Ja. En ik wil verse appeltaart in de kantine en mijn buurman wil graag dat er de 24/7/365 de hele dag door erwtensoep te krijgen is.quote:
Hoe kom je daar nu bij! Er wordt nog volop karbonades en spek gegeten, vooral 's zomers op de BBQ! Ook bij de jeugd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
De doelgroep die nog karbonades eet is zo ongeveer met pensioen.
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar heb je het.
Ik ik ik ik
Na twee keer weet je wel dat je voor je karbonaadjes naar een ander vak moet. Nou poeh. Weg met die buutnlanders. Dit is Nederland niet meer.
Lust ik niet, maar ik vind het prima als het verkocht zou worden, hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:03 schreef JAM het volgende:
Ik vind het zelf jammer dat er tegenwoordig bij Albert Heijn bijna geen orgaanvlees of hele kippen meer te krijgen zijn. Daarvoor moet ik nu naar een islamitische slagerij. Stomme Nederlanders! Eet een keer wat levertjes!
Welnee, simpelweg vraag en aanbod. Zoals eerder gesteld, varken wordt steeds minder gegeten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij! Er wordt nog volop karbonades en spek gegeten, vooral 's zomers op de BBQ! Ook bij de jeugd.
Omdat het geld opbrengt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?
Geen idee of het in de randstad of andere delen van het land anders is. Maar in een middelgrote gemeente hier in Noord Brabant merk ik echt helemaal niks van het 'pleasen' van moslims. Maar misschien zijn Brabanders en Brabantse moslims daar te nuchter voor, doe maar gewoon normaal.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?
...en waarom niet? Wat is er nou Hollandser dan kippenlevertjes met ui en champignons?!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Lust ik niet, maar ik vind het prima als het verkocht zou worden, hoor.
Omdat geen hond varkensworst koopt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees, ik eis supermarkten zonder vleesschappen, zonder producten met vlees tussen de gewone producten, enz. Weg met de vleeseters!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Moeten die vegetariers maar ook het land uit? Ik eet geen vegaburger, vegaworstjes, vegadit, vegadat..
Misschien in de randstad en studentensteden, maar hier in Brabant is het echt nog volop varkensvlees. Gelukkig!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Welnee, simpelweg vraag en aanbod. Zoals eerder gesteld, varken wordt steeds minder gegeten.
Niet door moslims maar gewoon omdat het overwegend troep is.
Overal kan je gewoon nog varkensvlees kopen, zelfs in de randstad. Er ligt alleen meer van het overige vlees omdat dat (veel) beter verkoopt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien in de randstad en studentensteden, maar hier in Brabant is het echt nog volop varkensvlees. Gelukkig!
Dit was in Brabant, ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:05 schreef archito het volgende:
[..]
Geen idee of het in de randstad of andere delen van het land anders is. Maar in een middelgrote gemeente hier in Noord Brabant merk ik echt helemaal niks van het 'pleasen' van moslims. Maar misschien zijn Brabanders en Brabantse moslims daar te nuchter voor, doe maar gewoon normaal.
Hé, hallo, ik zeg niet dat er iets weg moet uit supermarkten. Integendeel!!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees, ik eis supermarkten zonder vleesschappen, zonder producten met vlees tussen de gewone producten, enz. Weg met de vleeseters!
Toch vraag ik me dan af waarom het 'gelukkig' is dat volgens jou in Brabant tenminste nog volop varkensvlees gegeten wordt. Het is niet dat het gezonder of beter vlees is om te eten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien in de randstad en studentensteden, maar hier in Brabant is het echt nog volop varkensvlees. Gelukkig!
Er is dan ook niets weg. Ook niet bij jou.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, hallo, ik zeg niet dat er iets weg moet uit supermarkten. Integendeel!!
Hosannah! Laten we het daarbij houden. Geniet van je karbonaatje, zou ik zeggen. Het wordt me nu allemaal wat onzinnig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat deze user eigenlijk constant gefrustreerd is over dingen die alleen in haar hoofd bestaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is dan ook niets weg. Ook niet bij jou.
Je maakt je druk om echt niets. En daar komt blijkbaar jouw frustratie vandaan. Heel vreemd.
Idd, zo simpel is het. Als bijvoorbeeld de Rabobank ook constateert dat er minder varkensvlees gegeten wordt, dan spelen de AH, Jumbo e.d. daar op in. Dan wordt het varkensvleesschap kleiner.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Overal kan je gewoon nog varkensvlees kopen, zelfs in de randstad. Er ligt alleen meer van het overige vlees omdat dat (veel) beter verkoopt.
Ben ik niet met je eens. Als je in een armer gedeelte van het land woont, wordt er meer varken gegeten dan kip of rund, omdat varken gewoon goedkoper is. En ja, ik vind het gewoon ook lekkerder dan kip. Rundvlees is dan weer sterk afhankelijk van de kwaliteit. Goedkoop rundvlees is bijna niet mals te krijgen. Ik houd wel van een goede biefstuk en betaal daar dan ook graag wat meer voor. Maar ik eet zeker 3x in de week varken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Overal kan je gewoon nog varkensvlees kopen, zelfs in de randstad. Er ligt alleen meer van het overige vlees omdat dat (veel) beter verkoopt.
Niet in de supermarkt, nee, maar wel in veel kantines en op jaarmarkten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is dan ook niets weg. Ook niet bij jou.
Je maakt je druk om echt niets. En daar komt blijkbaar jouw frustratie vandaan. Heel vreemd.
Ik nog niet een keer per jaar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Als je in een armer gedeelte van het land woont, wordt er meer varken gegeten dan kip of rund, omdat varken gewoon goedkoper is. En ja, ik vind het gewoon ook lekkerder dan kip. Rundvlees is dan weer sterk afhankelijk van de kwaliteit. Goedkoop rundvlees is bijna niet mals te krijgen. Ik houd wel van een goede biefstuk en betaal daar dan ook graag wat meer voor. Maar ik eet zeker 3x in de week varken.
En daarmee ga je dus tegen de trend van de gewone Nederlander in, die eet steeds minder varken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Als je in een armer gedeelte van het land woont, wordt er meer varken gegeten dan kip of rund, omdat varken gewoon goedkoper is. En ja, ik vind het gewoon ook lekkerder dan kip. Rundvlees is dan weer sterk afhankelijk van de kwaliteit. Goedkoop rundvlees is bijna niet mals te krijgen. Ik houd wel van een goede biefstuk en betaal daar dan ook graag wat meer voor. Maar ik eet zeker 3x in de week varken.
Jeetje op jaarmarkten ja? Nou dan gaat het hard met de vega epidemie hoorquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet in de supermarkt, nee, maar wel in veel kantines en op jaarmarkten.
Toevallig heb ik gisteren bij een slager een kilo buikspek met zwoerd besteld. Nou, dat krijgen de meeste Nederlanders in nog geen jaar op! Ik doe toch maar weer mijn best voor het vaderland zeg.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
En daarmee ga je dus tegen de trend van de gewone Nederlander in, die eet steeds minder varken.
Politiek want: minder varkensvlees -> schuld van de moslims -> stop op asielmirgatie -> PVV stemmen, Wildersquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:12 schreef JAM het volgende:
Gaat dit over Nederlandse politiek, of is dit Het Kookkanaal met @:Gia ?
Zo nu en dan heb ik zin in een broodje halfom en dan moet ik godverdomme helemaal naar een (speciale) broodjeszaak aan de andere kant van de stadquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Idd, zo simpel is het. Als bijvoorbeeld de Rabobank ook constateert dat er minder varkensvlees gegeten wordt, dan spelen de AH, Jumbo e.d. daar op in. Dan wordt het varkensvleesschap kleiner.
https://www.varkens.nl/ni(...)es-gaan-verder-dalen
Je ziet nu ook geen schap vol met levertraan meer, de vraag is verdwenen.
De supermarkt op 3 min lopen van mijn huis gooit steeds suikervrije varianten van dingen uit het schap. Moest laatst zelfs naar een plaats verderop. Ik verdenk de overheid er van dat ze suiker eten willen aanmoedigen, misschien komt dat door dat verschrikkelijke suikerfeest... of zou het toch een zaak van vraag en aanbod zijn?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo nu en dan heb ik zin in een broodje halfom en dan moet ik godverdomme helemaal naar een (speciale) broodjeszaak aan de andere kant van de stad
En de roverheid doet niets
Die bestaat al en heet de BBB.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:20 schreef StateOfMind het volgende:
Tijd voor de PVVV
De Partij voor Varkensvlees
Die zijn meer van de burgers, niet voor de karbonadesquote:
ftfyquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die zijn meer van de burgers frikandellen, niet voor de karbonades
Maar wat moet de politiek er precies mee? Supermarkten verbieden om Halal schappen te hebben? Bedrijven gaan opleggen dat ze varkensvlees in hun kantine hebben?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar t.o.v. de moslims doen we juist het tegengestelde. We faciliteren ze juist, i.p.v. de altenatieven te promoten.
Waar bij Christenen er steeds minder kerken komen, komen er bij moslims steeds meer moskeeën, gebedshuizen en, liefst op elke uni en werkplek, een gebedsruimte. Waarom??
Kijk naar supermarkten. Je moet soms zoeken naar het varkensvlees, want het ligt in sommige winkels echt in een totaal ander schap. Want er zou eens een moslim het zien liggen, terwijl ze zoeken naar hun halalvlees.
Bedrijfskantines die overstappen op halal eten, want iedereen mag dat hebben. Wil je graag een karbonaadje, dan eet je dat thuis maar. Wellicht is het voor supermarkten een idee om een aparte afdeling voor de niet moslims te maken, met alles wat de moslim niet mag hebben. Drank, varkensvlees, producten met gelatine, enz.... Dan hoeven die arme moslimmetjes er niet meer mee geconfronteerd te worden!
Ja dat horen we al 25 jaar, maar dat is nog steeds niet gebeurt.quote:En ik zie het er voor de toekomst ook nog wel van komen dat er kuise kleding gepromoot gaat worden. Geen bloesjes meer met korte mouwen, maar lange mouwen, een korte broek mag niet meer korter zijn dan een bermuda en liefst altijd lang, zomerjurkjes tot over de knie en met lange mouwen. En dat is dan al eigenlijk te bloot in de ogen van moslims. Opleggen dat je dat moet dragen, kan natuurlijk niet, maar het kan wel als 'de mode' gepromoot worden. Samen met een losse hoofddoek, stola whatever. Heel geleidelijk aan. We gaan het zien.
Waar lees je dat?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:47 schreef nostra het volgende:
2/3e van de VVD kiezers (die er over zijn) stemt niet op Dilan (idem Timmermans bij PvdA-stemmers), da's wel heel fors.
Ik ken ook niemand van beide partijen die blij wordt van de leiderquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:47 schreef nostra het volgende:
2/3e van de VVD kiezers (die er over zijn) stemt niet op Dilan (idem Timmermans bij PvdA-stemmers), da's wel heel fors.
Ja Jimmy heeft het toch niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:01 schreef TheVulture het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)elijke-hoogte-161636
PVV van 34 naar 31
D66 schiet van 11 naar 14
PvdA van 23 naar 25
JA21 van 11 naar 13
VVD blijft op 14
CDA blijft op 23
SP krijgt een flinke tik van 7 naar 4
SP en ook de PvdD krijgen last van de strijd bovenin en gaan tactische kiezers verliezen. Daar wil men toch Timmermans de grootste maken.quote:
Ach welnee, goedkoop doch lekker stukkies vlees.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:58 schreef Caland het volgende:
[..]
De doelgroep die nog karbonades eet is zo ongeveer met pensioen.
Damn, nu je het zegt!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
De SP heeft het al 20 jaar niet meer. Hoe lang is het geleden dat zij voor het laatst een verkiezing hebben gewonnen?quote:
Mooiquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:01 schreef TheVulture het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)elijke-hoogte-161636
PVV van 34 naar 31
D66 schiet van 11 naar 14
PvdA van 23 naar 25
JA21 van 11 naar 13
VVD blijft op 14
CDA blijft op 23
SP krijgt een flinke tik van 7 naar 4
Je kan dat ook uitleggen dat er ook achter de lijsttrekker hele sterke kandidaten staan ipv dat het de zwakte is van de leider.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:47 schreef nostra het volgende:
Geloof dat veel PvdA/GL stemmers ook traditioneel op de hoogste vrouw op de lijst stemmen, al denk ik dat hij ook zeker niet écht geliefd is bij een aanzienlijk gedeelte.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:08 schreef papert het volgende:
[..]
Je kan dat ook uitleggen dat er ook achter de lijsttrekker hele sterke kandidaten staan ipv dat het de zwakte is van de leider.
Het zal een combinatie van beide zijn. Maar mocht ik bijvoorbeeld GroenLinks/PvdA stemmen, dan is dat bijvoorbeeld op Westerveld. En dat is dan helemaal niet anti-timmermans bedoeld.
Je hebt ook misschien nog het effect van de samenvoeging, waar meer groen-links gezinde kiezers op een groenlinks polticus/-a stemmen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Geloof dat veel PvdA/GL stemmers ook traditioneel op de hoogste vrouw op de lijst stemmen, al denk ik dat hij ook zeker niet écht geliefd is bij een aanzienlijk gedeelte.
In de tijd van Roemer 2010-2015 hebben ze nog wel een bloeiperiode gehad. In 2012 lukte het hem misschien net niet, maar op lokaal een provinciaal niveau was de partij toen echt heel sterk bezig en had zomaar de dominante linkse partij kunnen worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De SP heeft het al 20 jaar niet meer. Hoe lang is het geleden dat zij voor het laatst een verkiezing hebben gewonnen?
Wel opmerkelijk overigens. Met hun oppositieverhaal zouden ze in potentie net zo goed moeten kunnen scoren als de PVV zou je zeggen.
Eerst door het nepotisme van Marijnissen en nu helpt het anti EU en NAVO verhaal niet bepaald.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De SP heeft het al 20 jaar niet meer. Hoe lang is het geleden dat zij voor het laatst een verkiezing hebben gewonnen?
Wel opmerkelijk overigens. Met hun oppositieverhaal zouden ze in potentie net zo goed moeten kunnen scoren als de PVV zou je zeggen.
Dit zou hun 8e verkiezingsnederlaag op rij kunnen worden. En dat is wel opmerkelijk in een tijd van dure boodschappen, energie-armoede en zorgmijding, dat zouden toch echt SP onderwerpen moeten zijn. Daar zou de SP eigenaar moeten zijn zoals de PVV eigenaar is bij asiel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik alleen mijn allereerste verkiezing op de lijsttrekker gestemd, denk dat veel jongeren sowieso niet meer vanzelfsprekend op de leider stemmen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
GL/PvdA heeft ook wel veel sterke vrouwen op lijst staan met Lahlah, Piri (zal bij een deel goed vallen en een deel niet), Westerveld, Moorman, Bromet. Habtamu kan ook wel stemmen trekken. Dan is er natuurlijk nog Jesse Klaver.
Daar gaat nogal gespreid op worden gestemd.
Heb twee jaar geleden op Habtamu gestemd. Dat hij zich hard maakte voor de bereikbaarheid en leefbaarheid van gebieden buiten de Randstad sprak me zeer aan. Plus ik stemde op een linkse uitdager van het extreemrechtse populisme. Was dus ook strategisch.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
GL/PvdA heeft ook wel veel sterke vrouwen op lijst staan met Lahlah, Piri (zal bij een deel goed vallen en een deel niet), Westerveld, Moorman, Bromet. Habtamu kan ook wel stemmen trekken. Dan is er natuurlijk nog Jesse Klaver.
Die hebben met Jan Struijs weer iemand met charisma en uitstraling gevonden. Op zich zou er voor een goede ouderenpartij ook ruimte moeten zijn, probleem is alleen dat er dan weer mensen op mee gaan liften en de boel in elkaar dondert als het te groot wordt. Denk dat het beste voor zo'n partij is om met 1 of 2 zetels de kamer in te komen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:22 schreef Hexagon het volgende:
Bijzonder trouwens dat 50+ aan een stille comeback bezig is.
Ik vind ouderenpartijen maar niks, maar als ze boze mensen bij de PVV snoepen is dat "the lesser of two evils".quote:
Gisteren nog een lekkere varkenssnuit klaargemaakt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:07 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Damn, nu je het zegt!
Vroeger kon je nog fatsoenlijk krabbetjes kopen voor een ouderwetse erwtensoep. Nu schrapen we al dat vlees van het bot voor varkensshoarma. En ze zijn nog te beroerd om het op te eten ook! Ondankbaar tuig!
Wat een bonte verzameling blijft het tochquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
In principe staat de PVV gewoon buiten spel omdat alle grote partijen hebben gezegd niet met de PVV te gaan regeren, op JA21 na. Daarvoor hoef je dan niet perse op Timmermans te stemmen. Dat moet je wel doen als je hem liever als premier hebt dan Bontenbal of Jettenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:08 schreef Elzaas het volgende:
Ik denk dat er groot blok gevormd moet worden tegen de rechtse partijen. Daarom moet Timmermans eigenlijk groter worden dan Wilders PVV
Ik heb geen zin om weer naar dat geklungel te kijken van de afgelopen 2 jaar. PVV heeft gewoon ongeschikte mensen om dit land te leiden. Moeten we nog een keer Faber gaan krijgen? Die kans is best groot als de PVV wint.
Daarom denk ik dat er een linkse partij groter moet gaan worden dan de PVV. Dan zou ik dus in die logica op Timmermans moeten gaan stemmen.
Ik heb altijd een beetje hetzelfde gevoel bij zes andere partijen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:10 schreef MoreDakka het volgende:
Zou mooi zijn als de PvdD uit de Kamer verdwijnt maar het lijkt erop dat ze alsnog wel een zeteltje overhouden. Jammer.
Al die kleine rommel mag dan ook wel weg. SGP, FvD, Denk. Weg ermee, kiesdrempel van 5% en klaar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:12 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb altijd een beetje hetzelfde gevoel bij vier andere partijen..
Daar ben ik dan zelf niet zo'n fan van, maar goed.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Al die kleine rommel mag dan ook wel weg. SGP, FvD, Denk. Weg ermee, kiesdrempel van 5% en klaar.
Die staan gewoon vrij stabiel op 3/4 zetelsquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:10 schreef MoreDakka het volgende:
Zou mooi zijn als de PvdD uit de Kamer verdwijnt maar het lijkt erop dat ze alsnog wel een zeteltje overhouden. Jammer.
Beetje kortaffe antwoorden en soms negeert ie stukje ook. Ja jammer.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:15 schreef Elan het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)tenbal_lijsttrekker/
Vragenuurtje met Bontenbal
SGP en FvD hebben een prima functie in ons politieke landschap. Zo hebben we streng gereformeerden en wappies ingekapseld in hun eigen zuiltje, en hebben ze geen schadelijke invloed op andere partijen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Al die kleine rommel mag dan ook wel weg. SGP, FvD
Overwoog om op ze te stemmen maar dit is echt een ontzettende glijdende schaal.quote:We willen anonieme social media accounts kunnen verbieden. Dat betekent niet dat alle anonieme social media accounts verboden zullen worden, enkel als daar aanleiding toe is willen we dat het kan. Verschillende social media platforms hebben verschillende risico's en zullen daarom ook om maatwerk vragen, daarom is het goed om in Europees verband uit te zoeken met experts wat de opties zijn per platform.
Het is vooral iets wat ze er nooit doorheen gaan kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:18 schreef Elan het volgende:
Aldus CDA:
[..]
Overwoog om op ze te stemmen maar dit is echt een ontzettende glijdende schaal.
Allemaal ook niet erg juridisch onderlegd of uitgebreid beantwoord. Zo van ja dat willen we Europees regelen.... zonder te zeggen wat ze er zelf concreet van vinden....quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Beetje kortaffe antwoorden en soms negeert ie stukje ook. Ja jammer.
Ok Esther.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees, ik eis supermarkten zonder vleesschappen, zonder producten met vlees tussen de gewone producten, enz. Weg met de vleeseters!
Vooral heel raar dat de politici daarvan uitgesloten zijn. Huh?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:18 schreef Elan het volgende:
Aldus CDA:
[..]
Overwoog om op ze te stemmen maar dit is echt een ontzettende glijdende schaal.
Correct. Maar dat je dat überhaupt ambieert is wel redelijk bizar. En al helemaal als je je profiteert als een zogenaamde middenpartij.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is vooral iets wat ze er nooit doorheen gaan kunnen krijgen.
Dat blijft toch die gristelijke inslag, krijg je er moeilijk uit.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Correct. Maar dat je dat überhaupt ambieert is wel redelijk bizar. En al helemaal als je je profiteert als een zogenaamde middenpartij.
Zoiets verwacht je bij een partij die heel rechts of heel links op het spectrum staat.
Hoezo? Als jij kennelijk 1/150e deel van de bevolking achter je krijgt dan is dat toch prima als dat ook zo in het parlement wordt vertegenwoordigd?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Al die kleine rommel mag dan ook wel weg. SGP, FvD, Denk. Weg ermee, kiesdrempel van 5% en klaar.
Dat is weles vaker geroepen dat ze niet met die partij zouden samenwerken. Zie wat Omtzigt NSC heeft gedaan. Die werdt onder druk gezet en is uiteindelijke over gehaald. Met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In principe staat de PVV gewoon buiten spel omdat alle grote partijen hebben gezegd niet met de PVV te gaan regeren, op JA21 na. Daarvoor hoef je dan niet perse op Timmermans te stemmen. Dat moet je wel doen als je hem liever als premier hebt dan Bontenbal of Jetten
Ook als PVV wint gaan ze niet regeren. De kamervoorzitter komt na overleg met de fractievoorzitters met een verkenner en die zoekt de opties uit. Als er dan geen meerderheid te vinden is met de PVV, dan gaat de PVV nooit aan tafel zitten. Waarom je dan wel op GL/PvdA, CDA of D66 kunt gaan stemmen: dat maakt de kans groter dat er wel een optie is zonder PVV, ook als VVD niet mee wil doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:08 schreef Elzaas het volgende:
Ik denk dat er groot blok gevormd moet worden tegen de rechtse partijen. Daarom moet Timmermans eigenlijk groter worden dan Wilders PVV
Ik heb geen zin om weer naar dat geklungel te kijken van de afgelopen 2 jaar. PVV heeft gewoon ongeschikte mensen om dit land te leiden. Moeten we nog een keer Faber gaan krijgen? Die kans is best groot als de PVV wint.
Daarom denk ik dat er een linkse partij groter moet gaan worden dan de PVV. Dan zou ik dus in die logica op Timmermans moeten gaan stemmen.
zie mijn post 290quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook als PVV wint gaan ze niet regeren. De kamervoorzitter komt na overleg met de fractievoorzitters met een verkenner en die zoekt de opties uit. Als er dan geen meerderheid te vinden is met de PVV, dan gaat de PVV nooit aan tafel zitten. Waarom je dan wel op GL/PvdA, CDA of D66 kunt gaan stemmen: dat maakt de kans groter dat er wel een optie is zonder PVV, ook als VVD niet mee wil doen.
Volgens Henri op Reddit was het tegen kinderporno. Maar politici hoeven niet te voldoen aan deze regels.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vooral heel raar dat de politici daarvan uitgesloten zijn. Huh?
Dat doe ik altijdquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 16:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Geloof dat veel PvdA/GL stemmers ook traditioneel op de hoogste vrouw op de lijst stemmen
Ik denk dat de kiesdrempel vooral populair is bij mensen voor wie alles strak en netjes, moet. Geen ruimte voor rommeligheid in hun hoofden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:25 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoezo? Als jij kennelijk 1/150e deel van de bevolking achter je krijgt dan is dat toch prima als dat ook zo in het parlement wordt vertegenwoordigd?
Ouwehand verdient wel wat extra zetelsquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:43 schreef Hexagon het volgende:
Twee zetels is voor de PvdD ook meer dan genoeg.
Imo niet zolang ze een compromisloze partij zijn die er vooral lijkt te zijn om anderen de maat te nemen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:44 schreef Elzaas het volgende:
[..]
Ouwehand verdient wel wat extra zetels
Dan was het CDA ook weggeweest?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ouwehand gaat wat verder dan de rest. Dat mag ik welquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:46 schreef Hanca het volgende:
PvdD is vooral een signaalpartij op een (heel erg belangrijk) onderwerp. Dat kan ook met 2 of 3 zetels. Dan kunnen ze die debatten gewoon mee doen en hun visie geven.
SP zakt ook flink.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:42 schreef papert het volgende:
PVDD verliest veel strategisch stemmers aan GroenLinks/PvdA. En ze zijn deze campagne ook niet zo zichtbaar. Maar ze blijven echt wel in de kamer. Denk dat ze wel twee zetels trouwe stemmers hebben. (Gelukkig)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |