen idee of het in de randstad of andere delen van het land anders is. Maar in een middelgrote gemeente hier in Noord Brabant merk ik echt helemaal niks van het 'pleasen' van moslims. Maar misschien zijn Brabanders en Brabantse moslims daar te nuchter voor, doe maar gewoon normaal.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?
...en waarom niet? Wat is er nou Hollandser dan kippenlevertjes met ui en champignons?!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Lust ik niet, maar ik vind het prima als het verkocht zou worden, hoor.
Omdat geen hond varkensworst koopt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?
Ik eet geen vlees, ik eis supermarkten zonder vleesschappen, zonder producten met vlees tussen de gewone producten, enz. Weg met de vleeseters!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Moeten die vegetariers maar ook het land uit? Ik eet geen vegaburger, vegaworstjes, vegadit, vegadat..
Misschien in de randstad en studentensteden, maar hier in Brabant is het echt nog volop varkensvlees. Gelukkig!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Welnee, simpelweg vraag en aanbod. Zoals eerder gesteld, varken wordt steeds minder gegeten.
Niet door moslims maar gewoon omdat het overwegend troep is.
Overal kan je gewoon nog varkensvlees kopen, zelfs in de randstad. Er ligt alleen meer van het overige vlees omdat dat (veel) beter verkoopt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien in de randstad en studentensteden, maar hier in Brabant is het echt nog volop varkensvlees. Gelukkig!
Dit was in Brabant, ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:05 schreef archito het volgende:
[..]
Geen idee of het in de randstad of andere delen van het land anders is. Maar in een middelgrote gemeente hier in Noord Brabant merk ik echt helemaal niks van het 'pleasen' van moslims. Maar misschien zijn Brabanders en Brabantse moslims daar te nuchter voor, doe maar gewoon normaal.
Hé, hallo, ik zeg niet dat er iets weg moet uit supermarkten. Integendeel!!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees, ik eis supermarkten zonder vleesschappen, zonder producten met vlees tussen de gewone producten, enz. Weg met de vleeseters!
Toch vraag ik me dan af waarom het 'gelukkig' is dat volgens jou in Brabant tenminste nog volop varkensvlees gegeten wordt. Het is niet dat het gezonder of beter vlees is om te eten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien in de randstad en studentensteden, maar hier in Brabant is het echt nog volop varkensvlees. Gelukkig!
Er is dan ook niets weg. Ook niet bij jou.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, hallo, ik zeg niet dat er iets weg moet uit supermarkten. Integendeel!!
Hosannah! Laten we het daarbij houden. Geniet van je karbonaatje, zou ik zeggen. Het wordt me nu allemaal wat onzinnig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat deze user eigenlijk constant gefrustreerd is over dingen die alleen in haar hoofd bestaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is dan ook niets weg. Ook niet bij jou.
Je maakt je druk om echt niets. En daar komt blijkbaar jouw frustratie vandaan. Heel vreemd.
Idd, zo simpel is het. Als bijvoorbeeld de Rabobank ook constateert dat er minder varkensvlees gegeten wordt, dan spelen de AH, Jumbo e.d. daar op in. Dan wordt het varkensvleesschap kleiner.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Overal kan je gewoon nog varkensvlees kopen, zelfs in de randstad. Er ligt alleen meer van het overige vlees omdat dat (veel) beter verkoopt.
Ben ik niet met je eens. Als je in een armer gedeelte van het land woont, wordt er meer varken gegeten dan kip of rund, omdat varken gewoon goedkoper is. En ja, ik vind het gewoon ook lekkerder dan kip. Rundvlees is dan weer sterk afhankelijk van de kwaliteit. Goedkoop rundvlees is bijna niet mals te krijgen. Ik houd wel van een goede biefstuk en betaal daar dan ook graag wat meer voor. Maar ik eet zeker 3x in de week varken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Overal kan je gewoon nog varkensvlees kopen, zelfs in de randstad. Er ligt alleen meer van het overige vlees omdat dat (veel) beter verkoopt.
Niet in de supermarkt, nee, maar wel in veel kantines en op jaarmarkten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is dan ook niets weg. Ook niet bij jou.
Je maakt je druk om echt niets. En daar komt blijkbaar jouw frustratie vandaan. Heel vreemd.
Ik nog niet een keer per jaar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Als je in een armer gedeelte van het land woont, wordt er meer varken gegeten dan kip of rund, omdat varken gewoon goedkoper is. En ja, ik vind het gewoon ook lekkerder dan kip. Rundvlees is dan weer sterk afhankelijk van de kwaliteit. Goedkoop rundvlees is bijna niet mals te krijgen. Ik houd wel van een goede biefstuk en betaal daar dan ook graag wat meer voor. Maar ik eet zeker 3x in de week varken.
En daarmee ga je dus tegen de trend van de gewone Nederlander in, die eet steeds minder varken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Als je in een armer gedeelte van het land woont, wordt er meer varken gegeten dan kip of rund, omdat varken gewoon goedkoper is. En ja, ik vind het gewoon ook lekkerder dan kip. Rundvlees is dan weer sterk afhankelijk van de kwaliteit. Goedkoop rundvlees is bijna niet mals te krijgen. Ik houd wel van een goede biefstuk en betaal daar dan ook graag wat meer voor. Maar ik eet zeker 3x in de week varken.
Jeetje op jaarmarkten ja? Nou dan gaat het hard met de vega epidemie hoorquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet in de supermarkt, nee, maar wel in veel kantines en op jaarmarkten.
Toevallig heb ik gisteren bij een slager een kilo buikspek met zwoerd besteld. Nou, dat krijgen de meeste Nederlanders in nog geen jaar op! Ik doe toch maar weer mijn best voor het vaderland zeg.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
En daarmee ga je dus tegen de trend van de gewone Nederlander in, die eet steeds minder varken.
Politiek want: minder varkensvlees -> schuld van de moslims -> stop op asielmirgatie -> PVV stemmen, Wildersquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:12 schreef JAM het volgende:
Gaat dit over Nederlandse politiek, of is dit Het Kookkanaal met @:Gia ?
Zo nu en dan heb ik zin in een broodje halfom en dan moet ik godverdomme helemaal naar een (speciale) broodjeszaak aan de andere kant van de stadquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Idd, zo simpel is het. Als bijvoorbeeld de Rabobank ook constateert dat er minder varkensvlees gegeten wordt, dan spelen de AH, Jumbo e.d. daar op in. Dan wordt het varkensvleesschap kleiner.
https://www.varkens.nl/ni(...)es-gaan-verder-dalen
Je ziet nu ook geen schap vol met levertraan meer, de vraag is verdwenen.
De supermarkt op 3 min lopen van mijn huis gooit steeds suikervrije varianten van dingen uit het schap. Moest laatst zelfs naar een plaats verderop. Ik verdenk de overheid er van dat ze suiker eten willen aanmoedigen, misschien komt dat door dat verschrikkelijke suikerfeest... of zou het toch een zaak van vraag en aanbod zijn?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo nu en dan heb ik zin in een broodje halfom en dan moet ik godverdomme helemaal naar een (speciale) broodjeszaak aan de andere kant van de stad
En de roverheid doet niets
Die bestaat al en heet de BBB.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:20 schreef StateOfMind het volgende:
Tijd voor de PVVV
De Partij voor Varkensvlees
Die zijn meer van de burgers, niet voor de karbonadesquote:
ftfyquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die zijn meer van de burgers frikandellen, niet voor de karbonades
Maar wat moet de politiek er precies mee? Supermarkten verbieden om Halal schappen te hebben? Bedrijven gaan opleggen dat ze varkensvlees in hun kantine hebben?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar t.o.v. de moslims doen we juist het tegengestelde. We faciliteren ze juist, i.p.v. de altenatieven te promoten.
Waar bij Christenen er steeds minder kerken komen, komen er bij moslims steeds meer moskeeën, gebedshuizen en, liefst op elke uni en werkplek, een gebedsruimte. Waarom??
Kijk naar supermarkten. Je moet soms zoeken naar het varkensvlees, want het ligt in sommige winkels echt in een totaal ander schap. Want er zou eens een moslim het zien liggen, terwijl ze zoeken naar hun halalvlees.
Bedrijfskantines die overstappen op halal eten, want iedereen mag dat hebben. Wil je graag een karbonaadje, dan eet je dat thuis maar. Wellicht is het voor supermarkten een idee om een aparte afdeling voor de niet moslims te maken, met alles wat de moslim niet mag hebben. Drank, varkensvlees, producten met gelatine, enz.... Dan hoeven die arme moslimmetjes er niet meer mee geconfronteerd te worden!
Ja dat horen we al 25 jaar, maar dat is nog steeds niet gebeurt.quote:En ik zie het er voor de toekomst ook nog wel van komen dat er kuise kleding gepromoot gaat worden. Geen bloesjes meer met korte mouwen, maar lange mouwen, een korte broek mag niet meer korter zijn dan een bermuda en liefst altijd lang, zomerjurkjes tot over de knie en met lange mouwen. En dat is dan al eigenlijk te bloot in de ogen van moslims. Opleggen dat je dat moet dragen, kan natuurlijk niet, maar het kan wel als 'de mode' gepromoot worden. Samen met een losse hoofddoek, stola whatever. Heel geleidelijk aan. We gaan het zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |