Waarom zou hij? Israel gooit de bommen op zijn patiënten en niet hamas.quote:Op zondag 14 september 2025 18:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Mijn grootste punt van kritiek is dat zo iemand met geen woord over Hamas spreekt en hun misdaden. Één van de velen die nooit en te nimmer het over Hamas heeft.
Maar wel de beschuldigende vinger continue bij Israël legt.
Dat maakt ook zo'n persoon ongeloofwaardig.
Omdat Hamas de sleutel van de oplossing in handen heeft: vrijlating van die gijzelaars.quote:Op zondag 14 september 2025 19:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom zou hij? Israel gooit de bommen op zijn patiënten en niet hamas.
Israël heeft de sleutel tot het conflict. Stop de bezetting.quote:Op zondag 14 september 2025 19:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Omdat Hamas de sleutel van de oplossing in handen heeft: vrijlating van die gijzelaars.
Het is niet of/of.quote:Op zondag 14 september 2025 19:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Omdat Hamas de sleutel van de oplossing in handen heeft: vrijlating van die gijzelaars.
Zoals .... ?quote:Op zondag 14 september 2025 19:34 schreef 2172619626795 het volgende:
Netanyahu kan er gezien de grote hoeveelheid kinderslachtoffers ook voor kiezen om een andere strategie te kiezen.
En hoe lost dat het conflict op? Hamas heeft dan nog steeds het statement Israel van de kaart te willen vegen.quote:Op zondag 14 september 2025 19:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Israël heeft de sleutel tot het conflict. Stop de bezetting.
Nee hoor, Israël moet simpelweg doorgaan tot de Palestijnse terroristen zijn verslagen en de gijzelaars zijn bevrijd.quote:Op zondag 14 september 2025 19:34 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Het is niet of/of.
De huidige Israëlische oorlogsstrategie levert niets op en kost eindeloos veel.
Netanyahu kan er gezien de grote hoeveelheid kinderslachtoffers ook voor kiezen om een andere strategie te kiezen.
In plaats daarvan kiest hij er bewust voor om eindeloze offers te brengen die niets opleveren.
Op een manier die nietsontziend is tegenover onschuldige kinderen?quote:Op zondag 14 september 2025 19:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Israël moet simpelweg doorgaan tot de Palestijnse terroristen zijn verslagen en de gijzelaars zijn bevrijd.
En niet aan de regering Netanyahu die de bommen op slapende kinderen gooit?quote:Het is aan de Palestijnen hoeveel mensen men daarvoor wil opofferen.
Hoe zit dat eigenlijk op de West Bank? Wat hebben die mensen misdaan?quote:Dit kan meteen over zijn als de Palestijnen de wapens neerleggen, de resterende gijzelaars vrijlaten en Israël als land accepteren en erkennen.
Jij bent de eerste die ik deze vergelijking zie maken.quote:Vervolgens doen alsof Israël net zo slecht is als de Palestijnse terroristen van Hamas is en valse vergelijking.
Dat klopt, en dat beweert ook niemand. Wat ik beweerde is dat Israel kiest voor een oorlogsstrategie die nietsontziend is voor onschuldige kinderen en al maandenlang niets oplevert.quote:Israël valt niet zomaar verkrachtend, martelend en slachtend een aantal dorpen binnen en gebruikt ook de eigen burgers niet als menselijk schild en woonhuizen of gebedshuizen als gevechtslocaties.
Het is aan de Palestijnen om die - door Iran gefinancierde - terroristische bende af te zetten.quote:Op zondag 14 september 2025 18:49 schreef 2172619626795 het volgende:
Voor iedereen die een uitgesproken mening heeft over dat kinderslachtoffers er nou eenmaal bijhoren in deze oorlog, misschien is het zinvol om je af te vragen wat de oorlog Israel nog oplevert, in relatie tot wat de oorlog kost. Ik mag hopen dat het voor iedereen duidelijk is dat de oorlog zoals die nu is voor Israel niets oplevert en voor de menselijkheid onevenredig veel kost.
Desondanks blijft Netanyahu ongehinderd bombardementen uitvoeren, willens en wetens dat er inmiddels duizenden onschuldige kinderen door omkomen, wetende dat de weg naar de gijzelaars daardoor nog langer wordt.
Hoe kun je dan met droge ogen beweren dat Israel moreel gezien boven de situatie staat en het recht heeft om deze manier van oorlogsvoering voort te zetten? Het is een gewetenloze, zielloze, strategie om op deze voet door te gaan.
In dit argument is de "ja maar Hamas"-jijbak al maandenlang niet meer van toepassing. Er is hier 1 dominante speler die de touwtjes volledig in handen heeft, daarmee het strijdtoneel domineert, en dat is Israel. Met de strategie die Israel gebruikt worden oa onschuldige kinderen opoffert zonder dat het ze iets oplevert.
Dit alles nog even los van de gebrekkige waarheidsbevinding van de volkskrant.
Nee hoor, het staat de Palestijnen zelf vrij om eens scheiding te maken in hun samenleving tussen burgers en strijders.quote:Op zondag 14 september 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Op een manier die nietsontziend is tegenover onschuldige kinderen?
Israël bombardeert bewust slapende kinderen? Daar zou ik graag enig bewijs voor zien.quote:Op zondag 14 september 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
En niet aan de regering Netanyahu die de bommen op slapende kinderen gooit?
Deze oorlog speelt zich niet af op de Westelijke Jordaanoever.quote:Op zondag 14 september 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk op de West Bank? Wat hebben die mensen misdaan?
In post #156 wordt die letterlijke vergelijking gemaakt en jij geeft die post een duimpje.quote:Op zondag 14 september 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Jij bent de eerste die ik deze vergelijking zie maken.
Dat er kinderen om het leven komen is niet te voorkomen. De geallieerden waren nog een stuk erger en bombardeerden meerdere Duitse steden volledig kapot met als doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te bewerkstelligen. We kijken nog altijd positief terug op het werk van de geallieerden.quote:Op zondag 14 september 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat beweert ook niemand. Wat ik beweerde is dat Israel kiest voor een oorlogsstrategie die nietsontziend is voor onschuldige kinderen en al maandenlang niets oplevert.
Zeker.quote:Op zondag 14 september 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:
Ben je bekend met the trolley problem?
Het is inderdaad bizar om te zien hoeveel Westerlingen totaal naïef vallen voor de vechtstrategie van de Palestijnen. Het idee van Hamas is letterlijk om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te veroorzaken zodat de Westerse wereld zich tegen Israël keert.quote:Op zondag 14 september 2025 20:01 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het is aan de Palestijnen om die - door Iran gefinancierde - terroristische bende af te zetten.
Er zijn tevens wel meer landen die militaire danwel financiële steun aan hamas leveren. Het hele doel van Hamas is om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken in Gaza; aanvallen vanuit scholen en ziekenhuizen bijvoorbeeld.
Juist door Israël te isoleren geven we bestaansrechts aan de walgelijke strijd die de ayatollah voert vanuit Tehran tegen Israël. De internationale gemeenschap doet precies wat Iran wil dat het doet: Israël veroordelen & isoleren.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 14 september 2025 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het staat de Palestijnen zelf vrij om eens scheiding te maken in hun samenleving tussen burgers en strijders.
Nog steeds niet onderdeel van een antwoord op mijn vraag.quote:Dit is trouwens ook gewoon een eis van de Geneefse Conventies, dit laten de Palestijnen zelf na waardoor Israël niet anders kan dan bombardementen uitvoeren op plekken waarbij ook burgers getroffen worden. En dat komt volledig op de rekening van de Palestijnse beleidsbepalers.
Israel voert nachtelijke bombardementen uit in stedelijke gebieden wetende dat bijna de helft van de bevolking uit kinderen jonger dan 15 jaar bestaat. Kinderen slapen ‘s nachts. Dat is een weloverwogen keuze, is het niet?quote:Israël bombardeert bewust slapende kinderen?
Waarom worden de mensen daar dan aangevallen door kolonisten?quote:Deze oorlog speelt zich niet af op de Westelijke Jordaanoever.
Een duimpje op de volgende post:quote:In post #156 wordt die letterlijke vergelijking gemaakt en jij geeft die post een duimpje.
Israel doet volgens jou geen verschrikkelijke dingen?quote:Op zondag 14 september 2025 19:34 schreef XSbig het volgende:
Misschien kunnen we tot de conclusie komen dat én Hamas, én de huidige regering van Israel met Netanyahu voorop compleet gestoord zijn en de meest verschrikkelijke dingen doen?
Maar wel te beperken.quote:Dat er kinderen om het leven komen is niet te voorkomen.
Dus omdat de Amerikanen het ook deden, rechtvaardigt dat de kinderslachtoffers die Israel maakt?quote:De geallieerden waren nog een stuk erger en bombardeerden meerdere Duitse steden volledig kapot met als doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te bewerkstelligen. We kijken nog altijd positief terug op het werk van de geallieerden.
Begrijp je het dan ook als ik zeg dat ik vind dat de kosten van de oorlog op de manier waarop die nu wordt gevoerd, niet meer in verhouding staat met wat deze oorlog voor Israel nog oplevert?quote:Zeker.
Dat zeg ik toch ook.quote:Op zondag 14 september 2025 20:13 schreef 2172619626795 het volgende:
Israel doet volgens jou geen verschrikkelijke dingen?
Sorry voor de verwarring. Mijn reactie was aan het adres van @HowardRoarkquote:
En daarmee eenquote:doe alsof Israël net zo slecht is als de Palestijnse terroristen van Hamas
maak, enkel omdat ik jouw post een duimpje gaf waarin dat helemaal niet zo stellig beweert wordt als hij doet overkomen.quote:valse vergelijking
Om even op mijn post terug te komen waarop je op doelt.quote:Op zondag 14 september 2025 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het staat de Palestijnen zelf vrij om eens scheiding te maken in hun samenleving tussen burgers en strijders.
Dit is trouwens ook gewoon een eis van de Geneefse Conventies, dit laten de Palestijnen zelf na waardoor Israël niet anders kan dan bombardementen uitvoeren op plekken waarbij ook burgers getroffen worden. En dat komt volledig op de rekening van de Palestijnse beleidsbepalers.
[..]
Israël bombardeert bewust slapende kinderen? Daar zou ik graag enig bewijs voor zien.
[..]
Deze oorlog speelt zich niet af op de Westelijke Jordaanoever.
[..]
In post #156 wordt die letterlijke vergelijking gemaakt en jij geeft die post een duimpje.
[..]
Dat er kinderen om het leven komen is niet te voorkomen. De geallieerden waren nog een stuk erger en bombardeerden meerdere Duitse steden volledig kapot met als doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te bewerkstelligen. We kijken nog altijd positief terug op het werk van de geallieerden.
[..]
Zeker.
Al zouden ze nog wel leven. Met een oorlogsstrategie van totale verwoesting beschadig je het pad naar de gijzelaars ook alleen maar meer.quote:Op zondag 14 september 2025 20:31 schreef XSbig het volgende:
Daarbuiten vind ik dat Israel zichzelf nog steeds moet inzetten om de gijzelaars terug te krijgen, maar ik ben bang (geen bron, gewoon een gevoel) dat deze helaas niet meer in leven zijn. Bereik je dat door de hele Gaza strook plat te bombarderen? Ik denk het niet.
Dat is er al een tijd niet. Hamas is niet de reden van de bezetting. Hamas is het gevolg van de bezetting.quote:Op zondag 14 september 2025 19:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En hoe lost dat het conflict op? Hamas heeft dan nog steeds het statement Israel van de kaart te willen vegen.
Correct. Het is in die zin vergelijkbaar met militante bewegingen als Vietcong en andere vrijheidsbewegingen tegen koloniale heersers. Ik ben verbaasd over de onwetendheid van mensen die doen alsof het conflict pas op 7 oktober 2023 is begonnen.... Het conflict begon niet in 2008, 2010, 2023 (7 oktober) of 2025. De wortels ervan gaan veel verder terug in de geschiedenis. Eind 19e eeuw was het Theodor Herzl, grondlegger van het modern zionisme, die een thuisland zocht voor het Joodse volk. Zijn ideeën kregen steeds meer aanhang, zeker onder Joden die in Oost-Europa te maken hadden met discriminatie en pogroms.quote:Op zondag 14 september 2025 20:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is er al een tijd niet. Hamas is niet de reden van de bezetting. Hamas is het gevolg van de bezetting.
quote:Op zondag 14 september 2025 20:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is er al een tijd niet. Hamas is niet de reden van de bezetting. Hamas is het gevolg van de bezetting.
Tja, je kunt lachen maar hij heeft wel gelijk. Pas na de eerste Intifada kwam Hamas aan het licht. Toen was er al enorm veel verzet tegen het innemen van land door Israël.quote:
Dus je geeft aan dat Israel het er gewoon bij moet laten.quote:Op zondag 14 september 2025 20:31 schreef XSbig het volgende:
[..]
Om even op mijn post terug te komen waarop je op doelt.
Dat Israel met een reactie zou komen ná 7 oktober lijkt me een actie waar een hoop mensen zich achter scharen en hebben gedaan. Echter vind ik, en met mij een hoop andere, dat de afweging tussen proportioneel en gewoonweg verwoesting nu wel erg doorschiet naar het laatste. Ja, Hamas is een gezwel in het Midden Oosten wat wat mij betreft gewoon uitgeroeit en weggesneden moet worden. Vind ik dat daarbij onschuldige burgers vermoord ‘mogen’ worden? Ondanks dat de kans groot is dat Hamas zichzelf achter burgers verschuilt, nee. Ik vind dat buitenproportioneel en bovendien erg naief dat je verwacht dat Hamas zich aan de Geneefse conventie zou gaan houden.
Daarbuiten vind ik dat Israel zichzelf nog steeds moet inzetten om de gijzelaars terug te krijgen, maar ik ben bang (geen bron, gewoon een gevoel) dat deze helaas niet meer in leven zijn. Bereik je dat door de hele Gaza strook plat te bombarderen? Ik denk het niet.
Er is geen bezetting, dat is een leugen van Hamas. Sterker nog, Hamas is zelf de bezetting. De oorlog is het gevolg van de keuzes van Hamas en de Palestijnen.quote:Op zondag 14 september 2025 20:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Palestijnen hebben zelf veel land ingenomen. Het zijn de Arabische kolonisten uit Jordanie en Egypte die opeens "palestina" vormen. Met een nieuw geloof, de islam is veel nieuwer dan het Jodendom.quote:Op zondag 14 september 2025 20:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tja, je kunt lachen maar hij heeft wel gelijk. Pas na de eerste Intifada kwam Hamas aan het licht. Toen was er al enorm veel verzet tegen het innemen van land door Israël.
Je noemt nu een aantal losse facetten die vrijwel allemaal los staan van het conflict.quote:Op zondag 14 september 2025 20:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Palestijnen hebben zelf veel land ingenomen. Het zijn de Arabische kolonisten uit Jordanie en Egypte die opeens "palestina" vormen. Met een nieuw geloof, de islam is veel nieuwer dan het Jodendom.
Nee dat zeg ik niet. Ik geef alleen aan dat ik de weg die Israel momenteel bewandelt, namelijk die van totale destructie, buiten proportie vind en niet de juiste.quote:Op zondag 14 september 2025 20:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Dus je geeft aan dat Israel het er gewoon bij moet laten.
Grote winnaar: Hamas. Terreur loont.
Nou, na 7 oktober zijn ook veel peaceniks in Israël ook wel om: Hamas moet en zal weg, en het is wel degelijk de schuld van Hamas. Veel Palestijnen zijn wel degelijk verantwoordelijk; het is aan hen om Hamas weg te jagen. Heeft er überhaupt maar 1 Palestijn een Israëlische gijzelaar bevrijd? Waarom niet? Zelfs in Nazi-Duitsland waren er nog Duitse burgers die joden redden. In Palestina? Niks.
Hamas is simpelweg een voortzetting van het al in de 19e eeuw aanwezig antisemitisme in de regio.quote:Op zondag 14 september 2025 20:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mooi stukje revisionisme.quote:Op zondag 14 september 2025 20:46 schreef Peppert het volgende:
[..]
Correct. Het is in die zin vergelijkbaar met militante bewegingen als Vietcong en andere vrijheidsbewegingen tegen koloniale heersers. Ik ben verbaasd over de onwetendheid van mensen die doen alsof het conflict pas op 7 oktober 2023 is begonnen.... Het conflict begon niet in 2008, 2010, 2023 (7 oktober) of 2025. De wortels ervan gaan veel verder terug in de geschiedenis. Eind 19e eeuw was het Theodor Herzl, grondlegger van het modern zionisme, die een thuisland zocht voor het Joodse volk. Zijn ideeën kregen steeds meer aanhang, zeker onder Joden die in Oost-Europa te maken hadden met discriminatie en pogroms.
Tijdens de Eerste Wereldoorlog kwam daar een beslissend moment bij: de Balfour-verklaring van 2 november 1917. In deze verklaring sprak de Britse minister van Buitenlandse Zaken Arthur James Balfour zijn steun uit voor de vestiging van een "nationaal tehuis voor het Joodse volk" in Palestina, toen nog onderdeel van het Ottomaanse Rijk. Deze belofte werd complexer doordat de Britten in dezelfde periode ook toezeggingen deden aan de Arabieren (onder andere via de McMahon-Hussein correspondentie van 1915-1916) en in het geheim afspraken maakten met Frankrijk over de verdeling van het Midden-Oosten (het Sykes-Picot-verdrag van 1916): de koloniale buit van het verslagen Ottomaanse Rijk werd onder de Europese grootmachten verdeeld alsof het een grote taart was.
Na de val van het Ottomaanse Rijk kwam Palestina onder Brits mandaat (1920-1948). De Britten lieten in de praktijk steeds meer Joodse immigratie toe, wat leidde tot spanningen met de al aanwezige Arabische bevolking. De lokale Palestijnse Arabieren voelden zich buitengesloten en bedreigd in hun eigen land, omdat zij geen inspraak hadden gehad in de Britse beloftes en verdragen.
Kort gezegd: de Britten "schonken" het land niet zomaar, maar creëerden met hun dubbelzinnige beloftes een voedingsbodem voor een conflict tussen twee bevolkingsgroepen die beiden aanspraak maakten op hetzelfde gebied.
Het conflict gaat niet om land, maar om religie. Moslims dulden vanuit hun religie geen jodendom. Je ziet in islamitische landen geen joden meer, allemaal verjaagd of vermoord. Vandaar dat Israël, los dat het de oorsprong is van het jodendom, ook bestaat. Een veilig land voor joden. Joden uitroeien is de heilige plicht en wens van een moslim, die oproepen lees je veelvuldig in de koran. Nu is het niet zo dat elke moslim zich daar dagelijks mee bezig houdt, maar dat antisemitisme krijgen ze wel met de paplepel ingegoten. Palestijnen zijn in die zin typisch, dat ze echt handelen naar die instructies. Hamas is daarom een zuiver islamitische apocalyptische groep.quote:Op zondag 14 september 2025 20:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je noemt nu een aantal losse facetten die vrijwel allemaal los staan van het conflict.
Dat is helemaal niet de weg die Israël bewandelt. Ik vind het wel de juiste. Meningen verschillen. Het omgekeerde is waar: de Palestijnen kozen voor destructie van Israël, en krijgen het een en ander als een boomerang terug. Karma?quote:Op zondag 14 september 2025 20:56 schreef XSbig het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Ik geef alleen aan dat ik de weg die Israel momenteel bewandelt, namelijk die van totale destructie, buiten proportie vind en niet de juiste.
Oké, citeer dit eens letterlijk dan?quote:Op zondag 14 september 2025 21:01 schreef Homey het volgende:
Joden uitroeien is de heilige plicht en wens van een moslim, die oproepen lees je veelvuldig in de koran.
De bijna gehele gazastrook platbombarderen vind je geen totale destructie nee? Tevens vind ik het ook niet helemaal correct om de gehele bevolking van de gazastrook (en bezette westelijke Jordaanoever) gelijk te stellen aan Hamas.quote:Op zondag 14 september 2025 21:02 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet de weg die Israël bewandelt. Ik vind het wel de juiste. Meningen verschillen. Het omgekeerde is waar: de Palestijnen kozen voor destructie van Israël, en krijgen het een en ander als een boomerang terug. Karma?
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Islamquote:Op zondag 14 september 2025 21:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oké, citeer dit eens letterlijk dan?
Welke specifieke passage bedoel je op als ik vragen mag.quote:Op zondag 14 september 2025 21:30 schreef Homey het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Islam
Niet gezond hoor.
Hij doelt wellicht op:quote:Op zondag 14 september 2025 21:36 schreef XSbig het volgende:
[..]
Welke specifieke passage bedoel je op als ik vragen mag.
quote:Walter Laqueur states that the Quran and its interpreters have a great many conflicting things to say about the Jews. Jews are said to be treacherous and hypocritical and could never be friends with a Muslim.[1]
quote:Op zondag 14 september 2025 21:41 schreef XSbig het volgende:
[..]
Dus niet ‘Joden uitroeien is de heilige plicht en wens van een moslim’.
Duidelijk.
quote:Frederick M. Schweitzer and Marvin Perry state that references to Jews in the Quran are mostly negative. The Quran states that wretchedness and baseness were stamped upon the Jews, and they were visited with wrath from Allah, that was because they disbelieved in Allah's revelations and slew the prophets wrongfully. And for their taking usury, which was prohibited for them, and because of their consuming people's wealth under false pretense, a painful punishment was prepared for them. The Quran requires their "abasement and poverty" in the form of the poll tax jizya. In his "wrath" God has "cursed" the Jews and will turn them into apes/monkeys and swine and idol worshipers because they are "infidels".[3]
Nee, een letterlijk citaat van hetgeen je beweert. Geen link naar een Wikipedia-pagina.quote:Op zondag 14 september 2025 21:30 schreef Homey het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Islam
Niet gezond hoor.
Joden hebben niet de luxe om "beschaafd" ten onder te gaan. Daar kiezen ze ook niet voor, en terecht.quote:Op zondag 14 september 2025 21:57 schreef vul_maar_in het volgende:
Mensen die als het gaat om excessief geweld van "de beschaafde partij" goedpraten vind ik wat lastig om mee om te gaan.
Het idee is dat moslims an sich niet beschaafd zijn, vandaar dat het verwachtingspatroon wat lager ligt.quote:Op zondag 14 september 2025 22:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Joden hebben niet de luxe om "beschaafd" ten onder te gaan. Daar kiezen ze ook niet voor, en terecht.
De bal ligt bij de aanvallers: Hamas en de Palestijnen. Houthi's, Iraniërs, Hezbollah. Israel wordt door 7 landen tegelijk aangevallen.
Nou, wat een beschaving!
Over beschaving gesproken, wanneer gaan Palestijnen een keer beschaafd doen? Je weet wel, basis burgerrechten in ere houden, verkiezingen organiseren, een keer niet hun buren aanvallen, de gijzelaars vrijlaten, etcetera.
Waarom moeten vrouwen in Gaza verplicht een hijab omdoen? Is dat beschaving?
Je zou bijna denken dat de gemene deler in dit conflict de islam is met hun ongebreidelde jodenhaat.quote:Op zondag 14 september 2025 22:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Joden hebben niet de luxe om "beschaafd" ten onder te gaan. Daar kiezen ze ook niet voor, en terecht.
De bal ligt bij de aanvallers: Hamas en de Palestijnen. Houthi's, Iraniërs, Hezbollah. Israel wordt door 7 landen tegelijk aangevallen.
Nou, wat een beschaving!
Over beschaving gesproken, wanneer gaan Palestijnen een keer beschaafd doen? Je weet wel, basis burgerrechten in ere houden, verkiezingen organiseren, een keer niet hun buren aanvallen, de gijzelaars vrijlaten, etcetera.
Dat is ook de basis, maar de progressieven steunen Palestina om een andere rede.quote:Op zondag 14 september 2025 22:21 schreef damsco het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat de gemene deler in dit conflict de islam is met hun ongebreidelde jodenhaat.
Dat is de intellectuele uitleg. De gemiddelde Marokkaan die met een peuk op een fatbike zit kent die tekst niet. Het is cultureel ingegeven plus het beeld dat Israel staat voor het imperiale westen.quote:
Dank, ik ga deze later eens beluisteren.quote:Op zondag 14 september 2025 22:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook de basis, maar de progressieven steunen Palestina om een andere rede.
Zie dit interview met Maarten Boudry: Bekijk deze YouTube-video
Dat is de progressieve visie. De moslimvisie berust op pure jodenhaat. Antisemitisme is hier niet echt de juist term aangezien Arabieren ook Semieten zijn.quote:Op zondag 14 september 2025 22:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is de intellectuele uitleg. De gemiddelde Marokkaan die met een peuk op een fatbike zit kent die tekst niet. Het is cultureel ingegeven plus het beeld dat Israel staat voor het imperiale westen.
Wat jij wil man. arme joden. het gaat ze zwaar af zo te zien.quote:Op zondag 14 september 2025 22:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Nou, wat een beschaving!
Ja, precies. We moeten de 'beschaving' beschermen dus dan is het noodzakelijk om als beesten tekeer te gaan.quote:Op zondag 14 september 2025 21:57 schreef vul_maar_in het volgende:
Mensen die als het gaat om excessief geweld van "de beschaafde partij" goedpraten vind ik wat lastig om mee om te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |