abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219010658
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:20 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dat ligt er natuurlijk geheel aan welke definities of assen je hanteert of wanneer je iemand links of rechts vindt.
Nee, conservatief en progressief zijn gewoon echt totaal wat anders dan links en rechts.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:36:15 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219010708
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen er rondlopen die echt geen millimeter zelfreflectie of zelfkritiek kennen. Het blijft toch een beetje een kwestie van “als je met één vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 naar jezelf”.

Sowieso zijn mensen die altijd maar negatief zijn en de zon nooit zien schijnen erg vermoeiend in de omgang, los van geslacht of wat dan ook.
Het is eerder regel dan uitzondering. Nou heeft iedereen het in bepaalde mate, aangezien het voor een groot deel ingebakken zit. Maar je kunt het prima leren herkennen en er beter mee om leren gaan.

Hoe ouder ik word, hoe opvallender ik het vind dat mensen ongeveer alles doen om hun ego te beschermen.

Het laatste wat velen willen is toegeven dat ze zelf onderdeel van het probleem zijn of dat er persoonlijke verbeterpunten te vinden zijn.

Defensief gedrag, naar anderen wijzen, eigen gedrag of dat van de groep waartoe je hoort goedpraten..

Als je oplet is het overal.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:37:34 #153
38496 Perrin
pi_219010721
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, conservatief en progressief zijn gewoon echt totaal wat anders dan links en rechts.
Ze zijn wel enigszins gecorreleerd. Conservatief links en progressief rechts zijn best zeldzaam.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:38:36 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219010727
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

Die kritische blik ontbreekt daarentegen bij datzelfde progressieve Nederland wanneer de islam ter sprake komt, en dat zie je overal, ook hier. Waar het heel makkelijk is om de denkbeelden van de SGP of FvD over vrouwen en homo's te fileren - en meer dan terecht - verzandt elke discussie over de islam in luttele seconden in oproepen tot nuance, tolerantie en 'wederzijds respect'.
Dat komt vooral doordat in die discussies die "islamcritici" vooral komen met allerlei "oplossingen" die nogal funest zijn voor onze burgerrechten.

Dat schijn je iedere keer te negeren.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:44:58 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219010791
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat komt vooral doordat in die discussies die "islamcritici" vooral komen met allerlei "oplossingen" die nogal funest zijn voor onze burgerrechten.

Dat schijn je iedere keer te negeren.
Ah, en welke oplossingen hadden progressieven om los te komen van het christendom?

Is laïcisme zoals in Frankrijk funest voor onze burgerrechten? Is scheiding kerk en staat dat?

Bestaat er ook iets als "christendomcritici"?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:48:24 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219010820
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, en welke oplossingen hadden progressieven om los te komen van het christendom?

Door het alternatief te promoten. Via televisie, popmuziek, kunst en cultuur en ook via constructieve politiek zoals het promoten van zelfbeschikking, zelfredzaamheid en hulp.

Niet door conservatieve christenen via repressie een andere levensstijl op te leggen.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:50:23 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219010838
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Door het alternatief te promoten. Via televisie, popmuziek, kunst en cultuur en ook via constructieve politiek zoals het promoten van zelfbeschikking, zelfredzaamheid en hulp.

Niet door conservatieve christenen via repressie een andere levensstijl op te leggen.
Mooi; dus het extra faciliteren van religie zie je eveneens niet als constructief.

Wat vind je verder van de zelfcensuur die Lubach zichzelf oplegt? Hoe kun je het alternatief promoten als je uit angst voor represailles je mond maar houdt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219010880
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mooi; dus het extra faciliteren van religie zie je eveneens niet als constructief.

Wat vind je verder van de zelfcensuur die Lubach zichzelf oplegt? Hoe kun je het alternatief promoten als je uit angst voor represailles je mond maar houdt?
Lale Gul richt zich tegenwoordig ook op refo’s. Die komen immers niet thuis je ruiten ingooien.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:39:11 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219011188
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nou in een vrije maatschappij geef je ook religieuze mensen de ruimte. Het gaan vitten op onschuldige dingen als Iftars of ergens kunnen bidden dat leidt helemaal nergens toe. En niemand gaat van zijn of haar geloof afvallen als je er maar zoveel mogelijk op gaat schelden. Dat werkt eerder radicalisering in de hand dan dat het tot modernisering leidt.

Beter richt je je dan op culturele gewoonten die echt onwenselijk zijn. En zorg je dat mensen daar tegen beschermd en geholpen worden.

Er zijn tal van christenen waar we prima mee kunnen samenleven, ondanks dat ze geen progressieve levenswijze hebben. Dat kan met de meeste moslims ook. Het vergt alleen een beetje begrip voor elkaar en focus op de juiste verbeterpunten.

quote:
Wat vind je verder van de zelfcensuur die Lubach zichzelf oplegt?
Dat is natuurlijk treurig. De maatschappij moet worden beschermd tegen idioten die hun radicale denkbeelden willen afdwingen met intimidatie.

quote:
Hoe kun je het alternatief promoten als je uit angst voor represailles je mond maar houdt?
NIet iedereen is Arjen Lubach. Maar verder hoef je die conservatieve godsdiensten niet eens te benoemen. Je laat vooral zien wat je graag wilt en waarom dat zo fijn is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 14-10-2025 10:44:58 ]
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:45:01 #160
5428 crew  miss_sly
pi_219011223
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen er rondlopen die echt geen millimeter zelfreflectie of zelfkritiek kennen. Het blijft toch een beetje een kwestie van “als je met één vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 naar jezelf”.

Sowieso zijn mensen die altijd maar negatief zijn en de zon nooit zien schijnen erg vermoeiend in de omgang, los van geslacht of wat dan ook.
Geloof me, ik ken ze maar al te goed. Ik kan er niet zoveel mee.

Net als met de mannen die geen vrouw kunnen krijgen en daarvan stelselmatig de schuld bij anderen, en dan vooral bij vrouwen, te leggen. Ik vind het wel redelijk zot dat niet succesvol zijn op de datingmarkt nu ook al politiek aan het worden is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:52:57 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219011275
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 10:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Geloof me, ik ken ze maar al te goed. Ik kan er niet zoveel mee.

Net als met de mannen die geen vrouw kunnen krijgen en daarvan stelselmatig de schuld bij anderen, en dan vooral bij vrouwen, te leggen. Ik vind het wel redelijk zot dat niet succesvol zijn op de datingmarkt nu ook al politiek aan het worden is.
Ja, de schuld aan anderen geven van je eigen problemen is wel hip geworden. Vroeger was dat echt een radicaal links ding. Tegenwoordig kan radicaal rechts er ook van.

Sowieso, dat de politiek zich met ons liefdesleven zou moeten bemoeien. Gaan ze dan bepalen met wie je wel en niet mag daten. :')
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:57:57 #162
5428 crew  miss_sly
pi_219011319
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 10:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, de schuld aan anderen geven van je eigen problemen is wel hip geworden. Vroeger was dat echt een radicaal links ding. Tegenwoordig kan radicaal rechts er ook van.

Sowieso, dat de politiek zich met ons liefdesleven zou moeten bemoeien. Gaan ze dan bepalen met wie je wel en niet mag daten. :')
Als ik het zo lees, vooral met wie vrouwen moeten daten omdat het zielig is dat ze voor de mannen in kwestie hun benen niet gewillig spreiden.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:59:50 #163
38496 Perrin
pi_219011343
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 10:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het gaat als warme broodjes over de toonbank de politiek waarbij je het electoraat uitlegt dat alles inderdaad niet aan henzelf ligt maar aan moslims, links, transgenders, joden, rechts, miljardairs, etc.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:02:15 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219011378
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 10:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het gaat als warme broodjes over de toonbank de politiek waarbij je het electoraat uitlegt dat alles inderdaad niet aan henzelf ligt maar aan moslims/links/transgenders/joden/rechts/miljardairs/whatever.
In die zin zou het prima zijn als ze Dilan na het komende debacle vervangen met een Rutteiaanse VVD'er die duidelijk weet te melden dat dat soort zaken toch echt je eigen verantwoordelijkheid zijn.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:25:28 #165
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_219011530
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 10:45 schreef miss_sly het volgende:
Omdat die groep sneller radicaliseert dan ooit. Beïnvloedbare, niet zo succesvolle, seksueel gefrustreerde jongeren. Dat is al een giftige cocktail en voor hen wordt het steeds verleidelijker om de kant van radicaal rechts te kiezen want die besteden er wel aandacht aan. Als je het niet politiek maakt, doen zij het wel, de desastreuze gevolgen merk je.
Makkelijk eerste
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:33:51 #166
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219011580
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219011604
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:33 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Rechts Nederland staat er weer lekker op de afgelopen dagen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219011666
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 10:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als ik het zo lees, vooral met wie vrouwen moeten daten omdat het zielig is dat ze voor de mannen in kwestie hun benen niet gewillig spreiden.
Wat is dat überhaupt voor Andrew Tate-gelul dat elke vrouw maar met de beentjes wijd moet als een vent z’n kwakje kwijt moet :')

Ga lekker naar Easytoys :')
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:50:35 #169
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219011677
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:33 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Bijzonder om NSC niet door te strepen :D
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:54:48 #170
5428 crew  miss_sly
pi_219011705
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat is dat überhaupt voor Andrew Tate-gelul dat elke vrouw maar met de beentjes wijd moet als een vent z’n kwakje kwijt moet :')

Ga lekker naar Easytoys :')
Ook dit is weer dubbelop: als je je benen niet gewillig spreidt, ben je een mannenhatende linkse moslimknuffelaar en al sje je benen te gewillig spreidt dan ben je een slet en die willen ze niet.

Dus ja...
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:02:06 #171
38496 Perrin
pi_219011751
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ook dit is weer dubbelop: als je je benen niet gewillig spreidt, ben je een mannenhatende linkse moslimknuffelaar en al sje je benen te gewillig spreidt dan ben je een slet en die willen ze niet.

Dus ja...
De hele gedachte dat een relatie het leukst is (en de seks vaak het fijnst) als je respectvol en gelijkwaardig met elkaar omgaat, is blijkbaar een lastige.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:09:43 #172
5428 crew  miss_sly
pi_219011796
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 12:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
De hele gedachte dat een relatie het leukst is (en de seks vaak het fijnst) als je respectvol en gelijkwaardig met elkaar omgaat, is blijkbaar een lastige.
Recht op seks, zeker binnen de relatie. Leuk of niet leuk.
En mannen recht op die ene vrouw die ze willen. Vrouwen moeten niet zo kritisch zijn.

Gelukkig is verkrachting binnen het huwelijk sinds 1991 ook strafbaar.

Ik denk wel dat dit waar is:

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Omdat die groep sneller radicaliseert dan ooit. Beïnvloedbare, niet zo succesvolle, seksueel gefrustreerde jongeren. Dat is al een giftige cocktail en voor hen wordt het steeds verleidelijker om de kant van radicaal rechts te kiezen want die besteden er wel aandacht aan. Als je het niet politiek maakt, doen zij het wel, de desastreuze gevolgen merk je.
Ik snap alleen niet hoe je het politiek kunt maken.
pi_219011877
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:07 schreef Sabata het volgende:
ik vind het inderdaad zorgwekkend hoe snel er al naar linkse partijen wordt gesmeten met woorden als radicaal en extreem. D66 is een middenpartij
Dat lijkt me niet, dan betekent links en rechts echt helemaal niets meer. GL en Timmermans noemen zichzelf links en dat blijkt ook overal uit. Meer overheidsbemoeienis, meer uitgaven en hogere belastingen. Dat is min of meer wat links altijd heeft betekend. D66 voldoet daar op alle manieren aan, en dan krijg je er ook nog een 'progressief' sausje overheen. Het enige verschil dat ik kan noemen is dat D66 niet dogmatisch tegen kernenergie is en dat Jetten hier en daar wat dingen heeft geroepen die op kritiek op migratie lijken.

D66 staat meer open voor compromissen bij regeringsdeelname dan Timmermans/GL, daar komt denk ik het (foutieve) idee vandaan dat D66 een middenpartij is. Dat is al heel lang niet meer zo.
pi_219011879
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 12:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik snap alleen niet hoe je het politiek kunt maken.
Het is denk ik niet zozeer dat extreem-rechtse partijen zozeer wel aandacht geeft aan deze groep, maar eerder zo dat deze groep mannen veelal in dezelfde fuik zijn gezwemmen cq in dezelfde bubbel zitten waarmee een overlap is met influencers die ook types als Trump, Wilders of Baudet wel tof vinden.

Wat dan begint als een bepaalde leuning richting 1 kant versterkt zichzelf, omdat influencers weten waar hun geld vandaan komt en dus een incentive hebben om de meerderheid van hun kijkers te pleasen en tegelijk ook baat hebben bij het creeeren van controverse. Zo ontstaat een zichzelf versterkend effect.

Overigens vermoed ik dat online dating hier ook wel aan heeft bijgedragen, in de zin van dat die mannen zich zo afgewezen voelen. Op apps als Tinder worden vrouwen meer gevalideerd en ondergemiddeld aantrekkelijke mannen ervaren juist het tegenovergestelde van wat ik begrijp. Op zich ervaren ze qua uitkomst hetzelfde probleem, dat vrouwen uitdrogen in de oceaan en mannen in de woestein, maar ik kan me indenken dat het nogal wat anders voelt als je nooit een like krijgt dan wanneer je doodgegooid wordt met likes. Veelal wordt verwezen naar bv een grafiek als deze, waar je bij de beoordeling van mannen over vrouwen je een normaaldistributie ziet, maar omgekeerd totaal niet:

pi_219012005
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ze zijn wel enigszins gecorreleerd. Conservatief links en progressief rechts zijn best zeldzaam.
SP en D66?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')