abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218749105
10 september:
quote:
De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .

Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.

Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.

Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”

Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.

Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
https://www.hln.be/buiten(...)staat-utah~a8bb03b6/

11 september:
quote:
De FBI heeft in de zoektocht naar de schutter die de rechts-conservatieve Charlie Kirk doodschoot het vermoedelijke moordwapen gevonden. Ook is er goed beeldmateriaal van de schutter. Volgens de FBI zijn er op dit moment geen andere mensen in gevaar.

Het gaat vermoedelijk om een jonge verdachte, deelt de FBI op een persconferentie. Hij viel door zijn leeftijd niet op tussen het universiteitspubliek.

Uit het politieonderzoek blijkt dat de schutter rond 11.50 uur (lokale tijd) aankwam op de campus van de Utah Valley University, ongeveer een half uur voordat hij het schot op Kirk loste. De politie heeft vanaf dat moment zijn sporen kunnen volgen.

Zo weten ze dat de verdachte over de campus naar het trappenhuis van een gebouw is gelopen. Via daar ging die naar het dak. Na de aanslag op Kirk rende de vermeende schutter over het dak en sprong eraf. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk van de universiteit ingevlucht zijn.

De onderzoekers hebben "goed beeldmateriaal van de persoon", zegt Beau Mason, het hoofd van het veiligheidsdepartement van de Amerikaanse staat Utah. De beelden worden voorlopig nog niet gedeeld, omdat de politie het gezicht van de verdachte probeert te identificeren. Pas als dat niet lukt, worden de beelden mogelijk vrijgegeven.

Ook hebben de autoriteiten een afdruk van zijn hand en onderarm gevonden, wat kan bijdragen aan het opsporen van de schutter, zegt een FBI-agent tijdens de persconferentie. Daarnaast hebben ze een indruk van welke schoenen de verdachte zou hebben gedragen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)t-goed-op-beeld.html

twitter

twitter
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:27:24 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218749112
Wat reacties op deze aanslag in Nederland:
Bekijk deze YouTube-video

En in de VS:

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:09 schreef 2172619626795 het volgende:
Een stukje van het ,,debat” tussen Kirk en de vermeende schutter:

[ x ]
Erg aggressive houding al ja, en vol haat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218749116
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:18 schreef VEM2012 het volgende: [..] Welk verhaal van mij? .
Dat er onder democraten meer draagvlak is voor politiek geweld "omdat jij meer fillumpjes heb gekeken waar dat zo is". En daarna droog beweren dat jij onderbouwing gebruikt en de rest niet is hilarisch
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_218749120
Even een stukje uitleg over de AI fake foto’s.
https://www.fox13now.com/(...)irk-shooting-suspect
pi_218749122
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:24 schreef Montagui het volgende: [..] Klopt, dan hadden we ook niet honderden delen 'zwarte piet discussie' hoeven hebben en wordt het Israel-Palestina topic niet vol gespammed met 'Israel pleegt genocide'. Dán krijg je wel een discussie ipv het eeuwige welles (want ik voel het zo) tegenover het nietus (want wat je voelt hoeft nog niet zo te zijn) gezever.
Mwa, ik heb in het Israel-topic wel degelijk bronnen voorbij zien komen wat verder ging dan “mijn gevoel zegt dat Israel genocide pleegt”. Of anderen die bronnen serieus neemt is vers twee.
Dit, dus.
pi_218749126
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Whut
Laat maar eens wat dansende en feestende mensen zien. Ik heb het idee dat het niet zo was indertijd. Misschien vergis ik mij, maar toon het dan aan in plaats van en masse te doen alsof er iets mankeert aan mijn geheugen.
pi_218749133

Graag wil ik nog even benadrukken: vermeende schutter.

twitter

De mogelijke veroordeling is aan het Amerikaanse rechtssysteem, niet aan het internet.
pi_218749147
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het brede draagvlak van de Amerikaanse regering die de moord op 11 mensen door hun militairen doodzwijgen..

Daar maak ik mij idd zorgen over..
Dit is nu al de tweede keer vandaag dat je net doet alsof je niet weet dat ik mij daar ook ernstig zorgen over maak.

Doe eens normaal!
pi_218749152
https://www.nu.nl/319840/(...)or-charlie-kirk.html
Rechts is ook in Europa bezig een sfeertje van geweld neer te zetten. Minuut stilte was afgewezen, want nog niet volgens de regels, probeer het maandag. We wachten lekker toch niet en we staan al klaar met de mobiel om het onvermijdelijke rumoer te filmen. Walgelijk.
pi_218749155
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Erg aggressive houding al ja, en vol haat.
Absurd inderdaad.

Maar ik wil wel blijven herhalen: dit heeft niets met links of rechts te maken.

Dit zijn doorgedraaide individuen die het label van gedegen politieke denkbeelden niet verdienen. Het is uitschot wat het label “links” niet waard is.

En ik ben een domrechtse teringtokkie. Dus als ik het zo kan zien, moeten anderen dat ook kunnen.
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:31:44 #11
459912 FlippingCoin
pi_218749160
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:31 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.nu.nl/319840/(...)or-charlie-kirk.html
Rechts is ook in Europa bezig een sfeertje van geweld neer te zetten. Minuut stilte was afgewezen, want nog niet volgens de regels, probeer het maandag. We wachten lekker toch niet en we staan al klaar met de mobiel om het onvermijdelijke rumoer te filmen. Walgelijk.
Hoe is dit precies een sfeer van geweld neerzetten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218749165
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laat maar eens wat dansende en feestende mensen zien. Ik heb het idee dat het niet zo was indertijd. Misschien vergis ik mij, maar toon het dan aan in plaats van en masse te doen alsof er iets mankeert aan mijn geheugen.
Feestende mensen is een groter gevaar dan bloedserieuze relschoppers die oproepen on politici op te hangen?

Je bent krampachtig de doelpalen bizar veel aan het verschuiven om een heel selectief punt proberen te maken
pi_218749166
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Tegen elke vorm van abortus en voor het stenigen van homo’s zijn zou ik ook weer niet alleen wegzetten als controversieel.
Inderdaad, en heb het dan dus ook over zaken die hij echt heeft gezegd. Die zijn namelijk al erg genoeg, alleen kiest de NOS er weel heel simplistisch voor om het over ras te hebben, niet beseffende dat Kirk hier Affirmative Action en DEI en stromingen die bewust eerst kijken naar ras, geslacht en seksualiteit en op basis daarvan voorkeuren uitspreken bekritiseert.

Candace Owen en Thomas Sowell doen hetzelfde, die zijn alleen zelf zwart.

Wat doet NOS liever? Verzwijgt zijn hele theocratische ideologie - die hij daadwerkelijk had - en brengt alles weer simpel terug tot een bitesize 'racisme'-stokpaardje. Zal wel beter vallen of zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:32:18 #14
459912 FlippingCoin
pi_218749168
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:31 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Absurd inderdaad.

Dit zijn doorgedraaide individuen die het label van gedegen politieke denkbeelden niet verdienen. Het is uitschot wat het label “links” niet waard is.

En ik ben een domrechtse teringtokkie. Dus als ik het zo kan zien, moeten anderen dat ook kunnen.
Nouja prima, dat kan, ik heb de beelden van andere zijde niet gezien alleen.
pi_218749170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee, omdat anders de vergelijking mank is.
Waar blijkt dat uit?
pi_218749177
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Dat er onder democraten meer draagvlak is voor politiek geweld "omdat jij meer fillumpjes heb gekeken waar dat zo is". En daarna droog beweren dat jij onderbouwing gebruikt en de rest niet is hilarisch
Quote graag waar ik dat als zodanig zeg.
pi_218749185
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar blijkt dat uit?
Uit de vergelijking die mank is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_218749186
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:29 schreef 2172619626795 het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ x ]

De mogelijke veroordeling is aan het Amerikaanse rechtssysteem, niet aan het internet.
Kwenie maar die gast van het filmpje/discussie met Kirk is duidelijk niet Skye Valadez.
Die gast in debat was ook geen trans type, kijk alleen al naar verschil van kaaklijk, Skye heeft echt zo'n Adam Lanza kin/kaaklijn. Die drinkt waarschijnlijk alleen maar soymelk of zat al aan de blockers.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218749189
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet zoals dit nee.
Koekoek :D :D

Ik wil je niet belachelijk gaan maken maar kom op zeg. Echt waar. In welk bubbel zit je dan als je de geweldsverheerlijking in die periode niet mee hebt gekregen? Al die posts over Proud Boys en andere groeperingen. Duizenden juichende berichten op Twitter.
pi_218749199
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nouja prima, dat kan, ik heb de beelden van andere zijde niet gezien alleen.
Er is geen andere zijde.

Er waren genoeg mensen die de bestorming van het Capitool toejuichten, maar die zijn het label “rechts” onder de noemer politieke denkbeelden net zo min waard.

We moeten eens ophouden hier een “links” of “rechtse” stempel op te drukken. Dat maakt onszelf net zo retard
pi_218749207
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:32 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Feestende mensen is een groter gevaar dan bloedserieuze relschoppers die oproepen on politici op te hangen?

Je bent krampachtig de doelpalen bizar veel aan het verschuiven om een heel selectief punt proberen te maken
Nee, jij bent aan het negeren wat ik echt schreef.
pi_218749225
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Quote graag waar ik dat als zodanig zeg.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb het toch duidelijk over dat zelfs mensen die op zich redelijk zijn (in plaats van compleet doorgedraaid) die menen dat dit geweld prima is. Je laat ook weer precies dat stuk weg waarin ik dat duidelijk maak en komt dus met een antwoord op een niet gestelde vraag.

Wederom noteer ik met potlood: nee, dit zien we alleen in de progressieve stroming.
Hier gaat het over "geweld prima vinden"

Vervolgens probeer je ene onderzoek onderuit te halen waar klaarblijkelijk staat dat republicans eerder geweld prima vinden dan democrats.

Daarna ga je opeens onderscheid maken tussen gekkies en redelijken.

Later ga je opeens veranderen naar 'juichen'. Zoals gezegd, het wordt een beetje treurig om je zo te zien zwemmen.
pi_218749229
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Uit de vergelijking die mank is.
Ah. 0 inhoud dus. Duidelijk.
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:36:50 #24
459912 FlippingCoin
pi_218749232
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:34 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Er is geen andere zijde.

Er waren genoeg mensen die de bestorming van het Capitool toejuichten, maar die zijn het label “rechts” onder de noemer politieke denkbeelden net zo min waard.

We moeten eens ophouden hier een “links” of “rechtse” stempel op te drukken. Dat maakt onszelf net zo retard
Toon die beelden dan eens van die oproepen tot het doden van andere mensen omwille van een mening.
pi_218749244
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hoe is dit precies een sfeer van geweld neerzetten?
Waar krijg je mensen bozer mee dan een herdenking verstoren?
pi_218749250
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:29 schreef 2172619626795 het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ x ]

Who said I was a leftist?
Kogel kwam niet van links maar van een gekwetste narcist.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Miss 200.000.000! vrijdag 12 september 2025 @ 12:39:59 #27
367000 roos94
pi_218749270
Altijd leuk om te zien hoe er tig mensen worden afgeknald elke dag maar als het een "belangrijk mens" is dan wordt het ineens heel veel over gepraat _O-
pi_218749272
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit is nu al de tweede keer vandaag dat je net doet alsof je niet weet dat ik mij daar ook ernstig zorgen over maak.

Doe eens normaal!
Zo Zo wat een emotionele reactie blijkbaar raken we een gevoelige snaar dat een Republikeinse meerderheid in de overheid objectief gezien staatsgeweld gewoon normaliseert. Maar nee de paar doorgeslagen linksen die het geweldsmonopolie van de staat niet respecteren zijn echt het allergrootste gevaar voor de amerikaanse maatschappij. De hypocriete republikeinse moraal omtrent geweld is gewoon voor de hele wereld zichtbaar.
pi_218749275
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Toon die beelden dan eens van die oproepen tot het doden van andere mensen omwille van een mening.
Daarvoor roep ik de hulplijn in van onze correspondent in het Midden-Oosten
pi_218749276
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ah. 0 inhoud dus. Duidelijk.
Ik had je de inhoud al heel duidelijk gegeven.
In Southern Sun
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:40:31 #31
459912 FlippingCoin
pi_218749281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waar krijg je mensen bozer mee dan een herdenking verstoren?
Is het dan een sfeer van geweld neerzetten door het verstoren of door het herdenken. 8)7
pi_218749284
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik wil je niet belachelijk gaan maken maar kom op zeg. Echt waar. In welk bubbel zit je dan als je de geweldsverheerlijking in die periode niet mee hebt gekregen? Al die posts over Proud Boys en andere groeperingen. Duizenden juichende berichten op Twitter.
Ik heb het over dat er nu zelfs hele filmpjes worden opgenomen en er normale studentes zijn die het heel serieus doodnormaal vinden dat je iemand om een andere mening vermoordt.

Probeer nou eens wat voorbeelden te geven van reacties op X die daarmee vergelijkbaar zijn te vinden.
pi_218749293
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hier op fok ook een aantal gezien die het wel best vonden. Best logisch ook, als je daadwerkelijk gelooft dat de verkiezing gestolen is.

Er zijn helaas nog altijd een hoop mensen die het niet per se toegejuicht hebben, maar wel wegkijken van wat Trump probeerde te flikken met zijn fake electors. Of het niet zo belangrijk vinden.

Ze vergeten bovendien vaak ook de steun die hij destijds kreeg van een hoop Republikeinen in Congress en dat de Republikeinen die zich daartegen uitspraken praktisch allemaal weggezuiverd zijn uit de partij. De GOP van weleer bestaat niet meer.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218749294
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:31 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Absurd inderdaad.

Dit inderdaad, gelukkig kunnen rechtse mensen vaak nog wel relativeren. Niemand die rechts of pro-Trump was ging feest vieren toen Biden zei dat hij kanker had of hoopte dat hij sneller dood zal gaan.

Hier op FOK komen al vaak verkapte dan wel niet verkapte doodsverwensingen langs aan Trump, onlangs hoopten er nog veel hier omdat hij een blauwe plek had op zijn hand dat hij dood zal gaan.

Je moet wel een aardig triest leven hebben en gemanipuleerd/gehersenspoeld om zo wrang en boos in het leven te staan. Als je andere mensen doodwenst omdat je het niet eens met ze bent of überhaupt zo veel haat kan creëren online omdat iemand dingen leest, ben je gewoon labiel.

Ook platforms zoals dit werken hier aan mee, beetje edgy posts maken om zodoende te hopen dat je innercircle matties je een +1tje gaan geven. Gaan over lijken hier.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218749301
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
[..]
Hier gaat het over "geweld prima vinden"

Vervolgens probeer je ene onderzoek onderuit te halen waar klaarblijkelijk staat dat republicans eerder geweld prima vinden dan democrats.

Daarna ga je opeens onderscheid maken tussen gekkies en redelijken.

Later ga je opeens veranderen naar 'juichen'. Zoals gezegd, het wordt een beetje treurig om je zo te zien zwemmen.
Hier staat dus duidelijk iets heel anders (misschien moet je eens opzoeken wat het betekent om met potlood iets op te schrijven). En verder heb ik dat onderzoek niet onderuit gehaald, maar verontrustend genoemd.

Ik vind het alleen geen vergelijkbare grootheden, zoals ik onderbouwd heb gesteld.
pi_218749314
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hang pence nu al weer vergeten. Het is toch wat dat mensen zo weinig vermogen hebben om geschiedenis te herrineren.

Jan. 6 committee shows video of protesters chanting 'Hang Mike Pence'
pi_218749315
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hier staat dus duidelijk iets heel anders (misschien moet je eens opzoeken wat het betekent om met potlood iets op te schrijven).
Ik schrijf met potlood op dat je niet in staat bent om een zinnig punt te maken.
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:44:25 #38
459912 FlippingCoin
pi_218749317
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:39 schreef roos94 het volgende:
Altijd leuk om te zien hoe er tig mensen worden afgeknald elke dag maar als het een "belangrijk mens" is dan wordt het ineens heel veel over gepraat _O-
De dood van bepaalde mensen doe nu eenmaal meer met je dan de dood van andere mensen, dat is universeel.
pi_218749319
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb het over dat er nu zelfs hele filmpjes worden opgenomen en er normale studentes zijn die het heel serieus doodnormaal vinden dat je iemand om een andere mening vermoordt.

Probeer nou eens wat voorbeelden te geven van reacties op X die daarmee vergelijkbaar zijn te vinden.
Wat voor filmpjes worden er opgenomen?
In Southern Sun
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:44:46 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218749320
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:41 schreef epicbeardman het volgende:
Niemand die rechts of pro-Trump was ging feest vieren toen Biden zei dat hij kanker had of hoopte dat hij sneller dood zal gaan.
Ehhmmm ja echt wel. Misschien had je toen ook even op twitter moeten kijken?
Huilen dan.
pi_218749321
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Is het dan een sfeer van geweld neerzetten door het verstoren of door het herdenken. 8)7
Door de handelswijze het gedenken.
pi_218749323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zo Zo wat een emotionele reactie blijkbaar raken we een gevoelige snaar dat een Republikeinse meerderheid in de overheid objectief gezien staatsgeweld gewoon normaliseert. Maar nee de paar doorgeslagen linksen die het geweldsmonopolie van de staat niet respecteren zijn echt het allergrootste gevaar voor de amerikaanse maatschappij. De hypocriete republikeinse moraal omtrent geweld is gewoon voor de hele wereld zichtbaar.
Je bent gewoon mij aan het framen. Maar ja, dat vind jij kennelijk doodnormaal om anderen weg te zetten met meningen die ze niet alleen niet hebben geuit, maar waar ze zelfs het tegendeel van hebben beweerd.
pi_218749327
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

We gaan toch niet weer een andere kant op. Jij beweert dat er toen op X nauwelijks berichten waren met geweldsverheerlijking. Dat klopt gewoon niet. Destijds was het net zo'n grote cesspool als het nu is. Zowel links als rechts maken er zich schuldig aan.
pi_218749332
quote:
Zeiden er ook al een aantal in het Iryna Zarutska topic.

Jij bent er ook zo een 'er zijn jaarlijks 20.000 moorden in de VS, boeiend'.
pi_218749338
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik had je de inhoud al heel duidelijk gegeven.
Je suggereerde dat Kirk hen dom had genoemd omdat ze Zwart zijn.

Ik vroeg je om dat hard te maken.
  Miss 200.000.000! vrijdag 12 september 2025 @ 12:47:25 #46
367000 roos94
pi_218749349
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
De dood van bepaalde mensen doe nu eenmaal meer met je dan de dood van andere mensen, dat is universeel.
Een trumplikker-debiel die zegt dat een paar gundeaths niet uitmaakt krijgt zoveel aandacht omdat?
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:47:26 #47
459912 FlippingCoin
pi_218749350
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hang pence nu al weer vergeten. Het is toch wat dat mensen zo weinig vermogen hebben om geschiedenis te herrineren.

Jan. 6 committee shows video of protesters chanting 'Hang Mike Pence'
Ik heb die beelden nooit gezien dus dat heeft weinig met vergeten van doen.
pi_218749354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:44 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Ik schrijf met potlood op dat je niet in staat bent om een zinnig punt te maken.
Ik schrijf met pen dat jij niet in staat bent een zinnig punt te herkennen.
pi_218749360
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Geweldsmonopoly?

Wel eens gekeken naar de streams van Antifa en BLM?
Die hebben steden jarenlang lopen teisteren gefinancierd door de Biden club. inclusief moorden.
pi_218749365
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat voor filmpjes worden er opgenomen?
Mensen die juichen dat Kirk is vermoord. Je hebt ze vast ook gezien.
pi_218749369
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Krijg je niet genoeg aandacht? Zielig.
Andersom zie je ze met het schuim in de mondhoeken naar feedback rennen en de TR knop spammen.

De meeste mensen staan daar gelukkig boven.

Het internet vergeet niets, bovendien.
pi_218749373
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
We gaan toch niet weer een andere kant op. Jij beweert dat er toen op X nauwelijks berichten waren met geweldsverheerlijking.
Quote graag waar ik dat zo schreef.
  Miss 200.000.000! vrijdag 12 september 2025 @ 12:50:14 #53
367000 roos94
pi_218749374
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Misschien omdat hij tegen abortus, tegen homos, en tegen eigenlijk alles was wat niet het zuivere Amerikaanse christenwezen bedient
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:50:20 #54
459912 FlippingCoin
pi_218749375
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:47 schreef roos94 het volgende:

[..]
Een trumplikker-debiel die zegt dat een paar gundeaths niet uitmaakt krijgt zoveel aandacht omdat?
omdat die is doodgeschoten om zijn mening
pi_218749379
quote:

[..]
Nee, anders vroeg ik er niet naar, en ik zie op X zo snel ook niets.
In Southern Sun
  Miss 200.000.000! vrijdag 12 september 2025 @ 12:51:24 #56
367000 roos94
pi_218749390
quote:

[..]
Misschien omdat hij tegen abortus, tegen homos, en tegen eigenlijk alles was wat niet het zuivere Amerikaanse christenwezen bedient
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
omdat die is doodgeschoten om zijn mening
Is dat nieuw dan? Als je een controversiele mening laat horen aan honderdduizenden mensen in een land waar je een wapen bij je gebakken eitje kan krijgen kun je er donder op zeggen dat zoiets een keer gebeurt. No?
pi_218749394
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:50 schreef roos94 het volgende:

[..]
En dat vind jij een goede reden om iemand te vermoorden?
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:52:00 #58
459912 FlippingCoin
pi_218749398
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:51 schreef roos94 het volgende:

[..]
[..]
Is dat nieuw dan? Als je een controversiele mening laat horen aan honderdduizenden mensen in een land waar je een wapen bij je gebakken eitje kan krijgen kun je er donder op zeggen dat zoiets een keer gebeurt. No?
redelijk uniek ja :?
  Forum Admin vrijdag 12 september 2025 @ 12:52:18 #59
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218749402
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Hier halen we het weg dus dat is niet raar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218749407
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hier halen we het weg dus dat is niet raar.
Waarom zou je dat weghalen?
In Southern Sun
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:52:46 #61
459912 FlippingCoin
pi_218749408
quote:

[..]
[..]
moslims zijn ook tegen abortus en praktiserende homo’s
pi_218749409
quote:

[..]
https://x.com/LeftismForU(...)vertrouweling-4.html

https://x.com/KarluskaP/s(...)vertrouweling-4.html

https://x.com/RMisteregge(...)vertrouweling-4.html

Het kan zijn dat ze het al offline hebben gehaald
pi_218749411
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik heb die beelden nooit gezien dus dat heeft weinig met vergeten van doen.
Nou nu heb je ze dan wel gezien en kun je je niet meer verschuilen achter de good guys republikeinse propaganda.

Een Republikeinse doods cultus die zelfs kritische mensen uit hun eigen gelederen graag willen lynchen.
  Miss 200.000.000! vrijdag 12 september 2025 @ 12:53:16 #64
367000 roos94
pi_218749416
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
moslims zijn ook tegen abortus en praktiserende homo’s
Dus?
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:53:48 #65
459912 FlippingCoin
pi_218749424
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nou nu heb je ze dan wel gezien en kun je je niet meer verschuilen achter de good guys republikeinse propaganda.

Een Republikeinse doods cultus die zelfs kritische mensen uit hun eigen gelederen graag willen lynchen.
klinkt als een zelfreinigend vermogen
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:54:20 #66
459912 FlippingCoin
pi_218749431
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:53 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dus?
dus als die doodgeschoten worden moeten we dat ook niet erg vinden volgens jouw logica
pi_218749437
Oh joh ik dacht dat er volksstammen de straat op waren gegaan, zijn het Tik Tok dansjes :').

Ja nee, het draagvlak is echt enórm veel breder.
In Southern Sun
pi_218749439
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:53 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dus?
Die moeten we niet om oa die redenen
pi_218749443
quote:

[..]
Bijzonder aangezien ze al in deze reeks vaak zijn gedeeld.

Maar goed, hier bv:

pi_218749453
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Oh joh ik dacht dat er volksstammen de straat op waren gegaan, zijn het Tik Tok dansjes :').

Ja nee, het draagvlak is echt enórm veel breder.
Daar heb ik ook filmpjes van gezien, dat er op straat werd gescandeerd “fuck Charlie Kirk” met juichende en ,,blije” (lees psychotische) mensen
pi_218749455
quote:
Is Biden doodgeschoten!!?! :o
pi_218749456
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:56 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Daar heb ik ook filmpjes van gezien, dat er op straat werd gescandeerd “fuck Charlie Kirk” met juichende en ,,blije” (lees psychotische) mensen
Ja dat zijn wel volksstammen.
In Southern Sun
pi_218749458
quote:
Dat is inderdaad precies hetzelfde… *zucht*
pi_218749465
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
klinkt als een zelfreinigend vermogen
Was deze moord op Kirk dan ook zelfreinigend vermogen van een maatschappij in verval? :')
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:59:02 #76
459912 FlippingCoin
pi_218749472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Was deze moord op Kirk dan ook zelfreinigend vermogen van een maatschappij in verval? :')
denk dat dit het verval alleen maar sneller doet gaan
pi_218749475
quote:

[..]
[..]
Dat kan en mag je nooit normaliseren.
Dat is het hele punt
Vakman pur sang
pi_218749478
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad precies hetzelfde… *zucht*
Zit inderdaad wel een verschil tussen random youtube nobody en de president.

Maar goed de Republicans die bv moord op hortman aan het mocken was negeerde je ook vrolijk.
pi_218749481
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja dat zijn wel volksstammen.
Waar heb ik het over volksstammen?

Jij bent te lui om zelf filmpjes te zoeken, ik neem je aan je bibberende handje mee en doe moeite om iets te vinden dat jou zelfstandig niet lukt, en dan ga je vervolgens lopen zeuren.

Alsof ik een oude bejaarde drol met zware boodschappen de weg over help steken en naderhand kritiek over mijn kleding

Ondankbare vlerk
pi_218749485
Extreemlinks wil nu echt het topic kapen en het feest dat er iemand is vermoord beginnen.
pi_218749487
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:50 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dat is geen reden om iemand te vermoorden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_218749488
Het heeft zeer veel vergelijkingen met de moord op Pim Fortuin.

Schijnbaar kun je in nl ook makkelijk een pistool scoren.
Vakman pur sang
pi_218749493
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:00 schreef Nober het volgende:
Extreemlinks wil nu echt het topic kapen en het feest dat er iemand is vermoord beginnen.
Onvoorstelbaar dat het kan. -O-
pi_218749498
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:59 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Jij bent te lui om zelf filmpjes te zoeken, ik neem je aan je bibberende handje mee en doe moeite om iets te vinden dat jou zelfstandig niet lukt, en dan ga je vervolgens lopen zeuren.

Alsof ik een oude bejaarde drol met zware boodschappen de weg over help steken en naderhand kritiek over mijn kleding

Ondankbare vlerk
Ik had het over volksstammen dus vrij logisch dat ik daar op terug kom.
In Southern Sun
pi_218749501
quote:
Oftewel iedereen behalve jij.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218749505
quote:

[..]

Ondankbare vlerk
En nogmaals, ga af en toe naar buiten. Helpt denk ik wel.
In Southern Sun
pi_218749508
Wie vond de moord op Pim Fortuin verantwoord of logisch?
Vakman pur sang
pi_218749511
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Het heeft zeer veel vergelijkingen met de moord op Pim Fortuin
Laat die man toch eens met rust

Of begin een praatclubje met @michaelmoore

We hebben het over een doodgeschoten influencer in een derde wereldland, niet over goed geïnformeerde en welbespraakte degelijke als Pim Fortuyn
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:03:42 #89
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218749521
quote:
Het feest kan beginnen, want extreemlinks is binnen :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218749522
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En nogmaals, ga af en toe naar buiten. Helpt denk ik wel.
Momenteel aan het wandelen dus geen idee waarom je dit soort wanhopige persoonlijke aanvallen zit uit te delen.

Het komt heel gefrustreerd van je over
pi_218749528
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Het heeft zeer veel vergelijkingen met de moord op Pim Fortuin
Zeker weten. Toen ik het nieuws hoorde, moest ik meteen aan mei 2002 terugdenken. Maar de moord op Fortuijn werd als ik het me goed herinner door zowel links als rechts veroordeeld.

Het gebrul van een deel van de linkse achterban bevalt me helemaal niet. Er is een grens overschreden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:04:10 #92
459912 FlippingCoin
pi_218749529
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie vond de moord op Pim Fortuin verantwoord of logisch?
kan er wel een paar opnoemen maar dat mag niet
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:04:53 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218749538
quote:
Klinkt goed. Waarom heeft niemand mij geïnformeerd?
Huilen dan.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:04:58 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218749539
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:02 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

We hebben het over een doodgeschoten influencer in een derde wereldland, niet over goed geïnformeerde en welbespraakte degelijke als Pim Fortuyn
o dan maakt het niet uit

dat klopt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218749540
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik had het over volksstammen dus vrij logisch dat ik daar op terug kom.
Ja, dat soort absurde denkbeelden en verwoordingen komen wel meer uit jouw toetsenbord blijkt uit dit topic.
pi_218749542
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:03 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Het komt heel gefrustreerd van je over
quote:

[..]

Ondankbare vlerk
In Southern Sun
pi_218749543
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:02 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Laat die man toch eens met rust

Of begin een praatclubje met @:michaelmoore

Die Kirk was ook welbespraakt en netjes verder.
Alleen zijn mening wijkt af van normaal midden en links.

Verder is de VS in de meeste staten vergelijkbaar met Europa, en nederland. Niks derde wereldland.

Dat is ook weer zo’n dom gelul van tegenwoordig
Vakman pur sang
pi_218749547
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
o dan maakt het niet uit

dat klopt
Met maakt wel uit natuurlijk, maar Kirk is niets in vergelijking met Fortuyn.

Laat die man lekker met rust en zeker in deze discussie (imo)
pi_218749548
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Zit inderdaad wel een verschil tussen random youtube nobody en de president.

Maar goed de Republicans die bv moord op hortman aan het mocken was negeerde je ook vrolijk.
Dat Trump een hork is staat helemaal niet ter discussie.

En ik heb zelf geen berichten gezien van Reps die de moord op Hortman hebben aangegrepen voor spottende opmerkingen. Dus dan is het wat lastig om er iets van te vinden, nietwaar?
pi_218749549
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:04 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ja, dat soort absurde denkbeelden en verwoordingen komen wel meer uit jouw toetsenbord blijkt uit dit topic.
Oh en voer de volgende keer gewoon je username bij username in en wachtwoord bij wachtwoord zoals ieder normaal mens.
In Southern Sun
pi_218749552
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat kan en mag je nooit normaliseren.
Dat is het hele punt
De Amerikaanse overheid die 11 mensen door hun militairen laat vermoorden en daarna er stil over blijft geeft juist aan dat het normaliseren van moorden door de huidige Amerikaanse regering de modus operandus geworden is.
pi_218749557
quote:
Wat bedoel je?
pi_218749558
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Alleen zijn mening wijkt af van normaal midden en links
Als je Kirk zijn manier van praten serieus probeert te vergelijken met Fortuyn, dan vraag ik me af van wie van de twee je een totaal verkeerd beeld hebt.

Want die zijn in de manier van debatteren echt vuur en water
pi_218749560
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:41 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dit inderdaad, gelukkig kunnen rechtse mensen vaak nog wel relativeren. Niemand die rechts of pro-Trump was ging feest vieren toen Biden zei dat hij kanker had of hoopte dat hij sneller dood zal gaan.

Hier op FOK komen al vaak verkapte dan wel niet verkapte doodsverwensingen langs aan Trump, onlangs hoopten er nog veel hier omdat hij een blauwe plek had op zijn hand dat hij dood zal gaan.

Je moet wel een aardig triest leven hebben en gemanipuleerd/gehersenspoeld om zo wrang en boos in het leven te staan. Als je andere mensen doodwenst omdat je het niet eens met ze bent of überhaupt zo veel haat kan creëren online omdat iemand dingen leest, ben je gewoon labiel.

Ook platforms zoals dit werken hier aan mee, beetje edgy posts maken om zodoende te hopen dat je innercircle matties je een +1tje gaan geven. Gaan over lijken hier.
Mwah, doe nu niet of men op rechts nou zo heilig is. Helemaal ten aanzien van je eigen voorbeeld niet. Het rot zit aan beide kanten, of je het nu wil zien of niet. Daarbij zit het grootste verschil dat van een president meer verwacht zou mogen worden dan van random Andy's. Hun walgelijk reacties worden hier evengoed als een soort 'Zie je wel! Kom maar op met je +1-tjes!'-posts geplaatst, om even in die retoriek te blijven ;)

Anyways:

Controversial journalist Taylor Lorenz lashed out at former President Joe Biden following news of his cancer diagnosis, saying, “Hopefully he rots in hell and rests in piss.”

When asked about Biden's recent stage 4 prostate cancer diagnosis, the president said, "If you feel sorry for him, don't feel so sorry."
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:07:39 #106
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218749561
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Alleen zijn mening wijkt af van normaal midden en links
Voor het stenigen van homo’s en op geen enkele manier abortus toestaan is nu al netjes rechts?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218749564
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De Amerikaanse overheid die 11 mensen door hun militairen laat vermoorden en daarna er stil over blijft geeft juist aan dat het normaliseren van moorden door de huidige Amerikaanse regering de modus operandus geworden is.
Gelul wat hier niks mee te maken heeft.
Ook Europa heeft zware acties tegen georganiseerde misdaad moeten begaan, zeker in Italië en Ierland.
Dat maakt je geen apenland
Vakman pur sang
pi_218749571
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Voor het stenigen van homo’s en op geen enkele manier abortus toestaan is nu al netjes rechts?
Stenigen van homos, hoe kom je daar nou bij joh.

Anti abortus komt in de VS heel veel voor onder christelijken, een rare tik.
Vakman pur sang
pi_218749573
quote:

[..]
Dat zegt hij niet. Lezen.
pi_218749575
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
[..]

Met het verschil dat ik gelijk heb dat jij aantoonbaar de aanleiding bent in je gedrag en jij anderen zonder enige aanleiding slecht probeert weg te zetten.
pi_218749579
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat Trump een hork is staat helemaal niet ter discussie.

En ik heb zelf geen berichten gezien van Reps die de moord op Hortman hebben aangegrepen voor spottende opmerkingen. Dus dan is het wat lastig om er iets van te vinden, nietwaar?
https://utahnewsdispatch.(...)-social-media-posts/
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:10:23 #112
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218749581
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:06 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Als je Kirk zijn manier van praten serieus probeert te vergelijken met Fortuyn, dan vraag ik me af van wie van de twee je een totaal verkeerd beeld hebt.
Blijf het grappig vinden dat aan de ene kant 99,9% hem niet kent, maar toch ook voldoende mensen die het kennen als racist en hoe hij in een debat is.

Als iemand die hem al vaker gezien heeft is het zeer fascinerend om vanaf een afstand te zien.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218749582
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Oh en voer de volgende keer gewoon je username bij username in en wachtwoord bij wachtwoord zoals ieder normaal mens.
Waarom zou ik niet de vrijheid mogen hebben om mijn wachtwoord als username te gebruiken en mijn username als wachtwoord?

Waarom voel jij de drang om mij daarvoor weg te zetten als een niet normaal mens?
pi_218749588
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:09 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Met het verschil dat ik gelijk heb dat jij aantoonbaar de aanleiding bent in je gedrag en jij anderen zonder enige aanleiding slecht probeert weg te zetten.
Nou nee ik constateerde slechts dat ook jij geen voorbeeld van volksstammen had, waarde 2172619626795, waarop jij een mentale inzinking kreeg. Beterschap daarmee verder.
In Southern Sun
pi_218749589
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Blijf het grappig vinden dat aan de ene kant 99,9% hem niet kent, maar toch ook voldoende mensen die het kennen als racist en hoe hij in een debat is.

Als iemand die hem al vaker gezien heeft is het zeer fascinerend om vanaf een afstand te zien.
Dat wel, maar nogmaals zijn manier van debatteren is echt in de verste verte niet te vergelijken met Pim Fortuyn
pi_218749596
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:06 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Want die zijn in de manier van debatteren echt vuur en water
Fortuyn was een hooggeleide g, Kirk was autodidact.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_218749602
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:11 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Fortuyn was een hooggeleide g, Kirk was autodidact.
Door wie?
In Southern Sun
pi_218749606
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nou nee ik constateerde slechts dat ook jij geen voorbeeld van volksstammen had, waarde 2172619626795, waarop jij een mentale inzinking kreeg. Beterschap daarmee verder.
Waaruit concludeer jij dat ik een mentale inzinking krijg?

Veroordeel je vaker andere mensen die je niet kent zonder aanleiding vanuit achter je toetsenbord? Vind je zelf dat dit gedrag bijdraagt aan deze discussie?
pi_218749607
quote:

[..]
Ik kan zo snel niet vinden dat hij echt heeft gezegd dat je homo’s moet stenigen. Heb je een bron voor mij?

(Ik vind het namelijk een vrij bizarre uitspraak, zelfs voor een religekkie)
pi_218749609
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ik heb onbewust (kende zijn naam niet) veel discussies van hem gehoord. Was het niet altijd eens maar hij bleef altijd netjes, en ging discussies aan met hele groepen woke studenten.
Zijn missie was om de studenten te overtuigen van een meer rechtser geluid. Maar de tegenstanders waren ook wel echt van uberlinkse man met paarse nagellak en lieslaarzen type
Vakman pur sang
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:14:44 #121
459912 FlippingCoin
pi_218749624
wel raar dat die opvatting van Kirk omtrent homo’s en abortus zo’n heikel punt is terwijl we dat sentiment massaal met goedkeuring binnenhalen hier

geeft te denken dat het eigenlijk ergens anders over gaat
pi_218749638
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik kan zo snel niet vinden dat hij echt heeft gezegd dat je homo’s moet stenigen. Heb je een bron voor mij?

(Ik vind het namelijk een vrij bizarre uitspraak, zelfs voor een religekkie)
Hij heeft weleens uitspraken gedaan die verwijzen naar religieuze teksten in de Bijbel (bijv. Leviticus 20:13). In die teksten komt ook stenigen voorbij.
Maar dat heeft hij nooit genoemd.
Maar dat maakt Woke er wel van.
Vakman pur sang
pi_218749646
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:14 schreef FlippingCoin het volgende:
wel raar dat die opvatting van Kirk omtrent homo’s en abortus zo’n heikel punt is terwijl we dat sentiment massaal met goedkeuring binnenhalen hier

Volgens @Da_Sandman zijn er wel hele volksstammen racistisch jegens oa moslims, maar ik heb hem nog geen filmpjes zien posten waaruit dit blijkt.

Daarmee wil ik hem overigens niet wegzetten als
iemand die mentaal niet goed is en nooit buiten komt, want zo zit ik van nature niet in elkaar.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:18:22 #125
459912 FlippingCoin
pi_218749663
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:16 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Volgens @:da_sandman zijn er wel hele volksstammen racistisch jegens oa moslims, maar ik heb hem nog geen filmpjes zien posten waaruit dit blijkt.

iemand die mentaal niet goed is en nooit buiten komt, want zo zit ik van nature niet in elkaar.
zou je stellen dat die een klap van de molen heeft gehad?
pi_218749669
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij heeft weleens uitspraken gedaan die verwijzen naar religieuze teksten in de Bijbel (bijv. Leviticus 20:13). In die teksten komt ook stenigen voorbij.
Maar dat heeft hij nooit genoemd.
Maar dat maakt Woke er wel van.
Dat is dan weer veelzeggend, dat je moet liegen over wat hij echt heeft gezegd om ‘aan te tonen’ hoe hatelijk hij wel niet was…
pi_218749672
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:16 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Volgens @:da_sandman zijn er wel hele volksstammen racistisch jegens oa moslims, maar ik heb hem nog geen filmpjes zien posten waaruit dit blijkt.

Heb je daarom gevraagd dan?
In Southern Sun
pi_218749675
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
zou je stellen dat die een klap van de molen heeft gehad?
Durf ik mijn nek niet voor uit te steken
pi_218749683
Even voor de record.
Dit was ook gewoon een vader van 2 jonge kinderen. Had zelf geen strafblad of fysieke dingen in zijn verleden

Zijn vrouw en kinderen zaten vooraan in het publiek en hebben alles gezien. (Volgens Raymond Mens)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lospedrosa op 12-09-2025 13:25:09 ]
Vakman pur sang
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:21:47 #130
459912 FlippingCoin
pi_218749694
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Even voor de record.
Dit was ook gewoon een vader van 2 jonge kinderen. Had zelf geen strafblad of fysieke dingen in zijn verleden

Zijn vrouw en kinderen zaten vooraan in het publiek en hebben alles gezien.

[ afbeelding ]
en dan te bedenken dat je een forum deelt(tijdelijk even niet meer) met mensen die het mooi vinden dat die zo is doodgeschoten voor zijn gezin
pi_218749699
quote:
Even voor de record.

[ afbeelding ]
Zijn vrouw die slaapt in een leeg bed... zijn kids die getekend zijn voor het leven, deze meiden zijn over 16 jaar de nieuwe Charlies.
pi_218749701
quote:
Even voor de record.

[ afbeelding ]
En Charlie zag dat het goed was.

Als iemand anders vermoord was had Charlie gezegd dat de moord het waard was om zijn wapens te behouden.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:22:20 #133
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218749702
Kunnen jullie stoppen met dat kinderachtige gedoe? Rete irritant. Wie de schoen past, graag even aantrekken.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:22:26 #134
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218749703
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:14 schreef FlippingCoin het volgende:

Die dubbele moraal als het om dit soort onderwerpen gaat bij extreme types is op zichzelf altijd wel grappig

Zo wordt er maar al te graag (en terecht imo) gewezen dat homohaat veel onder moslims voorkomt maar als types als Kirk daar net zo goed aan bijdragen zijn het opeens acceptabele christelijke normen en waarden
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:23:45 #135
459912 FlippingCoin
pi_218749719
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:22 schreef Caland het volgende:

[..]
Die dubbele moraal als het om dit soort onderwerpen gaat bij extreme types is op zichzelf altijd wel grappig

Zo wordt er maar al te graag (en terecht imo) gewezen dat homohaat veel onder moslims voorkomt maar als types als Kirk daar net zo goed aan bijdragen zijn het opeens acceptabele christelijke normen en waarden
uh nee? :?

dat mensen zijn dood veroordelen maakt niet dat zijn standpunten gedeeld worden. Maar nice try.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:24:10 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218749721
quote:
Even voor de record.

[ afbeelding ]
Het op deze manier inspelen op emotie is natuurlijk iets waar alleen overgevoelige paarsharige wokies in trappen.
Huilen dan.
pi_218749727
quote:

[..]

Je kan niet lezen en je hebt moeite met logica.
pi_218749729
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:22 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

Als iemand anders vermoord was had Charlie gezegd dat de moord het waard was om zijn wapens te behouden.
We mogen vooral geen empathie tonen volgens Kirk zelf.. Kan voor sommigen conflicterend zijn.

Gewoon triest dat in dat land iedereen maar neergemaaid kan worden. Schijtextremisten
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:25:42 #139
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218749735
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
uh nee? :?

dat mensen zijn dood veroordelen maakt niet dat zijn standpunten gedeeld worden. Maar nice try.
Ja. Over de doden niets meer dan goeds.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:25:57 #140
459912 FlippingCoin
pi_218749739
quote:

[..]

hij zei toch niet dat moord goed was, maar een noodzakelijk kwaad om een nog erger iets te voorkomen?

beetje raar dat jullie hem teksten in de schoenen blijven schuiven
pi_218749746
quote:
Even voor de record.

Zijn vrouw en kinderen zaten vooraan in het publiek en hebben alles gezien. (Volgens Raymond Mens)

[ afbeelding ]
En? Speel nou geen morele ridder met het vergoelijken van een massaslachting onder burgers elders in de wereld.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:26:39 #142
459912 FlippingCoin
pi_218749747
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:25 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja. Over de doden niets meer dan goeds.
fijn dat je het toch eens bent krokodil
pi_218749755
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het op deze manier inspelen op emotie is natuurlijk iets waar alleen overgevoelige paarsharige wokies in trappen.
Dat is waar.
Spuug hier op het lijk van Charlie Kirk.
De vlegel was tegen abortus!
Vakman pur sang
pi_218749760
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:26 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
En? Speel nou geen morele ridder met het vergoelijken van een massaslachting onder burgers elders in de wereld.
:')
Vakman pur sang
pi_218749764
Het barst van de idioten op deze planeet.
Ik ga weer aan het werk.
Vakman pur sang
pi_218749772
Toen het over Kaag ging had links het schuim op de bek staan, woorden eruit pikken context en zo. Boehoehoe

12 topics die verknald zijn door verrotte walgelijke beschuldigen en zogenaamde bewijzen dat Kirk racistisch is door woorden eruit pikken, verdraaien of zelf dingen erbij verzinnen.

Echt te dieptriest voor woorden dit. :r

Zo typisch dit anderen beschuldigen en het zelf nog harder doen. Over de ruc van een vermoorde man.Bah. Walgelijk. :r
pi_218749774
quote:
Er wordt altijd veel gepraat wanneer er een enkeling zoals Lisa of een bekende om diens opvattingen wordt vermoord. De dood van Fortuyn en van Gogh wordt nu nog over gepraat. De rest is statistiek.
pi_218749781
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Heb je daarom gevraagd dan?
Normaal gesproken kom je zelf met bewijs aanzetten als je hele volksstammen aan Nederlanders als racist wegzet. Beetje omgekeerde wereld dat je het initiatief van bewijsvoering bij anderen neerlegt.

Maar zoals gezegd: daarmee vind ik niet dat ik je hoef aan te vallen op je mentale gesteldheid, eraan te twijfelen of je genoeg buiten komt en of je wel of niet bij de normale mensen hoort. Zo zit ik niet in elkaar.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:31:33 #149
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218749793
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Spuug hier op het lijk van Charlie Kirk.
He wat een schofterig voorstel. Waarom zou je dat doen?
Huilen dan.
pi_218749794
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
hij zei toch niet dat moord goed was, maar een noodzakelijk kwaad om een nog erger iets te voorkomen?

beetje raar dat jullie hem teksten in de schoenen blijven schuiven
Nee dat zei ie niet. Hij zei dat we niet zo moeten janken over alle tienduizenden doden van wapengeweld want 2A.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:33:02 #151
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218749804
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:29 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Toen het over Kaag ging had links het schuim op de bek staan, woorden eruit pikken context en zo. Boehoehoe

12 topics die verknald zijn door verrotte walgelijke beschuldigen en zogenaamde bewijzen dat Kirk racistisch is door woorden eruit pikken, verdraaien of zelf dingen erbij verzinnen.

Echt te dieptriest voor woorden dit. :r

Zo typisch dit anderen beschuldigen en het zelf nog harder doen. Over de ruc van een vermoorde man.Bah. Walgelijk. :r
Misschien kan je, als je een beetje tot bedaren bent gekomen, eens uitleggen welk punt je precies probeert te maken. Ik zie het namelijk niet.
Huilen dan.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:33:09 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218749805
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:34 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
:? :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:05 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Met maakt wel uit natuurlijk, maar Kirk is niets in vergelijking met Fortuyn.

Laat die man lekker met rust en zeker in deze discussie (imo)
Kirk is perfect vergelijkbaar met Fortuin in alle opzichten

Bij Fortuin was het een dieren liefhebber ,tegen pels fokdieren was ook tegen koeien en stikstof en fosfaat en andere ook tegen andere staldieren
Volkert die haatte veehouders

quote:
Bont voor Dieren vreest Fortuyn
Maandag (18 maart): anti Fortuyn aktie Bont voor Dieren BvD - 18.03.2002 01:00

https://www.indymedia.nl/nl/2002/03/2725.shtml
DEN HAAG De actiegroep Bont voor Dieren
voert maandag actie voor een snelle invoering van een verbod op de fok van nertsen.
In 1999 besloot de Tweede Kamer tot dat verbod,maar minister Brinkhorst heeft het nog steeds niet bekrachtigd.

Bont voor Dieren meent dat er nu extra haast mee is geboden,omdat Pim Fortuyn de politiek betreedt.
Een fokverbod voor pelsdieren kan Fortuyn gestolen worden.
Het verbod kan sneuvelen,als Fortuyn met CDA en VVD,die er altijd tegen zijn geweest,een Kamermeerderheid krijgt.

Een look-a-like van Fortuyn zal bij het ministerie van Landbouw worden ingezet om Brinkhorst op de korrel te nemen.
Waar stond Pim Fortuyn voor?
quote:
AI-overzicht
Pim Fortuyn stond voor meer openheid in de politiek, minder overheidsinmenging in onderwijs en zorg, een hardere aanpak van criminaliteit en het afwijzen van het 'subsidiesocialisme'.

Hij was kritisch op het politieke establishment en pleitte voor een grotere rol voor de politie.

Kernpunten van zijn politieke standpunten:
Openheid en Eerlijkheid: Hij vond dat de politiek transparanter moest zijn en dat er meer ruimte moest komen voor politieke discussie.

Kritiek op het 'Subsidiesocialisme': Fortuyn was sterk tegen de vele subsidies en staatssteun die hij als verspilling zag en die volgens hem het 'socialisme' in stand hielden.

Minder Overheid in Onderwijs en Zorg: Hij was een voorstander van minder overheidsbemoeienis in het onderwijs en de gezondheidszorg.

Hardere Aanpak Criminaliteit: Fortuyn pleitte voor een strengere aanpak van criminaliteit en een grotere rol voor de politie om de openbare orde te handhaven.

Verzet tegen Politiek Correctheid: Zijn controversiële uitspraken over onderwerpen als immigratie en integratie, vaak gekoppeld aan een kritiek op politieke correctheid, zorgden voor veel maatschappelijke discussie.

[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 12-09-2025 13:43:14 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218749810
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:30 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Normaal gesproken kom je zelf met bewijs aanzetten als je hele volksstammen aan Nederlanders als racist wegzet. Beetje omgekeerde wereld dat je het initiatief van bewijsvoering bij anderen neerlegt.
Oh ik kan me niet heugen dat ik zomaar hele volksstammen aan Nederlanders als racist weg heb gezet. Wel een enorme hoeveelheid Fok!kers. Ik wil best filmpjes maken van wat posts hier als je dat wil?

quote:
Maar zoals gezegd: daarmee vind ik niet dat ik je hoef aan te vallen op je mentale gesteldheid, eraan te twijfelen of je genoeg buiten komt en of je wel of niet bij de normale mensen hoort. Zo zit ik niet in elkaar.
Wat ben je toch een goede jongen.
In Southern Sun
pi_218749813
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Kirk is perfect vergelijkbaar met Fortuin in alle opzichten

Bij Fortuin was het een dieren liefhebber ,tegen pels fokdieren was ook tegen koeien en stikstof en fosfaat en andere ook tegen andere staldieren
Die man die haatte veehouders
:? :')
pi_218749819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Door wie?
Door wie wat?
pi_218749823
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Misschien kan je, als je een beetje tot bedaren bent gekomen, eens uitleggen welk punt je precies probeert te maken. Ik zie het namelijk niet.
Dit zegt al genoeg.
pi_218749837
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Oh ik kan me niet heugen dat ik zomaar hele volksstammen aan Nederlanders als racist weg heb gezet. Wel een enorme hoeveelheid Fok!kers. Ik wil best filmpjes maken van wat posts hier als je dat wil?
Het woord “volksstammen” is nogal aan inflatie onderhevig, vind je niet?

quote:
Wat ben je een goede jongen.
Dankjewel.

Neem er een voorbeeld aan zou ik zeggen.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:38:14 #158
459912 FlippingCoin
pi_218749846
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Nee dat zei ie niet. Hij zei dat we niet zo moeten janken over alle tienduizenden doden van wapengeweld want 2A.
ja dus heel iets anders dan het goed vinden, precies wat ik zeg?
pi_218749883
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:36 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Het woord “volksstammen” is nogal aan inflatie onderhevig, vind je niet?
Nee vind ik niet zo eigenlijk, ik heb namelijk nog nooit zomaar een groep Nederlanders weggezet als racisten, dus wat je probeert werkt niet.
In Southern Sun
pi_218749909
quote:

[..]

Wil jij al het gemotoriseerd verkeer verbieden? Nee?

Kennelijk vind je dan de verkeersdoden het waard om jezelf gemotoriseerd te vervoeren...
pi_218749921
quote:

[..]

En dat haal jij uit dat ik hem een religekkie heb genoemd (meermaals)?
pi_218749924
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wil jij al het gemotoriseerd verkeer verbieden? Nee?

Kennelijk vind je dan de verkeersdoden het waard om jezelf gemotoriseerd te vervoeren...
De volgende manke vergelijking, jawel.
In Southern Sun
pi_218749934
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oftewel iedereen behalve jij.
Ga weg joh engnek.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:49:02 #164
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218749938
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En dat haal jij uit dat ik hem een religekkie heb genoemd (meermaals)?
Geen flauw idee waarom je denkt dat ik het tegen jou heb.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218749947
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja dus heel iets anders dan het goed vinden, precies wat ik zeg?
Maar degene die je quote heeft het woord goed nooit genoemd. Maar dat het het waard was. Dat is exact wat Kirk zei.

Dus wie verdraait er woorden?
pi_218749955
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:29 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Er wordt altijd veel gepraat wanneer er een enkeling zoals Lisa of een bekende om diens opvattingen wordt vermoord. De dood van Fortuyn en van Gogh wordt nu nog over gepraat. De rest is statistiek.
Hallo mijnheer Dzhugashvili... ;)
pi_218749972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
De volgende manke vergelijking, jawel.
Het is precies wat hij heeft gezegd. Hij vindt de doden betreurenswaardig, maar accepteert ze omdat hij het recht op wapenbezit belangrijker vindt.
pi_218749974
Ik ben een beetje Charlie Kirk-moe
Groot fan van User Wotte
pi_218749976
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Geen flauw idee waarom je denkt dat ik het tegen jou heb.
Die zag ik aankomen. Kun je even een quote plaatsen van iemand die het wel ok vond wat Kirk over homo's beweerde?
pi_218749979
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hallo mijnheer Dzhugashvili... ;)
Tucholsky
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:56:37 #171
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218749998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die zag ik aankomen. Kun je even een quote plaatsen van iemand die het wel ok vond wat Kirk over homo's beweerde?
Nouja Kirk wordt hier door een groep weggezet als nette, conservatieve debater.

Ik gok dat haatimams door diezelfde mensen zo niet worden beoordeeld terwijl ze best veel van elkaar weg hebben zo lijkt het
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218750014
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is precies wat hij heeft gezegd. Hij vindt de doden betreurenswaardig, maar accepteert ze omdat hij het recht op wapenbezit belangrijker vindt.
Het verandert vrij weinig aan het feit dat je vergelijking opnieuw mank is, want een auto is niet bedoeld om mee te doden of te verwonden.
In Southern Sun
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:00:26 #173
459912 FlippingCoin
pi_218750023
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:49 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Maar degene die je quote heeft het woord goed nooit genoemd. Maar dat het het waard was. Dat is exact wat Kirk zei.

Dus wie verdraait er woorden?
nou lees maar eens terug dan :') :D
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:01:18 #174
459912 FlippingCoin
pi_218750030
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik gok dat haatimams door diezelfde mensen zo niet worden beoordeeld terwijl ze best veel van elkaar weg hebben zo lijkt het
het is voor jou lastig de inhoud en de manier van brengen te onderscheiden?
pi_218750039
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:53 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Tucholsky
Als notulist, als we dan toch precies gaan zijn. Maar vaak wordt deze toegerekend aan Stalin, vandaar.
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:02:43 #176
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218750040
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
het is voor jou lastig de inhoud en de manier van brengen te onderscheiden?
Daarom zeg ik, ze hebben best veel van elkaar weg. Niet alles.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218750049
quote:

[..]

Hij was wel altijd heel correct en rustig.

Haatimams gaan toch wel wat verder. Die roepen op tot actieve geweldpleging. Correct me if I'm wrong, maar dat deed Kirk dan weer niet.
pi_218750060
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het verandert vrij weinig aan het feit dat je vergelijking opnieuw mank is, want een auto is niet bedoeld om mee te doden of te verwonden.
Het wapenbezit ook niet. Het is bedoeld om jezelf te kunnen verdedigen. Dat is de reden dat het opgenomen is in de grondwet.
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:05:13 #179
459912 FlippingCoin
pi_218750063
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Daarom zeg ik, ze hebben best veel van elkaar weg. Niet alles.
Ja inhoudelijk verschillen ze niet zo veel op veel vlakken.
pi_218750064
quote:

[..]

Dat is de pest met die hele conservatieve kliek. Anti alle vrijheden behalve het recht op elkaar afknallen of beledigen. Zowel die haat imams als ultra conservatieve christenen zijn een bedreiging van onze vrijheden. In USA maar ook deel Europa zijn die ultra conservatieven invloedrijker en dus gevaarlijker. Niet zo dat ze overigens afgeknald hoeven te worden, geweld lost nooit iets op.
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:07:10 #181
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218750073
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Haatimams gaan toch wel wat verder. Die roepen op tot actieve geweldpleging. Correct me if I'm wrong, maar dat deed Kirk dan weer niet.
De toon is anders, het religieuze gekkie gehalte not so much.

Het verwondert mij altijd dat er een groep is die dat bij de ene ten strengste veroordelen en bij de andere oogluikend toestaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218750084
quote:

President Donald Trump suggested Friday that the suspect in the Charlie Kirk shooting has been apprehended.

“I think with a high degree of certainty we have him in custody,” Trump said during an appearance on Fox News.

Trump said that someone “very close to him turned him in” and said that it would be announced later Friday.
CNN
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:10:25 #183
459912 FlippingCoin
pi_218750090
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:09 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN
pi_218750091
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:07 schreef Caland het volgende:

[..]

Het verwondert mij altijd dat er een groep is die dat bij de ene ten strengste veroordelen en bij de andere oogluikend toestaan.
Belachelijke vergelijking.
life is like a box of chocolates
pi_218750092
Die someone close to him heeft kennelijk niet meegekregen dat men de doodstraf wil geven of is erg geldbelust
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:12:10 #186
459912 FlippingCoin
pi_218750099
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:11 schreef 3rr0r het volgende:
Die someone close to him heeft kennelijk niet meegekregen dat men de doodstraf wil geven of is erg geldbelust
Of vind dat die de gerechtelijke loop niet in de weg moet zitten door het niet te melden.
pi_218750108
Ik ben benieuwd wie het is en wat het motief was.
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:12:53 #188
319979 Fok-it
All is well
pi_218750109
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vind dat eigenlijk vooral een beetje als een dekmantel overkomen de laatste tijd.

Kijk ons eens een geciviliseerde discussie willen voeren maar hetgeen wat ze willen nastreven is niet zo geciviliseerd voor minderheden. Of alle toekomstige school shooting slachtoffers.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218750111
quote:
State and federal officials will hold a news conference at 9 a.m. ET
Over drie kwartier dus
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:13:24 #190
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_218750114
Ze hebben m
  Spellchecker vrijdag 12 september 2025 @ 14:14:56 #191
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218750126
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:13 schreef jigggy het volgende:
Ze hebben m
:o ^O^
pi_218750127
pi_218750131
Bijzonder dat Trump dit aankondigt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218750142
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:13 schreef jigggy het volgende:
Ze hebben m
Linkje:

https://www.hln.be/nieuws(...)7PH7HuJH0xdEAZrSFrqg

Ik denk dat we hem hebben :')
pi_218750159
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Trump mag ook de executie doen
pi_218750165
quote:
Zo gek is dat niet in het huidige klimaat.
pi_218750181
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:11 schreef 3rr0r het volgende:
De dader had daar zelf over moeten nadenken voordat hij de moord pleegde.

Dit kan nooit een reden zijn om hem zijn straf te laten ontlopen.
pi_218750183
Trump roept wel vaker wat en die mafkees van de FBI riep dit ook al dus hou vooral een slag om de arm.
pi_218750185
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Linkje:

https://www.hln.be/nieuws(...)7PH7HuJH0xdEAZrSFrqg

Ik denk dat we hem hebben :')
Hopelijk is het nu wel de goede.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218750212
Hopelijk heet ie Mario.
pi_218750216
quote:

[..]

Totaal niet. Haatimams pleiten bv voor moord (zoals de juichers van vandaag), kunnen niet omgaan met vvmu (zoals die juichers vandaag), hekelen het christendom (zoals de juichers van vandaag)...
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218750223
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:07 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik spreek mij tegen alle religies uit. Maar er is toch wel een duidelijk verschil tussen tegen abortus en homoseksualiteit zijn en oproepen tot geweld tegen andersdenkenden? Dat laatste maakt een haatimam strafbaar, waar het eerdere valt binnen de vrijheid van meningsuiting.

Van mij mag iemand tegen abortus zijn. Hij had ook een prima argumentatie: je vermoordt een levend menselijk wezen.

Alleen: ik kan daar prima mee leven, omdat ik het recht van de vrouw op zelfbeschikking van haar lichaam hoger waardeer (tot aan week 24, of indien er gevaar is voor de gezondheid van de vrouw).

Tegen homoseksualiteit zijn snap ik verder niets van. Prima als je zelf niet met een man seks wil hebben, maar het is wel erg raar om je druk te maken over dat een andere man dat wel wil.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 september 2025 @ 14:28:07 #203
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218750229
quote:
Die is zelden zo persoonlijk bij een zaak betrokken geweest (nou ja, behalve de vele rechtszaken waar hij en/of zijn familie in aangeklaagd werden). Inmiddels is hij een soort woordvoerder voor de familie, zo lijkt het.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:28:39 #204
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218750233
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Totaal niet. Haatimams pleiten bv voor moord (zoals de juichers van vandaag), kunnen niet omgaan met vvmu (zoals die juichers vandaag), hekelen het christendom (zoals de juichers van vandaag)...
Zelfde gekkies aan de andere kant
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218750234
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:10 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Belachelijke vergelijking.
Helemaal niet. Vanuit hun eigen oogpunt het recht menen te hebben om de vrijheden van een ander in te perken omwille van een betere wereld. Zo’n Kirk die abortus verafschuwd en het erger vindt dan de holocaust, dan weet je toch al met waar voor waanzinnige je te maken hebt?
Dit, dus.
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 14:29:34 #206
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218750238
Ladies and gentlemen... We got hem!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 14:29:40 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218750241
maar het doet er toch niet toe of het een nette lieve conservatieve debater was?

ik had nog nooit van deze vogel gehoord maar wat ik er nu over tegen kom lijkt het me geen leuke kerel, halve nazi zelfs maar ik heb hier eigenlijk dezelfde mening over als met die moord op George Floyd

het boeit me simpelweg niet, moord is moord
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218750242
quote:

[..]
De beste man wilde tornen aan scheiding van kerk en staat. Daar mogen we best wat over vinden. Tevens was zijn gedachtegoed alles behalve Christelijk.

Maar hem vermoorden is natuurlijk door en door ziek.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218750243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Die is zelden zo persoonlijk bij een zaak betrokken geweest (nou ja, behalve de vele rechtszaken waar hij en/of zijn familie in aangeklaagd werden). Inmiddels is hij een soort woordvoerder voor de familie, zo lijkt het.
Zegt ook voldoende dat Kirk met Air Force Two naar Arizona is vervoerd, terwijl Kirk verder helemaal geen directe politieke rol had binnen de staf van Trump. Dan ook nog een "medal of freedom" toekennen. Mooi staaltje "misbruik" maken van MAGA movement om Kirk als martelaar te gebruiken voor eigen partij gewin.
pi_218750257
twitter
pi_218750258
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:29 schreef The-BFG het volgende:

[..]
De beste man wilde tornen aan scheiding van kerk en staat. Daar mogen we best wat over vinden. Tevens was zijn gedachtegoed alles behalve Christelijk.

Maar hem vermoorden is natuurlijk door en door ziek.
Goede toevoeging, want dat laatste zinnetje is natuurlijk bepalend. Charly Kirk was een rare kwibus, maar dat is simpelweg geen reden om iemand door zijn kop te schieten.

En de mensen die nu de polonaise lopen raad ik hele goede hulpverlening toe, je hebt het nodig.
pi_218750261
quote:

[..]
Het is ook niet zo gek dat GroenLinks indertijd met Mohammed Rabbae op de proppen kwam. Als het gaat om het omverwerpen van instituties dan hebben Marxisten en Islamisten veel met elkaar gemeen. Marxisten wapperen ook graag met de Palestijnse vlag.
pi_218750262
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vind dat eigenlijk vooral een beetje als een dekmantel overkomen de laatste tijd.

Kijk ons eens een geciviliseerde discussie willen voeren maar hetgeen wat ze willen nastreven is niet zo geciviliseerd voor minderheden. Of alle toekomstige school shooting slachtoffers.
Je weet dat het recht op wapenbezit heel breed gedragen wordt in de VS? Ook onder Democraten? Zelfs Harris meende nog even te moeten vertellen dat ze zelf ook een wapen had. Omdat je met een anti wapenbezit opvatting geen kans maakt.

En in discussies heb ik Kirk altijd horen zeggen dat hij meende dat de kleur van jouw huid niet van belang zou moeten zijn. Dat lijkt mij het tegenovergestelde van racist. Het afschaffen van affirmative action is ook niet anti minderheden. Het zorgde in de praktijk juist voor veel uitval onder met name Zwarte studenten. Niet omdat ze dommer zijn, maar omdat ze b.v. door minder goed onderwijs niet het vereiste niveau hadden om aan te haken.
pi_218750268
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:25 schreef Evangelion het volgende:
Hopelijk heet ie Mario.
(Lol)
pi_218750269
Dan gaat Eerdappelhoofd zo wel live.
pi_218750278
twitter
pi_218750281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Helemaal niet. Vanuit hun eigen oogpunt het recht menen te hebben om de vrijheden van een ander in te perken omwille van een betere wereld.
Dat doen alle politici. Zo mag jij in 2035 geen auto meer kopen met verbrandingsmotor (is er net door begrijp ik). En nu al mag jij geen afval meer overal weggooien. Je mag niet (zonder vergunning) een wapen dragen.

Tenzij jij anarchist bent, vind jij dat dus ook ok. :)
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:35:32 #218
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218750283
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het wapenbezit ook niet. Het is bedoeld om jezelf te kunnen verdedigen. Dat is de reden dat het opgenomen is in de grondwet.
niet geheel onbelangrijk; het tweede amendement is opgesteld in een heel andere wereld dan nu, met een heel andere overheid (alhoewel.. ?). Het wordt vooral gebruikt om wapenbezit en gebruik te legitimeren anno nu.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218750286
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:29 schreef sp3c het volgende:
maar het doet er toch niet toe of het een nette lieve conservatieve debater was?

ik had nog nooit van deze vogel gehoord maar wat ik er nu over tegen kom lijkt het me geen leuke kerel, halve nazi zelfs maar ik heb hier eigenlijk dezelfde mening over als met die moord op George Floyd

Beetje open deur, maar ik wil nog even gezegd hebben dat ik mij hierbij aansluit.

Kirk houdt er abjecte meningen op na en zijn denkbeelden zijn niet de mijne, maar het moge duidelijk zijn dat dat nooit reden kan zijn om iemand te vermoorden. Blijf met elkaar in gesprek gaan.

Wellicht ten overvloede, maar ik kots dan ook op figuren die de dood van Kirk toejuichen of goedpraten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218750288
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je weet dat het recht op wapenbezit heel breed gedragen wordt in de VS? Ook onder Democraten? Zelfs Harris meende nog even te moeten vertellen dat ze zelf ook een wapen had. Omdat je met een anti wapenbezit opvatting geen kans maakt.

En in discussies heb ik Kirk altijd horen zeggen dat hij meende dat de kleur van jouw huid niet van belang zou moeten zijn. Dat lijkt mij het tegenovergestelde van racist. Het afschaffen van affirmative action is ook niet anti minderheden. Het zorgde in de praktijk juist voor veel uitval onder met name Zwarte studenten. Niet omdat ze dommer zijn, maar omdat ze b.v. door minder goed onderwijs niet het vereiste niveau hadden om aan te haken.
Witte collega dropout vindt dat zwart persoon die cum laude is afgestudeerd aan Harvard haar baantje puur heeft vanwege haar kleur.

Maaaarrr nee hij kijkt niet naar kleur hoor
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:36:42 #221
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_218750291
Hield
Haters everywhere but I don't really care.
pi_218750294
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:35 schreef Gunner het volgende:

[..]
niet geheel onbelangrijk; het tweede amendement is opgesteld in een heel andere wereld dan nu, met een heel andere overheid (alhoewel.. ?). Het wordt vooral gebruikt om wapenbezit en gebruik te legitimeren anno nu.
Het blijft bedoeld om jezelf te kunnen verdedigen. Niet om mensen de mogelijkheid te geven om anderen te verwonden of erger.
pi_218750300
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat doen alle politici. Zo mag jij in 2035 geen auto meer kopen met verbrandingsmotor (is er net door begrijp ik). En nu al mag jij geen afval meer overal weggooien. Je mag niet (zonder vergunning) een wapen dragen.

Tenzij jij anarchist bent, vind jij dat dus ook ok. :)
Ik heb het daar over de kwesties geaardheid en abortus, Hans. Dat er regels zijn omtrent verbrandingsmotoren en afvalverwerking lijkt me een andere categorie, of vind jij van niet?
Dit, dus.
pi_218750302
twitter
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:38:41 #225
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218750304
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Witte collega dropout vindt dat zwart persoon die cum laude is afgestudeerd aan Harvard haar baantje puur heeft vanwege haar kleur.

Wit/zwart/kleur :')

Er bestaan geen witte of zwarte mensen. Die termen worden gebruikt door mensen die polariseren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218750306
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het blijft bedoeld om jezelf te kunnen verdedigen. Niet om mensen de mogelijkheid te geven om anderen te verwonden of erger.
Dat is allemaal leuk en aardig in theorie, maar Kirk had zelf gewoon gelijk: dit leidt er toe dat er een flink aantal doden vallen dankzij mensen die het niet met die stelling eens zijn. En dat is het schijnbaar waard.
pi_218750308
quote:

[..]
Op papier wel ja, in de praktijk helpt dat elkaar NOGAL in de hand met meer wapens dan inwoners daar.
pi_218750313
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:38 schreef SpaceOddity het volgende:
[ x ]
Goh komt spuit 11 ook aan..
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:39:55 #230
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218750320
quote:

[..]
Het blijft bedoeld om jezelf te kunnen verdedigen.
Ja, in de context van de tijd waarin het werd opgesteld ja, een paar honderd jaar geleden. En dan eigenlijk ook tegen een onbetrouwbare, tirannieke overheid. Maar nu ben ik me vooral aan het herhalen.
pi_218750332
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

DEI heeft natuurlijk weldegelijk gezorgd voor benoemingen die niet gedaan worden op basis van 'wie is de beste persoon'. Ik vermoed dat hij die voorbeelden vooral heeft gebruikt om discussie uit te lokken.

Hoe dan ook: ook in Nederland is dit al heel lang het geval. Ik heb zelf als student in een benoemingscommissie gezeten voor een hoogleraar. En als commissie hebben we een vrouw voorgedragen, niet omdat ze de beste was, maar omdat het een vrouw moest zijn. Dit is alweer een kwart eeuw geleden.

Niet dat die vrouw die voorgedragen was ongeschikt was. Maar alle heren die solliciteerden waren kansloos. Dat vond ik niet zo ok. Ik heb dat toen ook gezegd en iedereen was het er op zich mee eens... maar het werd natuurlijk toch een vrouw, want dat moest.

Dus ja, veel te strak aangezet en hij had wellicht betere voorbeelden kunnen gebruiken (alleen heb je dan minder discussie schat ik in). Maar in essentie had hij wel gelijk dat DEI niet ok is.
pi_218750333
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:39 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja, in de context van de tijd waarin het werd opgesteld ja, een paar honderd jaar geleden. En dan eigenlijk ook tegen een onbetrouwbare, tirannieke overheid.
Niets veranderd dan toch?
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:43:06 #233
459912 FlippingCoin
pi_218750336
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:29 schreef sp3c het volgende:

met als verschil dat floyd een bewezen crimineel was, en deze kerel een mening had die jij niet correct vindt
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:43:57 #234
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218750338
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:42 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Niets veranderd dan toch?
vandaar ook de "alhoewel" in m'n eerste bijdrage. Maar het ging prima tussen 1776 en J6 2021. :+
pi_218750339
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik heb het daar over de kwesties geaardheid en abortus, Hans. Dat er regels zijn omtrent verbrandingsmotoren en afvalverwerking lijkt me een andere categorie, of vind jij van niet?
Ja, ik vind dat. Maar ik ben dan ook rabiaat anti religie en zeer progressief op deze onderwerpen. Dus natuurlijk vind ik dat anders.

Maar iemand die de heere aanbidt, die denkt (nou ja, denkt...) daar dan weer heel anders over.

En hoe dan ook: dat mag je vinden. Prima discussie over te voeren. En dan beslissen we. Zo werkt democratie.
pi_218750341
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:43 schreef Gunner het volgende:

[..]
vandaar ook de "alhoewel" in m'n eerste bijdrage. Maar het ging prima tussen 1776 en J6 2021. :+
Ja precies :+

Verder eens met de nutteloosheid van het 2ndA
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 14:44:38 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218750342
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
met als verschil dat floyd een bewezen crimineel was, en deze kerel een mening had die jij niet correct vindt
dan mis je het punt weer eens op spectaculaire wijze

het is geen verschil, het doet er niet toe wat er in het verleden is gebeurt en het is geen goed excuus om hem te vermoorden
pi_218750347
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wit/zwart/kleur :')

Er bestaan geen witte of zwarte mensen. Die termen worden gebruikt door mensen die polariseren.
Kirk dus?
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:45:54 #239
24533 ACT-F
pi_218750351
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Kirk dus?
En nu even zelfreflectie.
pi_218750354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is allemaal leuk en aardig in theorie, maar Kirk had zelf gewoon gelijk: dit leidt er toe dat er een flink aantal doden vallen dankzij mensen die het niet met die stelling eens zijn. En dat is het schijnbaar waard.
Ja, in die context. Net zoals met gemotoriseerd verkeer. Niet dus in de zin zoals het vaak gebracht is de afgelopen dagen dat hij de schouders erover ophaalde. Dat deed hij niet. Hij noemde het weldegelijk tragisch. En zo denkt iedereen (behalve torentje cs) ook over verkeersdoden.
pi_218750355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
DEI heeft natuurlijk weldegelijk gezorgd voor benoemingen die niet gedaan worden op basis van 'wie is de beste persoon'. Ik vermoed dat hij die voorbeelden vooral heeft gebruikt om discussie uit te lokken.

Hoe dan ook: ook in Nederland is dit al heel lang het geval. Ik heb zelf als student in een benoemingscommissie gezeten voor een hoogleraar. En als commissie hebben we een vrouw voorgedragen, niet omdat ze de beste was, maar omdat het een vrouw moest zijn. Dit is alweer een kwart eeuw geleden.

Niet dat die vrouw die voorgedragen was ongeschikt was. Maar alle heren die solliciteerden waren kansloos. Dat vond ik niet zo ok. Ik heb dat toen ook gezegd en iedereen was het er op zich mee eens... maar het werd natuurlijk toch een vrouw, want dat moest.

Dus ja, veel te strak aangezet en hij had wellicht betere voorbeelden kunnen gebruiken (alleen heb je dan minder discussie schat ik in). Maar in essentie had hij wel gelijk dat DEI niet ok is.
Dei is niet OK, maar niet elke vrouw is dei beleid. Wie zegt dat alle heren al kansloos waren bij voorbaat? Want democraten hebben hekel aan witte mannen ofzo?
pi_218750360
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Op papier wel ja, in de praktijk helpt dat elkaar NOGAL in de hand met meer wapens dan inwoners daar.
Joh, ik ben ook geen voorstander van hoe het daar is. Sowieso moeten er veel meer beperkingen komen vind ik. Maar ook zonder Kirk zal het wapenbezit aldaar blijven. Zit in de cultuur. En zo lang ze die in hun eigen land laten: prima.
pi_218750364
Is trouwens ook wat: bij wijze van je zoon aangeven bij de politie met de kennis dat hij de doodstraf kan krijgen.

:X

Dit is triest op heel veel fronten
pi_218750367
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:32 schreef Zipportal het volgende:
Dan gaat Eerdappelhoofd zo wel live.
pi_218750370
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:48 schreef 2172619626795 het volgende:
Is trouwens ook wat: je zoon aangeven bij de politie met de kennis dat hij de doodstraf kan krijgen.

Als je het niet doet ben je ook als directe familie niet meer veilig in dat land. Dat is serieus de overweging die je dan moet maken als vader zijnde. Plus hij krijgt 100.000 dollar.
pi_218750372
quote:
Bizar hoe de NOS Kirk postuum demoniseert.

Echt, wat een walgelijke club is dat toch.
pi_218750377
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, in die context. Net zoals met gemotoriseerd verkeer.
Dat gaat natuurlijk niet op, gemotoriseerd verkeer bestaat niet om jezelf te verdedigen. Ik snap niet zo goed wat je hier probeert te doen, het is feitelijk waar dat een samenleving met vrijwel vrij wapenbezit tot heel veel doden zal leiden. Of je dat prima vindt of niet moet je zelf weten, maar Kirk had er geen problemen mee.
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:49:17 #250
24533 ACT-F
pi_218750379
quote:
Steve! Steve! Steve!
pi_218750382
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:39 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja, in de context van de tijd waarin het werd opgesteld ja, een paar honderd jaar geleden. En dan eigenlijk ook tegen een onbetrouwbare, tirannieke overheid. Maar nu ben ik me vooral aan het herhalen.
Nee, ook in de context van vandaag menen de Amerikanen oprecht dat het is ter zelfverdediging. Daar ben jij het niet mee eens en dat mag. Maar dat is niet zo relevant.
pi_218750383
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als je het niet doet ben je ook als directe familie niet meer veilig in dat land. Dat is serieus de overweging die je dan moet maken als vader zijnde. Plus hij krijgt 100.000 dollar.
Ik weet niet of ik het zou doen.

Bizarre keuze om te moeten maken
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:50:44 #253
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218750389
quote:
Is trouwens ook wat: bij wijze van je zoon aangeven bij de politie met de kennis dat hij de doodstraf kan krijgen.

Voor een tonnetje zou ik ook wel een neef verraden als hij zoiets gedaan zou hebben hoor

Zonder te knipperen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:51:09 #254
24533 ACT-F
pi_218750394
pi_218750397
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ook bewezen criminelen mag je alleen maar doodmaken als ze een directe bedreiging voor je vormen. Dus een beetje same difference.

De mate waarin de politie in de VS geweld gebruikt is deels te begrijpen als je ziet waar ze mee moeten dealen, maar voor een groot deel ook bizar.
pi_218750402
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ook in de context van vandaag menen de Amerikanen oprecht dat het is ter zelfverdediging.
Ter verdediging waartegen, precies? Gemotoriseerd verkeer?
pi_218750405
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bizar hoe de NOS Kirk postuum demoniseert.

Echt, wat een walgelijke club is dat toch.
De man stond achter een staatsgreep om de meerderheid van het land hun stem af te pakken.

Walgelijk dat er nog mensen zijn die hem niet afkeuren.
pi_218750406
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ook in de context van vandaag menen de Amerikanen oprecht dat het is ter zelfverdediging. Daar ben jij het niet mee eens en dat mag. Maar dat is niet zo relevant.
Klopt, maar dan moeten we ook accepteren dat dit soort gebeurtenissen als de moord op Kirk zullen blijven gebeuren, elke dag weer daar.
pi_218750407
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:47 schreef VEM2012 het volgende:
. Zit in de cultuur. En zo lang ze die in hun eigen land laten: prima.
De Amerikaanse cultuur wordt natuurlijk al 60 jaar geëxporteerd naar de rest van de westerse wereld door Hollywood. De afgelopen 20 jaar hebben we daar ook nog sociale media bubbels bijgekregen. Waardoor sommige mensen hier in Europa echt overtuigd zijn dat de Amerikaanse vrijheid van meningsuiting beter is als de iets meer geciviliseerde meningsuiting die de rest van de westerse wereld probeert na te streven.
pi_218750411
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:46 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Dei is niet OK, maar niet elke vrouw is dei beleid. Wie zegt dat alle heren al kansloos waren bij voorbaat? Want democraten hebben hekel aan witte mannen ofzo?
Begrijp mij goed, ik was het regelmatig oneens met Kirk. Ik denk ook niet dat hij geloofde wat hij zei (mag ik hopen, het was geen domme jongen), maar dat hij echt even een stuk rood vlees in de arena gooide. Ook dat vind ik niet ok, maar ik snap de instrumentalistische keuze.
pi_218750414
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Goh komt spuit 11 ook aan..
Ow sorry hoor.

Vind het alleen van belang dat iedereen weet dat deze linkse extremist die voor de klas staat Jorrit Oudhof heet.
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:54:05 #262
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218750416
Ben benieuwd wie de verdachte dan is… mooi dat hij zo snel is gepakt.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218750417
quote:

En moedig. Overigens, ook het enige wat je kan doen. Want het net was zich al lang aan het sluiten.
pi_218750419
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]
[..]

Door al dat geleuter vallen de goede posts niet meer op…
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:54:43 #265
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218750420
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ow sorry hoor.

Vind het alleen van belang dat iedereen weet dat deze linkse extremist die voor de klas staat Jorrit Oudhof heet.
En een seizoenskaart had bij Ajax

Dat wil ik er toch maar even bij gezegd hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:55:00 #266
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218750422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De man stond achter een staatsgreep om de meerderheid van het land hun stem af te pakken.

:O :O
"Hoka Hey!"
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:55:08 #267
24533 ACT-F
pi_218750424
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Tja ;(
pi_218750427
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Voor een tonnetje zou ik ook wel een neef verraden als hij zoiets gedaan zou hebben hoor

Zonder te knipperen
Lmao ja er schiet mij nu ook wel iemand te binnen die ik desnoods voor de deur zou afleveren :')
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:55:30 #269
319979 Fok-it
All is well
pi_218750428
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat hij geloofde wat hij zei
Wat een achterlijke take is dit toch altijd. Ook altijd bij Trump gebruikt

Dat is gewoon collectieve ignorance
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218750435
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat gaat natuurlijk niet op, gemotoriseerd verkeer bestaat niet om jezelf te verdedigen. Ik snap niet zo goed wat je hier probeert te doen, het is feitelijk waar dat een samenleving met vrijwel vrij wapenbezit tot heel veel doden zal leiden. Of je dat prima vindt of niet moet je zelf weten, maar Kirk had er geen problemen mee.
Het is gewoon exact hetzelfde als in twee kwaden tegen elkaar afweging. Nou kun jij vanuit jouw standpunt zeggen dat verbod op wapenbezit geen kwaad is, maar daar denken Amerikanen en masse anders over. En dat is democratie.
pi_218750437
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:50 schreef Caland het volgende:

[..]

Zonder te knipperen
Een ton is niks, bouw je net een fietsenschuurtje van. Het zou me de moeite niet waard zijn.
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:56:21 #272
24533 ACT-F
pi_218750438
Hang on a minute. Steve is live!
pi_218750439
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens mij keurt de meerderheid dat gewoon af maar ok
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 14:56:53 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218750444
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Een ton is niks, bouw je net een fietsenschuurtje van. Het zou me de moeite niet waard zijn.
ik zou het gratis doen
pi_218750447
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Er is hier bijna geen interesse om te debatteren op een beschaafd en hoog niveau.
pi_218750450
22 jarige jongen.
pi_218750452
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is gewoon exact hetzelfde als in twee kwaden tegen elkaar afweging.
Eh, nee. Gemotoriseerd verkeer heeft een andere primaire functie. Er is geen afweging. Alleen al omdat het mogelijk is autorijden te verbieden voor bepaalde mensen.
pi_218750453
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:58 schreef ootjekatootje het volgende:
22 jarige jongen.
Blast that fool.
  Forum Admin vrijdag 12 september 2025 @ 14:58:43 #279
35723 crew  GGMM
pi_218750454
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:58 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Blast that fool.
Gaat het?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_218750456
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Stoere praat weer. Als je weet dat je zoon de dader is bedenk je denk ik vrij snel wetende dat je familienaam te grabbel ligt tot het einde der tijden. Je bent dan zelf inclusief de rest van je gezin niet meer veilig in de VS.
pi_218750457
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:56 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Volgens mij keurt de meerderheid dat gewoon af maar ok
De parels worden gegrepen zodra de NOS een foutje maakt.
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:59:06 #282
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218750459
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zou het gratis doen
Je eigen zoon? Ik weet dat van mezelf eigenlijk niet, ik denk dat ik mijn zoon zou proberen te helpen vluchten eigenlijk. Ook als hij zoiets had gedaan. Misschien ben ik een slecht mens. :@
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 14:59:33 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218750463
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:59 schreef Perox het volgende:

[..]
Je eigen zoon? Ik weet dat van mezelf eigenlijk niet, ik denk dat ik mijn zoon zou proberen te helpen vluchten eigenlijk. Ook als hij zoiets had gedaan. Misschien ben ik een slecht mens. :@
bij moord?

absoluut
pi_218750464
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Stoere praat weer. Als je weet dat je zoon de dader is bedenk je denk ik vrij snel wetende dat je familienaam te grabbel ligt tot het einde der tijden. Je bent dan zelf inclusief de rest van je gezin niet meer veilig in de VS.
Ik woon hier, niet in de VS.
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 15:00:01 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218750466
al is de doodstraf wel een factor, dat hebben we hier gelukkig niet
  vrijdag 12 september 2025 @ 15:00:15 #286
319979 Fok-it
All is well
pi_218750467
quote:

[..]
Daar hoef je geen misschien bij te zetten als je je zoon met moord laat wegkomen
pi_218750468
quote:

[..]
Lees ff terug, het ging om je neef, zie vorige pagina.
pi_218750469
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:58 schreef GGMM het volgende:

[..]
Gaat het?
Ja. Maar we kunnen anders wel wat drinken gebruiken hier. Schenk maar wat in.
pi_218750472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik woon hier, niet in de VS.
Verplaats je eens in de situatie zou ik zeggen.
pi_218750473
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
De dader had daar zelf over moeten nadenken voordat hij de moord pleegde.

Dit kan nooit een reden zijn om hem zijn straf te laten ontlopen.
Zo redeneert een ouder over het algemeen niet als het de doodstraf betreft, vandaar dat ik het zei
  Forum Admin vrijdag 12 september 2025 @ 15:00:44 #291
35723 crew  GGMM
pi_218750475
Oke wie wil er koffie
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_218750476
PUSHMELDINGEN.
  vrijdag 12 september 2025 @ 15:01:04 #293
24533 ACT-F
pi_218750479
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 september 2025 15:00 schreef sp3c het volgende:
al is de doodstraf wel een factor, dat hebben we hier gelukkig niet
Een straf onderga je. Hoe gaat dat in z'n werk als je dood bent? :?
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 15:01:15 #294
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218750483
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:58 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Blast that fool.
Dat dacht die 22-jarige jongen ook.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218750484
1, 2, 3..
pi_218750485
quote:
The last public hanging in the United States was on May 21, 1937
Mogen ze best vieren op 21/5/2027.
  vrijdag 12 september 2025 @ 15:01:25 #297
24533 ACT-F
pi_218750486
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 15:00 schreef GGMM het volgende:
Oke wie wil er koffie
Popcorn graag.
pi_218750490
Tyler Robinson
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 15:01:52 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218750491
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 september 2025 15:01 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Een straf onderga je. Hoe gaat dat in z'n werk als je dood bent? :?
snap geen reet van deze vraag
pi_218750497
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De parels worden gegrepen zodra de NOS een foutje maakt.
En terecht
  vrijdag 12 september 2025 @ 15:02:49 #301
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218750499
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 15:00 schreef GGMM het volgende:
Oke wie wil er koffie
Is een kopje thee ook mogelijk? :{
  Forum Admin vrijdag 12 september 2025 @ 15:04:27 #302
35723 crew  GGMM
pi_218750521