abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219013492
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 14:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Gaat mij erom dat het steeds meer doorslaat in het pleasen van moslims. Hier in de buurt was laatst een jaarmarkt met voedselkramen. Alleen halalvlees. Geen varkensworst of speklap te krijgen. Dat slaat toch echt totaal nergens op!! Waarom?
Damn, nu je het zegt!

Vroeger kon je nog fatsoenlijk krabbetjes kopen voor een ouderwetse erwtensoep. Nu schrapen we al dat vlees van het bot voor varkensshoarma. En ze zijn nog te beroerd om het op te eten ook! Ondankbaar tuig!
pi_219013495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja Jimmy heeft het toch niet.
De SP heeft het al 20 jaar niet meer. Hoe lang is het geleden dat zij voor het laatst een verkiezing hebben gewonnen?

Wel opmerkelijk overigens. Met hun oppositieverhaal zouden ze in potentie net zo goed moeten kunnen scoren als de PVV zou je zeggen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:08:19 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219013497
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:01 schreef TheVulture het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)elijke-hoogte-161636

PVV van 34 naar 31
D66 schiet van 11 naar 14
PvdA van 23 naar 25
JA21 van 11 naar 13
VVD blijft op 14
CDA blijft op 23

SP krijgt een flinke tik van 7 naar 4
Mooi ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219013500
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:47 schreef nostra het volgende:
2/3e van de VVD kiezers (die er over zijn) stemt niet op Dilan (idem Timmermans bij PvdA-stemmers), da's wel heel fors.
Je kan dat ook uitleggen dat er ook achter de lijsttrekker hele sterke kandidaten staan ipv dat het de zwakte is van de leider.

Het zal een combinatie van beide zijn. Maar mocht ik bijvoorbeeld GroenLinks/PvdA stemmen, dan is dat bijvoorbeeld op Westerveld. En dat is dan helemaal niet anti-timmermans bedoeld.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:13:04 #255
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219013534
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:08 schreef papert het volgende:

[..]
Je kan dat ook uitleggen dat er ook achter de lijsttrekker hele sterke kandidaten staan ipv dat het de zwakte is van de leider.

Het zal een combinatie van beide zijn. Maar mocht ik bijvoorbeeld GroenLinks/PvdA stemmen, dan is dat bijvoorbeeld op Westerveld. En dat is dan helemaal niet anti-timmermans bedoeld.
Geloof dat veel PvdA/GL stemmers ook traditioneel op de hoogste vrouw op de lijst stemmen, al denk ik dat hij ook zeker niet écht geliefd is bij een aanzienlijk gedeelte.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219013552
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Geloof dat veel PvdA/GL stemmers ook traditioneel op de hoogste vrouw op de lijst stemmen, al denk ik dat hij ook zeker niet écht geliefd is bij een aanzienlijk gedeelte.
Je hebt ook misschien nog het effect van de samenvoeging, waar meer groen-links gezinde kiezers op een groenlinks polticus/-a stemmen.

Persoonlijk vind ik Timmermans niet echt een zwakke kandidaat, waar ik dat wel meer vind van Yesilgoz. Hij is misschien wel een tikkeltje wat van de oudere stempel dan de meeste andere kandidaten, maar ik weet niet of dat per se slecht is.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:17:32 #257
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219013574
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
De SP heeft het al 20 jaar niet meer. Hoe lang is het geleden dat zij voor het laatst een verkiezing hebben gewonnen?

Wel opmerkelijk overigens. Met hun oppositieverhaal zouden ze in potentie net zo goed moeten kunnen scoren als de PVV zou je zeggen.
In de tijd van Roemer 2010-2015 hebben ze nog wel een bloeiperiode gehad. In 2012 lukte het hem misschien net niet, maar op lokaal een provinciaal niveau was de partij toen echt heel sterk bezig en had zomaar de dominante linkse partij kunnen worden.

Daarna is het overal mis gegaan. Het parachuteren van een leidster op basis van erfopvolging, terwijl ze daar het talent niet voor had. Maar wellicht nog belangrijker. Ze hebben voorzitters gekozen die vooral bezig zijn met kadaverdiscipline en onrust maken. Van die indrukwekkende partijmachine is echt bijna niets meer over.

De potentie is er best, maar ze moeten betere strategen hebben en ook die partijorganisatie herbouwen.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:22:34 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219013604
Bijzonder trouwens dat 50+ aan een stille comeback bezig is.
pi_219013614
quote:

[..]

Eerst door het nepotisme van Marijnissen en nu helpt het anti EU en NAVO verhaal niet bepaald.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:24:48 #260
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219013623
GL/PvdA heeft ook wel veel sterke vrouwen op lijst staan met Lahlah, Piri (zal bij een deel goed vallen en een deel niet), Westerveld, Moorman, Bromet. Habtamu kan ook wel stemmen trekken. Dan is er natuurlijk nog Jesse Klaver.

Daar gaat nogal gespreid op worden gestemd.
pi_219013656
quote:

[..]

Dit zou hun 8e verkiezingsnederlaag op rij kunnen worden. En dat is wel opmerkelijk in een tijd van dure boodschappen, energie-armoede en zorgmijding, dat zouden toch echt SP onderwerpen moeten zijn. Daar zou de SP eigenaar moeten zijn zoals de PVV eigenaar is bij asiel.
pi_219013663
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
GL/PvdA heeft ook wel veel sterke vrouwen op lijst staan met Lahlah, Piri (zal bij een deel goed vallen en een deel niet), Westerveld, Moorman, Bromet. Habtamu kan ook wel stemmen trekken. Dan is er natuurlijk nog Jesse Klaver.

Ik heb geloof ik alleen mijn allereerste verkiezing op de lijsttrekker gestemd, denk dat veel jongeren sowieso niet meer vanzelfsprekend op de leider stemmen.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:46:46 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219013711
Ik wilde eerst op Hans Vijlbrief stemmen, maar die heeft het niet nodig.

Dummer 15, de Schiedamse wethouder Anouschka Biekman, heeft me bij een kandidaten bijeenkomst helemaal om haar vinger weten te winden. Wat een geweldig leuk, geestig en sprankelend mens is dat. Die wil ik graag in Den Haag.

pi_219013777
quote:

Heb twee jaar geleden op Habtamu gestemd. Dat hij zich hard maakte voor de bereikbaarheid en leefbaarheid van gebieden buiten de Randstad sprak me zeer aan. Plus ik stemde op een linkse uitdager van het extreemrechtse populisme. Was dus ook strategisch.
pi_219013780
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:22 schreef Hexagon het volgende:
Bijzonder trouwens dat 50+ aan een stille comeback bezig is.
Die hebben met Jan Struijs weer iemand met charisma en uitstraling gevonden. Op zich zou er voor een goede ouderenpartij ook ruimte moeten zijn, probleem is alleen dat er dan weer mensen op mee gaan liften en de boel in elkaar dondert als het te groot wordt. Denk dat het beste voor zo'n partij is om met 1 of 2 zetels de kamer in te komen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:03:18 #266
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_219013790
Ik ga lekker niet verklappen op wie ik ga stemmen. Overigens zit ik tijdens de verkiezingen wel weer als voorzitter op een van de stembureaus hier in de Schilderswijk. Dat is altijd weer een lekkere chaos. :) .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:04:44 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219013797
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 17:02 schreef TheVulture het volgende:
Jan Struijs
Ik vind ouderenpartijen maar niks, maar als ze boze mensen bij de PVV snoepen is dat "the lesser of two evils".
pi_219013804
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 16:07 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Damn, nu je het zegt!

Vroeger kon je nog fatsoenlijk krabbetjes kopen voor een ouderwetse erwtensoep. Nu schrapen we al dat vlees van het bot voor varkensshoarma. En ze zijn nog te beroerd om het op te eten ook! Ondankbaar tuig!
Gisteren nog een lekkere varkenssnuit klaargemaakt.
pi_219013816
quote:

Wat een bonte verzameling blijft het toch _O-
pi_219013820
Ik denk dat er groot blok gevormd moet worden tegen de rechtse partijen. Daarom moet Timmermans eigenlijk groter worden dan Wilders PVV

Ik heb geen zin om weer naar dat geklungel te kijken van de afgelopen 2 jaar. PVV heeft gewoon ongeschikte mensen om dit land te leiden. Moeten we nog een keer Faber gaan krijgen? Die kans is best groot als de PVV wint.

Daarom denk ik dat er een linkse partij groter moet gaan worden dan de PVV. Dan zou ik dus in die logica op Timmermans moeten gaan stemmen.
pi_219013832
Zou mooi zijn als de PvdD uit de Kamer verdwijnt maar het lijkt erop dat ze alsnog wel een zeteltje overhouden. Jammer.
pi_219013837
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 17:08 schreef Elzaas het volgende:
Ik denk dat er groot blok gevormd moet worden tegen de rechtse partijen. Daarom moet Timmermans eigenlijk groter worden dan Wilders PVV

Ik heb geen zin om weer naar dat geklungel te kijken van de afgelopen 2 jaar. PVV heeft gewoon ongeschikte mensen om dit land te leiden. Moeten we nog een keer Faber gaan krijgen? Die kans is best groot als de PVV wint.

Daarom denk ik dat er een linkse partij groter moet gaan worden dan de PVV. Dan zou ik dus in die logica op Timmermans moeten gaan stemmen.
In principe staat de PVV gewoon buiten spel omdat alle grote partijen hebben gezegd niet met de PVV te gaan regeren, op JA21 na. Daarvoor hoef je dan niet perse op Timmermans te stemmen. Dat moet je wel doen als je hem liever als premier hebt dan Bontenbal of Jetten :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:12:24 #273
37950 JAM
pi_219013846
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 17:10 schreef MoreDakka het volgende:
Zou mooi zijn als de PvdD uit de Kamer verdwijnt maar het lijkt erop dat ze alsnog wel een zeteltje overhouden. Jammer.
Ik heb altijd een beetje hetzelfde gevoel bij zes andere partijen. :D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_219013852
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 17:12 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik heb altijd een beetje hetzelfde gevoel bij vier andere partijen. :D .
Al die kleine rommel mag dan ook wel weg. SGP, FvD, Denk. Weg ermee, kiesdrempel van 5% en klaar.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:15:10 #275
37950 JAM
pi_219013866
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 17:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Al die kleine rommel mag dan ook wel weg. SGP, FvD, Denk. Weg ermee, kiesdrempel van 5% en klaar.
Daar ben ik dan zelf niet zo'n fan van, maar goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')