SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorgMisschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
Het is geen straf. Dat werkenden geen WW krijgen is ook geen straf. Dat gezonde mensen geen WAO krijgen is geen straf. We moeten de AOW meer gaan zien als een basisgarantie op een erg laag minimuminkomen, wat mij betreft.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is ook wel strijdig in het geheel van zaken versimpelen om dit soort basisvoorzieningen vervolgens inkomensafhankelijk te maken.
Ook straf je op deze manier de mensen die wel gespaard hebben en/of hebben gezorgd voor een oude dag voorziening.
Ik ben heel benieuwd wanneer Mona de definitieve coupepoging tov Caroline gaat inzetten...quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:05 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)antwoorden~ab5fa5ef/
Laffe vd Plas blinkt deze campagne vooral uit in het ontwijken van lastige dingen. BbB LeVerT my ass
Dat zal in de directiekamers van wat grote landbouwbedrijven besloten worden waarschijnlijk.quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd wanneer Mona de definitieve coupepoging tov Caroline gaat inzetten...
Als ForFarmers de tijd rijp acht.quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd wanneer Mona de definitieve coupepoging tov Caroline gaat inzetten...
Misschien dat jij de omslag hebt gemaakt, maar voor iemand die jarenlang AOW premie betaald met de belofte dat je, zodra je de AOW leeftijd bereikt hebt, je AOW krijgt is dat wel anders. Nu is het een basisvoorziening die je kan aanvullen middels pensioen en aanvullend pensioen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is geen straf. Dat werkenden geen WW krijgen is ook geen straf. Dat gezonde mensen geen WAO krijgen is geen straf. We moeten de AOW meer gaan zien als een basisgarantie op een erg laag minimuminkomen, wat mij betreft.
Nou nog een partij vinden die dat durft te zeggen. Want ze denken dit allemaal in de Tweede Kamer, omdat ze weten dat het niet anders kan. Maar niemand zal het als eerste willen zeggen, want je bent je zetels kwijt.
En natuurlijk kun je dit niet aanpakken met onmiddelijke ingang, het pensioen is namelijk wel gebaseerd op deze AOW.
vd plas heeft de laatste tijd erg veel moeite met het zinvol beantwoorden van moeilijke vragen,meestal komt er wat standaard gereutel uitquote:Op maandag 13 oktober 2025 13:05 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)antwoorden~ab5fa5ef/
Laffe vd Plas blinkt deze campagne vooral uit in het ontwijken van lastige dingen. BbB LeVerT my ass
dat rijken of mensen met een goed pensioen of anderszinds een korting krijgen op de AOW of geheel geen AOWquote:Op maandag 13 oktober 2025 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is geen straf. Dat werkenden geen WW krijgen is ook geen straf. Dat gezonde mensen geen WAO krijgen is geen straf. We moeten de AOW meer gaan zien als een basisgarantie op een erg laag minimuminkomen, wat mij betreft.
Wil je dan richting een situatie zoals Frankrijk waar gepensioneerden een betere inkomen hebben dan werkenden vanwege het staatspensioen omdat de verhouding werkende/gepensioneerden helemaal scheef is gegroeid of het VK waar de triple lock voor gepensioneerden als een molensteen om de nek hangt van de overheid op financieel gebied?quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien dat jij de omslag hebt gemaakt, maar voor iemand die jarenlang AOW premie betaald met de belofte dat je, zodra je de AOW leeftijd bereikt hebt, je AOW krijgt is dat wel anders. Nu is het een basisvoorziening die je kan aanvullen middels pensioen en aanvullend pensioen.
We weten allemaal dat er nu al negatief wordt gesproken over grenzen aan toeslagen en inkomen, en zodra je je inkomen uit pensioen direct laat interen op AOW heb je eenzelfde scenario te pakken.
En als alles inkomensafhankelijk is kun je misschien zelfs stellen dat pensioen en AOW samen in 1 geheel kunnen opgaan.
En eerlijk gezegd lijkt het me prima dat op het moment dat je 70 bent en jarenlang AOW en pensioen premie hebt betaald dat de overheid daar dan niet nog een keer "inkomensafhankelijk" een kaasschaaf over hoeft te halen.
Als die mensen dat geld uitgeven komt het wel terug in de vorm van BTW/erfbelasting.
Volgens mij klopt jouw tabel van Nu.nl niet, omdat in de cijfers van CBS na 2007 nareizigers en aanvragen na de eerste niet meer zijn meegenomen, maar apart worden geteld. Die zijn wel meegenomen in de cijfers daarvoor. Dat vertekent het beeld dus. Dus je moet ongeveer ~10k per jaar na 2015 in die grafiek bij de cijfers optellen. Dat staat op de pagina van CBS.quote:Op maandag 13 oktober 2025 07:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen:
[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/binnenl(...)-crisis-in-2015.html
2023 lijkt hier hoog, maar was maar 38.000, 2024 was 32.000 en dit jaar zaten we halverwege nog op een halvering van 2024. De pieken uit de jaren 90 worden niet meer gehaald.
iedereen die AOW premie betalen krijgen AOW ,maar wie ZZP er is of een eigen BV heeft , die kan zelf sparen voor pensioen en hoeft niet tot 70+ te wachtenquote:Op maandag 13 oktober 2025 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou nog een partij vinden die dat durft te zeggen. Want ze denken dit allemaal in de Tweede Kamer, omdat ze weten dat het niet anders kan. Maar niemand zal het als eerste willen zeggen, want je bent je zetels kwijt.
En natuurlijk kun je dit niet aanpakken met onmiddelijke ingang, het pensioen is namelijk wel gebaseerd op deze AOW.
dus geen korting in geld maar in tijd, is eigenlijk het zelfdequote:VVD wil dat je tot je graf blijft werken: Dilan Yesilgöz wil AOW-leeftijd naar 70,5 jaar!
Paroolquote:Aan de andere kant schetste de demonstratie een ontluisterend beeld door wat er massaal gescandeerd werd. Ronduit racistisch was het, door het grootste gedeelte van de deelnemers, in woord en gebaar. Als de optocht over de Overtoom trekt, worden twee Somalische jongens op een terrasje ‘zwarte teringlijers’ genoemd. Het grootste deel van de groep zet spontaan een versie van een sinterklaasliedje in over Zwarte Pieten die terug moeten naar hun land.
Een vrouw met een megafoon laat weten dat ‘iedereen met een kleur’ het land moet verlaten. “We moeten kiezen voor onze eigen bevolking en onze eigen bevolking heeft gewoon geen kleur.” Om haar heen gaan duimen omhoog, ze wordt instemmend op haar schouders geslagen.
We noemen dit tegenwoordig toch gewoon bezorgde burgers die wat lomp uit de hoek kunnen komen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
racisten, haatzaaiers, hitlergroetbrengers, voc-liefhebbers liepen in Amsterdam
[..]
Parool
[ afbeelding ]
Ik denk dat die jongen rechts op de foto geen werkgever heeft, en anders na vandaag niet meerquote:Op maandag 13 oktober 2025 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Parool
[ afbeelding ]
Gewoon normale rechtse mensen, tenminste niet extreemlinks zoals de VVD.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:14 schreef Caland het volgende:
[..]
We noemen dit tegenwoordig toch gewoon bezorgde burgers die wat lomp uit de hoek kunnen komen?
Het zijn ook bijna allemaal jonge mannen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat die jongen rechts op de foto geen werkgever heeft, en anders na vandaag niet meer
Het lijken allemaal van die door Andrew Tate geïnspireerde figuren, gevaarlijke subcultuur.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zijn ook bijna allemaal jonge mannen.
Wat is dit voor racistische drek.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Parool
[ afbeelding ]
Is dit nou het zo gevreesde ANTIFA?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Parool
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is dit voor racistische drek.
quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
deze mensen (hoe lomp soms ook) proberen de Nederlandse samenleving te behouden,
Heeft de witte Nederlander hier al afstand van genomen?.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Parool
[ afbeelding ]
quote:Islamisme ondermijnt democratie. Toch willen Timmermans en Jetten met een links kabinet Nederland laten islamiseren.
quote:’Wederopstanding Dilan Yesilgöz’
Maar de wederopstanding van Dilan Yesilgöz is een voorbeeld van de groei van een politicus in haar rol. De politieke leider van liberalen gedroeg zich beheerst, geduldig en toch scherp. Dat is ook van belang, want zonder een sterke VVD is er geen kans op een centrumrechts kabinet.
Gelukkig krijgt de VVD-propaganda in de Telegraaf weer alle ruimte, want je zoon zou maar eens zijn baantje als VVD-kamerlid kwijt raken. Deze man heeft ook duidelijk een ander debat gezien dan wij met de wederopstanding van Dilanquote:’Strategisch stemmen’
Daarom blijft strategisch stemmen de enige mogelijkheid voor rechts om een kabinet te kunnen vormen. Zonder een grote liberale partij is een centrumrechtskabinet een illusie. In dat geval zou een links kabinet de neutraliteit van de staat opheffen.
Alleen is een centrumrechtskabinet met een sterke VVD in staat om Jetten en Timmermans te weerhouden van islamisering van Nederland (agenten met hoofddoek). Wilders is immers niet langer een machtsfactor.
Bij dezen. Wat een schandalige vertoning.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft de witte Nederlander hier al afstand van genomen?.
Hoho, collectief afstand vragen doen we alleen bij moslims.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft de witte Nederlander hier al afstand van genomen?.
Ik noem het gewoon een mannenprobleem.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bij dezen. Wat een schandalige vertoning.
“De samenleving behouden” doe je door met elkaar het gesprek aan te gaan op een normale manier. Niet door het brengen van de hitlergroet of het zwaaien met NSB-vlaggen.quote:
Daarom postte ik het.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoho, collectief afstand vragen wordt allee\n van moslims gevraagd.
Hier zou veel meer verontwaardiging over moeten zijn. Zeker als je ziet hoe iedereen (terecht) een mening heeft over die palliewappies.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik noem het gewoon een mannenprobleem.
Het zal toch je kind zijn dat daar met zijn hand in de lucht staat te zwaaien... iets om trots op te zijnquote:Op maandag 13 oktober 2025 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier zou veel meer verontwaardiging over moeten zijn. Zeker als je ziet hoe iedereen (terecht) een mening heeft over die palliewappies.
Maar er wordt gewoon met 85 maten gemeten.
Of je collega. Of je buurman.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zal toch je kind zijn dat daar met zijn hand in de lucht staat te zwaaien... iets om trots op te zijn
Of je zelfquote:Op maandag 13 oktober 2025 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Of je collega. Of je buurman.![]()
Of nog erger: je vader.
Ja ik heb daar ook niet 1,2,3 een antwoord op. Ik denk alleen niet dat het inkomensafhankelijk maken een goed idee is.quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wil je dan richting een situatie zoals Frankrijk waar gepensioneerden een betere inkomen hebben dan werkenden vanwege het staatspensioen omdat de verhouding werkende/gepensioneerden helemaal scheef is gegroeid of het VK waar de triple lock voor gepensioneerden als een molensteen om de nek hangt van de overheid op financieel gebied?
De AOW in huidige vorm is op lange termijn gewoon niet houdbaar door het huidige omslagstelsel.
Je hebt nog wat gemist, denk ik:quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is dit voor racistische drek.
De vaandeldragers van onze cultuur. De fine fleur der natie. Een voorbeeld voor allen. Visitekaartje voor ons land.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt nog wat gemist, denk ik:
[ twitter ]
Dat zijn ons Nederlandse jongens. Om trots op te zijn.
Dit land is moreel failliet. We zijn op een punt gekomen waarbij het openlijk tonen van nazisymbolen en het roepen van racistische, antisemitische, misogyne en anti-LHBTI-teksten blijkbaar salonfähig geworden zijn. Want dat is “ook maar een mening”.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja dat het slechts een handvol onopgevoed tuig was, was goed nieuws.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:52 schreef Bill_Hillie het volgende:
Wat daar meeloopt is gewoon uitschot voor het overgrote deel en niets meer of minder. Gelukkig was de opkomst vrij laag en was er zat politie, waardoor het relatief rustig verliep.
quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
De vaandeldragers van onze cultuur. De fine fleur der natie. Een voorbeeld voor allen. Visitekaartje voor ons land.
Lijkt me toch dat echt veruit het overgrote deel van de samenleving dit wel afkeurt toch?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit land is moreel failliet. We zijn op een punt gekomen waarbij het openlijk tonen van nazisymbolen en het roepen van racistische, antisemitische, misogyne en anti-LHBTI-teksten blijkbaar salonfähig geworden zijn. Want dat is “ook maar een mening”.
Waar is de grootschalige verontwaardiging dan?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:54 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat echt veruit het overgrote deel van de samenleving dit wel afkeurt toch?
Daar geloof ik niet meer in tbh. Ik denk dat er een hele grote groep Nederlanders is die naast dit soort uitlatingen op Social Media dit stilzwijgend wel prima vindt. Als doel heiligt de middelenquote:Op maandag 13 oktober 2025 14:54 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat echt veruit het overgrote deel van de samenleving dit wel afkeurt toch?
Ongeëvenaard poetisch talent van deze bezorgde burgers.quote:
Ja laat maar komen die omvolking. Kan er alleen maar beter op worden. Veel barbaarser, lager en vunziger wordt het niet.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:55 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Als dat Nederland is ben ik liever iets anders
Daar werd toch na die ellende in Den Haag ook dagenlang terecht schande van gesproken. Misschien is men nu eerst even opgelucht dat het niet weer totaal uit de hand liep.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waar is de grootschalige verontwaardiging dan?
1 op de 4 kiezers stemde bij de vorige verkiezingen op de PVV. Daar heb je je antwoord.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet meer in tbh. Ik denk dat er een hele grote groep Nederlanders is die naast dit soort uitlatingen op Social Media dit stilzwijgend wel prima vindt. Als doel heiligt de middelen
Ik zag ook nogal de ironie van het hele tafereel. “We komen hier om onze dochters te beschermen, want ze komen allemaal onze dochters verkrachten” (wat sowieso al een debiele stelling is.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |