Van elke bewering die jij hier doet zou ik eigenlijk een bron willen zien...quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar t.o.v. de moslims doen we juist het tegengestelde. We faciliteren ze juist, i.p.v. de altenatieven te promoten.
Waar bij Christenen er steeds minder kerken komen, komen er bij moslims steeds meer moskeeën, gebedshuizen en, liefst op elke uni en werkplek, een gebedsruimte. Waarom??
Kijk naar supermarkten. Je moet soms zoeken naar het varkensvlees, want het ligt in sommige winkels echt in een totaal ander schap. Want er zou eens een moslim het zien liggen, terwijl ze zoeken naar hun halalvlees.
Bedrijfskantines die overstappen op halal eten, want iedereen mag dat hebben. Wil je graag een karbonaadje, dan eet je dat thuis maar. Wellicht is het voor supermarkten een idee om een aparte afdeling voor de niet moslims te maken, met alles wat de moslim niet mag hebben. Drank, varkensvlees, producten met gelatine, enz.... Dan hoeven die arme moslimmetjes er niet meer mee geconfronteerd te worden!
En ik zie het er voor de toekomst ook nog wel van komen dat er kuise kleding gepromoot gaat worden. Geen bloesjes meer met korte mouwen, maar lange mouwen, een korte broek mag niet meer korter zijn dan een bermuda en liefst altijd lang, zomerjurkjes tot over de knie en met lange mouwen. En dat is dan al eigenlijk te bloot in de ogen van moslims. Opleggen dat je dat moet dragen, kan natuurlijk niet, maar het kan wel als 'de mode' gepromoot worden. Samen met een losse hoofddoek, stola whatever. Heel geleidelijk aan. We gaan het zien.
De Albert Heijn XL hier heeft het varkensvlees gewoon naast het rund liggen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Van elke bewering die jij hier doet zou ik eigenlijk een bron willen zien...
Echt geen van deze dingen ervaar ik bij mijn supermarkt of bedrijfskantine...
Karbonades in de bedrijfskantine? Welk bedrijf is dat?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar t.o.v. de moslims doen we juist het tegengestelde. We faciliteren ze juist, i.p.v. de altenatieven te promoten.
Waar bij Christenen er steeds minder kerken komen, komen er bij moslims steeds meer moskeeën, gebedshuizen en, liefst op elke uni en werkplek, een gebedsruimte. Waarom??
Kijk naar supermarkten. Je moet soms zoeken naar het varkensvlees, want het ligt in sommige winkels echt in een totaal ander schap. Want er zou eens een moslim het zien liggen, terwijl ze zoeken naar hun halalvlees.
Bedrijfskantines die overstappen op halal eten, want iedereen mag dat hebben. Wil je graag een karbonaadje, dan eet je dat thuis maar. Wellicht is het voor supermarkten een idee om een aparte afdeling voor de niet moslims te maken, met alles wat de moslim niet mag hebben. Drank, varkensvlees, producten met gelatine, enz.... Dan hoeven die arme moslimmetjes er niet meer mee geconfronteerd te worden!
En ik zie het er voor de toekomst ook nog wel van komen dat er kuise kleding gepromoot gaat worden. Geen bloesjes meer met korte mouwen, maar lange mouwen, een korte broek mag niet meer korter zijn dan een bermuda en liefst altijd lang, zomerjurkjes tot over de knie en met lange mouwen. En dat is dan al eigenlijk te bloot in de ogen van moslims. Opleggen dat je dat moet dragen, kan natuurlijk niet, maar het kan wel als 'de mode' gepromoot worden. Samen met een losse hoofddoek, stola whatever. Heel geleidelijk aan. We gaan het zien.
Ja jij ziet wel meer, zoals Frans Timmermans op het Museumplein. Ik weet niet of het een visueel probleem is of meer iets psychisch of wacht dat weet ik eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Drie supermarkten hier waar ik wel eens kom en overal staat varken gewoon naast rund. Bij mn AH staat kip zelfs in een andere koeling. Schandalig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:22 schreef Caland het volgende:
[..]
De Albert Heijn XL hier heeft het varkensvlees gewoon naast het rund liggen.
Wel een beetje zoeken, maar er staan hele grote borden boven de koelvakken waarop VARKEN staat. Dat geeft vaak wel een hint.
Onzinverhaal uiteraard. Maar in de basis wel eens met de strekking (als ik het goed begrijp) dat we onwijs ons best doen om ons aan te passen aan allerlei minderheden. Het is niet voor niks een minderheid, dat betekent dus dat er minder mensen in die groep zetten dan in de 'algemene' groep.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Van elke bewering die jij hier doet zou ik eigenlijk een bron willen zien...
Echt geen van deze dingen ervaar ik bij mijn supermarkt of bedrijfskantine... Misschien is dat bij jou zo maar dan is dat toch echt N=1 net als het bij mij N=1 is.
Die kipdoner van Wahid is overigens erg lekker, wat dat betreft jammer dat het halalgedeelte hier maar uit één lullig schapje bestaat. Varkensvlees eet ik namelijk nauwelijks, geen fan van. @Giaquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Drie supermarkten hier waar ik wel eens kom en overal staat varken gewoon naast rund. Bij mn AH staat kip zelfs in een andere koeling. Schandalig.
😱quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Drie supermarkten hier waar ik wel eens kom en overal staat varken gewoon naast rund. Bij mn AH staat kip zelfs in een andere koeling. Schandalig.
Varkensvlees verdwijnt steeds meer omdat het gewoon een erg slechte naam heeft, niemand wil het meer eten. Veel vet, bijvoorbeeld. Heeft niks met moslims te maken, want ook in winkels die totaal niet in de buurt van een wijk met meer moslims staan hebben ze minder varkensvlees.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Exact dit. Te weinig mensen zijn hiervan op de hoogte, en geven elkaar de schuld van problemen ipv te kijken naar deze steeds groter wordende sociale ongelijkheid. Alleen de SP hoor je hierover, VVD is groot voorstander van het grootkapitaal.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:59 schreef JAM het volgende:
[..]
Nu heb ik er geen enkel probleem mee om miljardairs van een hoop problemen 'de schuld' te geven hoor. Dat moet ik even toelichten. We gaan naar een situatie toe (in Nederland is dat gelukkig nog niet het geval, maar in genoeg andere landen al wel) waarin de welvaart van een heel klein deel van de bevolking - zeg de top 10%, vaak minder dan dat - sneller toeneemt dan de algehele groei van de economie. Dat bekent dus niet dat de rest van de bevolking wat minder snel rijk wordt, of stagneert, dat betekent dat deze actief armer wordt.
Voor wie dit voorbeeld niet zo snel kan volgen: stel ik heb honderd euro. Jij krijgt vijftig, ik krijg vijftig. Hoera! Spreek van blijde tijding. De economie groeit met vijf procent. Daarvan houdt de top 10% 57 euro over en de rest 48.
Dat is niet alleen 'oneerlijk' (dat vind ik nogal een emotioneel argument), maar creeërt een situatie waarbij er steeds meer en steeds sneller middelen worden ontrokken uit een land die terecht komen bij een heel klein groepje mensen. Het is immer hun geld, hun grondstoffen, hun intellectuele eigendom, etc. Dat is dus niet alleen 'oneerlijk', dat is een directe ondermijning van de democratische legitimiteit en het democratische handelingsvermogen. Wat er met die middelen gebeurt, dat wordt niet door het volk bepaald, maar nou ja, de bedrijven en de toplui daarvan.
Voor u aan komt zetten met mooie verhaaltjes over tricklenomics enzo: bespaar met dat graag. Dat zijn leuke fabeltjes uit de jaren tachtig waar geen seconde ook maar iets van terecht is gekomen. Die middelen gaan of op aan onzin (u weet wel, ruimtereisjes, Venetië platleggen voor een huwelijk, etc.), of worden aangewend om nóg meer middelen van de rest van de wereld te onttrekken. Die komen in ieder geval niet terecht bij woningbouw, zorg, onderwijs, defensie, klimaatbeleid en wat u dan wellicht nog meer nodig vindt.
Ik ben er werkelijk van overtuigd dat die volkomen scheve (en steeds schever wordende) verdeling van middelen een van de grootste, zo niet hét fundamentele probleem van de gehele mensheid is. Helaas is de bereidwilligheid om daar iets aan te doen minimaal, omdat dat 'te moeilijk' is en er helaas geen betere knechten te vinden zijn voor zulke praktijken dan de nu nog grote groep mensen die er elk jaar nog steeds een heel klein beetje op vooruit gaan, of op zo ongeveer hetzelfde welvaartsniveau door kunnen kabbelen.
Het zou mooi zijn als ook zij in zouden zien dat als dat zo doorgaat, zij er zelf ook uiteindelijk op achteruit gaan en een wereld nalaten aan hun kinderen en kleinkinderen waarin zij geen enkele grip meer hebben op hoe zij de wereld om zich heen indelen; dat bepaalt een steeds rijker en steeds kleiner wordend groepje bedrijven dan wel. Het zou nog mooier zijn als het hen eens duidelijk zou worden dat een minimumloon gewoon omhoog kan, dat er prima meer geïnvesteerd kan worden in onderwijs, defensie, klimaatbeleid en andere zaken, zonder dat hén dat in de portomonee hoeft te raken.
Zo niet, dan ontaart in een vreemdsoortig feodalisme waarin arbeid niets meer oplevert, van eigen bezit of democratische inspraak hoe middelen aangewend worden geen enkele sprake meer is, voor zover daar al in grote mate al geen sprake van is. Niets anders dan slavernij met een automatische incasso-opdracht: een gehuurd huis, een auto 'van de zaak', geleende schoolboeken, gestreamde muziek en je voedsel via een abonnement op de bezorgingsdienst.
Gelukkig krijgen we steeds meer Chinese studenten en expats, dus ooit komt het wel weer goed met de varkensvleescomsumptie!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Varkensvlees verdwijnt steeds meer omdat het gewoon een erg slechte naam heeft, niemand wil het meer eten. Veel vet, bijvoorbeeld. Heeft niks met moslims te maken, want ook in winkels die totaal niet in de buurt van een wijk met meer moslims staan hebben ze minder varkensvlees.
Het interesseert die supermarkten echt helemaal niets of mensen het naar hun zin hebben. Het gaat hen alleen maar om omzet en liefst flinke winst draaien. En als je daarvoor een prominente plek in moet ruimen voor halalvlees, dan doe je dat. Want het verkoopt kennelijk goed. Als het niet verkoopt, wordt het vanzelf minder. Net als de vleesvervangende producten die een steeds grotere plek krijgen: ze verkopen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Onzinverhaal uiteraard. Maar in de basis wel eens met de strekking (als ik het goed begrijp) dat we onwijs ons best doen om ons aan te passen aan allerlei minderheden. Het is niet voor niks een minderheid, dat betekent dus dat er minder mensen in die groep zetten dan in de 'algemene' groep.
Dan kom je m.i.i toch weer een beetje uit op het deugverhaal: kijk mij eens goed mijn best doen om het voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken. An sich niks mis mee, ware het niet dat de tolerantie andersom vaak net even wat anders werkt. Probeer anders een in Islamitsch land even publiekelijk te verkondigen dat je homosexueel bent.
Kortom: het zogenaamde respect werkt ontzettend eenzijdig en daar houd ik niet zo van.
Daarom, om hier nog even aan toe te voegen, zien we bij de doorrekeningen van de VVD-plannen dus ook dat dat de enige partij is waarbij men (bij uitvoer van hun plannen) lager wordt opgeleid, er meer uren worden gewerkt en desalniettemin de armoede toeneemt. Ik heb het al eerder gezegd, maar wanneer Dilan het heeft over er 'voor hardwerkende Nederlanders' te zijn, dan bedoelt ze niet dat ze het leven voor hen een beetje beter wil maken; dan bedoelt ze dat Nederlanders harder moeten werken: hun bek houden en poetsen voor de baas..quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:38 schreef Revanches het volgende:
[..]
Exact dit. Te weinig mensen zijn hiervan op de hoogte, en geven elkaar de schuld van problemen ipv te kijken naar deze steeds groter wordende sociale ongelijkheid. Alleen de SP hoor je hierover, VVD is groot voorstander van het grootkapitaal.
Is dat laatste niet meer een kwestie van het gevoel meer vrijheid en ruimte te hebben om je eigen invulling aan bepaalde zaken te geven en daar dan een aparte stroming voor opzetten, met bijbehorende huizen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Varkensvlees verdwijnt steeds meer omdat het gewoon een erg slechte naam heeft, niemand wil het meer eten. Veel vet, bijvoorbeeld. Heeft niks met moslims te maken, want ook in winkels die totaal niet in de buurt van een wijk met meer moslims staan hebben ze minder varkensvlees.
En er komen niet direct steeds minder kerken. Ik heb hier al eerder aangetoond dat Gen Z meer naar de kerk gaat dan voorgaande generaties. Gebouwen van kerken zijn alleen niet altijd meer gelijk herkenbaar als kerk. Wij hebben het op de voorkant gezet, anders dacht ook niemand aan een kerk. De standaard "groot uitgevallen huis met kerktoren" wordt zelden meer gebruikt.
En het aantal moslims stijgt uiteraard in Nederland. Het percentage (ong 5%) blijft hetzelfde, maar de bevolking groeit. dus zul je ook meer moskeeën zien. Verder sprak ik laatst met een moslim uit de Randstad en die gaf ook aan dat ook de Nederlandse moslims nu last krijgen van de Nederlandse ziekte: continue afsplitsingen en afscheidingen met mensen die een nieuwe moskee oprichten omdat ze het ergens niet mee eens zijn. Blijkbaar is dat niet alleen iets van Nederlandse christenen...
Laatste keer dat ik dat meemaakte was toen ik jaren terug voor een maand de IT voor een klant in Brussel ging doen, maar zeker niet in NLquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Karbonades in de bedrijfskantine? Welk bedrijf is dat?
Er zijn genoeg bedrijven, zeker waar tot laat wordt doorgewerkt, waar je gewoon een warme maaltijd kunt kopen. Maar tegenwoordig wel vaak halal, omdat iedereen dat mag hebben.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Karbonades in de bedrijfskantine? Welk bedrijf is dat?
Lekker makkelijk toch? Scheelt weer een berg overbodig eten wat je weer weg moet gooien. Bovendien proef je er niks van.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn genoeg bedrijven, zeker waar tot laat wordt doorgewerkt, waar je gewoon een warme maaltijd kunt kopen. Maar tegenwoordig wel vaak halal, omdat iedereen dat mag hebben.
Bij vrijwel elke grote AH is er een aparte afdeling met halal vlees. Die pakken echt het gewone rundvlees niet, want dat is niet halal geslacht. Was laatst bij een Jumbo en daar kwam ik als eerste bij een vleesafdeling met kip en rundvlees, allemaal halal en het was ook het enige kip en rundvlees, er was geen rundvlees dat niet halal was. Echter moest ik speklappen hebben. Was gewoon een totaal andere afdeling. Heb er echt naar moeten zoeken. Niet eens tegenover de rest van het vlees, maar stuk verderop.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik wil varken!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lekker makkelijk toch? Scheelt weer een berg overbodig eten wat je weer weg moet gooien. Bovendien proef je er niks van.
De doelgroep die nog karbonades eet is zo ongeveer met pensioen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn genoeg bedrijven, zeker waar tot laat wordt doorgewerkt, waar je gewoon een warme maaltijd kunt kopen. Maar tegenwoordig wel vaak halal, omdat iedereen dat mag hebben.
Daar heb je het.quote:
Ja. En ik wil verse appeltaart in de kantine en mijn buurman wil graag dat er de 24/7/365 de hele dag door erwtensoep te krijgen is.quote:
Hoe kom je daar nu bij! Er wordt nog volop karbonades en spek gegeten, vooral 's zomers op de BBQ! Ook bij de jeugd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
De doelgroep die nog karbonades eet is zo ongeveer met pensioen.
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar heb je het.
Ik ik ik ik
Na twee keer weet je wel dat je voor je karbonaadjes naar een ander vak moet. Nou poeh. Weg met die buutnlanders. Dit is Nederland niet meer.
Lust ik niet, maar ik vind het prima als het verkocht zou worden, hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:03 schreef JAM het volgende:
Ik vind het zelf jammer dat er tegenwoordig bij Albert Heijn bijna geen orgaanvlees of hele kippen meer te krijgen zijn. Daarvoor moet ik nu naar een islamitische slagerij. Stomme Nederlanders! Eet een keer wat levertjes!
Welnee, simpelweg vraag en aanbod. Zoals eerder gesteld, varken wordt steeds minder gegeten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij! Er wordt nog volop karbonades en spek gegeten, vooral 's zomers op de BBQ! Ook bij de jeugd.
Omdat het geld opbrengt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |