Er worden ook medici geciteerd die in de gaza strook actief zijn geweest en die vertellen dat het per week kan verschillen. De ene week heeft iedereen een schotwond in een arm, de week erna in een knie.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Volgens mij al meer dan een jaar geleden gelezen dat Amerikaanse artsen en verpleegkundigen melding maakten van bijzonder veel kinderen die in het hoofd of hartstreek waren geschoten. Alsof sluipschutters er actief naar zochten.
Ja, ik vind de Volkskrant ook verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:45 schreef XSbig het volgende:
Vanmorgen het artikel in de Volkskrant gelezen, en ik denk dat er maar één woord voor is.
Verschrikkelijk.
Dat het geven van enorme kritiek op Israel op fora, talkshows, kantines, radio een soort onzichtbare boost geeft aan je status omdat het verwacht word dat je ze bashed.quote:
Ik las dat op de ene dag van de week kinderen allemaal een hoofdschot kregen, terwijl ze op een andere dag juist allemaal door de borst geschoten werden. Alsof de sluipschutters er een spelletje van maakten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Volgens mij al meer dan een jaar geleden gelezen dat Amerikaanse artsen en verpleegkundigen melding maakten van bijzonder veel kinderen die in het hoofd of hartstreek waren geschoten. Alsof sluipschutters er actief naar zochten.
Ja, het ligt natuurlijk aan de boodschapper en niet aan Israël dat beestachtig tekeergaat in Gaza.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
natuurlijk. Dit soort berichten passen in een dynamiek dat we als Westen tegen Joden en Israëliërs moeten keren.
We hebben genoeg interne problemen.
Miljoenen 18-jarige lijken draaien zich om in hun loopgraven na het lezen van je post.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:20 schreef TornadoDK het volgende:
Kleine kindjes worden groot. Kinderen van vandaag zijn de terroristen van morgen of zoiets zal wel hun argument zijn.
Vrouwen en kinderen zijn altijd het ergste de pineut tijdens oorlogen
Dit is het bijna logische resultaat van een regering die de ander wegzet als beesten, complete straffeloosheid in het leger en een oorlog met onmogelijke einddoelen die dus heel lang doorgaat. En het enige kutexcuus dat ze hebben is jamaarhamas. Niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik las dat op de ene dag van de week kinderen allemaal een hoofdschot kregen, terwijl ze op een andere dag juist allemaal door de borst geschoten werden. Alsof de sluipschutters er een spelletje van maakten.
Jij gelooft deze shit toch niet he?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik las dat op de ene dag van de week kinderen allemaal een hoofdschot kregen, terwijl ze op een andere dag juist allemaal door de borst geschoten werden. Alsof de sluipschutters er een spelletje van maakten.
En wat maakt "wakkere" Maaike een autoriteit op het gebied van kinderschedeltjes?quote:
Het zijn complottheorien die gebezigd worden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:31 schreef Stepperoller het volgende:
Lekker doen alsof het ongeloofwaardig is en lekker blijven wegkijken
Wel jammer dat de Volkskrant dan een oude foto gebruikt.quote:
Dát is jammer?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel jammer dat de Volkskrant dan een oude foto gebruikt.
Jazeker vind ik dat jammer.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dát is jammer?
Geen idee waarom eigenlijk, want als je het stuk leest dan wordt ook gewoon duidelijk bij welke gebeurtenis de foto hoort. Overigens is het niet de enige foto; de reportage staat er namelijk vol mee.
Volgens ooggetuigen uit gaza...quote:Volgens ooggetuigen werden deze kogels in de meeste gevallen door het Israëlische leger afgevuurd. Ook de artsen in de Volkskrant vertellen dat ooggetuigen aan hen meldden dat de kogels door het leger werden afgevuurd. Meestal werden die afgevuurd door sluipschutters of door drones, zeggen zij.
Iets met zorgvuldigheid. Met dit soort onderwerpen in het bijzonder wil je de absolute waarheid laten zien, niet in de laatste plaats omdat er (helaas best wat) mensen zijn die het hele bericht aan de kant schuiven als er iets niet in klopt. Ook al is 1 "foute" foto tov het hele bericht triviaal.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dát is jammer?
Geen idee waarom eigenlijk, want als je het stuk leest dan wordt ook gewoon duidelijk bij welke gebeurtenis de foto hoort. Overigens is het niet de enige foto; de reportage staat er namelijk vol mee.
Ja de artsen die daar aan het werk zijn vanuit het westen voornamelijk zijn allemaal hamas.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:39 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Volgens ooggetuigen uit gaza...
Tja, moeten we dat meteen maar weer voor waar aannemen?
Na al dat nepnieuws wat we al vaak gehoord hebben?
Neemt niet weg dat, mits het ook echt klopt, zulk gedrag gewoon misdadig is...
Waarom zouden internationale artsen, waaronder Nederlanders, daarover liegen? Ik snap wel waarom de Israëliërs hierover zouden liegen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij gelooft deze shit toch niet he?
Omdat veel artsen en journalisten die daar ter plaatse zijn symphatiseren met het lot van de Palestijnen. Deze mensen zijn qua inborst redelijk anti-westers en zien gewoon een kans in het opgang helpen van migratiestromen vanuit Gaza naar o.a Nederland dat dat de welvaart en sociale cohesie verder onder druk zal zetten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zouden internationale artsen, waaronder Nederlanders, daarover liegen? Ik snap wel waarom de Israëliërs hierover zouden liegen.
Het is juist heel dom om de un medewerkers, artsen, journalisten en iedereen die daar verder rondloopt niet te geloven en de Israëliërs, een partij in het conflict wel.
Sowieso is het een onbetrouwbaar en leugenachtig volk, altijd al geweest. Dus als bv een Deense arts zegt dat hij waarneemt dat er bewust op kinderen geschoten wordt en een woordvoerder van netanyahu niet, dan geloof ik die arts
Het is niet rationeel en zal ook niet in opdracht van de regering gebeuren.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat veel artsen en journalisten die daar ter plaatse zijn symphatiseren met het lot van de Palestijnen. Deze mensen zijn qua inborst redelijk anti-westers en zien gewoon een kans in het opgang helpen van migratiestromen vanuit Gaza naar o.a Nederland dat dat de welvaart en sociale cohesie verder onder druk zal zetten.
Is niet zo heel moeilijk hoor.
En wat is de hele ratio erachter om kinderen dood te schieten?
Haat.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En wat is de hele ratio erachter om kinderen dood te schieten?
Zou de Israelische regering o.a Netanyahu ook niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dezelfde bronnen die footage van zieke kinderen met auto-immuunziektes aanleveren als bewijs voor een zogenaamde genocide.
Bronnen uit Gaza zijn echt niet serieus te nemen, die hebben een dubbele, anti-westerse agenda.
Maar aan welke zorgvuldigheid ontbreekt het dan? De gebeurtenis die bij de foto hoort wordt in de rapportage besproken en is gewoon relevant voor het stuk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Iets met zorgvuldigheid. Met dit soort onderwerpen in het bijzonder wil je de absolute waarheid laten zien, niet in de laatste plaats omdat er (helaas best wat) mensen zijn die het hele bericht aan de kant schuiven als er iets niet in klopt. Ook al is 1 "foute" foto tov het hele bericht triviaal.
Ragebait, Lol’dquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het is in progressieve en linkse kringen altijd weer gebruikelijk om het op te nemen voor deze jonge terroristen. We moeten niet vergeten dat het Israël is die hier het slachtoffer is van een kwade en terroristische organisatie en deze linkse en progressieve kringen zullen geen argument onbenut laten om de terroristen te steunen en het werkelijke slachtoffer, in dit geval Israël, nog een trap na te geven.
Deze kinderen zijn terroristen en moeten ook als zodanig worden behandeld. Dat de linkse en progressieve kringen dit weer aangrijpen om met de vinger te kunnen wijzen naar Israël is dan ook weer veelzeggend.
/@:howardroark mode off.
Naar wat ik begreep is die foto niet juist.quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar aan welke zorgvuldigheid ontbreekt het dan? De gebeurtenis die bij de foto hoort wordt in de rapportage besproken en is gewoon relevant voor het stuk.
Waardoor alles alweer in twijfel getrokken kan worden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Jazeker vind ik dat jammer.
Het is een oudere foto waarbij ook toen nog flink veel discussie was of die foto wel klopte (geen zin verders om die discussie hier dunnetjes over te doen).
En dan die foto gaan recirculeren op de voorpagina vind ik jammer voor zo'n artikel.
Sowieso is het waanzin om rationeel gedrag te verwachten in een oorlog. Zet mensen in een oorlogssituatie onder stress en voortdurende dreiging, en ze gaan de vijand dehumaniseren. Standaard.quote:Op zaterdag 13 september 2025 14:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet rationeel en zal ook niet in opdracht van de regering gebeuren.
Ik zou enorme voorzichtigheid in acht nemen omtrent deze stelling. Zover ik het kan inschatten hebben israeliers een fatsoenlijk moraal en gevoel voor ethiek.quote:Op zaterdag 13 september 2025 14:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet rationeel en zal ook niet in opdracht van de regering gebeuren.
Totaal niet dusquote:Op zaterdag 13 september 2025 16:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zou enorme voorzichtigheid in acht nemen omtrent deze stelling. Zover ik het kan inschatten hebben israeliers een fatsoenlijk moraal en gevoel voor ethiek.
Kan dus zeker welquote:
Verschrikkelijk, dat dekt de lading niet voor mij. Het moet maar een keer afgelopen zijn met die hele Israhel.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:45 schreef XSbig het volgende:
Vanmorgen het artikel in de Volkskrant gelezen, en ik denk dat er maar één woord voor is.
Verschrikkelijk.
Ok, dokter Snuggles...quote:Op zaterdag 13 september 2025 19:37 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Kan dus zeker wel
Komt omdat een kind zijn schedel namelijk veel flexibeler is dan een volwassen namelijk.
De hoofd van een kind zijn de hersenplatenmnamelijk nog zacht.
Daardoor kan zeker een kogel nog heel in de hoofd zitten.
Integendeel een 0.22 caliber is dat zeker mogelijk met een harde punt.
Niks voor niks dat de 0.22 caliber long bullet voor snipers nog steeds worden gebruikt.
https://www.reddit.com/r/(...)t_to_the_head/?tl=nl
Hier een paar Radiology foto van een schotel wond in de hooft
Wappie talk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:00 schreef Peppert het volgende:
Waarom zijn mensen hier verbaasd over? Het is toch al lang bekend, zelfs voor iemand met één oog, dat de Israëlische regering en bevolking een genocidaal beleid voeren ten aanzien van de Palestijnen. Dat dit al lange tijd bekend is en mensen dan toch nog verbaasd zijn, vind ik eigenlijk het meest verbazingwekkend. Het gericht uitmoorden van de allerjongsten betekent dat je de wortel van een etnische gemeenschap aan het ontwortelen bent. Dat is niet vreemd wanneer het uiteindelijke doel uitroeiing is.
Ach, ze gooiden ook witte fosfor op de Palestijnen zonder gijzelaars dus die vreselijke situaties zullen er dan ook gewoon zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:35 schreef Joppiez het volgende:
Buiten beschouwing gelaten wat het aandeel is van het Israëlische leger of haar manschappen, de reden dat het Israëlisch leger er überhaupt zit is het terrorisme jarenlang door de Palestijnen / Hamas. Als ze nou eens begint met de gijzelaars vrij te laten en simpelweg de wapens neerlegt, dan voorkom je indirect ook dit soort vreselijke situaties.
Wees gerust. Er is geen beleid om de allerjongsten gericht uit te moorden. En er komen ieder jaar heel veel jongsten bij. Zie de leeftijdsopbouw van die streek. Meer dan de helft van de totale bevolking is jonger dan 15.quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:00 schreef Peppert het volgende:
Waarom zijn mensen hier verbaasd over? Het is toch al lang bekend, zelfs voor iemand met één oog, dat de Israëlische regering en bevolking een genocidaal beleid voeren ten aanzien van de Palestijnen. Dat dit al lange tijd bekend is en mensen dan toch nog verbaasd zijn, vind ik eigenlijk het meest verbazingwekkend. Het gericht uitmoorden van de allerjongsten betekent dat je de wortel van een etnische gemeenschap aan het ontwortelen bent. Dat is niet vreemd wanneer het uiteindelijke doel uitroeiing is.
"Hullie doen 't ook. "quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ondertussen houdt Al Quida huis in Mali, Congo, Zuid-Soedan en delen van Centraal-Afrika zijn lokale burgeroorlogen en gewapende conflicten met miljoenen getroffen burgers, In de Sahel (Burkina Faso, Mali, Niger) zijn bloedige conflicten tussen regeringslegers en jihadistische groeperingen, met aanvallen, blokkades en humanitaire rampen. In Ethiopië in de Tigray-regio blijft het geweld tussen het regeringsleger en lokale milities voortduren, met veel slachtoffers, ontheemden en mensenrechtenschendingen. In Myanmar zijn opstandige groepen samen het militaire regime an het bestrijden na de staatsgreep van 2021; er zijn aanhoudende gevechten, bombardementen en wijdverbreide repressie tegen burgers. in Jemen woedt de burgeroorlog tussen Houthi-rebellen (gesteund door Iran) en de door Saoedi-Arabië gesteunde regering woedt al jaren door. Honger, ziektes, en bombardementen maken miljoenen mensen afhankelijk van noodhulp. In Soedan voeren rivaliserende milities (Rapid Support Forces vs. leger) sinds 2023 oorlog, wat leidt tot enorme vluchtelingenstromen en seksueel geweld, vooral gericht op vrouwen en kinderen. Marokko houdt nog steeds de westelijk Sahara bezet en onderdrukt en verdrijft de lokale bevolking.
Huh? Jij vindt kwaadaardig sterker dan misdadig?quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:14 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Dat is nog zacht uitgedrukt. Het is puur kwaadaardig.
Al decennia en erger, maar daar zie ik geen demonstraties tegen, geen protest, geen opgeklopte media kippenpaniek.quote:
Aan welke 5 demonstraties heb je zelf meegedaan afgelopen 10 jaar?quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Al decennia en erger, maar daar zie ik geen demonstraties tegen, geen protest, geen opgeklopte media kippenpaniek.
Heb even door het oeuvre van haar zitten scrollen en laat ik me voorzichtig uitdrukken als ik zeg dat haar niet graag zou willen opvoeren om mijn standpunt te onderstrepen.quote:
😂quote:Op zaterdag 13 september 2025 21:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Aan welke 5 demonstraties heb je zelf meegedaan afgelopen 10 jaar?²
Snap je. Dus aub niet anderen de maat nemen als je zelf niet verder komt dan de zolder.quote:
Ik wijs je op je hypocrisie.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Snap je. Dus aub niet anderen de maat nemen als je zelf niet verder komt dan de zolder.²
Omdat Hamas hetzelfde doet.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is het bijna logische resultaat van een regering die de ander wegzet als beesten, complete straffeloosheid in het leger en een oorlog met onmogelijke einddoelen die dus heel lang doorgaat. En het enige kutexcuus dat ze hebben is jamaarhamas. Niet goed genoeg.
Je bent nooit op een demontstratie. Je vochtige mondje is onredelijk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik wijs je op je hypocrisie.
Je vochtige mondje, nog wel.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent nooit op een demontstratie. Je vochtige mondje is onredelijk.²
😂😂quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent nooit op een demontstratie. Je vochtige mondje is onredelijk.²
Er zijn toch gewoon terroristen uitgeschakeld, de rest is niet zo interessant.quote:Op zaterdag 13 september 2025 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Boekestijn en De Wijk · Episode
Vanaf minuut 20 legt meneer de Wijk uit waarom de aanval in Qatar achterlijk was. Het frame dat hier meerdere keren voorbij kwam dat Qatar Hamas terroristen herbergt is dus ook fout. Die waren daar op uitnodiging van de VS. Dezelfde VS die de aanval vanuit Israël aan zagen komen en niet ingrepen, terwijl dat wel beloofd aan Qatar was. In een klap heeft Israël het redden van gijzelaars veel moeilijker gemaakt, de reputatie van de VS in de regio onder regeringen is naar een absoluut dieptepunt en tegelijkertijd is onderhandelen voor de VS in toekomstige conflicten veel moeilijker geworden want je weet nooit of je in de dodelijke val wordt gelokt als tegenpartij. En dan hebben die sukkels nog niet eens geraakt waar ze op mikten.
Nobelprijs voor de vrede.
Israël lacht iedereen uit. Ze hebben hun Iron Dome, kernwapens, een enorme wapenindustrie en brede steun van de VS. Niemand houd ze tegen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Vanaf minuut 20 legt meneer de Wijk uit waarom de aanval in Qatar achterlijk was. Het frame dat hier meerdere keren voorbij kwam dat Qatar Hamas terroristen herbergt is dus ook fout. Die waren daar op uitnodiging van de VS. Dezelfde VS die de aanval vanuit Israël aan zagen komen en niet ingrepen, terwijl dat wel beloofd aan Qatar was. In een klap heeft Israël het redden van gijzelaars veel moeilijker gemaakt, de reputatie van de VS in de regio onder regeringen is naar een absoluut dieptepunt en tegelijkertijd is onderhandelen voor de VS in toekomstige conflicten veel moeilijker geworden want je weet nooit of je in de dodelijke val wordt gelokt als tegenpartij. En dan hebben die sukkels nog niet eens geraakt waar ze op mikten.
Uiteindelijk wordt Israël gewoon vernietigd. Op de lange termijn is dit niet vol te houden.quote:Op zondag 14 september 2025 00:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Israël lacht iedereen uit. Ze hebben hun Iron Dome, kernwapens, een enorme wapenindustrie en brede steun van de VS. Niemand houd ze tegen.
En dat zie je ook, in plaats van diplomatieke gesprekken beginnen ze meteen te dreigen en hebben ze er geen moeite mee het hele Midden-Oosten als schietschijf te gebruiken. Of als dat toch gevaarlijk is, de VS dat voor ze te laten doen. Een bullebak die gewoon iedereen op zijn of haar gezicht slaat als ze hun zin niet krijgen. Of in het geval van Israël die mensen gewoon "opruimt".
Want ze weten wat ze willen: meer land.
Dan gaat de hele moslimwereld mee, atoombommen op de kabaa.quote:Op zondag 14 september 2025 05:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteindelijk wordt Israël gewoon vernietigd. Op de lange termijn is dit niet vol te houden.
Je hebt het er maar druk mee. Dit is één van de weinige acties van Israël die juist wel erg goed was.quote:Op zaterdag 13 september 2025 23:18 schreef Glazenmaker het volgende:
De situatie is dus niet "gewoon".quote:Op zondag 14 september 2025 00:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er zijn toch gewoon terroristen uitgeschakeld, de rest is niet zo interessant.
Onderhandelaars afslachten die je zelf hebt uitgenodigd is erg goed? Als dit in een filmopening was gebeurd, was dit een te stereotype badguy actie.quote:Op zondag 14 september 2025 07:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hebt het er maar druk mee. Dit is één van de weinige acties van Israël die juist wel erg goed was.
Rob de Wijk kan met pensioen, zijn simpele analyses gaan niet meer op. Hij had ook een enorme mispeer met de Nordstream pijplijn, heb je hem al over gehoord nu 'officieel' blijkt dat Oekraine er zelf achter zat?quote:Op zondag 14 september 2025 00:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er zijn toch gewoon terroristen uitgeschakeld, de rest is niet zo interessant.
De Arabieren eromheen willen meer land. En weg met de joden.quote:Op zondag 14 september 2025 00:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Israël lacht iedereen uit. Ze hebben hun Iron Dome, kernwapens, een enorme wapenindustrie en brede steun van de VS. Niemand houd ze tegen.
En dat zie je ook, in plaats van diplomatieke gesprekken beginnen ze meteen te dreigen en hebben ze er geen moeite mee het hele Midden-Oosten als schietschijf te gebruiken. Of als dat toch gevaarlijk is, de VS dat voor ze te laten doen. Een bullebak die gewoon iedereen op zijn of haar gezicht slaat als ze hun zin niet krijgen. Of in het geval van Israël die mensen gewoon "opruimt".
Want ze weten wat ze willen: meer land.
Die leiders van Hamas zijn ook de badguy. Weg met die gasten, wie mist ze nou? Jij?quote:Op zondag 14 september 2025 09:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Onderhandelaars afslachten die je zelf hebt uitgenodigd is erg goed? Als dit in een filmopening was gebeurd, was dit een te stereotype badguy actie.
Dus eigenlijk zeg je dat het wel prima is wanneer Israël haar vijanden uit de weg ruimt, ongeacht waar die vijanden zich bevinden.quote:Op zondag 14 september 2025 07:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hebt het er maar druk mee. Dit is één van de weinige acties van Israël die juist wel erg goed was.
Iedereen met een beetje verstand wist al direct dat de Amerikanen daar achter zaten.quote:Op zondag 14 september 2025 09:53 schreef Homey het volgende:
[..]
Rob de Wijk kan met pensioen, zijn simpele analyses gaan niet meer op. Hij had ook een enorme mispeer met de Nordstream pijplijn, heb je hem al over gehoord nu 'officieel' blijkt dat Oekraine er zelf achter zat?
Israël dus hihi.quote:Op zondag 14 september 2025 09:55 schreef Homey het volgende:
[..]
Die leiders van Hamas zijn ook de badguy. Weg met die gasten, wie mist ze nou? Jij?
Hamas mag overal afgemaakt worden. Londen, Volendam, Spakenburg.quote:Op zondag 14 september 2025 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat het wel prima is wanneer Israël haar vijanden uit de weg ruimt, ongeacht waar die vijanden zich bevinden.
Wat nu als de onderhandelingen in Londen hadden plaatsgevonden, was het dan ook een "erg goede" actie?
Hoeveel lokale burgerslachtoffers zijn dan nog acceptabel? 10? 100? 1000? Meer?quote:Op zondag 14 september 2025 10:01 schreef damsco het volgende:
[..]
Hamas mag overal afgemaakt worden. Londen, Volendam, Spakenburg.
Waarmee je dus eigenlijk zegt: ik veeg mijn kontje af met internationaal recht wanneer dat mij handig uitkomt.quote:Op zondag 14 september 2025 10:01 schreef damsco het volgende:
[..]
Hamas mag overal afgemaakt worden. Londen, Volendam, Spakenburg.
Israel doet precisieaanvallen. In tegenstelling tot Hamas. Maar je kunt burgerslachtoffers nooit helemaal voorkomen, met jouw logica zouden we nu Duits praten. Hamas dient overal ter wereld opgejaagd te worden, en dat worden ze nu ook. Hopelijk dat bij een volgende aanval in Qatar ze wel omgebracht worden.quote:Op zondag 14 september 2025 10:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoeveel lokale burgerslachtoffers zijn dan nog acceptabel? 10? 100? 1000? Meer?
Ik hoop dat de kopstukken van Hamas waar dan ter wereld ook niet veilig zijn inderdaad.quote:Op zondag 14 september 2025 10:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarmee je dus eigenlijk zegt: ik veeg mijn kontje af met internationaal recht wanneer dat mij handig uitkomt.
Vond je het ook prima toen Iran twee tegenstanders van het regime heeft laten liquideren in Nederland?
"Precisieaanvallen"quote:Op zondag 14 september 2025 10:14 schreef damsco het volgende:
[..]
Israel doet precisieaanvallen. In tegenstelling tot Hamas. Maar je kunt burgerslachtoffers nooit helemaal voorkomen, met jouw logica zouden we nu Duits praten. Hamas dient overal ter wereld opgejaagd te worden, en dat worden ze nu ook. Hopelijk dat bij een volgende aanval in Qatar ze wel omgebracht worden.
Erg zwart/wit. Mijn club moet winnen en daarvoor is alles geoorloofd!quote:Op zondag 14 september 2025 10:14 schreef damsco het volgende:
[..]
Israel doet precisieaanvallen. In tegenstelling tot Hamas. Maar je kunt burgerslachtoffers nooit helemaal voorkomen, met jouw logica zouden we nu Duits praten. Hamas dient overal ter wereld opgejaagd te worden, en dat worden ze nu ook. Hopelijk dat bij een volgende aanval in Qatar ze wel omgebracht worden.
Winnen betekent het overleven van het Joodse volk. Stop met aanvallen van joden en er gebeurt niks. Moeilijk is het niet. Je weet waar de bal ligt.quote:Op zondag 14 september 2025 10:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Erg zwart/wit. Mijn club moet winnen en daarvoor is alles geoorloofd!
Je kunt je toch niet voorstellen hoeveel ellende dat heeft voortgebracht als je dat ziet. Hoeveel mensen daar in stukjes begraven zijn. En dan zijn er mensen die dat zien als de eerste stap naar een luxe verblijfplaats voor de rijke elite.quote:Op zondag 14 september 2025 10:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Precisieaanvallen"
[ afbeelding ]
Een goede vraag voor Hamas/Palestijnen. Zij zijn begonnen.quote:Op zondag 14 september 2025 10:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoeveel lokale burgerslachtoffers zijn dan nog acceptabel? 10? 100? 1000? Meer?
Dat heeft Hamas volledig zelf in de hand idd. Morgen kan de oorlog voorbij zijn.quote:Op zondag 14 september 2025 10:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Een goede vraag voor Hamas/Palestijnen. Zij zijn begonnen.
Ging over Qatar vriend. De foto die je deelt is van een oorlogsgebied genaamd Gaza na de laffe oorlogsverklaring die de machthebbers daar hebben verklaard aan Israël. Je weet wel, hetzelfde gebied dat wordt bestuurd door Hamas. Dus die vlieger gaat niet op helaas.quote:Op zondag 14 september 2025 10:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Precisieaanvallen"
[ afbeelding ]
Het was daar al ellende voordat jij geboren werd, maar "ZIJ BOGONNON!!!!!" hoor.quote:Op zondag 14 september 2025 10:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Een goede vraag voor Hamas/Palestijnen. Zij zijn begonnen.
Hou toch eens op met die riedel. De wereld heeft gekozen voor een Israëlische staat. Deal with it.quote:Op zondag 14 september 2025 10:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het was daar al ellende voordat jij geboren werd, maar "ZIJ BOGONNON!!!!!" hoor.
Ja, heus.
Klopt, de Palestijnen zijn altijd een oorlog begonnen. En bovendien, deze oorlog kunnen alleen de Palestijnen beeindigen: laat de gijzelaars vrij en laat je buren met rust. Meer is het niet.quote:Op zondag 14 september 2025 10:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het was daar al ellende voordat jij geboren werd, maar "ZIJ BOGONNON!!!!!" hoor.
Ja, heus.
Dit is de kern idd. Er wonen wat joden waar ze altijd hebben gewoond op een mini stukje land. Uiteraard gaan die niet weg. Laat ze met rust. Meer is het niet.quote:Op zondag 14 september 2025 10:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hou toch eens op met die riedel. De wereld heeft gekozen voor een Israëlische staat. Deal with it.
Een groepje islamieten accepteert dat niet, kunnen er niet mee dealen, en is voor bijna 100% constant de aanstichter van geweld. Daarbij gaan ze ook nog eens uit van het ideologische standpunt dat alle Joden vernietigd moeten worden.
Dus ja, 'zij begonnen', telkens.
Begin eerst maar eens met het accepteren van Israël, ga vreedzaam met elkaar samenleven, en als DAN Israël zich gaat misdragen, DAN heb je een punt.
Oh, ja nee dan is het natuurlijk allemaal prima dat ze kinderen door hun kop schieten.quote:Op zondag 14 september 2025 10:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hou toch eens op met die riedel. De wereld heeft gekozen voor een Israëlische staat. Deal with it.
Een groepje islamieten accepteert dat niet, kunnen er niet mee dealen, en is voor bijna 100% constant de aanstichter van geweld. Daarbij gaan ze ook nog eens uit van het ideologische standpunt dat alle Joden vernietigd moeten worden.
Dus ja, 'zij begonnen', telkens.
Begin eerst maar eens met het accepteren van Israël, ga vreedzaam met elkaar samenleven, en als DAN Israël zich gaat misdragen, DAN heb je een punt.
Kan gebeuren makker.quote:Op zondag 14 september 2025 10:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, ja nee dan is het natuurlijk allemaal prima dat ze kinderen door hun kop schieten.
Logisch. Hoe dom van mij.
Ze mogen van geluk spreken dat de nukes nog niet afgevuurd zijn, daar heeft Israël immers alle recht toe. Ze hebben het er he-le-maal zelf naar gemaakt.quote:Op zondag 14 september 2025 10:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, ja nee dan is het natuurlijk allemaal prima dat ze kinderen door hun kop schieten.
Dat doet Hamas. Niet de boel omkeren.quote:Op zondag 14 september 2025 10:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Frame.quote:Op zondag 14 september 2025 10:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Idd. De Palestijnen hebben na 75 jaar alleen maar grof geweld, leugens en bedreigingen hun rechten wel verspeeld om daar te blijven. Bovendien waren ze toch de nieuwkomers, ze komen oorspronkelijk uit Jordanië en Egypte. Laat ze maar lekker daar heen gaan. Die landen zijn geheel jodenvrij, dus dat vinden Palestijnen wel prima.quote:Op zondag 14 september 2025 10:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ze mogen van geluk spreken dat de nukes nog niet afgevuurd zijn, daar heeft Israël immers alle recht toe. Ze hebben het er he-le-maal zelf naar gemaakt.
Je doelt nu op die Palestijnen die al 75 jaar met grof geweld verdreven worden door agressieve kolonisten en waarbij ze niet terecht kunnen bij leger of politie, omdat die een oogje dichtknijpen of doodleuk meedoen aan dergelijk onrecht?quote:Op zondag 14 september 2025 11:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Idd. De Palestijnen hebben na 75 jaar alleen maar grof geweld, leugens en bedreigingen hun rechten wel verspeeld om daar te blijven. Bovendien waren ze toch de nieuwkomers, ze komen oorspronkelijk uit Jordanië en Egypte. Laat ze maar lekker daar heen gaan. Die landen zijn geheel jodenvrij, dus dat vinden Palestijnen wel prima.
De Palestijnen zijn agressief. Die hebben met geweld dat land ingepikt, en plegen terreuraanslagen. Iedereen in Palestina doet mee of knijpt een oogje dicht.quote:Op zondag 14 september 2025 11:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je doelt nu op die Palestijnen die al 75 jaar met grof geweld verdreven worden door agressieve kolonisten en waarbij ze niet terecht kunnen bij leger of politie, omdat die een oogje dichtknijpen of doodleuk meedoen aan dergelijk onrecht?
Ja, je hebt helemaal gelijk man. Wat een smerig volkje!
Ook als je niet aanvalt wordt in de westbank je boerderij op Palestijns grondgebied gewoon gebulldozered door Israelische kolonisten die met steun van het leger het ene stukje grond na het andere inpikken.quote:Op zondag 14 september 2025 10:30 schreef Homey het volgende:
[..]
Winnen betekent het overleven van het Joodse volk. Stop met aanvallen van joden en er gebeurt niks. Moeilijk is het niet. Je weet waar de bal ligt.
Jij lijkt hier echt heilig te geloven dat er in dit conflict een goede en een slechte partij is. Dat maakt het wellicht heel eenvoudig om dit allemaal te duiden, maar ik denk dat het (veel) te kort door de bocht is.quote:Op zondag 14 september 2025 11:07 schreef Homey het volgende:
[..]
De Palestijnen zijn agressief. Die hebben met geweld dat land ingepikt, en plegen terreuraanslagen. Iedereen in Palestina doet mee of knijpt een oogje dicht.
Zullen de Palestijnen ooit aan zelfreflectie doen?
Dat kun jij veel beter, nietwaar?quote:Op zondag 14 september 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
Wat we hier zien is het zoveelste staaltje van anti-Israëlische propaganda, waarbij een stel activisten een narratief pushen als feitelijk niet omdat het dit is, maar omdat men graag wil dat het zo is.
Dit was inderdaad ook het narratief dat we geregeld hoorde na 7 oktober 2023: 'Ja, maar dit conflict is niet gisteren onstaan'quote:Op zondag 14 september 2025 10:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, heus.
Israël voert inderdaad precisieaanvallen uit. Hoe gebieden er uitzien na urban warfare heeft weinig met die precisieaanvallen te maken. Israël heeft al talloze gebouwen moeten neerhalen juist omdat Hamas deze gebruikt voor de strijd en tevens boobytraps in aanbrengt wat al de nodige Israëlische soldaten het leven heeft gekost. Zie ook:quote:Op zondag 14 september 2025 10:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Precisieaanvallen"
[ afbeelding ]
Lastig hé, feiten? Het is veel makkelijker om naar een foto te wijzen dan op basis van onderbuik maar conclusies te trekken over hoe de schade die daar zichtbaar is tot stand zou zijn gekomen.quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel’s border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas — even a child’s bedroom — blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
...
De Palestijnen hebben geen eigen land en niemand probeert te Palestijnen 'weg te vagen'. Hoe kom je bij zulke onzin?quote:Op zondag 14 september 2025 11:08 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ook als je niet aanvalt wordt in de westbank je boerderij op Palestijns grondgebied gewoon gebulldozered door Israelische kolonisten die met steun van het leger het ene stukje grond na het andere inpikken.
Ik denk dat Israel op een punt is aanbeland m.b.t. Gaza dat ze gewoon doorpakken nu: Alle palestijnen moeten daar weggevaagd worden. Verwijderd worden uit de hele strook, goedschiks of kwaadschiks. De Israelische Endlosing zogezegd. Dan moeten ze even door wat internationale ophef heen; iedereen is boos voor een paar jaar, maar daarna is het klaar. Gaza is Israel geworden, palestijnen zitten er niet meer. Wederopbouw kan beginnen. Win-win voor ze. Ik kan Israelische hardliners op dat gebied wel begrijpen.
Gezien de gedrag van de Arabieren de laatste 150 jaar in deze regio kun je inderdaad teleurgesteld geraken in de mensheid. Maar dit gedrag is slechts het probleem van de nogal onderontwikkelde culturen daar. Maar dit wordt volledig genegeerd door sommige Westerlingen en men wijst vervolgens dat er een harde tegenreactie komt op dit gedrag.quote:Op zondag 14 september 2025 11:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat kun jij veel beter, nietwaar?
Dit zijn prima topics om te lezen als je heel erg teleurgesteld wilt worden in de mensheid.
Dit zijn geen willekeurige artsen. Veel van deze artsen werken in oorlogsgebieden. En het viel hun al eerder op dat er zo veel alleen hoofd en borst wonden waren in vergelijking met hun eerdere ervaringen.quote:Op zondag 14 september 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
Dit artikel is dus geschreven op basis van claims van willekeurige artsen in een Palestijnse ziekenhuis. Bizar dat zulke totaal ongefundeerde aantijgingen meteen serieus worden genomen en ook direct worden aangegrepen als een onomstreden feit.
Wat we hier zien is het zoveelste staaltje van anti-Israëlische propaganda, waarbij een stel activisten een narratief pushen als feitelijk niet omdat het dit is, maar omdat men graag wil dat het zo is.
Het is ongetwijfeld zo dat er kinderen geraakt zullen zijn in urban warfare, dat is immers de tragische realiteit van een oorlog: ook kinderen worden daar het slachtoffer van. En als de Palestijnen dit niet hadden gewild, had men misschien geen oorlog moeten beginnen door martelend, moordend en gijzelend door talloze Israëlische dorpen te trekken.
Maar om vervolgens te concluderen dat A) omdat er Palestijnse kinderen zijn geraakt B) Israël daar wel gericht op moet hebben geschoten is geen logische conclusie. Daar zal men toch echt veel meer bewijzen voor moeten hebben dan de verhalen van een paar lokale artsen en de aanname van een forensisch patholoog.
Alleen zulke oprechte interesse in de waarheid heeft men bij de Volkskrant niet, daar is de enige bedoeling om Israël en Israëliërs aan de hand van de meest weerzinwekkende aantijging te demoniseren. En dan heb je dus mensen zoals TS die dit meteen voor de waarheid aannemen en zo tot hun beeldvorming komen rondom deze oorlog en het bredere conflict.
Het is in de essentie een religieuze strijd. In de islam is het jodendom iets wat uitgeroeid moet worden. Mohammed vermoordde persoonlijk talloze joden. Zo is de islam ontstaan.quote:Op zondag 14 september 2025 11:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Jij lijkt hier echt heilig te geloven dat er in dit conflict een goede en een slechte partij is. Dat maakt het wellicht heel eenvoudig om dit allemaal te duiden, maar ik denk dat het (veel) te kort door de bocht is.
Gaza en freedom is een oxymoron. In Gaza heeft vrijheid nooit bestaan.quote:Op zondag 14 september 2025 11:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dit zijn geen willekeurige artsen. Veel van deze artsen werken in oorlogsgebieden. En het viel hun al eerder op dat er zo veel alleen hoofd en borst wonden waren in vergelijking met hun eerdere ervaringen.
Dat Israël gericht schiet op weerloze kinderen was al bekend maar.
Dat ze er een sport van maken was al bekend tijdens de great march of return bijvoorbeeld.
Abby Martin heeft hier een documentaire over gemaakt. Gaza a fights for freedom.
Bekijk deze YouTube-video
Ik ga ook lekker naar buiten. De zon schijnt. Fijne zondag!quote:Op zondag 14 september 2025 11:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik heb me hier alweer veel te veel mee bemoeid, zoveel is wel weer zeker. Fijne zondag!
Je hebt helemaal gelijk. Die vrijheid is ze ontnomen door de bezetter.quote:Op zondag 14 september 2025 11:37 schreef Homey het volgende:
[..]
Gaza en freedom is een oxymoron. In Gaza heeft vrijheid nooit bestaan.
Het jodendom is verboden, vrouwen hebben geen rechten, homofilie is niet toegestaan, er zijn geen verkiezingen en ga zo maar door.
Palestijnen hebben niks met vrijheid. Sterker nog, ze vallen een vrije samenleving, hun buren, aan met raketten en aanslagen. Omdat zij wel kiezen voor vrijheid.
Met een random documentaire van een journaliste, een vrouw die zich al meermaals op discutabele manieren heeft uitgelaten over Israël en zionisme kan ik helemaal niets.quote:Op zondag 14 september 2025 11:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dit zijn geen willekeurige artsen. Veel van deze artsen werken in oorlogsgebieden. En het viel hun al eerder op dat er zo veel alleen hoofd en borst wonden waren in vergelijking met hun eerdere ervaringen.
Dat Israël gericht schiet op weerloze kinderen was al bekend maar.
Dat ze er een sport van maken was al bekend tijdens de great march of return bijvoorbeeld.
Abby Martin heeft hier een documentaire over gemaakt. Gaza a fights for freedom.
Ah ja, eerst juichend in de straten voor doodgemartelde Joden, waar een deel van de bevolking nog euforisch aan meedeed ook. Maar er staat nog wel een Joodse bestraafrplaats ergens in de Gazastrook. Jongens, dit bewijst alles!quote:Op zondag 14 september 2025 11:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Die vrijheid is ze ontnomen door de bezetter.
Die mensen in Gaza hebben nooit problemen gehad met het jodendom. Het beste bewijs is het feit dat joodse graven daar netjes verzorgd en er mooi bij stonden. Kijk hier wat lotgenoten die brainwashed van schrik opkijken als ze goed beheerde joodse graven tegen komen in Gaza.
https://www.thejc.com/new(...)ves-in-gaza-gdkhv1ho
[ afbeelding ]
Nee, ik ben zeer teleurgesteld in berichten zoals die van jou. Die laten duidelijk het slechte in de mensen zien.quote:Op zondag 14 september 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
Gezien de gedrag van de Arabieren de laatste 150 jaar in deze regio kun je inderdaad teleurgesteld geraken in de mensheid. Maar dit gedrag is slechts het probleem van de nogal onderontwikkelde culturen daar. Maar dit wordt volledig genegeerd door sommige Westerlingen en men wijst vervolgens dat er een harde tegenreactie komt op dit gedrag.
Bijzonder, dan functioneert je morele kompas niet goed.quote:Op zondag 14 september 2025 12:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, ik ben zeer teleurgesteld in berichten zoals die van jou. Die laten duidelijk het slechte in de mensen zien.
Ja het is inderdaad zoeken naar spijkers op laagwater bij jou als het gaat om je gelijk krijgen. Maar ieder weldenkend mens weet dat iemand die een hekel heeft aan joden niet hun graf gaat bijhouden en al helemaal niet op een plek waar ruimtegebrek is.quote:Op zondag 14 september 2025 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met een random documentaire van een journaliste, een vrouw die zich al meermaals op discutabele manieren heeft uitgelaten over Israël en zionisme kan ik helemaal niets.
[..]
Ah ja, eerst juichend in de straten voor doodgemartelde Joden, waar een deel van de bevolking nog euforisch aan meedeed ook. Maar er staat nog wel een Joodse bestraafrplaats ergens in de Gazastrook. Jongens, dit bewijst alles!
Hmm.quote:Op zondag 14 september 2025 12:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja het is inderdaad zoeken naar spijkers op laagwater bij jou als het gaat om je gelijk krijgen. Maar ieder weldenkend mens weet dat iemand die een hekel heeft aan joden niet hun graf gaat bijhouden en al helemaal niet op een plek waar ruimtegebrek is.
Ik kan jou ook een paar documentaires geven over hoe vredig het er allemaal aantoe gaat op de Westelijke Jordaanoever. Die ga je ook niet kijken gezien jouw diep religieuze perspectief over dit conflict en dit gebied.quote:Op zondag 14 september 2025 12:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan over de documentaire inhoudelijk klagen. Als je überhaupt inhoudelijk durft te gaan. Maar het op voorhand wegzetten alsof het onwaar is zonder inhoudelijke argumenten slaat nergens op.
Weer probeer je het weg te zetten met een rare vergelijking.quote:Op zondag 14 september 2025 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Dus als we alle moslims met geweld uit Nederland zouden jagen maar we behouden de Islamitische begraafplaatsen dan laat dit zien dat Nederlanders eigenlijk helemaal geen hekel aan moslims hebben?
Dat is natuurlijk een bespottelijk argument. Zoals je weet zijn Joden daadwerkelijk met veel geweld en genocide uit de nodige Europese landen verjaagd en gedeporteerd. Een land als Polen had in 1935 nog miljoenen Joden en steden als Warschau en Lodz waren voor de helft Joods. Een land als Litouwen was voor 10% Joods. Maar ondanks dit heb je nog talloze plekken in Polen en Litouwen zoals oude synagoges, badhuizen of begraafplaatsen, waarvan vele ook gerestaureerd zijn.
De realiteit is dat de fysieke restanten van de aanwezigheid van een etnische en/of religieuze groep in bepaald gebied niets zeggen over de (historische) sentimenten en vijandigheid jegens die groep.
[..]
Ik kan jou ook een paar documentaires geven over hoe vredig het er allemaal aantoe gaat op de Westelijke Jordaanoever. Die ga je ook niet kijken gezien jouw diep religieuze perspectief over dit conflict en dit gebied.
Ik blader dagelijks door kranten zoals de NRC, de Volkskrant, volg de NOS en lees soms The Guardian dus geloof mij maar, ik krijg genoeg anti-Israëlische propaganda binnen. Daarom heb ik geen geen verdere documentaires nodig van een zogenaamd "onafhankelijke "journaliste zoals Abby Martin, die nota bene ook voor de Russische staatstelevisie heeft gewerkt en bekend staat om haar rabiate en obsessieve Israël-haat.
Kortom, een radicale anti-Israël groepering die terreur rechtvaardigt en zelfs kritiek van iemand als Ocasio-Cortez, het spreekt voor zich dat je het dan wel heel bont moet maken.quote:Within Our Lifetime – United For Palestine (WOL) is a pro-Palestinian and anti-Zionist activist organization primarily active in New York City. The organization was founded and is currently led by the Palestinian-American Muslim Nerdeen Kiswani.They are based out of Bay Ridge, a neighborhood in Brooklyn that is home to the majority of Palestinians in New York City. The Jerusalem Post has described them as the region's leading pro-Palestinian activist group.
WOL organizes around four principles: the Palestinian right of return, anti-Zionism, the Palestinian right to resist, and internationalism. While the organization is centered around Palestinian liberation, they are also generally anti-imperialist. WOL has praised Hamas and engaged in confrontational protest tactics, attracting criticism from politicians such as Alexandria Ocasio-Cortez. A protester at a pro-Palestine march organised by WOL attacked a Jewish counterprotestor, Matt Greenman, in 2022.
Bron
Ah, deze arts?quote:Op zondag 14 september 2025 17:01 schreef Chadi het volgende:
Één van de artsen die in Gaza gewerkt heeft. Oh ja hij hoort volgens @:HowardRoark dood te zijn omdat hij joods is.
Ja deze arts. Die in dat bagger stukje wordt genoemd door een zionistische schrijver die Amnesty international bericht van twisting the evidence...quote:Op zondag 14 september 2025 17:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ah, deze arts?
https://www.fdd.org/analy(...)help-from-the-media/
Mijn grootste punt van kritiek is dat zo iemand met geen woord over Hamas spreekt en hun misdaden. Één van de velen die nooit en te nimmer het over Hamas heeft.quote:Op zondag 14 september 2025 17:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja deze arts. Die in dat bagger stukje wordt genoemd door een zionistische schrijver die Amnesty international bericht van twisting the evidence...
Het is a self hating Jew daaarom wordt hij niet door hamas vermoord natuurlijk.
Waarom zou hij? Israel gooit de bommen op zijn patiënten en niet hamas.quote:Op zondag 14 september 2025 18:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Mijn grootste punt van kritiek is dat zo iemand met geen woord over Hamas spreekt en hun misdaden. Één van de velen die nooit en te nimmer het over Hamas heeft.
Maar wel de beschuldigende vinger continue bij Israël legt.
Dat maakt ook zo'n persoon ongeloofwaardig.
Omdat Hamas de sleutel van de oplossing in handen heeft: vrijlating van die gijzelaars.quote:Op zondag 14 september 2025 19:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom zou hij? Israel gooit de bommen op zijn patiënten en niet hamas.
Israël heeft de sleutel tot het conflict. Stop de bezetting.quote:Op zondag 14 september 2025 19:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Omdat Hamas de sleutel van de oplossing in handen heeft: vrijlating van die gijzelaars.
Het is niet of/of.quote:Op zondag 14 september 2025 19:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Omdat Hamas de sleutel van de oplossing in handen heeft: vrijlating van die gijzelaars.
Zoals .... ?quote:Op zondag 14 september 2025 19:34 schreef 2172619626795 het volgende:
Netanyahu kan er gezien de grote hoeveelheid kinderslachtoffers ook voor kiezen om een andere strategie te kiezen.
En hoe lost dat het conflict op? Hamas heeft dan nog steeds het statement Israel van de kaart te willen vegen.quote:Op zondag 14 september 2025 19:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Israël heeft de sleutel tot het conflict. Stop de bezetting.
Nee hoor, Israël moet simpelweg doorgaan tot de Palestijnse terroristen zijn verslagen en de gijzelaars zijn bevrijd.quote:Op zondag 14 september 2025 19:34 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Het is niet of/of.
De huidige Israëlische oorlogsstrategie levert niets op en kost eindeloos veel.
Netanyahu kan er gezien de grote hoeveelheid kinderslachtoffers ook voor kiezen om een andere strategie te kiezen.
In plaats daarvan kiest hij er bewust voor om eindeloze offers te brengen die niets opleveren.
Op een manier die nietsontziend is tegenover onschuldige kinderen?quote:Op zondag 14 september 2025 19:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël moet simpelweg doorgaan tot de Palestijnse terroristen zijn verslagen en de gijzelaars zijn bevrijd.
En niet aan de regering Netanyahu die de bommen op slapende kinderen gooit?quote:Het is aan de Palestijnen hoeveel mensen men daarvoor wil opofferen.
Hoe zit dat eigenlijk op de West Bank? Wat hebben die mensen misdaan?quote:Dit kan meteen over zijn als de Palestijnen de wapens neerleggen, de resterende gijzelaars vrijlaten en Israël als land accepteren en erkennen.
Jij bent de eerste die ik deze vergelijking zie maken.quote:Vervolgens doen alsof Israël net zo slecht is als de Palestijnse terroristen van Hamas is en valse vergelijking.
Dat klopt, en dat beweert ook niemand. Wat ik beweerde is dat Israel kiest voor een oorlogsstrategie die nietsontziend is voor onschuldige kinderen en al maandenlang niets oplevert.quote:Israël valt niet zomaar verkrachtend, martelend en slachtend een aantal dorpen binnen en gebruikt ook de eigen burgers niet als menselijk schild en woonhuizen of gebedshuizen als gevechtslocaties.
Het is aan de Palestijnen om die - door Iran gefinancierde - terroristische bende af te zetten.quote:Op zondag 14 september 2025 18:49 schreef 2172619626795 het volgende:
Voor iedereen die een uitgesproken mening heeft over dat kinderslachtoffers er nou eenmaal bijhoren in deze oorlog, misschien is het zinvol om je af te vragen wat de oorlog Israel nog oplevert, in relatie tot wat de oorlog kost. Ik mag hopen dat het voor iedereen duidelijk is dat de oorlog zoals die nu is voor Israel niets oplevert en voor de menselijkheid onevenredig veel kost.
Desondanks blijft Netanyahu ongehinderd bombardementen uitvoeren, willens en wetens dat er inmiddels duizenden onschuldige kinderen door omkomen, wetende dat de weg naar de gijzelaars daardoor nog langer wordt.
Hoe kun je dan met droge ogen beweren dat Israel moreel gezien boven de situatie staat en het recht heeft om deze manier van oorlogsvoering voort te zetten? Het is een gewetenloze, zielloze, strategie om op deze voet door te gaan.
In dit argument is de "ja maar Hamas"-jijbak al maandenlang niet meer van toepassing. Er is hier 1 dominante speler die de touwtjes volledig in handen heeft, daarmee het strijdtoneel domineert, en dat is Israel. Met de strategie die Israel gebruikt worden oa onschuldige kinderen opoffert zonder dat het ze iets oplevert.
Dit alles nog even los van de gebrekkige waarheidsbevinding van de volkskrant.
Nee hoor, het staat de Palestijnen zelf vrij om eens scheiding te maken in hun samenleving tussen burgers en strijders.quote:Op zondag 14 september 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Op een manier die nietsontziend is tegenover onschuldige kinderen?
Israël bombardeert bewust slapende kinderen? Daar zou ik graag enig bewijs voor zien.quote:Op zondag 14 september 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
En niet aan de regering Netanyahu die de bommen op slapende kinderen gooit?
Deze oorlog speelt zich niet af op de Westelijke Jordaanoever.quote:Op zondag 14 september 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk op de West Bank? Wat hebben die mensen misdaan?
In post #156 wordt die letterlijke vergelijking gemaakt en jij geeft die post een duimpje.quote:Op zondag 14 september 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Jij bent de eerste die ik deze vergelijking zie maken.
Dat er kinderen om het leven komen is niet te voorkomen. De geallieerden waren nog een stuk erger en bombardeerden meerdere Duitse steden volledig kapot met als doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te bewerkstelligen. We kijken nog altijd positief terug op het werk van de geallieerden.quote:Op zondag 14 september 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat beweert ook niemand. Wat ik beweerde is dat Israel kiest voor een oorlogsstrategie die nietsontziend is voor onschuldige kinderen en al maandenlang niets oplevert.
Zeker.quote:Op zondag 14 september 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:
Ben je bekend met the trolley problem?
Het is inderdaad bizar om te zien hoeveel Westerlingen totaal naïef vallen voor de vechtstrategie van de Palestijnen. Het idee van Hamas is letterlijk om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te veroorzaken zodat de Westerse wereld zich tegen Israël keert.quote:Op zondag 14 september 2025 20:01 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het is aan de Palestijnen om die - door Iran gefinancierde - terroristische bende af te zetten.
Er zijn tevens wel meer landen die militaire danwel financiële steun aan hamas leveren. Het hele doel van Hamas is om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken in Gaza; aanvallen vanuit scholen en ziekenhuizen bijvoorbeeld.
Juist door Israël te isoleren geven we bestaansrechts aan de walgelijke strijd die de ayatollah voert vanuit Tehran tegen Israël. De internationale gemeenschap doet precies wat Iran wil dat het doet: Israël veroordelen & isoleren.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 14 september 2025 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het staat de Palestijnen zelf vrij om eens scheiding te maken in hun samenleving tussen burgers en strijders.
Nog steeds niet onderdeel van een antwoord op mijn vraag.quote:Dit is trouwens ook gewoon een eis van de Geneefse Conventies, dit laten de Palestijnen zelf na waardoor Israël niet anders kan dan bombardementen uitvoeren op plekken waarbij ook burgers getroffen worden. En dat komt volledig op de rekening van de Palestijnse beleidsbepalers.
Israel voert nachtelijke bombardementen uit in stedelijke gebieden wetende dat bijna de helft van de bevolking uit kinderen jonger dan 15 jaar bestaat. Kinderen slapen ‘s nachts. Dat is een weloverwogen keuze, is het niet?quote:Israël bombardeert bewust slapende kinderen?
Waarom worden de mensen daar dan aangevallen door kolonisten?quote:Deze oorlog speelt zich niet af op de Westelijke Jordaanoever.
Een duimpje op de volgende post:quote:In post #156 wordt die letterlijke vergelijking gemaakt en jij geeft die post een duimpje.
Israel doet volgens jou geen verschrikkelijke dingen?quote:Op zondag 14 september 2025 19:34 schreef XSbig het volgende:
Misschien kunnen we tot de conclusie komen dat én Hamas, én de huidige regering van Israel met Netanyahu voorop compleet gestoord zijn en de meest verschrikkelijke dingen doen?
Maar wel te beperken.quote:Dat er kinderen om het leven komen is niet te voorkomen.
Dus omdat de Amerikanen het ook deden, rechtvaardigt dat de kinderslachtoffers die Israel maakt?quote:De geallieerden waren nog een stuk erger en bombardeerden meerdere Duitse steden volledig kapot met als doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te bewerkstelligen. We kijken nog altijd positief terug op het werk van de geallieerden.
Begrijp je het dan ook als ik zeg dat ik vind dat de kosten van de oorlog op de manier waarop die nu wordt gevoerd, niet meer in verhouding staat met wat deze oorlog voor Israel nog oplevert?quote:Zeker.
Dat zeg ik toch ook.quote:Op zondag 14 september 2025 20:13 schreef 2172619626795 het volgende:
Israel doet volgens jou geen verschrikkelijke dingen?
Sorry voor de verwarring. Mijn reactie was aan het adres van @HowardRoarkquote:
En daarmee eenquote:doe alsof Israël net zo slecht is als de Palestijnse terroristen van Hamas
maak, enkel omdat ik jouw post een duimpje gaf waarin dat helemaal niet zo stellig beweert wordt als hij doet overkomen.quote:valse vergelijking
Om even op mijn post terug te komen waarop je op doelt.quote:Op zondag 14 september 2025 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het staat de Palestijnen zelf vrij om eens scheiding te maken in hun samenleving tussen burgers en strijders.
Dit is trouwens ook gewoon een eis van de Geneefse Conventies, dit laten de Palestijnen zelf na waardoor Israël niet anders kan dan bombardementen uitvoeren op plekken waarbij ook burgers getroffen worden. En dat komt volledig op de rekening van de Palestijnse beleidsbepalers.
[..]
Israël bombardeert bewust slapende kinderen? Daar zou ik graag enig bewijs voor zien.
[..]
Deze oorlog speelt zich niet af op de Westelijke Jordaanoever.
[..]
In post #156 wordt die letterlijke vergelijking gemaakt en jij geeft die post een duimpje.
[..]
Dat er kinderen om het leven komen is niet te voorkomen. De geallieerden waren nog een stuk erger en bombardeerden meerdere Duitse steden volledig kapot met als doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te bewerkstelligen. We kijken nog altijd positief terug op het werk van de geallieerden.
[..]
Zeker.
Al zouden ze nog wel leven. Met een oorlogsstrategie van totale verwoesting beschadig je het pad naar de gijzelaars ook alleen maar meer.quote:Op zondag 14 september 2025 20:31 schreef XSbig het volgende:
Daarbuiten vind ik dat Israel zichzelf nog steeds moet inzetten om de gijzelaars terug te krijgen, maar ik ben bang (geen bron, gewoon een gevoel) dat deze helaas niet meer in leven zijn. Bereik je dat door de hele Gaza strook plat te bombarderen? Ik denk het niet.
Dat is er al een tijd niet. Hamas is niet de reden van de bezetting. Hamas is het gevolg van de bezetting.quote:Op zondag 14 september 2025 19:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En hoe lost dat het conflict op? Hamas heeft dan nog steeds het statement Israel van de kaart te willen vegen.
Correct. Het is in die zin vergelijkbaar met militante bewegingen als Vietcong en andere vrijheidsbewegingen tegen koloniale heersers. Ik ben verbaasd over de onwetendheid van mensen die doen alsof het conflict pas op 7 oktober 2023 is begonnen.... Het conflict begon niet in 2008, 2010, 2023 (7 oktober) of 2025. De wortels ervan gaan veel verder terug in de geschiedenis. Eind 19e eeuw was het Theodor Herzl, grondlegger van het modern zionisme, die een thuisland zocht voor het Joodse volk. Zijn ideeën kregen steeds meer aanhang, zeker onder Joden die in Oost-Europa te maken hadden met discriminatie en pogroms.quote:Op zondag 14 september 2025 20:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is er al een tijd niet. Hamas is niet de reden van de bezetting. Hamas is het gevolg van de bezetting.
quote:Op zondag 14 september 2025 20:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is er al een tijd niet. Hamas is niet de reden van de bezetting. Hamas is het gevolg van de bezetting.
Tja, je kunt lachen maar hij heeft wel gelijk. Pas na de eerste Intifada kwam Hamas aan het licht. Toen was er al enorm veel verzet tegen het innemen van land door Israël.quote:
Dus je geeft aan dat Israel het er gewoon bij moet laten.quote:Op zondag 14 september 2025 20:31 schreef XSbig het volgende:
[..]
Om even op mijn post terug te komen waarop je op doelt.
Dat Israel met een reactie zou komen ná 7 oktober lijkt me een actie waar een hoop mensen zich achter scharen en hebben gedaan. Echter vind ik, en met mij een hoop andere, dat de afweging tussen proportioneel en gewoonweg verwoesting nu wel erg doorschiet naar het laatste. Ja, Hamas is een gezwel in het Midden Oosten wat wat mij betreft gewoon uitgeroeit en weggesneden moet worden. Vind ik dat daarbij onschuldige burgers vermoord ‘mogen’ worden? Ondanks dat de kans groot is dat Hamas zichzelf achter burgers verschuilt, nee. Ik vind dat buitenproportioneel en bovendien erg naief dat je verwacht dat Hamas zich aan de Geneefse conventie zou gaan houden.
Daarbuiten vind ik dat Israel zichzelf nog steeds moet inzetten om de gijzelaars terug te krijgen, maar ik ben bang (geen bron, gewoon een gevoel) dat deze helaas niet meer in leven zijn. Bereik je dat door de hele Gaza strook plat te bombarderen? Ik denk het niet.
Er is geen bezetting, dat is een leugen van Hamas. Sterker nog, Hamas is zelf de bezetting. De oorlog is het gevolg van de keuzes van Hamas en de Palestijnen.quote:Op zondag 14 september 2025 20:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Palestijnen hebben zelf veel land ingenomen. Het zijn de Arabische kolonisten uit Jordanie en Egypte die opeens "palestina" vormen. Met een nieuw geloof, de islam is veel nieuwer dan het Jodendom.quote:Op zondag 14 september 2025 20:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tja, je kunt lachen maar hij heeft wel gelijk. Pas na de eerste Intifada kwam Hamas aan het licht. Toen was er al enorm veel verzet tegen het innemen van land door Israël.
Je noemt nu een aantal losse facetten die vrijwel allemaal los staan van het conflict.quote:Op zondag 14 september 2025 20:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Palestijnen hebben zelf veel land ingenomen. Het zijn de Arabische kolonisten uit Jordanie en Egypte die opeens "palestina" vormen. Met een nieuw geloof, de islam is veel nieuwer dan het Jodendom.
Nee dat zeg ik niet. Ik geef alleen aan dat ik de weg die Israel momenteel bewandelt, namelijk die van totale destructie, buiten proportie vind en niet de juiste.quote:Op zondag 14 september 2025 20:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Dus je geeft aan dat Israel het er gewoon bij moet laten.
Grote winnaar: Hamas. Terreur loont.
Nou, na 7 oktober zijn ook veel peaceniks in Israël ook wel om: Hamas moet en zal weg, en het is wel degelijk de schuld van Hamas. Veel Palestijnen zijn wel degelijk verantwoordelijk; het is aan hen om Hamas weg te jagen. Heeft er überhaupt maar 1 Palestijn een Israëlische gijzelaar bevrijd? Waarom niet? Zelfs in Nazi-Duitsland waren er nog Duitse burgers die joden redden. In Palestina? Niks.
Hamas is simpelweg een voortzetting van het al in de 19e eeuw aanwezig antisemitisme in de regio.quote:Op zondag 14 september 2025 20:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mooi stukje revisionisme.quote:Op zondag 14 september 2025 20:46 schreef Peppert het volgende:
[..]
Correct. Het is in die zin vergelijkbaar met militante bewegingen als Vietcong en andere vrijheidsbewegingen tegen koloniale heersers. Ik ben verbaasd over de onwetendheid van mensen die doen alsof het conflict pas op 7 oktober 2023 is begonnen.... Het conflict begon niet in 2008, 2010, 2023 (7 oktober) of 2025. De wortels ervan gaan veel verder terug in de geschiedenis. Eind 19e eeuw was het Theodor Herzl, grondlegger van het modern zionisme, die een thuisland zocht voor het Joodse volk. Zijn ideeën kregen steeds meer aanhang, zeker onder Joden die in Oost-Europa te maken hadden met discriminatie en pogroms.
Tijdens de Eerste Wereldoorlog kwam daar een beslissend moment bij: de Balfour-verklaring van 2 november 1917. In deze verklaring sprak de Britse minister van Buitenlandse Zaken Arthur James Balfour zijn steun uit voor de vestiging van een "nationaal tehuis voor het Joodse volk" in Palestina, toen nog onderdeel van het Ottomaanse Rijk. Deze belofte werd complexer doordat de Britten in dezelfde periode ook toezeggingen deden aan de Arabieren (onder andere via de McMahon-Hussein correspondentie van 1915-1916) en in het geheim afspraken maakten met Frankrijk over de verdeling van het Midden-Oosten (het Sykes-Picot-verdrag van 1916): de koloniale buit van het verslagen Ottomaanse Rijk werd onder de Europese grootmachten verdeeld alsof het een grote taart was.
Na de val van het Ottomaanse Rijk kwam Palestina onder Brits mandaat (1920-1948). De Britten lieten in de praktijk steeds meer Joodse immigratie toe, wat leidde tot spanningen met de al aanwezige Arabische bevolking. De lokale Palestijnse Arabieren voelden zich buitengesloten en bedreigd in hun eigen land, omdat zij geen inspraak hadden gehad in de Britse beloftes en verdragen.
Kort gezegd: de Britten "schonken" het land niet zomaar, maar creëerden met hun dubbelzinnige beloftes een voedingsbodem voor een conflict tussen twee bevolkingsgroepen die beiden aanspraak maakten op hetzelfde gebied.
Het conflict gaat niet om land, maar om religie. Moslims dulden vanuit hun religie geen jodendom. Je ziet in islamitische landen geen joden meer, allemaal verjaagd of vermoord. Vandaar dat Israël, los dat het de oorsprong is van het jodendom, ook bestaat. Een veilig land voor joden. Joden uitroeien is de heilige plicht en wens van een moslim, die oproepen lees je veelvuldig in de koran. Nu is het niet zo dat elke moslim zich daar dagelijks mee bezig houdt, maar dat antisemitisme krijgen ze wel met de paplepel ingegoten. Palestijnen zijn in die zin typisch, dat ze echt handelen naar die instructies. Hamas is daarom een zuiver islamitische apocalyptische groep.quote:Op zondag 14 september 2025 20:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je noemt nu een aantal losse facetten die vrijwel allemaal los staan van het conflict.
Dat is helemaal niet de weg die Israël bewandelt. Ik vind het wel de juiste. Meningen verschillen. Het omgekeerde is waar: de Palestijnen kozen voor destructie van Israël, en krijgen het een en ander als een boomerang terug. Karma?quote:Op zondag 14 september 2025 20:56 schreef XSbig het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Ik geef alleen aan dat ik de weg die Israel momenteel bewandelt, namelijk die van totale destructie, buiten proportie vind en niet de juiste.
Oké, citeer dit eens letterlijk dan?quote:Op zondag 14 september 2025 21:01 schreef Homey het volgende:
Joden uitroeien is de heilige plicht en wens van een moslim, die oproepen lees je veelvuldig in de koran.
De bijna gehele gazastrook platbombarderen vind je geen totale destructie nee? Tevens vind ik het ook niet helemaal correct om de gehele bevolking van de gazastrook (en bezette westelijke Jordaanoever) gelijk te stellen aan Hamas.quote:Op zondag 14 september 2025 21:02 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet de weg die Israël bewandelt. Ik vind het wel de juiste. Meningen verschillen. Het omgekeerde is waar: de Palestijnen kozen voor destructie van Israël, en krijgen het een en ander als een boomerang terug. Karma?
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Islamquote:Op zondag 14 september 2025 21:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oké, citeer dit eens letterlijk dan?
Welke specifieke passage bedoel je op als ik vragen mag.quote:Op zondag 14 september 2025 21:30 schreef Homey het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Islam
Niet gezond hoor.
Hij doelt wellicht op:quote:Op zondag 14 september 2025 21:36 schreef XSbig het volgende:
[..]
Welke specifieke passage bedoel je op als ik vragen mag.
quote:Walter Laqueur states that the Quran and its interpreters have a great many conflicting things to say about the Jews. Jews are said to be treacherous and hypocritical and could never be friends with a Muslim.[1]
quote:Op zondag 14 september 2025 21:41 schreef XSbig het volgende:
[..]
Dus niet ‘Joden uitroeien is de heilige plicht en wens van een moslim’.
Duidelijk.
quote:Frederick M. Schweitzer and Marvin Perry state that references to Jews in the Quran are mostly negative. The Quran states that wretchedness and baseness were stamped upon the Jews, and they were visited with wrath from Allah, that was because they disbelieved in Allah's revelations and slew the prophets wrongfully. And for their taking usury, which was prohibited for them, and because of their consuming people's wealth under false pretense, a painful punishment was prepared for them. The Quran requires their "abasement and poverty" in the form of the poll tax jizya. In his "wrath" God has "cursed" the Jews and will turn them into apes/monkeys and swine and idol worshipers because they are "infidels".[3]
Nee, een letterlijk citaat van hetgeen je beweert. Geen link naar een Wikipedia-pagina.quote:Op zondag 14 september 2025 21:30 schreef Homey het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Islam
Niet gezond hoor.
Joden hebben niet de luxe om "beschaafd" ten onder te gaan. Daar kiezen ze ook niet voor, en terecht.quote:Op zondag 14 september 2025 21:57 schreef vul_maar_in het volgende:
Mensen die als het gaat om excessief geweld van "de beschaafde partij" goedpraten vind ik wat lastig om mee om te gaan.
Het idee is dat moslims an sich niet beschaafd zijn, vandaar dat het verwachtingspatroon wat lager ligt.quote:Op zondag 14 september 2025 22:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Joden hebben niet de luxe om "beschaafd" ten onder te gaan. Daar kiezen ze ook niet voor, en terecht.
De bal ligt bij de aanvallers: Hamas en de Palestijnen. Houthi's, Iraniërs, Hezbollah. Israel wordt door 7 landen tegelijk aangevallen.
Nou, wat een beschaving!
Over beschaving gesproken, wanneer gaan Palestijnen een keer beschaafd doen? Je weet wel, basis burgerrechten in ere houden, verkiezingen organiseren, een keer niet hun buren aanvallen, de gijzelaars vrijlaten, etcetera.
Waarom moeten vrouwen in Gaza verplicht een hijab omdoen? Is dat beschaving?
Je zou bijna denken dat de gemene deler in dit conflict de islam is met hun ongebreidelde jodenhaat.quote:Op zondag 14 september 2025 22:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Joden hebben niet de luxe om "beschaafd" ten onder te gaan. Daar kiezen ze ook niet voor, en terecht.
De bal ligt bij de aanvallers: Hamas en de Palestijnen. Houthi's, Iraniërs, Hezbollah. Israel wordt door 7 landen tegelijk aangevallen.
Nou, wat een beschaving!
Over beschaving gesproken, wanneer gaan Palestijnen een keer beschaafd doen? Je weet wel, basis burgerrechten in ere houden, verkiezingen organiseren, een keer niet hun buren aanvallen, de gijzelaars vrijlaten, etcetera.
Dat is ook de basis, maar de progressieven steunen Palestina om een andere rede.quote:Op zondag 14 september 2025 22:21 schreef damsco het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat de gemene deler in dit conflict de islam is met hun ongebreidelde jodenhaat.
Dat is de intellectuele uitleg. De gemiddelde Marokkaan die met een peuk op een fatbike zit kent die tekst niet. Het is cultureel ingegeven plus het beeld dat Israel staat voor het imperiale westen.quote:
Dank, ik ga deze later eens beluisteren.quote:Op zondag 14 september 2025 22:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook de basis, maar de progressieven steunen Palestina om een andere rede.
Zie dit interview met Maarten Boudry: Bekijk deze YouTube-video
Dat is de progressieve visie. De moslimvisie berust op pure jodenhaat. Antisemitisme is hier niet echt de juist term aangezien Arabieren ook Semieten zijn.quote:Op zondag 14 september 2025 22:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is de intellectuele uitleg. De gemiddelde Marokkaan die met een peuk op een fatbike zit kent die tekst niet. Het is cultureel ingegeven plus het beeld dat Israel staat voor het imperiale westen.
Wat jij wil man. arme joden. het gaat ze zwaar af zo te zien.quote:Op zondag 14 september 2025 22:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Nou, wat een beschaving!
Ja, precies. We moeten de 'beschaving' beschermen dus dan is het noodzakelijk om als beesten tekeer te gaan.quote:Op zondag 14 september 2025 21:57 schreef vul_maar_in het volgende:
Mensen die als het gaat om excessief geweld van "de beschaafde partij" goedpraten vind ik wat lastig om mee om te gaan.
Het had zo mooi kunnen zijn. Eigen staat en al.quote:Op zondag 14 september 2025 22:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Nou, wat een beschaving!
Ik ben van mening dat wat er in Gaza nu gebeurt op last van Israëlische governantie buiten alle proporties is ja. Verder kan me dat volk gestolen worden maar ik ga daar niet omfloerst over doen. Ik heb een hekel aan islamitische expansie drift, tomeloze immigratie in Europa maar daarnaast kan ik best vinden dat wat Israël daar doet geen enkele steun vanuit de EU of waar dan ook verdient en zwaar veroordeelt dient te worden.quote:Op zondag 14 september 2025 22:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, precies. We moeten de 'beschaving' beschermen dus dan is het noodzakelijk om als beesten tekeer te gaan.
Hartstikke logisch.
https://x.com/EYakoby/status/1967268720004256025quote:Op zondag 14 september 2025 22:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, precies. We moeten de 'beschaving' beschermen dus dan is het noodzakelijk om als beesten tekeer te gaan.
Hartstikke logisch.
Echt, je moet bij mij van goede huize komen om als Islamitisch georiënteerd volk een streepje voor te krijgen. Niks persoonlijks maar ik zie die ideologie niet echt zitten.quote:Op zondag 14 september 2025 22:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het had zo mooi kunnen zijn. Eigen staat en al.
Tot 4 of 5 keer afgewezen.
Maar ja, burgerrechten, verkiezingen, geen politieke islam of terreur, het zit er gewoon niet in.
En die mensen hebben heel veel kansen gehad.
Als die zich daar bevinden, waarom niet?quote:Op zondag 14 september 2025 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat het wel prima is wanneer Israël haar vijanden uit de weg ruimt, ongeacht waar die vijanden zich bevinden.
Wat nu als de onderhandelingen in Londen hadden plaatsgevonden, was het dan ook een "erg goede" actie?
islamitische geestelijken zullen inderdaad antisemitisch zijn obv van teksten uit de Koran. Maar heb jij het idee dat de gemiddelde tokkie Marokkaan die teksten leest?quote:Op zondag 14 september 2025 22:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is de progressieve visie. De moslimvisie berust op pure jodenhaat. Antisemitisme is hier niet echt de juist term aangezien Arabieren ook Semieten zijn.
Beschaving kan gezien worden als een breder concept dan enkel de christelijke slavenethiek.quote:Op zondag 14 september 2025 22:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hartstikke logisch.
wauw... dit is super kortzichtig en totaal niet realistisch... dit is zoeken!!!quote:Op zondag 14 september 2025 23:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Beschaving kan gezien worden als een breder concept dan enkel de christelijke slavenethiek.
Geldt net zo goed voor Hamas/Palestina natuurlijk....quote:Op zondag 14 september 2025 22:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hartstikke logisch.
Wat een hoop gezever om afgeslachting van weerloze mensen recht te lullen. De dader weer positioneren in slachtoffer. Ze bezetten daar vanuit geloofsovertuiging een volk wat niet bezet wil worden. Er is niks beschaafd aan Israël. Nu niet en nooit geweest. Dat een kolonisatie als zodanig hier werd en wordt verkocht is best ziek.quote:Op zondag 14 september 2025 22:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Nou, wat een beschaving!
Genocide.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:45 schreef XSbig het volgende:
Verschrikkelijk.
Het is alles behalve een scheve beargumentatie. Het staat er letterlijk. We zullen de post er anders even bijpakken:quote:Op zondag 14 september 2025 20:23 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Sorry voor de verwarring. Mijn reactie was aan het adres van @:howardroark
Die beweerde dat ik:
[..]
En daarmee een
[..]
maak, enkel omdat ik jouw post een duimpje gaf waarin dat helemaal niet zo stellig beweert wordt als hij doet overkomen.
Waarom hij zo’n scheve frame moet maken om zijn beargumentatie kracht bij te staan, is mij verder een raadsel.
Hier wordt dus een morele equivalent geschept tussen Hamas en Israël. In reactie daarop zei ik dus dat ik aan zulke valse vergelijkingen niet meedoe.quote:Op zondag 14 september 2025 19:34 schreef XSbig het volgende:
Misschien kunnen we tot de conclusie komen dat én Hamas, én de huidige regering van Israel met Netanyahu voorop compleet gestoord zijn en de meest verschrikkelijke dingen doen?
Nee, Hamas is de zoveelste terreurgroepering in dit gebied. De PLO is opgericht begin jaren 1960 en in de jaren 1950 had je de Fedayeen wiens terreur het leven heeft gekost van honderden Israëlische burgers. Toen werd de Gazastrook bestuurd door Egypte en de Westelijke Jordaanoever door Jordanië. Kortom, geen zogenaamde "bezetting" en toch was er terreur.quote:Op zondag 14 september 2025 20:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tja, je kunt lachen maar hij heeft wel gelijk. Pas na de eerste Intifada kwam Hamas aan het licht. Toen was er al enorm veel verzet tegen het innemen van land door Israël.
De enigen die als beesten tekeer gaan (al vele decennia) zijn de Palestijnen zelf. Je weet wel, de mensen die jij hier loopt te verdedigen. En inderdaad, een kwaadaardige vijand vraagt soms om een harde aanpak.quote:Op zondag 14 september 2025 22:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hartstikke logisch.
Kortom, wellicht moet je jezelf eens afvragen: hoe komt het toch, dat dit je partij is die je kiest? En vervolgens projecteer je alle barbaarsheid van deze partij op Israël om je eigen positie te rechtvaardigen.quote:Following the end of the Second World War, a massive and often brutal wave of expulsions and displacement affected millions of ethnic Germans, particularly in Central and Eastern Europe. This was a complex process driven by a mix of factors, including long-standing ethnic tensions, retribution for Nazi atrocities, and the post-war redrawing of borders.
The events can be understood in three overlapping phases:
• Initial Flight (1944-1945): As the Soviet Red Army advanced westward in 1944, a spontaneous and disorganized flight of German civilians began. Fearing the retribution of the Red Army and local populations who had suffered under Nazi occupation, millions fled from the eastern parts of Germany (like East Prussia, Silesia, and Pomerania) and other German-populated areas in Eastern Europe. The Nazi government itself also organized some evacuations. This initial flight was often chaotic and accompanied by immense suffering, starvation, and exposure.
• "Wild" Expulsions (Spring-Summer 1945): Immediately after Germany's surrender, there was a period of unorganized, violent expulsions. Local authorities and armed groups, seeking revenge for Nazi crimes, forcibly removed Germans from their homes and communities. These actions were often brutal, including beatings, robberies, rapes, and massacres. For example, in Czechoslovakia, thousands of Germans were killed in what were known as the "wild expulsions," with particularly infamous events like the "Brno Death March."
• Organized Expulsions (1945-1950): The large-scale, planned expulsions were officially sanctioned by the Allied powers at the Potsdam Conference in August 1945. The agreement stated that the "transfer to Germany of German populations...remaining in Poland, Czechoslovakia, and Hungary will have to be undertaken." This provided a legal framework for what had already been happening, although the agreement specified that the transfers should be "orderly and humane." In reality, they were often far from it.
Key Affected Regions and Outcomes
The expulsions affected millions of people from various countries:
• Poland: The largest number of expellees came from former German territories that were annexed by Poland, including Silesia and Pomerania.
• Czechoslovakia: The expulsion of about three million Sudeten Germans was a key goal of the Czech government-in-exile, led by Edvard Bene¨. They were seen as a potential "fifth column" who had supported the Nazi annexation of the Sudetenland in 1938.
• Hungary, Romania, and Yugoslavia: Smaller but still significant German minorities in these countries were also expelled or persecuted. In Yugoslavia, the treatment of ethnic Germans by Tito's partisans was particularly brutal, with many sent to forced labor and internment camps where thousands died.
Human Cost and Legacy
The scale of the expulsions was unprecedented. By 1950, an estimated 12 to 14.6 million Germans had been displaced from their homes and resettled in Allied-occupied Germany and Austria. The death toll remains a subject of debate, with estimates ranging from 500,000 to over 2 million, due to factors like starvation, disease, and violence during the flight and expulsions.
The expulsions were a direct consequence of the Nazis' war of aggression and the atrocities they committed. The Allies, and the governments of the countries that suffered under German occupation, saw the removal of German populations as a way to create ethnically homogeneous nation-states and prevent future conflicts. While the actions against the German civilians were in no way morally equivalent to the Holocaust or other Nazi crimes, they constituted a significant humanitarian tragedy that profoundly impacted the post-war German identity and had a lasting effect on Central and Eastern European demographics.
Bron: Google Gemini
Nee hoor, die morele equivalent schep jij zelf.quote:Op maandag 15 september 2025 07:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is alles behalve een scheve beargumentatie. Het staat er letterlijk. We zullen de post er anders even bijpakken:
[..]
Hier wordt dus een morele equivalent geschept tussen Hamas en Israël. In reactie daarop zei ik dus dat ik aan zulke valse vergelijkingen niet meedoe.
Daar schep jij als enige hier het equivalent. Zeer kwalijke verdraaiing van de feiten door Israel op deze manier gelijk te trekken met de terroristen van Hamas. Dat had ik niet van je verwacht.quote:Israël net zo slecht is als de Palestijnse terroristen van Hamas
Argentinië, de Sinaï en Uganda zijn overwogen door Herzl destijds.quote:Op maandag 15 september 2025 07:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik geloof ook niet zo in dit soort berichten.
Maar ik denk wel dat de joden van Israël zowel in de regering als het IDF en bij de inteldiensten poepvervelende hardliners zijn die geen kans onbenut laten “vijanden” uit te schakelen.
De Joodse staat in het midden oosten blijkt na al die decennia een onophoudelijk kruidvat midden in het Midden-Oosten, omringt door alleen maar vijanden.
Ik heb 20 jaar geleden een tijdje heel veel boeken gelezen over Israël, Mossad enz. Het is wel heel knap wat ze kunnen en doen. Maar het gaat ook bizar ver.
Zo geloof ik ook wel dat deze aanval op Gaza heel lang is voorbereid. Dat Eppstein een Israëlische asset was en dat ze Trump en vele anderen in de pocket hebben.
Ben bang dat de bedenkers van de plek voor Israël nu spijt hebben dit te hebben gedaan.
Ergens een leuk eiland ver weg van andere landen was beter geweest. De Israëlieten zijn wel enorm nuttig in medicijnenonderzoek en productie en tal van technologieën, het is een vooruitstrevend land zonder die continue oorlogszucht.
Het is nu dan ook wel duidelijk dat dit nooit meer goed komt en er iets rigoureus moet gebeuren.
zien de Israëlieten dat zelf niet in? Waarom pakken ze zelf de biezen niet en starten elders een (groter) land? Het is tijd om bizarre ideologieën van geloof te schrappen en heilige steden te verlaten ben ik bang.
De Palestijnen moeten er ook weg, die hebben het al helemaal verprutst.
1) Het zijn absoluut niet alleen de Palestijnen die als beesten tekeergaan.quote:Op maandag 15 september 2025 07:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De enigen die als beesten tekeer gaan (al vele decennia) zijn de Palestijnen zelf. Je weet wel, de mensen die jij hier loopt te verdedigen. En inderdaad, een kwaadaardige vijand vraagt soms om een harde aanpak.
Nogmaals: ik kies helemaal geen partij.quote:Of ben je vergeten hoe de Tweede Wereldoorlog is gewonnen? Daar zijn nogal wat Duitse steden in de as gelegd, Duitsers voor een vuurpeloton gezet of verdreven uit gebieden (met de miljoenen zelfs in het laatste geval). Zie ook:
[..]
Kortom, wellicht moet je jezelf eens afvragen: hoe komt het toch, dat dit je partij is die je kiest? En vervolgens projecteer je alle barbaarsheid van deze partij op Israël om je eigen positie te rechtvaardigen.
Natuurlijk volgt op jouw post geen inhoudelijke reactie: er is immers geen inhoud om op te reageren.quote:Maar goed, hier zal helaas geen inhoudelijke reactie op volgen, want stel je eens voor dat je echt een stevige discussie voert. Verder dan wat napagaaien van de narratieven van de NRC, de Volkskrant of Amnesty komen velen niet.
Niks met mij te maken hoor.quote:Op zondag 14 september 2025 22:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat jij wil man. arme joden. het gaat ze zwaar af zo te zien.
Het is geheel aan de Arabieren daar om hun koffers te pakken en ergens anders heen te gaan. Het gaat allemaal bizar ver wat de Arabieren daar uitspoken, dat kan niet meer langer doorgaan.quote:Op maandag 15 september 2025 07:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar ik denk wel dat de joden van Israël zowel in de regering als het IDF en bij de inteldiensten poepvervelende hardliners zijn die geen kans onbenut laten “vijanden” uit te schakelen.
De Joodse staat in het midden oosten blijkt na al die decennia een onophoudelijk kruidvat midden in het Midden-Oosten, omringt door alleen maar vijanden.
Ik heb 20 jaar geleden een tijdje heel veel boeken gelezen over Israël, Mossad enz. Het is wel heel knap wat ze kunnen en doen. Maar het gaat ook bizar ver.
Zo geloof ik ook wel dat deze aanval op Gaza heel lang is voorbereid. Dat Eppstein een Israëlische asset was en dat ze Trump en vele anderen in de pocket hebben.
Ben bang dat de bedenkers van de plek voor Israël nu spijt hebben dit te hebben gedaan.
Ergens een leuk eiland ver weg van andere landen was beter geweest. De Israëlieten zijn wel enorm nuttig in medicijnenonderzoek en productie en tal van technologieën, het is een vooruitstrevend land zonder die continue oorlogszucht.
Het is nu dan ook wel duidelijk dat dit nooit meer goed komt en er iets rigoureus moet gebeuren.
zien de Israëlieten dat zelf niet in? Waarom pakken ze zelf de biezen niet en starten elders een (groter) land? Het is tijd om bizarre ideologieën van geloof te schrappen en heilige steden te verlaten ben ik bang.
Denk het niet, knap staaltje "verdeel & heers" hoor.quote:Op maandag 15 september 2025 07:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Ah we gaan weer meneer Aguilar quotenquote:Mensen die er voedsel kwamen halen, werden volgens de militairen behandeld als vijandige troepenmacht. "Onze vorm van communicatie is schieten", zei een militair onder meer over het onder controle houden van burgers bij de voedselpunten.
quote:"It should be emphasized that Mr. Aguilar was employed as a subcontractor and was fired over a month ago for inappropriate behavior," the aid foundation added. "Following the dismissal, we received threats that unless he was reinstated, action would be taken against us, raising questions regarding the motivation behind his interviews.
"We also have evidence that he likely forged documents and presented misleading videos to promote his false narrative," GHF added, without elaborating on the ostensible evidence.
Dat Palestijnen recht hebben op dat land is pas bogus.quote:Op maandag 15 september 2025 09:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Argentinië, de Sinaï en Uganda zijn overwogen door Herzl destijds.
De Sinaï bleek niet bewoonbaar qua waterverbruik. Ik denk dat een stuk Argentinië, en als alternatief een stuk Amerika, Australië of Canada een hoop ellende had bespaard. Dat hele verhaal van "historisch land" is bogus als je er al 2000 jaar niet meer hebt gewoond.
Ze gaan natuurlijk niet weg omdat hun claim op dat stuk elders niet gedaan kan worden vanuit hun geloof...quote:Op maandag 15 september 2025 07:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Palestijnen kunnen daar prima weg. Het zijn van oorsprong Arabieren - Jordaniers of Egyptenaren -.quote:Op maandag 15 september 2025 11:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze gaan natuurlijk niet weg omdat hun claim op dat stuk elders niet gedaan kan worden vanuit hun geloof...
Zeker wel, het zijn voornamelijk de Palestijnen die als beesten tekeergaan mbt terreur. Naast de aanslagen van 7 oktober 2023 heeft Israël als land systematisch te maken met terreur zoals schietpartijen, steekpartijen, auto's die op bushaltes, winkels op checkpoints inrijden.quote:Op maandag 15 september 2025 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
1) Het zijn absoluut niet alleen de Palestijnen die als beesten tekeergaan.
Dat doe je natuurijk wel. Binnen jouw wereldbeeld is min of meer 90% Israël het probleem en misschien 10% de Palestijnen terroristen, die dan als een cluster volledig afwijzing worden gezien van de Palestijnse samenleving.quote:
Zoals aangegeven doe je dat wel. Jouw kritiek is niet evenredig, maar eenzijdig en focust zich voornamelijk op Israël. Daar begon je nota bene in oktober 2023 al mee, jouw eerste reactie sinds de aanslagen van die maand ging over hoe verkeerd het beleid van Israël wel niet zou zijn, waarbij de Israëlische regering gelijk werd gesteld aan Hamas.quote:Op maandag 15 september 2025 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nogmaals: ik kies helemaal geen partij.
IntegendeelMijn posts zijn juist erg inhoudelijk, ik heb al talloze uitgebreide posts geplaatst met heel veel (historische) bronnen mbt dit conflict. Alleen mijn perspectief bevalt jouw niet en dus wuif je alles maar weg en richt je weer op de op de onderbuik gebaseerde pro-Palestijnse narratieven van media zoals NRC en de Volkskrant.quote:Op maandag 15 september 2025 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijk volgt op jouw post geen inhoudelijke reactie: er is immers geen inhoud om op te reageren.
Ja altijd dat geloof.quote:Op maandag 15 september 2025 11:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze gaan natuurlijk niet weg omdat hun claim op dat stuk elders niet gedaan kan worden vanuit hun geloof...
De Volkskrant levert geen bewijs, ze claimen iets op basis van anekdotes en doen vervolgens een ongefundeerde aanname.quote:Op maandag 15 september 2025 12:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De Volkskrant.
Anders lees de OP even schele kibbeling.
Ah de Volkskrant. Die ene krant die nepnieuws verspreidt over dit onderwerp.quote:Op maandag 15 september 2025 12:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De Volkskrant.
Anders lees de OP even schele kibbeling.
Wat mij betreft stuurt de wereld er troepen heen om de orde te bewaken.quote:Op maandag 15 september 2025 12:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja altijd dat geloof.
Time to Grow up voor Israël.
Ze kunnen enorme welvaart en vrede krijgen door zich elders te vestigen en jerusalem los te laten.
De Palestijnen moeten daar ook geen enkele claim krijgen, de excessen moet je uitroeien en dan hopen dat na decennia zonder oorlog het normale mensen worden.
Misschien moet Israël samen met Gaza maar gewoon dat grote resort worden wat door ieder ter wereld bezocht mag worden om welke reden ook.
Maar dan wel met enorme beveiliging, want een Kruidvat val het altijd blijven.
Heb je ook nog inhoudelijke kritiek op de rapportage of blijft het bij wat "volkskrant bad" argumentenvrij gewauwel?quote:Op maandag 15 september 2025 13:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ah de Volkskrant. Die ene krant die nepnieuws verspreidt over dit onderwerp.
Heb je nog iets van beeldmateriaal ofzo? Iets wat onafhankelijke mensen zegmaar kunnen verifiëren als "geen Pally propaganda".
De mainstream media is hevig gepolitiseerd. Gaan keer op keer de fout in met het verspreiden van propaganda, zou toch niet nodig moeten zijn.
quote:Op maandag 15 september 2025 13:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb je ook nog inhoudelijke kritiek op de rapportage of blijft het bij wat "volkskrant bad" argumentenvrij gewauwel?
Janken over de gepolitiseerde nepnieuws verspreidende VK en vervolgens met Mafketel Maaike aan komen zetten om je punt kracht bij te zetten ...quote:Op maandag 15 september 2025 13:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
[ x ]
Dit is toch allang voorbij gekomen op den twitters.
Ik vraag terecht of er bewijs geleverd zou kunnen worden, omdat Volkskrant hevig gepolitiseerd is en nepnieuws verspreid omtrent dit onderwerp.quote:Op maandag 15 september 2025 13:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb je ook nog inhoudelijke kritiek op de rapportage of blijft het bij wat "volkskrant bad" argumentenvrij gewauwel?
Weetje zij onderbouwd der shit tenminste, nu VK nog.quote:Op maandag 15 september 2025 14:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Janken over de gepolitiseerde nepnieuws verspreidende VK en vervolgens met Maaike Mafketel aan komen zetten om je punt kracht bij te zetten ...
Oke hierbij is feitelijk bewezen dat de foto en een van de artsen nep is en de journalisten een hoax verspreiden. Laten we doen alsof dat zo is. En al die andere artsen dan die allen niet-Palestijn zijn die met naam en toenaam in het artikel staan, de verklaring van deze ene en andere patholoog anatomen of die Israëlische soldaten die op video vertellen over hun daden?quote:Op maandag 15 september 2025 13:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
[ x ]
Het ging over de oprichting van Hamas. Wat eind jaren ‘80 was, ten tijden van de eerste intifada. Geen idee dus was je met de rest van je post wil zeggen.quote:Op maandag 15 september 2025 07:00 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, Hamas is de zoveelste terreurgroepering in dit gebied. De PLO is opgericht begin jaren 1960 en in de jaren 1950 had je de Fedayeen wiens terreur het leven heeft gekost van honderden Israëlische burgers. Toen werd de Gazastrook bestuurd door Egypte en de Westelijke Jordaanoever door Jordanië. Kortom, geen zogenaamde "bezetting" en toch was er terreur.
De pijnlijke realiteit is namelijk dat de Palestijnse alles als een bezetting zien. Dus ook Tel-Aviv, Haifa, Rishon LeZion, Be'er Sheva, enz. Het bestaan van Israël als land en de aanwezigheid van grote groepen Joden in dit gebied an sich ziet men als niet legitiem. Daarom is er ook nooit een tweestatenoplossing geaccepteerd en daarom was er zelfs al geweld en terreur nog voordat Israël was opgericht.
Het blijft dan ook zeer bizar om te zien dat sommige Westerlingen maar blijven denken dat dit alleen om de Gazastrook of de Westelijke Jordaanoever gaat. Of mensen zijn simpelweg hartstikke naïef of houden zich doelbewust van de domme.
En het lijkt helaas steeds meer het laatste te zijn omdat iedere keer als deze historische feiten worden opgegooid door iemand dit wordt genegeerd en men even later weer van voorafgaan begint met hetzelfde riedeltje.
Nee, want dat is geen beschaafd volk, dat is een roversnest.quote:Op maandag 15 september 2025 02:03 schreef havanagila het volgende:
[..]
Geldt net zo goed voor Hamas/Palestina natuurlijk....
Wat bedoel je precies?quote:Op maandag 15 september 2025 15:02 schreef opgebaarde het volgende:
En al die andere artsen dan die allen niet-Palestijn zijn die met naam en toenaam in het artikel staan, de verklaring van deze ene en andere patholoog anatomen of die Israëlische soldaten die op video vertellen over hun daden?
Je hebt het artikel niet gelezen. Net zoals mevrouw Charantequote:Op maandag 15 september 2025 15:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies?
Anyhow dan gaan we weer uit van een woord van X.
Als dat uit het Israëlische leger zelf komt nogal een red flag, uiteraard.
Palestijnen zijn van oorsprong uit dat gebied. Ze zullen daar altijd blijven. De Oekrainers en Polen zullen op een gegeven moment moeten kiezen tussen blijven in hun beloofde land of weer terug naar opa's huis in Europa .quote:Op maandag 15 september 2025 11:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Palestijnen kunnen daar prima weg. Het zijn van oorsprong Arabieren - Jordaniers of Egyptenaren -.
Het is hoog tijd voor Palestijnen om terug te gaan naar hun eigen landen.
Ze zegt dat alles een hoax is, maar legt vervolgens niet uit wat precies een hoax is en waarom…quote:Op maandag 15 september 2025 13:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
[ x ]
Fout, Palestijnen zijn oorspronkelijk arabieren uit jordanie en egypte. Hoog tijd voor de Palestijnen om terug te keren naar waar ze vandaag kwamen.quote:Op maandag 15 september 2025 16:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Palestijnen zijn van oorsprong uit dat gebied. Ze zullen daar altijd blijven. De Oekrainers en Polen zullen op een gegeven moment moeten kiezen tussen blijven in hun beloofde land of weer terug naar opa's huis in Europa .
Volgens DNA-onderzoeken delen zowel Joden als Palestijnen meer dan 50% genetica met de Kanaänieten, dus zij zijn beide locals. Dus ik snap jouw post niet.quote:Op maandag 15 september 2025 17:36 schreef Homey het volgende:
[..]
Fout, Palestijnen zijn oorspronkelijk arabieren uit jordanie en egypte. Hoog tijd voor de Palestijnen om terug te keren naar waar ze vandaag kwamen.
Dat is niet zo gek gezien Christenen uit die regio voor een aanzienlijk deel bekeerde Joden zijn die binnen hun gemeenschap zijn blijven trouwen.quote:Op maandag 15 september 2025 23:00 schreef Drxx het volgende:
[..]
Volgens DNA-onderzoeken delen zowel Joden als Palestijnen meer dan 50% genetica met de Kanaänieten, dus zij zijn beide locals. Dus ik snap jouw post niet.
Opvallend genoeg is dat bij christelijke Palestijnen veruit het meeste van allemaal.
Joden van vroeger zijn dan ook bekeerde Palestijnen. Dan heb ik het niet over import uit Europa.quote:Op dinsdag 16 september 2025 06:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek gezien Christenen uit die regio voor een aanzienlijk deel bekeerde Joden zijn die binnen hun gemeenschap zijn blijven trouwen.
Integendeel. Dit gaat slechts in een heel klein geval op.quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Joden van vroeger zijn dan ook bekeerde Palestijnen. Dan heb ik het niet over import uit Europa.
Kortom, nee. Palestijnen zijn niet de bekeerde Joden van vroeger. Jammer moslim, dit gebied is niet Islamitisch noch Arabisch. Arabische moslims hebben dit gebied veroverd en nu willen jullie pretenderen de inheemse bewoners te zijn. Dat laat zien wat Europa over een flink aantal eeuwen ook te wachten staat.quote:By the time of the Muslim conquests, the Jewish population in the Levant was already a minority. The major Jewish revolts against Roman rule in the 1st and 2nd centuries CE, particularly the Bar Kokhba revolt, resulted in widespread death, enslavement, and displacement of Jews from Judea. While some Jews remained, Jewish life shifted to Galilee, and by the 5th century, Christians had likely become the majority in the region.
Bron: Google Gemini
Onjuist, Palestijnen zijn eigenlijk Arabieren die daar het gebied hebben ingepikt met geweld en nooit zijn weggegaan.quote:Op maandag 15 september 2025 23:00 schreef Drxx het volgende:
[..]
Volgens DNA-onderzoeken delen zowel Joden als Palestijnen meer dan 50% genetica met de Kanaänieten, dus zij zijn beide locals. Dus ik snap jouw post niet.
Opvallend genoeg is dat bij christelijke Palestijnen veruit het meeste van allemaal.
Mensen uitmoorden?quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:19 schreef Isdatzo het volgende:
Sowieso niet zo'n boeiende discussie we er X-honderd jaar geleden ergens op een stukje land woonde. Alsof je dat meer of minder rechten geeft om de mensen die er nu wonen uit te moorden.
Mwaaah. Een flink deel van de Palestijnen heeft DNA van de Kanaänieten en Feniciërs en ander DNA uit de Levant. Zij zijn moslim geworden bij de Arabische veroveringen en daarna. Later zijn er ook migratiestromen op gang gekomen, rond dezelfde tijd als de Joodse migratie in de 19e eeuw.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Dit gaat slechts in een heel klein geval op.
Palestijnen zijn voornamelijk Arabieren die zich hebben vermengd met lokale Christenen. De Joden die vele eeuwen in Europa hebben geleefd (en tevens in Noord-Afrikaanse & West-Aziatische landen) zijn immers de daadwerkelijke afstammelingen van de oorspronkelijke Israëlieten. Dat is ook academische studie na academische studie weer aangetoond.
En dit is ook logisch, want na de zeer destructieve Joods-Romeinse Oorlogen, waren er simpelweg weinig Joden meer over in dit gebied. Velen zijn vermoord, verdreven of gevlucht. Zie ook:
[..]
Kortom, nee. Palestijnen zijn niet de bekeerde Joden van vroeger. Jammer moslim, dit gebied is niet Islamitisch noch Arabisch. Arabische moslims hebben dit gebied veroverd en nu willen jullie pretenderen de inheemse bewoners te zijn. Dat laat zien wat Europa over een flink aantal eeuwen ook te wachten staat.
Israël gedraagt zich als een rabiate hond die zich te veel op Bijbelse mythologieën beroept (in naam, in werkelijkheid is het een atheïstische of seculiere staat) maar ze zijn tegelijkertijd omringd door volkeren die de meest barbaarse woestijnreligie aller tijden aanhangen en die een zeer matig niveau van beschaving hebben weten op te bouwen. Libanon had dat als Christelijk land wel, maar is ook de achterlijkheid in gestort. Syrië is op een pad van regressie nu.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
Wat een ontzettend dom gelul weer.
Zo'n beetje iedereen en z'n oma vond het na de verschrikkelijke aanval van Hamas prima dat Israël die teringlijers te pakken ging nemen. Dat is echter compleet iets anders dan hetgeen nu gebeurt: heel Gaza, inclusief inwoners, reduceren tot wat smeulend puin.
Er was geen Joodse migratie, want joden wonen daar al 3000 jaar.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mwaaah. Een flink deel van de Palestijnen heeft DNA van de Kanaänieten en Feniciërs en ander DNA uit de Levant. Zij zijn moslim geworden bij de Arabische veroveringen en daarna. Later zijn er ook migratiestromen op gang gekomen, rond dezelfde tijd als de Joodse migratie in de 19e eeuw.
Is dat slecht?quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:54 schreef Homey het volgende:
Later kwamen moslims als kolonisten het gebied inpikken.
Wat dan? Accepteren dat meer eigen soldaten overlijden?quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
Wat een ontzettend dom gelul weer.
Zo'n beetje iedereen en z'n oma vond het na de verschrikkelijke aanval van Hamas prima dat Israël die teringlijers te pakken ging nemen. Dat is echter compleet iets anders dan hetgeen nu gebeurt: heel Gaza, inclusief inwoners, reduceren tot wat smeulend puin.
Kansloos.quote:
Het grootste deel van de Joden dat in Israël woont komt voort uit de Joodse migratie naar het gebied in de 19e en 20e eeuw.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Er was geen Joodse migratie, want joden wonen daar al 3000 jaar.
Later kwamen moslims als kolonisten het gebied inpikken.
Tjah dat wel, maar als er een raket overvliegt....quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:51 schreef Richestorags het volgende:
Gaza zal moeten worden herbouwd en door een interim regering, bestaande uit bijvoorbeeld vertegenwoordigers van de Arabische Israëliërs moeten worden geregeerd als een autonoom gebied met een beperkte eigen politiemacht. Focus zal op wederopbouw, economische stabilisatie en deradicalisatie van de samenleving liggen. Na verloop van tijd kan het kiezen om zich aan te sluiten bij Israël als autonome provincie of verder te gaan als zelfstandige staat. Indien het verder gaat als zelfstandige staat met de nodige checks and balances en wederzijds gekloot te voorkomen.
Buiten dat het nogal onzinnig is om na X-aantal jaar recht denk te moeten hebben op een stuk land omdat jouw over-over-over-over-overgrootouders er gewoond hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het grootste deel van de Joden dat in Israël woont komt voort uit de Joodse migratie naar het gebied in de 19e en 20e eeuw.
Joden zijn overigens ook niet door de moslims uit het gebied gegooid. Dat was met name door de Babyloniërs en de Romeinen. Verder is het gebied continu betwist geweest. Het is echt zo oninteressant dat daar ooit een Israëlitisch koninkrijk is geweest.
Wat maakt het eigenlijk allemaal uit.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Buiten dat het nogal onzinnig is om na X-aantal jaar recht denk te moeten hebben op een stuk land omdat jouw over-over-over-over-overgrootouders er gewoond hebben.
Probeer deze gewoon eens voor je zelf te beantwoorden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat maakt het eigenlijk allemaal uit.
Isräel heeft "recht" op geen raketten op zijn kop. Jaar in jaar uit.
Dus moeten bezetten.
Dan heb je te maken met urban warfare.
Dat gaat extreem veel mensenlevens kosten van je eigen soldaten.
Tenzij je het zooitje finaal ombouwt tot grote parkeerplaats.
Dat laatste kiest Israël.
Voor de vraag voor Israël om het land te bezetten maakt het gezien de rakettenregen niet uit. Zoals je prima door de regels kunt lezen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Probeer deze gewoon eens voor je zelf te beantwoorden.
Precies en daarom kunnen de Palestijnen prima verkassen naar een ander gebied. Weg met dat Palestijnse etno-nationalisme!quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Buiten dat het nogal onzinnig is om na X-aantal jaar recht denk te moeten hebben op een stuk land omdat jouw over-over-over-over-overgrootouders er gewoond hebben.
Ok, dan sturen we jou ook naar een ander land, niet janken over je Nederlandse etno-nationalisme.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Precies en daarom kunnen de Palestijnen prima verkassen naar een ander gebied. Weg met dat Palestijnse etno-nationalisme!
Kunnen we hiermee vaststellen dat je vind dat landjepik maar moet kunnen mits het maar door het goede team gebeurd?quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Precies en daarom kunnen de Palestijnen prima verkassen naar een ander gebied. Weg met dat Palestijnse etno-nationalisme!
Moet kunnen als dat uit lijfsbehoud noodzakelijk is.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kunnen we hiermee vaststellen dat je vind dat landjepik maar moet kunnen mits het maar door het goede team gebeurd?
Lebensraumquote:Op dinsdag 16 september 2025 16:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet kunnen als dat uit lijfsbehoud noodzakelijk is.
Extremistisch zou zijn dat je jezelf maar moet laten verkrachten en uitroeien.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De maskers vallen af.
Extremisten gonna extremist.
Beetje zoals Poetin vindt bij Oekraïne, die acht dat ook redelijk noodzakelijk voor het veilig voortbestaan van Rusland.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet kunnen als dat uit lijfsbehoud noodzakelijk is.
Ondertussen.. terugzappend naar Gaza, Janquote:Op zaterdag 13 september 2025 21:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ondertussen houdt Al Quida huis in Mali, Congo, Zuid-Soedan en delen van Centraal-Afrika zijn lokale burgeroorlogen en gewapende conflicten met miljoenen getroffen burgers, In de Sahel (Burkina Faso, Mali, Niger) zijn bloedige conflicten tussen regeringslegers en jihadistische groeperingen, met aanvallen, blokkades en humanitaire rampen. In Ethiopië in de Tigray-regio blijft het geweld tussen het regeringsleger en lokale milities voortduren, met veel slachtoffers, ontheemden en mensenrechtenschendingen. In Myanmar zijn opstandige groepen samen het militaire regime an het bestrijden na de staatsgreep van 2021; er zijn aanhoudende gevechten, bombardementen en wijdverbreide repressie tegen burgers. in Jemen woedt de burgeroorlog tussen Houthi-rebellen (gesteund door Iran) en de door Saoedi-Arabië gesteunde regering woedt al jaren door. Honger, ziektes, en bombardementen maken miljoenen mensen afhankelijk van noodhulp. In Soedan voeren rivaliserende milities (Rapid Support Forces vs. leger) sinds 2023 oorlog, wat leidt tot enorme vluchtelingenstromen en seksueel geweld, vooral gericht op vrouwen en kinderen. Marokko houdt nog steeds de westelijk Sahara bezet en onderdrukt en verdrijft de lokale bevolking.
Ja, maar er is dan ook niemand met meer dan drie halve hersencellen die dat voorstelt dus ik begrijp niet zo goed waarom je dat zegt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Extremistisch zou zijn dat je jezelf maar moet laten verkrachten en uitroeien.
Arabieren hebben zich vermengd met lokale bevolkingen en hun eigen cultuur opgedrongen aan die mensen. Daarom zijn het voor het grootste deel allemaal Arabisch sprekende moslims, geen Arameïsch sprekende Christenen of Joden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mwaaah. Een flink deel van de Palestijnen heeft DNA van de Kanaänieten en Feniciërs en ander DNA uit de Levant. Zij zijn moslim geworden bij de Arabische veroveringen en daarna. Later zijn er ook migratiestromen op gang gekomen, rond dezelfde tijd als de Joodse migratie in de 19e eeuw.
Neem wat dadels mee op de terugwegquote:Op dinsdag 16 september 2025 17:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ondertussen.. terugzappend naar Gaza, Jan
Open je eigen topic maar.
Uiteraard, Pro-Palestina heeft daar zelfs een kekke slogan voor.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kunnen we hiermee vaststellen dat je vind dat landjepik maar moet kunnen mits het maar door het goede team gebeurd?
Het blijft toch verdomde lastig om niet in pro-Palestina of pro-Israel te discussiëren he?quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard, Pro-Palestina heeft daar zelfs een kekke slogan voor.
Als je niet voor liquidaties bent, dan ben je voor de vijand.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het blijft toch verdomde lastig om niet in pro-Palestina of pro-Israel te discussiëren he?
Hangt af van welk land. En de vertrekpremie ;-)quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok, dan sturen we jou ook naar een ander land, niet janken over je Nederlandse etno-nationalisme.
Voor mij niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het blijft toch verdomde lastig om niet in pro-Palestina of pro-Israel te discussiëren he?
Je kunt nog zo belezen zijn, als je zaken niet van elkaar kunt scheiden kom je behoorlijk kinderachtig over.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor mij niet.
Ik wacht enkel nog op wat er precies voor vrij Palestina gaat komen wanneer Israël aan banden is gelegd.
Dat in teams denken is echt meer voor lieden die ineens allemaal moeite hebben met schending van mensenrechten, maar dat enkel sinds dit conflict laten blijken.
Daarom kan ik die scheiden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je kunt nog zo belezen zijn, als je zaken niet van elkaar kunt scheiden kom je behoorlijk kinderachtig over.
Laat het dan eens blijken a.u.b.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom kan ik die scheiden.
Als dat zo zou zijn zou Poetin allicht meer inschikkend zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beetje zoals Poetin vindt bij Oekraïne, die acht dat ook redelijk noodzakelijk voor het veilig voortbestaan van Rusland.
Landjepik is moreel nooit de juiste keuze. Het kan wel een land wel toekomstige problemen besparen (maar ook opleveren).
Dat stel je zelf voor, dus wie weet klopt dat mbt die hersencellen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, maar er is dan ook niemand met meer dan drie halve hersencellen die dat voorstelt dus ik begrijp niet zo goed waarom je dat zegt.
Dat is een manier om er naar te kijken, zeker. Maar Poetin kijkt er weer anders naar. Beide denken dat wat ze doen in het levensbelang van hun land is (of brengen het als danig) wegens actieve of passieve agressie. Objectief is niet vast te stellen of landjepik dus geoorloofd of niet zou zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2025 20:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn zou Poetin allicht meer inschikkend zijn.
Het zal, als jij jaren raketten op je dak krijgt ben je dat ook een keer zat.
Israël kiest niet voor die oorlog daar heeft hamas voor gekozen.
En de internationale commune heeft ook geen enkele macht of vinger in de pap om het te stoppen.
Dus dan stopt Israël het op de enige mogelijke manier.
Objectief is dat vrij makkelijk vast te stellen. Landjepik is nooit of te nimmer geoorloofd.quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is een manier om er naar te kijken, zeker. Maar Poetin kijkt er weer anders naar. Beide denken dat wat ze doen in het levensbelang van hun land is (of brengen het als danig) wegens actieve of passieve agressie. Objectief is niet vast te stellen of landjepik dus geoorloofd of niet zou zijn.
Net als Amerika toch ???quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:35 schreef Homey het volgende:
[..]
Onjuist, Palestijnen zijn eigenlijk Arabieren die daar het gebied hebben ingepikt met geweld en nooit zijn weggegaan.
Feit is dat Palestijnen daar de nieuwkomers zijn, en bijzonder intolerant zijn voor de inheemse bevolking.
Ik denk niet dat lieden als Benjamin Mileikowsky, Yisrael Kaspowitz, Yoav Gooren en Miriam Siburg ook maar enige historische wortels schieten in dat stuk land.quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:04 schreef HowardRoark het volgende:
Dat landgrenzen veranderen was vroeger niet mee dan normaal. Israël 'pikt' ook geen land, de Westelijke Jordaanoever is een betwist gebied die door de internationale gemeenschap aan de Palestijnen is toegewezen na de Zesdaagse Oorlog van 1967, voordien had Jordanië het geannexeerd en kraaide er eigenlijk geen haan naar.
Dat wekt ook de vraag op hoe het komt dat het niet erg was dat Jordanië dit gebied in besloot te nemen, maar dat het zoveel losmaakt bij mensen dat Israël het onderdeel van hun land wil maken? Dit ondanks de duidelijk aantoonbare geschiedenis van het Joodse volk in dit gebied en het feit dat als Jordanië het gebied niet meer terug wil, dat het logisch is dat Israël het zou krijgen.
Waar stel ik precies voor dat wie dan ook zich moet laten verkrachten en uitroeien? Ik zie graag een citaat daarvan. En anders trek je die keutel in.quote:Op dinsdag 16 september 2025 20:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat stel je zelf voor, dus wie weet klopt dat mbt die hersencellen.
De framing die je hier doet is misselijkmakend.quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:00 schreef Peppert het volgende:
De protesten gaan met name om de erosie van de democratie, het terugbrengen van de gijzelaars, het feit dat de oorlog zinloos is en verloren, de reputatieschade van Israël.quote:Op dinsdag 16 september 2025 23:04 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
De framing die je hier doet is misselijkmakend.![]()
De Israëlishe regering heeft al lang en breed niet meer de steun van het volk. Er zijn daar (in Israël dus) regelmatig massale demonstraties tegen de oorlog.
Daarnaast: het gaat de Israëlische regering niet om het uitmoorden van de Palestijnen, maar om het vernietigen van Hamas. Overigens: Hamas heeft meerdere kansen tot vrede gehad; die hebben ze zelf gesaboteerd. Dus het is eigenlijk Hamas (NIET de palestijnen, noch het Israëlische volk) die bloed aan de handen heeft.
De gewone Palestijn wordt gegijzeld door Hamas voor de mooie plaatjes van lijdende mensen op social media en in het nieuws. Werkt goed bij de useful idiots.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |