Er worden ook medici geciteerd die in de gaza strook actief zijn geweest en die vertellen dat het per week kan verschillen. De ene week heeft iedereen een schotwond in een arm, de week erna in een knie.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Volgens mij al meer dan een jaar geleden gelezen dat Amerikaanse artsen en verpleegkundigen melding maakten van bijzonder veel kinderen die in het hoofd of hartstreek waren geschoten. Alsof sluipschutters er actief naar zochten.
Ja, ik vind de Volkskrant ook verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:45 schreef XSbig het volgende:
Vanmorgen het artikel in de Volkskrant gelezen, en ik denk dat er maar één woord voor is.
Verschrikkelijk.
Dat het geven van enorme kritiek op Israel op fora, talkshows, kantines, radio een soort onzichtbare boost geeft aan je status omdat het verwacht word dat je ze bashed.quote:
Ik las dat op de ene dag van de week kinderen allemaal een hoofdschot kregen, terwijl ze op een andere dag juist allemaal door de borst geschoten werden. Alsof de sluipschutters er een spelletje van maakten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Volgens mij al meer dan een jaar geleden gelezen dat Amerikaanse artsen en verpleegkundigen melding maakten van bijzonder veel kinderen die in het hoofd of hartstreek waren geschoten. Alsof sluipschutters er actief naar zochten.
Ja, het ligt natuurlijk aan de boodschapper en niet aan Israël dat beestachtig tekeergaat in Gaza.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
natuurlijk. Dit soort berichten passen in een dynamiek dat we als Westen tegen Joden en Israëliërs moeten keren.
We hebben genoeg interne problemen.
Miljoenen 18-jarige lijken draaien zich om in hun loopgraven na het lezen van je post.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:20 schreef TornadoDK het volgende:
Kleine kindjes worden groot. Kinderen van vandaag zijn de terroristen van morgen of zoiets zal wel hun argument zijn.
Vrouwen en kinderen zijn altijd het ergste de pineut tijdens oorlogen
Dit is het bijna logische resultaat van een regering die de ander wegzet als beesten, complete straffeloosheid in het leger en een oorlog met onmogelijke einddoelen die dus heel lang doorgaat. En het enige kutexcuus dat ze hebben is jamaarhamas. Niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik las dat op de ene dag van de week kinderen allemaal een hoofdschot kregen, terwijl ze op een andere dag juist allemaal door de borst geschoten werden. Alsof de sluipschutters er een spelletje van maakten.
Jij gelooft deze shit toch niet he?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik las dat op de ene dag van de week kinderen allemaal een hoofdschot kregen, terwijl ze op een andere dag juist allemaal door de borst geschoten werden. Alsof de sluipschutters er een spelletje van maakten.
En wat maakt "wakkere" Maaike een autoriteit op het gebied van kinderschedeltjes?quote:
Het zijn complottheorien die gebezigd worden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:31 schreef Stepperoller het volgende:
Lekker doen alsof het ongeloofwaardig is en lekker blijven wegkijken
Wel jammer dat de Volkskrant dan een oude foto gebruikt.quote:
Dát is jammer?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel jammer dat de Volkskrant dan een oude foto gebruikt.
Jazeker vind ik dat jammer.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dát is jammer?
Geen idee waarom eigenlijk, want als je het stuk leest dan wordt ook gewoon duidelijk bij welke gebeurtenis de foto hoort. Overigens is het niet de enige foto; de reportage staat er namelijk vol mee.
Volgens ooggetuigen uit gaza...quote:Volgens ooggetuigen werden deze kogels in de meeste gevallen door het Israëlische leger afgevuurd. Ook de artsen in de Volkskrant vertellen dat ooggetuigen aan hen meldden dat de kogels door het leger werden afgevuurd. Meestal werden die afgevuurd door sluipschutters of door drones, zeggen zij.
Iets met zorgvuldigheid. Met dit soort onderwerpen in het bijzonder wil je de absolute waarheid laten zien, niet in de laatste plaats omdat er (helaas best wat) mensen zijn die het hele bericht aan de kant schuiven als er iets niet in klopt. Ook al is 1 "foute" foto tov het hele bericht triviaal.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dát is jammer?
Geen idee waarom eigenlijk, want als je het stuk leest dan wordt ook gewoon duidelijk bij welke gebeurtenis de foto hoort. Overigens is het niet de enige foto; de reportage staat er namelijk vol mee.
Ja de artsen die daar aan het werk zijn vanuit het westen voornamelijk zijn allemaal hamas.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:39 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Volgens ooggetuigen uit gaza...
Tja, moeten we dat meteen maar weer voor waar aannemen?
Na al dat nepnieuws wat we al vaak gehoord hebben?
Neemt niet weg dat, mits het ook echt klopt, zulk gedrag gewoon misdadig is...
Waarom zouden internationale artsen, waaronder Nederlanders, daarover liegen? Ik snap wel waarom de Israëliërs hierover zouden liegen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij gelooft deze shit toch niet he?
Omdat veel artsen en journalisten die daar ter plaatse zijn symphatiseren met het lot van de Palestijnen. Deze mensen zijn qua inborst redelijk anti-westers en zien gewoon een kans in het opgang helpen van migratiestromen vanuit Gaza naar o.a Nederland dat dat de welvaart en sociale cohesie verder onder druk zal zetten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zouden internationale artsen, waaronder Nederlanders, daarover liegen? Ik snap wel waarom de Israëliërs hierover zouden liegen.
Het is juist heel dom om de un medewerkers, artsen, journalisten en iedereen die daar verder rondloopt niet te geloven en de Israëliërs, een partij in het conflict wel.
Sowieso is het een onbetrouwbaar en leugenachtig volk, altijd al geweest. Dus als bv een Deense arts zegt dat hij waarneemt dat er bewust op kinderen geschoten wordt en een woordvoerder van netanyahu niet, dan geloof ik die arts
Het is niet rationeel en zal ook niet in opdracht van de regering gebeuren.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat veel artsen en journalisten die daar ter plaatse zijn symphatiseren met het lot van de Palestijnen. Deze mensen zijn qua inborst redelijk anti-westers en zien gewoon een kans in het opgang helpen van migratiestromen vanuit Gaza naar o.a Nederland dat dat de welvaart en sociale cohesie verder onder druk zal zetten.
Is niet zo heel moeilijk hoor.
En wat is de hele ratio erachter om kinderen dood te schieten?
Haat.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En wat is de hele ratio erachter om kinderen dood te schieten?
Zou de Israelische regering o.a Netanyahu ook niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dezelfde bronnen die footage van zieke kinderen met auto-immuunziektes aanleveren als bewijs voor een zogenaamde genocide.
Bronnen uit Gaza zijn echt niet serieus te nemen, die hebben een dubbele, anti-westerse agenda.
Maar aan welke zorgvuldigheid ontbreekt het dan? De gebeurtenis die bij de foto hoort wordt in de rapportage besproken en is gewoon relevant voor het stuk.quote:Op zaterdag 13 september 2025 13:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Iets met zorgvuldigheid. Met dit soort onderwerpen in het bijzonder wil je de absolute waarheid laten zien, niet in de laatste plaats omdat er (helaas best wat) mensen zijn die het hele bericht aan de kant schuiven als er iets niet in klopt. Ook al is 1 "foute" foto tov het hele bericht triviaal.
Ragebait, Lol’dquote:Op zaterdag 13 september 2025 12:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het is in progressieve en linkse kringen altijd weer gebruikelijk om het op te nemen voor deze jonge terroristen. We moeten niet vergeten dat het Israël is die hier het slachtoffer is van een kwade en terroristische organisatie en deze linkse en progressieve kringen zullen geen argument onbenut laten om de terroristen te steunen en het werkelijke slachtoffer, in dit geval Israël, nog een trap na te geven.
Deze kinderen zijn terroristen en moeten ook als zodanig worden behandeld. Dat de linkse en progressieve kringen dit weer aangrijpen om met de vinger te kunnen wijzen naar Israël is dan ook weer veelzeggend.
/@:howardroark mode off.
Naar wat ik begreep is die foto niet juist.quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar aan welke zorgvuldigheid ontbreekt het dan? De gebeurtenis die bij de foto hoort wordt in de rapportage besproken en is gewoon relevant voor het stuk.
Waardoor alles alweer in twijfel getrokken kan worden.quote:Op zaterdag 13 september 2025 12:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Jazeker vind ik dat jammer.
Het is een oudere foto waarbij ook toen nog flink veel discussie was of die foto wel klopte (geen zin verders om die discussie hier dunnetjes over te doen).
En dan die foto gaan recirculeren op de voorpagina vind ik jammer voor zo'n artikel.
Sowieso is het waanzin om rationeel gedrag te verwachten in een oorlog. Zet mensen in een oorlogssituatie onder stress en voortdurende dreiging, en ze gaan de vijand dehumaniseren. Standaard.quote:Op zaterdag 13 september 2025 14:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet rationeel en zal ook niet in opdracht van de regering gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |