abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 september 2025 @ 10:12:10 #101
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218767612
quote:
6s.gif Op zondag 14 september 2025 10:01 schreef damsco het volgende:

[..]
Hamas mag overal afgemaakt worden. Londen, Volendam, Spakenburg.
Waarmee je dus eigenlijk zegt: ik veeg mijn kontje af met internationaal recht wanneer dat mij handig uitkomt.

Vond je het ook prima toen Iran twee tegenstanders van het regime heeft laten liquideren in Nederland?
Huilen dan.
  zondag 14 september 2025 @ 10:14:59 #102
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218767637
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoeveel lokale burgerslachtoffers zijn dan nog acceptabel? 10? 100? 1000? Meer?
Israel doet precisieaanvallen. In tegenstelling tot Hamas. Maar je kunt burgerslachtoffers nooit helemaal voorkomen, met jouw logica zouden we nu Duits praten. Hamas dient overal ter wereld opgejaagd te worden, en dat worden ze nu ook. Hopelijk dat bij een volgende aanval in Qatar ze wel omgebracht worden.
Please consider the environment before printing this post
  zondag 14 september 2025 @ 10:18:46 #103
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218767706
quote:
7s.gif Op zondag 14 september 2025 10:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarmee je dus eigenlijk zegt: ik veeg mijn kontje af met internationaal recht wanneer dat mij handig uitkomt.

Vond je het ook prima toen Iran twee tegenstanders van het regime heeft laten liquideren in Nederland?
Ik hoop dat de kopstukken van Hamas waar dan ter wereld ook niet veilig zijn inderdaad.
  zondag 14 september 2025 @ 10:20:23 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218767718
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2025 10:14 schreef damsco het volgende:

[..]
Israel doet precisieaanvallen. In tegenstelling tot Hamas. Maar je kunt burgerslachtoffers nooit helemaal voorkomen, met jouw logica zouden we nu Duits praten. Hamas dient overal ter wereld opgejaagd te worden, en dat worden ze nu ook. Hopelijk dat bij een volgende aanval in Qatar ze wel omgebracht worden.
"Precisieaanvallen"

Huilen dan.
pi_218767773
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2025 10:14 schreef damsco het volgende:

[..]
Erg zwart/wit. Mijn club moet winnen en daarvoor is alles geoorloofd!
pi_218767786
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Erg zwart/wit. Mijn club moet winnen en daarvoor is alles geoorloofd!
Winnen betekent het overleven van het Joodse volk. Stop met aanvallen van joden en er gebeurt niks. Moeilijk is het niet. Je weet waar de bal ligt.
pi_218767787
quote:
7s.gif Op zondag 14 september 2025 10:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
"Precisieaanvallen"

[ afbeelding ]
Je kunt je toch niet voorstellen hoeveel ellende dat heeft voortgebracht als je dat ziet. Hoeveel mensen daar in stukjes begraven zijn. En dan zijn er mensen die dat zien als de eerste stap naar een luxe verblijfplaats voor de rijke elite.
pi_218767790
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoeveel lokale burgerslachtoffers zijn dan nog acceptabel? 10? 100? 1000? Meer?
Een goede vraag voor Hamas/Palestijnen. Zij zijn begonnen.
pi_218767812
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:31 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat heeft Hamas volledig zelf in de hand idd. Morgen kan de oorlog voorbij zijn.
  zondag 14 september 2025 @ 10:34:55 #110
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218767815
quote:

[..]
"Precisieaanvallen"

[ afbeelding ]
Ging over Qatar vriend. De foto die je deelt is van een oorlogsgebied genaamd Gaza na de laffe oorlogsverklaring die de machthebbers daar hebben verklaard aan Israël. Je weet wel, hetzelfde gebied dat wordt bestuurd door Hamas. Dus die vlieger gaat niet op helaas.
  zondag 14 september 2025 @ 10:35:31 #111
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218767820
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:31 schreef Homey het volgende:

[..]
Het was daar al ellende voordat jij geboren werd, maar "ZIJ BOGONNON!!!!!" hoor.

Ja, heus.
Huilen dan.
pi_218767924
quote:
7s.gif Op zondag 14 september 2025 10:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het was daar al ellende voordat jij geboren werd, maar "ZIJ BOGONNON!!!!!" hoor.

Ja, heus.
Hou toch eens op met die riedel. De wereld heeft gekozen voor een Israëlische staat. Deal with it.

Een groepje islamieten accepteert dat niet, kunnen er niet mee dealen, en is voor bijna 100% constant de aanstichter van geweld. Daarbij gaan ze ook nog eens uit van het ideologische standpunt dat alle Joden vernietigd moeten worden.

Dus ja, 'zij begonnen', telkens.

Begin eerst maar eens met het accepteren van Israël, ga vreedzaam met elkaar samenleven, en als DAN Israël zich gaat misdragen, DAN heb je een punt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218767944
quote:

[..]

Ja, heus.
Klopt, de Palestijnen zijn altijd een oorlog begonnen. En bovendien, deze oorlog kunnen alleen de Palestijnen beeindigen: laat de gijzelaars vrij en laat je buren met rust. Meer is het niet.
pi_218767948
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 10:48 schreef Montagui het volgende:

[..]
Hou toch eens op met die riedel. De wereld heeft gekozen voor een Israëlische staat. Deal with it.

Een groepje islamieten accepteert dat niet, kunnen er niet mee dealen, en is voor bijna 100% constant de aanstichter van geweld. Daarbij gaan ze ook nog eens uit van het ideologische standpunt dat alle Joden vernietigd moeten worden.

Begin eerst maar eens met het accepteren van Israël, ga vreedzaam met elkaar samenleven, en als DAN Israël zich gaat misdragen, DAN heb je een punt.
Dit is de kern idd. Er wonen wat joden waar ze altijd hebben gewoond op een mini stukje land. Uiteraard gaan die niet weg. Laat ze met rust. Meer is het niet.

Bovendien, de Arabische landen hebben zelf hun joden met geweld eruit gewerkt of vermoord. Goh, wat raar zeg dat joden dan zelf hun veiligheid organiseren.

Maar Arabieren en zelfreflectie? Ik heb er nooit van gehoord.
  zondag 14 september 2025 @ 10:56:24 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218767963
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 10:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Oh, ja nee dan is het natuurlijk allemaal prima dat ze kinderen door hun kop schieten.

Logisch. Hoe dom van mij.
Huilen dan.
  zondag 14 september 2025 @ 10:58:33 #116
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218767975
quote:
7s.gif Op zondag 14 september 2025 10:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Oh, ja nee dan is het natuurlijk allemaal prima dat ze kinderen door hun kop schieten.

Kan gebeuren makker.
  zondag 14 september 2025 @ 10:58:34 #117
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218767976
quote:

[..]

Ze mogen van geluk spreken dat de nukes nog niet afgevuurd zijn, daar heeft Israël immers alle recht toe. Ze hebben het er he-le-maal zelf naar gemaakt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218767978
quote:

[..]

Dat doet Hamas. Niet de boel omkeren.
pi_218767986
quote:

[..]

Frame.

Natuurlijk is dat niet ok.

Maar ik reageerde op jouw comment dat helemaal niets te maken had met wat je nu mij in de schoenen wil schuiven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218767988
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 10:58 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ze mogen van geluk spreken dat de nukes nog niet afgevuurd zijn, daar heeft Israël immers alle recht toe. Ze hebben het er he-le-maal zelf naar gemaakt.
Idd. De Palestijnen hebben na 75 jaar alleen maar grof geweld, leugens en bedreigingen hun rechten wel verspeeld om daar te blijven. Bovendien waren ze toch de nieuwkomers, ze komen oorspronkelijk uit Jordanië en Egypte. Laat ze maar lekker daar heen gaan. Die landen zijn geheel jodenvrij, dus dat vinden Palestijnen wel prima.
  zondag 14 september 2025 @ 11:05:30 #121
503714 SebbeSwensje
pi_218768030
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 11:00 schreef Homey het volgende:

[..]
Idd. De Palestijnen hebben na 75 jaar alleen maar grof geweld, leugens en bedreigingen hun rechten wel verspeeld om daar te blijven. Bovendien waren ze toch de nieuwkomers, ze komen oorspronkelijk uit Jordanië en Egypte. Laat ze maar lekker daar heen gaan. Die landen zijn geheel jodenvrij, dus dat vinden Palestijnen wel prima.
Je doelt nu op die Palestijnen die al 75 jaar met grof geweld verdreven worden door agressieve kolonisten en waarbij ze niet terecht kunnen bij leger of politie, omdat die een oogje dichtknijpen of doodleuk meedoen aan dergelijk onrecht?

Ja, je hebt helemaal gelijk man. Wat een smerig volkje!
Appears.
pi_218768062
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 11:05 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Je doelt nu op die Palestijnen die al 75 jaar met grof geweld verdreven worden door agressieve kolonisten en waarbij ze niet terecht kunnen bij leger of politie, omdat die een oogje dichtknijpen of doodleuk meedoen aan dergelijk onrecht?

Ja, je hebt helemaal gelijk man. Wat een smerig volkje!
De Palestijnen zijn agressief. Die hebben met geweld dat land ingepikt, en plegen terreuraanslagen. Iedereen in Palestina doet mee of knijpt een oogje dicht.

Zullen de Palestijnen ooit aan zelfreflectie doen?
pi_218768077
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:30 schreef Homey het volgende:

[..]
Winnen betekent het overleven van het Joodse volk. Stop met aanvallen van joden en er gebeurt niks. Moeilijk is het niet. Je weet waar de bal ligt.
Ook als je niet aanvalt wordt in de westbank je boerderij op Palestijns grondgebied gewoon gebulldozered door Israelische kolonisten die met steun van het leger het ene stukje grond na het andere inpikken.

Ik denk dat Israel op een punt is aanbeland m.b.t. Gaza dat ze gewoon doorpakken nu: Alle palestijnen moeten daar weggevaagd worden. Verwijderd worden uit de hele strook, goedschiks of kwaadschiks. De Israelische Endlosing zogezegd. Dan moeten ze even door wat internationale ophef heen; iedereen is boos voor een paar jaar, maar daarna is het klaar. Gaza is Israel geworden, palestijnen zitten er niet meer. Wederopbouw kan beginnen. Win-win voor ze. Ik kan Israelische hardliners op dat gebied wel begrijpen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 14 september 2025 @ 11:10:10 #124
503714 SebbeSwensje
pi_218768106
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 11:07 schreef Homey het volgende:

[..]
De Palestijnen zijn agressief. Die hebben met geweld dat land ingepikt, en plegen terreuraanslagen. Iedereen in Palestina doet mee of knijpt een oogje dicht.

Zullen de Palestijnen ooit aan zelfreflectie doen?
Jij lijkt hier echt heilig te geloven dat er in dit conflict een goede en een slechte partij is. Dat maakt het wellicht heel eenvoudig om dit allemaal te duiden, maar ik denk dat het (veel) te kort door de bocht is.
Appears.
pi_218768110
Dus als ik het goed begrijp, moeten we hier ook vóór Israël en tegen Palestijnen zijn als we niet willen dat Israël hier vergeldingsacties gaat ondernemen om ons te laten weten dat ze dat niet accepteren? Ons kabinet opblazen, bijvoorbeeld? Of een anti Israël demonstratie bombarderen? Allemaal OK?
pi_218768112
Dit artikel is dus geschreven op basis van claims van willekeurige artsen in een Palestijnse ziekenhuis. Bizar dat zulke totaal ongefundeerde aantijgingen meteen serieus worden genomen en ook direct worden aangegrepen als een onomstreden feit.

Wat we hier zien is het zoveelste staaltje van anti-Israëlische propaganda, waarbij een stel activisten een narratief pushen als feitelijk niet omdat het dit is, maar omdat men graag wil dat het zo is.

Het is ongetwijfeld zo dat er kinderen geraakt zullen zijn in urban warfare, dat is immers de tragische realiteit van een oorlog: ook kinderen worden daar het slachtoffer van. En als de Palestijnen dit niet hadden gewild, had men misschien geen oorlog moeten beginnen door martelend, moordend en gijzelend door talloze Israëlische dorpen te trekken.

Maar om vervolgens te concluderen dat A) omdat er Palestijnse kinderen zijn geraakt B) Israël daar wel gericht op moet hebben geschoten is geen logische conclusie. Daar zal men toch echt veel meer bewijzen voor moeten hebben dan de verhalen van een paar lokale artsen en de aanname van een forensisch patholoog.

Alleen zulke oprechte interesse in de waarheid heeft men bij de Volkskrant niet, daar is de enige bedoeling om Israël en Israëliërs aan de hand van de meest weerzinwekkende aantijging te demoniseren. En dan heb je dus mensen zoals TS die dit meteen voor de waarheid aannemen en zo tot hun beeldvorming komen rondom deze oorlog en het bredere conflict.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218768165
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
Wat we hier zien is het zoveelste staaltje van anti-Israëlische propaganda, waarbij een stel activisten een narratief pushen als feitelijk niet omdat het dit is, maar omdat men graag wil dat het zo is.
Dat kun jij veel beter, nietwaar?

Dit zijn prima topics om te lezen als je heel erg teleurgesteld wilt worden in de mensheid.
pi_218768202
quote:

[..]

Ja, heus.
Dit was inderdaad ook het narratief dat we geregeld hoorde na 7 oktober 2023: 'Ja, maar dit conflict is niet gisteren onstaan'
quote:

[..]
"Precisieaanvallen"

[ afbeelding ]
Israël voert inderdaad precisieaanvallen uit. Hoe gebieden er uitzien na urban warfare heeft weinig met die precisieaanvallen te maken. Israël heeft al talloze gebouwen moeten neerhalen juist omdat Hamas deze gebruikt voor de strijd en tevens boobytraps in aanbrengt wat al de nodige Israëlische soldaten het leven heeft gekost. Zie ook:
quote:
How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes

Hamas overwhelmed Israel’s border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.

They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas — even a child’s bedroom — blurring the boundary between civilians and combatants.

They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.

They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.

...
Lastig hé, feiten? Het is veel makkelijker om naar een foto te wijzen dan op basis van onderbuik maar conclusies te trekken over hoe de schade die daar zichtbaar is tot stand zou zijn gekomen.
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 11:08 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ook als je niet aanvalt wordt in de westbank je boerderij op Palestijns grondgebied gewoon gebulldozered door Israelische kolonisten die met steun van het leger het ene stukje grond na het andere inpikken.

Ik denk dat Israel op een punt is aanbeland m.b.t. Gaza dat ze gewoon doorpakken nu: Alle palestijnen moeten daar weggevaagd worden. Verwijderd worden uit de hele strook, goedschiks of kwaadschiks. De Israelische Endlosing zogezegd. Dan moeten ze even door wat internationale ophef heen; iedereen is boos voor een paar jaar, maar daarna is het klaar. Gaza is Israel geworden, palestijnen zitten er niet meer. Wederopbouw kan beginnen. Win-win voor ze. Ik kan Israelische hardliners op dat gebied wel begrijpen.
De Palestijnen hebben geen eigen land en niemand probeert te Palestijnen 'weg te vagen'. Hoe kom je bij zulke onzin?

De Westelijke Jordaanoever is immers betwist gebied, dat binnen de internationale gemeenschap op basis van niks wordt toegeschreven aan de Palestijnen omdat men graag wil dat hier een Palestijnse staat komt. Een land dat effectief een soort mini-Iran zou worden.

Ook raar dat je nazi-termen moet gebruiken. Vindt je dat nu echt gepast gezien de geschiedenis van dit conflict? Israël was het toevluchtsoord van honderduizenden Joden die aan de Holocaust probeerde te ontsnappen. En dan ga jij even doodleuk deze mensen verwijten nu ook zoiets te doen? Ga je even schamen zeg.
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 11:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat kun jij veel beter, nietwaar?

Dit zijn prima topics om te lezen als je heel erg teleurgesteld wilt worden in de mensheid.
Gezien de gedrag van de Arabieren de laatste 150 jaar in deze regio kun je inderdaad teleurgesteld geraken in de mensheid. Maar dit gedrag is slechts het probleem van de nogal onderontwikkelde culturen daar. Maar dit wordt volledig genegeerd door sommige Westerlingen en men wijst vervolgens dat er een harde tegenreactie komt op dit gedrag.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218768208
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2025 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
Dit artikel is dus geschreven op basis van claims van willekeurige artsen in een Palestijnse ziekenhuis. Bizar dat zulke totaal ongefundeerde aantijgingen meteen serieus worden genomen en ook direct worden aangegrepen als een onomstreden feit.

Het is ongetwijfeld zo dat er kinderen geraakt zullen zijn in urban warfare, dat is immers de tragische realiteit van een oorlog: ook kinderen worden daar het slachtoffer van. En als de Palestijnen dit niet hadden gewild, had men misschien geen oorlog moeten beginnen door martelend, moordend en gijzelend door talloze Israëlische dorpen te trekken.

Maar om vervolgens te concluderen dat A) omdat er Palestijnse kinderen zijn geraakt B) Israël daar wel gericht op moet hebben geschoten is geen logische conclusie. Daar zal men toch echt veel meer bewijzen voor moeten hebben dan de verhalen van een paar lokale artsen en de aanname van een forensisch patholoog.

Alleen zulke oprechte interesse in de waarheid heeft men bij de Volkskrant niet, daar is de enige bedoeling om Israël en Israëliërs aan de hand van de meest weerzinwekkende aantijging te demoniseren. En dan heb je dus mensen zoals TS die dit meteen voor de waarheid aannemen en zo tot hun beeldvorming komen rondom deze oorlog en het bredere conflict.
Dit zijn geen willekeurige artsen. Veel van deze artsen werken in oorlogsgebieden. En het viel hun al eerder op dat er zo veel alleen hoofd en borst wonden waren in vergelijking met hun eerdere ervaringen.

Dat Israël gericht schiet op weerloze kinderen was al bekend maar.

Dat ze er een sport van maken was al bekend tijdens de great march of return bijvoorbeeld.
Abby Martin heeft hier een documentaire over gemaakt. Gaza a fights for freedom.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218768251
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 11:10 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Jij lijkt hier echt heilig te geloven dat er in dit conflict een goede en een slechte partij is. Dat maakt het wellicht heel eenvoudig om dit allemaal te duiden, maar ik denk dat het (veel) te kort door de bocht is.
Het is in de essentie een religieuze strijd. In de islam is het jodendom iets wat uitgeroeid moet worden. Mohammed vermoordde persoonlijk talloze joden. Zo is de islam ontstaan.
pi_218768273
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 11:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dit zijn geen willekeurige artsen. Veel van deze artsen werken in oorlogsgebieden. En het viel hun al eerder op dat er zo veel alleen hoofd en borst wonden waren in vergelijking met hun eerdere ervaringen.

Dat ze er een sport van maken was al bekend tijdens de great march of return bijvoorbeeld.
Abby Martin heeft hier een documentaire over gemaakt. Gaza a fights for freedom.

Gaza en freedom is een oxymoron. In Gaza heeft vrijheid nooit bestaan.

Het jodendom is verboden, vrouwen hebben geen rechten, homofilie is niet toegestaan, er zijn geen verkiezingen en ga zo maar door.

Palestijnen hebben niks met vrijheid. Sterker nog, ze vallen een vrije samenleving, hun buren, aan met raketten en aanslagen. Omdat zij wel kiezen voor vrijheid.
  zondag 14 september 2025 @ 11:39:37 #132
503714 SebbeSwensje
pi_218768283
Ik heb me hier alweer veel te veel mee bemoeid, zoveel is wel weer zeker. Fijne zondag!
Appears.
pi_218768296
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 11:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik heb me hier alweer veel te veel mee bemoeid, zoveel is wel weer zeker. Fijne zondag!
Ik ga ook lekker naar buiten. De zon schijnt. Fijne zondag!
pi_218768343
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 11:37 schreef Homey het volgende:

[..]
Gaza en freedom is een oxymoron. In Gaza heeft vrijheid nooit bestaan.

Het jodendom is verboden, vrouwen hebben geen rechten, homofilie is niet toegestaan, er zijn geen verkiezingen en ga zo maar door.

Palestijnen hebben niks met vrijheid. Sterker nog, ze vallen een vrije samenleving, hun buren, aan met raketten en aanslagen. Omdat zij wel kiezen voor vrijheid.
Je hebt helemaal gelijk. Die vrijheid is ze ontnomen door de bezetter.

Die mensen in Gaza hebben nooit problemen gehad met het jodendom. Het beste bewijs is het feit dat joodse graven daar netjes verzorgd en er mooi bij stonden. Kijk hier wat lotgenoten die brainwashed van schrik opkijken als ze goed beheerde joodse graven tegen komen in Gaza.

https://www.thejc.com/new(...)ves-in-gaza-gdkhv1ho

pi_218768419
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 11:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

Met een random documentaire van een journaliste, een vrouw die zich al meermaals op discutabele manieren heeft uitgelaten over Israël en zionisme kan ik helemaal niets.
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 11:48 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk. Die vrijheid is ze ontnomen door de bezetter.

Die mensen in Gaza hebben nooit problemen gehad met het jodendom. Het beste bewijs is het feit dat joodse graven daar netjes verzorgd en er mooi bij stonden. Kijk hier wat lotgenoten die brainwashed van schrik opkijken als ze goed beheerde joodse graven tegen komen in Gaza.

https://www.thejc.com/new(...)ves-in-gaza-gdkhv1ho

[ afbeelding ]
Ah ja, eerst juichend in de straten voor doodgemartelde Joden, waar een deel van de bevolking nog euforisch aan meedeed ook. Maar er staat nog wel een Joodse bestraafrplaats ergens in de Gazastrook. Jongens, dit bewijst alles!
pi_218768428
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
Gezien de gedrag van de Arabieren de laatste 150 jaar in deze regio kun je inderdaad teleurgesteld geraken in de mensheid. Maar dit gedrag is slechts het probleem van de nogal onderontwikkelde culturen daar. Maar dit wordt volledig genegeerd door sommige Westerlingen en men wijst vervolgens dat er een harde tegenreactie komt op dit gedrag.
Nee, ik ben zeer teleurgesteld in berichten zoals die van jou. Die laten duidelijk het slechte in de mensen zien.
pi_218768440
Agressief volk onder leiding van een groep terroristen die op 7 oktober zelf trek hadden in oorlog, zijn natuurlijk lieverdjes die niks tegen joden hebben. Right.
pi_218768456
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, ik ben zeer teleurgesteld in berichten zoals die van jou. Die laten duidelijk het slechte in de mensen zien.
Bijzonder, dan functioneert je morele kompas niet goed.

Ik kom namelijk op voor het goede, jij kiest de kant van het slechte. Jij kiest de kant van een samenleving die al meer dan 150 jaar bezig is met geweld en terreur jegens Joden. Ik verdedig deze mensen en tevens het later gestichte Israël, het enige Joodse land ter wereld, een klein democratisch en relatief Westers land op de plek waar Joden de inheemse bewoners zijn.
pi_218768472
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2025 11:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Met een random documentaire van een journaliste, een vrouw die zich al meermaals op discutabele manieren heeft uitgelaten over Israël en zionisme kan ik helemaal niets.
[..]
Ah ja, eerst juichend in de straten voor doodgemartelde Joden, waar een deel van de bevolking nog euforisch aan meedeed ook. Maar er staat nog wel een Joodse bestraafrplaats ergens in de Gazastrook. Jongens, dit bewijst alles!
Ja het is inderdaad zoeken naar spijkers op laagwater bij jou als het gaat om je gelijk krijgen. Maar ieder weldenkend mens weet dat iemand die een hekel heeft aan joden niet hun graf gaat bijhouden en al helemaal niet op een plek waar ruimtegebrek is.

Je kan over de documentaire inhoudelijk klagen. Als je überhaupt inhoudelijk durft te gaan. Maar het op voorhand wegzetten alsof het onwaar is zonder inhoudelijke argumenten slaat nergens op.
pi_218768619
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja het is inderdaad zoeken naar spijkers op laagwater bij jou als het gaat om je gelijk krijgen. Maar ieder weldenkend mens weet dat iemand die een hekel heeft aan joden niet hun graf gaat bijhouden en al helemaal niet op een plek waar ruimtegebrek is.
Hmm.

Dus als we alle moslims met geweld uit Nederland zouden jagen maar we behouden de Islamitische begraafplaatsen dan laat dit zien dat Nederlanders eigenlijk helemaal geen hekel aan moslims hebben?

Dat is natuurlijk een bespottelijk argument. Zoals je weet zijn Joden daadwerkelijk met veel geweld en genocide uit de nodige Europese landen verjaagd en gedeporteerd. Een land als Polen had in 1935 nog miljoenen Joden en steden als Warschau en Lodz waren voor de helft Joods. Een land als Litouwen was voor 10% Joods. Maar ondanks dit heb je nog talloze plekken in Polen en Litouwen zoals oude synagoges, badhuizen of begraafplaatsen, waarvan vele ook gerestaureerd zijn.

De realiteit is dat de fysieke restanten van de aanwezigheid van een etnische en/of religieuze groep in bepaald gebied niets zeggen over de (historische) sentimenten en vijandigheid jegens die groep.
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je kan over de documentaire inhoudelijk klagen. Als je überhaupt inhoudelijk durft te gaan. Maar het op voorhand wegzetten alsof het onwaar is zonder inhoudelijke argumenten slaat nergens op.
Ik kan jou ook een paar documentaires geven over hoe vredig het er allemaal aantoe gaat op de Westelijke Jordaanoever. Die ga je ook niet kijken gezien jouw diep religieuze perspectief over dit conflict en dit gebied.

Ik blader dagelijks door kranten zoals de NRC, de Volkskrant, volg de NOS en lees soms The Guardian dus geloof mij maar, ik krijg genoeg anti-Israëlische propaganda binnen. Daarom heb ik geen geen verdere documentaires nodig van een zogenaamd "onafhankelijke "journaliste zoals Abby Martin, die nota bene ook voor de Russische staatstelevisie heeft gewerkt en bekend staat om haar rabiate en obsessieve Israël-haat.
pi_218769154
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2025 12:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Dus als we alle moslims met geweld uit Nederland zouden jagen maar we behouden de Islamitische begraafplaatsen dan laat dit zien dat Nederlanders eigenlijk helemaal geen hekel aan moslims hebben?

Dat is natuurlijk een bespottelijk argument. Zoals je weet zijn Joden daadwerkelijk met veel geweld en genocide uit de nodige Europese landen verjaagd en gedeporteerd. Een land als Polen had in 1935 nog miljoenen Joden en steden als Warschau en Lodz waren voor de helft Joods. Een land als Litouwen was voor 10% Joods. Maar ondanks dit heb je nog talloze plekken in Polen en Litouwen zoals oude synagoges, badhuizen of begraafplaatsen, waarvan vele ook gerestaureerd zijn.

De realiteit is dat de fysieke restanten van de aanwezigheid van een etnische en/of religieuze groep in bepaald gebied niets zeggen over de (historische) sentimenten en vijandigheid jegens die groep.
[..]
Ik kan jou ook een paar documentaires geven over hoe vredig het er allemaal aantoe gaat op de Westelijke Jordaanoever. Die ga je ook niet kijken gezien jouw diep religieuze perspectief over dit conflict en dit gebied.

Ik blader dagelijks door kranten zoals de NRC, de Volkskrant, volg de NOS en lees soms The Guardian dus geloof mij maar, ik krijg genoeg anti-Israëlische propaganda binnen. Daarom heb ik geen geen verdere documentaires nodig van een zogenaamd "onafhankelijke "journaliste zoals Abby Martin, die nota bene ook voor de Russische staatstelevisie heeft gewerkt en bekend staat om haar rabiate en obsessieve Israël-haat.
Weer probeer je het weg te zetten met een rare vergelijking.

In Duitsland waren er 2200 joodse onderhouden begraafplaatsen voor de oorlog. Weet je hoeveel het er waren na de oorlog?

Juist! Tussen de 400 en 500. De rest werd allemaal vernield.

Hoeveel telde Polen er voor de oorlog? 1500? Na de oorlog 300/400..

Abby Martin had tenminste de ballen om de Russische inval op de krim te veroordelen terwijl ze in dienst was van RT. Dan heb je wel bewezen dat je onafhankelijk durft te zijn.
Daarnaast is het wel heel erg dom om kritiek te hebben op iets waar je inhoudelijk niets vanaf weet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Chadi op 14-09-2025 13:16:12 ]
pi_218769493
Ik.lees dat er meer infants dood zijn dan er waren in Gaza.
twitter
pi_218770483
Bijna 700k slachtoffers, nou, dat gaat wel heel erg snel dan. En de vrouw die deze claim maakt is een moslima, het individu achter de groep 'Within Our Lifetime'.
quote:
Within Our Lifetime – United For Palestine (WOL) is a pro-Palestinian and anti-Zionist activist organization primarily active in New York City. The organization was founded and is currently led by the Palestinian-American Muslim Nerdeen Kiswani.They are based out of Bay Ridge, a neighborhood in Brooklyn that is home to the majority of Palestinians in New York City. The Jerusalem Post has described them as the region's leading pro-Palestinian activist group.

WOL organizes around four principles: the Palestinian right of return, anti-Zionism, the Palestinian right to resist, and internationalism. While the organization is centered around Palestinian liberation, they are also generally anti-imperialist. WOL has praised Hamas and engaged in confrontational protest tactics, attracting criticism from politicians such as Alexandria Ocasio-Cortez. A protester at a pro-Palestine march organised by WOL attacked a Jewish counterprotestor, Matt Greenman, in 2022.

Bron
Kortom, een radicale anti-Israël groepering die terreur rechtvaardigt en zelfs kritiek van iemand als Ocasio-Cortez, het spreekt voor zich dat je het dan wel heel bont moet maken.
pi_218770499
"The claim of 380,000 infant deaths in Gaza is mathematically impossible: PCBS data shows only 341,790 children under 5 in 2024. Even considering births and aging, that claim would mean over 100% of infants died, which is impossible.

https://www.pcbs.gov.ps/post.aspx?lang=en&ItemID=4732"
Die community note ook. :)
pi_218770510

[ Bericht 100% gewijzigd door Mylene op 14-09-2025 15:26:43 (nvm) ]
pi_218771574

Één van de artsen die in Gaza gewerkt heeft. Oh ja hij hoort volgens @HowardRoark dood te zijn omdat hij joods is.
pi_218771613
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:01 schreef Chadi het volgende:

Één van de artsen die in Gaza gewerkt heeft. Oh ja hij hoort volgens @:HowardRoark dood te zijn omdat hij joods is.
Ah, deze arts?
https://www.fdd.org/analy(...)help-from-the-media/
pi_218771899
quote:
Ja deze arts. Die in dat bagger stukje wordt genoemd door een zionistische schrijver die Amnesty international bericht van twisting the evidence...

Het is a self hating Jew daaarom wordt hij niet door hamas vermoord natuurlijk.
pi_218771991
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:55 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja deze arts. Die in dat bagger stukje wordt genoemd door een zionistische schrijver die Amnesty international bericht van twisting the evidence...

Het is a self hating Jew daaarom wordt hij niet door hamas vermoord natuurlijk.
Mijn grootste punt van kritiek is dat zo iemand met geen woord over Hamas spreekt en hun misdaden. Één van de velen die nooit en te nimmer het over Hamas heeft.

Maar wel de beschuldigende vinger continue bij Israël legt.

Dat maakt ook zo'n persoon ongeloofwaardig.
  zondag 14 september 2025 @ 18:30:56 #150
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218772138
Helaas worden er vaker kinderen gebruikt om met verborgen explosieven op de Israëlies af te lopen. Dus ik vermoed dat onschuldige kinderen daardoor slachtoffer kunnen worden van een kogel.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')