abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218750216
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:56 schreef Caland het volgende:

[..]
Nouja Kirk wordt hier door een groep weggezet als nette, conservatieve debater.

Ik gok dat haatimams door diezelfde mensen zo niet worden beoordeeld terwijl ze best veel van elkaar weg hebben zo lijkt het
Totaal niet. Haatimams pleiten bv voor moord (zoals de juichers van vandaag), kunnen niet omgaan met vvmu (zoals die juichers vandaag), hekelen het christendom (zoals de juichers van vandaag)...
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218750223
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:07 schreef Caland het volgende:

[..]
De toon is anders, het religieuze gekkie gehalte not so much.

Het verwondert mij altijd dat er een groep is die dat bij de ene ten strengste veroordelen en bij de andere oogluikend toestaan.
Ik spreek mij tegen alle religies uit. Maar er is toch wel een duidelijk verschil tussen tegen abortus en homoseksualiteit zijn en oproepen tot geweld tegen andersdenkenden? Dat laatste maakt een haatimam strafbaar, waar het eerdere valt binnen de vrijheid van meningsuiting.

Van mij mag iemand tegen abortus zijn. Hij had ook een prima argumentatie: je vermoordt een levend menselijk wezen.

Alleen: ik kan daar prima mee leven, omdat ik het recht van de vrouw op zelfbeschikking van haar lichaam hoger waardeer (tot aan week 24, of indien er gevaar is voor de gezondheid van de vrouw).

Tegen homoseksualiteit zijn snap ik verder niets van. Prima als je zelf niet met een man seks wil hebben, maar het is wel erg raar om je druk te maken over dat een andere man dat wel wil.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 september 2025 @ 14:28:07 #203
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_218750229
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Bijzonder dat Trump dit aankondigt.
Die is zelden zo persoonlijk bij een zaak betrokken geweest (nou ja, behalve de vele rechtszaken waar hij en/of zijn familie in aangeklaagd werden). Inmiddels is hij een soort woordvoerder voor de familie, zo lijkt het.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:28:39 #204
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218750233
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Totaal niet. Haatimams pleiten bv voor moord (zoals de juichers van vandaag), kunnen niet omgaan met vvmu (zoals die juichers vandaag), hekelen het christendom (zoals de juichers van vandaag)...
Zelfde gekkies aan de andere kant
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218750234
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:10 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Belachelijke vergelijking.
Helemaal niet. Vanuit hun eigen oogpunt het recht menen te hebben om de vrijheden van een ander in te perken omwille van een betere wereld. Zo’n Kirk die abortus verafschuwd en het erger vindt dan de holocaust, dan weet je toch al met waar voor waanzinnige je te maken hebt?
Dit, dus.
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 14:29:34 #206
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218750238
Ladies and gentlemen... We got hem!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 14:29:40 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218750241
maar het doet er toch niet toe of het een nette lieve conservatieve debater was?

ik had nog nooit van deze vogel gehoord maar wat ik er nu over tegen kom lijkt het me geen leuke kerel, halve nazi zelfs maar ik heb hier eigenlijk dezelfde mening over als met die moord op George Floyd

het boeit me simpelweg niet, moord is moord
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:29:44 #208
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218750242
quote:

[..]
De beste man wilde tornen aan scheiding van kerk en staat. Daar mogen we best wat over vinden. Tevens was zijn gedachtegoed alles behalve Christelijk.

Maar hem vermoorden is natuurlijk door en door ziek.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218750243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Die is zelden zo persoonlijk bij een zaak betrokken geweest (nou ja, behalve de vele rechtszaken waar hij en/of zijn familie in aangeklaagd werden). Inmiddels is hij een soort woordvoerder voor de familie, zo lijkt het.
Zegt ook voldoende dat Kirk met Air Force Two naar Arizona is vervoerd, terwijl Kirk verder helemaal geen directe politieke rol had binnen de staf van Trump. Dan ook nog een "medal of freedom" toekennen. Mooi staaltje "misbruik" maken van MAGA movement om Kirk als martelaar te gebruiken voor eigen partij gewin.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218750257
twitter
pi_218750258
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:29 schreef The-BFG het volgende:

[..]
De beste man wilde tornen aan scheiding van kerk en staat. Daar mogen we best wat over vinden. Tevens was zijn gedachtegoed alles behalve Christelijk.

Maar hem vermoorden is natuurlijk door en door ziek.
Goede toevoeging, want dat laatste zinnetje is natuurlijk bepalend. Charly Kirk was een rare kwibus, maar dat is simpelweg geen reden om iemand door zijn kop te schieten.

En de mensen die nu de polonaise lopen raad ik hele goede hulpverlening toe, je hebt het nodig.
pi_218750261
quote:

[..]
Het is ook niet zo gek dat GroenLinks indertijd met Mohammed Rabbae op de proppen kwam. Als het gaat om het omverwerpen van instituties dan hebben Marxisten en Islamisten veel met elkaar gemeen. Marxisten wapperen ook graag met de Palestijnse vlag.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_218750262
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vind dat eigenlijk vooral een beetje als een dekmantel overkomen de laatste tijd.

Kijk ons eens een geciviliseerde discussie willen voeren maar hetgeen wat ze willen nastreven is niet zo geciviliseerd voor minderheden. Of alle toekomstige school shooting slachtoffers.
Je weet dat het recht op wapenbezit heel breed gedragen wordt in de VS? Ook onder Democraten? Zelfs Harris meende nog even te moeten vertellen dat ze zelf ook een wapen had. Omdat je met een anti wapenbezit opvatting geen kans maakt.

En in discussies heb ik Kirk altijd horen zeggen dat hij meende dat de kleur van jouw huid niet van belang zou moeten zijn. Dat lijkt mij het tegenovergestelde van racist. Het afschaffen van affirmative action is ook niet anti minderheden. Het zorgde in de praktijk juist voor veel uitval onder met name Zwarte studenten. Niet omdat ze dommer zijn, maar omdat ze b.v. door minder goed onderwijs niet het vereiste niveau hadden om aan te haken.
pi_218750268
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:25 schreef Evangelion het volgende:
Hopelijk heet ie Mario.
(Lol)
pi_218750269
Dan gaat Eerdappelhoofd zo wel live.
pi_218750278
twitter
pi_218750281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Helemaal niet. Vanuit hun eigen oogpunt het recht menen te hebben om de vrijheden van een ander in te perken omwille van een betere wereld.
Dat doen alle politici. Zo mag jij in 2035 geen auto meer kopen met verbrandingsmotor (is er net door begrijp ik). En nu al mag jij geen afval meer overal weggooien. Je mag niet (zonder vergunning) een wapen dragen.

Tenzij jij anarchist bent, vind jij dat dus ook ok. :)
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:35:32 #218
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218750283
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het wapenbezit ook niet. Het is bedoeld om jezelf te kunnen verdedigen. Dat is de reden dat het opgenomen is in de grondwet.
niet geheel onbelangrijk; het tweede amendement is opgesteld in een heel andere wereld dan nu, met een heel andere overheid (alhoewel.. ?). Het wordt vooral gebruikt om wapenbezit en gebruik te legitimeren anno nu.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218750286
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:29 schreef sp3c het volgende:
maar het doet er toch niet toe of het een nette lieve conservatieve debater was?

ik had nog nooit van deze vogel gehoord maar wat ik er nu over tegen kom lijkt het me geen leuke kerel, halve nazi zelfs maar ik heb hier eigenlijk dezelfde mening over als met die moord op George Floyd

Beetje open deur, maar ik wil nog even gezegd hebben dat ik mij hierbij aansluit.

Kirk houdt er abjecte meningen op na en zijn denkbeelden zijn niet de mijne, maar het moge duidelijk zijn dat dat nooit reden kan zijn om iemand te vermoorden. Blijf met elkaar in gesprek gaan.

Wellicht ten overvloede, maar ik kots dan ook op figuren die de dood van Kirk toejuichen of goedpraten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218750288
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je weet dat het recht op wapenbezit heel breed gedragen wordt in de VS? Ook onder Democraten? Zelfs Harris meende nog even te moeten vertellen dat ze zelf ook een wapen had. Omdat je met een anti wapenbezit opvatting geen kans maakt.

En in discussies heb ik Kirk altijd horen zeggen dat hij meende dat de kleur van jouw huid niet van belang zou moeten zijn. Dat lijkt mij het tegenovergestelde van racist. Het afschaffen van affirmative action is ook niet anti minderheden. Het zorgde in de praktijk juist voor veel uitval onder met name Zwarte studenten. Niet omdat ze dommer zijn, maar omdat ze b.v. door minder goed onderwijs niet het vereiste niveau hadden om aan te haken.
Witte collega dropout vindt dat zwart persoon die cum laude is afgestudeerd aan Harvard haar baantje puur heeft vanwege haar kleur.

Maaaarrr nee hij kijkt niet naar kleur hoor
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:36:42 #221
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_218750291
Hield
Haters everywhere but I don't really care.
pi_218750294
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:35 schreef Gunner het volgende:

[..]
niet geheel onbelangrijk; het tweede amendement is opgesteld in een heel andere wereld dan nu, met een heel andere overheid (alhoewel.. ?). Het wordt vooral gebruikt om wapenbezit en gebruik te legitimeren anno nu.
Het blijft bedoeld om jezelf te kunnen verdedigen. Niet om mensen de mogelijkheid te geven om anderen te verwonden of erger.
pi_218750300
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat doen alle politici. Zo mag jij in 2035 geen auto meer kopen met verbrandingsmotor (is er net door begrijp ik). En nu al mag jij geen afval meer overal weggooien. Je mag niet (zonder vergunning) een wapen dragen.

Tenzij jij anarchist bent, vind jij dat dus ook ok. :)
Ik heb het daar over de kwesties geaardheid en abortus, Hans. Dat er regels zijn omtrent verbrandingsmotoren en afvalverwerking lijkt me een andere categorie, of vind jij van niet?
Dit, dus.
pi_218750302
twitter
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:38:41 #225
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218750304
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Witte collega dropout vindt dat zwart persoon die cum laude is afgestudeerd aan Harvard haar baantje puur heeft vanwege haar kleur.

Wit/zwart/kleur :')

Er bestaan geen witte of zwarte mensen. Die termen worden gebruikt door mensen die polariseren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218750306
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het blijft bedoeld om jezelf te kunnen verdedigen. Niet om mensen de mogelijkheid te geven om anderen te verwonden of erger.
Dat is allemaal leuk en aardig in theorie, maar Kirk had zelf gewoon gelijk: dit leidt er toe dat er een flink aantal doden vallen dankzij mensen die het niet met die stelling eens zijn. En dat is het schijnbaar waard.
pi_218750308
quote:

[..]
Op papier wel ja, in de praktijk helpt dat elkaar NOGAL in de hand met meer wapens dan inwoners daar.
pi_218750313
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:38 schreef SpaceOddity het volgende:
[ x ]
Goh komt spuit 11 ook aan..
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:39:55 #230
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218750320
quote:

[..]
Het blijft bedoeld om jezelf te kunnen verdedigen.
Ja, in de context van de tijd waarin het werd opgesteld ja, een paar honderd jaar geleden. En dan eigenlijk ook tegen een onbetrouwbare, tirannieke overheid. Maar nu ben ik me vooral aan het herhalen.
pi_218750332
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:36 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

DEI heeft natuurlijk weldegelijk gezorgd voor benoemingen die niet gedaan worden op basis van 'wie is de beste persoon'. Ik vermoed dat hij die voorbeelden vooral heeft gebruikt om discussie uit te lokken.

Hoe dan ook: ook in Nederland is dit al heel lang het geval. Ik heb zelf als student in een benoemingscommissie gezeten voor een hoogleraar. En als commissie hebben we een vrouw voorgedragen, niet omdat ze de beste was, maar omdat het een vrouw moest zijn. Dit is alweer een kwart eeuw geleden.

Niet dat die vrouw die voorgedragen was ongeschikt was. Maar alle heren die solliciteerden waren kansloos. Dat vond ik niet zo ok. Ik heb dat toen ook gezegd en iedereen was het er op zich mee eens... maar het werd natuurlijk toch een vrouw, want dat moest.

Dus ja, veel te strak aangezet en hij had wellicht betere voorbeelden kunnen gebruiken (alleen heb je dan minder discussie schat ik in). Maar in essentie had hij wel gelijk dat DEI niet ok is.
pi_218750333
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:39 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja, in de context van de tijd waarin het werd opgesteld ja, een paar honderd jaar geleden. En dan eigenlijk ook tegen een onbetrouwbare, tirannieke overheid.
Niets veranderd dan toch?
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:43:06 #233
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218750336
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:29 schreef sp3c het volgende:

met als verschil dat floyd een bewezen crimineel was, en deze kerel een mening had die jij niet correct vindt
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:43:57 #234
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218750338
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:42 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Niets veranderd dan toch?
vandaar ook de "alhoewel" in m'n eerste bijdrage. Maar het ging prima tussen 1776 en J6 2021. :+
pi_218750339
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik heb het daar over de kwesties geaardheid en abortus, Hans. Dat er regels zijn omtrent verbrandingsmotoren en afvalverwerking lijkt me een andere categorie, of vind jij van niet?
Ja, ik vind dat. Maar ik ben dan ook rabiaat anti religie en zeer progressief op deze onderwerpen. Dus natuurlijk vind ik dat anders.

Maar iemand die de heere aanbidt, die denkt (nou ja, denkt...) daar dan weer heel anders over.

En hoe dan ook: dat mag je vinden. Prima discussie over te voeren. En dan beslissen we. Zo werkt democratie.
pi_218750341
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:43 schreef Gunner het volgende:

[..]
vandaar ook de "alhoewel" in m'n eerste bijdrage. Maar het ging prima tussen 1776 en J6 2021. :+
Ja precies :+

Verder eens met de nutteloosheid van het 2ndA
  Moderator vrijdag 12 september 2025 @ 14:44:38 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218750342
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
met als verschil dat floyd een bewezen crimineel was, en deze kerel een mening had die jij niet correct vindt
dan mis je het punt weer eens op spectaculaire wijze

het is geen verschil, het doet er niet toe wat er in het verleden is gebeurt en het is geen goed excuus om hem te vermoorden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218750347
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wit/zwart/kleur :')

Er bestaan geen witte of zwarte mensen. Die termen worden gebruikt door mensen die polariseren.
Kirk dus?
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:45:54 #239
24533 ACT-F
pi_218750351
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Kirk dus?
En nu even zelfreflectie.
pi_218750354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is allemaal leuk en aardig in theorie, maar Kirk had zelf gewoon gelijk: dit leidt er toe dat er een flink aantal doden vallen dankzij mensen die het niet met die stelling eens zijn. En dat is het schijnbaar waard.
Ja, in die context. Net zoals met gemotoriseerd verkeer. Niet dus in de zin zoals het vaak gebracht is de afgelopen dagen dat hij de schouders erover ophaalde. Dat deed hij niet. Hij noemde het weldegelijk tragisch. En zo denkt iedereen (behalve torentje cs) ook over verkeersdoden.
pi_218750355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
DEI heeft natuurlijk weldegelijk gezorgd voor benoemingen die niet gedaan worden op basis van 'wie is de beste persoon'. Ik vermoed dat hij die voorbeelden vooral heeft gebruikt om discussie uit te lokken.

Hoe dan ook: ook in Nederland is dit al heel lang het geval. Ik heb zelf als student in een benoemingscommissie gezeten voor een hoogleraar. En als commissie hebben we een vrouw voorgedragen, niet omdat ze de beste was, maar omdat het een vrouw moest zijn. Dit is alweer een kwart eeuw geleden.

Niet dat die vrouw die voorgedragen was ongeschikt was. Maar alle heren die solliciteerden waren kansloos. Dat vond ik niet zo ok. Ik heb dat toen ook gezegd en iedereen was het er op zich mee eens... maar het werd natuurlijk toch een vrouw, want dat moest.

Dus ja, veel te strak aangezet en hij had wellicht betere voorbeelden kunnen gebruiken (alleen heb je dan minder discussie schat ik in). Maar in essentie had hij wel gelijk dat DEI niet ok is.
Dei is niet OK, maar niet elke vrouw is dei beleid. Wie zegt dat alle heren al kansloos waren bij voorbaat? Want democraten hebben hekel aan witte mannen ofzo?
pi_218750360
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Op papier wel ja, in de praktijk helpt dat elkaar NOGAL in de hand met meer wapens dan inwoners daar.
Joh, ik ben ook geen voorstander van hoe het daar is. Sowieso moeten er veel meer beperkingen komen vind ik. Maar ook zonder Kirk zal het wapenbezit aldaar blijven. Zit in de cultuur. En zo lang ze die in hun eigen land laten: prima.
pi_218750364
Is trouwens ook wat: bij wijze van je zoon aangeven bij de politie met de kennis dat hij de doodstraf kan krijgen.

:X

Dit is triest op heel veel fronten
pi_218750367
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:32 schreef Zipportal het volgende:
Dan gaat Eerdappelhoofd zo wel live.
Bekijk deze YouTube-video
pi_218750370
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:48 schreef 2172619626795 het volgende:
Is trouwens ook wat: je zoon aangeven bij de politie met de kennis dat hij de doodstraf kan krijgen.

:X

Dit is triest op heel veel fronten
Als je het niet doet ben je ook als directe familie niet meer veilig in dat land. Dat is serieus de overweging die je dan moet maken als vader zijnde. Plus hij krijgt 100.000 dollar.
pi_218750372
quote:
Bizar hoe de NOS Kirk postuum demoniseert.

Echt, wat een walgelijke club is dat toch.
pi_218750377
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, in die context. Net zoals met gemotoriseerd verkeer.
Dat gaat natuurlijk niet op, gemotoriseerd verkeer bestaat niet om jezelf te verdedigen. Ik snap niet zo goed wat je hier probeert te doen, het is feitelijk waar dat een samenleving met vrijwel vrij wapenbezit tot heel veel doden zal leiden. Of je dat prima vindt of niet moet je zelf weten, maar Kirk had er geen problemen mee.
  vrijdag 12 september 2025 @ 14:49:17 #250
24533 ACT-F
pi_218750379
quote:
Steve! Steve! Steve!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')